Precies dit..quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:40 schreef BasEnAad het volgende:
Doe gewoon lekker wat je zelf wil, hoe oud ben je trouwens?
Rode wijn stinkt net zo erg als bier![]()
quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:44 schreef Yi-Long het volgende:
Ik probeer iedere dag 1 bier en 1 rode wijn te drinken. Puur voor de gezondheid (bier: nieren, en rode wijn voor je bloed), want ik vind beide niet te zuipen.
Inderdaad. In de beter gesitueerde klasse is dit volstrekt normaal.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? Heb je enkel havenarbeiders in je vriendengroep ofzo?
Als ik dit topic zo bekijk is dat ook niet zo.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:58 schreef Gewoonik het volgende:
Ik was me er niet van bewust dat hier een dogma op heerst.
Eensquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:10 schreef NanKing het volgende:
Wat een gekke omgeving heb jij als er beweerd wordt dat rode wijn alleen voor vrouwen is.
campesinoquote:Op donderdag 19 maart 2009 14:28 schreef B.E.D het volgende:
Kerels die wijn drinken
Je draagt zeker ook een sjaaltje ofzo?
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:37 schreef Barbaaf het volgende:
Gast, als je je ook maar iets aantrekt van wat mensen over je denken aan de hand van wat je drinkt kan je beter aan de rosé gaan.
hmm.. Goede Parmezaan en een Stilton naast een lekkere volle rode wijn, en van mij heb je geen last meer hoor!quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:45 schreef Svyatagor het volgende:
Van wijn word je net zo snel dik als bier, zeker als je er ook nog een kaasplankje bij wegzet.
Stigma?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:58 schreef Gewoonik het volgende:
Ik was me er niet van bewust dat hier een dogma op heerst.
Taboe!quote:
Ja, en groenbruine drollen.quote:
Heeft daar niets mee te maken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:30 schreef veuve_amiot het volgende:
Raar? Ha, nee. Tenzij je wel errug gevoelig bent voor gender cues.
Maar stel dat een man en een vrouw op een terrasje zitten en er is een bier en een wijn besteld, dan heeft iedereen de neiging om het bier bij de man neer te zetten. Maar da's meer algemeenheden en ervaring dan dat er ook een waardeoordeel aan hangt, niet?
Ik drink ook wijn (ben 31) en geen bier.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:32 schreef Leonidas82 het volgende:
Sinds enige tijd ben ik gestopt met bier drinken en ben ik overgegaan op rode wijn. Alleen op een hete zomerdag een witbiertje of een bokbiertje gaat er nog wel eens sporadisch in, maar voor de rest![]()
Reden dat ik gestopt ben zijn de gezondheidsklachten en stank. Mensen die bier drinken stinken verschrikkelijk uit hun mond, terwijl ze het zelf vaak niet doorhebben (tenzij is het bier drinken combineert met kauwgom) Ik was me daar zelf ook bewust van. Daarnaast de bekende bierbuik en had veelal last van slaapproblemen als ik enkele uren voor het slapen gaan, een paar glazen bier had gedronken.
Drink dus nu geregeld een glas rode wijn. Het is ontspannend, gezond en val vrijwel snel in slaap. Toch merk ik in mijn omgeving dat er vreemd wordt gekeken naar mannen die wijn drinken i.p.v. bier. Het stereotype dat mannen bier behoren drinken en dat wijn iets is voor vrouwen lijkt me echt onzin. Hoe komt men daar toch bij?? Een glas rode wijn voorzien van een kaasplankje met mosterd, toastjes met tonijn of olijven met nootmuskaat en stukjes paprika HEERLIJK.
Zijn hier onder de mannen meer wijndrinkers? En hoe kijken de vrouwen aan tegen mannen die met een glas rode (of witte) wijn in de kroeg staan?
Echte mannen eten geen groenvoer, alleen gefrituurd voedsel.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Straks komt er nog een vraag of je als man wel groente kan eten, salades, of bruin brood.
Ik gooi m'n slaatje dan ook eerst in het vet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:41 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Echte mannen eten geen groenvoer, alleen gefrituurd voedsel.
Na een aantal wijntjes lijkt het net of je bedoelt datje wat in mijn anus wilt stoppen,.....doe maar nietquote:Op donderdag 19 maart 2009 17:47 schreef leipelullo het volgende:
dan zou ik over gaan op bier of iets in je anus stoppen.
Ja, en dat beest in jouw avatar zou me goed smaken na het afgeknald te hebben. Lekkere Chileense erbij, doet t altijd goed bij zo'n overdadig vleesgerecht.quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:41 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Echte mannen eten geen groenvoer, alleen gefrituurd voedsel.
Waarom zou witte (zoete) wijn "not done" zijn voor een man?quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:33 schreef Queque het volgende:
wit zoet is not done, gewoon een goede rode wijn bij het eten is prima
Dit dus.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:24 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Waarom zou witte (zoete) wijn "not done" zijn voor een man?
Als iemand dat lekker vind, moet 'ie dat vooral drinken.
Je drinkt toch niet voor een ander?
Je hebt een vriendquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:38 schreef Fastmatti het volgende:
Als man niet, maar mijn vriendin drinkt dus geen witte wijn maar alleen rode. Daar keek ik dus wel wat raar van op.
OMGquote:Op donderdag 19 maart 2009 21:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit dus.
Drink zelf eigenlijk nooit geen wit (té zoet naar mijn smaak) maar zo nu en dan een lekkere zware rode bij het eten, heel goed te versmaden
quote:U hebt gezocht op het woord: versmaden.
RESULTAAT
ver·sma·den -smaadde, h -smaad beneden zijn stand achten en daarom afslaan
Zolang je niet met halve liters gaat lopen sjouwen kan het primaquote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef Aventura het volgende:
Ik (V) drink alleen maar bier, omdat ik van wijn sinds een tijdje last krijg van hartkloppingen, slapeloosheid en hoofdpijn. Een vrouw die bier drinkt vinden sommige mannen trouwens 'onvrouwelijk'. Tenminste, van een collega kreeg ik dat weleens naar mijn hoofd geslingerd.
Ik vind het ook niet echt iets voor een vrouw, en da's puur en alleen omdat maar weinig vrouwen bier drinken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:14 schreef Aventura het volgende:
Ik (V) drink alleen maar bier, omdat ik van wijn sinds een tijdje last krijg van hartkloppingen, slapeloosheid en hoofdpijn. Een vrouw die bier drinkt vinden sommige mannen trouwens 'onvrouwelijk'. Tenminste, van een collega kreeg ik dat weleens naar mijn hoofd geslingerd.
In dat opzicht is het wel jammer dat je uit A'dam komt, Bavaria is veel minder bitter bijv.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 10:24 schreef Aventura het volgende:
Trouwens wel alleen speciaalbieren, zoals La Chouffe, Affligem Blond, Erdinger Weisse enz. Gewoon bier zoals Heineken en Amstel vind ik niks, te gewoon en vaak te bitter.
Dat is dus wel echt ranzige wijn.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Zit nu toevallig aan de JP. Prima wijntje voor weinig.
Hey, mede TBK - student.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:
Een goede Merlot.![]()
Maar mijn meeste vrienden zit nog in hun bier en tieten lalaalalala fase, dus met iemand genieten van een goed glas wijn zit er niet echt in. (De vrouw drinkt niet)
Ik vind wijn lekkerder bij eten maar op een terrasje in de zon of in een kroeg is een biertje bijna altijd lekkerder. Tenzij ik op vakantie ben in Italië of Frankrijk, dan drink ik meestal ook liever wijn aangezien bier daar duurder is dan wijn en wijn beter bij het 'rustige sfeertje' pastquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:57 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Hey, mede TBK - student.
Voor de rest drinken bij mij mijn meeste vrienden ook alleen maar bier en wagen ze zich absoluut niet aan dat wijvengoedje.
Terwijl het meestal lekkerder is, je er minder voor hoeft te drinken om hetzelfde effect te krijgen en het is gezonder..........
Straks ga je ook nog toegeven dat je kinderbueno eet en kindercola drinkt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 15:49 schreef Mr.K het volgende:
Is het raar om als volwassen man kapitein koek te eten?
Dat zijn geen mannen. Wijn heeft een lange traditie, net als bier, rosebier is een passing fad net zoals breezers.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:37 schreef super-muffin het volgende:
Mannen die Rosébier drinken zijn pas erg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |