abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:18:16 #1
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_67193543

Hosgeldiniz - Welkom!

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic.
Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Trigger en Vonnuh de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Trigger en Emel, . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan. Leuke dynamische boel dus! .

De begintopics 2 t/m 21, voor als je je verveelt:
Turken maken kennis
Turken willen meeten
Turken kunnen ook lachen
Turken hebben altijd honger
Turken en Ramadan
Haat-liefde relatie tussen de Turken
Turken zijn gesteld op Turkije
Turken plannen een meet
Turken zijn lief voor elkaar
Turken kunnen ook flirten
Turken pesten Emel
Turken zijn nachtmensen
Turken zeggen de meet af
Turken kunnen ook serieus zijn
Turken en politiek
Turken zijn gastvrij
Rellen met de Turken
Turken en voetbal
Turken en Grieken
Turken zijn behulpzaam
Dialoog tussen twee Turken

Na topicnr. 21 ben ik maar gestopt, want de dialoog ging eindeloos door tussen twee Turken, .
De Turken praten veel! .

Wie zijn hier NIET welkom?
Flamers, pubers en Turken/moslim-bashers. .
Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .
quote:
     -scorpione-

Koppig, open-minded, behulpzaam
quote:
     ACT-F

...
quote:
     Burakius

...
quote:
     ClioSporT

Ik ben een rebel, only God can judge me.
quote:
     Da.Rock

...
quote:
     Devrim_

...
quote:
     dvdfreak

the strong silent type like Gary Cooper
quote:
     EMEL

Lief, eigenwijs, spontaan en een zieleknijper
quote:
     GoeRoe86

...
quote:
     IHVK

Schepper van het topic
quote:
     Jero

Snel, goed en gek
quote:
     Min-e

...
quote:
     msnk

...
quote:
     RoW-0

...
quote:
     saban

Verliefd, stoer en soms toch verlegen
quote:
     Slayage

Buffy, Tori en Lynch
quote:
     stukovich

Realistisch, pragmatisch, af en toe best aardig
quote:
     TheMagnificent

...
quote:
     zarGon

Lief, guitig en een sarcast
quote:
     - En iedere vatandas die ik vergeten ben, .
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:18:30 #2
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_67193546
Kut, het was #133
pi_67193567
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee in Turkije ben ik gewoon een Turk. Dat geldt voor mij dan. Maar dat komt omdat ik wel normaal Turks spreek en mijn roots goed ken en mij verbonden voel. Hell, vaak weet ik meer in het Turks en ben ik beter geleerd in de geschiedenis van Turken dan menig Turk in Turkije. Ik vind bijvoorbeeld het Westen van Turkije niet eens "echt" Turks (ja ik doel op Izmir).
niet echt Turks of bedoel je niet echt moslim..
ik wil nog steeds weten van je waarop je je mening baseert dat Izmir niet echt Turks is.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_67193573
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:18 schreef GoeRoe86 het volgende:
Kut, het was #133
/fail

Ik ga slapen. Over 6 uurtjes weer wakker.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67193581
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:19 schreef trifko het volgende:

[..]

niet echt Turks of bedoel je niet echt moslim..
ik wil nog steeds weten van je waarop je je mening baseert dat Izmir niet echt Turks is.
Wat is jouw definitie van een Turk?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_67193634
Succes daarmee. Want dat is helaas heel moeilijk bij Burakius.

Izmir is trouwens gewoon grotendeels Turks. Sinds een groot deel van de Grieken naar de overkant zijn gegaan. Misschien wil Burakius zeggen dat Izmir heel erg progressief is. Dat is inderdaad zo, Izmir is niet conservatief. Dat maakt ze echter niet minder Turks.

Tenminste alsin: Turkse staatburgers. Verder boeit etniciteit enzo mij weinig.
pi_67193677
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Wat is jouw definitie van een Turk?
waarom kaats je de bal terug zonder antwoord te hebben gegeven.. ik wil van jou weten waarop jij je mening baseert dat Izmir niet echt Turks is.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  donderdag 19 maart 2009 @ 00:36:01 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67193908
Hey KIP. Geef antwoord op mijn vraag svp

Waar in Kayseri verblijf je
AFC AJAX
pi_67193940
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:36 schreef msnk het volgende:

Sivas Caddesi
pi_67194454
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:36 schreef msnk het volgende:

Oh hey, sorry vergeten.

Ken je Almer? daar in de buurt.
5 minuten lopen naar Almer.
pi_67194460
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:37 schreef trifko het volgende:

[..]

Sivas Caddesi

Wel een toffe straat.
pi_67198448
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:

Izmir is trouwens gewoon grotendeels Turks. Sinds een groot deel van de Grieken naar de overkant zijn gegaan. Misschien wil Burakius zeggen dat Izmir heel erg progressief is. Dat is inderdaad zo, Izmir is niet conservatief. Dat maakt ze echter niet minder Turks.

Jij wilt mij bekrompen noemen. Verder is progressief iets subjectief. Voor mij is die "progressiviteit" van Izmir juist een achteruitgang (nee ik doel niet op infrastructuur, maar op spiritueel/normen en waarden niveau).

Voor mij is "liberaal" of "gematigd" dan ook slechts een andere benaming voor: volgt de regels niet op van Allah(c.c.). Maak je geen zorgen. De staat van de "progressieve Turken" in Izmir is duidelijk. De depressiviteit, scheidingen schieten daar de pan uit. Long live progressiviteit .
pi_67198470
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:24 schreef trifko het volgende:

[..]

waarom kaats je de bal terug zonder antwoord te hebben gegeven.. ik wil van jou weten waarop jij je mening baseert dat Izmir niet echt Turks is.
Kan slechts antwoord geven als ik weet wat jij bedoelt met Turk.
pi_67198536
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:22 schreef IHVK het volgende:

Als Turk voor jou Turkse staatburgers zijn dan zijn het gewoon "Turken" ja.
pi_67198555
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Jij wilt mij bekrompen noemen. Verder is progressief iets subjectief. Voor mij is die "progressiviteit" van Izmir juist een achteruitgang (nee ik doel niet op infrastructuur, maar op spiritueel/normen en waarden niveau).

Voor mij is "liberaal" of "gematigd" dan ook slechts een andere benaming voor: volgt de regels niet op van Allah(c.c.). Maak je geen zorgen. De staat van de "progressieve Turken" in Izmir is duidelijk. De depressiviteit, scheidingen schieten daar de pan uit. Long live progressiviteit .
Okey. Stel nou dat alles wat jij zegt waar is. Dan snap ik nog steeds niet waarom Izmir niet Turks is,
pi_67199389
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:19 schreef IHVK het volgende:

[..]

Okey. Stel nou dat alles wat jij zegt waar is. Dan snap ik nog steeds niet waarom Izmir niet Turks is,
Verschil in wat jij de definitie van een Turk vindt tegen de mijne . Kleine verzachting. Izmir is wel Turks, maar niet het "echte" Turkije. Daar ging het toch om?
pi_67202083
Echte Turken waren dan ook geen moslims he. De overblijfselen daarvan zitten nog in de Turkse taal, het woord Tanri bijvoorbeeld. (Gök Tengri)
pi_67202469
Izmir chickies
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:15:38 #19
239053 trifko
One Minute!
pi_67202652
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 10:15 schreef Burakius het volgende:

[..]

Kan slechts antwoord geven als ik weet wat jij bedoelt met Turk.
dit meen je niet serieus.. het gaat hier even niet wat ik er van vindt en wat ik met een Turk bedoel.. jij maakt de uitspraak hier dat Izmir niet echt Turks is.. dan wil ik van jou weten op welke punten jij je mening baseert. Als jij hier nog antwoord op geeft dan kunnen we gezellig verder. Of moet je eerst een sakalli hoca van je raadplegen voor het antwoord.
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 00:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee in Turkije ben ik gewoon een Turk. Dat geldt voor mij dan. Maar dat komt omdat ik wel normaal Turks spreek en mijn roots goed ken en mij verbonden voel. Hell, vaak weet ik meer in het Turks en ben ik beter geleerd in de geschiedenis van Turken dan menig Turk in Turkije. Ik vind bijvoorbeeld het Westen van Turkije niet eens "echt" Turks (ja ik doel op Izmir).

[ Bericht 19% gewijzigd door trifko op 19-03-2009 12:29:36 ]
pi_67203609
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 11:58 schreef Meh7 het volgende:
Echte Turken waren dan ook geen moslims he. De overblijfselen daarvan zitten nog in de Turkse taal, het woord Tanri bijvoorbeeld. (Gök Tengri)
En daarvoor nog iets anders. Your point is? Echte Turken zijn moslim. Dat is wat vandaag de dag geldt.
pi_67203652
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:15 schreef trifko het volgende:

[..]

dit meen je niet serieus.. het gaat hier even niet wat ik er van vindt en wat ik met een Turk bedoel.. jij maakt de uitspraak hier dat Izmir niet echt Turks is.. dan wil ik van jou weten op welke punten jij je mening baseert. Als jij hier nog antwoord op geeft dan kunnen we gezellig verder. Of moet je eerst een sakalli hoca van je raadplegen voor het antwoord.
[..]

Vraagje: Wat heb jij tegen hoca's. En tegen hoca's met baarden. Zijn die slecht in jouw ogen?
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:01:39 #22
239053 trifko
One Minute!
pi_67204067
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

En daarvoor nog iets anders. Your point is? Echte Turken zijn moslim. Dat is wat vandaag de dag geldt.
QFT.. thanks that was all I needed buddy..
pi_67204115
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mijn punt is dat Turk-zijn meer omvat dan alleen een geloof. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met uiterlijk of met cultuur. Dat culturen zijn beinvloed door geloven is onmiskenbaar, maar dat is van alle tijden ook in de tijden voor de Islam. De Turkse strijdlust bijvoorbeeld, daarvan kan je zeggen dat die voor de Islam ook aanwezig was.

En ik denk dat er inderdaad tijden zijn geweest, waarin als je Turk zei, je moslim bedoelde. Maar als je het hebt over vandaag de dag is dat veel moeilijker. Het nuttigen van alcohol bijvoorbeeld, dat is echt niet eigen aan het westen van Turkije.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:04:11 #24
239053 trifko
One Minute!
pi_67204161
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:48 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vraagje: Wat heb jij tegen hoca's. En tegen hoca's met baarden. Zijn die slecht in jouw ogen?
ik ben niet zo achterlijk dat ik een hoca nodig om mij te vertellen wat goed is en wat slecht, daar kom ik zelf wel achter..

heb jij zelf eigenlijk ook een baard?
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:06:58 #25
239053 trifko
One Minute!
pi_67204239
Deze krijg je er nog gratis bij:

Mijn definitie van een Turk is een inwoner van Turkije of inwoners van andere landen met een Turkse achtergrond doordat vader en/of moeder uit Turkije komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')