Omdat ze in hun beleving Ben pas voor het eerst ontmoeten.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:05 schreef Haunter het volgende:
[..]
Hoezo herkennen de Losties Ben dan niet als ze hem gevangen nemen?
Omdat de Losties gewoon hun leven leven, en toen nog niet in 1977 waren geweest.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:05 schreef Haunter het volgende:
[..]
Hoezo herkennen de Losties Ben dan niet als ze hem gevangen nemen?
Waarom Sayid dan niet? Al is het wel raar dat Kate en Sawyer gevangenomen werden om een beetje aan een landingsbaan te werken. Hurley moest alleen de anderen waarschuwen daar niet te komen, dus wat maakt het dan uit dat Ben hem al kende?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:33 schreef capital_P het volgende:
Toen Ben werd gevangen in seizoen 2(?) zei hij uiteindelijk dat hij kwam voor locke, toch? En toen Michael destijds WALT!! terug wou, moest hij hurley, jack, kate, en sawyer meenemen.
Misschien omdat Ben hun al kende?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C9AFAF307A1B7C.htmlquote:Michelle Rodriguez valt tv-crew aan
Actrice Michelle Rodriguez heeft een televisieploeg aangevallen op het vliegveld van Mexico-stad.
Rodriguez, die een rol speelde in de serie Lost en vanaf volgende week te zien is in de nieuwe film Fast And Furious, kwam in een rolstoel aan op het vliegveld. Toen een verslaggever haar aansprak, schold ze hem uit en probeerde hem te slaan. Ze sprong uit de rolstoel en schreeuwde dat ze ziek was. Daarna haalde ze uit naar de hele tv-ploeg.
Op een persconferentie zei de actrice later dat ze "ook maar een mens is". Ze zei geen sorry en ging ook niet in op de vraag waarom ze in een rolstoel zat.
Maar alle gebeurtenissen in 1977 en de gevolgen gaan dan wel door? Ondanks dat de Losties hier bij betrokken zijn?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 14:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat de Losties gewoon hun leven leven, en toen nog niet in 1977 waren geweest.
Ja maar waarom moest Michael specifiek hun halen? Jack natuurlijk vanwege zijn chirurgische kunsten, maar de rest?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 18:41 schreef JohnLocke het volgende:
En Ben kende ze destijds inderdaad, maar de indruk werd gewekt dat dat kwam omdat hij meteen na de crash informatie over de inzittenden had verzameld.
wat Daniel zei: "what happened, happened"quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:58 schreef Haunter het volgende:
[..]
Maar alle gebeurtenissen in 1977 en de gevolgen gaan dan wel door? Ondanks dat de Losties hier bij betrokken zijn?
Tijdreizen is echt verwarrend
Ja wat is de grens van "dingen veranderen"?quote:Op zondag 29 maart 2009 06:45 schreef janusbierkabanuss het volgende:
[..]
wat Daniel zei: "what happened, happened"
je kan geen dingen veranderen als je in het verleden gaat want die zijn sowieso al gebeurt in het verleden toen je nog in het heden zat.
Nee, want die conversatie heeft dus altijd al plaatsgevondenquote:Op zondag 29 maart 2009 12:15 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ja wat is de grens van "dingen veranderen"?Als je terug gaat in het verleden, en je hebt conversaties met bijvoorbeeld een kleine Ben, dan zijn er dingen al veranderd.
Omdat Desmond de loop van de geschiedenis en toekomst wel kan veranderen. Als het veranderd word komt het tot hem als een visioen.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:58 schreef capital_P het volgende:
Toen faraday die boodschap gaf aan de "vroegere" desmond, herinnerde deze zich het pas ergens in de toekomst in zijn slaap.
Waarom pas op dat moment? Wat hadden die 2 momenten met elkaar te maken?
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 23:58 schreef Haunter het volgende:
Maar alle gebeurtenissen in 1977 en de gevolgen gaan dan wel door? Ondanks dat de Losties hier bij betrokken zijn?
Tijdreizen Heel Lost is echt verwarrend
Ik heb me dood zitten ergeren aan haar gedrag en dr lelijke hoofdquote:
De helikopter met de goede Irakese kindacteurs is helaas boven Bagdad per ongeluk neergeschoten.quote:Op maandag 30 maart 2009 00:40 schreef Jaytonism het volgende:
Ik vond de cast van kleine Sayid trouwens niet echt succesvol, geen van beiden leek op grote Sayid (dat terwijl overige casts altijd wel van goede kwaliteit zijn).
Volgens mij wilde hij Sawyer & Kate op elkaar laten vallen om Jack te overtuigen de operatie uit te voeren, wat uiteindelijk ook is gebeurd.quote:Op zondag 29 maart 2009 00:02 schreef capital_P het volgende:
[..]
Ja maar waarom moest Michael specifiek hun halen? Jack natuurlijk vanwege zijn chirurgische kunsten, maar de rest?
Desmond herinnerde het op hetzelfde moment als dat Faraday het aan het vertellen was.quote:Op zondag 29 maart 2009 12:58 schreef capital_P het volgende:
Toen faraday die boodschap gaf aan de "vroegere" desmond, herinnerde deze zich het pas ergens in de toekomst in zijn slaap.
Waarom pas op dat moment? Wat hadden die 2 momenten met elkaar te maken?
Ik snap dat dat de indruk is, maar dat slaat nergens op. Het is namelijk niet hetzelfde moment.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:07 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Desmond herinnerde het op hetzelfde moment als dat Faraday het aan het vertellen was.
Ik kan het niet beter verwoorden. Faraday ging terug in de tijd en Desmond ging gewoon verder in deze tijd (toekomst). Op hetzelfde moment dat Faraday het een paar dagen later tegen de verleden-Desmond zegt, herinnert Desmond het zich, in het nu.
Sayid lijkt dat ook in de verste verte niet op een Irakees, dus ze hadden ook gewoon een Indiaas jochie moeten kiezen.quote:Op maandag 30 maart 2009 01:21 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
De helikopter met de goede Irakese kindacteurs is helaas boven Bagdad per ongeluk neergeschoten..
Precies. Ik had me nog kunnen indenken dat het op hetzelfde moment gebeurde in hun belevingswereld-tijdslijn ofzo, maar voor faraday was het hoogstens een paar dagen nadat desmond het eiland verliet, terwijl het voor desmond 3 jaar later was.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:50 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik snap dat dat de indruk is, maar dat slaat nergens op. Het is namelijk niet hetzelfde moment.
Naveen Andrews is dan ook een Brit van Indiase afkomst. Ik denk dat ze idd moeite hadden om in de buurt van de locatie zulke kindacteurs te vinden. Ach, whatever. Moeten wij ons druk blijven maken om die paar minuten backstory?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:52 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Sayid lijkt dat ook in de verste verte niet op een Irakees, dus ze hadden ook gewoon een Indiaas jochie moeten kiezen.
Jullie hebben gelijk, ik dacht dat die herinnering gelijk plaatsvond op het moment nadat de O6 de boot verlieten waar Desmond en Penny op zaten.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:26 schreef capital_P het volgende:
[..]
Precies. Ik had me nog kunnen indenken dat het op hetzelfde moment gebeurde in hun belevingswereld-tijdslijn ofzo, maar voor faraday was het hoogstens een paar dagen nadat desmond het eiland verliet, terwijl het voor desmond 3 jaar later was.
Maar Ben is een good guyquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:58 schreef Rahl het volgende:
Ik zie Ben nu op net5 in Law & Order special victims unit, hij heeft een 8 jarige nigeriaanse sexslaaf gekocht, vermoord en in stukken gesnedenhoezo typcasten?!
Dat is zeker van vorig jaar al, aangezien er 5th season staat?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:21 schreef EvilMarc het volgende:
http://darkufo.blogspot.com/2009/04/odi-lost-CANCELLED-announcement-01-BREAKING-no-5th-and-6th-season.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die was van vorige week joh, die van deze week is met de flashbacks van Claire.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:11 schreef marcel-o het volgende:
Zo.. ff gekeken
best goeie EP
Sayid aan de LSD![]()
![]()
Sawyer in het zweet![]()
k moest weer ff wennen met terugblikken van Sayidwel geinig om dingen vanuit een ander perspectief te zien
![]()
Dat Ben de 815's al kende in S1 was blijkbaar niet door de passenger list
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
quote:Op woensdag 1 april 2009 16:15 schreef EvilMarc het volgende:
Waarom niet meteen de rest van het seizoen?
edit (pas lezen na kijken, spoiler!):nieuwsgierigheid, niet leuk, toch kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je hoeft het niet te kijkenquote:Op woensdag 1 april 2009 15:34 schreef Shrien het volgende:
First Half of Tonight’s Episode Leaked to BitTorrent
[ Bericht 13% gewijzigd door Jovatov op 02-04-2009 08:46:20 ]
quote:
A dingbat is an ornament, character or spacer used in typesetting, sometimes more formally known as a "printer's ornament" or "printer's character".quote:Op donderdag 2 april 2009 12:05 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Miles: For the thousandth time you dingbat, the conversation already happened, but not for you and me, for you and me, its happening right now.
wtf is een dingbat?![]()
![]()
Dat gezicht inderdaadquote:Hurley: But when first captured Ben and Sayid tortured him, why wouldn’t he remember being shot by that same guy when he was a kid?
Miles: Huh! I never thought of that
H: Huh! en die look op Hurley's face is echt masterlijk!
nooit problemen mee ben hem nu vast remote aan het binnen halen voor als ik straks thuis benquote:Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef chansadres het volgende:
Wat een ramp deze maand om hem binnen te krijgen...
900 manieren en allemaal niks...
Daarom ja, was zo herkenbaarquote:Op donderdag 2 april 2009 13:17 schreef Marc63 het volgende:
Vond het grappig om te zien dat Hurley en Miles een discussie hadden die hier min of meer ook gevoerd is
quote:Op donderdag 2 april 2009 08:40 schreef Jovatov het volgende:
Promo volgende week:Dang, dat wordt een geweldige afleveringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omdat Jack er niet tegen kan als Kate (of iemand for that matter) iets tegen zijn way in doet. En Jack was dus juist de dag ervoor al langs geweest. Bovendien heeft Kate dus alles verteld tegen grootmoeder Littleton.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:14 schreef JohnLocke het volgende:
Ik snap alleen niet waarom Kate dan destijds zo moeilijk deed over het vertellen aan Jack wat er met Aaron gebeurd was...
Maar ik kan me niet voorstellen dat Jack ermee zou zitten, Aaron is immers zijn neefje en bij wie kan hij beter opgroeien dan bij zijn oma? Ook denk ik dat Jack niet bang zou zijn dat Oma de boel zou verklappen.quote:Op donderdag 2 april 2009 13:33 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Omdat Jack er niet tegen kan als Kate (of iemand for that matter) iets tegen zijn way in doet. En Jack was dus juist de dag ervoor al langs geweest. Bovendien heeft Kate dus alles verteld tegen grootmoeder Littleton.
Bovendien moet ze dan ook vertellen waarom ze ineens besloten heeft Aaron op te geven om naar het eiland te kunnen.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:08 schreef Marc63 het volgende:
Ik denk dat Kate gewoon te verdrietig was om Aaron achter te laten dat ze liever niet over hem wil praten en al helemaal geen zin heeft om het hele verhaal uit te gaan leggen. Daarnaast botert het niet echt tussen Jack en Kate, dus Jack zal wel de laatste zijn met wie ze er over wil praten.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om er veel wijzer van te worden. Het is gewoon een weerspiegeling van de discussie over tijdreizen die door de fans wordt gehouden.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:14 schreef Kinga het volgende:
Ik ben niet echt wijzer geworden van dat gesprekje tussen Hurley en Miles... nog maar eens kijken straks...
Dat denk ik ook. En dat maakt het des te grappiger.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:16 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling is om er veel wijzer van te worden. Het is gewoon een weerspiegeling van de discussie over tijdreizen die door de fans wordt gehouden.
Alleen vind ik Miles nog veel grappigerquote:Op donderdag 2 april 2009 14:30 schreef Jnk18 het volgende:
Sowieso vind ik Hurley en Miles samen erg grappig.
Lijkt wel een beetje op Charlie en Hurley
Dat zou inderdaad erg interessant zijn! Hopelijk blijft Miles nog een tijd in de show vindt het een leuke character.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:33 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we door de schrijversstaking nooit een volle flashback-aflevering hebben gehad van Miles, volgens mij heeft hij een interessante geschiedenis.
Volgens mij proberen ze ons constant op het verkeerde been te zettenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik heb een beetje het idee dat ze met die opmerking van Kate toen de kijkers op het verkeerde been hebben willen zetten, want het was net of er iets heel ernstigs gebeurd was.
Volgens mij is de conclusie dus dat 'what happened, happened'. Alles wat ze doen is al gebeurd. De vraag van Hurley was van 'Maar als Ben dit dus inderdaad ook heeft meegemaakt toen wij hem in seizoen 2 ontmoetten, waarom herkende hij Sayid dan niet?', daar wist Miles toen geen antwoord op, maar wij weten inmiddels beter. Immers Ben zal zich, volgens Richard, van de hele situatie niks kunnen herinneren.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:14 schreef Kinga het volgende:
Ik ben niet echt wijzer geworden van dat gesprekje tussen Hurley en Miles... nog maar eens kijken straks...
quote:Op donderdag 2 april 2009 14:30 schreef Jnk18 het volgende:
Sowieso vind ik Hurley en Miles samen erg grappig.
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:33 schreef JohnLocke het volgende:
Ik vind het wel jammer dat we door de schrijversstaking nooit een volle flashback-aflevering hebben gehad van Miles, volgens mij heeft hij een interessante geschiedenis.
Daar dacht ik ook direct aan. Jack en Sayidquote:Op donderdag 2 april 2009 15:13 schreef Marc63 het volgende:
Wat me trouwens ook nog opviel... Sayid schoot jonge Ben neer en Jack wilde jonge Ben niet opereren vanwege wat oude Ben was geworden. Daarmee zorgden ze er eigenlijk voor dat oude Ben geworden is zoals hij is.
Fijne vicueuze cirkel.
Kijk, dat is nu het principe van whatever happened, happend, of eigenlijk ook wel een beetje een self-fulfilling prophecy. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de film Paycheck. Ze zien dat er in de toekomst een oorlog zal komen, waardoor ze precies die oorlog starten om die oorlog die ze zagen te voorkomen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:13 schreef Marc63 het volgende:
Wat me trouwens ook nog opviel... Sayid schoot jonge Ben neer en Jack wilde jonge Ben niet opereren vanwege wat oude Ben was geworden. Daarmee zorgden ze er eigenlijk voor dat oude Ben geworden is zoals hij is.
Fijne vicueuze cirkel.
Ik had altijd gedacht dat Ben's vader de reden was voor wat Ben geworden was, dus na de aflevering van vorige week dacht ik dat Ben gewoon opgelapt zou worden en dat er in principe niets veranderd was aan hoe hij op zou groeien. Een geval van "ingrijpen heeft geen zin" want "whatever happened, happened". Soort van course-correcting.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:29 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Kijk, dat is nu het principe van whatever happened, happend, of eigenlijk ook wel een beetje een self-fulfilling prophecy. Dat zie je bijvoorbeeld ook in de film Paycheck. Ze zien dat er in de toekomst een oorlog zal komen, waardoor ze precies die oorlog starten om die oorlog die ze zagen te voorkomen.
Je kan de toekomst, noch het verleden veranderen
Klopt, alles is wel uitgelegd en er zijn ook niet echt vragen meerquote:Op donderdag 2 april 2009 15:54 schreef Flaccid het volgende:
Ik vind het echt niet spannend meer tegenwoordig. Seizoen 1 was echt de domba, maar het is nu niet echt heel spannend, en de mysterieuziteit van het eiland is er ook wel een beetje af.
Waarom eigenlijk niet? En bracht Richard, Ben naar Jacob? En zijn Locke en oude Ben bij The Others (ben ik even vergeten), als dat zo is dan gaat Ben zichzelf ontmoeten.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:48 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Volgens mij proberen ze ons constant op het verkeerde been te zetten
[..]
Volgens mij is de conclusie dus dat 'what happened, happened'. Alles wat ze doen is al gebeurd. De vraag van Hurley was van 'Maar als Ben dit dus inderdaad ook heeft meegemaakt toen wij hem in seizoen 2 ontmoetten, waarom herkende hij Sayid dan niet?', daar wist Miles toen geen antwoord op, maar wij weten inmiddels beter. Immers Ben zal zich, volgens Richard, van de hele situatie niks kunnen herinneren.
Weten we niet, Jacob gaat vast iets met 'm doen ja. Locke en Ben zijn bij alle gewonde mensen van het neergestorte vliegtuig uit 20087.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? En bracht Richard, Ben naar Jacob? En zijn Locke en oude Ben bij The Others (ben ik even vergeten), als dat zo is dan gaat Ben zichzelf ontmoeten.
Ik weet het ook niet. Was Locke niet dood ofzoiets?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:35 schreef Shrien het volgende:
Wat was er zo episch aan het einde ? 'Welcome to the land of the living'..
Richard brengt Ben naar de tempel waar later ook de mannen van de Franse expeditie heen zullen gaan en gek worden. Wat het precies voor tempel is, zal nog duidelijk moeten worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? En bracht Richard, Ben naar Jacob? En zijn Locke en oude Ben bij The Others (ben ik even vergeten), als dat zo is dan gaat Ben zichzelf ontmoeten.
Hij leeft inmiddels weer (krachten van het eiland en zo). De opmerking "welcome to the land of the living" was vooral bedoeld om Ben angst aan te jagen. Ben had Locke immers vermoord. Daarom was Ben zo freaked out toen hij zag dat Locke nog leefde.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:43 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Was Locke niet dood ofzoiets?![]()
![]()
![]()
![]()
Was een paar afleveringen geleden al duidelijk dat Locke levend wasquote:Op donderdag 2 april 2009 17:43 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Was Locke niet dood ofzoiets?![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 2 april 2009 16:02 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Klopt, alles is wel uitgelegd en er zijn ook niet echt vragen meer.
Had Ben Locke ook al gezien?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:53 schreef Shrien het volgende:
[..]
Was een paar afleveringen geleden al duidelijk dat Locke levend was
Oh ja natuurlijk stomquote:Op donderdag 2 april 2009 17:50 schreef Marc63 het volgende:
[..]
Richard brengt Ben naar de tempel waar later ook de mannen van de Franse expeditie heen zullen gaan en gek worden. Wat het precies voor tempel is, zal nog duidelijk moeten worden.
Locke en Ben zitten bij de overlevenden van de meest recente vliegtuigcrash op het eiland in 2007. Lijkt me dus niet dat Ben zichzelf gaat ontmoeten.
of ik heb iets gemist of jij snapt er weinig vanquote:Op donderdag 2 april 2009 08:40 schreef Jovatov het volgende:
Verder vond ik het vreemd dat op het eind werd gesuggereerd dat Ben na 30 jaar pas weer wakker wordt ofzo nadat hij is neergeschoten.
Het kan ook iets te maken hebben met haar droom over Claire in het vorige seizoen. "Don't you dare bring him back!" Weet je nog.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:08 schreef Marc63 het volgende:
Ik denk dat Kate gewoon te verdrietig was om Aaron achter te laten dat ze liever niet over hem wil praten en al helemaal geen zin heeft om het hele verhaal uit te gaan leggen. Daarnaast botert het niet echt tussen Jack en Kate, dus Jack zal wel de laatste zijn met wie ze er over wil praten.
Nee. Toen Locke net levend was aangetroffen, werd hem vertelt dat de piloot en een aantal anderen (Lapides, Sun en Ben dus) al vrij snel na de crash er vandoor waren gegaan. Ben was knock-out geslagen door Sun en waarschijnlijk buiten bewustzijn aangetroffen en naar de ziekenboeg gebracht, waar Locke hem voor het eerst aantrof.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:58 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Had Ben Locke ook al gezien?
vergeten dan, excuus
Ik was het alweer vergeten, maar ik herinner het mij nu wel weer. Denk overigens niet dat dat een reden was om Jack niet te vertellen wat er gebeurd was. Jack had er op dat moment toch niets meer aan kunnen doen.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:24 schreef CD-RW het volgende:
[..]
Het kan ook iets te maken hebben met haar droom over Claire in het vorige seizoen. "Don't you dare bring him back!" Weet je nog.
Tegelijkertijd? Daar zit wel 30 jaar tussenquote:Op donderdag 2 april 2009 15:52 schreef Toad het volgende:
Ik vond dat samenspel tussen jonge Ben en oude Ben wel mooi. Alhoewel het misschien een beetje makkelijk en voor de hand liggend was. Jonge Ben neergeschoten door Sayid. Oude Ben krijgt een klap van Sun. En ze raken tegelijkertijd beter/wakker.
Dát zou echt kicke zijnquote:Op donderdag 2 april 2009 19:31 schreef Haunter het volgende:
Ik dacht dat Richard Ben naar Christian MET Claire zou brengen.
quote:Op donderdag 2 april 2009 14:33 schreef JohnLocke het volgende:
Het is dus het back to the future ding of het harry potter gedoe.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag me echt af hoe het tijdreizen/tijdlijnen in Lost werkt.
Zelf heb ik 3 theorieen:
Optie 1: Ze reizen terug naar hun eigen verleden. De acties die ze dan doen hebben invloed op hun eigen toekomst/heden/verleden (hoe je het ook wilt noemen). Dit kan de bekende paradoxen vormen (terug in de tijd gaan en je eigen opa vermoorden enzo).
Dit is dus ook waar Hurley in deze ep bang voor is. Het probleem hiemee is alleen dat op het moment dat ze terug in de tijd gingen ze het verleden al hadden veranderd en aangezien dit al voor de geboorte van de meesten gebeurde is de kans al enorm groot dat ze niet eens geboren zouden worden.
Dit zou misschien op te lossen zijn door het 'course-correcting' systeem, het probleem hiermee is alleen dat alles wat er gebeurt om de toekomst te corricieren iets anders weer zou veranderen wat dus opnieuwe geccoricieerd moet worden, wat dus oneindig lang door blijft gaan.
Een andere optie van hoe de tijd verloopt is zoals Miles het probeert uit te leggen: Dat er na het tijdreizen helemaal niets veranderd. En elke actie en elk gesprek ook al echt in de normale tijdlijn gebeurt is. Dit lijkt me het meest waarschijnlijke, er moet alleen nog iets gebeuren waardoor iedereen vergeet wat er is gebeurt en personen als Ethen, Ben of Roussaeu de mensen die ze in het verleden hebben ontmoet niet meer herkennen.
Verder zou het kunnen dat de personen die tijdreizen een alternatieve tijdlijn creëren, maar dit lijkt me ook uitgesloten, aangezien de gebeurtenissen in het Dharma tijdperk na het tijdreizen ook in de huidige tijdlijn zijn gebeurt (zie de Dharma groepsfoto).
Maar ik denk dat Faraday maar eens terug moet komen om alles eem goed uit te leggen
Precies, en als je deze aflevering serieus kan nemen, dan is het harry potter gedoe zeker het meest waarschijnlijke. Met Desmond als uitzondering.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:44 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Het is dus het back to the future ding of het harry potter gedoe.
Volgens mij weet Locke niet waar de anderen zijn. Misschien weet hij zelfs niet dat ze in hetzelfde vliegtuig zaten (maar hij zal vast wel een sterk vermoeden hebben).quote:Op donderdag 2 april 2009 21:38 schreef golfer het volgende:
Wat kan Kate toch lekker verdrietig kijken met haar natte oogjes als ze afscheid neemt van Aaron.![]()
Eindscène was ook weer erg leuke: Ben, welcome in the land of the living.
zou dat betekenen dat alle anderen dan toch dood zijn?
Die Miles-Hurley discussie zat er echt niet voor niets in... Ze hebben gewoon even uitgelegd hoe het werkt. Bovendien was dit dezelfde theorie als dat Farraday zei, plus alle Lost-sites 'm geïnterpreteerd hebben..quote:Op donderdag 2 april 2009 20:38 schreef Zwoerd het volgende:
Ik vraag me echt af hoe het tijdreizen/tijdlijnen in Lost werkt.
Zelf heb ik 3 theorieen:
Miles is spoken, Faraday is tijdreizen. En ik wil bevestigd krijgen dat Miles de zoon van Pierre is.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:22 schreef EvilMarc het volgende:
Ik heb wel zin in die Miles aflevering.
Nog meer uitleg over time travel kan nooit kwaad
Precies, dit is gewoon hoe het werkt, het enige wat onduidelijk was werd later nog door Richard verklaard.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die Miles-Hurley discussie zat er echt niet voor niets in... Ze hebben gewoon even uitgelegd hoe het werkt. Bovendien was dit dezelfde theorie als dat Farraday zei, plus alle Lost-sites 'm geïnterpreteerd hebben..
Hierdoor interesseert het mij ook allemaal niet echt wat er gebeurt. Het maakt niet wat de personages doen, de uitkomst staat namelijk vast.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:26 schreef Molluck het volgende:
[..]
Precies, dit is gewoon hoe het werkt, het enige wat onduidelijk was werd later nog door Richard verklaard.
Maar hoeveel zal Ben vergeten? Ook over de rest van zijn tijd bij Dharma?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:26 schreef Molluck het volgende:
[..]
Precies, dit is gewoon hoe het werkt, het enige wat onduidelijk was werd later nog door Richard verklaard.
Maar je weet de uitkomst niet volledig, alleen stukjes van de puzzel. Dus dan maakt maakt het geen bal uit. Stel je gelooft in lot, dan is het leven toch ook niet ineens niet meer interessant?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:27 schreef Merkie het volgende:
Sinds ze terug zijn op het eiland is het tempo erg omlaag gegaan en zijn de afleveringen een stuk minder interessant geworden. S04E01 t/m pakwek S05E07 waren de beste Lost-afleveringen die er zijn, maar nu is het toch allemaal wat gesneden koek dat je elke week voorgeschoteld krijgt.
[..]
Hierdoor interesseert het mij ook allemaal niet echt wat er gebeurt. Het maakt niet wat de personages doen, de uitkomst staat namelijk vast.
Wat ik me dus afvroeg, je zag Ben wakker worden, misschien droomde hij dit? Is dit een manier om weer te geven dat ie zich inmiddels weer alles herinnert?quote:Op donderdag 2 april 2009 22:29 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar hoeveel zal Ben vergeten? Ook over de rest van zijn tijd bij Dharma?
Maar hoe zeker weten we dat hij zich alles herinnert in de 'toekomst'? Misschien handelt hij puur in opdracht van het eiland / Jacob, zonder dat hij bewust is van zijn eigen rol in het verleden.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:33 schreef Molluck het volgende:
[..]
Wat ik me dus afvroeg, je zag Ben wakker worden, misschien droomde hij dit? Is dit een manier om weer te geven dat ie zich inmiddels weer alles herinnert?
Dat is wel een hele kromme vergelijking.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:31 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Maar je weet de uitkomst niet volledig, alleen stukjes van de puzzel. Dus dan maakt maakt het geen bal uit. Stel je gelooft in lot, dan is het leven toch ook niet ineens niet meer interessant?
Ik vraag me dan toch af in hoeverre het vast staat, met die bom bijvoorbeeld, Faraday zegt dat ze die bom moeten begraven, want over 50 jaar staat het eiland er nog steeds gewoon, dan zou je die bom ook gewoon kunnen laten hangen.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:27 schreef Merkie het volgende:
Hierdoor interesseert het mij ook allemaal niet echt wat er gebeurt. Het maakt niet wat de personages doen, de uitkomst staat namelijk vast.
Neuj dat valt wel mee.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:40 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele kromme vergelijking.
Ik vind het echt niet interessant om te zien hoe Ben evil wordt. Bovendien is dit al 100x uitgelegd in eerdere afleveringen.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:48 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Neuj dat valt wel mee.
Kijk, aan het einde van seizoen 3 wisten we dat Jack en Kate van het eiland zouden komen, alleen hoe wisten we niet. Dit is hetzelfde, we weten dat Ben evil wordt, maar hoe weten we niet, dat maakt deze afleveringen (voor mij) toch zeker interessant, omdat het inderdaad de puzzelstukjes compleet maakt. Daarnaast maken ze de puzzel ook elke weer een beetje groter, zodat we nog meer puzzelstukjes nodig hebben, maar ja, dat is nu eenmaal Lost
Ehm nee. In vorige afleveringen werd gesuggereerd dat het Ben's vader was. Deze aflevering brengt geheel nieuw licht op de zaak door de transformatie (?) die Ben ondergaat nu hij in de tempel komt.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik vind het echt niet interessant om te zien hoe Ben evil wordt. Bovendien is dit al 100x uitgelegd in eerdere afleveringen.
'k ga er toch van uit dat we dit nog beter uitgelegd krijgen.quote:What I mean is that...he'll forget this ever happened,and that...
his innocence will be gone. He will always be one of us.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |