Ik heb nog nooit een zinnig argument van een wilders-stemmer gehoord waarom hij op Wilders stemt. Ze spuien stuk voor stuk complete onzin uit om te rechtvaardigen dat het bange, laffe mensen zijn die overal enge Marokkaantjes zien en dus een sterke leider zoeken die hun wel zal vertellen wat ze moeten doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik hoef geen argumenten te geven, want ik stem toch wel PVV. En wat jij of een ander stemt interesseert me geen ruk.
Het zijn juist de linksen die er moeite mee lijken te hebben dat andere mensen op de PVV stemmen. Als je daar wat aan wilt doen, zul je toch echt met zinnige argumenten aan moeten komen, in plaats van met de ene na de andere belediging of verzuurd gehuil.
Democratie op zijn Nederlands : wij hebben besloten en gaan nu ff voor de goede vorm erover praten, om vervolgens gewoon te doen waar wij zin in hebben. Inspraak doen we niet aan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:48 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja of je leert hoe de Nederlandse democratie werkt.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ben je niet vergeten een slotje te vragen na je post?
Maar fijn dat je toegeeft dat principes overal gelden behalve in de politiek
En ik maar denken dat de politiek om principes draait.
Goedzo!quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een partij begonnen om er wél wat aan te doen. Hoe zit dat dan met zijn principes?
Welnee, slotjes zijn alleen nodig voor dat topic over het rookverbod. En nee, principes zijn het gevaarlijkste wat een politicus kan hebben. Dat resulteert in starheid en een blik op oneindig zonder de mogelijkheid om problemen aan te kunnen pakken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ben je niet vergeten een slotje te vragen na je post?
Maar fijn dat je toegeeft dat principes overal gelden behalve in de politiek
En ik maar denken dat de politiek om principes draait.
Klopt, maar er zit ook een andere kant aan. Want Wilders heeft een punt, maar maakt dat niet op een manier dat staatsrechtelijk of in de belangen van de oppositie interessant is. Hij doet het op een manier dat het slechts voor de PVV electoraal interessant is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat velen deze terechte constatering niet los kunnen zien van de Wilders.
Het is een beetje jammer dat de antipathie jegens Wilders een waas creëert die een objectieve beoordeling van de gang van zaken van het kabinet en vooral de coalitiepartijen (maar dat is een een-tweetje) in de weg staat.
Ik den meer dat het kabinet zo gezien word als Wilders.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Yep, kinderen lopen ook altijd weg als ze het ergens niet mee eens zijn, of ze gaan in een hoekje staan huilen.
Hij heeft toch een mond? Er staan camera's bij, dus zorg dat je het kabinet aanvalt met woorden, desnoods harde woorden en afkeurende moties. Weglopen is kinderachtig en laf!
Als er ooit nog zoiets als dit crisisakkoord moet worden gemaakt hoeven ze in ieder geval geen rekening te houden met de mening van Wilders, want die gaat toch geen kritische vragen stellen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Goedzo!
Alleen als er NIKS veranderd kan worden?
Wat voor zin heeft het dan om een debat te voeren?
Als je meer had gezien dan alleen dit debat, dan had je geweten dat alles al vastgesteld is.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze zijn nu bezig, of verwacht je in een keer dat de coalitie alle plannen opzij schuift zonder tegenstand.
Precies, jij hebt nog nooit een zinnig argument van een Wilders-stemmer gehoord. Gelukkig is zo'n 20% van de Nederlanders het daarin niet met je eens, een percentage dat met de dag lijkt te groeien.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:09 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een zinnig argument van een wilders-stemmer gehoord waarom hij op Wilders stemt. Ze spuien stuk voor stuk complete onzin uit om te rechtvaardigen dat het bange, laffe mensen zijn die overal enge Marokkaantjes zien en dus een sterke leider zoeken die hun wel zal vertellen wat ze moeten doen.
Het ging over de opmerking van van Geel. Het was evident dat het CDA de oppositie niet bepaald serieus neemt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:09 schreef RM-rf het volgende:
Wilders had vast graag in de weimar republiek in het parlement willen zitten.... waar er zoveel verschillende partijen waren dat een besluitvorming bijna onmogelijk werd en ieder kabinet gemiddeld binnen enkele maanden ten val kwam.
en dagenlange debatten gevoerd werden om iedere kleine stap .... tot het zozeer uit de hand liep dat het parlement zelf maar instemde met een volmacht voor de regeerders om wanneer hen het zinde, het hele parlement te omgaan
nee sorry, maar het is gewoon totaal onzin om als je tot de oppositie behoort boos te gaan worden omdat de regering zo weinig naar je luistert .... daarom zit je ook in de oppositie, knurft
Daarom is hij opgestapt?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een partij begonnen om er wél wat aan te doen. Hoe zit dat dan met zijn principes?
Volgens mij vertel je in een debat wat je anders wil. En dan ook hoe. Niet alleen 'wil ik niet'. Als er dan mensen zijn die het met je voorstellen eens zijn gaan die de volgende keer op je stemmen. Als je alleen zegt 'wil ik niet, niet leuk, ik ga weg' dan weten je potentiele stemmers nog niet of je de pensioenleeftijd nou naar 60 wil brengen of naar 70, alleen dat je geen 67 wil.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
Goedzo!
Of je ziet er geen heil in of bent dermate verbolgen over de handelswijze van het kabinet dat je geen behoefte hebt aan debatteren. De Nederlandse politiek zit echter zo niet in elkaar en aan het einde van de dag wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend en loopt de oppositie en de regering gezamenlijk het Binnenhof uitquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Wanneer je en masse opstapt ben je als oppositie dus ook niet overtuigd van je eigen kunnen om het kabinet toch nog enigszins van gedachten te laten veranderen.
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee, slotjes zijn alleen nodig voor dat topic over het rookverbod. En nee, principes zijn het gevaarlijkste wat een politicus kan hebben. Dat resulteert in starheid en een blik op oneindig zonder de mogelijkheid om problemen aan te kunnen pakken.
ik moet toegeven dat ik enigszins overhaaste conclusies trok. Dat komt doordat Wilders nogal graag discussies uit de weg gaat, maar daar heeft dit geval idd niet zoveel mee te maken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:01 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk dat velen deze terechte constatering niet los kunnen zien van de Wilders.
Het is een beetje jammer dat de antipathie jegens Wilders een waas creëert die een objectieve beoordeling van de gang van zaken van het kabinet en vooral de coalitiepartijen (maar dat is een een-tweetje) in de weg staat.
Bos erkende ruiterlijk, gisteren bij Pauw & Witteman, dat de gehele gang van zaken staatsrechtelijk gezien geen schoonheidsprijs verdient, maar ook alle andere voorbeelden die jij benoemt zijn zaken die op gespannen voet staan met het staatsrecht.
Het had inderdaad een actie geweest moeten zijn of zich moeten ontwikkelen dat naar een oprechte zelfreflectie van de kabinetspartijen zou leiden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit ook een andere kant aan. Want Wilders heeft een punt, maar maakt dat niet op een manier dat staatsrechtelijk of in de belangen van de oppositie interessant is. Hij doet het op een manier dat het slechts voor de PVV electoraal interessant is.
Dan krijg je dus de rest niet mee. Halsema sprong op, met een punt van orde, die leek mij dus wel open te staan voor ontwikkelingen op dat punt. Ga dan even dat debat aan, laat het even schorsen en ga even met Pechthold en Kant erbij iets leuks verzinnen, met als eventueel sluitstuk het gezamenlijk opstappen.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het ging over de opmerking van van Geel. Het was evident dat het CDA de oppositie niet bepaald serieus neemt.
Als er van tevoren gezegd word dat er NIKS veranderd word?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij vertel je in een debat wat je anders wil. En dan ook hoe. Niet alleen 'wil ik niet'. Als er dan mensen zijn die het met je voorstellen eens zijn gaan die de volgende keer op je stemmen. Als je alleen zegt 'wil ik niet, niet leuk, ik ga weg' dan weten je potentiele stemmers nog niet of je de pensioenleeftijd nou naar 60 wil brengen of naar 70, alleen dat je geen 67 wil.
quote:Henk en Ria betalen voor Ali en Fatima.
Ben wel benieuwd wáár ze het dan mee eens zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:18 schreef Bommenlegger het volgende:
En ff ter info....ik denk dat veel mensen het er met Wilders eens zijn.
Nog meer zetels voor Geert.
Met dank aan mensen zoals jij.
Ik ook, het is alleen jammer dat het electoraal belang zijn gedrag volledig bepaalt en niet het staatsrechtelijk belang en het belang van de oppositie als geheel. Dus dan werkt de manier waarop Wilders zich positioneert wel door.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:17 schreef damian5700 het volgende:
Het had inderdaad een actie geweest moeten zijn of zich moeten ontwikkelen dat naar een oprechte zelfreflectie van de kabinetspartijen zou leiden.
Dit waait zo over en garandeert niet de verdere afbraak van het dualisme. Een gemiste kans, doch an sich heb ik er wel begrip voor.
Moet ik je alles voorkauwen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wáár ze het dan mee eens zijn.
Geen dank
Ik vind het wel een rede (een rede dus geen CBP-uitwerking!) met een humoristische lading en tegelijkertijd is het vrij duidelijk welke keuzes de PVV maakt:quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:17 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
ik moet toegeven dat ik enigszins overhaaste conclusies trok. Dat komt doordat Wilders nogal graag discussies uit de weg gaat, maar daar heeft dit geval idd niet zoveel mee te maken.
aan de andere kant: wat heeft hij over het onderwerp te melden?
-belasting omlaag
-iedere Nederlander 400 euro!
-beeindigen linkse hobby's (wat dat ook moge beteken)
-en natuurlijk weer de directe link met het 'immigratieprobleem'
Ik citeer: het geld van Henk en Ria gaat naar Ali en Fatima
Hij had toch niks anders te melden dan hetzelfde riedeltje wat hij steeds opnieuw afspeelt, met om de 2 zinnen de woorden: 'linkse kerk, multiculti en grachtengordel
op lachwekkende wijze gelinkt aan het onderwerp, maar geen ideeën waar Nederland veel mee gebaat is (behalve miss wat bezuinigingen op subsidievlak)
De kamer mist niet veel met zijn afwezigheid:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1850&Itemid=1
Daar kun je het mee eens of oneens zijn. Ik ben het ook niet helemaal eens met de plannen van het kabinet of de plannen van D'66, Groen Links of de SP.quote:Wat nu gebeurt is ernstig. Er is niet alleen sprake van snel oplopende werkloosheid, maar ook van zeer zware vraaguitval. We geven te weinig uit. Mensen moeten weer meer geld in de portemonnee krijgen zodat ze meer gaan uitgeven. Onze economie op apengapen schreeuwt om die nieuwe zuurstof. Dat kan: door de belastingen te verlagen en flink ook. Hard ingrijpen in de uitgaven van de staat betekent dat burgers meer kunnen besteden. Maar dat vraagt wel om de harde keuzes die nu nodig zijn. Niet uitstellen, niet wachten tot 2011 (zoals dit kabinet wil), maar nu verantwoordelijkheid nemen.
Daarom: nu snijden. Er kan makkelijk 20 miljard worden bespaard. Niet door het weg te halen bij ouderen of zieken, maar uit het linkse hobby-hok. De PVV wil miljarden onmiddellijk teruggeven aan de burger. Dat is pas goed voor de koopkracht en dus voor de economie. Maar de Partij voor de Vrijheid neemt ook zijn verantwoordelijkheid voor later. In tegenstelling tot het kabinet dat de rekening pas op zijn vroegst in 2011 wil betalen, zeggen wij: nu kiezen, nu handelen. Daarom laat de PVV besteden wij de helft van de besparingen aan het terugdringen van het tekort.
Daarnaast kiest de PVV voor 2009 voor een eenmalige impuls. Snel een krachtsinjectie voor onze economie. Een cheque van 400 euro voor elke Nederlander, betaald uit het beëindigen van de missie in Afghanistan, het uitstellen van het bestellen van nieuwe vliegtuigen en het niet saneren van de schulden van de pina-colada-maffia op de Antillen.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:34 schreef Lemmeb het volgende:
Ja, best leuk gevonden hoor, "alle moslims zijn homo!11!". Ik lig dubbel. Serieus.
Maar waar blijven je argumenten nou?
Wie zegt dat ik daar iets aan wil doen? Je zegt het zelf: 'ik stem toch wel PVV'. ok prima. Maar waarom ga je dan van anderen vragen om argumenten terwijl je er zelf geen geeft? Klinkt een beetje alsof je het liever niet hebt over inhoud maar over beledingen en verzuurd gehuil zoals bijv: Marokkanen boehoehoe, of linkse kerk, grachtengordel boehoehoe.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:08 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoef geen argumenten te geven, want ik stem toch wel PVV. En wat jij of een ander stemt interesseert me geen ruk.
Het zijn juist de linksen die er moeite mee lijken te hebben dat andere mensen op de PVV stemmen. Als je daar wat aan wilt doen, zul je toch echt met zinnige argumenten aan moeten komen, in plaats van met de ene na de andere belediging of verzuurd gehuil.
Bijvoorbeeld met zijn beoogde toespraak. Ik zou zeggen, lees die eens. Één tip: zet vantevoren wel je politiek correcte, multiculturele roze bril af.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:20 schreef ranja het volgende:
Ben wel benieuwd wáár ze het dan mee eens zijn.
Alles? Voorlopig weet ik nog niksquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:22 schreef Bommenlegger het volgende:
Moet ik je alles voorkauwen?
Open je ogen eens en kijk eens om je heen, er is meer .
Ik hoef van anderen geen argumenten te zien hoor. Het zal mij uiteindelijk aan m'n reet roesten.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:26 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
[..]
Wie zegt dat ik daar iets aan wil doen? Je zegt het zelf: 'ik stem toch wel PVV'. ok prima. Maar waarom ga je dan van anderen vragen om argumenten terwijl je er zelf geen geeft?
Daar ben ik het volkomen niet mee eens.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is nog onzinniger ... het CDA is gewoon een partij in de kamer nét als de PVV zelf en die hebben het volste recht gewon aan te geven of ze bepaalde andere voorstellen willen steunen of niet...
Wie denkt wilders wel niet dat hij is als hij wil bepalen waar het CDA wel of niet meer moet instemmen...?
Bovendien, het CDA representeert iets van 34 of 35 zetels... kan wilders de steun van een vand e andere regeringspartijen krijgen, die dat niet uitsluiten, kan hij nog altijd amendementen indienen en ikan de regering best gedwongen worden deze te volgen... zolang er maar een democratsche meerderheid is... daarover heeft van geel verder niks gezegd.
die heb ik reeds gelezen, zie link en tekst hierboven: één tip: zet wel je politiek incorrecte, uniculturele zwarte bril eens afquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld met zijn beoogde toespraak. Ik zou zeggen, lees die eens. Één tip: zet vantevoren wel je politiek correcte, multiculturele roze bril af.
Ben jij soms een kloon van ranja?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:32 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
die heb ik reeds gelezen, zie link en tekst hierboven: één tip: zet wel je politiek incorrecte, uniculturele zwarte bril eens af.
Deze tactiek werkt anders erg goed voor Geert Wilders. Het soort mensen dat zich daardoor aangetrokken voelt kun je misschien maar het beste op dezelfde manier proberen te overtuigenquote:Op donderdag 26 maart 2009 14:29 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoef van anderen geen argumenten te zien hoor. Het zal mij uiteindelijk aan m'n reet roesten.
Ik geef die anderen alleen maar even een tip: als ze mensen willen overtuigen om niet op de PVV te stemmen, zullen ze met zinnige argumenten aan moeten komen. Al het andere (beledigingen en verzuurd gehuil) werkt alleen maar averechts.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ben jij soms een kloon van Johndope?
Omdat wilders ook het recht heeft zn puntjes te verzamelen voor het publiek .... en dat probeert hij ook gewoon te doen en lijkt succesvol te zijn daarin ..quote:
En als Wilders straks groot genoeg is om zelf in de coalitie te zitten, wie gelooft nou dat hij dan wel oppositie partijen met 9 zetels inspraak gaat geven?quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is gewoon domweg een parlementaire democratie ... of heeft Wilders daar óók wat op tegen?
Jij antwoordt op een vraag die ik direct aan ranja stelde. Dus vandaar mijn vraag.quote:
Waarschijnlijk gaat hij dan alle 150 kamerleden op zn torentje uitnodigen en hen ontvangen met de vraag: "en, wat wil jij eigenlijk dat onze regering gaat doen?" en dan ook nog serieus beweren dat hij ook gaat uitvoeren wat al die oppositieleden hem zeggen dat hij dan gaat doen....quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:42 schreef Zith het volgende:
[..]
En als Wilders straks groot genoeg is om zelf in de coalitie te zitten, wie gelooft nou dat hij dan wel oppositie partijen met 9 zetels inspraak gaat geven?
Voor jou niet. Voor 20% van de Nederlanders blijkbaar wel. En ik hoor bij die 20%.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:45 schreef ranja het volgende:
Maar is dat een reden om met zn 5en op Wilders te gaan stemmen? Dat niet...
Close.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:51 schreef ranja het volgende:
Dat zal dan Henk of Ria zijn
Of stiekem toch Fatima
In elk geval beter dan dat die 400 euro p.p naar een brakke bank met incomptetente bankiers gaat, omdat die anders failliet gaat. De PvdA-methode van crisisbeheersing zegmaar.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:53 schreef ranja het volgende:
Maar zeg je nou dat je op Wilders stemt omdat je wil dat iedereen 400 euro krijgt? Zakkenvuller
Het CDA heeft bijvoorbeeld geen enkel draagvlak nodig bij haar achterban voor aanpassing van de AOW-leeftijd. In haar verkiezingsprogram en tijdens de diverse debatten werden in grote bewoordingen gezegd dat er geen enkel sprake zou zijn van een aanpassingen hierin. Compleet gedraaid.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Omdat wilders ook het recht heeft zn puntjes te verzamelen voor het publiek .... en dat probeert hij ook gewoon te doen en lijkt succesvol te zijn daarin ..
of denk je dat wilders hier niet zelf ook net zo hard en toneelstuukje speelt gericht op het vestigen van vel aandacht op zijn plannen en beweringen?
prima verder, maar ik zie niet zo zeer de 'opwinding' in het vaststellen hoe een politiek machtsspel gaat en dat de oppsoitie hierin duidelijk een tweede viool speelt, bv niet nodig is om plannen goedgekeurd te krijgen, maar de regeringscoalities wél... dat is gewoon domweg een parlementaire democratie ... of heeft Wilders daar óók wat op tegen?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In elk geval beter dan dat die 400 euro p.p naar een brakke bank met incomptetente bankiers gaat, omdat die anders failliet gaat. De PvdA-methode van crisisbeheersing zegmaar.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het CDA heeft bijvoorbeeld geen enkel draagvlak nodig bij haar achterban voor aanpassing van de AOW-leeftijd. In haar verkiezingsprogram en tijdens de diverse debatten werden in grote bewoordingen gezegd dat er geen enkel sprake zou zijn van een aanpassingen hierin. Compleet gedraaid.
En nu worden de FNV en de SER met een kluitje in het riet gestuurd, want het staat buiten kijf voor het kabinet dat de pensioengerechtigde leeftijd met twee jaar omhoog gaat.
Maakt verder niet uit, maar het kabinet hoeft zich met deze gang van zaken over dit en de rest zich helemaal niet verantwoorden, immers de Tweede Kamer zat tijdens de onderhandelingen op schoot van de premier en de vice-premiers.
Dat maakt de oppositie geen tweede viool, maar toeschouwer, dus de opwinding vind ik vrij begrijpelijk.
Dat een bank falliet gaat betekent niet automatisch dat mensen al hun geld kwijt zijn. Om te beginnen heb je al het depositogarantiestelsel. Het was waarschijnlijk goedoper geweest voor de overheid om Fortis/ABN Amro om te laten vallen de de particuliere spaarders daarvoor te compenseren, dan dat het nu is om die bank en vele andere banken overeind te houden. We blijven namelijk betalen, en krijgen er niets voor terug.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:57 schreef MilaNL het volgende:
[..]
je hebt liever dat een bank failliet gaat en dat mensen al hun geld kwijt zijn? (wat waarschijnlijk meer is dan 400 euro)
Per saldo is er een kamermeerderheid voor de kabinetsplannen. Dus gaan de plannen door, dat heet nu eenmaal democratie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Goedzo!
Alleen particuliere spaarders? De bedrijven niet? Dus de bakkers en slagers en schilders e.d. die hun rekening bij de ABN hebben zouden dan ook in 1 keer failliet zijn?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
Dat een bank falliet gaat betekent niet automatisch dat mensen al hun geld kwijt zijn. Om te beginnen heb je al het depositogarantiestelsel. Het was waarschijnlijk goedoper geweest voor de overheid om Fortis/ABN Amro om te laten vallen de de particuliere spaarders daarvoor te compenseren, dan dat het nu is om die bank en vele andere banken overeind te houden. We blijven namelijk betalen, en krijgen er niets voor terug.
Die zijn gedekt voor de waarde in het depositogarantiestelsel. Een slim bedrijf weet dit en spreidt z'n tegoeden. Een slimme particulier trouwens ook, maar die wil ik nog wel tegemoet komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Alleen particuliere spaarders? De bedrijven niet? Dus de bakkers en slagers en schilders e.d. die hun rekening bij de ABN hebben zouden dan ook in 1 keer failliet zijn?
Als bijvoorbeeld de pensioenfondsen hun geld in één klap kwijt zijn, is dat niet erg ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat een bank falliet gaat betekent niet automatisch dat mensen al hun geld kwijt zijn. Om te beginnen heb je al het depositogarantiestelsel. Het was waarschijnlijk goedoper geweest voor de overheid om Fortis/ABN Amro om te laten vallen de de particuliere spaarders daarvoor te compenseren, dan dat het nu is om die bank en vele andere banken overeind te houden. We blijven namelijk betalen, en krijgen er niets voor terug.
Ik heb het nog steeds over de opmerking van van Geel, dat de aanleiding was van de 'opwinding' van de oppositie en het weglopen uit het debat van de PVV.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jaja? en nu naar wilders ... wat heeft hi te maken of het CDA de beloftes aan hun kiezers nakomt en waarom zou hij uit een debat weglopen als die indruk bestaat?
de 'opwining' is gewoon totaal misplaatst omdat het domweg zo is dat de regering beleid vaststeld en hiervoor enkel de steun van de regeringsfracties nodig heeft .... dat is een parlementaire realiteit en als Wilders dat nu pas doorheeft heeft hij zélf gewoon erg diep zitten slapen.
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de pensioenfondsen hun geld in één klap kwijt zijn, is dat niet erg ofzo?
En de handreiking van Hamer (PvdA) telt niet?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Van Geel zegt, dat de marge in het akkoord voor wijzigingen beperkt zijn. Deze opvatting behelst dus dat er wel de gehele dag gedebatteerd worden en dat aan het einde door de opposities moties ingediend kunnen worden, maar dat de oppositie slechts toeschouwer is.
En dan laat je dus de coalitie eenzijdig de bevolking beinvloeden met hun mooie praatjes zonder tegengas en ze tot op het bot toe af te branden over dit zielige pakket aan maatregelen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
Iedereen heeft hier kritiek op de PVV, maar ik hoor niemand inhoudelijk reageren op het feit dat de coalitie weinig tot geen ruimte over laat voor wijzigingen, nou dan hoef je toch ook niet te debatteren? Ik vind het niet meer als logisch dat PVV dan opstapt.
Dus jij vindt het redelijk als iemand die nu pakweg 60 is, in één klap z'n pensioen kwijt is en straks op een houtje kan gaan bijten in een kartonnen doos?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.
Pensioenfondsen zijn sowieso een vorm van linkse oveheidsbemoeienis waar Wilders een eind aan gaat maken. Laat mensen zelf hun pensioen regelen.
Who cares. Wilders heeft z'n punt met minimale inspanning alweer gemaakt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
En dan laat je dus de coalitie eenzijdig de bevolking beinvloeden met hun mooie praatjes zonder tegengas en ze tot op het bot toe af te branden over dit zielige pakket aan maatregelen?
Dat doen ze al. Pensioenfondsen zijn opgericht en worden bestuurd door werkgevers en werknemers. Zo privaat als wat dus.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.
Pensioenfondsen zijn sowieso een vorm van linkse oveheidsbemoeienis waar Wilders een eind aan gaat maken. Laat mensen zelf hun pensioen regelen.
Ja, Wilders haalt alle journaals en actualiteitenprogramma's, terwijl zijn aanhang natuurlijk niet na het debat zelf kijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Who cares. Wilders heeft z'n punt met minimale inspanning alweer gemaakt.
Nee, maar alleen omdat de overheid hem verplicht heeft om in te leggen in zo'n pensioen. Diezelfde overheid zal hem dus ook moeten compenseren voor verliezen, dat zijn ze moreel verplicht. Maar dat hoeft natuurlijk niet door middel van een bailout voor zo'n pensioenfonds, want daar profiteren met name de werknemers van die instelling van. Het geld moet direcht bij de getroffenen terecht komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus jij vindt het redelijk als iemand die nu pakweg 60 is, in één klap z'n pensioen kwijt is en straks op een houtje kan gaan bijten?
Wat denk je zelf? De grootste coalitiepartner zegt dat de marge zowat hihil is en dan komt de vervolgens een volgende coalitiegenoot die zegt dat alle plannen van de oppositie serieus worden genomen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
En de handreiking van Hamer (PvdA) telt niet?
Helaas voor jou, maar als dat werkelijk zo was, dan zou je als individu dus ook een keuze hebben. Die keuze heb je niet, je moet verplicht meedoen, op een manier die wordt bepaald door de regeltjes van de overheid.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat doen ze al. Pensioenfondsen zijn opgericht en worden bestuurd door werkgevers en werknemers. Zo privaat als wat dus.
Die moeten natuurlijk werken..quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, Wilders haalt alle journaals en actualiteitenprogramma's, terwijl zijn aanhang natuurlijk niet na het debat zelf kijkt.
Aha.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? De grootste coalitiepartner zegt dat de marge zowat hihil is en dan komt de vervolgens een volgende coalitiegenoot die zegt dat alle plannen van de oppositie serieus worden genomen.
Ik denk dat hooguit dit serieus voor kennisgeving wordt aangenomen en in een diepe la verdwijnt. ik dnek niet dat het CDA erg content zal zijn als de PvdA veranderingen in het pakket doorvoert door moties van de oppositie te steunen.
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
Iedereen heeft hier kritiek op de PVV, maar ik hoor niemand inhoudelijk reageren op het feit dat de coalitie weinig tot geen ruimte over laat voor wijzigingen, nou dan hoef je toch ook niet te debatteren? Ik vind het niet meer als logisch dat PVV dan opstapt.
prima als je als oppositie een beetje boos daarom bent en die fractiewoordvoerder aanspreekt op zn weigering kennelijk politiek te bedrijven en mogelijk te onderhandelen over politieke wensen...quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds over de opmerking van van Geel, dat de aanleiding was van de 'opwinding' van de oppositie en het weglopen uit het debat van de PVV.
Misschien kan het beter vergelijken met de PvdA-opstelling inzake het Irak-onderzoek. Uiteindelijk heeft het draagvlak in de Tweede Kamer en het maatschappelijk draagvlak de regering genoopt tegemoet te koen aan de wensen van de Kamer.
Van Geel zegt, dat de marge in het akkoord voor wijzigingen beperkt zijn. Deze opvatting behelst dus dat er wel de gehele dag gedebatteerd worden en dat aan het einde door de opposities moties ingediend kunnen worden, maar dat de oppositie slechts toeschouwer is.
Ach, Halsema en Pechtold zeggen nu al dat er meer ruimte wordt geboden dan van te voren leek.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.
Dan zou ik zeggen: zoek eens op hoeveel tegoeden er bij ABN-AMRO staan - wat je dus allemaal had moeten compenseren - en hoe veel geld de bailout en het opkopen door de Nederlandse overheid heeft gekost.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, maar alleen omdat de overheid hem verplicht heeft om in te leggen in zo'n pensioen. Diezelfde overheid zal hem dus ook moeten compenseren voor verliezen, dat zijn ze moreel verplicht. Maar dat hoeft natuurlijk niet door middel van een bailout voor zo'n pensioenfonds, want daar profiteren met name de werknemers van die instelling van. Het geld moet direcht bij de getroffenen terecht komen.
Dit gaat natuurlijk niet over een regeerakkoord, maar over de aanpak van de crisis dat partijbelangen overstijgt, naar mijn inzien.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Aha.
En daarmee is de cirkel weer rond, met vooraf afgesproken akkoorden van de regering waar de oppositie niet zo veel aan kan veranderen, tenzij de oppositie met heel goede argumenten komt.
Maar wat verwacht je dan als je in de oppositie zit?
Ik weet trouwens ook wel dat we in Nederland officieel een "dualistisch" stelsel schijnen te hebben, maar iedereen weet toch dat daar in de praktijk niet zo heel veel van terecht komt. Beetje onzinnig dus om nu ineens de huilie te gaan uithangen.
Je bedoelt werkzaamheden die een volksvertegenwoordiger in de kamer behoort te doen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |