Ik gebruik maar geen tape omdat ik de onderkant nog wil versterken. Als ik veel loop dat komt er een mooi glad dik huidje onder waardoor de blaren (meestal) wegblijven. Alleen bij het begin van de training heb ik zoals nu blaren.quote:Op zondag 12 april 2009 09:17 schreef nectarientje het volgende:
Ik tape mijn tenen altijd uit voorzorg. Het zal vast een kwestie van wennen zijn, maar als ik met een beetje tape blaarvrij kan lopen, tape ik.
Liezen heb ik nooit last van gehad.. Te strakke broek aan gehad?
Ik zou er bijna naar gaan vragenquote:Op zondag 12 april 2009 16:25 schreef buachaille het volgende:
Ik gebruik maar geen tape omdat ik de onderkant nog wil versterken. Als ik veel loop dat komt er een mooi glad dik huidje onder waardoor de blaren (meestal) wegblijven. Alleen bij het begin van de training heb ik zoals nu blaren.
Het liesprobleem had juist te maken met een iets te grote broek + dat ding dat bij mannen aan het bim-bam-beieren is/zijn. Daar heb ik ook weer van geleerd (vandaag trouwens nergens meer last van gehad).
ik heb ook nog geen mail.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:07 schreef buachaille het volgende:
Heb nog geen bericht ontvangen, het zou toch wel goed zijn gegaan met de inschrijving zeker???
Whoehoe. kreeg net hetzelfde mailtje. Ben er dus bij en hb niet voor niets getraindquote:Op donderdag 16 april 2009 15:01 schreef Orealo het volgende:
Krijg net dit mailtje!.
knip/....
Wij kunnen u mededelen dat u bent ingeloot en dus mag deelnemen aan 93ste Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen.
.../knip
Tot ziens in Nijmegen, aan de start van de 93ste Vierdaagse.
Met vriendelijke groet,
J.G. Willemstein
Voorzitter
Ik snap wel dat je met z'n tweeën wel lopen.. Alleen is het natuurlijk extra zuur voor die mensen die heel graag willen lopen maar nu een plekje vrij zien (dat ze niet in kunnen nemen) omdat iemand anders besluit toch maar niet te gaan.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:12 schreef WEST het volgende:
het is nog zuurder als mensen die een wandel maatje hebben waarvan er 1 is uitgeloot besluiten diegene die is ingeloot toch maar niet te starten.
Sorry schrijf je dan niet in.
Inderdaad. Dat is heel asociaal. Ik vind ook gewoon dat de inschrijving moet sluiten na 45.000.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:12 schreef WEST het volgende:
het is nog zuurder als mensen die een wandel maatje hebben waarvan er 1 is uitgeloot besluiten diegene die is ingeloot toch maar niet te starten.
Sorry schrijf je dan niet in.
Dat is dan ook het enige waar ik niet over na moet denken.. vroeg opstaan en als je dan bijvoorbeeld een uur aan het lopen bent, bedenken dat je er nog 6 of meer moetquote:Op zaterdag 18 april 2009 04:42 schreef Orealo het volgende:
Met de vierdaagse (50km) zou je nu al bijna 3 kwartier aan het lopen zijn..
quote:
Nee hoor ik train al vanaf februari om de week. Begonnen met 20 kilometer wandelen en je merkt bij iedere nieuwe wandeling dat het weer een stukje beter gaat. Die ervaring moet je zelf ook hebben.quote:Op zaterdag 18 april 2009 18:42 schreef wyccie het volgende:
Zomaar vanuit het niets 40 gelopen en nergens last van? Of nou ja...niets. Je had de vorige keer al 40 +10 gelopen, maar dat was dus je eerste training toch? Hoe kan het dat je dat zo eventjes doet? Ik ben al weken aan het lopen en kreeg echt enorm zere benen.
D'n deze: http://www.ecco.com/nl/nl(...)1944/00101/detail.doquote:
Die zien er nog wel aardig uit ook. Ik zie echter in de reacties niets terug over wandeltochten of de vierdaagse.. zijn ze goed geschikt voor iets als de Nijmeegse vierdaagse?quote:Op maandag 27 april 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
D'n deze: http://www.ecco.com/nl/nl(...)1944/00101/detail.do
Op die schoenen heb ik 2 vierdaagsen gelopen zonder blaren. Gisteren ook ruim 40 kilometer gelopen, helaas met pijn en moeite maar dat lag niet aan die schoenen. In juli hoop ik mijn derde vierdaagse te lopen op hetzelfde paar schoenen, in totaal dan 2000 kilometer met hetzelfde paar gelopen dan en ze zien er (nu in ieder geval) nog zo goed uit dat ik er op zondag zonder raar aangekeken te worden mee naar de kerk kanquote:Op dinsdag 28 april 2009 18:38 schreef Orealo het volgende:
[..]
Die zien er nog wel aardig uit ook. Ik zie echter in de reacties niets terug over wandeltochten of de vierdaagse.. zijn ze goed geschikt voor iets als de Nijmeegse vierdaagse?
Ik heb van 't weekend 35 kilometer gelopen en had een blaar zo groot als een struisvogelei. Tijd voor goeie schoenen dus!
Dat is al een paar jaar zoquote:Op maandag 4 mei 2009 10:28 schreef buachaille het volgende:
Volgens dit berichtje van de 4-daagse wordt de start van de 40-kilometer wandelaars in tweeën gesplitst. Een vroege groep van 05:15 en een groep die later vertrekt. Wandelaars die persé vroeg willen starten kunnen van plek ruilen met de latere groep.
Nou niet overdrijven, pas vanaf 2007 dus eigenlijk nog maar 1 keer dusquote:
mmz Ik heb echt in mijn hoofd zitten dat het vaker geweest is, dat mensen vaker aan het leuren zijn geweest met kaartjes. Maar goed, vriendin en ik zitten bij dezelfde startletter dus wij lopen iig samen. Mijn vader waarschijnlijk niet, beetje afhankelijk van waar ze gaan splitsen.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:54 schreef buachaille het volgende:
Nou niet overdrijven, pas vanaf 2007 dus eigenlijk nog maar 1 keer dus![]()
Sowieso al twee jaar, 2007 en 2008... maar volgens mij ook al eerder.quote:Op maandag 4 mei 2009 22:05 schreef nectarientje het volgende:
[..]
mmz Ik heb echt in mijn hoofd zitten dat het vaker geweest is, dat mensen vaker aan het leuren zijn geweest met kaartjes. Maar goed, vriendin en ik zitten bij dezelfde startletter dus wij lopen iig samen. Mijn vader waarschijnlijk niet, beetje afhankelijk van waar ze gaan splitsen.
Misschien herken ik de hoorntjes wel! Dus mocht je behoefte hebben de foto te plaatsen, graag!quote:Op maandag 4 mei 2009 22:56 schreef Sjeen het volgende:
Sowieso al twee jaar, 2007 en 2008... maar volgens mij ook al eerder.
Ik heb de foto's van vorig jaar nog even bekeken. Ik zie op 1 foto nog net twee paar hoorntjes voorbij gaan, maar het is niet te zien wie of wat er onderzit
Als ik nu beloof dat ik dit jaar gewoon weer in Cuijk na de overweg sta, kunnen we wel even een goede foto van jullie maken
Zo dan, beterschap dan maar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:15 schreef Babbelzz het volgende:
snif,
ik mag niet meelopen van sportarts.... kmoet met spoed naar orthepodeisch chirurg mogelijk voor een enkelbandreconstructie...
ja en ik hoop dat iedereen lekker kan trainen en lopen!quote:
Nog meer goede dingen gehoord over deze schoenen. Zojuist besteld. Hopelijk voor volgende week in huis (en ingelopen) voor mijn tocht van Zeist naar Arnhem.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op die schoenen heb ik 2 vierdaagsen gelopen zonder blaren. Gisteren ook ruim 40 kilometer gelopen, helaas met pijn en moeite maar dat lag niet aan die schoenen. In juli hoop ik mijn derde vierdaagse te lopen op hetzelfde paar schoenen, in totaal dan 2000 kilometer met hetzelfde paar gelopen dan en ze zien er (nu in ieder geval) nog zo goed uit dat ik er op zondag zonder raar aangekeken te worden mee naar de kerk kan
Ik denk dat je wel een goede koop gedaan hebt. Je zegt wel dat je ze hebt besteld, ik weet niet of dat handig is, ik zou ze zeker even willen passen.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:42 schreef Orealo het volgende:
Nog meer goede dingen gehoord over deze schoenen. Zojuist besteld. Hopelijk voor volgende week in huis (en ingelopen) voor mijn tocht van Zeist naar Arnhem.
Is zeker waar. Maar ik heb daar de komende week (weken misschien wel) niet echt tijd voor. Of ik moet op een koopavond gaan.. Zoiets komt mij goed uit, en goeie ervaringen mee! (Jarenlang kisten via de Large besteld en gedragen!).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 11:34 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel een goede koop gedaan hebt. Je zegt wel dat je ze hebt besteld, ik weet niet of dat handig is, ik zou ze zeker even willen passen.
Vierdaagse bang voor Mexicaanse griepquote:Op maandag 27 april 2009 13:30 schreef buachaille het volgende:
Dat zul je net zien, dat dit jaar de vierdaagse wordt afgelast in verband met de zwijnengriep.
ik heb het ook nog steeds op mn nieuwe schoenen waar ik nu toch al redelijk wat mee gelopen heb. Het probleem is dat de blaartjes steeds weer ergens anders zijn, dus ik kan ook niet aanwijzen waar het probleem zou moeten zitten. Ik denk dat ik me er gewoon bij neer moet leggen dat ik blaargevoelige voeten heb en maar goed moet intapen..quote:Op zondag 17 mei 2009 10:02 schreef Orealo het volgende:
Donderdag de schoenen gekregen! Vrijdag de hele dag aangehad, en gisteren 30km op gelopen. Maar ik heb nu toch zeker 4 kleine blaartjes.
Komt dat nog door het inlopen?
Zorg ook voor goede sokken!quote:Op zondag 17 mei 2009 10:02 schreef Orealo het volgende:
Donderdag de schoenen gekregen! Vrijdag de hele dag aangehad, en gisteren 30km op gelopen. Maar ik heb nu toch zeker 4 kleine blaartjes.
Komt dat nog door het inlopen?
Niks, ga wel hardlopen zo.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 06:59 schreef Orealo het volgende:
Vandaag 30km, morgen ook!
Wat trainen jullie dit weekend?
Haha, daar heb ik nog geen last van gehad. Vandaag de 2e dag? Succes dan! Hopelijk heb je (wequote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:42 schreef Happel het volgende:
Vandaag de 30km op de tweedaagse van Amersfoort gelopen. Eitje eigenlijk. Alleen een schrale reet. Wat valt daar tegen te doen?
Trainen, dan zijn je bilspieren lam.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:42 schreef Happel het volgende:
Vandaag de 30km op de tweedaagse van Amersfoort gelopen. Eitje eigenlijk. Alleen een schrale reet. Wat valt daar tegen te doen?
Vaseline ftwquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:42 schreef Happel het volgende:
Een goeie broek aantrekken, niet eentje die slobbert tussen de benen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:42 schreef Happel het volgende:
Een schrale naat, ja.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:58 schreef Houniet het volgende:
[..]
Trainen, dan zijn je bilspieren lam.
Of bedoel je een schrale naat?
Wij zijn gisteren langs de amersfoortse tweedaagse gelopen. Een groepje van 3 wandelaars gezien die tegen de stroom in gingen?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:21 schreef Happel het volgende:
[..]
Een schrale naat, ja.
En ik draag een broekje, wat ik normaal met hardlopen ook draag. Strak langs de benen. Vandaag weer de 30 zonder veel moeite uitgelopen. Deed echter mijn schoenen uit en blijk gewoon een dikke bloedbaar op mijn kleine teen te hebben gehad. Is ook opengesprongen. Mooi gezicht.
Moet ook nog nieuwe schoenen hebben, want met mijn huidige ga ik die Vierdaagse nooit volbrengen.
Ik wil ook een leuk shirt aan doen tijdens de vierdaagse en toen zag ik op deze website een leuk shirt met op de achterkant de tekst: "Catch me if you can". Heeft iemand ervaring met deze website met het bestellen van shirts?quote:Vorig jaar tijden de vierdaagse had ik het met wat mensen van Fok nog over om de vierdaagse te gaan lopen met tshirts waarop staat: fok is traag ofzo
Dure shirts, maar wel tof zeg.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:28 schreef Michel09 het volgende:
[..]
Ik wil ook een leuk shirt aan doen tijdens de vierdaagse en toen zag ik op deze website een leuk shirt met op de achterkant de tekst: "Catch me if you can". Heeft iemand ervaring met deze website met het bestellen van shirts?
Het lijkt me voor de 4 daagse een beetje een raar shirt omdat er een hardloper opstaat, en hardlopen op de 4 daagse verboden isquote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:28 schreef Michel09 het volgende:
[..]
Ik wil ook een leuk shirt aan doen tijdens de vierdaagse en toen zag ik op deze website een leuk shirt met op de achterkant de tekst: "Catch me if you can". Heeft iemand ervaring met deze website met het bestellen van shirts?
Dat is wel een ontzettend tof t-shirt zeg, voor zoiets als bij de 4daagse!quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:48 schreef koei het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de 4 daagse een beetje een raar shirt omdat er een hardloper opstaat, en hardlopen op de 4 daagse verboden isIk ben zelf wel fan van threadless wat betreft aparte shirts.
Bijvoorbeeld:
http://www.typetees.com/p(...)e_can_start_a_parade
Komen nog wel verzendkosten bij (14 dollar voor 4 shirts ongeveer) maar dan nog ben je goedkoper uit en ze verzenden best snel, als je nu bestelt dan zou je het nog op tijd binnen moeten krijgen.
Mocht je echt iets gaan bestellen, bestel dan via deze link en zoek met google nog even op coupon voor extra korting, scheelt vaak ook weer een euro of 3...
quote:Persbericht 2009.015, 7 juli 2009
Vierdaagse vindt gewoon doorgang
Na advies GGD Regio Nijmegen en RIVM
Naar aanleiding van de twijfels die topviroloog Joep Galama uit Nijmegen heeft geuit over het laten doorgaan van de 93ste Vierdaagse in relatie tot de Mexicaanse griep (H1N1), heeft de GGD Regio Nijmegen, daarin gesteund door het RIVM, geadviseerd de Vierdaagse NIET af te gelasten.
De GGD Regio Nijmegen heeft samen met de betrokken partijen daaromtrent de volgende verklaring uitgegeven:
"GGD Regio Nijmegen ziet geen aanleiding om een advies te geven om de Vierdaagsemarsen en -feesten af te gelasten in verband met de Nieuwe Influenza A (H1N1), ook bekend als de Mexicaanse Griep. De GGD heeft dit advies afgestemd met de andere betrokken partijen bij de geneeskundige voorbereidingen van het evenement: de GHOR, gemeente Nijmegen, Joep Galama, viroloog Openbare Gezondheidszorg van het UMC St. Radboud, en de organisaties van de Vierdaagsefeesten en Vierdaagsemarsen. Het RIVM ondersteunt het advies van de GGD."
In overleg met het RIVM ziet de GGD geen reden om te adviseren om de Vierdaagse, die van 21 tot en met 24 juli plaatsvindt, af te gelasten. Het RIVM geeft aan dat de introductie van het virus dat de griep veroorzaakt iedere dag mogelijk is, bijvoorbeeld via toeristen en zakenmensen. Overdracht is daarmee nooit uitgesloten. Ook niet tijdens de Vierdaagse. De bijdrage van het evenement aan de introductie van het virus is relatief, zo geeft het RIVM aan.
Aanvullende maatregelen
In het reguliere overleg rondom de Vierdaagse hebben de GGD en de GHOR besloten om extra maatregelen te nemen in het kader van de Mexicaanse Griep, passend bij de hygiëne- en veiligheidsmaatregelen die standaard ieder jaar in het kader van het evenement worden genomen. Zo zullen deelnemers en publiek via onder andere de websites van de Vierdaagse en Vierdaagsefeesten geïnformeerd worden over (hygiëne)maatregelen. Ook worden er informatie en adviezen verstrekt aan organisatoren van tijdelijke opvangvoorzieningen voor wandelaars, zoals tentenkampen. Voor medische posten tijdens het evenement wordt een protocol ontwikkeld, zodat duidelijk is wat er moet gebeuren wanneer iemand zich met verschijnselen meldt die mogelijk duiden op Mexicaanse Griep. De artsen kunnen terugvallen op de GGD. De GGD raadt mensen met griepachtige verschijnselen aan om thuis te blijven tijdens het evenement."
Einde persbericht
Ik stop op de militaire kampen, die zitten ongeveer om de 10 km. Daar eventjes rusten, zitten (niet direct op koude grond), pootjes omhoog en een banaan naar binnen werken.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:02 schreef Joachim het volgende:
Hoe doen jullie het trouwens met pauzes nemen? Wat wij tot nu toe hebben gedaan is om de 2 uur even 10 minuutjes pauze nemen. Het gevaar is dan alleen dat je afkoelt en nogal stijf bent als je weer gaat lopen. Maar in een ruk doorlopen lijkt me ook niet verstandig. Hoe pakken jullie dit aan?
Hoe ging het? Trainen in de regen?quote:Op zondag 12 juli 2009 11:02 schreef Houniet het volgende:
Mooi facked die maat van me heeft de laatste tijd geen tijd om te trainen.
Dan maar de laatste 2 weken alleen trainen hoor.
Ik heb niet getraind, moest naar het bureau.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:44 schreef Orealo het volgende:
[..]
Hoe ging het? Trainen in de regen?
Ik koop trouwens bijna altijd wel een 6pack snickers of lions of iets dergelijks. Maar vaak eet ik er maar 1 of 2 op, en koop ik onderweg anderen dingen! Op warme dagen wel een flesje water mee, maar die is na anderhalf uur ook wel op.
D'r valt nog niks over te zeggen:quote:Op maandag 13 juli 2009 16:33 schreef Houniet het volgende:
Ik heb niet getraind, moest naar het bureau.
Volgens mijn ma gaat het dik weer worden (lees: knetterende zon).
quote:Als blijkt dat een wandelaar inderdaad de Mexicaanse griep heeft, volgt een ''dringend advies'' om naar huis te gaan, aldus een woordvoerster van de GGD. Voor zieke wandelaars die niet naar huis kunnen, wordt opvang geregeld.
Ja tuurlijk. Maar ik "fronsde" mijn wenkbrauwen vanwege alle maatregelen die worden genomen. Die zijn natuurlijk niet voor niets en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik straks, als het wekkertje om drie uur 's nachts afgaat, mijn bed niet kan uitkomen door de griep.quote:
Dat geldt dan met name voor de temperatuur want ik hou er wel van als het aan de warme kant is.quote:woensdag 22 juli tot en met zaterdag 25 juli 2009
Grote kans (60-80%) op wisselvallig weer met soms veel wind. Temperaturen rond of enkele graden boven normaal.
donderdag 16 juli 2009 04.22 uur
Wel een beetje buiïg later in de week, maar als dat met de temperaturen heeft te maken dan zal de meest neerslag waarschijnlijk in de avond gaan vallen.quote:zaterdag 18 juli tot en met woensdag 22 juli 2009
Wisselvallig weer met een duidelijke stijging van de temperatuur.
za zo ma di wo
Zonneschijn (%) 20 30 40 50 30
Neerslagkans (%) 90 90 50 40 70
Neerslaghoeveelheid (mm) 4 5-10 1-2 0-5 2-10
Minimumtemperatuur (°C) 15 11/14 11/14 12/14 14/19
Middagtemperatuur (°C) 19 17/20 19/22 22/26 23/27
Windrichting W ZW W Z ZW
Windkracht (bft) 5 4 4 3 4
ik ookquote:Op vrijdag 17 juli 2009 15:25 schreef Orealo het volgende:
Ik heb goede hoop en goede zin!
Gewoon gaan plassen als je moet plassen. Er zullen toch wel toiletten te vinden zijn? Desnoods bel je even ergens aan. Of is dat heel raar? Ik doe voor het eerst mee.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 22:33 schreef Houniet het volgende:
Hoe doen jullie het met pauzes houden?
Even laten intapen bij de fysio!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:28 schreef Houniet het volgende:
Ik heb nog steeds een blessure. Kut voetbal.
WATJEquote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:41 schreef Happel het volgende:
Ik haak af. Wil het wel lopen, maar ben niet zo een held qua planning. Heb een te drukke periode om ook nog de Vierdaagse te gaan lopen.
Inderdaad. Nylon kleren aan, die zijn zo weer droog.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:14 schreef Joachim het volgende:
buitje op z'n tijd lijkt me niet verkeerd, iig beter dan 4 dagen in de brandende zon lopen
Schoenen? Ik ga gewoon op slippers hoor.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:33 schreef wyccie het volgende:
Nylon?![]()
Gewoon een goed jack aandoen. Een natte broek is niet erg. Maar natte schoenen zijn wel kut.
Slippers? Watje!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:35 schreef Houniet het volgende:
Schoenen? Ik ga gewoon op slippers hoor.
klopt. Als je iemand ziet lopen op dit soortquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Slippers? Watje!
Echte mannen lopen op klompen.
Hm, geen slecht idee. Bij deze heb ik mijn Teva's ook maar vast klaargelegd om mee te nemenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:54 schreef wyccie het volgende:
Als er geen harde stukken (klittenband) tegen je voet aan komen, zal dat wel prima om op te lopen zijn.
Mijn Teva's heb ik in de tropen echt heel intensief gebruikt. De zolen zijn slijtvast en een regenbuitje is geen probleem.
Prima reserveschoenen, mochten mijn wandelschoenen zeiknat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |