Wat een vette episode! Ik vermoed dat Ben het "you need to save your friends" verzonnen heeft, omdat hij weet dat ze moeten terug gaan omdat hij anders niet gered wordt, maar als Sayid niet was gegaan, dan was hij ook niet neergeschoten. En daarnaast, whatever happened, happened, dus het was gebeurt, dus zal het ook gebeuren.. Echter zegt Richard dat hij zich niets zal herinneren.. Toch vermoed ik dat hij het zich wel herinnert als de Oceanic 815 crasht en Jack & co ziet, ook al zou hij ze alleen van een foto hebben herkend. En de Temple, wat zal het zijn dat het zo krachtig is dat het Ben kan redden.. Vragen, vragen. Het verklaart wel waarom hij later zo evil is, zoals Richard zei, hij verliest zijn onschuldigheid.
Verder was het Kate verhaal niet erg onthullend, het is voor mij ook niet duidelijk waarom ze opeens naar het eiland wilde. Ik denk persoonlijk dat het kwam door de vrouw die Aaron vond in de supermarkt, die had precies hetzelfde kapsel als Claire of leg ik nu een heel gekke link?
Al met al een goede episode, de vaart zat er lekker in! De promo van volgende week zag er overigens ook weer spannend uit.

.