quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:29 schreef shadowflash het volgende:
Komt vast door het hoogte verschil. Nederland en Friesland. whehehe
quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:43 schreef Emimich het volgende:
Waarom speel je als twintiger nog met Lego?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:29 schreef Ascendancy het volgende:
moet je eigenlijk niet in de KLB posten. Maar sterkte.
Als je al 2 maand niks te doen hebt, en hartstikke snel moe wordt, dan begrijp ik het wel. Maar inderdaad, mechano zou beter zijn.quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:43 schreef Emimich het volgende:
Al voor ik mezelf kapot gefietst had was het al bekend dat er iets niet in orde was. Lever werkte niet op volle kracht + bloeddrurk in mijn hart was waarschijnlijk te hoog. Dus hoewel ik niets uit wil sluiten, lijkt het mij het meest logisch dat ze eens gaan kijken of het aan mijn hart/aderen etc. ligt.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:13 schreef mirved het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chronic_fatigue_syndrome
Waarom werkt je lever niet op volle kracht? Hoe oud ben je? En lompe vraag natuurlijk maar hoe zit 't met je alcoholgebruik?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Al voor ik mezelf kapot gefietst had was het al bekend dat er iets niet in orde was. Lever werkte niet op volle kracht + bloeddrurk in mijn hart was waarschijnlijk te hoog. Dus hoewel ik niets uit wil sluiten, lijkt het mij het meest logisch dat ze eens gaan kijken of het aan mijn hart/aderen etc. ligt.
Hopelijk wel want dat wat ik poste daar is geen behandeling voor.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Al voor ik mezelf kapot gefietst had was het al bekend dat er iets niet in orde was. Lever werkte niet op volle kracht + bloeddrurk in mijn hart was waarschijnlijk te hoog. Dus hoewel ik niets uit wil sluiten, lijkt het mij het meest logisch dat ze eens gaan kijken of het aan mijn hart/aderen etc. ligt.
Ik knaag heul niet ! het frustreert alleen dat ik niets kan. De doktoren mogen het probleem oplossen dus dat is mijn probleem nietquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:22 schreef tisauch het volgende:
Kan me voorstellen dat de onzekerheid aan je gaat knagen.
Hoop dat de uitslag mee valt, sterkte alvast!
Griepje?quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:12 schreef 2cv het volgende:
(steken, druk, duizeligheid, weetikveelwat allemaal).
In ieder geval is dat een positieve instake, good for you!quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik knaag heul niet ! het frustreert alleen dat ik niets kan. De doktoren mogen het probleem oplossen dus dat is mijn probleem niet
Goede vraagquote:Op woensdag 18 maart 2009 22:23 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waarom werkt je lever niet op volle kracht?
27quote:Hoe oud ben je?
Vroeg mijn cardioloog ook. Weinig, heel weinig. Met een krat bier heb ik ene jaar lang plezier. Staat inmiddels ook in mijn dossierquote:En lompe vraag natuurlijk maar hoe zit 't met je alcoholgebruik?
Met hartritmestoornissen + slecht verminderde conditie, te weinig zuurstof in mijn bloed en een te lage bloeddruk (bij een inspanningstest kwam de bovendruk niet boven de 100 uit) ? Nah ...quote:
Ik roep dit ook naar aanleiding van mijn eigen ervaringen. Als ik de trap op moest had ik al een hartslag van 170. Ook duizeligheid viel onder de symptonen. Het zou ook bijvoorbeeld kunnen dat je een SOA hebt opgelopen ofzo. Hopelijk wordt het snel duidelijk.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Met hartritmestoornissen + slecht verminderde conditie, te weinig zuurstof in mijn bloed en een te lage bloeddruk (bij een inspanningstest kwam de bovendruk niet boven de 100 uit) ? Nah ...
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
1 voordeel TS: Je krijgt nu wel korting met de hartstichting bij Centerparcs ! (en flinke hoor, check die aanbiedingen).
nicequote:Op woensdag 18 maart 2009 21:29 schreef shadowflash het volgende:
Komt vast door het hoogte verschil. Nederland en Friesland. whehehe
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
1 voordeel TS: Je krijgt nu wel korting met de hartstichting bij Centerparcs ! (en flinke hoor, check die aanbiedingen).
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:44 schreef moonmovies het volgende:
Als we nou allemaal iets aardigs op deze beterschapskaart zetten
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef Emimich het volgende:
Even een controlevraag alvorens ik TS begin te geloven: heb je Noors bloed in je familie?
quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef Emimich het volgende:
Even een controlevraag alvorens ik TS begin te geloven: heb je Noors bloed in je familie?
Maar voor de rest moet iedereen het zelf maar doenquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Leuk id. Krabbel jij f voor mij. Kan op mobiel niet painten.
Niets mis met de hartstichting, maar ik acht de kans bijzonder klein dat ik ooit met de hartstichting op pad ga.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:33 schreef de_boswachter het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lief !quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:44 schreef moonmovies het volgende:
Als we nou allemaal iets aardigs op deze beterschapskaart zetten
[ afbeelding ]
Niet dat ik weet.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:47 schreef Emimich het volgende:
quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:02 schreef padlarf het volgende:
We steken TS een hart onder de riem![]()
kon het niet laten
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Zoiets had ik ook. Doordat mijn hart na de geboorte 'verstopt' zat kon dat gat (wat elke pasgeborene heeft en na een paar uur weer dicht groeit) door de druk bij mij niet dicht groeien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:06 schreef Fortitudo het volgende:
een neef van mij had een gat tussen zijn twee hartkamers. zoiets kan het ook zijn
in jedem gefall
vielen sterkte
Dat kan het zijn, daardoor stroomt een deel van het zuurstofrijke bloed (wat bedoeld is voor je lichaam) weer terug je kleine bloedsomloop in, weer naar je longen...quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook. Doordat mijn hart na de geboorte 'verstopt' zat kon dat gat (wat elke pasgeborene heeft en na een paar uur weer dicht groeit) door de druk bij mij niet dicht groeien.
Omdat Lego keihard rules natuurlijk?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:43 schreef Emimich het volgende:
quote:
Zoietsquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:09 schreef Sneijder5 het volgende:
Moraal van het verhaal: Haastige spoed is zelden goed!
Er staan alleen te weinig lekkere wijven op.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 16:04 schreef 2cv het volgende:
Die kaart vind ik trouwens nog steeds tof !
Draven?quote:Op woensdag 18 maart 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
Ik ben het spuug- en spuugzat. Ik ben al hartpatėnt en 31 december heb ik mij haast letterlijk kapot gefietst. Kwestie van 'we zijn er bijna' tegen jezelf zeggen, maar dan 28 keer ofzo. 1 januari zat ik in de auto en had al het idee dat er iets niet in orde was. Leek net alsof bij elke hobbel mijn hart heen en weer rammelde. Maarja, even een par dagen rust en dan komt het wel weer goed. Nee dus.
De maandag er op gewerkt (ik werk in de metaal), maar het volde niet goed. Dinsdag, woensdag en donderdag zo'n beetje hetzelfde, maar het werd elke dag wat erger. Vrijdag (9 januari) naar de huisarts, die stuurt me door naar het ziekenhuis, in het ziekenhuis alle trucendozen open getrokken alleen ze konden niet meer vinden dan te weinig zuurstof in mijn bloed dus maar weer terug naar huis.
De maandag er op rustig gewerkt en op een gegeven moment zelfs om een bureaufunctie gevraagd. Dat kon. maar op den duur werd ook dat teveel want soms moet je toch eens een beetje lopen om iets op te zoeken ofzo, en sinds zo'n beetje halverwege januari zit ik thuis op mijn luie reet.
Hele dag beetje Fokken, forummen en soms wat prutsen met de Lego. Autorijden vertrouw ik mezelf niet meer toe (voel me soms wat licht in het hoofd en ik merk dat ik soms wel erg diep na moet denken voor simpele dingen) dus ergens heen gaan gaat ook niet zo makkelijk. En hoewel ik mij over het algemeen prima kan vermaken met een computer + internet, begin ik het nu wel compleet zat te worden. Zeker omdat ik inmiddels al zo ver heen ben dat ik gewoon bekaf ben als ik alleen maar gedouched heb. Dan is het net alsof ik de hele dag zwaar werk heb verricht (tillen, sjouwen, rennen, vliegen, draven, dat soort gedoe).
Inmiddels heb ik al wat onderzoeken gehad (catheterisatie, inspanningstest, longfunctietest, 24-uurs ECG's en dat soort gedoe) en pas 21 april zie ik mijn cardioloog weer. En hoewel ik het niet zeker weet, vermoed ik dat die dan gaat zeggen wat er aan de hand is en wat er aan gaat gebeuren. En dat duurt lang. Bah.
RESULTAATquote:
Uitstekende woordkeus, ik hou wel van en grapje op zijn tijdquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:37 schreef BroesWillems het volgende:
Hartverwarmend!
Misschien een slechte woordkeuze....
Checkquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:29 schreef 2cv het volgende:
Dankje ! Maar de volgende keer wil ik eerst een zitplaats en dan een stuk taart, ok ?
Mja, je had ook blauwe lippen enzo, dus ik was ook wel blij dat je veilig zat en redelijk snel weer bijkleurde stiekemquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:36 schreef 2cv het volgende:
Danku ! Gebeurt overigens niet zo vaak dat ik zo moe ben hoor. Toen was het wel heel extreem.
QT syndroom ken ik niet. Wat houdt dat in ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Dat is mooi klote wat je daar hebt.
Ik woe dy mar even folle sterkte ta winskenEn hopen dat het mei wat pilstjes wol wer better wurdt!
En een hartslag van 60 of minder heeft mn vriend ook. Maar die heeft het QTsyndroom.
Blauwe lippen ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Mja, je had ook blauwe lippen enzo, dus ik was ook wel blij dat je veilig zat en redelijk snel weer bijkleurde stiekem
Bedankt voor de aanvullingen !quote:
quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:48 schreef Ensaf het volgende:
TS is het zat hij heeft het echt gehad,
Dus je hoeft niet meer te bellen schat.
Ik ben er zeker van dat ik dat dan niet heb, want ik heb bijzonder vaak aan een ECG-apparaat gehangen. Een hartslag van 60 vind ik zelf overigens niet vervelend.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:52 schreef Vlindur het volgende:
Het lange-QT-syndroom is een afwijking die meestal op het ECG kan worden vastgesteld, waarbij spontaan ernstige ritmestoornissen kunnen optreden. Het lange-QT-syndroom kan dodelijk zijn, maar de lijders weten meestal niet dat zij aan dit syndroom lijden, het syndroom blijft dientengevolge onbehandeld en kan tot een vroege dood leiden. Dit is echter zeldzaam in relatie tot de frequentie van het syndroom: circa 2,5% van de algemene bevolking.
Lange-QT-syndroom
Erfelijk enzo. Er zijn 2 families in Nederland met dit Syndroom. Die van mijn vriend en een andere familie. Het is zeldzaam en erfelijk..
Maar ik doelde meer op de 60 hartslagen pm. Dat kan best vervelend zijn
Mijn vriend wel, die merkt dat. Ik weet ook wel dat je het QT niet hebt, dat zou wel heel apart zijn. En die andere familie is niet Fries.quote:Op donderdag 26 maart 2009 16:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik ben er zeker van dat ik dat dan niet heb, want ik heb bijzonder vaak aan een ECG-apparaat gehangen. Een hartslag van 60 vind ik zelf overigens niet vervelend.
Hoe merkt hij dat ?quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Mijn vriend wel, die merkt dat. Ik weet ook wel dat je het QT niet hebt, dat zou wel heel apart zijn. En die andere familie is niet Fries.
I knowquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:34 schreef 2cv het volgende:
Een hartslag van 100+ in rust is over het algemeen te hoog hoor !
Nog steeds te hoog, lijkt mij ... Heb je ook een fijne (sarcasme) medische geschiedenis ?quote:
Geloof me, in de OP staat een samenvatting. Als ik het uitgebreid uit ga leggen dan heb je een verhaal wat langer is dan Harry Potter deel 1 t/m 7 + alles wat er na komt.quote:
Eeh.. Nee.. Op een motorongeluk na met blijvende schade aan de pols mankeer ik nietsquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:47 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nog steeds te hoog, lijkt mij ... Heb je ook een fijne (sarcasme) medische geschiedenis ?
[..]
Wordt daar even goed bewezen dat ik een luie donder benquote:Op donderdag 26 maart 2009 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Normaal moet in rust je hartslag 75 zijn met een goede conditie, slechtere condities hebben soms in rust wel een hartslag van rond de 90~100.
Is er wat aan die vernauwing te doen? Maar wacht eerst het gesprek maar af, anders speculeer je jezelf helemaal gek..quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:23 schreef 2cv het volgende:
Momenteel klopt mijn hart regelmatig (daarvoor hoef ik niet aan mijn pols te voelen) en zo rond de 60 (niet geteld, wel gegokt). Waarschijnlijk zit er ergens een vernauwing waardoor mijn hart veel te veel kracht moet leveren om bloed langs die vernauwing te persen. Feitelijk is mijn hart daardoor overbelast en dit gaat gepaard met allerlei andere klachten zoals sneller ritmestoornissen, snel moe zijn en weet-ik-veel-wat-allemaal.
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen uitslagen van onderzoeken binnen heb waardoor ik nu een beetje aan het gokken ben. Het enige wat ik wel gehoord heb van de cardioloog is dat door die vernauwing ik eerder hartritmestoornissen heb.
fixedquote:Op woensdag 1 april 2009 16:56 schreef Maruna het volgende:
(btw, Koenholio, je moet wel het laatste kaartje updaten, nu zijn er een aantal af....)
had ik daar overheen gelezen dan? dacht toch echt dat ik het allemaal had bijgelezen. Desalniettemin, nogmaals sterkte, ik neem aan dat we een update krijgen als het zo ver is.quote:
Het staat in de OPquote:Op donderdag 2 april 2009 21:43 schreef 2cv het volgende:
volgens mij had ik dat van de 21e al gemeldGeen ramp hoor, ik lees ook vaak zat ergens overheen.
Bleh!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:05 schreef 2cv het volgende:
En vandaag wordt ik wakker met een fijne hartritmestoornis.
Ik vind dit topic erg herkenbaar, en wil je even veel sterkte wensen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:05 schreef 2cv het volgende:
En vandaag wordt ik wakker met een fijne hartritmestoornis.
Dit is niet een standaard KLB topic met bashen geworden, dat is een prestatie op zich!quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:30 schreef Nizno het volgende:
sterkte 2cv.
Knal niet vaak iets neer in KLB, maar goed dit topic is er wel waardig voor!!
Ik zat om die reden even te twijfelen of ik zou posten in dit topic (dit raakt een gevoelige snaar dus wilde echt geen gebash lezen), maar nadat ik het helemaal gelezen had wilde ik hem wel in myat hebben omdat ik wel graag wil weten hoe het TS vergaat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:40 schreef Maruna het volgende:
[..]
Dit is niet een standaard KLB topic met bashen geworden, dat is een prestatie op zich!
Heb je fobo gecheckt en het gelezen maar niet gepost. Raakte me. Jij ook sterkte (voor zover van toepassing, nu).quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:49 schreef Miracle_Drug het volgende:
(dit raakt een gevoelige snaar dus wilde echt geen gebash lezen)
Thanksquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:55 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Heb je fobo gecheckt en het gelezen maar niet gepost. Raakte me. Jij ook sterkte (voor zover van toepassing, nu).
En 2cv jij ook natuurlijk!
Ik heb je fobo gelezen, maar ik snap het nog nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:19 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
ThanksJa dan weet je precies waar ik het over heb..
Tof ! Kom je dan ook in het broodtopic kijken ?quote:Zelfgebakken brood is lekker trouwensJe hebt me op het idee gebracht dat van het weekend weer eens te doen 2cv
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:24 schreef 2cv het volgende:
Ik heb je fobo gelezen, maar ik snap het nog niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
Ik ook niet, maar dit begint er op te lijkenquote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:26 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]Hele fobo doorgelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Wat Frits zegt, even teruglezen..quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:24 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb je fobo gelezen, maar ik snap het nog niet![]()
[..]
Tof ! Kom je dan ook in het broodtopic kijken ?
Zo is ie. Hij verveelt zich ook, zo zonder werk. Maar 2cv, twitteren mag ook gewoon in het Groningen-topic, dat weet je toch..quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:44 schreef Maruna het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dit begint er op te lijken
eet smakelijk btw
Ik heb het idee dat ze daar mijn gezeur aardig zat zijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:47 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Zo is ie. Hij verveelt zich ook, zo zonder werk. Maar 2cv, twitteren mag ook gewoon in het Groningen-topic, dat weet je toch..
Niks van aantrekken.. laatst werd ik wel een beetje boos eigenlijk, toen Jesse_ zat te kutten. Heb er niks van gezegd, maar dat doe ik misschien de volgende keer wel.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze daar mijn gezeur aardig zat zijn
Welneequote:Op dinsdag 7 april 2009 18:48 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze daar mijn gezeur aardig zat zijn
Was het maar kut, dan had ik er nog wat aanquote:
Oeh, gezelligquote:Op dinsdag 7 april 2009 21:12 schreef Cruise.Elroy het volgende:
Hartpatienten-high-five!
Ik heb nog een waslijst met andere dingen erbij, dus ik ben ook een menselijk wrak! Yeeaah!
Zo erg is het (nog) niet. Er is hoopquote:Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef Siniti het volgende:
Elke keer als ik die TT weer lees moet ik denken aan "geloof et nou ik heb et echt gehad"![]()
het leven is geen spel het leven is geen wedden dat?quote:Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef Siniti het volgende:
Elke keer als ik die TT weer lees moet ik denken aan "geloof et nou ik heb et echt gehad"![]()
true, frontpage nieuws morgen!quote:
quote:Op maandag 20 april 2009 21:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
het leven is geen spel het leven is geen wedden dat?
Hart patentquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
hartpatėnt
Dankjequote:
Wat denk je ?quote:
Mwa, ik weet niet of dat zo'n goede tip is. TS negeert zijn grenzen al iets te vaakquote:Op dinsdag 21 april 2009 09:39 schreef PretKroket het volgende:
Probeer sowieso zo veel mogelijk te blijven bewegen, haal het onderste uit de kan!
procentueel is de kans groot dat je het redtquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:05 schreef 2cv het volgende:
De cardioloog had goed en slecht nieuws.
Het slechte nieuws is dat mijn rechter boezem 'op' is. Die is volledig uitgerekt en er zit geen rek meer in. Daardoor wordt de elektrische prikkel die er voor zorgt dat mijn hart samen trekt om te pompen verstoord en krijg ik hartritmestoornissen. Ook kan mijn hart nu niet sneller pompen. Als ik mij inspan gaat mijn hartslag dus niet omhoog en krijgt mijn lichaam te weinig bloed en dus zuurstof. Daardoor word ik nu snel moe. Zowieso doet die boezem niet veel omdat vanaf die boezem een rechtstreekse verbinding loopt naar de longslagader. Echter, daar zitten geen kleppen is, dus het bloed kan zich niet 'afzetten'. Feitelijk pompt de rechter boezem dus voor Jan Joker.
Wat ze nu gaan doen is een andere omleiding aanleggen. Deze loopt vanaf de ader die het bloed naar de rechter boezem voert direct naar de longslagader. De omleiding zorgt er dus voor dat het bloed totaal niet meer in mijn rechter boezem en rechter kamer komt. De rechter boezem wordt ook geheel of gedeeltelijk weggehaald.
Na die operatie (dat is dan de 5e) is mijn hart behoorlijk door de mangel gehaald en zal er veel littekenweefsel op mijn hart zitten. Daarom stoppen ze er ook meteen een pacemaker in. Die pacemaker geeft een aantal pulsen per minuut aan het hart. Bij elke puls trekt het hart samen. De pacemaker regelt dus het kloppen van mijn hart. Die pacemaker is gelukkig in staat te merken dat ik inspanning lever en dat mijn hart vaker samen moet trekken.
Er is een kans van 4 a 5 procent dat ik tijdens de operatie de pijp uit ga en er is een kans van ongeveer 12 procent dat ik tijdens die operatie of het herstel er na de pijp uit ga.
Als ik het me goed herinner vindt die operatie over +/- 2 maanden plaats. Een afspraak daarvoor heb ik nog niet. Ik word dan een aantal weken opgenomen waarvan een aantal dagen op de intensive care. Nadat ik uit het ziekenhuis kom moet ik nog een aantal maanden revalideren.
Het goede nieuws is dat er verder geen slecht nieuws meer is.
Thats the spirit!quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:29 schreef wise het volgende:
[..]
procentueel is de kans groot dat je het redt
Dat dus niet.quote:
Met als grote verschil dat bij 2cv de longen aan het einde van de omloop komen, waar ze bij vissen juist aan het begin zitten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:03 schreef Westsidee het volgende:
Als ik het goed begrijp krijg je dus een enkele bloedsomloop i.p.v. een dubbele. Zou moeten werken, want vissen hebben dat ook geloof ik en daarbij werkt het prima. Wel een best heftige ingreep natuurlijk, maar tof dat ze dat tegenwoordig uberhaubt kunnen. Succes.
Niet kunnen lopen lijkt mij ook erg vervelend. Ik ben al een keer of 2 van vermoeidheid door m'n knie heen gegaan. Gewoon been wat niet meer recht blijft als je staat of loopt. Vrij vervelend. Anderzijds kan je met een probleem aan je benen beter revalideren en/of jezelf versterken dan wanneer je iets met je hart hebt. Tenminste, dat is bij mijn weten zo. Je mag me corrigeren als ik het mis heb. Maar als het klopt: prijs je gelukkig !quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:30 schreef Vincpod het volgende:
Jezus, wat een verhaal. Succes 2cv.
Ik ben dan wat jonger (17), maar heb nu al sinds 3 jaar geen kruisbanden in me rechterknie. Tenminste ze zitten er nog wel maar tegenwoordig in 4 delen, ik heb ze gescheurd bij een aanrijding. Tegenwoordig krijg ik alleen steeds vaker last van dat ik door me knie zak omdat er geen extra stevigheid meer in zit. Redelijk irritant, vooral omdat ik niet meer kan sporten en daar was ik altijd dol op.
Maar als ik dan jou verhaal lees, dan voelt het gelijk alsof ik niks meer aan me rechterknie mankeer... ik weet niet wat het is.
Ik hou niet van fietsenquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:31 schreef PretKroket het volgende:
Ik hoop in ieder geval voor je dat alles goed gaat en dat je na de operatie weer zonder klachten rond kunt fietsen etc.
Vast wel ! Ga ik gewoon van uitquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:36 schreef BlueMage het volgende:
Heftig, veel sterkte, hopelijk heb je baat bij deze (zware) operatie.
Helemaal 100% was het nooit. Eigenlijk heeft mijn hart mijn hele even lang al op halve kracht gepompt. Maargoed, dat ben ik gewend.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:40 schreef Maruna het volgende:
[..]
Thats the spirit!
[..]
Dat dus niet.
Damn 2CV das behoorlijk bagger, kans op herstel (naar 100%) kun je dus vergeten... damn.. weet niet wat ik moet zeggen. Die Fok!Stok ga je dus niet meer tillen vanaf heden
Sterkte de komende tijd, keep us updated!
Klopt, maar zoiets had ik in feite al. Als ik nu geboren zou worden en geopereerd zou worden aan hetzelfde euvel dan zouden ze waarschijnlijk in 1 keer de operatie uitvoeren die ze nu ook uitvoeren. Dus van de ingaande ader naar mijn boezem direct een omleiding naar mijn longslagader.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:03 schreef Westsidee het volgende:
Als ik het goed begrijp krijg je dus een enkele bloedsomloop i.p.v. een dubbele. Zou moeten werken, want vissen hebben dat ook geloof ik en daarbij werkt het prima. Wel een best heftige ingreep natuurlijk, maar tof dat ze dat tegenwoordig uberhaubt kunnen. Succes.
Inderdaad, het kloptquote:Op dinsdag 21 april 2009 17:12 schreef 2cv het volgende:
Niet kunnen lopen lijkt mij ook erg vervelend. Ik ben al een keer of 2 van vermoeidheid door m'n knie heen gegaan. Gewoon been wat niet meer recht blijft als je staat of loopt. Vrij vervelend. Anderzijds kan je met een probleem aan je benen beter revalideren en/of jezelf versterken dan wanneer je iets met je hart hebt. Tenminste, dat is bij mijn weten zo. Je mag me corrigeren als ik het mis heb. Maar als het klopt: prijs je gelukkig !
quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:47 schreef Richfield het volgende:
Sterkte!
Dat is kut zeg. En dus ook niet meer lassen aan Citroėns en Fok!stok.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Vanavond er achter gekomen dat lassen elektromagnetische straling geeft (van straling weet ik niets) en dat dat wel eens een pacemaker kan beļnvloeden. Als dat zo is is het dag dag baan.
lassen is iig zeker niet het gezondste beroep. en niet allen magnetische straling maar ook radioactief toch wil ik je heeeeeeeeel veeeeel sterkte wensen de komende tijdquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:24 schreef 2cv het volgende:
Vanavond er achter gekomen dat lassen elektromagnetische straling geeft (van straling weet ik niets) en dat dat wel eens een pacemaker kan beļnvloeden. Als dat zo is is het dag dag baan.
Het doet me wel wat, maar ik zou niet weten hoe ik er op moet reagerenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:52 schreef Inverted_World het volgende:
Doen al die " Sterkte" posts je eigenlijk wat? Je maakt als 1 van de weinigen daadwerkelijk een serieus topic aan bij KLB, en ik ben wel benieuwd hoe je zoiets nu ziet. Wel tof dat hier zowaar niet gekut wordt, al zou dat wel heel laag zijn natuurlijk. Maargoed, pure interesse.
dat geld natuurlijk ook voor de sterkte's maar ja wat moet je anders nog toevoegen...quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Het doet me wel wat, maar ik zou niet weten hoe ik er op moet reagerenIk heb zelf het idee dat als ik elke keer 'dankje' zeg het dan na 10 keer niet zo gemeend meer lijkt.
Lees dan maar even terug.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:58 schreef PiRANiA het volgende:
Goed topic. En laat even weten wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn
ik heb niet alles gelezen
Samenvatting: grote operatie en daarna ga ik dood.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:58 schreef PiRANiA het volgende:
Goed topic. En laat even weten wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn
ik heb niet alles gelezen
Niet zo negatief... you'll make itquote:Op donderdag 23 april 2009 10:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Samenvatting: grote operatie en daarna ga ik dood.
Goede samenvatting.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Samenvatting: grote operatie en daarna ga ik dood.
Ik heb niet gezegd wanneer ik dood gaquote:Op donderdag 23 april 2009 10:45 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Niet zo negatief... you'll make it![]()
quote:Op donderdag 23 april 2009 10:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Samenvatting: grote operatie en daarna ga ik dood.ts overleeft ons allemaal
Als je het adres in het ziekenhuis post zou dat nog wel eens kunnen!quote:Op donderdag 23 april 2009 18:09 schreef 2cv het volgende:
Overigens, die paint ga ik als ik opgenomen word uitprinten en boven m'n bed hangen. Eerste beterschapskaartEn ja, ik ben zo arrogant om te verwachten dat er nog wel wat mensen zullen zijn die een kaart sturen.
Sterkte danquote:Op maandag 27 april 2009 15:46 schreef 2cv het volgende:
In mijn geval hebben de doktoren wel en aanwijzing
+/- 1 keer per 5 jaar. De draden blijven dan zitten en ze vervangen het apparaat onder locale verdoving als ik me niet vergis.quote:Op maandag 27 april 2009 16:00 schreef RealZeus het volgende:
Da's heftig 2cv.
Om de hoeveel jaar moeten ze zo'n pacemaker eigenlijk vervangen? Ik neem tenminste aan dat dat ding op batterijen werkt.
Heb je helemaal gelijk in !quote:En niemand hoopt het maar mocht je tijdens de operatie dood gaan dan heb je iig een pijnloze dood want je zult er dan niks van merken.
Have fun!quote:Op maandag 27 april 2009 15:29 schreef 2cv het volgende:
A.s. weekend ga ik naar Citromobiel. Dat duurt 2 dagen en ik overnacht op een camping in de buurt. Mijn tent wordt voor me opgezet, vervoer is geregeld en ik neem een rolstoel mee.
Wat zul je je oud voelen...quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:46 schreef 2cv het volgende:
Eenuitbreiding in de paint, yeahHij is tof !
Vanmiddag naar de kapper geweest en boodschappen gedaan. Dat was niet tofIk was erg blij dat ik op het winkelwagentje kon hangen.
Per telefoontik?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:06 schreef 2cv het volgende:
Ik wil er geen gokverslaving bij hebbenEn internetten in het ziekenhuis gaat per telefoontik dus dat wordt een duur grapje.
Heb je dan niet zo'n kasje naast je bed wat je op slot kan doen? Anders neem ik hem gewoon af en toe mee.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:59 schreef 2cv het volgende:
Dat zou tof zijn ! Ik ben alleen heel bang dat het ding gejat wordt :$ Ze adviseren ook om geen waardevolle zaken mee te nemen i.v.m. jatterij.
Er is wel een klein kluisje, maar daar past ECHT geen laptop in. Dus als je je laptop soms eens mee wilt nemen: graag !quote:Op woensdag 29 april 2009 23:11 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je dan niet zo'n kasje naast je bed wat je op slot kan doen? Anders neem ik hem gewoon af en toe mee.
Nou probeer ik uit alle macht jouw naam te noemen in het verhaal, doe je het zelf !quote:Op woensdag 29 april 2009 23:24 schreef maok het volgende:
Had dan ook gewoon gezegt dat ik te hard fietste![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |