Gaat nageteld worden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:45 schreef ElizabethR het volgende:
Het spijt me maar ik heb toch echt 40 punten en geen 36.
Verder natuurlijk Ymke en Miss_Bliss van harte gefeliciteerd!!!!
tellen enzoquote:Op woensdag 4 maart 2009 22:45 schreef ElizabethR het volgende:
Het spijt me maar ik heb toch echt 40 punten en geen 36.
Verder natuurlijk Ymke en Miss_Bliss van harte gefeliciteerd!!!!
Inderdaad een menselijk foutje ontdekt, hertelling staat gepubliceerd, heeft (gelukkigquote:
Is niet nodig hoorquote:
maar is niet mijn foto jammer genoegquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:22 schreef Ronalld het volgende:
Gefeliciteerd!
De eerste die een foto van een koe in een weiland pepers op spiegel in suiker post, wint IMO.
On a more serious note, interessant thema.. Benieuwd hoe dat creatief aangepakt kan worden, en hoeveel borden eten er gepost worden.
shoarma op ijs is er welquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:22 schreef Ronalld het volgende:
Gefeliciteerd!
De eerste die een foto van een koe in een weiland post, wint IMO.
On a more serious note, interessant thema.. Benieuwd hoe dat creatief aangepakt kan worden, en hoeveel borden eten er gepost worden.
ja daar ga ik niet op stemmen, heb het niet zo op zoet.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik doe alvast een archiefje posten om in de stemming te komen. Chocoladestemming dan wel
[ afbeelding ]
graag zelfs.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:23 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb net iets hartigs ingestuurd.
Maar mag ik dat nergens spammen?
Je zit in een verkeerd topicquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:26 schreef PKfotografie het volgende:
graag zelfs.
dat kun je in dit topic doen. maar dat zien vooral de mensen in CUL
en dat mag in dit topic. [Wedstrijddiscussietopic] Maart - Eten & Drinken dat zien ze in fot.
met geluk krijg je er of lovende reacties op. of aanwijzingen hoe je het beter kan doen
Natuurlijk wel, hier of in CUL, misschien hebben mensen nog tips of complimenten of juist nietquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:23 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb net iets hartigs ingestuurd.
Maar mag ik dat nergens spammen?
yup.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:29 schreef Bluezz het volgende:
Ja toch.
Mag ik ook nog ff zeggen dat ik het verwarrend vind dat dit topic eerst over iets anders ging?
Bier is altijd goedquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:31 schreef PKfotografie het volgende:
yup.
en 2 de zelfde topics. in verschillende sub-fora. en bier.
is ook erg verwarrend voor mensen
Bedoel je de uitslag van vorige maand die hier nog staat?quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:29 schreef Bluezz het volgende:
Ja toch.
Mag ik ook nog ff zeggen dat ik het verwarrend vind dat dit topic eerst over iets anders ging?
Jaquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Bedoel je de uitslag van vorige maand die hier nog staat?
wat meer afstand nemen.quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja
Dit is de mijne die ik net naar jullie heb gestuurd.
Hoe krijg je zo'n voorste biet nou scherp?
[ afbeelding ]
Ja, ik weet dat het een beetje chaotisch is (zo voelt het ook), maar het is meer omdat er voor elke maand een nieuw discussietopic geopend wordt, maar er nog van de vorige maand een prijs is uitgerijkt enzo, en mensen toch nog wel willen feliciteren of er in ieder geval op reageren. Voor de reguliere wedstrijddeelnemers is het dan wat minder verwarrend, maar ik kan me voorstellen dat als je als nietFOT-ter hier dan binnenvalt het een beetje offtopic/verwarrend lijkt. Zal eens gaan denken hoe dat op te lossen. Het is wel lastig omdat de wedstrijden elkaar zo nauw opvolgen.quote:
Ik ben bang dat je dat niet met een programma opgelost krijgt, en het alleen echt zou lukken als je de foto opnieuw maakt.quote:Dit is de mijne die ik net naar jullie heb gestuurd.
[ afbeelding ]
Zoals gezegd, wat meer afstand nemen, en een kleiner diafragma kiezen (hoe hoger het getal, hoe kleiner je diafragma, hoe groter je scherptediepte).quote:Op donderdag 5 maart 2009 00:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja
Dit is de mijne die ik net naar jullie heb gestuurd.
[ afbeelding ]
Ik krijg er honger van (en heb nog niet ontbetenquote:
Oh dat wil ik ook op mijn bed aantreffenquote:
Deze gaat moeilijker worden... maar.. wederom leuk om de skills te gaan oefenenquote:Op donderdag 5 maart 2009 09:11 schreef Ronhui het volgende:Gewonnen
![]()
Moguh trouwens
Doel van de inzending voor de fotowedstrijd is hiermee veel meer dan geslaagd. Was voor mij vooral een test om een idee uit mijn hoofd op plaat vast te leggen in plaats van rond te lopen en leuke plaatjes te schieten. Tweede doel was tenminste van 1 of 2 mensen een stem te ontvangen. Beide doelen geslaag dus aangevuld met een zeer mooi compliment, tnx
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar toch is dat niet helemaal zo. Ook op fot zijn er beginners die enthousiast meedoen, en er zijn vast op CUL ook mensen die hele mooie foto's kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Weet je, het is zo professioneel in FOT, het is eigenlijk niet eerlijk om het te koppelen aan de 'gewone' fora zoals deze week in CUL.
Heeft verder niks te maken met mijn inzending of zo, maar het verschil zal té groot blijken.
Ik denk dat de goedbedoelde kruisbestuiving gaat mislukken.
Waar de fotografeer kunsten van FOT boven die van CUL uitsteken, zullen de kookkunsten en kennis van voedsel van de gemiddelde CUL-er boven de gemiddelde FOT-gebruiker uitkomen. Maar het blijft een fotowedstrijd, dus is het logischer dat FOTters een soort van voordeel hebben. Mocht het een kookwedstrijd met als thema fotografie zijn, zouden CUL-ers in het voordeel zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:
Weet je, het is zo professioneel in FOT, het is eigenlijk niet eerlijk om het te koppelen aan de 'gewone' fora zoals deze week in CUL.
Heeft verder niks te maken met mijn inzending of zo, maar het verschil zal té groot blijken.
Ho ho!! Wij hebben An24 altijd nog!quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:37 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Waar de fotografeer kunsten van FOT boven die van CUL uitsteken, zullen de kookkunsten en kennis van voedsel van de gemiddelde CUL-er boven de gemiddelde FOT-gebruiker uitkomen. Maar het blijft een fotowedstrijd, dus is het logischer dat FOTters een soort van voordeel hebben. Mocht het een kookwedstrijd met als thema fotografie zijn, zouden CUL-ers in het voordeel zijn.
Ik snap je punt, en het is ook wel een begrijpelijk punt. Maar buiten het doel om per se meer deelnemers te krijgen, gaat het er ook om dat de wedstrijd wat meer bekendheid krijgt. Dat het zich buiten FOT ook laat zien. En wie weet, misschien is er wel iemand die voorheen nooit in FOT kwam, die de wedstrijd nu ziet en denkt: Hee, misschien kan ik dat ook. En het gaat er niet om dat je wint, zo veel FOT'ers hier hebben nog nooit gewonnen, het gaat er om dat er misschien van ons hele rondje FOK! een paar mensen de wedstrijd leren kennen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:05 schreef Bluezz het volgende:
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Maar misschien is het voor de mods een idee om het derde doek uit te geven aan de beste foto van het gekoppelde forum.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:41 schreef fr.oosje het volgende:
Wat een leuk idee die crossover naar nadere fora.
Ik zal ook weer eens een poging wagen deze keer, heb al een hele tijd niet mee gedaan.
Ik post tegenwoordig meer in CUL dan in FOT...quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar toch is dat niet helemaal zo. Ook op fot zijn er beginners die enthousiast meedoen, en er zijn vast op CUL ook mensen die hele mooie foto's kunnen maken.
Maar misschien is het voor de mods een idee om het derde doek uit te geven aan de beste foto van het gekoppelde forum.
wij verwachten van jou dan ook een briljante foto van een ontzettend lekker gerechtquote:Op zaterdag 7 maart 2009 00:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik post tegenwoordig meer in CUL dan in FOT...
Leuke kleurtjesquote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:16 schreef Ynske het volgende:
Hij is leuk kamermans, k zou alleen de tekst wat scherper willen zien
Hier ook eens bezig geweest en maar aan de drank gegaan
[ afbeelding ]
dank jequote:
Voor eten EN drinken had je ook alleen de onderkant van de foto in kunnen sturenquote:Op zondag 15 maart 2009 15:02 schreef pea4fun het volgende:
Als ik niks beters verzin heb ik natuurlijk deze vrij recente
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 maart 2009 13:49 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Voor eten EN drinken had je ook alleen de onderkant van de foto in kunnen sturen
imo niet echt een punt wat er uit springt, mijn intresse word afgeleid door de achtergrondquote:Op maandag 16 maart 2009 14:55 schreef Mirjam het volgende:
hallo!
ik kom ook maar weer eens kijken om het hoekje.
meningen anyone?
[ afbeelding ]
ff kleinere versie voor t overzicht
Leuk! Alleen het kader is niet echt mijn ding....quote:
Deze vind ik beter, alleen zou ik hem iets lichter maken.... beetje donker zo..quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:25 schreef Mirjam het volgende:
ik had deze ook nog, soesjeszwaantjes![]()
[ afbeelding ]
ik persoonlijk had het leuker gevonden als het focuspunt meer naar het midden had gelegen, volgens mij wordt de foto daar spannender van, maar hij's wel grappigquote:Op zaterdag 21 maart 2009 20:09 schreef P.F het volgende:
Hier mijn foto, is hij goed genoeg om mee te doen?
[ afbeelding ]
Dat heb ik geprobeerd maar lukte mij nietquote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik persoonlijk had het leuker gevonden als het focuspunt meer naar het midden had gelegen, volgens mij wordt de foto daar spannender van, maar hij's wel grappig
heel erg fijn! Kader is juist goed zo, zo ook de vignetteringquote:
ik vind 'm ook een beetje, ja, weet niet, euh, grauwig?quote:Op zondag 22 maart 2009 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heel erg fijn! Kader is juist goed zo, zo ook de vignettering
Heb deze gemaakt vandaag, maar door dat verrekte cokinfilter werd ie niet echt lekker scherp
[ afbeelding ]
ik heb ff gekeken, en heb inderdaad geen ideequote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
Kan iemand of user zubbzirro me uitleggen wat de ingezonden foto met het thema eten-drinken te maken heeft?
Misschien was ie nog bedoeld voor Abstract en kunstzinnig?quote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
Kan iemand of user zubbzirro me uitleggen wat de ingezonden foto met het thema eten-drinken te maken heeft?
Hij oogt een beetje scheef...quote:Op zondag 22 maart 2009 20:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
heel erg fijn! Kader is juist goed zo, zo ook de vignettering
Heb deze gemaakt vandaag, maar door dat verrekte cokinfilter werd ie niet echt lekker scherp
[ afbeelding ]
Geen idee, maar hij is in maart ingezonden, en het is niet juist om foto's te weigeren omdat ze niet met het onderwerp te maken zouden hebbenquote:Op maandag 23 maart 2009 13:14 schreef Ynske het volgende:
Ja, dan kan je van alles gaan insturenquote:Op maandag 23 maart 2009 16:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij is in maart ingezonden, en het is niet juist om foto's te weigeren omdat ze niet met het onderwerp te maken zouden hebben.
Iddquote:Op maandag 23 maart 2009 16:51 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ja, dan kan je van alles gaan insturen
Klopt. Het is aan de stemmers. En dat gaat meestal toch prima.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:51 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ja, dan kan je van alles gaan insturen
Oh meid, maak me gek! Die smiley voorspelt alleen weinig goeds geloof ik?quote:Op maandag 23 maart 2009 18:08 schreef Chanty het volgende:
Je brengt me wel op ideeen*mompelt iets over meloenen.
Onder het mom van: "Ze is om op te vreten"...quote:Op maandag 23 maart 2009 17:59 schreef k_man het volgende:
Hmm. Niet helemaal mee eens Erik. De taak van de wedstrijdleiding is om de wedstrijd in goede banen te leiden. Een foto die niets met het onderwerp te maken heeft kan verstorend werken op het verloop van de wedstrijd. In het beste geval krijgt die foto gewoon nul punten en is er wenig aan de hand. Toch zou het zo kunnen zijn dat een dergelijke foto wél punten krijgt, omdat de stemmer niet gelet heeft op het onderwerp of denkt 'schijt aan het onderwerp, ik stem op de mooiste foto'. Dat lijkt me niet wenselijk. Om een voorbeeld te noemen: als iemand een sexy foto van een mooie dame instuurt, zullen er vast mensen zijn die daar punten aan gaan toekennen - ook al is het onderwerp 'sneeuw'. De vraag is: willen we dat?
quote:Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Onder het mom van: "Ze is om op te vreten"...
Mijn vijf punten heb je binnenquote:Op maandag 23 maart 2009 21:55 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
![]()
iets over tanden in willen zetten enzo
Dat is niet erg, ik verwacht ook niet van iedereen 5 punten... 4 is ook goedquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:56 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Heb mijne ook reeds ingezonden, het is een andere geworden dan ik hier had gepost, ik zie soortgelijk idee er nog niet tussen staan.
@P_B, fijne foto, ik moet niet gelijk aan eten denken, maar dat a-typische vind ik wel mooi
@Emme-r-tje, Schattig, maar daar is eigenlijk ook wel alles mee gezegd![]()
quote:Op woensdag 25 maart 2009 00:51 schreef ElizabethR het volgende:
Ik vind de cookies ook veel leuker Marjo. Veel frisser, sprankelender en gewoon mooier!!
Mijn foto tot nu toe. Ik wilde perse in mijn eigen stijl blijven, een watervalletjes-landschapje dus.
[ afbeelding ]
maar een foto die een lust voor het oog is. iets waar sommige mensen hun tanden in wil zettenquote:Op maandag 23 maart 2009 16:23 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Geen idee, maar hij is in maart ingezonden, en het is niet juist om foto's te weigeren omdat ze niet met het onderwerp te maken zouden hebben.
quote:Hallo,
Wegens moedwillig verzieken van de FOT-wedstrijd ben je bij dezen uitgesloten van deelname voor de wedstrijd in maart en april.
Groet,
Tha_Erik
FOT-moderator
k vind de broden hier wel mooi op uitkomen. maar de ik denk zeewier dat op de voorgrond gebruikt is, komt ietwat onsmakelijkquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:00 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel P_B. Ik snap wat je bedoelde. Ik ben vandaag weer aan de gang geweest, en het volgende moet het denk ik toch wel worden. Volgens mij zijn hierbij de kleuren in ieder geval een stuk beter.
[ link | afbeelding ]
Dus....
Doet mij een beetje aan paaseiland denkenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:00 schreef ElizabethR het volgende:
Dankjewel P_B. Ik snap wat je bedoelde. Ik ben vandaag weer aan de gang geweest, en het volgende moet het denk ik toch wel worden. Volgens mij zijn hierbij de kleuren in ieder geval een stuk beter.
[ link | afbeelding ]
Dus....
Deze keer gebruik gemaakt van twee broden als bergen, een viertal kruiden als bomen en struiken, wederom de broccoli, de gedroogde pruimen en abrikozen als rotsjes, de zuurkool als waterval en gedroogde erwten, linzen en andere rotzooi waar je broth mee maakt.
Ik hoop dat deze goed genoeg is???
Dat zijn natgemaakte gedroogde pruimenquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:10 schreef Ynske het volgende:
het zwarte dat in t midden en iets naar links zit
De wolken staan op een foto van mij die ik erachter gezet heb.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:12 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Doet mij een beetje aan paaseiland denken
Hoe heb je de wolken gedaan? Foto buiten genomen ofzo?
Slimquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De wolken staan op een foto van mij die ik erachter gezet heb.
Heel het zooitje deze keer op tafel opgebouwd, en dat fotoschilderij van mij erachter gezet op een stoel. Dus de wolken heb ik ook gefotografeerd.
foto van de dame...quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:27 schreef Emme-r-tje het volgende:
........
@PK
heb je die dame ingestuurd en dat is de reden dat je niet mee mag doen? Niet erg netjes van het team om dan die andere foto wel toe te laten (Of mijn foto)
quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef Isdatzo het volgende:
Graag ontopic, discussie over de (overigens geheel terecht) geweigerde foto in het FB-topic.
Wouw, wat slim!quote:Op woensdag 25 maart 2009 @ 19:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
De wolken staan op een foto van mij die ik erachter gezet heb.
Heel het zooitje deze keer op tafel opgebouwd, en dat fotoschilderij van mij erachter gezet op een stoel. Dus de wolken heb ik ook gefotografeerd.
Het is dat het over de foto's gaat die wél gepost zijn, of eventueel gepost gaan worden, ideeėn, inspiratie, whatever. Niet over foto's die geweigerd zijn omdat ze totaal niks met het onderwerp van doen hebben, maar enkel en alleen om te 'kutten'. En jouw post had ook in het FB-topic gehoord. Dit is de laatste post hierover in dit topic.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:38 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat is er niet ontopic aan de post over een foto die wordt geweigerd voor de fotowedstrijd in het topic over de fotowedstrijd??
Weer gespeeld met iets vandaagquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:38 schreef PKfotografie het volgende:
wat meer afstand nemen.
hoe meer afstand hoe meer er normaal scherp is op de foto.
(en scherp stellen op het middelste product)
wat ook kan is alleen de voorste scherp en dat ze naar achter onscherp worden.
dit oogt wat raar als je er naar kijkt. verder wel netjes
jammer dat je geen PS hebt, negeer dus ook maar mijn post in het CUL topicquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:04 schreef Bluezz het volgende:
Ja! Het bedenken en maken enzo is hardstikke leuk, ik kreeg een brainwave met melk inschenken, dus lekker zitten kliederen in de keuken, en toen zag ik die kommetjes dus daar weer mee aan de slag. Leuk toch
Ik heb geen photoshop ERDus ik rommel met paint en irfanview. Wat bedoel je met contract erin?
En ik heb juist die oortjes zo gedraaid dat er schaduw kwam
kwa software en hardware misschien niet, maar talent zit tussen je oren. Je kan wel goede apparatuur hebben, maar als je geen ideeėn hebt, ben je nog nergens...quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:36 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga er even mee aan de slag erik
Tnxx voor jullie tips en trux.
Maar ik kan natuurlijk niet tippen aan de echte FOTters he, het is maar huis tuin en keuken werk
wat een kut programma is het toch. ik heb het ff gedownload om te kijken of ik Bluezz een beetje kan helpen, maar de eerste twee keer wilde die al niet opstarten en de derde keer gaat bij de eerste bwerking het licht al uit en kapt die ermeequote:Op donderdag 26 maart 2009 13:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Er zijn gratis te downloaden bewerkingsprogramma's zoals bijvoorbeeld http://www.gimp.org/
wauw, ik vind die tweede echt fantastisch!quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:11 schreef Puckzzz het volgende:
Ik bedenk me ineens nog een paar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
deze is denk ik teveel geshopt volgens de regels, heb een rand van de glasplaat weggekloond.
[ afbeelding ]
AMENquote:Op woensdag 25 maart 2009 19:00 schreef ElizabethR het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dus....
Deze keer gebruik gemaakt van twee broden als bergen, een viertal kruiden als bomen en struiken, wederom de broccoli, de gedroogde pruimen en abrikozen als rotsjes, de zuurkool als waterval en gedroogde erwten, linzen en andere rotzooi waar je broth mee maakt.
Ik hoop dat deze goed genoeg is???
quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:36 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga er even mee aan de slag erik
Tnxx voor jullie tips en trux.
Maar ik kan natuurlijk niet tippen aan de echte FOTters he, het is maar huis tuin en keuken werk
natuurlijk allemaal modelburgers hier!quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:45 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Half Nederland heeft een illegale kopie van Photoshop op de computer staan. Op FOK! natuurlijk niemand. Alleen modelburgers hier.
Als je er voor wilt betalen is Photoshop Elements misschien een niet zo dure optie. Dat programma is vrij beperkt... misschien meer dan genoeg in jouw geval, maar als je een beginnerscursus Photoshop volgt is het vaak al niet toereikend.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 15:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
natuurlijk allemaal modelburgers hier!![]()
Dįt en het feit dat er een ban op staat
*proest*quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef Chanty het volgende:
Zoal beloofd, ik was op een idee gebrachtDe meloenen wilden helaas niet zoals ik wilde, dus het werden bloemkolen. Fotografisch gezien valt er tot in den treure iets aan op te merken ja
Maar ach, ik heb lol gehad en weet nu dat wasrekken uitstekende statieven zijn om van bovenaf te fotograferen
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:33 schreef Chanty het volgende:
Ja alleen zie je dan zoveel arm en dat vind ik erg lelijk dus het is een beetje kiezen
Ahhh, de dag dat bloemkolen hun onschuld verloren...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef Chanty het volgende:
Zoal beloofd, ik was op een idee gebrachtDe meloenen wilden helaas niet zoals ik wilde, dus het werden bloemkolen. Fotografisch gezien valt er tot in den treure iets aan op te merken ja
Maar ach, ik heb lol gehad en weet nu dat wasrekken uitstekende statieven zijn om van bovenaf te fotograferen
[ afbeelding ]
Ondanks dat ik, door jouw foto, nu een stupide carnavalskraker in mijn hoofd heb hangen, vind ik je foto werkelijk briljant!! Ik stel me helemaal voor hoe je onder dat wasrek lag, en moest je dan nog zelf de afstandsbediening van de camera bedienen? Of heeft iemand anders op het knnopje gedrukt? Ik vind hem supertof in ieder geval!!quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef Chanty het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:17 schreef Chanty het volgende:
[ afbeelding ]
LOLquote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]zo eentje heb ik ook
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 21:59 schreef Xilantof het volgende:
Inzenden kan niet meer
Ik ga het stemtopic openen
Jij zei dat je er niet zou zijnquote:Op zaterdag 28 maart 2009 22:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]!!
[stemtopic] Maart - Eten & Drinken
Sorry hoor, maar wat is dit voor nare stemmingsmakerij? Alsof niet alles al een keer gefotografeerd is!! Alsof de bloemkolen van Chanty niet al veel vaker op deze wijze zijn vastgelegd, er staat notabene een voorbeeld in het discussietopic! Alsof de appel van littlepsycho niet al op soortgelijke wijze is vereeuwigd, net naalden met spelden met ritsen, noem maar op.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:45 schreef RobinOok het volgende:
5. ElizabethR (1 punt): heel fraai gebouwd, maar ook wel heel schaamteloos de Foodart-serie van Carl Warner nageaapt
[ afbeelding ]
Trek je er niet te veel van aan, ik (niet dat mijn mening heilig is hoorquote:Op zondag 29 maart 2009 13:55 schreef ElizabethR het volgende:
quote:
Dat is ook een manier om iemand extra punten te gevenquote:Op zondag 29 maart 2009 18:00 schreef Sugar het volgende:
Je hebt er twee keer Nigelator in staan, Kamermans.
Snap ikquote:Op zondag 29 maart 2009 17:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Overigens heb ik het wel in het stemtopic weggehaald, ER, maar ook die foto die gepost werd (het stond er immers ookal met een linkje).
Mooi zo, dan hoef ik ook niet meer uit te leggen dat het niet als stemmingmakerij bedoeld was.quote:Op zondag 29 maart 2009 21:06 schreef ElizabethR het volgende:
Afijn, nu is er wel genoeg over gezegd.
quote:Op zondag 29 maart 2009 09:05 schreef Vliegvrager het volgende: Leuk plaatje, lekkere kleuren. Met wat meer aandacht voor belichting had je er een voor aan de muur gehad imo
Grappig, hihi. Ik zal even uitleggen hoe deze foto is ontstaan. Ik was een soort Chinese sambal aan het maken en de kapjes van de chilipepers stonden zo vrolijk op het afvalbordje dat ik dacht, “grappig, even een foto maken”. Camera gepakt, bordje in de vensterbank, *klik*, verder koken. Euh, aandacht voor de belichting?quote:Op maandag 30 maart 2009 10:12 schreef Ronhui het volgende:
Door de steriele achtergrond en goede belichting een erg prettige plaat om naar te kijken
Leuk een CUL die punten scoort in FOT. Vond je foto erg leuk, creeatief, scherp speels, goed belicht. Zie daar een nieuwe hobbyquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:30 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
[..]
Grappig, hihi. Ik zal even uitleggen hoe deze foto is ontstaan. Ik was een soort Chinese sambal aan het maken en de kapjes van de chilipepers stonden zo vrolijk op het afvalbordje dat ik dacht, “grappig, even een foto maken”. Camera gepakt, bordje in de vensterbank, *klik*, verder koken. Euh, aandacht voor de belichting?
Misschien zou ik eens een cursus moeten volgen, maar vooralsnog ben ik culler, geen fotter. Mijn finepix cameraatje staat dus ook gewoon altijd op "automatisch". En de zon schijnt of niet. Enige wat ik dan aan belichting doe is de luxaflex open of dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel, en dat hebben ze al eerder gedaan, dus dat zal ook deze keer geen probleem opleverenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Simulacrum het volgende:
Gefeliciteerd ElizabethR met je plek. (en andere met hun respectievelijke plek) Ze zullen blij zijn met het opsturen van je canvas naar Ierland
Thanks! Ben er ook erg blij mee!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:16 schreef Noxa het volgende:
[..]
Leuk een CUL die punten scoort in FOT. Vond je foto erg leuk, creeatief, scherp speels, goed belicht. Zie daar een nieuwe hobby.
Feli winnaarsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:20 schreef PeRi het volgende:
ElizabethR en RobinOok van harte gefeliciteerd!!
Echt wel!! En thanks P.quote:
Een klein invulflitsje had het rood aan de schaduwkant er wat meer uit laten springen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:04 schreef Puckzzz het volgende:
ik vind de belichting gewoon prima en zie niet in hoe je dit zou (willen) verfijnen.
Blomst , jij weer hierquote:Op woensdag 1 april 2009 17:18 schreef blomst het volgende:
Winnaar gefeliciteerd![]()
Nu een onzin foto??
Daarover moesten we het achter de schermen nog even eens worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:03 schreef SchaapjesOpHetDroge het volgende:
Wie is nou diegene geworden die gekozen word door crew enzo?![]()
quote:Op donderdag 2 april 2009 20:49 schreef Puckzzz het volgende:
Mja twijfelachtige redenen. de foto an sich is namelijk niet erg goed te noemen.
je mag toch aannemen dat er ook nog enigzins op de technische details gelet wordt. (zoals WaarTF is de scherpte?)
maar dit is in mijn ogen een gevalletje 'laten we vooral de nadruk leggen op de toegankelijkheid en laagdrempeligheid van FOT'
Het is een wedstrijd die aangekondigd was in CUL...voor eventuele leuke samenwerkingquote:Op donderdag 2 april 2009 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Zoals gezegd, het is een aanmoedigings. Dat de foto technisch niet perfect is (focus verkeerd) doet niks af van het feit dat er wel degelijk goed over de foto nagedacht is. Ik snap het probleem niet zo.
In iedergeval, een beetje laat, maar toch: alle 3 de winnaars van harte gefeliciteerd,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |