Per saldo is er een kamermeerderheid voor de kabinetsplannen. Dus gaan de plannen door, dat heet nu eenmaal democratie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:10 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Goedzo!
Alleen als er NIKS veranderd kan worden?
Wat voor zin heeft het dan om een debat te voeren?
Alleen particuliere spaarders? De bedrijven niet? Dus de bakkers en slagers en schilders e.d. die hun rekening bij de ABN hebben zouden dan ook in 1 keer failliet zijn?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
Dat een bank falliet gaat betekent niet automatisch dat mensen al hun geld kwijt zijn. Om te beginnen heb je al het depositogarantiestelsel. Het was waarschijnlijk goedoper geweest voor de overheid om Fortis/ABN Amro om te laten vallen de de particuliere spaarders daarvoor te compenseren, dan dat het nu is om die bank en vele andere banken overeind te houden. We blijven namelijk betalen, en krijgen er niets voor terug.
Die zijn gedekt voor de waarde in het depositogarantiestelsel. Een slim bedrijf weet dit en spreidt z'n tegoeden. Een slimme particulier trouwens ook, maar die wil ik nog wel tegemoet komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Alleen particuliere spaarders? De bedrijven niet? Dus de bakkers en slagers en schilders e.d. die hun rekening bij de ABN hebben zouden dan ook in 1 keer failliet zijn?
Als bijvoorbeeld de pensioenfondsen hun geld in één klap kwijt zijn, is dat niet erg ofzo?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat een bank falliet gaat betekent niet automatisch dat mensen al hun geld kwijt zijn. Om te beginnen heb je al het depositogarantiestelsel. Het was waarschijnlijk goedoper geweest voor de overheid om Fortis/ABN Amro om te laten vallen de de particuliere spaarders daarvoor te compenseren, dan dat het nu is om die bank en vele andere banken overeind te houden. We blijven namelijk betalen, en krijgen er niets voor terug.
Ik heb het nog steeds over de opmerking van van Geel, dat de aanleiding was van de 'opwinding' van de oppositie en het weglopen uit het debat van de PVV.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:03 schreef RM-rf het volgende:
[..]
jaja? en nu naar wilders ... wat heeft hi te maken of het CDA de beloftes aan hun kiezers nakomt en waarom zou hij uit een debat weglopen als die indruk bestaat?
de 'opwining' is gewoon totaal misplaatst omdat het domweg zo is dat de regering beleid vaststeld en hiervoor enkel de steun van de regeringsfracties nodig heeft .... dat is een parlementaire realiteit en als Wilders dat nu pas doorheeft heeft hij zélf gewoon erg diep zitten slapen.
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de pensioenfondsen hun geld in één klap kwijt zijn, is dat niet erg ofzo?
En de handreiking van Hamer (PvdA) telt niet?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Van Geel zegt, dat de marge in het akkoord voor wijzigingen beperkt zijn. Deze opvatting behelst dus dat er wel de gehele dag gedebatteerd worden en dat aan het einde door de opposities moties ingediend kunnen worden, maar dat de oppositie slechts toeschouwer is.
En dan laat je dus de coalitie eenzijdig de bevolking beinvloeden met hun mooie praatjes zonder tegengas en ze tot op het bot toe af te branden over dit zielige pakket aan maatregelen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
Iedereen heeft hier kritiek op de PVV, maar ik hoor niemand inhoudelijk reageren op het feit dat de coalitie weinig tot geen ruimte over laat voor wijzigingen, nou dan hoef je toch ook niet te debatteren? Ik vind het niet meer als logisch dat PVV dan opstapt.
Dus jij vindt het redelijk als iemand die nu pakweg 60 is, in één klap z'n pensioen kwijt is en straks op een houtje kan gaan bijten in een kartonnen doos?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.
Pensioenfondsen zijn sowieso een vorm van linkse oveheidsbemoeienis waar Wilders een eind aan gaat maken. Laat mensen zelf hun pensioen regelen.
Who cares. Wilders heeft z'n punt met minimale inspanning alweer gemaakt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
En dan laat je dus de coalitie eenzijdig de bevolking beinvloeden met hun mooie praatjes zonder tegengas en ze tot op het bot toe af te branden over dit zielige pakket aan maatregelen?
Dat doen ze al. Pensioenfondsen zijn opgericht en worden bestuurd door werkgevers en werknemers. Zo privaat als wat dus.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nu betalen we allemaal mee aan de pensioenfondsen van anderen. Ik zit daar niet op te wachten, ik regel m'n eigen pensioen wel.
Pensioenfondsen zijn sowieso een vorm van linkse oveheidsbemoeienis waar Wilders een eind aan gaat maken. Laat mensen zelf hun pensioen regelen.
Ja, Wilders haalt alle journaals en actualiteitenprogramma's, terwijl zijn aanhang natuurlijk niet na het debat zelf kijkt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Who cares. Wilders heeft z'n punt met minimale inspanning alweer gemaakt.
Nee, maar alleen omdat de overheid hem verplicht heeft om in te leggen in zo'n pensioen. Diezelfde overheid zal hem dus ook moeten compenseren voor verliezen, dat zijn ze moreel verplicht. Maar dat hoeft natuurlijk niet door middel van een bailout voor zo'n pensioenfonds, want daar profiteren met name de werknemers van die instelling van. Het geld moet direcht bij de getroffenen terecht komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus jij vindt het redelijk als iemand die nu pakweg 60 is, in één klap z'n pensioen kwijt is en straks op een houtje kan gaan bijten?
Wat denk je zelf? De grootste coalitiepartner zegt dat de marge zowat hihil is en dan komt de vervolgens een volgende coalitiegenoot die zegt dat alle plannen van de oppositie serieus worden genomen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:17 schreef Igen het volgende:
[..]
En de handreiking van Hamer (PvdA) telt niet?
Helaas voor jou, maar als dat werkelijk zo was, dan zou je als individu dus ook een keuze hebben. Die keuze heb je niet, je moet verplicht meedoen, op een manier die wordt bepaald door de regeltjes van de overheid.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat doen ze al. Pensioenfondsen zijn opgericht en worden bestuurd door werkgevers en werknemers. Zo privaat als wat dus.
Die moeten natuurlijk werken..quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ja, Wilders haalt alle journaals en actualiteitenprogramma's, terwijl zijn aanhang natuurlijk niet na het debat zelf kijkt.
Aha.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? De grootste coalitiepartner zegt dat de marge zowat hihil is en dan komt de vervolgens een volgende coalitiegenoot die zegt dat alle plannen van de oppositie serieus worden genomen.
Ik denk dat hooguit dit serieus voor kennisgeving wordt aangenomen en in een diepe la verdwijnt. ik dnek niet dat het CDA erg content zal zijn als de PvdA veranderingen in het pakket doorvoert door moties van de oppositie te steunen.
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:10 schreef raptorix het volgende:
Iedereen heeft hier kritiek op de PVV, maar ik hoor niemand inhoudelijk reageren op het feit dat de coalitie weinig tot geen ruimte over laat voor wijzigingen, nou dan hoef je toch ook niet te debatteren? Ik vind het niet meer als logisch dat PVV dan opstapt.
prima als je als oppositie een beetje boos daarom bent en die fractiewoordvoerder aanspreekt op zn weigering kennelijk politiek te bedrijven en mogelijk te onderhandelen over politieke wensen...quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds over de opmerking van van Geel, dat de aanleiding was van de 'opwinding' van de oppositie en het weglopen uit het debat van de PVV.
Misschien kan het beter vergelijken met de PvdA-opstelling inzake het Irak-onderzoek. Uiteindelijk heeft het draagvlak in de Tweede Kamer en het maatschappelijk draagvlak de regering genoopt tegemoet te koen aan de wensen van de Kamer.
Van Geel zegt, dat de marge in het akkoord voor wijzigingen beperkt zijn. Deze opvatting behelst dus dat er wel de gehele dag gedebatteerd worden en dat aan het einde door de opposities moties ingediend kunnen worden, maar dat de oppositie slechts toeschouwer is.
Ach, Halsema en Pechtold zeggen nu al dat er meer ruimte wordt geboden dan van te voren leek.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.
Dan zou ik zeggen: zoek eens op hoeveel tegoeden er bij ABN-AMRO staan - wat je dus allemaal had moeten compenseren - en hoe veel geld de bailout en het opkopen door de Nederlandse overheid heeft gekost.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, maar alleen omdat de overheid hem verplicht heeft om in te leggen in zo'n pensioen. Diezelfde overheid zal hem dus ook moeten compenseren voor verliezen, dat zijn ze moreel verplicht. Maar dat hoeft natuurlijk niet door middel van een bailout voor zo'n pensioenfonds, want daar profiteren met name de werknemers van die instelling van. Het geld moet direcht bij de getroffenen terecht komen.
Dit gaat natuurlijk niet over een regeerakkoord, maar over de aanpak van de crisis dat partijbelangen overstijgt, naar mijn inzien.quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Aha.
En daarmee is de cirkel weer rond, met vooraf afgesproken akkoorden van de regering waar de oppositie niet zo veel aan kan veranderen, tenzij de oppositie met heel goede argumenten komt.
Maar wat verwacht je dan als je in de oppositie zit?
Ik weet trouwens ook wel dat we in Nederland officieel een "dualistisch" stelsel schijnen te hebben, maar iedereen weet toch dat daar in de praktijk niet zo heel veel van terecht komt. Beetje onzinnig dus om nu ineens de huilie te gaan uithangen.
Je bedoelt werkzaamheden die een volksvertegenwoordiger in de kamer behoort te doen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:24 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Idd als er toch niets te zeggen valt kun je beter iets nuttigs gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |