Erg tofquote:Op donderdag 5 maart 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Britten worden helemaal gek trouwens, er is 18 jaar gebouwd aan een nieuwe Class A1 "Peppercorn" stoomlocomotief voor 3 miljoen Pond, en ze zijn nu bezig met testen en toelatingsritten![]()
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7538348.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7537462.stm
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7899583.stm
Zoveel zal dat niet slijten hoor. Het is alleen dat je er aan went.quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:14 schreef James1988 het volgende:
Blauwe VIRMs zijn tof. Ze zitten alleen nog wel hard. Maar dat slijt er vast wel uit
uiteindelijk wel natuurlijk. Het moet zeker 20 jaar mee. Dus ja, in het begin zijn ze erg hard ja. Logischquote:Op donderdag 5 maart 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoveel zal dat niet slijten hoor. Het is alleen dat je er aan went.
Dan al!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Jij begrijpt er niks vanquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.
Bedankt! Ik doe het graag =)quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:42 schreef Sj0rSz het volgende:
Zug-Chef, je verhaaltjes en foto's zijn erg tof om te lezen/zien
Hahaha, het is mijn mening. Maar waarom vinden jullie het dan zo erg?quote:
Zag dat je ook op station Oisterwijk bent geweest.quote:
Ik wilde net hetzelfde opmerken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:57 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Zag dat je ook op station Oisterwijk bent geweest.
quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Hahaha, het is mijn mening. Maar waarom vinden jullie het dan zo erg?
Daarom.quote:
Vooruit danquote:
Mooi, opgeruimd staat netjes. Geef mij maar een schommelboot, dat zit beter dan zo'n Duits ding waarbij je tegenover elkaar moet zitten op een doorgezakt kutbankje, en waarbij je knieën die van diegene die tegenover je zit raken.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Lekker verstelbaar, in een halve minuut ff een bedje klussen, ook midden op de dagquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
ICK is tof. Die banken mogen ze wel in meer materieel monteren. Comfort tot en met.
Klote. Ik heb mijn heetste treinreis ooit meegemaakt in ICK.quote:
ja hoorquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klote. Ik heb mijn heetste treinreis ooit meegemaakt in ICK.
Ik had 40 graden koorts, dus de kachel stond op max. En de kachels in ICK zijn gemaakt voor Alpenwinters.quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoorEn dat ik dan ga denken dat daar vrouwenvlees aan te pas kwam zeker
Berlin Lichtenberg?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef bork het volgende:
Uit de oude doos, waar zijn we ??? (juni 2004)
[ afbeelding ]
Oeh, that's hot baby. That's HOTquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik had 40 graden koorts, dus de kachel stond op max. En de kachels in ICK zijn gemaakt voor Alpenwinters.
Is het nou onze schuld of wat?quote:
Nee jullie weten altijd allesquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is het nou onze schuld of wat?
ICE-T heeft gedonder met scheurtjes in de assen, zou kunnen dat ze de velaro's daar nu ook op willen nakijken.
Berlin Lichtenberg, 21 mei 2004. Zwaar in blessuretijd, ik geloof dat we +28 aankwamen met 22 minuten overstaptijd, dus meer dan dit is het niet gewordenquote:Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
17 juli 2006, Berlin Lichtenberg, 21:44
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
probeer morgen nogeens?quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag vanmiddag een tof stationsnaambordje in Dronrijp. Vanwege de regen helaas geen foto kunnen maken. Bordje staat in de tuin van een boerderij daar.
Dan moet ik snel zijn nog nooit in NL in een ICK gezeten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij is dat echt een ramp, de spanning/stroom op de emmerlijn is al niet ideaal laat staan de strakke rijtijden.
Dat stationshok in die tuin aan de rechterkant bedoel ikquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Ik kan morgen wel even in Dronrijp kijken, ik kom er toch langs.
Plaatjes zijn altijd nice, nieuw of oud, met of zonder verhaalquote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:06 schreef JDude het volgende:
Ondanks het nieuwe materieel in de TT lijkt dit vooral een oude-kiekjestopic.
Eind jaren '80 heb ik nog wel eens in een trein in Hongarije gezeten. Van 't weekend maar eens zien of daar nog foto's van zijn.
Ik ben ook wel benieuwd naar de achtergrond van die bewering.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?
De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?
Eensquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.
Ik niet. Maar ik wacht gewoon een keertje tot vlak voor vertrektijd, dan zet ik een sprintje in zodat ik er keihard van achteren naar binnen kan sperenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En wie hebben topt nu toe de slet genomen?
Ikke, openingsrit!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En wie hebben topt nu toe de slet genomen?
Die heb ik speciaal voor jullie uitgezocht, we moeten wel een cliche hooghouden en niet verklappen wat er nog meer rondlooptquote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Die keurig poserende Oostblok-walvis erbij ook![]()
Toch nog een medestanderquote:
Dus?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.
Mwah, valt wel mee, het is niet overdreven dik nee, maar goed genoeg. En VIRM kan er wel rijden, dat blijkt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.
Hoest met je Taxichaffeur eigenlijk?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Die keurig poserende Oostblok-walvis erbij ook![]()
dat wel ja, maar op het moment dat er nog een virm in dezelfde sectie rijdt houdt ie het niet meer dacht ikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mwah, valt wel mee, het is niet overdreven dik nee, maar goed genoeg. En VIRM kan er wel rijden, dat blijkt.
Of je nu met een VIRM-VI (2300kW) rijdt of drie V'tjes (2100kW) dat maakt weinig verschil. Heeft allebei iets van 1500A nodig en de max is daar 2500A (elders 4000A).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat wel ja, maar op het moment dat er nog een virm in dezelfde sectie rijdt houdt ie het niet meer dacht ik
Ik ookquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Darkwing, heb jij je GtbV centen al? Ik wel
Ik dacht dat ook op de merwedeLingeLijn het niet over houdt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ook
Heb jij mijn mail al ?
En is de Emmerlijn de enige karige stroomlijn van NL ?
stroom kan meerdere betekenisssen hebbenquote:
Dat is leuk en boeiend leesvoerquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:04 schreef ReisT het volgende:
Heb dat lijstje uit dit documentje geplukt. Dit zijn de enige uitzonderingsgevallen die ze noemen.
Wat jij noemt heeft baanvaksnelheid 100, ook een sukkellijntje dus maar om andere reden.
Je meent hetquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:11 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
stroom kan meerdere betekenisssen hebben
stroom in elektriciteit in A
water/vloeistofstroom
enz.![]()
Als de baanvakken niet tot de eerdergenoemde baanvakken behoren, is de grens 4kA.quote:
Dít is leuk!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oeh
http://www.prorail.nl/Sit(...)aspx?RootFolder=http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc&FolderCTID=0x012000D503CD72512DFB4EBC4200D375676E98
Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.
1 |
Ik wil me verontschuldigen hiervoor, maar mijn mijn browser en of resolutie heb ik nergens last van..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.
quote:NS en ProRail zetten opblaasbare wachtruimte in
ALKMAAR - De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder ProRail gaan een opblaasbare wachtruimte inzetten. Dat heeft een woordvoerster van de NS donderdag gezegd. De tent is opvouwbaar tot een klein pakketje en kan in drie tot vier minuten worden omgetoverd tot een wachtruimte met een doorsnede van 8 meter, waar ongeveer dertig personen in kunnen.
Ads door Google
Campings Sardinië
Boek nu heel voordelig 'n gezellige & mooie camping in Sardinië
VrijUit.nl/Italie
Holtkamper Tenttrailers
De snelste tenttrailers ter wereld. Al 80 jaar aan de top!
www.holtkamper.nl/
Kampeervakantie Nederland
Fietsen-kamperen in Fr., DK. en NL Ideaal voor gezinnen met kinderen.
www.camping-fun.nl
De bedoeling is dat de wachtruimte wordt ingezet op stations waar mensen moeten wachten omdat er calamiteiten of werkzaamheden zijn. De tenten worden ingericht met klapbankjes en tafels. Ook is er ruimte voor een informatiestand in de tent. De NS heeft in eerste instantie twee van deze wachtruimtes aangeschaft, die worden ingezet in Noord-Holland.
Als het initiatief aanslaat koopt de NS meer tenten die door het hele land kunnen worden ingezet. Komend weekend worden de opblaastenten voor het eerst ingezet. Dan vinden in Heerhugowaard werkzaamheden aan het spoor plaats.
dat was voor de bedienen van de cateringlift dacht ikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:10 schreef Christiaan het volgende:
Ik zag vandaag onderaan in een VIRM (Roze stoelen met driehoekjes, stoffen) in de tweede klas een stoel met aan de zijkant een sleutelgat. Waar dient dat voor?
Dat kloptquote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat was voor de bedienen van de cateringlift dacht ik
Niet helemaal dus, zie mijn voorbeeld, er rijden dan vier IC's/uur Utrecht-Driebergen maar verder niks. Stoptreinen alleen tussen Driebergen en Rhenen, en internationaal dus omgeleid.quote:
Stomme vraag, maar hoe krijg je het voor elkaar om hem 50 km verder weer te spotten? Had je een auto?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Door spoorwerkzaamheden tussen Heerenveen en Meppel werd op zaterdag 7 maart 2009 containertrein 50063 omgeleid via het dieselbaanvak Leeuwarden-Groningen. Strak op tijd en strak in het ochtendzonnetje, passeert voor de allerlaatste keer ACTS's 5811 met de vol beladen shuttle door de Leeuwardense wijk Oranjebuurt / Achter de Hoven. Na vandaag gaat deze lok uit dienst bij ACTS, om hopelijk een nieuw leven te vinden in het buitenland.
[ link | afbeelding ]
Zo'n 50km verderop arriveert ACTS 5811 met containertrein 50063 in Groningen en passeert hier de Tabaksfabrikant Koninklijke Theodorus Niemeyer.
Jeetje, dat gaat snelquote:Op zaterdag 7 maart 2009 15:11 schreef Zug-Chef het volgende:
De 5812 en 5814 zijn al buiten dienst gesteld, de 5811 volgt vanavond.
Het is natuurlijk wachten op een "Wattefak hoe kan jij nou ook hier zijn" reactie van spoorpersoneel, een keerquote:Verhaaltje zug
Netjes!quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Happy happy joy joy
Vandaag? Ik zou toch zweren dat ik deze ergens in december al in een Toverland-tripreport ben tegengekomenquote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen vandaag in de ICK stam
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind ze eigenlijk niet zo heel bijzonder, beetje doorsnee meisjes. Kom dagelijks in de trein mooiere tegen
Dan nog, zet jij ze op de foto? Nou danquote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vandaag? Ik zou toch zweren dat ik deze ergens in december al in een Toverland-tripreport ben tegengekomen![]()
Verder:
[..]
Ouwe engelse shit toch? Hoe lang rijden die al rond? 50+ jaar?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja einde Revisietermijn doe je niets aan. Dingen slurpen enorm veel, teveel zelfs, vele andere locs zijn velemalen zuiniger...
Mja, dat begrijp ik ookquote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja einde Revisietermijn doe je niets aan. Dingen slurpen enorm veel, teveel zelfs, vele andere locs zijn velemalen zuiniger...
Schommelboten, jeweettoch?quote:
Die kan heel goed zijn eigen boontjes doppen lijkt mequote:Op zondag 8 maart 2009 02:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Heeft iemand Nico Spilt nog gecontacteerd? Ik moest toevallig aan hem denken toen afgelopen woensdag een BD-rijtuig in Delft geblust moest worden (brand door vastgelopen remmen vermoed ik).
25 jaar nog maar:quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ouwe engelse shit toch? Hoe lang rijden die al rond? 50+ jaar?
http://nl.wikipedia.org/wiki/British_Rail_Class_58quote:De locomotieven werden gebouwd tussen 1983 en 1987
Hoort dat bij het interieur van ICKquote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ondertussen vandaag in de ICK stam
[ afbeelding ]
Tof, dank jequote:Op zondag 8 maart 2009 10:06 schreef dennistd het volgende:
Even een herinnering trouwens:
Vanaf dinsdag weer treinkaartjes bij Kruidvat.
- 12,49 (25% duurder)
- geldig van 14 maart t/m 10 mei 2009 of 16 mei t/m 12 juli 2009
- alleen geldig op za en zo (maar dat was al)
Ja, en wat te denken van Deventer...quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vooral dat afkappen bij Heerenveen is wel apart
Dat moet je aan Hans vragen, zie laatste regelquote:Op zondag 8 maart 2009 16:22 schreef Peter het volgende:
Welke frequente user uit zeist missen we hier?
Zijn dat dezelfde? Als in: Gaat dat passen in die Plan U's?quote:Op zondag 8 maart 2009 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik las net dat Plan V 419 definitief afgevoerd gaat worden. Jammer. De ramen uit het stel schijnen naar de HIJSM te gaan.
Beter dan géén ramen.quote:Op zondag 8 maart 2009 16:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, alleen de tint in de ramen schijnt anders te zijn.
Die tweede van rechts heeft wel een leuk koppie.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 21:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Vind ze eigenlijk niet zo heel bijzonder, beetje doorsnee meisjes. Kom dagelijks in de trein mooiere tegen
Vergeet ook niet dat er nog wat U'tjes staan te roesten in Amersfoort hequote:Op zondag 8 maart 2009 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien kunnen ze ook wat bankjes overzetten dan. Zo'n swastika is toch ook geen gezicht
Oh die naar Slowakije "zouden" gaanquote:Op zondag 8 maart 2009 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat er nog wat U'tjes staan te roesten in Amersfoort he
Hoe is het eigenlijk met die twee U-tjes die daar wèl zijn aangekomen?quote:
Die waren binnen een week na aankomst al ondergekliederd. T zou me verbazen als ze ooit een meter gereden hebbenquote:Op zondag 8 maart 2009 17:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met die twee U-tjes die daar wèl zijn aangekomen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze staan in de loodsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Misschien eentje die binnenkort toch afgevoerd wordt, dat ze dus geen moeite meer doen die schoon te maken?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef RealZeus het volgende:
[..]
OT: Kan iemand mij eens vertellen waarom de NS zijn treinen zo laat verslonsen?
Ik zag afgelopen week een V rijden die had gewoon een zwarte kop.
De zwartste "gele" locs zijn niet van NS, maar van Railion (of hoe dat tegenwoordig ook heet)...quote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef RealZeus het volgende:
En die elocs zijn ook allemaal zwart ondertussen.
Racistquote:Op zondag 8 maart 2009 17:18 schreef RealZeus het volgende:
een zwarte kop. En die elocs zijn ook allemaal zwart ondertussen.
Dit ziet er toch niet uit.![]()
Houten.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:47 schreef ReisT het volgende:
Plan T 512 zoals die er vorige week uitzag. Een treinstel dat het einde van 2009 waarschijnlijk niet zal halen.
Pff wat is dat nou voor een instelling. Bij een ritje naar Saturnus zeg ik, okee.quote:
en veel te duur voor een arme studentquote:
ja, want gratis naar Maastricht gebracht worden is nog LANG niet genoeg natuurlijk. Stelletje schooiersquote:
Het is door het ontbreken van de vroege treinen niet vanuit het noorden te bereikenquote:Op zondag 8 maart 2009 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Pff wat is dat nou voor een instelling. Bij een ritje naar Saturnus zeg ik, okee.
Oeh! Bedankt voor de waarschuwing!quote:Op zondag 8 maart 2009 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nvbs.com/Excur(...)Koninginnedagrit.htm
Voor wie ook mee wil: Denk eraan, ik ben er
quote:Op zondag 8 maart 2009 20:53 schreef ReisT het volgende:
CNL 401 vertrok met +2 uit Amsterdam Centraal. Lijkt niet veel die 2 minuutjes, maar trein 3961 naar Lls reed helaas wel op tijd dus mijn filmpje werd er niet mooier op zo...
En dan is dit nog Amsterdam he. Dit kan morgen, overmorgen, iedere dag opnieuw geprobeerd worden. Moet je zoiets eens in noord-Finland hebben.quote:
Hoest eigenlijk ooit eens met Aking afgelopen?quote:Op zondag 8 maart 2009 16:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat moet je aan Hans vragen, zie laatste regel
Met een sisserquote:Op zondag 8 maart 2009 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoest eigenlijk ooit eens met Aking afgelopen?
Ja vond ik ook, maar goed. hij is op diverse sites later ook weer in genade aangenomen etc.quote:
Tevens ook slecht hoor..quote:Op zondag 8 maart 2009 21:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja vond ik ook, maar goed. hij is op diverse sites later ook weer in genade aangenomen etc.
voor zover ik heb kunnen vinden is dat meneer de knipperquote:Op zondag 8 maart 2009 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoest eigenlijk ooit eens met Aking afgelopen?
Wacht even. Kun je deze bewering ondersteunen? Mag via PB>quote:Op zondag 8 maart 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
voor zover ik heb kunnen vinden is dat meneer de knipper
WATTEFAK?quote:Op zondag 8 maart 2009 22:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
voor zover ik heb kunnen vinden is dat meneer de knipper
Ja er staan de komende weekendjes weer leuke dingen op de tekentafelquote:Op zondag 8 maart 2009 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, het is een hoop geldMaar het wordt een hele mooie rit
Ik zou eind aril zomaar boven de 12.000 km kunnen staanquote:Op zondag 8 maart 2009 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja er staan de komende weekendjes weer leuke dingen op de tekentafel
Wat is je Target?quote:Op zondag 8 maart 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou eind aril zomaar boven de 12.000 km kunnen staan
40 k eigenlijk, maar voorlopig komt er weinig van terecht. maart en april beloven echter veel.quote:
Ben ik nou de enige die eigenlijk geen stats bijhoud?quote:Op zondag 8 maart 2009 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
40 k eigenlijk, maar voorlopig komt er weinig van terecht. maart en april beloven echter veel.
Als dat het criterium is: gaat DDAR er dan ook uit? En de relatief nieuwe motorwagens van DDAR? Want die rijden ook meer zwart dan geel rond.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Misschien eentje die binnenkort toch afgevoerd wordt, dat ze dus geen moeite meer doen die schoon te maken?
Raillion is ook niet van het wassen nee. Zag afgelopen week de 1601 staan in Amsterdam Westpoort, die was ook ranzig.quote:De zwartste "gele" locs zijn niet van NS, maar van Railion (of hoe dat tegenwoordig ook heet)...
Zag vanmiddag nog een blinkend schone set van 1700+ICL+1700 rijden, dus NS weet de wasstraat soms wel te vinden.
Die gaan ooit gemoderniseerd worden.quote:Op zondag 8 maart 2009 23:43 schreef RealZeus het volgende:
Als dat het criterium is: gaat DDAR er dan ook uit? En de relatief nieuwe motorwagens van DDAR? Want die rijden ook meer zwart dan geel rond.
eind volgend jaar moet de eerste al klaar zijnquote:
Eerder nog hoorquote:Op maandag 9 maart 2009 08:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
eind volgend jaar moet de eerste al klaar zijn
Gelukkig welquote:
Tyf op.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Puin of dat het is.
Treinbeleving mijn aars, met die troep is het vrijwel onmogelijk om comfortabel en op tijd op de plaats van bestemming te komen.
Jammer hoor, vaak mogen plaatsnemen op de zachte banken tussen Helmond en Tilburg.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Zou kunnen kloppen, kan ook langer geleden zijn. Begin jaren '90 reed er nog DR-materieel naar Berlijn.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:29 schreef Guard het volgende:
[..]
Jammer hoor, vaak mogen plaatsnemen op de zachte banken tussen Helmond en Tilburg.
Ik meen me te herinneren dat ik ook een keer hierdoor (in DB dienst) vanuit Amersfoort naar Berlin en v.v. ben vervoerd, zo'n jaar of 8 tot 10 geleden, kan dat kloppen?
Fijne materieel? Hoe vaak reis jij des winters in de spits in de 1900?quote:Op maandag 9 maart 2009 15:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tyf op.
[edit]
Ik bedoel natuurlijk: grutjes, ik ben het niet eens met je ongefundeerde kritiek op dit fijne materieel.
[/edit]
Een paar jaar geleden: ca. drie dagen per week retour Rotterdam - Eindhoven.quote:Op maandag 9 maart 2009 15:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Fijne materieel? Hoe vaak reis jij des winters in de spits in de 1900?
Jank nou maar niet zo, ouwe zeiksnuitquote:Op maandag 9 maart 2009 15:32 schreef MPG het volgende:
[..]
Fijne materieel? Hoe vaak reis jij des winters in de spits in de 1900?
quote:Op maandag 9 maart 2009 15:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jank nou maar niet zo, ouwe zeiksnuitDat ding is decennialang je enige verbinding met de beschaving geweest. Beetje meer eerbied mag wel
Beschaving = waar de snelweg ophoudt en overgaat in rotondia?quote:Op maandag 9 maart 2009 15:42 schreef MPG het volgende:
[..].
En toch ben ik blij dat ik inmiddels met beschaafd materieel elke avond terug naar de beschaving mag.
quote:Op maandag 9 maart 2009 15:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Beschaving = waar de snelweg Autobahn ophoudt en overgaat in rotondia?
Als jij het zo wilt noemen.quote:
Voor de revisietermijn, wat bij (V)IRM toch per bak verschilt, maakt dat natuurlijk geen bal uit. Dat het door die 'ombouw' tot VIRM ineens langer op de baan kan blijven is onzin, had zonder ook gekund. (spoormaterieel kan wel 100 jaar op de baan blijven, zolang het maar om de zoveel jaar een revisie krijgt.)quote:Op maandag 9 maart 2009 14:50 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal daarna wel onder handen genomen worden. Vergeet ook niet dat het oudste IRM nu als VIRM te boek staat en daardoor langer op de baan gehouden kan worden.
Alleen worden die revisies wel achterlijk duur. Kijk naar Plan V: eens in de zoveel tijd loopt er weer eens een motor vast, of er breekt brand uit in een hoogspanningskast onder de trein.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:31 schreef ReisT het volgende:
[..]
(spoormaterieel kan wel 100 jaar op de baan blijven, zolang het maar om de zoveel jaar een revisie krijgt.)
Spits rijden is nooit een pretje, maakt niet uit in welk materieel je instapt.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:52 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand toevallig of er ergens te vinden is wanneer (qua tijden) de ICK treinen rijden? 'k Zou eigenlijk nog wel een dagje comfortabel willen leren voor de tentamens![]()
(Overigens, ICK is fijn als het niet druk is, maar in spitstijden blijft het een ramp met dat tuig dat meteen zo'n coupé tot privé-eigendom bestempeld..)
Vriendquote:Op maandag 9 maart 2009 15:11 schreef MPG het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Puin of dat het is.
Treinbeleving mijn aars, met die troep is het vrijwel onmogelijk om comfortabel en op tijd op de plaats van bestemming te komen.
Zou nog zomaar kunnen ook: zit 8 jaar leeftijdsverschil in, dat is ongeveer één revisietermijn. Dus dan kunnen ze nu gelijk opgaan.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
ik weet het, maar ik kan me indenken dat de revisietermijn van de oude bakken gelijkgesteld is aan de nieuwere.
Dat was toch net zoals die DH's vroeger?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:39 schreef James1988 het volgende:
Hmm, ik lees op OHIH dat de IC4's die AnsaldoSchiermonnikoog voor de DSB bouwt, dat die treinen wat probleempjes hadden: er was iets mis met de uitlaat waardoor dieseldampen de reizigersruimte in zouden kunnen komen. Inmiddels zou dat opgelost zijn, zij het provosorisch. bron.
FAIL.
Het bewijs van Railion-ranzigheid:quote:Op zondag 8 maart 2009 23:43 schreef RealZeus het volgende:
Raillion is ook niet van het wassen nee. Zag afgelopen week de 1601 staan in Amsterdam Westpoort, die was ook ranzig.
De tering.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De zondagse Veendamshuttle komt hier onder treinnummer 50049 door het station van Meppel gereden. Tractie werd verleend door de ACTS 1606 (zonder Railion logo, of toch nog wel...) en in opzending de grijze 561-4 (ex-DLC DE6304).
Dat hoort zo.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Quizvraag: Waarom staat zelfs op Promofilpmjes de boegdeur open van de loc van Ansaldobroekhuizenvorst ? Heeft dat ding uberhaubt wel een boegdeur :|
Ja precies. Maar goed, die lui wachten al 4 jaar te lang of zo toch? Dit zal wel niet de eerste aller-aller-maar-nu-echt-ALLER-laatste deadline zijnquote:Op maandag 9 maart 2009 19:36 schreef James1988 het volgende:
Dat hoort zo ja, lelijk he. Bij het model op de AutoRAI had het ding een grille, grapje van NS Hispeed. 't is echt heel erg lelijk. Hopelijk haalt AnsaldoOoststellingwerf de deadline van mei voor de oplevering van 14 IC4's voor DSB niet.
Jezusquote:Op maandag 9 maart 2009 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier een mooie opname van dat stuk lelijkheid. Geen spoor van poging tot kans op boegdeuren te zien![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 8 maart 2009 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die waren binnen een week na aankomst al ondergekliederd. T zou me verbazen als ze ooit een meter gereden hebbenBen ook wel benieuwd eigenlijk.
Waar zal het ergens rijden? Ik ben er deze zomer <3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
Wat is er mis met de Maas-Wupper-Express?quote:Op maandag 9 maart 2009 20:04 schreef bork het volgende:
Dit weekend het een en ander geboekt, we gaan vanaf dusseldorf vliegen, rijdt 1.2 en 3 ,mei de ICE niet!?
Gelukkig kunnen verzetten naar 4 mei maar wat is er dan aan de hand?
Het lijkt me toch logisch dat je in zo'n geval politie er heen stuurt?quote:De gevaarlijke situatie met de gesloten spoorwegovergangen in Borne, vorige week, is het gevolg van een opeenstapeling van fouten.
Dat zegt burgemeester Brekelmans na een gesprek met de politie. De spoorbomen bleven door een kapotte kabel acht uur lang dicht. Mensen tilden na lang wachten zelf de spoorbomen op en staken snel over. Pas na twee uur werden verkeersregelaars ingezet. Volgens de burgemeester heeft de politie de zaak aanvankelijk verkeerd ingeschat. Daarnaast is het volstrekt onduidelijk wie verantwoordelijk is in zulke gevallen. Hij wil dat er een draaiboek komt voor overwegstoringen. Brekelmans spreekt van geluk dat zich geen persoonlijke ongevallen hebben voorgedaan.
Wat??!! een sein EN een overweg?quote:Op maandag 9 maart 2009 20:30 schreef Palmboom313 het volgende:
En weer een sein/overweg op het traject Arnhem - WinterswijkGebeurt laatste tijd ook dagelijks
Werkzaamheden aan het spoor, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)k-ln-frankfurt-baselquote:Op maandag 9 maart 2009 20:04 schreef bork het volgende:
rijdt 1.2 en 3 ,mei de ICE niet!?
Ja hoor, is het weer eens niet? Potver op die datum moet in naar de UKquote:Op maandag 9 maart 2009 20:40 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Werkzaamheden aan het spoor, zie http://www.nshispeed.nl/n(...)k-ln-frankfurt-basel
Via Düsseldorf?quote:Op maandag 9 maart 2009 20:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja hoor, is het weer eens niet? Potver op die datum moet in naar de UK
Best mooie foto's op die sitequote:Op maandag 9 maart 2009 20:34 schreef Cothen het volgende:
Als deze foto
[ afbeelding ]
en de foto's op deze website (=traag) nog kloppen, dan staat Plan U hier
Drie keer raden waar ik vandaag op werd getrakteerd.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:52 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand toevallig of er ergens te vinden is wanneer (qua tijden) de ICK treinen rijden? 'k Zou eigenlijk nog wel een dagje comfortabel willen leren voor de tentamens![]()
(Overigens, ICK is fijn als het niet druk is, maar in spitstijden blijft het een ramp met dat tuig dat meteen zo'n coupé tot privé-eigendom bestempeld..)
Dat moet wel beter kunnen idd. die in Frankfurt is niet nodig, in Linz eigenlijk ook niet, alleen het duurt dan wel wat langer. Dat zie je vaak bij internationale complexe reizen. De kortste reistijd heeft de meeste overstaps. De "lange halen" rijden namelijk vaak maar eens per 2 uur of nog minder.quote:
Er staat wat op Dijksgracht in Amsterdam en er staat een deel in Weert. Alles is wel bewaakt.quote:Op maandag 9 maart 2009 22:01 schreef Jeroen_L het volgende:
Waar hebben ze nu die ICK-stammen neergezet?
Ben ook maar afhankelijk vaan googlequote:Op maandag 9 maart 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel het verkeerde station in de buurt, maar okee
Je zegt het er maar vast bijquote:Op maandag 9 maart 2009 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er staat wat op Dijksgracht in Amsterdam en er staat een deel in Weert. Alles is wel bewaakt.
Tussen de 4 en 8 keer overstappen, 192 euro enkele reis 2e klasquote:
Ik heb vandaag toevallig een berichtje op mijn site gezet met wat er allemaal op de Dijksgracht staat:quote:Op maandag 9 maart 2009 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er staat wat op Dijksgracht in Amsterdam en er staat een deel in Weert. Alles is wel bewaakt.
Bron: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=146quote:In het totaal staan er nu op de Dijksgracht:
- 61 rijtuigen ICK
- 18 rijtuigen ICL
- 14 rijtuigen Euro-Express
- 8 DH-I's
- 3 DH-II's
- 3 plan T's
- 10 plan V's
- 1 Mat'54-IV'tje (de 766)
Zo toegevoegd aan de RSS feed hoorquote:Op maandag 9 maart 2009 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toevallig een berichtje op mijn site gezet met wat er allemaal op de Dijksgracht staat:
[..]
Bron: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=146
Ik denk om terug naar België te gaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:33 schreef Gutz het volgende:
nou nou er staat een hele delegatie van de belgische spoorwegen op roosendaal. Netjes te wachten op de internationale lolly express. Ben benieuwd waarvoor.
Dan moet die medewerker eerst maar eens gaan leren dat sneltreinen niet meer bestaan als de HSL eenmaal rijdt en waarschijnlijk bedoeld hij dat je gewoon moet instappen in de intercity naar Amsterdam of dat de stoptrein Leiden - Dordrecht na Dordrect non-stop doorgaat naar Roosendaal.quote:Overigens van een ns medewerker gehoord dat deze vervangen wordt door een sneltrein. Geen stops tot dordt. Daarna alles tot rotterdam. Ach. Dat maakt qua tijd ook niet uit met die vertragingen van de int trein.
Nou nog even een boekenweekgeschenkje en het mijlen trappen kan weer beginnenquote:
Inderdaad.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De tering.
Wanneer worden die locs eindelijk paarsonbestemd grijs/etc.?
Kijk maar uit, dan word je nog opgepakt ookquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Ik krijg haast de neiging om even met een emmer en een spons richting willekeurig opstelterrein te gaan.
Waarom kan ik dan wel Waregem en Waremme kiezen?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:24 schreef dennistd het volgende:
Die is van DB Autozug toch? Daarom heeft NS Hispeed er ook niks over op de site staan
Ik proef lichte frustratiequote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
klote kut hoere NS HiSpeed, je hebt er echt NIKS aan
Er gaat een DIRECTE nachttrein van Utrecht naar Warschau, maar ho maar dat je daar wat over op de site kan vindenFaalhazen met hun gore roze homo kauwgomballensite
Verpatsen aan Railion, zodat die de vieze weg kunnen doenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:46 schreef Brembo het volgende:
Wat moet de NS trouwens met al die locs gaan doen als al het ICK terug gaatWant dan hebben ze volgens mij een behoorlijk overschot aan locs.
oud nieuws koekenbakkerquote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
klote kut hoere NS HiSpeed, je hebt er echt NIKS aan
Er gaat een DIRECTE nachttrein van Utrecht naar Warschau, maar ho maar dat je daar wat over op de site kan vindenFaalhazen met hun gore roze homo kauwgomballensite
Zou ie hondekop FM starten, met de hele dag het getingel van de ATB?quote:Eventuele gegadigden voor de FM-plekken van de rockzender zijn Radio 10 Gold van Talpa Radio, Kink FM en Erik de Zwart.
Veel gegadigden voor FM-frequenties Arrow
Dat weet ik pannenkoekquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:53 schreef dennistd het volgende:
Zou ie hondekop FM starten, met de hele dag het getingel van de ATB?
Een uurtje Mat54 draaistroommotorengejank zeg ik geen nee tegen trouwensquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:08 schreef James1988 het volgende:
Yo yo yo vette beats man! Luister naar DJ Erik de Z en zijn vedt hippe ATB-remixxen. Vet chill, jeweets!
En dan een disclaimer: Premium leden horen dit vervelende kutgeluid nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:23 schreef James1988 het volgende:
*tuuuduuuudiedelieduuuuu* Luister mee naar de doedelzakken van VIRM! Alleen hier, op Trein Ef Em!
Daar moet het ook supermooi zijn idd. Ik heb nog wel wat cabineritten uit dat gebied liggenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:52 schreef bork het volgende:
Om terug te komen op nachttrein kaartjes ga ik het kader van het volgend avontuur in Sachsen dinsdag hopelijk wat kaartjes scoren. Dan naar Dresden ipv Warsawa natuurlijk.
Waarom is dat ding zo lang onderweg van Zuidbroek naar Stadskanaal en terug nog langer?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.stadskanaalrail.nl/star/nieuws/news-all.php?subaction=showfull&id=1234802631&archive=&start_from=&ucat=5&
18 april gratis met Arriva GTW over de STARlijn tot aan Stadskanaal![]()
Deuvm
Omdat het een wedstrijd tegen hardlopers is voor eoa goed doelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom is dat ding zo lang onderweg van Zuidbroek naar Stadskanaal en terug nog langer?
Die race gaat van Stadskanaal naar Musselkanaal en terug. Daar kun je stomenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat het een wedstrijd tegen hardlopers is voor eoa goed doel
Het is enkel spoor en de trein zal wel ruim ingelegd zijn. Er geldt een max van 40 km/h en voor iedere overweg moet iemand de trein uitspringen en gaan sleutelen. Dan kun je dus midden op de overweg stil gaan staan om er iemand in te latenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Waarom is dat ding zo lang onderweg van Zuidbroek naar Stadskanaal en terug nog langer?
Retourtje in de stoomtrein als Supporter = 4 euri p.p.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die race gaat van Stadskanaal naar Musselkanaal en terug. Daar kun je stomen
Het is nog niet zeker of het door gaat. Van de machinist, die deze rit gaat rijden, heb ik begrepen dat er een overweg in Wildervank compleet kapot is en vervangen moet worden. En daar moet de gemeente weer toestemming voor geven etc...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.stadskanaalrail.nl/star/nieuws/news-all.php?subaction=showfull&id=1234802631&archive=&start_from=&ucat=5&
18 april gratis met Arriva GTW over de STARlijn tot aan Stadskanaal![]()
Deuvm
Gelijkstroom! Maar evengoed:quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een uurtje Mat54 draaistroommotorengejank zeg ik geen nee tegen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |