Dat wilde ik helemaal niet quotenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:13 schreef P.F het volgende:
Vik, je kan toch naar Delfzijl? (40 km)
Ik ga in de zomer vaak naar Bloemendaal, dat is/was 53 km
Ja mooi hèquote:
Ikke. Je praat heel sloom. (aan de telefoonquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:18 schreef P.F het volgende:
Wie heeft hier wel eens mijn stem gehoord?
Vroegerrrr had ik een Amsterdams accent. Dan gingen we "Ik Sie DE SON ZZakken in de CEE" proberen uit te sprekenKlonk nergens naar
De zin klinkt ergens vaag bekend, maar dat spelletje......hmmquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Dat was een liedje in groep 3 en dan moesten we het steeds veranderen:
Ik heb de zon zien zakken in de zee
Ik heb de zon zien zakken in de zee
Ik heb de zon zien zakken, de zon zien zakken
De zon zien zakken in de zee
En dan daarna: ik heb de zee zien zakken in de zon
En: ik heb de zak zien zonnen in de zee!
Hahahaha dat is echt best naar, om te zeggen dat iemand heel sloom praatquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ikke. Je praat heel sloom. (aan de telefoon)Maar wel lief. En geen Amsterdams accent.
Maar dat kwam toch omdat ze onder invloed was?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ikke. Je praat heel sloom. (aan de telefoon)Maar wel lief. En geen Amsterdams accent.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Hehe, maar ik ben ook best een slome. Somsquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:20 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hahahaha dat is echt best naar, om te zeggen dat iemand heel sloom praat
PF heeft een schattig goois-kinderen-voor-kinderen accentjequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Waren die schattig dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
PF heeft een schattig goois-kinderen-voor-kinderen accentje
Lekker geslapen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:22 schreef Syrena het volgende:
Mogguuuh![]()
Ik praat veel te snel altijd *ratel*
Nopequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:23 schreef cyclechick het volgende:
Ik ga denk ik maar eens douchen
Oh ja Vik nu weet k het weer: kom je wel eens in Delftzijl? Of winschoten?
mjin tante heeft daar een winkel. Tof he
En dan hoor je zo een liedje, en dan wil het maanden niet meer uit je hoofquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waren die schattig dan?
Vond het altijd maar enge kinderen, die niet echt als kinderen overkwamen
'zo' ?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:22 schreef P.F het volgende:
Miss_S, jij komt toch uit het Zuiden van het land? Klink je dan ook zo?
(Of is dit een stomme vraag)
Syrena kwam uit Zeeland? Hebben ze daar ook een specifiek accent?
Miss_S zal wel met de zachte g pratenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:22 schreef P.F het volgende:
Miss_S, jij komt toch uit het Zuiden van het land? Klink je dan ook zo?
(Of is dit een stomme vraag)
Syrena kwam uit Zeeland? Hebben ze daar ook een specifiek accent?
Ik kan heel goed Mascha nadoenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:23 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb de stem van PF nog nooit gehoord.
Jeans zaak: Lemon & Lime.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nope.
En heel tof ja. Wat voor winkel?.
@ neen: ja de Hoornsche Plas![]()
.
Waaromquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Miss_S zal wel met de zachte g praten.
Met een zachte G, plus bijv. in Tilburg (zal vast geen goed voorbeeld zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
'zo' ?
En ik woon tegen Gelderland aan dus heel erg zuiden is het niet, maar ja ik klink niet als een amsterdammer
Tilburg dan noem je inderdaad ook een stad, of Eindhovenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Met een zachte G, plus bijv. in Tilburg (zal vast geen goed voorbeeld zijn) Hebben ze ook nog een eigen, onverstaanbaar dialect?
Ah, ken ik niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Jeans zaak: Lemon & Lime.
Ik ging vroeger ook zwemmen in groningen, maar ben vergeten hoe de plas heetteer waren van die ribbeltjes in het zand
Whehehe. Serieus?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef neen het volgende:
Ik kan alleen Fries praten, soms probeer ik Nederlands maar jullie snappen natuurlijk wel dat ik dan heel erg een Fries accent heb!
Valt me zeer tegen, ik ben diep - diep - diep teleurgesteld.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tilburg dan noem je inderdaad ook een stad, of Eindhoven
Maar mijn G klinkt vast anders dan die van jou ja
Maar nee 'zo' praat ik niet, valt dat je tegen?
Omdat ik daar doorgaans geen flikker van verstaquote:
Hebben ze een site? die heb ik nog nooit gezienquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah, ken ik niet.
Net de site ff bekeken. Wel leuke vrouwen op de foto's![]()
.
Het is gewoon een vraag, ik ben gewoon benieuwd hoe je klinkt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tilburg dan noem je inderdaad ook een stad, of Eindhoven
Maar mijn G klinkt vast anders dan die van jou ja
Maar nee 'zo' praat ik niet, valt dat je tegen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:28 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hebben ze een site? die heb ik nog nooit gezien
Praat jij ook heel erg gronings?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah, ken ik niet.
Net de site ff bekeken. Wel leuke vrouwen op de foto's![]()
.
Aan mijn accent (die ik dus niet heb) zal het niet liggen dat je me niet verstaatquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Omdat ik daar doorgaans geen flikker van verstaEn Limbo's zijn nog erger. Sterker nog: ik wil niet eens met een Limbo daten, want ik ga haar toch niet verstaan
.
Nee, ik spreek geen Fries en ik zal het ook nooit leren. Wat een onzin is dat zeg. Ik kan wel in het lokale dialect praten, dat heb ik hier wel eens met Goodbye gepostquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:27 schreef P.F het volgende:
[..]
Whehehe. Serieus?
Een jongen die ik ken heeft ook zo een schattig accent, hij komt uit het Noorden van het land
Eindelijk een antwoordquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:29 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Aan mijn accent (die ik dus niet heb) zal het niet liggen dat je me niet verstaat![]()
Ik kan ook echt niet in dialect praten....
Sorry, maar ik ken nog wel een paar meiden die zo praten, misschien wil je die leren kennen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:27 schreef neen het volgende:
[..]
Valt me zeer tegen, ik ben diep - diep - diep teleurgesteld.
Nee, want ik ben een Friezinquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:29 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Praat jij ook heel erg gronings?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:29 schreef conleche het volgende:
Miss_S, ga eens wat nuttigs doen: ik heb op pagina 1 al weer meer steken onder water gelezen dan me lief is.
Geef de site dan, ipv van zo stom te gaan grijnzenquote:
Vrienden van mijn ouders hebben een huisje in de Achterhoek. Echt zoo een wereld van verschil hoe sommige oude boeren daar praten! Dan sta ik daar soms echt van: Sorry, wat zegt uquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:29 schreef neen het volgende:
[..]
Nee, ik spreek geen Fries en ik zal het ook nooit leren. Wat een onzin is dat zeg. Ik kan wel in het lokale dialect praten, dat heb ik hier wel eens met Goodbye gepost
Ik praat verder gewoon normaal Nederlands volgens mij... soms vragen van die boeren aan mij of ik uit "de randstad" kom
Je weet toch zelf ook hoe die winkel heet? Dan kun je hem toch zelf ook googlen? Dom wichtquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:31 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Geef de site dan, ipv van zo stom te gaan grijnzen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Dat hangt er vanaf, als ze eruit zien als Gelderse superboeren niet. Als ze er fijn uitzien zeg ik natuurlijk niet bij voorbaat nee.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ken nog wel een paar meiden die zo praten, misschien wil je die leren kennen?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:32 schreef neen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf, als ze eruit zien als Gelderse superboeren niet. Als ze er fijn uitzien zeg ik natuurlijk niet bij voorbaat nee.
Wat vind jij van de stem van Kim uit HNTM?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben een Friezin. Maar ik schijn geen Fries accent meer te hebben. Zal het volgende week eens vragen aan iemand uit het westen
.
Maar ik praat wel anders omdat ik niet goed hoor. Vaak denken mensen dat ik uit Duitsland kom! Met CI zou dat wel beter moeten worden, op termijn.
DOE EENS NORMAALquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je weet toch zelf ook hoe die winkel heet? Dan kun je hem toch zelf ook googlen? Dom wicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat deed ik en toen vond ik hem niet.
Ik ben een dom, blond wicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
Ja ik was beledigd, moet ik daarvoor sorry zeggen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:34 schreef cyclechick het volgende:
[..]
DOE EENS NORMAAL![]()
Op alles wat iemand zegt, reageer je super beledigd of gepikeerd, je zoekt overal de negatieve betekenis achter (die er niet was!!) en als iemand dan iets zegt over jouw manier van reageren ga je gelijk zo doen.
Je zou normaal doen, en anders zou je oprottuh weet je nog
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dat deed ik en toen vond ik hem niet.
Ik ben een dom, blond wicht
Gewoon de eerste hit nog welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ok, nu mag ik:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
![]()
.
Niet meer actief op Fok!
Maar ben bang dat het eigenlijk nog best koud is buiten.........quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Ho even dames: ik heb ook geen steken onder water gezien hoor! Dus misschien moet iedereen even met z'n snoet in de zon gaan zitten voordat er weer een rel komt die nergens over gaat.
Je tante verkoopt ook Oozoo horloges, CC!.
Fiets ze!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef sigme het volgende:
Niks is zo lekker als echt vers brood met een likje roomboter.
Ik ga fietsen. Geniet van de mooie dag allemaal!
Waarom ben je beledigd door een vraag als "Ik ben benieuwd hoe je stem klinkt"?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja ik was beledigd, moet ik daarvoor sorry zeggen?
Maar overal steken onder water? nee
En Co's vertaling van PF vond ik inderdaad wel erg lomp overkomen vandaar dat ik beledigd was
Je kan net zoveelquote:
Wat on earth is er beledigend aan de vraag of je als een brabo klinktquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja ik was beledigd, moet ik daarvoor sorry zeggen?
Maar overal steken onder water? nee
En Co's vertaling van PF vond ik inderdaad wel erg lomp overkomen vandaar dat ik beledigd was
Nee dat van jou kwam ook niet beledigend over, maar vroeg me alleen af wat je met 'zo' bedoeldequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:39 schreef P.F het volgende:
[..]
Waarom ben je beledigd door een vraag als "Ik ben benieuwd hoe je stem klinkt"?
Is het omdat ik Amsterdams/Gooisch klink (wat je nooit hebt gehoord) Dat je het daarom een denigrerende vraag vind? Omdat de Randstad superieur (misschien in jouw ogen) is?Ik snap het niet!
Hehehe, nu heb je een universeel accent?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef Muis006 het volgende:
Hoi. Griep. Snotkop. Bah!
Oh en ik kom uit Gelderland en woon in Brabantdus mijn R is nogal vreemd, want ik praat oorspronkelijk met een harde G en harde R maar toen ik naar Braboland verhuisde werd ik daarmee gepest, dus heb ik het wat verminderd. Resultaat: het houdt het midden tussen hard en zacht
Lijstje:
Nu: perziknectar
T: weet ik niet
L: weet ik niet
T: weet ik niet
D: tomaten groentesoep door mijn pappa gemaaktmet stokbrood und roomboter dabei
Wat een kutsite, waar zie jij horloges?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef Viking84 het volgende:
Ho even dames: ik heb ook geen steken onder water gezien hoor! Dus misschien moet iedereen even met z'n snoet in de zon gaan zitten voordat er weer een rel komt die nergens over gaat.
Je tante verkoopt ook Oozoo horloges, CC!.
Ik vond het gewoon een beetje lomp overkomen zoals ik zei, dat kan toch?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wat on earth is er beledigend aan de vraag of je als een brabo klinkt![]()
(off topic: ik laf mensen die als brabo's klinken, vooral mannen. Vet charmant)
Ik kan wel iets raars met mijn R, maar dat komt volgens mij door de logopediequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef Muis006 het volgende:
Hoi. Griep. Snotkop. Bah!
Oh en ik kom uit Gelderland en woon in Brabantdus mijn R is nogal vreemd, want ik praat oorspronkelijk met een harde G en harde R maar toen ik naar Braboland verhuisde werd ik daarmee gepest, dus heb ik het wat verminderd. Resultaat: het houdt het midden tussen hard en zacht
Ja, Miss S, tuurlijk kan dat.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik vond het gewoon een beetje lomp overkomen zoals ik zei, dat kan toch?
En ik zei dat Tilburg vast een slecht voorbeeld was, omdat de meeste mensen uit Noord-Brabant Tilburg als iets verschrikkelijks schijnen te zien..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee dat van jou kwam ook niet beledigend over, maar vroeg me alleen af wat je met 'zo' bedoelde
Als je een limburgs of inderdaad tilburgs accent in je hoofd had dan klopte dat namelijk niet
Maar ja ik klink vast anders dan jou, dus dan klink ik wel weer 'zo' als je dat bedoelde
Ja ik kan zowel Brabants als Gelderlands als ABN. Vaak is het zo dat mijn ABN op zijn best is als ik pissig ben op iemandquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Hehehe, nu heb je een universeel accent?
Perziknactor is niet zo gezondHeb je ook keelpijn? Dan kan suiker volgens mij alleen maar kwaad..
Beterschap!
Ik zag die horloges langs komen op een plaatje dat steeds ververst wordt.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Wat een kutsite, waar zie jij horloges?
Zijn die mooi? Ik wil al heel lang een nieuw horloge, want de ene die ik nu heb, was een kadootje van mijn 1e vriendje, en het andere een kadootje van mijn 3e vriendje![]()
Meet in Grunn in Lemon en lime
Tussen die 2 hoor ik eigenlijk ook geen verschil behalve dat het beide verschrikkelijk isquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:46 schreef P.F het volgende:
[..]
En ik zei dat Tilburg vast een slecht voorbeeld was, omdat de meeste mensen uit Noord-Brabant Tilburg als iets verschrikkelijks schijnen te zien..
Dan was het zo van: Ik kom uit Noord-Brabant! En ik Ooo leuk! Ik ben wel eens in Tilburg geweest! *boze blikken*
Ik zeg eerlijk, ik hoor niet zo veel verschil tussen Eindhovens/Tilburgs etc..
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom pas als iemand anders het vraagt je zegt: Nee hoor ik heb niet echt een dialect, alleen een beetje een G.
En ik ging er al vanuit dat je anders klonk, ik ben heel ergens anders opgegroeid..
Ohh k vind ze heel mooi!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zag die horloges langs komen op een plaatje dat steeds ververst wordt.
Dit zijn die horloges: http://www.oozoo.nl/timepieces.html
Heb er zelf ook één (crèmekleurige wijzerplaat, bruine leren band). Ze zijn wel groot, dus daar moet je wel van houdenAls ik weer een horloge koop, wordt het ws een Fossil. Die vind ik ook erg mooi
.
Meet in Groningen!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:49 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ohh k vind ze heel mooi!
Ik heb nu een zilveren van Calvin Klein en een leren (bruin) met groenig klokje van Diesel
Zouden al mijn vriendjes merkengeil zjin
Ja maar wat maakt het uit als je 'zo' praat? Heb jij het idee dat mensen die 'zo' praten minder intelligent zijn ofzo? (dat is niet zo'n raar idee hoor, tijdens mijn studie heb ik vaak gehoord dat veel mensen mensen die geen ABN spreken als minder intelligent beschouwen).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee dat van jou kwam ook niet beledigend over, maar vroeg me alleen af wat je met 'zo' bedoelde
Als je een limburgs of inderdaad tilburgs accent in je hoofd had dan klopte dat namelijk niet
Maar ja ik klink vast anders dan jou, dus dan klink ik wel weer 'zo' als je dat bedoelde
Fijn!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:47 schreef Muis006 het volgende:
Oh! En ik heb geen keelpijn. En dankje!
En dat vind jij een leuk grapje?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:52 schreef P.F het volgende:
Alle Limbo's moeten even stoppen met lezen
-------------------
Er was laatst een belspelletje. Noem een automerk met een A
Dus.. Audi.. Renault.. etc
Belt er een meisje op. Jaaah Halooo Ik wil et zegge! MARCEEDES!
Belspelvrouw: Er zit geen A in Mercedes
Meisje: Jaweel! MAR-CEE-DES
-----------------
Tuurlijk niet, ook al zie ik wel vaak mensen die zich dan ook nog eens 'zo' gedragenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar wat maakt het uit als je 'zo' praat? Heb jij het idee dat mensen die 'zo' praten minder intelligent zijn ofzo? (dat is niet zo'n raar idee hoor, tijdens mijn studie heb ik vaak gehoord dat veel mensen mensen die geen ABN spreken als minder intelligent beschouwen).
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:52 schreef P.F het volgende:
Alle Limbo's moeten even stoppen met lezen
-------------------
Er was laatst een belspelletje. Noem een automerk met een A
Dus.. Audi.. Renault.. etc
Belt er een meisje op. Jaaah Halooo Ik wil et zegge! MARCEEDES!
Belspelvrouw: Er zit geen A in Mercedes
Meisje: Jaweel! MAR-CEE-DES
-----------------
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat vind jij een leuk grapje?.
* Viking84 is beledigd.
Oopsquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
En dat vind jij een leuk grapje?.
* Viking84 is beledigd.
Nou dan is er ook geen reden om je beledigd te voelen. Opgelost, slotjequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ook al zie ik wel vaak mensen die zich dan ook nog eens 'zo' gedragen![]()
Maar ik weet wel dat er veel mensen uit de randstad neerkijken op de brabo's en limbo's
Frappant is dat. Dan vraag ik me af of ze dat zelfs soms niet hoort, dat ze een 'a' uitspreekt ipv een 'e'.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:54 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja
Ze sprak het ook vol overtuiging uit met een A
Daar waren we toch al achter?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou dan is er ook geen reden om je beledigd te voelen. Opgelost, slotje.
Dat is dus echt een hele grote misvatting!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:53 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, ook al zie ik wel vaak mensen die zich dan ook nog eens 'zo' gedragen![]()
Maar ik weet wel dat er veel mensen uit de randstad neerkijken op de brabo's en limbo's
O maar Vlaams is zó schattigquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:49 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik praat met een zachte g en iets tussen Limburgs en Brabants in (eerder Brabants, gek genoeg. Dat neem ik meteen over). Als ik in België ben geweest praat ik ook altijd een beetje Vlaams
Het gaat zo'n tegenvaller zijn als ik dadelijk naar buiten loop en het blijkt geen 24 graden te zijn
Ik gebruik de afdruk juist als graadmeter voor bruinheidquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:54 schreef neen het volgende:
Ik draag nooit horloges want dan krijg je zo'n witte plek op je arm en dat is zeer lelijk.
Nee hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat is dus echt een hele grote misvatting!
Dat is goed om te horenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:56 schreef P.F het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:57 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ik gebruik de afdruk juist als graadmeter voor bruinheidMaar eigenlijk heb je natuurlijk wel gelijk.
Ik heb al ruim een jaar praktisch nooit meer een horloge om. Ik beschadig ze altijd en m'n mobiel heb ik toch altijd bij me.
Ons pap en ons mam is voor nep Brabanders!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O maar Vlaams is zó schattig.
Ik ben fier op u.
Ik zie u graag.. Alleen jammer dat ik het zonder ondertiteling niet goed kan verstaan
En als iemand 'ons pap' of 'ons mam' zegt kun je me ook opvegen trouwens
.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Maar ik heb dat eerder gehoord (van mensen buiten de Randstad)
Terwijl er hier in mijn omgeving bijna niemand zo over denkt.
O, en ik heb 10 jaar in Almere gewoond. Almere
(In de Randstad stad nummer 1 om keihard te bespotten en uit te lachen)
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ons pap en ons mam is voor nep Brabanders!
Spap, smam
Zeg jij dat ook dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:58 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ons pap en ons mam is voor nep Brabanders!
Spap, smam
Je moet deze ook niet om je pols hangenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb trouwens ook zelden een horloge om. Dat ding is zo zwaar
Tsja, ik heb 14 jaar in Amsterdam gewoond en daar werd écht wel neergekeken op mensen onder de rivieren. Die worden gezien als boers, terwijl de Randstadters hip en modern zijn.quote:
Ons pap/ons mam is toch heel erg Brabants juist? Of bedoelde je dat ook?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O maar Vlaams is zó schattig.
Ik ben fier op u.
Ik zie u graag.. Alleen jammer dat ik het zonder ondertiteling niet goed kan verstaan
En als iemand 'ons pap' of 'ons mam' zegt kun je me ook opvegen trouwens
.
I know, maar ik ga niet meer negatief doenquote:
Neequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeg jij dat ook dan?.
Marlies uit Boer zoekt vrouw deed het ook. Übercute.
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voeltquote:
Nou, bij mij in elk geval niet. Ik heb geen greintje Brabants/Gelders accent of iets en toch voel ik die arrogantie duidelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voelt
Als ik iemand hoor met een accent, dan ben ik meestal zo van OMG waar kom je vandaan
Wat vaak als een belediging wordt gezien
HOEZO?? IK spreek gewoon ABN???
En ik, ja maar je accentje?
ACCENT?? Ik woon al vier jaar in Amsterdam!!!!!!!!!!!!
En ik: ja maar ik was gewoon benieuwd waar je (oorspronkelijk) vandaan komt
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voelt
Als ik iemand hoor met een accent, dan ben ik meestal zo van OMG waar kom je vandaan
Wat vaak als een belediging wordt gezien
HOEZO?? IK spreek gewoon ABN???
En ik, ja maar je accentje?
ACCENT?? Ik woon al vier jaar in Amsterdam!!!!!!!!!!!!
En ik: ja maar ik was gewoon benieuwd waar je (oorspronkelijk) vandaan komt
Weird.. Dan kom ik blijkbaar altijd op de goede/verkeerde plekken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Tsja, ik heb 14 jaar in Amsterdam gewoond en daar werd écht wel neergekeken op mensen onder de rivieren. Die worden gezien als boers, terwijl de Randstadters hip en modern zijn.
Echt?quote:
Dat hangt er vanaf of je het hebt over ABN of bijv. een Amsterdams accent. Die eerste is gewoon het 'originele' Nederlands, dat tweede is even goed een accent als het Brabants.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)
Hoe 'jullie' klinken is dat geen accent dan? Iedereen klinkt toch wel anders.....
Het feit dat ze uit hun provincie naar Amsterdam zijn gekomen onderscheidt ze natuurlijk wel van de mensen die daar hun hele leven (willen) blijven wonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Weird.. Dan kom ik blijkbaar altijd op de goede/verkeerde plekken.
Mijn hele gang komt van beneden de rivieren en die zijn niet minder hip. Nou ja eigenlijk wel, maar dat is gewoon een individueel verschil.
Dat is echt typisch Brabantsquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Echt?Ik dacht dat het allebei goed was. Qua praten ben ik helemaal een druif wat betreft grammatica. Ik weet meestal prima hoe het moet, maar zo chaotisch dat correcte zinnen vormen niet altijd even goed gaat
Hahahahahahaquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:
VIKING! die site is heul niet van de winkel van mn tante!! Deez zit in alkmaar
Ja, dat laatste klopt, daarom schoot ik straks ook in de verdediging en voelde ik me beledigdquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of je het hebt over ABN of bijv. een Amsterdams accent. Die eerste is gewoon het 'originele' Nederlands, dat tweede is even goed een accent als het Brabants.
Maar ik denk eigenlijk niet dat het om accenten gaat, maar het beeld dat daarmee wordt geassocieerd. Brabants/Gelders/Limburgs = boers.
Grapjurk!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je moet deze ook niet om je pols hangen
[ afbeelding ]
Hoiquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef cyclechick het volgende:
Wat on earth is er beledigend aan de vraag of je als een brabo klinkt![]()
(off topic: ik laf mensen die als brabo's klinken, vooral mannen. Vet charmant)
Tilburg is ook een kutstadquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:46 schreef P.F het volgende:
En ik zei dat Tilburg vast een slecht voorbeeld was, omdat de meeste mensen uit Noord-Brabant Tilburg als iets verschrikkelijks schijnen te zien..
Dan was het zo van: Ik kom uit Noord-Brabant! En ik Ooo leuk! Ik ben wel eens in Tilburg geweest! *boze blikken*
Ik zeg eerlijk, ik hoor niet zo veel verschil tussen Eindhovens/Tilburgs etc..
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom pas als iemand anders het vraagt je zegt: Nee hoor ik heb niet echt een dialect, alleen een beetje een G.
En ik ging er al vanuit dat je anders klonk, ik ben heel ergens anders opgegroeid..
Ja dat is OOK een accent!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)
Hoe 'jullie' klinken is dat geen accent dan? Iedereen klinkt toch wel anders.....
Volgens mij vond niemand dat?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:05 schreef Koert het volgende:
Oh, en voor de poster die Brabants lomp vind klinken: ik vind die keelschrapende G van je (aannemende dat je die hebt) lelijk.
Goeie vraag.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, dat laatste klopt, daarom schoot ik straks ook in de verdediging en voelde ik me beledigd
Maar ABN zonder accent....dat bestaat dus wel?
Er werd altijd in de omgeving van Haarlem gezegd dacht ikquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Waar spreken ze dan ABN zonder accent?
Weer wat geleerdquote:
Er is geen regio die ABN praatquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Waar spreken ze dan ABN zonder accent?
-Mijn vriendje, hij leest meequote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Het feit dat ze uit hun provincie naar Amsterdam zijn gekomen onderscheidt ze natuurlijk wel van de mensen die daar hun hele leven (willen) blijven wonen.
Ik spreek wel ABN, want ik gebruik geen streekgebonden woordenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef conleche het volgende:
Je hebt wel degelijk ABN, maar dat wordt door veel mensen weer gezien als bekakt. En volgens mij denken veel mensen dat ze ABN praten, maar hoor je nog wel degelijk in de verte waar ze vandaan komen. Waar ik vandaan kom (Veenendaal) hebben ze ook bepaalde woorden, waar ik pas heel laat achterkwam dat het geen Nederlands was. (zoals krang, dat is als je iets binnenste buiten aanhebt.)
Welk boek?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:09 schreef Miss_S het volgende:
Ik ga op mijn balkon een boek lezenook al wordt het waarschijnlijk meer
want het is een zielig boek
Amsterdams/Gooisch/ABN is geen ABNquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef conleche het volgende:
Je hebt wel degelijk ABN, maar dat wordt door veel mensen weer gezien als bekakt. En volgens mij denken veel mensen dat ze ABN praten, maar hoor je nog wel degelijk in de verte waar ze vandaan komen. Waar ik vandaan kom (Veenendaal) hebben ze ook bepaalde woorden, waar ik pas heel laat achterkwam dat het geen Nederlands was. (zoals krang, dat is als je iets binnenste buiten aanhebt.)
Je hebt gelijk hoor, maar ik wilde even dat voorbeeld geven omdat ik dacht dat ik heel erg correct Nederlands sprak altijd en niet wist dat ik toch ook streekgebonden woorden gebruikte. Ik heb volgens mij niet echt een accent. Ik praat wel heel snel en dat is ook lelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik spreek wel ABN, want ik gebruik geen streekgebonden woorden.
Maar of je ABN spreekt heeft niet alleen te maken met welke woorden je gebruikt, maar ook met hoe je ze uitspreekt. En uitspraak is een hardnekkig iets.
Schijnt mooi te zijn!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Meisje met negen pruiken van Sophie van der Stap
Gooisch ABN? No wai, die errrrrr en die g - daar wil ik ABN niet mee associëren.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:11 schreef P.F het volgende:
[..]
Amsterdams/Gooisch/ABN is geen ABNWel bijna, maar ook nog wel een beetje "bekakt".
Vroeger dacht ik dat de Koningin ABN sprak
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:36 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga bakken, dit weekend
In spoilertags, voor XM
Biscotti, v.2.0, appel-toffeemuffins, en sticky toffee pudding
Nee ABN is niet met Gooische R en zo. En zeker niet Amsterdams. Wel heel netjes en dat zien mensen als bekakt. Ik probeer nu iemand te verzinnen die zo praat maar weet het niet direct.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:11 schreef P.F het volgende:
[..]
Amsterdams/Gooisch/ABN is geen ABNWel bijna, maar ook nog wel een beetje "bekakt".
Vroeger dacht ik dat de Koningin ABN sprak
Nee dat zeg ik toch eiquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:13 schreef Koert het volgende:
[..]
Gooisch ABN? No wai, die errrrrr en die g - daar wil ik ABN niet mee associëren.
Je zei 'wel bijna' - vandaar.quote:
Als in, geboorteplaats, ja - huidige woonplaats, nee.quote:
Waar is de groente? Waarom eet je én ontbijtkoek én Evergreen? Waarom eet je niet wat meer? En nogmaals, waarom eet je geen groente? Veeeeeeel groente eet vult, je kunt normaal eten en het is GEZOND. Echt, ik heb geen verstand van eten, maar dit is echt niet goedquote:Op zaterdag 21 maart 2009 09:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje voor vandaag, onder voorbehoud:
O: 1 plak ontbijtkoek
T: 1 liga Evergreen
L: 2 volkoren boterhammen met halvarine, 1x kaas 30+ en 1x kipfilet
T: 1 appel
D: 1 pistolet gezond ham/kaas, 250 gram magere yoghurt
T: 1 glas rode wijn of 1 glas jus d' orange
Ik mag ook nog3 toastjes met 30+ kaas
maar ik denk dat ik dan een crackertje extra neem bij mn 'diner'. Die toastjes slaan echt nergens op.
Hm... Dan ben ik denk ik ook een beetje verblind door mijn omgeving..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:15 schreef Koert het volgende:
[..]
Je zei 'wel bijna' - vandaar.
Ik ben Koert, aangenaam.
Ik heb je niet veel horen praten, maar volgens mij spreek jij geen ABN.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:16 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm... Dan ben ik denk ik ook een beetje verblind door mijn omgeving..
Spreek ik ABN? Want kinderen voor kinderen, is dat ABN?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:18 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens merk je pas als je weg bent uit Nederland dat bijna alle Nederlanders raar praten. En het accent van Randstedelingen is vaak zo mogelijk nog erger dan van mensen uit het oosten. Harmen Siezen spreekt geloof ik ABN.
Is dat die Eindhovense Jezus?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:20 schreef Muis006 het volgende:
Harmen Siezen praat saai!
Weet je wie pas gaaf praat? Arnol Cox
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:25 schreef P.F het volgende:
Zo klinkt de stem van mij en m'n broertje (5 jaar geleden)
http://s184.photobucket.com/albums/x163/1Principessa/?action=view¤t=MOV07543.flv
Gilles Swerts(voetballer) vader en zusjes zijn negers!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:16 schreef P.F het volgende:
Ik zie/hoor altijd heel goed als mensen niet van hier zijnZo kwam ik er achter dat de vrouw van een collega van mijn vader uit Indonesië komt! Ook al hebben ze blonde/blauw oogige/blanke kindertjes.
Ik heb het idee dat dat meer als grap gezegd wordt... althans, zo zeg ik dat wel eens. "Alles buiten Amsterdam is provincie"quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Tsja, ik heb 14 jaar in Amsterdam gewoond en daar werd écht wel neergekeken op mensen onder de rivieren. Die worden gezien als boers, terwijl de Randstadters hip en modern zijn.
Tsja, die grapjes worden natuurlijk niet voor niets gemaakt. Net zoals Belgen-grappen. Er zijn echt zát mensen die (lichtjes) neerkijken op Belgen hoorquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat meer als grap gezegd wordt... althans, zo zeg ik dat wel eens. "Alles buiten Amsterdam is provincie"En ja, ik vind Amsterdam fantastisch, maar om nou te zeggen dat A'dam superieur is aan de rest... neuh. Hooguit wat minder bekrompen dan sommige kleine gemeentes, maar ook anoniemer.
Ik ga zo ontbijten met een gebakken eitje en ik denk dat ik vandaag weer lekker naar buiten gaHet is ontzettend lekker weer
En ik schijn een Rotterdams accent te hebben.
Twee vrienden van mij praten zo, die zijn idd opgegroeid in het Gooi (Hilverrrrrsum!). Mijn lief is ook opgegroeid in Hilversum, maar hij praat beslist niet bekakt. Eerder dat hij niet genoeg articuleert (volgens mij heeft dat met zijn dyslexie te maken, maar hoe het precies zit weet ik niet want hij kan het wel, maar meestal doet hij dat niet).quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee ABN is niet met Gooische R en zo. En zeker niet Amsterdams. Wel heel netjes en dat zien mensen als bekakt. Ik probeer nu iemand te verzinnen die zo praat maar weet het niet direct.
Dat zal wel. Maar in de kringen waar ik verkeer (quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Tsja, die grapjes worden natuurlijk niet voor niets gemaakt. Net zoals Belgen-grappen. Er zijn echt zát mensen die (lichtjes) neerkijken op Belgen hoor.
Mijn identiteit heeft echt niets te maken met mijn accent of de regio waarin ik ben opgegroeidquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:32 schreef Tinkepink het volgende:
Wat ik niet snap is dat mensen zo graag ABN willen spreken. Waarom? Je accent is een deel van je identiteit, je eigenheid. Wees er trots op.
Dus je praat brabants en je fietst/bent sportief?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:15 schreef Koert het volgende:
[..]
Je zei 'wel bijna' - vandaar.
Ik ben Koert, aangenaam.
[..]
Als in, geboorteplaats, ja - huidige woonplaats, nee.
Oeeeh! Daten! Daten!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:34 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dus je praat brabants en je fietst/bent sportief?
Trouwuh?
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:34 schreef conleche het volgende:
Whhehehhe. Ik zit met de tuindeuren open en Buurman Rooie Kees kwam even buurten (een grote rooie kater).
Koekie begint zo'n beetje naar hem te blaffen en grommen, maar krijgt intussen jeuk. Krabt met 1 pootje op zijn flank, maar verliest daarbij zijn evenwicht. En valt op zijn snufferd. Lekker stoer ook.![]()
Misschien moet je het hebben gezien, om het lollig te vinden, maar ik heb al 5 minuten de slappe lach
Bij mij juist weer wel... en ik ben geadopteerd, dat is altijd deel van mijn identiteit geweest. Bij mijn (ook geadopteerde) zus juist weer niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Mijn identiteit heeft echt niets te maken met mijn accent of de regio waarin ik ben opgegroeid. Maar dat kan er aan liggen dat ik op vroege leeftijd al ben verhuisd.
We studeren zelfs in dezelfde stadquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:34 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Dus je praat brabants en je fietst/bent sportief?
Trouwuh?
Wat de wikipedia erover zegt:quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Er is geen regio die ABN praat. Maar niet iedereen in een stad/regio praat automatisch het betreffende dialect. Dat hangt van je opvoeding en aanpassingsvermogen af. Of 100% ABN bestaat, weet ik niet. Maar ik weet wel dat ik er dichtbij zit. Ik heb alleen een wat zachtere g dan gewoonlijk, maar dat heb ik al sinds ik praat.
Wat heftig! Maar ben je in Nederland geboren? Want ik dacht dat je iets Oost Europees had?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij mij juist weer wel... en ik ben geadopteerd, dat is altijd deel van mijn identiteit geweest. Bij mijn (ook geadopteerde) zus juist weer niet.
Dat kan ik me dan ook wel weer goed voorstellen.. Wat bijzonder trouwens, dat je geadopteerd bent. Heb je ooit nog contact gehad met je biologische ouders (als die nog leven)? Als ik dat vragen mag/je het niet vervelend vindt, natuurlijk..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Bij mij juist weer wel... en ik ben geadopteerd, dat is altijd deel van mijn identiteit geweest. Bij mijn (ook geadopteerde) zus juist weer niet.
En ik lach keihard mee. Ik woon dr al mn hele levenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:56 schreef P.F het volgende:
O, en ik heb 10 jaar in Almere gewoond. Almere
(In de Randstad stad nummer 1 om keihard te bespotten en uit te lachen)
Ja ik. Uurtje rondgelopen om mn kranten te lopen. Op de fiets is het nog wat koud (wind), in de schaduw krijg je ook koude handen, maar in de zon is het hemelsquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:10 schreef Viking84 het volgende:
Is er al iemand naar buiten geweest vandaag? Ik denk dat het op dit moment nog wat te koud is...
Ik zou eigenlijk het filmpje op moet zoekenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:46 schreef Syrena het volgende:
Vik wil nooit meer met mij pratenIk ben een Limbo
![]()
Ik zal heus wel een accent hebben, maar ik ga niet zo Huilands praten als mijn zus. Die woonde toen in Utrecht en dacht dat ze haar accent goed verborgen had, tot ze een keer aan haar vroegen of ze soms Deens of Duits was ofzo![]()
Overigens vond ik het Marcedes grapje echt super, ik ga 'm zo aan mijn vriend vertellen
Was het niet bij DWDD??quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:51 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk het filmpje op moet zoeken
Ik kom uit Polen. Uit een plaatje vlakbij Poznan. Mijn zus komt uit Bangladesh (we hebben dus ook een andere huidskleur, zij is donkerbruin en ik spierwitquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:44 schreef P.F het volgende:
Wat heftig! Maar ben je in Nederland geboren? Want ik dacht dat je iets Oost Europees had?
Ik ken mijn biologische ouders niet, al zou ik dat wel willen. Ik wil toch weten waar bepaalde dingen (vaardigheden/karakter) vandaan komen. Ik heb mijn oorspronkelijke achternaam wel eens gegoogeld, daar kwam vrij weinig uit.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:45 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan ook wel weer goed voorstellen.. Wat bijzonder trouwens, dat je geadopteerd bent. Heb je ooit nog contact gehad met je biologische ouders (als die nog leven)? Als ik dat vragen mag/je het niet vervelend vindt, natuurlijk..
Potverdriedubbeltje! Het is maar goed dat ik dit lees. 't Is 'n schone toal heuquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Met een zachte G, plus bijv. in Tilburg (zal vast geen goed voorbeeld zijn) Hebben ze ook nog een eigen, onverstaanbaar dialect?
Ja, ik heb later nog een post gemaakt dat de meeste Brabo'ers beledigd zijn als je over Tilburg begintquote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:36 schreef YPPY het volgende:
En o ja, Tilburgs en Eindhovens is echt een wereld van verschil.![]()
Tot zover een update van een ex-Brabo die wekelijks vele uren midden tussen de echte Brabo's vertoeft.
Dan moet ik het eigenlijk andersom vinden he?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:42 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, ik heb later nog een post gemaakt dat de meeste Brabo'ers beledigd zijn als je over Tilburg begint
Ik kan me goed voorstellen dat je zou willen leren kennen.. Weet je wel waarom ze je hebben opgegeven ter adoptie? Ik ben altijd heel benieuwd hoe dat soort dingen in hun werk gaan...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:14 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik kom uit Polen. Uit een plaatje vlakbij Poznan. Mijn zus komt uit Bangladesh (we hebben dus ook een andere huidskleur, zij is donkerbruin en ik spierwitLeuke combi op foto's! )
[..]
Ik ken mijn biologische ouders niet, al zou ik dat wel willen. Ik wil toch weten waar bepaalde dingen (vaardigheden/karakter) vandaan komen. Ik heb mijn oorspronkelijke achternaam wel eens gegoogeld, daar kwam vrij weinig uit.
Ik schijn het 5e kind te zijn geweest, dus ik vermoed dat ze me niet konden opvoeden. Maar zeker weet ik het niet.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je zou willen leren kennen.. Weet je wel waarom ze je hebben opgegeven ter adoptie? Ik ben altijd heel benieuwd hoe dat soort dingen in hun werk gaan...
Yppy heeft in het echt een schattig Brabants accentquote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:30 schreef YPPY het volgende:
[..]
Potverdriedubbeltje! Het is maar goed dat ik dit lees. 't Is 'n schone toal heur.
Jaaaaa, Cartier; daar ben ik weerquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:53 schreef Muis006 het volgende:
oh het gaat alweer over horloges zie ik
Ik draag nu een Esprithorloge met een zwarte gevlochten band. Voor mijn 21e verjaardag krijg ik een Cartier van mijn ouders
Houdoe en bedankt ole olequote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:04 schreef Muis006 het volgende:
Jamaar wij Brabanders zijn dan ook No.1. varkensboeren!
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Jaaaaa, Cartier; daar ben ik weer
[ afbeelding ]
Tis vreselijk, maar ik ben er straalverliefd op! Evenals ik dat was op mijn rode Honda CRX, mijn oude kater (de Heere hebbe zijn ziel) en mijn vrouw (die het nog wel steeds doet en waar ik nog steeds straal op ben)quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:43 schreef conleche het volgende:
![]()
Eén ding is zeker: jij raakt niet gauw uitgekeken op cadeautjes!!
Oja dat wou ik nog vertellenquote:
Ik vind dat juist allemaal zeer schattig!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tis vreselijk, maar ik ben er straalverliefd op! Evenals ik dat was op mijn rode Honda CRX, mijn oude kater (de Heere hebbe zijn ziel) en mijn vrouw (die het nog wel steeds doet en waar ik nog steeds straal op ben)
Wat een topdag!
How cute!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:52 schreef Miss_S het volgende:
dat wou ik nog vertellen
Op mijn werk probeerde de moeder haar kind netjes afscheid te laten nemen, wat natuurlijk helemaal goed is
Maar dit deed ze op de volgende manier: " Zeg eens netjes houdoe" . Toen moest ik toch wel even stiekem lachen.
Gelukkig maar, want het is wel een beetje pedant om zo te pimpen met je Cartierquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:54 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat juist allemaal zeer schattig!!!
Hmm Brabants ben ik niet weg van, Brabant dan wel weerquote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
How cute!
Ik ben gek op het Brabants. Ben gek op Brabant ook trouwens
Ik wil graag een Cartier uit mijn geboortejaar (quote:Op zaterdag 21 maart 2009 13:57 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Gelukkig maar, want het is wel een beetje pedant om zo te pimpen met je Cartier
Ik heb ze nu 2x gegeten omdat wij proefversies hadden gekregen die nog niet in de winkel lagen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:00 schreef ColdFeet het volgende:
Dude Miss_S: cut the panini'sVeel teveel kcal! Kun je beter wat stevigers eten.
Gratis m&m's afgeslagen?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:29 schreef neen het volgende:
Ik was net in de winkel en toen werd mij gratis en geheel vrijblijvend een zakje m&m's met nootjes aangeboden, ik heb deze echter vriendelijk doch dringend afgeslagen. Wel heb ik 2 kratjes bier gekocht.
Goed he! Én ik heb al bijna genoeg punten voor een gratis Cambuur shirt!quote:
Ja, daar ga je toch niet in rondlopen he?!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:34 schreef neen het volgende:
[..]
Goed he! Én ik heb al bijna genoeg punten voor een gratis Cambuur shirt!
voetbalshirtjesmaar goed
Goed van jequote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:29 schreef neen het volgende:
Ik was net in de winkel en toen werd mij gratis en geheel vrijblijvend een zakje m&m's met nootjes aangeboden, ik heb deze echter vriendelijk doch dringend afgeslagen. Wel heb ik 2 kratjes bier gekocht.
Ik ben aan het strijken, dat is bijna net zo erg als ziek zijnquote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Muis006 het volgende:
BAH.
Jullie zijn allemaal frivool en huppelig. En ik ben ziek.
/emo
Ik kom altijd te laat, dan hoef je ook niet op anderen te wachten.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:01 schreef P.F het volgende:
Dilemma: Ik moet om 15:45 weg. Maar ik wil mij gewoon douchen-hardlopen-echt douchen met weekelijkse haarwas beurt.
Maar als ik om 15:45 weg ga wil ik m'n haar gewassen hebben + opgemaakt zijn. En dan kan ik daarna (in het donker) rennen. maar na het rennen wil ik ook m'n haar wassen.
Hoe doen andere mensen dat
Herkenbaar, ik ben altijd te laat maar ben meestal niet de laatstequote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:05 schreef P.F het volgende:
Ja ik ook. Maar al mijn vrienden komen ook altijd te laat dus zijn we er toch altijd om dezelfde tijd
Daarom heb ik vanmorgen vroeg al hardgelopenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:01 schreef P.F het volgende:
Dilemma: Ik moet om 15:45 weg. Maar ik wil mij gewoon douchen-hardlopen-echt douchen met weekelijkse haarwas beurt.
Maar als ik om 15:45 weg ga wil ik m'n haar gewassen hebben + opgemaakt zijn. En dan kan ik daarna (in het donker) rennen. maar na het rennen wil ik ook m'n haar wassen.
quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben aan het strijken, dat is bijna net zo erg als ziek zijn
Wat was je aan het branden, misschien lag het daaraan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Viking84 het volgende:
O en ik ging net een dvd branden, maar m'n laptop werd zó warm dat 'ie spontaan uitknalde. Lekker dan.
2 keer haar wassen? Of de tweede keer - na het rennen dus - gewoon even uitspoelen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:01 schreef P.F het volgende:
Gewoon een filmpjequote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat was je aan het branden, misschien lag het daaraan?
Aaaaw!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:56 schreef Muis006 het volgende:
BAH.
Jullie zijn allemaal frivool en huppelig. En ik ben ziek.
/emo
De zon is heerlijk inderdaad! Heb net een uur in de tuin gezeten, muziek op, boek op schoot en lezen maar. Wel in een fleecevest, het waait hier nogal (polder he, in onze tuin waait het altijd wel) en de zon wordt al wat minder sterk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]. Dat zal Greys zéker beamen.
Ik zit ook al de hele middag buiten. In t-shirt gewoon, terwijl de mensen beneden in winterjas rondlopen. Maar de zon schijnt zo warm, heb het totaal niet koud.
O en ik ging net een dvd branden, maar m'n laptop werd zó warm dat 'ie spontaan uitknalde. Lekker dan.
Nogal confronterend idd.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja die foto op nu.nl had van mij echt niet gehoeven
Ik heb 5 jaar in de dierentuin gewerkt, maar het went nooit. Bij mij niet in elk gevalquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:16 schreef Viking84 het volgende:
Nogal confronterend idd.
Diertjes zijn altijdquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb 5 jaar in de dierentuin gewerkt, maar het went nooit. Bij mij niet in elk geval
En dan ga ik toch kijken he..quote:Op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja die foto op nu.nl had van mij echt niet gehoeven
quote:
Nee, ik kan ook niet langer dan 5 minuten rechtop blijven zitten, want dan begint mijn hoofd weer te galmenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:16 schreef Chicolate het volgende:
Dikke mwahvoor muis. Met je koortshoofd in de zon is ook geen optie?
Jaaa gezelligquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:02 schreef Greys het volgende:
Muizel, ik ben niet ziek (misschien hooguit een tikkie tussen mijn oren) maar ik zit ook nog steeds in badjas. Dit was een dag om snel weer te vergeten. Zon? Ik heb 'm niet gezien. Dus we zwelgen samen, oke?
Morgen wordt vast een betere dag!
Greys houdt niet van knuffelenquote:
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:03 schreef Muis006 het volgende:
En ziek tussen onze oren zijn we allemaal wel, in meer of mindere mate
Ja ik heb griepquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Ik ben haske normaal!
Ja hoor, ik vergeef het je. Als je griep hebt ben je niet helemaal helderquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Ja ik heb griepvoor het eerst sinds een jaar of 2, 3.
Dat is echt niks voor Mighty Mice
Edit: verkeerde quote maar je snapt me wel he Vikje
Nee, laten we het over logopedistes hebbenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:13 schreef Muis006 het volgende:
Laten we het over tandartsassistentes hebben! Want 't is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Mijn tandartsassistente heet Heidi
Mijn tandarts was veel toffer, die heeft me een tijd geleden namelijk gratis behandeld (ik zat meer dan 2 uur in de stoel)quote:Op zaterdag 21 maart 2009 17:13 schreef Muis006 het volgende:
Laten we het over tandartsassistentes hebben! Want 't is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
Mijn tandartsassistente heet Heidi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |