abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:20:21 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66740806

Hier alweer deel 148 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de Wikipagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Spoorwegen.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_66740917
Vanochtend kwam ik zoals vaak om 8:20 aan met de IC 12522 in Amf. Toen ik onderstaande trein zag staan, besloot ik niet meteen trein 1522 naar Hilversum te nemen, maar even te wachten en een klik te doen.


Op donderdagmorgen 5 maart 2009 staat de ex-DLC, nu CrossRail lok DE6305 (met opschriften 653-09) als enige zwarte class66 van deze Belgische cargovervoerder op het station van Amersfoort, te wachten op een nieuw pad richting Utrecht, Roosendaal en Antwerpen. Aan de haak heeft hij de fraai beladen trein 43556 vanuit het Duitse Guben, met naast gewone containers ook tankcontainers. De trein kwam in de vroegte, zo rond 6:15 vanuit Bad Bentheim aan en mocht pas rond 10:30 zijn weg vervolgen richting België.

Daarna vervolgde ik mijn weg in Sprinter 5824 (al te zien op de CTA), vandaag gereden door 3x Plan V Door supermarktbezoek in Hilversum uiteindelijk zelfde tijd op kantoor in Hvsp gearriveerd
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 20:40:57 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66741610
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Britten worden helemaal gek trouwens, er is 18 jaar gebouwd aan een nieuwe Class A1 "Peppercorn" stoomlocomotief voor 3 miljoen Pond, en ze zijn nu bezig met testen en toelatingsritten

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7538348.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/7537462.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/7899583.stm

Erg tof
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 20:42:26 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66741666
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:14 schreef James1988 het volgende:
Blauwe VIRMs zijn tof. Ze zitten alleen nog wel hard. Maar dat slijt er vast wel uit
Zoveel zal dat niet slijten hoor. Het is alleen dat je er aan went.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:42:32 #5
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66741672
Zug-Chef, je verhaaltjes en foto's zijn erg tof om te lezen/zien
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66741902
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zoveel zal dat niet slijten hoor. Het is alleen dat je er aan went.
uiteindelijk wel natuurlijk. Het moet zeker 20 jaar mee. Dus ja, in het begin zijn ze erg hard ja. Logisch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66744192
tvp
  Redactie Sport donderdag 5 maart 2009 @ 21:42:21 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66744237

Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:51:20 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66744684
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Dan al!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66744873
Ja, hadden we t gisteren nog over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:55:36 #11
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66744898
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_66744945
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.
Jij begrijpt er niks van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66744961
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:42 schreef Sj0rSz het volgende:
Zug-Chef, je verhaaltjes en foto's zijn erg tof om te lezen/zien
Bedankt! Ik doe het graag =)
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:56:46 #14
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66744971
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij begrijpt er niks van
Hahaha, het is mijn mening. Maar waarom vinden jullie het dan zo erg?
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:56:47 #15
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_66744972
ICK. Die dingen zijn zo knus en gezellig.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:57:57 #16
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66745061
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Bedankt! Ik doe het graag =)
Zag dat je ook op station Oisterwijk bent geweest.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:58:11 #17
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_66745075
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:57 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Zag dat je ook op station Oisterwijk bent geweest.
Ik wilde net hetzelfde opmerken.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_66745077
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Hahaha, het is mijn mening. Maar waarom vinden jullie het dan zo erg?
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:56 schreef Christiaan het volgende:
ICK.
Daarom.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:59:04 #19
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66745121
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

Daarom.
Vooruit dan
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 22:01:44 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66745255
ICK is tof. Die banken mogen ze wel in meer materieel monteren. Comfort tot en met.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:07:02 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66745483
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Mooi, opgeruimd staat netjes. Geef mij maar een schommelboot, dat zit beter dan zo'n Duits ding waarbij je tegenover elkaar moet zitten op een doorgezakt kutbankje, en waarbij je knieën die van diegene die tegenover je zit raken.
pi_66745570
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
ICK is tof. Die banken mogen ze wel in meer materieel monteren. Comfort tot en met.
Lekker verstelbaar, in een halve minuut ff een bedje klussen, ook midden op de dag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:09:37 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66745606
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, hadden we t gisteren nog over.
Klote. Ik heb mijn heetste treinreis ooit meegemaakt in ICK.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66745691
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klote. Ik heb mijn heetste treinreis ooit meegemaakt in ICK.
ja hoor En dat ik dan ga denken dat daar vrouwenvlees aan te pas kwam zeker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:12:16 #25
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66745748
Uit de oude doos, waar zijn we ??? (juni 2004)

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:12:58 #26
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66745799
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja hoor En dat ik dan ga denken dat daar vrouwenvlees aan te pas kwam zeker
Ik had 40 graden koorts, dus de kachel stond op max. En de kachels in ICK zijn gemaakt voor Alpenwinters.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66745803
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef bork het volgende:
Uit de oude doos, waar zijn we ??? (juni 2004)

[ afbeelding ]
Berlin Lichtenberg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66745962
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik had 40 graden koorts, dus de kachel stond op max. En de kachels in ICK zijn gemaakt voor Alpenwinters.
Oeh, that's hot baby. That's HOT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66746201
Lichtenberg idd
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:26:10 #30
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66746573
Fles,zug en duvel,
Volgens de laaste rail magazine staan er veel ICE 3M aan de kant met defecten(ook NS stellen) waardoor er weer veel getrokken treinen in duitsland zijn. Kan mij iemand vertellen wat er precies er mis mee is ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_66746599
17 juli 2006, Berlin Lichtenberg, 21:44



pi_66746694
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef SpeedyRich het volgende:
Fles,zug en duvel,
Is het nou onze schuld of wat?

ICE-T heeft gedonder met scheurtjes in de assen, zou kunnen dat ze de velaro's daar nu ook op willen nakijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 maart 2009 @ 22:30:52 #33
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66746881
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is het nou onze schuld of wat?

ICE-T heeft gedonder met scheurtjes in de assen, zou kunnen dat ze de velaro's daar nu ook op willen nakijken.
Nee jullie weten altijd alles
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_66746935
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:26 schreef Zug-Chef het volgende:
17 juli 2006, Berlin Lichtenberg, 21:44

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Berlin Lichtenberg, 21 mei 2004. Zwaar in blessuretijd, ik geloof dat we +28 aankwamen met 22 minuten overstaptijd, dus meer dan dit is het niet geworden


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66747303
Dagje later, Dinsdag 18 juli 2006, wederom Berlin Lichtenberg.

De om de dag rijdende Berlin - Moskau express, D247, staat op het programma.







pi_66747380
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 22:42:07 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66747591
Ik zag vanmiddag een tof stationsnaambordje in Dronrijp. Vanwege de regen helaas geen foto kunnen maken. Bordje staat in de tuin van een boerderij daar.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66747942
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag vanmiddag een tof stationsnaambordje in Dronrijp. Vanwege de regen helaas geen foto kunnen maken. Bordje staat in de tuin van een boerderij daar.
probeer morgen nogeens?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2009 @ 22:49:40 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66748049
neuh, ik heb er niets te zoeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66748290

We schrijven een zeer zonnige 17 juli 2006, Sczcecin Glowny, Polen.

PKP's EP07 - 435 staat met een D-trein te wachten op vertrek vanuit Sczcecin Glowny naar het Oost-Poolse Bialystok.
pi_66748329
Ik heb trouwens ooit nog de Hoek-Moskou express gereden, met een studenten-OV. 10:07 vertrek uit Ut en dan via de Blijdorpboog naar Schiedam-Rotterdam West en Hoek van Holland Haven doodzonde dat ik daar geen foto's van gemaakt heb
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66748755
We schrijven 1 mei 2003, Torun Glówny. Mijn maat Zbigniew Polanski loopt even het zicht op loc EU07-535 te verklooien


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66748843
Heb je niks beters ? DIe kende ik al Nee toch gaaf, ook zo;n vette poolse elok!

pi_66750333
Ik kan morgen wel even in Dronrijp kijken, ik kom er toch langs.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:15:46 #45
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66751376
1-0
2-0
3-0
knock-out, ik ga slapen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_66752072
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Tot 20 april kan het nog, dan zal het laatste ICK uit de actieve dienst verdwijnen...
Dan moet ik snel zijn nog nooit in NL in een ICK gezeten.
............................
  vrijdag 6 maart 2009 @ 00:51:32 #47
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66752167
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:21 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij is dat echt een ramp, de spanning/stroom op de emmerlijn is al niet ideaal laat staan de strakke rijtijden .
Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 01:01:11 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66752344
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 23:43 schreef Socios het volgende:
Ik kan morgen wel even in Dronrijp kijken, ik kom er toch langs.
Dat stationshok in die tuin aan de rechterkant bedoel ik
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66753354
Okeger, nog maar even kijken of ik zin heb om uit te stappen, hoor.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:06:47 #50
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_66754140
Ondanks het nieuwe materieel in de TT lijkt dit vooral een oude-kiekjestopic.

Eind jaren '80 heb ik nog wel eens in een trein in Hongarije gezeten. Van 't weekend maar eens zien of daar nog foto's van zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:10:37 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66754178
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:06 schreef JDude het volgende:
Ondanks het nieuwe materieel in de TT lijkt dit vooral een oude-kiekjestopic.

Eind jaren '80 heb ik nog wel eens in een trein in Hongarije gezeten. Van 't weekend maar eens zien of daar nog foto's van zijn.
Plaatjes zijn altijd nice, nieuw of oud, met of zonder verhaal .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:19:26 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66754266
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?
Ik ben ook wel benieuwd naar de achtergrond van die bewering.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 09:12:22 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66755434
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 00:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Interessant... weet je/iemand hier meer over te vertellen?
De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:24:36 #54
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66755806
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:55 schreef Sj0rSz het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg. Heb er vaak genoeg ingezeten, maar de ICRm, die nu rijdt, vind ik een stuk prettiger.
Eens
pi_66755917
En wie hebben topt nu toe de slet genomen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:48:47 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66756566
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En wie hebben topt nu toe de slet genomen?
Ik niet. Maar ik wacht gewoon een keertje tot vlak voor vertrektijd, dan zet ik een sprintje in zodat ik er keihard van achteren naar binnen kan speren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:29:32 #57
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66757688
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:29 schreef Dichterbijer het volgende:
En wie hebben topt nu toe de slet genomen?
Ikke, openingsrit!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:36:48 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66757952
Ik kwam trouwens nog een opmerkelijk staaltje huisvlijt tegen op een CTA. Eentje die je maar zelden ziet, zal vanavond wel een foto posten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:38:18 #59
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66758005
3-0 achter, bork dribbelt en komt terug

3-1


komt weer in balbezit en via de kluts binnenkant paal! 3-2


en met een magistraal afstandsschot trekt hij de stand weer gelijk 3-3!!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:49:44 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66758411
Die keurig poserende Oostblok-walvis erbij ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:52:44 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66758519
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Die keurig poserende Oostblok-walvis erbij ook
Die heb ik speciaal voor jullie uitgezocht, we moeten wel een cliche hooghouden en niet verklappen wat er nog meer rondloopt .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:00:29 #62
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_66758788
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:24 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Eens
Toch nog een medestander
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:02:35 #63
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66758848
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.
Dus?

Trein is toch trein en stroom is toch stroom?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:09:38 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66759067
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

De bovenleiding op de Emmerlijn is goedkoop aangelegd, met minder of minder krachtige onderstations.
Mwah, valt wel mee, het is niet overdreven dik nee, maar goed genoeg. En VIRM kan er wel rijden, dat blijkt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:10:14 #65
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66759095
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Die keurig poserende Oostblok-walvis erbij ook
Hoest met je Taxichaffeur eigenlijk?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:10:33 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66759115
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
stroom is toch stroom?
Zegt meneer de storingsmonteur
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:15:56 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66759274
Ik heb al een aantal keer geprobeerd om op de bonnefooi naar Den haag CD te gaan en 1 van de 2 keuzes nieuw materieel te pakken
SLT
of de niewe RR van Randstadrail, maar het mag niet lukken, want steeds komt er ouwe troep voor rijden...
  Redactie Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 11:20:03 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66759401
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mwah, valt wel mee, het is niet overdreven dik nee, maar goed genoeg. En VIRM kan er wel rijden, dat blijkt.
dat wel ja, maar op het moment dat er nog een virm in dezelfde sectie rijdt houdt ie het niet meer dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:16:59 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66761394
Hee Darkwing, heb jij je GtbV centen al? Ik wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 12:19:24 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66761487
Klopt, het is nogal krap bemeten met de stroom aldaar. 4xV achterelkaar kan ie bijvoorbeeld al niet meer trekken. Laat staan 2x VIRM in de zelfde sectie dus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:28:19 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66761785
4xV, 2xVIRM? We hebben het hier over de Emmerlijn, meer dan 6 bakken raak je toch niet kwijt op die stationnetjes. Of je de stroom er nu voor had of niet.
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

dat wel ja, maar op het moment dat er nog een virm in dezelfde sectie rijdt houdt ie het niet meer dacht ik
Of je nu met een VIRM-VI (2300kW) rijdt of drie V'tjes (2100kW) dat maakt weinig verschil. Heeft allebei iets van 1500A nodig en de max is daar 2500A (elders 4000A).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 12:40:01 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66762142
Ik weet dat er niet meer bakken passen, maar het zo dat als dat spul zich in dezelfde sectie bevindt dat alles er uit kan klappen. Daarom moet er zorgvuldig omgegaan worden met de posities van het materieel op die lijn. Bij normaal gebruik is het geen probleem, maar het houdt dan gewoon niet over.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:55:15 #73
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66762660
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee Darkwing, heb jij je GtbV centen al? Ik wel
Ik ook

Heb jij mijn mail al ?

En is de Emmerlijn de enige karige stroomlijn van NL ?
  Redactie Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 13:16:49 #74
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66763410
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ook

Heb jij mijn mail al ?

En is de Emmerlijn de enige karige stroomlijn van NL ?
Ik dacht dat ook op de merwedeLingeLijn het niet over houdt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:37:21 #75
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66764267
Alle karige baanvakken:
Zwolle - Emmen: 2500 A
Barneveld - Ede: 2500 A
Dordrecht - Geldermalsen: 2700 A
Leiden - Woerden: 3200 A
Alphen ad Rijn - Gouda: 3200 A
Baarn - Den Dolder: 3000 A
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:46:56 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66764704
En Heerhugowaard - Hoorn - Enkhuizen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:04:13 #77
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66765403
Heb dat lijstje uit dit documentje geplukt. Dit zijn de enige uitzonderingsgevallen die ze noemen.

Wat jij noemt heeft baanvaksnelheid 100, ook een sukkellijntje dus maar om andere reden.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:11:08 #78
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_66765717
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus?

stroom is toch stroom?
stroom kan meerdere betekenisssen hebben
stroom in elektriciteit in A
water/vloeistofstroom
enz.

Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:35:45 #79
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66766672
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:04 schreef ReisT het volgende:
Heb dat lijstje uit dit documentje geplukt. Dit zijn de enige uitzonderingsgevallen die ze noemen.

Wat jij noemt heeft baanvaksnelheid 100, ook een sukkellijntje dus maar om andere reden.
Dat is leuk en boeiend leesvoer

Is er nog meer

( en waarom is dit openbaar )
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:36:23 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66766704
Oeh

http://www.prorail.nl/Sit(...)aspx?RootFolder=http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc&FolderCTID=0x012000D503CD72512DFB4EBC4200D375676E98
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:51:01 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66767226
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:11 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

stroom kan meerdere betekenisssen hebben
stroom in elektriciteit in A
water/vloeistofstroom
enz.

Je meent het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:29:30 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66768611
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En Heerhugowaard - Hoorn - Enkhuizen?
Als de baanvakken niet tot de eerdergenoemde baanvakken behoren, is de grens 4kA.

Wat je ziet is dat voornamelijk enkelsporige lijnen problemen hebben. En dat klopt ook wel, die zijn qua energievoorziening veel lastiger robuust te krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:30:34 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66768652
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oeh

http://www.prorail.nl/Sit(...)aspx?RootFolder=http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc&FolderCTID=0x012000D503CD72512DFB4EBC4200D375676E98
Dít is leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:53:16 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66769486
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dít is leuk!
Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66769771
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.
1http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Forms/AllItems.aspx?RootFolder=http://www.prorail.nl/SiteCollectionDocuments/Vervoerders/Doc&FolderCTID=0x012000D503CD72512DFB4EBC4200D375676E98
  vrijdag 6 maart 2009 @ 16:24:08 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66770594
Oh dat ja Die kende ik al. Staan ook filmpjes op van Houten en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:20:57 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66772533
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou. M'n layout naar z'n grootje en als ik c/p dan krijg ik een Bad request melding. WAT een pret.
Ik wil me verontschuldigen hiervoor, maar mijn mijn browser en of resolutie heb ik nergens last van..
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:28:50 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66774418
quote:
NS en ProRail zetten opblaasbare wachtruimte in

ALKMAAR - De Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorwegbeheerder ProRail gaan een opblaasbare wachtruimte inzetten. Dat heeft een woordvoerster van de NS donderdag gezegd. De tent is opvouwbaar tot een klein pakketje en kan in drie tot vier minuten worden omgetoverd tot een wachtruimte met een doorsnede van 8 meter, waar ongeveer dertig personen in kunnen.

Ads door Google
Campings Sardinië
Boek nu heel voordelig 'n gezellige & mooie camping in Sardinië
VrijUit.nl/Italie
Holtkamper Tenttrailers
De snelste tenttrailers ter wereld. Al 80 jaar aan de top!
www.holtkamper.nl/
Kampeervakantie Nederland
Fietsen-kamperen in Fr., DK. en NL Ideaal voor gezinnen met kinderen.
www.camping-fun.nl
De bedoeling is dat de wachtruimte wordt ingezet op stations waar mensen moeten wachten omdat er calamiteiten of werkzaamheden zijn. De tenten worden ingericht met klapbankjes en tafels. Ook is er ruimte voor een informatiestand in de tent. De NS heeft in eerste instantie twee van deze wachtruimtes aangeschaft, die worden ingezet in Noord-Holland.
Als het initiatief aanslaat koopt de NS meer tenten die door het hele land kunnen worden ingezet. Komend weekend worden de opblaastenten voor het eerst ingezet. Dan vinden in Heerhugowaard werkzaamheden aan het spoor plaats.
pi_66774791
Vandaag mijn intercity vanaf nijmegen naar den helder 3 * Virm IV (die nieuwe) voor het eerst dat ik dat zie

[ Bericht 1% gewijzigd door Palmboom313 op 06-03-2009 18:48:52 ]
  vrijdag 6 maart 2009 @ 19:29:07 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66776392


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:10:20 #91
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_66778021
Ik zag vandaag onderaan in een VIRM (Roze stoelen met driehoekjes, stoffen) in de tweede klas een stoel met aan de zijkant een sleutelgat. Waar dient dat voor?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  Redactie Sport vrijdag 6 maart 2009 @ 20:17:13 #92
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66778284
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:10 schreef Christiaan het volgende:
Ik zag vandaag onderaan in een VIRM (Roze stoelen met driehoekjes, stoffen) in de tweede klas een stoel met aan de zijkant een sleutelgat. Waar dient dat voor?
dat was voor de bedienen van de cateringlift dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:19:26 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66778357
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

dat was voor de bedienen van de cateringlift dacht ik
Dat klopt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:26:11 #94
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66781247
Het weekend van 21/22 maart is het weer omleidingenfestijn!

pi_66781663
Ohja dat weekend gaat ICE en CNL over de Kippenlijn idd. Werkzaamheden zullen wel te maken hebben met Utrecht-Houten enzo. Utrecht-Driebergen er dan dus ook uit.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:45:39 #96
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_66782177
dat weekend ervoor ga ik dik rondjes slingeren iig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:00:11 #97
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66782898
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 21:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Utrecht-Driebergen er dan dus ook uit.
Niet helemaal dus, zie mijn voorbeeld, er rijden dan vier IC's/uur Utrecht-Driebergen maar verder niks. Stoptreinen alleen tussen Driebergen en Rhenen, en internationaal dus omgeleid.
pi_66783880
Belangrijkste zijn de omleidingen ICE/CNL en cargo's. Die 4 IC's/uur met VIRM, care
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:26:16 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66784105
4 schommelboten in een uur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')