quote:Op zondag 15 maart 2009 20:09 schreef Prosac het volgende:
Sezten, ga je ook nog even een fatsoenlijke OP maken?
En hoezo zou ik dat doen?quote:Op zondag 15 maart 2009 20:09 schreef Prosac het volgende:
Sezten, ga je ook nog even een fatsoenlijke OP maken?
quote:
Omdat het dan wat minder lijkt alsof je perse een topic wilde openen en een club topic verdiend een mooie OP.quote:
Sorry, maar in het vorige deel stond ook geen OP, daarom nam ik aan dat er geen OP was.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:36 schreef Prosac het volgende:
[..]
Omdat het dan wat minder lijkt alsof je perse een topic wilde openen en een club topic verdiend een mooie OP.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 18:14 schreef fanneke het volgende:
Opvallend in de VI deze week:
Alper Göbel krijgt een 6 voor zijn optreden in de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles.
Maar Göbel was geschorst en Stef Wijlaars speelde in zijn plaats (en werd Man of the Match).
Wat een broekiequote:
Foutje in de OP.quote:Op zondag 15 maart 2009 16:04 schreef sezten het volgende:
[ afbeelding ]
Erelijst
Kampioen van de Eerste Divisie
1970 1971, 1999, 2001, 2004
quote:Brys wordt nieuwe trainer FC Den Bosch
Geschreven op maandag, 23 maart om 12:37
FC Den Bosch heeft met Marc Brys een nieuwe hoofdtrainer voor het aankomende seizoen gevonden. De Belgische oefenmeester is momenteel aan de slag bij FC Eindhoven, maar gaat alweer na één seizoen iets verderop in Brabant aan het werk. De 46-jarige Brys stond, na het vertrek van Theo Bos naar Vitesse, direct in de belangstelling van de Jupiler League-formatie. FC Den Bosch ging in eerste instantie voor Gert Kruys, maar zijn financiële eisen waren voor de club te hoog. Hierop keerde de Brabantse formatie terug bij Brys, die uiteindelijk in is gegaan op de avances van de club.
"Uiteraard hebben we ook bij Eindhoven geïnformeerd naar Brys en bij alle geledingen is hij daar zeer geliefd. Hij is een hard werkende en ambitieuze trainer, die zijn club goed weet te vertegenwoordigen. Ook heeft hij aangetoond goed om te kunnen gaan met de mogelijkheden en onmogelijkheden van een club’’, legt manager voetbalzaken Fred van der Hoorn de keuze uit. "We waren met vijf kandidaat-trainers in gesprek en Brys heeft de filtering zeer goed doorstaan. Belangrijk vinden wij dat hij in het ‘wij’ denkt in plaats vanuit zijn eigen ik, hij is dus een echte ‘teamspeler’ en stelt immer het belang van zijn club voorop. Dat is uitermate belangrijk. Brys wil hogerop, sámen met FC Den Bosch.’’
Ook de ervaring van Brys speelt volgens Van der Hoorn een grote rol bij het aantrekken van de trainer. "Hij heeft met Germinal Beerschot de beker van België gewonnen en met de club die hij daarvoor trainde, Berchem Sport, is hij kampioen geworden, gepromoveerd en vervolgens in een klasse hoger meteen weer kampioen geworden.’’
Brys heeft volgens Van der Hoorn een realistische kijk op het spel. "Winst staat altijd voorop bij hem, maar wel met verstand en beleid.’’ Ook past Brys goed bij de club. "Het is een voorwaarde dat een trainer qua spelopvatting én als persoon past bij FC Den Bosch. De cultuur van Antwerpen, waar Brys is geboren, is vergelijkbaar met die van Den Bosch.’’
Opvallend was de manier waarop Brys met de media omging na de wedstrijd tussen FC Eindhoven en FC Den Bosch. De Belg verloor met zijn ploeg dik (1-7), toen al bekend was dat hij in de belangstelling van de laatstgenoemde ploeg stond. Vervolgens wilde Brys niet tegenover de pers reageren op de afslachting die hij en zijn ploeg die avond kregen.
Brys (46) kwam in juni vorig jaar naar FC Eindhoven, na eerder in de belangstelling te hebben gestaan van MVV. Voor die tijd was hij in zijn thuisland actief bij onder meer Germinal Beerschot en Excelsior Moeskroen. Bij GBA boekte hij zijn grootste succes tot nu toe, de winst van de Beker van België in 2005.
Bron
Contractverlenging? Hij speelde toch op amateurbasis?quote:FC Den Bosch houdt El Idrissi langer vast
DEN BOSCH - FC Den Bosch is blijkbaar te spreken over Abid El Idrissi want de eerstedivisionist en de voetballer zijn een contractverlenging overeengekomen.
De spits blijft tot medio 2010, met een optie vanuit de club voor nog twee extra seizoenen.
Wie gaat er dan ook in zo'n 3e-wereld gebied wonen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:28 schreef DutchGooner het volgende:
Eindelijk weer internet sinds ik verhuisd ben!
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:51 schreef fanneke het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in zo'n 3e-wereld gebied wonen.
Is een jonkie die wel deugtquote:Op dinsdag 7 april 2009 00:25 schreef Yeahinho het volgende:
Hé, dit topic helemaal gemist.
Wie de fuck is sezten ook om óns topic vol te gooien en een nieuwe te openen?
WTF, lijkt me toch vrij sterk. We hebben hier niet eens Billboards met FCDB reclamequote:Op donderdag 9 april 2009 09:41 schreef DarkShine het volgende:
Anders sta je gister te tanken in Heerlen, staat naast het tankstation een billboard met FCDB reclame...
Zal straks ff kijken of die er nog hangt, meestal word die zooi daar op donderdag verwisseld...quote:Op donderdag 9 april 2009 10:13 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
WTF, lijkt me toch vrij sterk. We hebben hier niet eens Billboards met FCDB reclameKun je niet ff een fotootje schieten?
Ik heb het gezien, mij staat alleen nog bij dat er bovenop groot "FC Den Bosch" stond, de rest weet ik echt niet meerquote:Op donderdag 9 april 2009 10:21 schreef TerroRobbie het volgende:
Ok, maar wat stond er precies op dan?
Samen met biyadat bij Blauw Geel spelen ofzoquote:Op donderdag 9 april 2009 21:27 schreef DutchGooner het volgende:
Makrini, flikker maar op en hopelijk speel je volgend jaar hoofdklasse
Ik zag het zelfs in Amsterdam-Noord.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:24 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik heb het gezien, mij staat alleen nog bij dat er bovenop groot "FC Den Bosch" stond, de rest weet ik echt niet meer
Niet mee eens.quote:
En vlak na de rode kaart voor Schaken had er een rode kaart moeten volgen voor Van Kouwen (kreeg slechts geel). Die was nog duidelijker dan de eerste. Deze actie zat overigens niet in de samenvatting op TV.quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:55 schreef methodmich het volgende:
Die kaart voor Schaken zag er op de televisiebeelden wel uit alsof die gegeven kon worden, het leek dat hij bewust op het been van de Den Bosch-speler ging staan.
Hij heeft nog geen bunder gemaakt dit seizoen, dus je praat poep.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:05 schreef Adothehague het volgende:
Ik vind die keeper van jullie trouwens niet overtuigend.
Is hij jullie eerste keeper?
Ik zie hem wel vaker blunderen dit seizoen.
Hij ziet er vaak niet zo goed uit bij de doelpunten die jullie tegenkrijgen hoor.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:14 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen bunder gemaakt dit seizoen, dus je praat poep.
ik heb het helemaal naar mijn zin gehad ondanks de achterstand de laatste 20 minuten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:19 schreef Yeahinho het volgende:
Ik vond de liedjes aan FCDB-zijde (in de laatste 20 minuten) ook best tof.
Een van onze inzetten heeft zelfs de krant gehaaldquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:28 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
ik heb het helemaal naar mijn zin gehad ondanks de achterstand de laatste 20 minuten.
Ik ook wel hoor! Op onze tribune (zuid) was het nog niet eerder dit seizoen zo druk, en het kinderkoor klonk dus ook op volle sterkte. En de spreekkoren toen het 0-5 stond hielden de sfeer er goed in ("wij krijgen voetballes...").quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:28 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
ik heb het helemaal naar mijn zin gehad ondanks de achterstand de laatste 20 minuten.
Ik heb de samenvatting (nog steeds) niet gezien, maar vorige week vond ik hem bijvoorbeeld bij de 0-1 absoluut niet echt overtuigend staan. Voor de rest zie ik hem te weinig keepen om er een goed oordeel over te geven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 15:19 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Hij ziet er vaak niet zo goed uit bij de doelpunten die jullie tegenkrijgen hoor.
Die bedoelde ik inderdaad, stond zelfs in de krant. Maar DG en ik begonnen wel met "ZE krijgen voetballes", nadat wij de bal 10x hadden rondgespeeld bij 0-5quote:
Ja iedereen ook juichen als de bal dan weer werd gespeeldquote:Op zaterdag 11 april 2009 19:56 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Die bedoelde ik inderdaad, stond zelfs in de krant. Maar DG en ik begonnen wel met "ZE krijgen voetballes", nadat wij de bal 10x hadden rondgespeeld bij 0-5.
Trainers zijn verantwoordelijk en die wisten keer op keer of de spelers niet te motiveren of het tactisch inzicht van een vuilniszak.quote:
Maak je nou steeds deze opmerkingen voor de grap of snap je echt niks van voetbal?quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:42 schreef DutchGooner het volgende:
Trainers zijn verantwoordelijk en die wisten keer op keer of de spelers niet te motiveren of het tactisch inzicht van een vuilniszak.
Schande dat wij geen PO halen.
Ben ik volkomen met je eens, het enige positieve is dat de eigen jeugd veel kans heeft gekregen en verschillende jongens hebben laten zien over voldoende potentie te beschikken voor een plek in Den Bosch 1. Maar wat betreft de trainers ben ik het niet met je eens. Ik vond Bos gewoon een prima trainer (dat laat hij nu ook bij Vitesse zien) maar hij kon op een gegeven moment bij velen niks goeds meer doen. Maar ook de Bossche trots kon weinig chocolade van dit elftal maken, dus ik denk dat het toch vooral daaraan ligt. Aan de selectie zelf dus. Het gebrek aan kwaliteit, teamverband etc. En natuurlijk spelen de vele blessures ook een rol. Maar dat ze de spelers niet kunnen motiveren?? Het zijn toch geen zwakzinnigen?? Jij en ik hoeven toch ook niet elke werkdag gemotiveerd te worden??quote:Op maandag 27 april 2009 19:53 schreef DutchGooner het volgende:
Ben bloedserieus, kan weinig positieve dingen aan dit seizoen ontdekken, jij wel?
Kom je uit Gestel? Ken je Tommie? Of van waar deze vraag?quote:Op maandag 27 april 2009 20:25 schreef Banaanensuiker het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe spits van Weert? Hij is nog jong en werkt hard en heeft al wat aardige dingen gedaan, als je het mij vraagt.
Ah okquote:Op dinsdag 28 april 2009 00:23 schreef Banaanensuiker het volgende:
ik kom niet uit gestel, maar ken hem wel persoonlijk. Was gewoon even benieuwd naar jullie meningen.
WTF ?quote:
Verrassend dat jij er achter zitquote:Op woensdag 29 april 2009 16:56 schreef methodmich het volgende:
http://www.fcdbfans.nl/?include=nieuws&id=1227
Leuk verhaaltje geworden!
Oranje uitshirts, dat zal ff wennen zijn denk ik...
Ik zit bij een andere sitequote:Op donderdag 30 april 2009 17:14 schreef methodmich het volgende:
Haha, nou, ik dacht: laat ik TerroRobbie eens een tip geven hoe hij zijn nieuwtjes over de jeugd misschien eens geplaatst kan krijgen.
quote:Gert Kruys wil FC Dordrecht ‘aan de gang houden’
FC Dordrecht beleefde na het veroveren van de zesde periodetitel een heerlijke trainingsweek.
ANDRÉ VALK
DORDRECHT
,,Het was allemaal hartstikke leuk,’’ zegt oefenmeester Gert Kruys. ,,Maandag hebben we met z’n allen nog een keer de beelden van RTL en TV Rijnmond bekeken. En de voorzitter kwam met een taart aanzetten. Daarna hebben we krachttraining gedaan. En dinsdag hebben we meegewerkt aan een demonstratietraining voor trainers in opleiding.’’
Woensdag en donderdag (Koninginnedag) verscheen de selectie van FC Dordrecht ook ‘gewoon’ op het trainingsveld. ,,Eén dag voor een wedstrijd móet je trainen. En verder willen we de boel zoveel mogelijk aan de gang houden,’’ verklaart Kruys. ,,Ik heb met mijn collega-trainers, de medische staf en de aanvoerders Cecilio Lopes en Marcel van der Sloot overlegd hoe we het de weken tot aan de play-offs gaan aanpakken. En we kwamen unaniem tot de conclusie dat we gewoon zo door moeten gaan.’’
Voor het eventueel oplopen van schorsingen hoeft FC Dordrecht in de resterende twee reguliere competitiewedstrijden tegen FC Den Bosch (vanavond in de Brabantse hoofdstad) en Go Ahead Eagles (volgende week vrijdag aan de Krommedijk) niet te vrezen. De kaarten van dit seizoen vervallen namelijk voor aanvang van de play-offs. Wel is er twijfel over straffen voor Ruud Kras en Reinhard Breinburg. ,,Die hebben zij twee jaar geleden tijdens de play-offs opgelopen. Het is pas na drie jaar verjaard, dus ik heb het bij de KNVB neergelegd. Vrijdag verwacht ik antwoord,’’ aldus algemeen manager Olav Ouwerkerk.
Het team van Gert Kruys, die Resham Sardar na langdurige problemen met zijn hoofd weer op de training kon begroeten en die John van Loenhout en Reinhard Breinburg geblesseerd weet, krijgt vanavond te maken met een opponent die een teleurstellend seizoen doormaakt. ,,Ik had FC Den Bosch zeker ingeschat op een plek in de play-offs. Ze hebben nog een klein kansje, dus ze zullen ervoor gaan. Bovendien komt er veel publiek, want het schijnt dat er duizenden vrijkaarten uitgedeeld zijn,’’ stelt Gert Kruys, die blij is met de contractverlenging (twee jaar) voor Bart van Muyen. ,,Bart vormt samen met Johan Versluis het smoel van FC Dordrecht. Dat moet je koesteren. En ik hoop uiteraard dat heel de groep nagenoeg intact blijft.’’
quote:FC Den Bosch zwaait viertal om diverse redenen uit
FC Den Bosch neemt komende zomer definitief afscheid van Stanley Aborah, Arjan Ebbinge, Ivo Rossen en Stefano Seedorf. Het viertal is in het bezit van een aflopend contract. FC Den Bosch besloot vanwege uiteenlopende redenen de verbintenissen van de vier niet te verlengen. "Zowel budgettaire redenen als de wens van spelers zelf om zich op hun maatschappelijke carrière te richten liggen daaraan ten grondslag." "Dit betekent dat Aborah, Ebbinge, Rossen en Seedorf vrij zijn om te gaan en staan waar zij willen", vertelt manager voetbalzaken Fred van der Hoorn op de clubsite. Van het kwartet verbleef Aborah het langst bij de Bosschenaren. De middenvelder verbleef het seizoen 2005/06 op huurbasis en keerde er in de zomer van 2007 terug. Aborah en Ebbinge hadden in maart al hoogte gekregen van het genomen besluit.
Inmiddels is FC Den Bosch druk bezig met het versterken van de selectie voor komend seizoen. "We zijn met verschillende spelers in gesprek. Dit seizoen is voor ons erg teleurstellend verlopen. Daar zijn verschillende redenen voor, waaronder de vele blessuregevallen, wat we overigens niet als excuus willen gebruiken. Aankomend seizoen willen we als club aanzienlijk beter voor de dag komen en beter presteren.
Volgende week zondag, Maliskamp uit.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:02 schreef Yeahinho het volgende:
Het was echt letterlijk uitzitten ja... Volgende week nog RBC-uit en dan is het mooi geweest voorlopig.
quote:FC Den Bosch oefent tegen Bolton Wanderers
Door Yalçin Yükler
Dinsdag, 19 mei 2009, 11:04
Fred van der Hoorn en zijn mannen treden op 28 juli in het eigen stadion De Vliert aan tegen de Engelse club Bolton Wanderers. Het is de meest opvallende naam in het oefenprogramma van de Bossche club. Naast de Engelsen zullen ook de Belgen van Zulte Waregem langskomen in Den Bosh voor een oefenwedstrijd.
Op zaterdag 27 juni moeten de spelers van de Jupiler League zich weer melden voor de eerste training. Naast de buitenlandse tegenstanders neemt de club het onder andere ook nog op tegen Sparta en FC Dordrecht.
Het volledige programma (onder voorbehoud van wijzigingen)
Datum Tijdstip Programma Locatie
Zaterdag 27 juni ± 10.30 uur Eerste training PBO Opl. & Tr.complex
Zaterdag 4 juli 14.30 uur vv Nooit Gedacht -- FC Den Bosch Geffen
Maandag 6 juli 19.00 uur FC Den Bosch -- FC Brazsat (Bra.) PBO Opl. & Tr.complex
Woensdag 8 juli 19.00 uur sv Estria -- FC Den Bosch Escharen
Zaterdag 11 juli 14.30 uur FC Den Bosch -- Sparta Rotterdam PBO Opl. & Tr.complex
Maandag 13 juli 19.00 uur Nivo Sparta -- FC Den Bosch Zaltbommel
Woensdag 15 juli 19.00 uur FC Den Bosch -- sv Zulte Waregem (Bel.) PBO Opl. & Tr.complex
Zaterdag 18 juli 14.30 uur vv Gemert -- FC Den Bosch Gemert
Woensdag 22 juli 19.00 uur vv WNC -- FC Den Bosch Waardenburg
Zaterdag 25 juli 15.00 uur FC Den Bosch -- FC Dordrecht Stadion De Vliert
Zaterdag 25 juli 14.00-20.00 uur Open Dag FC Den Bosch Stadion De Vliert
Dinsdag 28 juli 19.00 uur FC Den Bosch -- Bolton Wanderers (Eng.) Stadion De Vliert
Vrijdag 31 juli 19.00 uur FC Den Bosch -- Nog niet bekend Stadion De Vliert
Vrijdag 7 augustus 20.00 uur Start competitie. Programma n.n.b. Nog niet bekend
Tis niet te hopenquote:Fred van der Hoorn en zijn mannen treden op 28 juli in het eigen stadion De Vliert aan tegen de Engelse club Bolton Wanderers.
Zegt iemand die in een gereformeerd kut dorp woontquote:
Tussen wonen en er iets mee hebben zit een verschilquote:Op woensdag 20 mei 2009 00:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zegt iemand die in een gereformeerd kut dorp woont
Dan ben ik blij in Bommel te wonen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 20:37 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tussen wonen en er iets mee hebben zit een verschil
Barakat was absoluut de beste "aankoop", op de voet gevolgd door Scheimann, had niet verwacht dat ie zo'n ontwikkeling zou doormaken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:46 schreef methodmich het volgende:
Wat vonden jullie terugblikkend van de aankopen van dit seizoen?
Opes, vergat hemquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:55 schreef methodmich het volgende:
En Diangi? Wisselend volgens mij? Negen goals is redelijk, maar had er meer verwacht van hem.
Wij zijn ook geen Utrecht maar een paar niveautjes lager.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 20:09 schreef Eilanden het volgende:
Wat een positivisme hier over Van Buuren ... ik hoop dat 'ie het bij Den Bosch goed gaat doen, maar voor het niveau van Utrecht kwam hij gewoon tekort
quote:Lucius sluit terugkeer naar FC Den Bosch uit
Theo Lucius staat komend seizoen niet onder contract bij zijn voormalig werkgever FC Den Bosch. De verdediger van Feyenoord, wiens aflopende contract niet wordt verlengd, acht het nog te vroeg om terug te keren bij de club waar hij zijn loopbaan startte. Op dit moment heeft nog geen enkele club concrete interesse getoond. Zaakwaarnemer Ger Lagendijk hoorde nog niets. "Ik heb inderdaad nog niets gehoord van Ger, maar ik ga er vanuit dat er zich nog wel een club meldt", vertelt de 32-jarige Brabander maandag in Sp!ts. "Ik ga me daar niet onnodig druk over maken. Met mij komt het wel weer goed." Een terugkeer naar Den Bosch is geen optie. "Daar is het nu te vroeg voor, want ik wil eerst nog aan de slag bij een andere club."
Feyenoord had een optie het aflopende contract met Lucius te verlengen, maar de club besloot om verschillende redenen die mogelijkheid niet te benutten. Zo stond het duo Leo Beenhakker-Mario Been niet positief tegenover het aanblijven van de voormalig PSV'er en speelden ook financiële overwegingen een grote rol in het besluit.
Komt op amateurbasis.quote:Op woensdag 20 mei 2009 17:40 schreef methodmich het volgende:
Marvin van der Pluijm van Jong Sparta heeft een stage afgewerkt bij Den Bosch of is daar momenteel nog mee bezig, dat werd me niet geheel duidelijk. Is een fysiek sterke spits van 20 jaar. Weet niet of iemand daar al iets van had gehoord? Mogelijk dus een nieuweling, als de stage wederzijds bevalt.
quote:Koen van der Biezen was gezeik zat
Door Jeroen de Laat
Woensdag, 27 mei 2009, 11:31
Koen van der Biezen verruilde in januari van club. De spits verliet FC Den Bosch om voor Go Ahead Eagles te gaan spelen. Over de reden bleven alle partijen onduidelijk. Tot nu.
Van der Biezen speelde de eerste seizoenshelft 22 competitieduels en scoorde zeven goals. "Ik was op vrijdag steeds vaker het mikpunt van de hoon van de supporters", licht Van der Biezen zijn vertrek toe tegenover ELF Voetbal. "Het leek steeds erger te worden. Het waren niet langer twintig man, maar tweehonderd. En ik was de enige die steevast werd uitgefloten."
Over de reden tast de 23-jarige Nulander in het duister. "Misschien waren de verwachtingen hoog, omdat ik er vorig jaar achttien maakte. Ik heb er in tweeënhalf jaar dertig ingeschopt en had op meer krediet gerekend. De fans vergeten dat ik nog jong ben en ze niet naar FC Barcelona zitten te kijken. Het is toch te gek voor woorden dat ik dit seizoen eens in een gewonnen duel naar de kant ging en werd uitgefloten, terwijl ik twee assists had gegeven?", aldus Van der Biezen.
Ook van interim-trainers Fred van der Hoorn, Arnold Scholten en Jan van Grinsven voelde hij weinig vertrouwen. "De technische staf ging er niet goed mee om. In de winterstop sprak ik met mijn zaakwaarnemer en besloten we dat het tijd was voor iets nieuws. Ik kon naar Denemarken, maar dat vind ik geen spannende competitie. Dus ik koos voor Go Ahead Eagles", aldus de spits die er zes maakte in veertien duels bij de club uit Deventer.
Van de Biezen snapt er geen kut van. Hij scoort een seizoen 18 goals, waarvan 34 pingels en roept dan om het hardst dat hij weg wil om naar de Eredivisie te gaan. Vervolgens komt er geen club en blijft ie. Als hij dan ongemotiveerd op het veld loopt te sjokken, weigert medespelers te feliciteren na een goal, als een ware superheld op het veld juicht na een gescoorde pingel op 4-0 voor en woeste handgebaren maakt naar alles en iedereen als ie na 60 minuten wordt gewisseld na een wederom belabberde pot, dan is de wereld tegen hem?quote:
Leuk, ben benieuwd wat hij kan gaan laten zien. Zal nog wel even tijd nodig hebben, maar zou een goed aanspeelpunt kunnen vormen en een goede combi met wat beweeglijke jongens om hem heen.quote:
Mooi vorig jaar ook al den Bosch toen uit eind jaren 70.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:25 schreef fanneke het volgende:
Deze week in Voetbal International: FC Den Bosch Anno 1987.
Pure nostalgie.
De postbode komt maar een keer per week (op donderdag) langs in Bommel..?quote:Op woensdag 3 juni 2009 19:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi vorig jaar ook al den Bosch toen uit eind jaren 70.
Krijg hem morgen binnen.
Kijk er naar uit
Door Pinksteren kwam de postduif een dag later langsvliegen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:32 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
De postbode komt maar een keer per week (op donderdag) langs in Bommel..?
quote:FC Den Bosch lijft voor RBC te dure Kerstens in
Benny Kerstens zet zijn loopbaan voort bij FC Den Bosch. De 25-jarige verdediger komt transfervrij over van RBC Roosendaal, dat geen geld had om hem een nieuw contract aan te bieden.
'Kerstens is een linksbenige centrale verdediger, die ook als linksback kan spelen', vertelt manager voetbalzaken Fred van der Hoorn op de website van FC Den Bosch. 'Hij is een goede versterking voor ons.'
FC Den Bosch is de derde Brabantse club voor Kerstens. Hij maakte zijn debuut bij NAC Breda en speelde de afgelopen drie seizoenen voor RBC. De verdediger heeft 118 competitiewedstrijden achter zijn naam staan waarin hij één keer scoorde.
Ik denk dat jullie met Caracciolo wel een goeie 1e divisie spits in huis hebben gehaald.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Kerstens rond dus, zoals ik al zei. Inderdaad heeft Fred -op papier- weer een aardige selectie neergezet. Het is natuurlijk vooral afwachten of een Caracciolo zijn verwachtingen kan waarmaken. Want ik denk dat als je als club als Den Bosch iemand hebt die er een stuk of 20 innaait je zeker bij de eerste 5 eindigt.
Dat was het meeste in jaren... Dus zo "quote:Op zondag 21 juni 2009 21:38 schreef Brord_ het volgende:
Ik denk dat het wel een beetje druk zal worden bij de eerste training, vorig jaar was ik ook geweest en toen waren er maar 30 man ofzo![]()
Dat waren nog eens aantallenquote:Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef DutchGooner het volgende:
Vruuger, toen stonden we tenminste nog met 100 man bij de eerste training op het oude Hertogstad veld
Nee zoals het er nu naar uitziet gewoon vrijdag 7 augustus. Clubs en lokale driehoek kunnen nog tot vrijdag bezwaar maken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:33 schreef DutchGooner het volgende:
Maakt niet uit, hopelijk op een zondag?
quote:Op zondag 28 juni 2009 00:24 schreef Yeahinho het volgende:
Dat moest Rik wel schrijven in de krant. Anders kreeg ie 250 supporters op z'n dak.
Onze nieuwe trainer was ook zichtbaar onder de indruk van de taferelen na het betreden van het veldquote:
Ik vroeg me al af wat hij kwam doen zaterdag.quote:Uneken beëindigt carrière en wordt jeugdtrainer
Peter Uneken stopt met het bedrijven van betaald voetbal. De 37-jarige verdediger kreeg geen nieuw contract aangeboden bij Helmond Sport en verruilt daarom zijn actieve loopbaan voor een baan als jeugdcoach bij FC Den Bosch.
Uneken, die als speler tussen 1999 en 2007 onder contract stond bij de Bossche club, krijgt de B1. Volgens het Brabants Dagblad zal de voormalig verdediger ook als scout de regio intrekken, op zoek naar nieuw talent voor FC Den Bosch.
Maandag werd bekend dat een leeftijdsgenoot van Uneken, Peter van den Berg, ook als jeugdtrainer aan de slag gaat. De mandekker kreeg geen nieuw contract van FC Den Bosch en gaat nu aan de slag bij Sparta Rotterdam, tevens als coach van de B1.
Van den Berg is in het bezit van het diploma trainer-coach 1 en trainde de afgelopen twee seizoenen het B1-elftal van FC Den Bosch, waar hij wordt opgevolgd door Uneken. Ook zal hij een rol gaan vervullen in de scouting voor de A-selectie van Sparta.
quote:1. Brahim Zaari
2. Kees van Buuren
3. Yoann de Boer
4. Jordens Peters
5. Stef Wijlaars
6. Steef Nieuwendaal
7. Mohamed El Makrini
8. Adnan Barakat
9. Fabio Caracciolo
10. Niels Vorthoren
11. Diangi Matusiwa
12. Tom van Weert
13. Mike Scholten
14. Samir El Moussaoui
15. Danny Verbeek
16. Bruno Appels
17. Paco van Moorsel
18. Samuel Scheimann
19. Abid El Idrissi
20. Marvin van der Pluijm
21. Paul Jans
22. Bart Tinus
23. Benny Kerstens
24. Alper Göbel
25. Abdenasser El Khayati
26. Joep van Geelkerken
Veel jonge jongens inderdaad, dus ook niet direct zekerheid. Wel jongens met talent op zich. Ben bijvoorbeeld wel benieuwd wat Van der Pluijm kan gaan laten zien.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:36 schreef Yeahinho het volgende:
Aardig teampje zo, lijkt me.
Maar na de eerste 11 komen toch wel een stuk zwakkere vervangers...
Dat geld voor de meeste JL-teams. Sowieso hebben veel teams maar 15 spelers met iets wat je een contract zou kunnen noemen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:36 schreef Yeahinho het volgende:
Aardig teampje zo, lijkt me.
Maar na de eerste 11 komen toch wel een stuk zwakkere vervangers...
Whehehe, mooi verslag er ook van op diezelfde sitequote:Op donderdag 2 juli 2009 19:40 schreef DutchGooner het volgende:
http://www.fcdbfans.nl/?include=nieuws&id=1329![]()
Ok leukquote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:24 schreef Brord_ het volgende:
Hoe doe je een youtube link?
Ik tong80, had ik beloofd aan Jeffrey van de Loo, die keepte bij het penaltyfamilietoernooi hier in Liempde.
Dan regent het straks vast weer blessures.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:01 schreef TerroRobbie het volgende:
Ben benieuwd morgen, de selectie is helemaal afgemat de afgelopen dagen
Zoals elk jaar?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:23 schreef tong80 het volgende:
Komt er nog iemand van jullie naar NIVO Sparta FC Den Bosch.
Zou me leuk lijken iemand van jullie te ontmoeten.
Deze keer is het alleen niet zo ver.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:06 schreef Halcon het volgende:
Met de zwartwitte vlaggen onder de snelbinder naar het voetbalveld.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:07 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Deze keer is het alleen niet zo ver.
Yup, ik ben er.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Ben je er morgen bij dg? Dan neem ik de kaartjes mee als ik er aan denk.
De automatismes die er nog niet inzitten, af en toe gezapig maar wel weer blij dat het begonnen is, op die manier typisch.quote:
Had wel inzet maar niet altijd even gelukkig.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:08 schreef methodmich het volgende:
Van der Pluijm al even meegedaan? En zo ja, hoe speelde hij en op welke plek?
Zag dat Matusiwa topscorer van de dag was geworden.
quote:Op zondag 5 juli 2009 19:48 schreef methodmich het volgende:
. En dan tegen Nivo, oppassen voor de benen!
WTF is dit nou weerquote:SAMIR EL MOUSSAOUI NAAR EXCELSIOR
Samir El Moussaoui gaat per direct van FC Den Bosch naar Excelsior. De verdediger was begin juni met FC Den Bosch overeengekomen om op amateur-basis naar de Brabantse club te komen.
Manager Fred van der Hoorn: ,,Onze voorbereiding is in volle gang en verloopt goed, dus het vertrek van Samir is niet wenselijk en komt daarnaast niet overeen met onze onderlinge afspraken van begin juni. We wensen Samir succes.’’
Vergeet De Ridder en Schoenmakers niet.quote:Op maandag 6 juli 2009 14:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Waarschijnlijk de kortste loopbaan van een speler bij FC Den Bosch ooitWel een leuke quizvraag
quote:
Misschien wel maar ongelijk kan ik hem niet geven.quote:Op maandag 6 juli 2009 19:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer, volgens mij was dit best een geschikte verdediger voor de FC.
Ik ook niet. Bij Excelsior krijgt hij waarschijnlijk een contractje, terwijl hij bij FCDB de ANWB zou moeten bellen op het moment dat de benzine met 2 cent per liter zou zijn gestegen.quote:Op maandag 6 juli 2009 20:27 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Misschien wel maar ongelijk kan ik hem niet geven.
Kun je beter vakken gaan vullen bij de AH en in de hoofdklasse gaan voetballen.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet wat als je geen vak geleerd hebt en ze weten zeker dat zij het gaan maken
Zijn het geen Israeli's zijn het wel Braziliaantjesquote:Op maandag 6 juli 2009 21:17 schreef fanneke het volgende:
Vanavond na 75 minuten gestaakt. Wat een schopploeg die Brazilianen.
Stand was 1-1. Na een 2e rode kaart voor Brazsat werd ook de trainer weggestuurd, maar die weigerde te vertrekken.
Terecht gestaakt door scheidsrechter Liesveld.
Ik ben benieuwd.quote:Oefenduel FC Den Bosch gestaakt
DEN BOSCH - De oefenwedstrijd tussen FC Den Bosch en FC Brazsat heeft het einde maandagavond niet gehaald.
Scheidsrechter Makkelie vond het een kwartier voor tijd mooi geweest. Hij had al twee Brazilianen rood gegeven, toen ook de coach van Brazsat de rode kaart kreeg. Die weigerde echter de dug-out te verlaten, waarna Makkelie naar de kleedkamers wees.
De stand was op dat moment 1-1. FC Den Bosch had het betere van het spel en kwam in de eerste helft terecht op voorsprong via Mohamed El Makrini. Een fout van de invallende keeper Bart Tinus leidde tot een penalty van Brazsat, die de doelman nog bijna wist te stoppen. Net toen FC Den Bosch weer wat beter in het spel kwam, gooiden de veel te ruwe Brazilianen roet in het eten.
Namens het organiserende bureau Soccer International zei Martin Houwen met een tegemoetkoming aan FC Den Bosch te komen. "De mensen hebben toch vijf euro betaald." Hij bood meteen na de wedstrijd zijn excuses aan bij FC Den Bosch. "We hebben met Brazsat tegen Volendam en FC Oss gespeeld en dat ging allemaal prima. Dit is was natuurlijk geen visitekaartje van de club."
Lees meer in het Brabants Dagblad van dinsdag.
Makkelie, schijnt bespuwd te zijn. Dus terecht gestaakt.quote:Op maandag 6 juli 2009 21:17 schreef fanneke het volgende:
Vanavond na 75 minuten gestaakt. Wat een schopploeg die Brazilianen.
Stand was 1-1. Na een 2e rode kaart voor Brazsat werd ook de trainer weggestuurd, maar die weigerde te vertrekken.
Terecht gestaakt door scheidsrechter Liesveld.
Splinter was misschien ook een goedkope opvulling van de selectie voor AGOVV. Zoveel geld heeft AGOVV niet te makken en een breedte-versterking zal in de hoofdklasse meer kunnen verdienen dan bij AGOVV.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:43 schreef methodmich het volgende:
Denk ik niet, zowel bij Lisse als bij RBB was ie geen onbetwist basisspeler. Ook in de zaterdaghoofdklasse is hij nog te veel een speler van alles of niets. Als hij een goede dag heeft, is hij moeilijk te stoppen. Maar op mindere dagen is zijn waarde niet zo groot. Maar je weet nooit, als je de contacten warm houdt. Zie Arno Splinter, die na zes jaar Bennekom waarvan een half jaar op de bank ineens via zijn vriend Van den Brom weer bij AGOVV kwam.
Dat zijn nog eens uitslagenquote:Op woensdag 8 juli 2009 21:34 schreef fanneke het volgende:
Vanavond een moeizame 0-18 overwinning bij het altijd lastige Estria.
quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:09 schreef Yeahinho het volgende:
Soms is het beter om iets verder te kijken dan je neus lang is, dan zomaar wat te posten om het posten. Maar waarschijnlijk zeg ik dit toch tegen dovemansoren...
Je moet iets doen om je post aantal op te krikken. Door niet na te denken heeft hij toch maar weer een gare post erbij gescoord.quote:Op donderdag 9 juli 2009 01:09 schreef Yeahinho het volgende:
Soms is het beter om iets verder te kijken dan je neus lang is, dan zomaar wat te posten om het posten. Maar waarschijnlijk zeg ik dit toch tegen dovemansoren...
Nee deze telt voor jou.quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet iets doen om je post aantal op te krikken. Door niet na te denken heeft hij toch maar weer een gare post erbij gescoord.
eerste helft vond ik sparta ook niet noemenswaardig beter. gelijkspel was gewoon de terechte uitkomst. Beide ploegen creeerde ook weinig.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:16 schreef methodmich het volgende:
Begreep via Rijnmond en een afwezige dat Sparta voor rust beter was en Den Bosch na rust. Jullie dat ook zo beleefd? Scheen verder ook geen al te boeiend potje te zijn, maar dat maak ik ook al op uit de woorden van fanneke.
quote:Den Bosch houdt goed stand tegen Sparta
11-07-2009
FC Den Bosch heeft de oefenwedstrijd tegen Sparta Rotterdam goed doorstaan. Tegen de tegenvallende eredivisionist kon in aanvallend opzicht weinig worden gecreërd, maar werd ook amper iets weg-gegeven. Het eindigde daardoor in 0-0.
Beide ploegen traden aan met een elftal dat in de competitie ook wel eens de basisformatie zou kunnen zijn. Daardoor werd het voor het massaal opgekomen publiek - waarvan een groot deel pas ver na de aftrap het sportpark kon betreden dankzij de lange rij bij de provisorische kassa - een aardige wedstrijd. De Bosschenaren speelden goed mee met de bezoekers en waren zeker niet de minderen. Het veldspel was aardig, maar grote kansen bleven aan beide zijden uit. Dat een afstandschot van Sparta over de zijlijn belandde, zegt waarschijnlijk genoeg over de aanvallende onmacht van de eredivisionist. De opmerkelijkste actie kwam van een hond, die doodleuk het veld opliep en er niet van plan was vanaf te gaan. De wedstrijd lag hierdoor tijdelijk stil.
Aan het begin van de tweede helft werden de Rotterdammers wat sterker en waren zij de bovenliggende partij. Gevaarlijk werd de ploeg echter niet. Doelman Brahim Zaari moest enkele keren reddend optreden, maar zag dat zijn verdediging prima stand hield. Twintig minuten voor tijd kon Sparta-trainer Frans Adelaar spelers als Yuri Rose, Nathan Rutjes en Donovan Slijngard inbrengen, terwijl bij Den Bosch in de tweede helft Mohamed El Makrini, Tom van Weert en Paco van Moorsel respectievelijk Kees van Buuren, Diangi Matusiwa en Stef Wijlaars kwamen aflossen. De jonge invallers deden het niet eens zo slecht, maar het maakt wel duidelijk dat de bezoekers - die jongens als Karim Touzani en Ruud Knol nog moesten missen - in de breedte een stuk sterker zijn.
Maar de Bossche ploeg hield knap stand en dat biedt perspectief. Steef Nieuwendaal blijkt nu al een absolute aanwinst en Benny Kerstens maakt het team ook zeker niet zwakker. Kees van Buuren is nog wat onopvallend, maar zeker niet minder dan Alper Göbel. Niels Vorthoren en Fabio Caracciolo vallen momenteel nog wat tegen. Hopelijk kunnen de twee spelers waarvan het meest wordt verwacht door de supporters bij de start van de competitie laten zien dat ze de verwachtingen wel degelijk kunnen waarmaken.
FC Den Bosch - Sparta Rotterdam 0-0
FC Den Bosch: Zaari; Van Buuren (51. El Makrini), De Boer, Kerstens, Scheimann; Vorthoren (85. Van der Pluijm), Nieuwendaal, Wijlaars (65. Van Moorsel), Barakat; Matusiwa (59. Van Weert), Caracciolo.
Bron: FCDBFans.nl
Oefenwedstrijden tegen amateurclubs zeggen niet zo veel, trainingen zeggen wel iets, maar niet alles. Genoeg spelers die op trainingen uitblinken, maar er niet staan als het belangrijk is en omgekeerd.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:46 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb tot nu toe alle vier de oefenwedstrijden en een training gezien, dus ik ga niet af op 1 potje.
Nieuwendaal is een aanwinst, dat zie je gewoon aan zijn sterke spel, klaar. Vorthoren en Caracciolo vind ik wat tegenvallen. Eerstgenoemde lijkt me wat handelingssnelheid te kort te komen en Caracciolo heeft me ook nog niet kunnen imponeren. Maar zoals gezegd in het verslag, hopelijk gaan ze me nog op positieve wijze verrassen.
Je bedoelt die training waarin ze voornamelijk hebben gelopen, gerugbyt en opgedrukt?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:46 schreef Yeahinho het volgende:
Ik heb tot nu toe alle vier de oefenwedstrijden en een training gezien, dus ik ga niet af op 1 potje.
Alleen vorig jaar was ik er niet bij.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:47 schreef Yeahinho het volgende:
Is tong er vanavond voor de verandering wél bij?
Het vreemde was dat NIVO de tweede helft met de oude rotten speelde en beter speelde dan de eerste helft. Maar toch 5 doelpunten tegen kreeg.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Duh, alle jeugdspelers speelden zo'n beetje, zeker de eerste helft.
Het was overigens 0-6.
Nu weet ik zijn naam weer. Van Moorsel was de speler die me opviel.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:37 schreef fanneke het volgende:
1e helft stond alleen Peters erin van de (verwachte) basiself.
In de loop van de 2e helft waren dat er een stuk of 7.
Goals: 2 x Caracciolo, 2 x El Idrissi, Van Moorsel en Vorthoren.
Van Moorsel speelde met 17, maker van de 0-1.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu weet ik zijn naam weer. Van Moorsel was de speler die me opviel.
El Makrini wordt denk ik ook basisspeler op de rechtshalf positie. Valt in positieve zin op bij mij deze voorbereiding.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:37 schreef fanneke het volgende:
1e helft stond alleen Peters erin van de (verwachte) basiself.
In de loop van de 2e helft waren dat er een stuk of 7.
Goals: 2 x Caracciolo, 2 x El Idrissi, Van Moorsel en Vorthoren.
Matusiwa miste weer eens 2 kansen zoals alleen hij dat kan.![]()
Ok die bedoelde ik iddquote:Op maandag 13 juli 2009 21:40 schreef fanneke het volgende:
[..]
Van Moorsel speelde met 17, maker van de 0-1.
# 12 was Van Weert, die blonde. Aardig spitsje.
Ik stond voor de kantine met een pilsje natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar zat je tong? Heb je weer niet gezien.
Wel goed verstopt danquote:Op maandag 13 juli 2009 22:13 schreef tong80 het volgende:
Ik stond voor de kantine met een pilsje natuurlijk.
Da's Hennie. Ik wilde nog posten dat ik in het zwart was en grote bakkenbaarden heb. Maar ik was te laat on linequote:Op maandag 13 juli 2009 22:22 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Wel goed verstopt danOf ben jij die kantinebeheerder met die baard?
Hij faalde tegen Cape Town. Weet niet of het daar mee te maken heeft. We stonden toen binnen 20 minuten met 6-0 achter.quote:Op maandag 13 juli 2009 23:54 schreef Brord_ het volgende:
Waarom keepte Jeffrey van de Loo eigenlijk niet tong80?
Dan heb je een andere wedstrijd gezien.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Die bokste echt alles weg, inclusief eenvoudige vangballetjes. Al had die keeper van de tweede helft ook moeite om de ballen vast te houden.
Die wedstrijd waarin het 0-5 werd en waar de blonde spits met nummer 12 Paco van Moorsel was heb ik inderdaad niet gezien...quote:
Dat was een vraag vfan me . Ok ik had de eindstand verkeerd gepost.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:44 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Die wedstrijd waarin het 0-5 werd en waar de blonde spits met nummer 12 Paco van Moorsel was heb ik inderdaad niet gezien...
quote:El Moussaoui in lastig parket na komst Nieveld
Het hernieuwde samenwerkingsverband tussen Feyenoord en Excelsior lijkt slecht nieuws te betekenen voor Samir El Moussaoui. De verdediger gaf zijn jawoord aan FC Den Bosch, maar liet deze club prompt in de kou staan en koos voor een uitdaging bij Excelsior. Daar is hij na de komst van Feyenoord-huurling Norichio Nieveld echter niet meer nodig.
El Moussaoui werd begin juni door Den Bosch opgepikt bij ADO Den Haag, waar hij een aflopend contract had. Club en speler kwamen overeen dat El Moussaoui, op wiens conduitestaat 39 duels prijken, op amateur-basis aan de slag zou gaan. Vorige week moest de Brabantse club echter bekend maken dat de verdediger naar Excelsior vertrok.
Het is echter nog maar de vraag of de Rotterdammers nog plek hebben voor de mandekker. Excelsior beschikt momenteel over een selectie van 24 man en El Moussaoui is daardoor niet echt meer in beeld. “Door de komst van Nieveld is er geen noodzaak hem te halen’’, aldus directeur Simon Kelder in het Algemeen Dagblad.
El Moussaoui zit zodoende in een lastige situatie. Een terugkeer naar Den Bosch lijkt in ieder geval uitgesloten: “Bij Den Bosch mogen ze roepen wat ze willen, maar ik maak mijn eigen keuzes’’, zegt hij. “Ik heb mijn gevoel gevolgd. Als het niets wordt bij Excelsior, zie ik dan wel weer wat ik ga doen. Ik moet gewoon mijn best doen en hopen.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |