I know, maar ik ga niet meer negatief doenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neequote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeg jij dat ook dan?.
Marlies uit Boer zoekt vrouw deed het ook. Übercute.
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voeltquote:
Nou, bij mij in elk geval niet. Ik heb geen greintje Brabants/Gelders accent of iets en toch voel ik die arrogantie duidelijk.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voelt
Als ik iemand hoor met een accent, dan ben ik meestal zo van OMG waar kom je vandaan
Wat vaak als een belediging wordt gezien
HOEZO?? IK spreek gewoon ABN???
En ik, ja maar je accentje?
ACCENT?? Ik woon al vier jaar in Amsterdam!!!!!!!!!!!!
En ik: ja maar ik was gewoon benieuwd waar je (oorspronkelijk) vandaan komt
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef P.F het volgende:
[..]
Is dat niet zo omdat jij je beledigd voelt
Als ik iemand hoor met een accent, dan ben ik meestal zo van OMG waar kom je vandaan
Wat vaak als een belediging wordt gezien
HOEZO?? IK spreek gewoon ABN???
En ik, ja maar je accentje?
ACCENT?? Ik woon al vier jaar in Amsterdam!!!!!!!!!!!!
En ik: ja maar ik was gewoon benieuwd waar je (oorspronkelijk) vandaan komt
Weird.. Dan kom ik blijkbaar altijd op de goede/verkeerde plekken.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Tsja, ik heb 14 jaar in Amsterdam gewoond en daar werd écht wel neergekeken op mensen onder de rivieren. Die worden gezien als boers, terwijl de Randstadters hip en modern zijn.
Echt?quote:
Dat hangt er vanaf of je het hebt over ABN of bijv. een Amsterdams accent. Die eerste is gewoon het 'originele' Nederlands, dat tweede is even goed een accent als het Brabants.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)
Hoe 'jullie' klinken is dat geen accent dan? Iedereen klinkt toch wel anders.....
Het feit dat ze uit hun provincie naar Amsterdam zijn gekomen onderscheidt ze natuurlijk wel van de mensen die daar hun hele leven (willen) blijven wonen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Weird.. Dan kom ik blijkbaar altijd op de goede/verkeerde plekken.
Mijn hele gang komt van beneden de rivieren en die zijn niet minder hip. Nou ja eigenlijk wel, maar dat is gewoon een individueel verschil.
Dat is echt typisch Brabantsquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Echt?Ik dacht dat het allebei goed was. Qua praten ben ik helemaal een druif wat betreft grammatica. Ik weet meestal prima hoe het moet, maar zo chaotisch dat correcte zinnen vormen niet altijd even goed gaat
Hahahahahahaquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:
VIKING! die site is heul niet van de winkel van mn tante!! Deez zit in alkmaar
Ja, dat laatste klopt, daarom schoot ik straks ook in de verdediging en voelde ik me beledigdquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf of je het hebt over ABN of bijv. een Amsterdams accent. Die eerste is gewoon het 'originele' Nederlands, dat tweede is even goed een accent als het Brabants.
Maar ik denk eigenlijk niet dat het om accenten gaat, maar het beeld dat daarmee wordt geassocieerd. Brabants/Gelders/Limburgs = boers.
Grapjurk!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je moet deze ook niet om je pols hangen
[ afbeelding ]
Hoiquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:42 schreef cyclechick het volgende:
Wat on earth is er beledigend aan de vraag of je als een brabo klinkt![]()
(off topic: ik laf mensen die als brabo's klinken, vooral mannen. Vet charmant)
Tilburg is ook een kutstadquote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:46 schreef P.F het volgende:
En ik zei dat Tilburg vast een slecht voorbeeld was, omdat de meeste mensen uit Noord-Brabant Tilburg als iets verschrikkelijks schijnen te zien..
Dan was het zo van: Ik kom uit Noord-Brabant! En ik Ooo leuk! Ik ben wel eens in Tilburg geweest! *boze blikken*
Ik zeg eerlijk, ik hoor niet zo veel verschil tussen Eindhovens/Tilburgs etc..
Maar dan snap ik nog steeds niet waarom pas als iemand anders het vraagt je zegt: Nee hoor ik heb niet echt een dialect, alleen een beetje een G.
En ik ging er al vanuit dat je anders klonk, ik ben heel ergens anders opgegroeid..
Ja dat is OOK een accent!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wat ik me dan afvraag (zonder er iets achter te zoeken)
Hoe 'jullie' klinken is dat geen accent dan? Iedereen klinkt toch wel anders.....
Volgens mij vond niemand dat?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:05 schreef Koert het volgende:
Oh, en voor de poster die Brabants lomp vind klinken: ik vind die keelschrapende G van je (aannemende dat je die hebt) lelijk.
Goeie vraag.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, dat laatste klopt, daarom schoot ik straks ook in de verdediging en voelde ik me beledigd
Maar ABN zonder accent....dat bestaat dus wel?
Er werd altijd in de omgeving van Haarlem gezegd dacht ikquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie vraag.
Waar spreken ze dan ABN zonder accent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |