abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66691253
Vorige deel: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat deel 54

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

CrazyPrincess
PCOS. Maart 2008 begonnen met Clomid. Na drie keer (1x50, 2x50, 3x50) proberen zonder resultaat in juli een LEO gehad die uiteindelijk ook geen resultaat bleek te hebben. In december weer een poging met Clomid gedaan (1x50, weer zonder resultaat). Eind januari begonnen met injecties Gonal-f en dit heeft wel resultaat. 4 maart: start ronde 2.

Leonieke
PCOS - intakegesprek fertiliteitscentrum UZ Brussel op 20 januari 2009 (bezig sinds 02-2008)

NieTTus
Gestopt met de pil in 2002... 2004: eileiders verwijderd. 2 ivf-en gehad. Helaas beide mislukt. 6 cryo's over 2 rietjes verdeeld. Al 4 cancels voor een cryo terugplaatsing gehad, omdat er geen plek was in zkh. Ondertussen 2 teruggeplaatst en nu wachten of er ook een tweede streepje verschijnt.

Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan de Clomid.

Saffier
Na Tobias (2005) niet meer aan de anticonceptie gegaan. In oktober 2008 de gyn wegens uitblijvende zwangerschap. Lichte PCOS geconstateerd (maar geen belemmering voor zwangerschap) en zeer eigenwijze zwemmers. Maart terug naar gyn voor uitslagen onderzoeken en behandelplan IVF/ICSI.Oei..

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 04-03-2009 18:15:39 ]
pi_66691383
Leonieke, wat goed, dan eindelijk een behandelplan!!! Laat het maar snel april zijn, dan weer een stapje dichterbij. Klinkt goed zeg, en wel spannend!
Eindelijk iets in het vooruitzicht
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66692492
En door het lezen van de post van CP (en dan zeker de laatste zin) zit ik hier nu aan mijn pc te wenen Zo lief Maar misschien heeft het niet veel zin dat ik nog lang blijf werken vandaag Ik ben waarschijnlijk iets te emotioneel.

Ik weet echt niet meer welk medicijn het was. Misschien weet mijn man het nog. Ik zal het hem nog eens vragen Het is alleszins een medicijn dat ervoor zorgt dat mensen last hebben van hun maag. De dokter zei ook dat als ik er na 3 weken nog last van heb, ik het medicijn niet meer moet nemen.
En blijkbaar zou het ook kunnen helpen bij het vermageren (als in 1kg op een jaar ofzo). Maar ah, alle beetjes helpen hé wel weer een beetje onder mijn voeten gekregen omdat ik me dus niet weeg. Ik zei wel dat mensen in mijn omgeving al hadden gezegd dat ik vermagerd was en dat vond hij positief, maar hij vindt dat ik de confrontatie moet aangaan. Heb hem maar gezegd dat de vorige keer al confronterend genoeg was

En het is bijna 1 april zeker? Het zou alleszins fijn zijn als ik in de loop van de maand april met een behandeling zou mogen beginnen.
pi_66693852
Cp ongesteld, balen!

leonieke een behandelplan, wat ontzettend fijn! Nu vind ik dat het een beetje vlot mag gaan voor je.

Trouwens, ik ga ook mee voor een decemberbaby. Ik zag de bui al hangen met tempen vanmorgen: ik ben vandaag ongesteld geworden. Fijn: een ei en een cyclus van 27 dagen. Maar toch: ik baal er van.
pi_66695120
Bij mij wordt het sowieso al een 2010-baby. Het zou gewoon super zijn moest het er zijn voor september 2010 want dan zou dat willen zeggen dat ik de eindejaarsperiode zwanger in ga
pi_66696783
Vlindur
Vlindur, in maart 2007 laatste prikpil gehad. In januari 2008 ongesteld. Na soms hele maanden ongesteld door gestuurd naar de gynaecoloog. Blijkt PCOS te hebben. Sinds september 2008 aan de Clomid.

Kan iemand dat voor me aanpassen? Bedankt alvast

Oh Princes.. Dus toch ongesteld Dat sucks..
Wanneer gaat er hier nou weer eens iemand een plusje plassen?

Leonieke, Ik hoop dat er nu schot in de zaak komt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 4 maart 2009 @ 18:16:00 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66699237
Het is aangepast Vlindur.

Hopelijk idd nu een beetje schot erin Leonieke.
pi_66700338
Dank BE
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 19:52:35 #9
5428 crew  miss_sly
pi_66702884
CP toch ongesteld. Wat onzettend jammer

leonieke, een goed gesprek, eindelijk dan. Ik hoop dat het snel tot het gewenste resultaat leidt.

PZE ook ongesteld jammer hoor

Lieve meiden, dikke voor allemaal. Het is zo naar om in dit topic te zitten, hoeveel steun je ook aan elkaar hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66702942
Ik baal niet hoor dat ik ongesteld ben. Ben er wel blij mee. Een nieuwe ronde is begonnen, dus een nieuwe kans
En ondanks dat ik weet dat het niet helemaal natuurlijk is opgewekt, is dit wel m'n eerste menstruatie ooit na een eisprong. Dus dat deel van m'n lichaam werkt in ieder geval wel naar behoren

Samen een nieuwe ronde in pze. Vlindur, doe je mee?
pi_66702994
Lieve meiden, ik heb de laatste week een beetje ontwijkend gedrag vertoond rondom dit topic. Ik merkte dat ik er weer 'teveel' inzat. Ook niet gek als je 2 jaar geen terugplaatsing hebt gehad, en het gaat dan ineens door. Maargoed.. ik merkte dat ik mijn leven steeds 'on hold' zet rond een poging. En daar moest (moet) ik zó mee ophouden. Want realistisch gezien, als het nooit lukt, kan ik niet telkens alles stilzetten, en daarbij maakt dat de pogingen alleen maar zwaarder.. En misschien is dat mijn les nu wel, rondom afgelopen poging. Ermee bezig ben je wel, maar als je gewoon gezond leeft e.d. en geen te rare dingen doet, kan je gewoon nog steeds alles blijven doen.

Eye opener en ik ben er wel een beetje dankbaar voor dat ik dit nu inzie.

Extreem gezien, ik ben aan het motorrijlessen momenteel dat wilde ik altijd al zó graag (wil namelijk nooit achterop, alleen maar zelf rijden) maar dat stelde ik maar uit: want stel je voor dat deze maand lukt!!!

En als je 'gewoon' zwanger kunt worden, kan dat ook tussendoor. En als het zo is, kan ik mijn lessen altijd nog uitstellen En zo zijn er nog wat dingetjes, maar laatste poging heeft wel mijn ogen geopend!

Zo weer een heel ego verhaal, maar even uitleggen waarom ik er de afgelopen 2 weken niet echt was
(maar ik leef wel onwijs met jullie mee )

Pze en CP: meiden, wat tuurlijk zijn jullie blij dat jullie deze maand een ei hadden, een cyclus e.d. En natuurlijk baal je ervan dat het niet is gelukt. Heel logisch! En mooi dat jullie nu beiden een menstruatie hebben, dat je daar niet meer op hoeft te wachten... Maar ook menstrueren is k*t! Zwanger willen we worden anders zouden we hier niet zitten!!!!

Leonieke, wat fijn dat er een goed gesprek is geweest en dat er nu wat gaat gebeuren!

Anderen, o.a. Saffier ik denk vreselijk aan jullie....

Ik zal jullie wat minder verwaarlozen
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_66703020
Mag ik deze ronde ook weer meedoen CP
(als er een terugplaatsing komt, haha!)
pi_66703151
Ik duim mijn duimen stuk Leonieke, dat jij in 2010 mama mag worden!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator woensdag 4 maart 2009 @ 20:09:31 #14
5428 crew  miss_sly
pi_66703608
NieTTus, heel goed die motorrijlessen Ik heb ook ergens tussendoor mijn motorrijbewijs gehaald, gewoon omdat ik dat zo graag wilde. En je leven op hold, ook zo'n bekend fenomeen. Heel goed dat je het herkent en er iets aan doet.

Veel succes deze ronde
pi_66703728
Ik had je al gemist NieTTus. Begrijpelijk dat je een time-out genomen hebt. Ik denk dat we die hier allemaal wel eens nodig hebben. Mooi dat je een eye-opener hebt gehad. Hopelijk vind je er echt wat rust door.

Owh, en superstoer dat je motorlessen neemt! Bikerchick

En je hoeft toch niet aan mij te vragen of je mee mag doen? Als het aan mij lag deed iedereen hier tegelijk mee!!!

Ik ben echt zo vreselijk emo de laatste week. Heb nog niet gejankt, maar voel steeds de tranen achter m'n ogen om de stomste dingen En dit topic bezorgt me ook veel branderige oogjes. Wat een zusterliefde hier Women can be bitches tegen elkaar, maar hier voel ik alleen maar liefde

En ook zo lief dat de oudgedienden nog regelmatig langskomen. Jullie zijn allemaal lief

* CrazyPrincess gaat emo in een hoekje zitten janken...
pi_66704308
* NieTTus jankt lekker even mee !!

Inderdaad, vrouwen kunnen krengen zijn (ik zelf ook héél goed ) maar hier

pi_66707275
voor iedereen hier:

enne NieTTus: lekker scheuren op je moter, motermuis
pi_66707797
kroelknuf met CP en NieTTus!
even lekker janken is soms heel erg fijn! Kan heel erg opluchten! (doe ik zelf op het moment ook om het minste of geringste... )
NieTTus, ik vind het fijn dat je voor jezelf hebt ingezien hoe het zit, en dat je nu aan jezelf denkt en ook motorrijles hebt! Ik snap best dat je af en toe even voor jezelf wil hebben en dat je (als je even een stap terug wil nemen) soms ook even niet hier wil zijn. ik weet ook dat dat niet betekent dat je de meiden hier dan niet gunt om zwanger te worden of erover te praten!

quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:11 schreef leonieke het volgende:
En verklaar me nu maar gek, maar wij wilden juist niet op zo'n 'leuke' datum trouwen
Maar jij bent toch op 14-07-07 getrouwd? dat is: 14=7+7... is ook best bijzonder...

Ik hoop dat jij ook gauw goed nieuws kan gaan melden Leonieke!
pi_66717315
Niettus, wat klink je sterk!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_66719789
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:12 schreef CrazyPrincess het volgende:
En ook zo lief dat de oudgedienden nog regelmatig langskomen. Jullie zijn allemaal lief
* CrazyPrincess gaat emo in een hoekje zitten janken...
CP, juist omdat wij ('oudgedienden' ) weten hoe het is als het allemaal niet zo makkelijk gaat en hoeveel spanningen en frustratie het met zich mee kan brengen, kom ik hier regelmatig even kijken hoe het ermee staat. Dit is ook het enige topic waar ik vrijwel dagelijks even lees en wat ik in mijn favorieten heb staan...

NieTTus... ... ook al heb je nu een eye-opener gehad, toch kan ik me goed voorstellen dat je dit topic expres even laat voor wat het is. Maar goed van je dat je ook de leuke dingen van het leven wel in blijft zien... en dat je bent gaan motorrijden! Stoer!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_66734775
Ik geloof dat ik de afgelopen weken elke dag wel jank. Word soms doodmoe van mezelf. En nu is er weer eens een collega zwanger. De gesprekken gaan over niets anders meer want iedereen is of zwanger of het weleens geweest. Ik ben vanmiddag maar gevlucht tijdens de gezellige nazit. Bleeegh.
pi_66735076
Hier ook iedereen zwanger Annoying is dat.. Ik wil ook..
Al heb ik er al een poosje niet om gehuild. Ik voel ze wel prikken, maar komen niet door. Ben wel mega emo

En ik heb me toch een rugpijn sinds gister. Snap er niks van!

En NieTTus! Jij ook al motorrijden! Vet gaaf man!
pi_66736489
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:58 schreef McLaura het volgende:
Ik duim mijn duimen stuk Leonieke, dat jij in 2010 mama mag worden!
Ik ook!

Ow Sombie en Vlindur Herkenbaar hoor, iedereen lijkt wel zwanger of te praten over kinderen. Best effe slikken soms
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_66738146
Lucky me, dat ik weinig zwangerschappen om me heen heb. Zou er gek van worden

Voor alle meiden die even in een dipje zitten een hele grote knuffel

Ik mag straks weer de eerste spuit van deze ronde zetten
pi_66738440
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:12 schreef Jose81 het volgende:

[..]

CP, juist omdat wij ('oudgedienden' ) weten hoe het is als het allemaal niet zo makkelijk gaat en hoeveel spanningen en frustratie het met zich mee kan brengen, kom ik hier regelmatig even kijken hoe het ermee staat. Dit is ook het enige topic waar ik vrijwel dagelijks even lees en wat ik in mijn favorieten heb staan...

Ik inderdaad ook. En ik denk wel eens 'poeh, je zou er maar aan staan'. En dan realiseer ik me dat ik óók in dat schuitje heb gezeten. Wij zijn óók voor ons gevoel veel te lang bezig geweest (3 jaar, 40 cyclussen, 20 negatieve testen, 6 iui en 1 ivf). Maar raar genoeg ben ik de ergste pijn en frustratie vergeten..... Dat komt heus wel terug, maar momenteel zit ik heel erg op een lichtblauwe wolk.

Ik vind het dan ook moeilijk om hier goed te reageren zonder 'oog-uitstekerig' over te komen, maar ik wil jullie hier ook niet vergeten. Zeker niet omdat hier nog meiden zitten die er al zaten toen ik binnen kwam rollen..... Toen steunden jullie mij ook..... en ik hoop dat jullie mijn steun en uitingen van medeleven als oprecht zien, en niet als 'zij heeft makkelijk praten'.
pi_66738652
Ik heb in ieder geval absoluut geen negatieve gevoelens bij jullie reacties. Vind het juist alleen maar erg lief dat jullie af en toe langs komen en informeren hoe het gaat. En ik gun het alle oudgedienden echt heel erg dat het hen gelukt is hier weg te komen met een mooie zwangerschap
pi_66740770
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:40 schreef Vlindur het volgende:
knip**

En ik heb me toch een rugpijn sinds gister. Snap er niks van!

*knip*

Wel verdorie. We komen dus net van de huisartsen post want ik hield het niet meer.
Ik heb dus nierstenen
Dikke prik in mn arm gehad en ik kan weer lopen en zitten. Nu moet ik ze uit plassen en zetpillen proppen voor de pijn Ben blij dat ik morgen vrij ben. Johan werkt morgen thuis want de katten moeten voor de APK en dan kan hij dat mooi even doen.

Bah
pi_66740914

******, da's echt klote zeg. Nierstenen zijn zo vreselijk naar Ik hoop dat je er snel vanaf bent Veel pijnstillers nemen!!
pi_66740944
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:29 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik heb in ieder geval absoluut geen negatieve gevoelens bij jullie reacties. Vind het juist alleen maar erg lief dat jullie af en toe langs komen en informeren hoe het gaat. En ik gun het alle oudgedienden echt heel erg dat het hen gelukt is hier weg te komen met een mooie zwangerschap

Mooie woorden en een zeer gedeelde mening. Ik vind het ook fijn dat juist jullie nog even komen kijken. En ik vind jullie zwangerschappen juist heel speciaal
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:24:24 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66740971
Ow Vlindur... dat is balen!
pi_66740996
Dank je CP
Ik ga nu bankhangen. Laat morgen wel weer wat horen hoe het gaat.

Liefs!
pi_66741068
Ja hoor, hier ook weer een bezwangerde collega (nummer 3 alweer). Het is weer een ware boom (als in boem, geen echte boom met takken ofzo).
Ook ik vind het heel lief van alle oudgedienden dat jullie ons af en toe even op komen beuren.

Vlindur, nierstenen! Dat is balen. Veel beterschap!
pi_66741562
Nierstenen Vlindur Auw!!! Hoop dat je er snel vanaf bent!!

Ik ga denk ik volgende ronde mee.. Deze ronde gaat hem even niet worden door wat dingetjes! Dus als jullie mij nou eens het goede voorbeeld gaan geven
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:56:45 #34
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66742272
Vlindur, dat is pijnlijk zeg Beterschap!
CP success met prikken
Wellus voor jou een extra

Soms, als ik mijn posts hier zie staan, geloof ik niet dat het mijn posts zijn. Ik las hier vroeger al mee, postte zo heel af en toe eens wat en had én heb veel bewondering voor iedereen die hier post. Maar het is surrealistisch om mijn naam hiertussen te zien staan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 21:00:52 #35
5428 crew  miss_sly
pi_66742435
He Vlindur naar en pijnlijk Beterschap

CP alweer prikken. Succes en veel geluk deze ronde

NieTTus, ronde overslaan kan geen kwaad, als het voor jou zo het beste voelt. Ga je wel morgen laten meten of ook niet?

Saffier, dat zal inderdaad wel bizar zijn, om er zomaar tussen te staan. Hopelijk heb je er wat aan hier

en wat McLaura ook al zei, heb ik ook: ben bang dat mijn posts niet fijn zijn, dat het een beetje de ogen uitsteken is. En dat is zo zeker niet bedoeld. En uiteindelijk weer ik zelf ook maar al te goed hoe fijn het is als de oudgedienden dit topic niet vergeten. En iedere positief dingetje en zeker een positieve test uit dit topc doen me zooo goed!
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:17:14 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66743001
Maar jullie zijn wél met positief resultaat dit topic uitgewandel, wel waar wij ook naartoe willen. Persoonlijk zie ik het absoluut niet als ogen-uitstekerij, maar als opstekers, het is júllie gelukt gelukkig maar want zo kan het dus gaan! Ook voor ons.
Ik ben dus blij als de 'oudgedienden' even om het hoekje komen kijken Ik kom bijvoorbeeld niet in Z&G (want; wat heb ik er te zoeken) maar ben wél stiknieuwsgierig hoe het met jullie gaat.

en het surrealistische komt bij mij denk ik doordat we al een heeel lief boefje hebben, wat heel simpel was en we nu echt totaal de andere kant van de medaille zien. Elke dag besef ik opnieuw wat een wondertje hij is. En het hele zh-gebeuren vind ik nog geweldig interressant ook, ik spoor niet hoor Maar kijken hoe interressant ik het over een tijdje nog vind
Ylana
pi_66743190
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:32 schreef sombie het volgende:
Ik geloof dat ik de afgelopen weken elke dag wel jank. Word soms doodmoe van mezelf. En nu is er weer eens een collega zwanger. De gesprekken gaan over niets anders meer want iedereen is of zwanger of het weleens geweest. Ik ben vanmiddag maar gevlucht tijdens de gezellige nazit. Bleeegh.
sombietje.
en vlindur en al die andere wachtenden hier ook maar weer een dikke kus, ik hoop van harte dat jullie geduld snel beloond zal worden, 't is jullie echt zó gegund.
vlindur, sterkte met het uitplassen van die stenen!

haha saffier, 't is op zich ook interessant natuurlijk! en heerlijk dat tobias er is inderdaad!
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:24:47 #38
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66743365
Sombie hier ook een babyboom om me heen. Het ligt er helemaal aan wie er zwanger is wat ik ervan vind/hoe ik het handel. Mensen die me niet zo liggen/geen vrienden zijn heb ik altijd een beetje iets van humpf het is ook weer daarna meteen over. Mensen die me dierbaar zijn gun ik het van harte. Balen dat er op je werk nu veel over wordt gepraat, kan je je er een beetje voor afsluiten?
Ylana
  Moderator donderdag 5 maart 2009 @ 21:25:02 #39
5428 crew  miss_sly
pi_66743379
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:32 schreef sombie het volgende:
He wat naar is dat toch. Weten ze van jou situatie af? En hoe is hetverder met je en waar zijn jullie nu met de pogingen?

dikke knuffel voor je kan je wel even gebruiken
pi_66744266
Sombie
Hoe vervelend het ook is voor diegene, als het voor jou goed voelt om weg te lopen, jammer dan maar even voor de andere... Vraag me idd af, weten ze van jouw situatie?
Hou je taai meid en uit je lekker hier! Zijn we voor!!

Saffier, ik snap denk ik je gevoel, maar cijfer je jezelf niet weg? Juist ook de wens voor een tweede kan heel heftig zijn (misschien wel meer juist omdat je weet wat je mist, of zeg ik nu iets heel raars??)
En het interresante herken ik zó! Alleen al spanning om alles wat we weer doormoeten, gewoon qua nieuwsgierigheid alleen al

Sly, jose en anderen, zijn jullie mal! Nooit bezwaard voelen!! NOOIT! Jullie zijn onze voorbeelden

Ik ga inderdaad morgen ook niet voor de meting..! Komt vast snel weer (geen zin om uit te leggen )

pi_66744308
Nou, voor de 'stayers' (voorlopige stayers) dan even een verhaaltje over hoe het gaat en hoe ik me voel.

Zoals jullie weten ben ik zwanger geworden van de eerste IVF poging, na terugplaatsing van 1 topembryo (8 cellen) en een gewoon embryo van 4 cellen.

De eerste paar weken van mijn zwangerschap waren erg wisselend. Ik voelde eigenlijk niks, behalve buikpijn. Ik vond het echte ongesteldheidspijn en heb dat als naar ervaren. Ik werd er erg onzeker van. Met 6 weken en een paar dagen had ik een echo, en daar was een embryo uitgegroeid tot Sjakie, met een enthousiast knipperend (en woesjwoesjend) hartje.

De weken daarna was ik Moe, heel erg Moe. Met 11 weken had ik weer een echo en Sjakie was een stuk gegroeid en lag mooi naar ons te zwaaien. Na de echo hadden we enigszins zekerheid dat alles goed zat, maar kreeg ik een megadip. Ik heb me 4 weken lang echt rot gevoeld. Was dit het nou? Ik ben eindelijk zwanger en nu vind ik het maar zo-zo.... waarom geniet ik niet? Intussen was ik ook elke dag in innige omhelzing met de wcpot en voelde me dus ook lichamelijk niet echt fijn. Met 15 weken had ik weer een echo en vertelde de gyn dat de gevoelens die ik had heeeeel normaal waren (vooral in onze situatie) en dat Harold goed moest opletten of er wel verbetering in kwam rond de 16-18 weken. Dan daalt de HCG weer en hoor je je weer goed te gaan voelen, ook geestelijk. Gyn kreeg gelijk, en nu gaat het stukken beter.

Gisteren heb ik weer een controle gehad en het gaat allemaal voorspoedig, en onze Sjakie heeft duidelijk laten zien dat hij een echte knul is (l)

---------------------

Zwanger zijn is dus niet een grote roze wolk, het is niet alleen geluk en blij blij, ZELFS niet als je 3 jaar bezig bent voor het eindelijk zo ver is. Toch gun ik dit iedereen, en MOET dit topic gewoon leeg, in elk geval moeten de meiden die hier nu zitten, allemaal mee naar Z&G
pi_66744537
Dank je wel voor het delen Laura, en ik ben juist bang soms voor het moment dat het zo is. Al 6 jaar minimaal leef ik in het idee dat het moeilijk zal gaan of misschien nooit zal gaan lukken. Als het eenmaal zover is, hoe kan ik dan zomaar omschakelen naar: zwanger. Dat lijkt me heel moeilijk en zwaar.

Dus ik denk dat de meiden hier (of moet ik voor mezelf spreken?) het heel goed kunnen begrijpen dat het niet een roze wolk is waar je inzit. Juist niet, misschien extra niet omdat je weet hoe kwetsbaar het allemaal is.

Wat heerlijk dat je een ZOON, een ZOON!!!!!! krijgt.. Gefeliciteerd met je knul

Dank voor je verhaal!!!!!! dit soort verhalen helpen hier dus echt heel fijn dat je dat wilde delen!
pi_66744807
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:48 schreef NieTTus het volgende:
Als het eenmaal zover is, hoe kan ik dan zomaar omschakelen naar: zwanger. Dat lijkt me heel moeilijk en zwaar.
Moeilijk en zwaar, dat is heel goed omschreven. Van onbegrepen infertiliteit naar zwanger....
pi_66749834
Nu moet ik weer huilen van jullie reacties. Zo lief!

Volgens mij weet iedereen op mijn werk wel wat er speelt via via maar ik praat er niet met iedereen over. Daarvoor heb ik te veel collega's. Eerst was het bij mij ook zoals jij beschrijft, Saffier, ik voelde een steek, afhankelijk van wie het betrof, en dan ging het wel weer. Nu gaat het echter om een heel leuke collega die ik het echt gun, maar toch kan ik het gewoon niet aanhoren, al die verhalen en de herinneringen die iedereen ophaalt aan eigen zwangerschappen. Ik moet er echt heel erg van huilen. Dat komt vast ook doordat ik erg bezig ben met de vraag wat als het nooit lukt? Hoe ga ik dan verder?

Maar goed, die verhalen enzo zullen vast wennen en dan kan ik er wel weer mee omgaan maar nu nog even niet. Maar ja, mijn collega is natuurlijk gewoon terecht heel erg blij en nu ze er eindelijk over kan praten, haalt ze haar hart op. Ook logisch, vind ik.

O, en ik wilde nog op zoveel reageren maar ik ben de helft alweer vergeten! Er gebeurt zo veel bij iedereen! CP alweer de eerste spuit gezet. Vlindur, nierstenen. Sterkte. Leonieke eindelijk een behandelplan. Ik duim voor je! Saffier (of eigenlijk Saffierman) met tegenvallend zaad, balen. En volgens mij vergeet ik nu dus inderdaad de helft weer.

"Oudgedienden", ik vind het ook juist fijn en bemoedigend om jullie te zien posten. Bij jullie is het gelukt! Dat kan bij ons dus ook. Ik lees ook graag hoe het met jullie gaat maar mijdt Z&G meestal. En dat het moeilijk en zwaar is van onbegrepen infertiliteit naar zwanger kan ik me goed voorstellen. En ook misschien angst dat het alsnog misgaat?

Miss_sly vroeg hoe wij er nu voor staan. De laatste IUI is dus afgebroken. Deze maand slaan we even over wegens allerlei redenen. Daarna wilden we nog 1 keer IUI doen en dan door naar IVF. We zijn al bezig met de voorgesprekken daarvoor.
Helaas worden het misschien wel 3 maanden uitstel omdat mijn vriend ziek is en zijn temperatuur hoger dan 38 graden is geweest. Dan moet je meestal 3 maanden wachten omdat het sperma zich dan moet herstellen. Omdat die hoge temperatuur bij hem echter maar een paar uur is geweest, heb ik hoop dat het dan misschien niet uitgesteld hoeft te worden. Nog even afwachten dus. En sowieso 1 maandje 'rust' en weer zelf proberen (hoewel ik totaal niet meer geloof dat dat nog kan lukken, maar goed, niet 'geschoten' -haha- is altijd mis).
pi_66756353
Nou zeg, dit is wel een hele maffe ongesteldheid. Ik hou het altijd bij op een schaal van 1 tot 3 en het is nu dus twee dagen 2 en vandaag nog niets.

Ik snap er niks van
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:23:21 #46
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_66757497
Nou, wat McLaura dus zegt; ogen-uitstekerij... ik kan me goed voorstellen dat het een beetje zo voelt als wij hier nog komen posten. Daarom praat ik inderdaad maar niet over hoe het hier nu gaat met mij en Bas, ook omdat dat het doel niet is van dit topic... Ik vind dat je dan zo 'te koop loopt' met het geluk dat je hebt, terwijl juist jullie dat geluk -een baby- ook zo graag willen. Dat zou best frustrerend kunnen zijn... Maar ik ben in ieder geval blij dat het niet zo ervaren wordt en dat jullie het zelfs fijn vinden dat wij af-en-toe om de hoek komen kijken hoe het met jullie gaat.

Ik postte ook niet in Z&G, tenzij ik even wilde weten hoe het met iemand ging die hier uit dit topic kwam. Ik vond het veel te confronterend om daar te posten...

NieTTus; jammer dat de komende ronde even wordt overgeslagen, maar ik vind het wel heel knap van je dat je die drang niet hebt dat je persé door móet .

CP... wat raar. Misschien heel stom, maar kan het niet alsnog wel raak zijn? Ik wil je geen hoop aanpraten, maar als het maar zo'n beetje blijft aanrommelen en er komt niks... je weet het tenslotte maar nooit!

Het is ook heel vervelend als iedereen om je heen 'zomaar' zwanger lijkt te raken. Dat gevoel heb ik ook zo vaak gehad, maar toch weet je in 9 van de 10 gevallen niet of het wel zo gemakkelijk is gegaan. Niet iedereen deelt het met anderen als een zwangerschap lang uitblijft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu nog steeds soms heb,hoor... als ik mensen met een dikke buik rond zie lopen, krijg ik soms nog steeds dat gevoel wat ik kreeg toen het bij ons maar niet wilde lukken. Zo raar...

Ik heb trouwens een tijdje terug een etentje gehad -ik was toen net zwanger en we hadden net ons knipperlichtje gezien- met vrienden van ons. Zij hadden nog een stel meegevraagd die wij niet kenden. We raakten aan de praat... en ook zij zaten in de MMM! Zij was op dat moment 22 en in de overgang...! Er was dus geen mogelijkheid tot een zwangerschap. Wij hebben contact gehouden. En nu is ze dus bezig met eiceldonatie. Haar beste vriendin heeft eitjes aan haar gegeven. Vanavond wil ze gaan testen, want ze heeft nu bijna 2 weken terug een terugplaatsing gehad. Ik ben zooo benieuwd of het raak is...!
Ik moest dit gewoon even hier kwijt...
pi_66757860
Als je de cijfers mag geloven krijgt 1 op de 6 stellen met in meer of mindere mate onvruchtbaarheid te maken. Dus als je iedereen om je heen ineens zwanger ziet worden kan het ook zomaar zijn dat een deel van die mensen ook al langer bezig is en met MMM en alles erbij... Maar denk dat veel mensen daar niet over zullen vertellen...

Ik ben wel echt ongesteld (geweest).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik verwacht niet zwanger te zijn en ga ook maar niet testen Het zal wel gewoon een korte menstruatie geweest zijn

NieTTus, take it easy. Denk aan jezelf en volgende maand weer vol goede moed een nieuwe poging
  vrijdag 6 maart 2009 @ 10:44:06 #48
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_66758190
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Als je de cijfers mag geloven krijgt 1 op de 6 stellen met in meer of mindere mate onvruchtbaarheid te maken. Dus als je iedereen om je heen ineens zwanger ziet worden kan het ook zomaar zijn dat een deel van die mensen ook al langer bezig is en met MMM en alles erbij... Maar denk dat veel mensen daar niet over zullen vertellen...

Ik ben wel echt ongesteld (geweest).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik verwacht niet zwanger te zijn en ga ook maar niet testen Het zal wel gewoon een korte menstruatie geweest zijn

NieTTus, take it easy. Denk aan jezelf en volgende maand weer vol goede moed een nieuwe poging
ik ben drie keer ongesteld geweest na de pil, en de laatste twee keer is het dus echt weinig. Vooral de tweede keer vroeg ik me af is dit wel een menstruatie. Niet eens een tampon nodig en na twee dagen gewoon weg. Nu ben ik voor derde keer en het is iets meer dan de vorige keer dat wel gelukkig. Wij gaan nu voor de tweede ronde....
pi_66758521
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:44 schreef Bucko het volgende:

[..]

ik ben drie keer ongesteld geweest na de pil, en de laatste twee keer is het dus echt weinig. Vooral de tweede keer vroeg ik me af is dit wel een menstruatie. Niet eens een tampon nodig en na twee dagen gewoon weg. Nu ben ik voor derde keer en het is iets meer dan de vorige keer dat wel gelukkig. Wij gaan nu voor de tweede ronde....
Toen ik aan de pil was waren ze ook altijd een stuk heftiger. Dit is dan ook mijn eerste echte eigen ongesteldheid (na ja, na Gonal-f en pregnyl , maar niet opgewekt met Duphaston ofzo), dus misschien dat het daar aan ligt Er blijft natuurlijk iets niet kloppen aan m'n hormoonhuishouding, maar so be it

Ik vind het bij jou zo 'grappig' dat je voor de pil nooit ongesteld was en nu wel. Kennelijk heeft de pil je hormoonhuishouding een voldoende harde schop gegeven Ik hoop dat het je deze ronde gaat lukken daar nog een mooie zwangerschap aan vast te plakken En dan doe ik lekker mee
pi_66758589
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:34 schreef CrazyPrincess het volgende:
Als je de cijfers mag geloven krijgt 1 op de 6 stellen met in meer of mindere mate onvruchtbaarheid te maken.
Op zich zit ik dan wel in een 'maf' clubje.

1 vriendin is 9 keer zwanger geweest en heeft 3 kinderen
1 vriendin is na 2,5 jaar spontaan zwanger geworden
1 vriendin wordt zwanger van het kijken naar haar man
1 vriendin is ook 3 jaar bezig als haar eerste IVF begint (net als wij dus)

Mijn beste vriendin heeft over de eerste een jaar gedaan, en over de tweede 6 maanden.

Nouja, en ik dus. Eigenlijk is mijn vriendinnenclubje dus een kneuzenclubje op 2 na
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:04:22 #51
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_66758904
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:52 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Toen ik aan de pil was waren ze ook altijd een stuk heftiger. Dit is dan ook mijn eerste echte eigen ongesteldheid (na ja, na Gonal-f en pregnyl , maar niet opgewekt met Duphaston ofzo), dus misschien dat het daar aan ligt Er blijft natuurlijk iets niet kloppen aan m'n hormoonhuishouding, maar so be it

Ik vind het bij jou zo 'grappig' dat je voor de pil nooit ongesteld was en nu wel. Kennelijk heeft de pil je hormoonhuishouding een voldoende harde schop gegeven Ik hoop dat het je deze ronde gaat lukken daar nog een mooie zwangerschap aan vast te plakken En dan doe ik lekker mee
Ik vind dat ook wel 'grappig' Ik ben wel nog niet zwanger, maar heb toch maar mooi weer een menstruatie uit mezelf en dat is me ook wat waard!.
Mara wat jij zegt dat je nu uit jezelf ook ongesteld bent en dus ook niet hevig dat lijkt dus op dat van mij.....
Ik hoop ook voor jou dat we snel zwanger zijn!! Ook voor de anderen uiteraard!

Wel ga ik denk ik, ja ik loop altijd vooruit, na een paar maanden toch een bloedprikken(formulier heb ik) om te kijken of ik echt een eisprong heb. Dan weet ik dat tenminste zeker...ik heb wel flinke buikpijn rond eisprong enzo dus denk dat ik die wel heb..
pi_66759408
Controle kan nooit kwaad. Zeker als je voorheen nooit ongesteld werd. Maar ik zou inderdaad lekker eerst een tijdje proberen. Je kunt zomaar ineens zwanger zijn
pi_66759631
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Op zich zit ik dan wel in een 'maf' clubje.

1 vriendin is 9 keer zwanger geweest en heeft 3 kinderen
1 vriendin is na 2,5 jaar spontaan zwanger geworden
1 vriendin wordt zwanger van het kijken naar haar man
1 vriendin is ook 3 jaar bezig als haar eerste IVF begint (net als wij dus)

Mijn beste vriendin heeft over de eerste een jaar gedaan, en over de tweede 6 maanden.

Nouja, en ik dus. Eigenlijk is mijn vriendinnenclubje dus een kneuzenclubje op 2 na
Hehheh, mooie dwarsdoorsnede van de samenleving
pi_66767634
Ik heb net mijn 6e clomidkuurtje gehaald bij de apotheek. Nu zit ik met die doos voor mijn neus een beetje sip te wezen hier. Weer een week vol met racende hormonen voor de boeg waarin ik mezelf nauwelijks herken. Pfft. Tuurlijk heb ik het ervoor over, maar toch zie ik er tegenop. Blegh. Schiet nou maar eens op met die baby.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:12:50 #55
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_66768032
Prinses, balen dat je zo'n last hebt van Clomid... sterkte voor de komende week...
pi_66769300
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:01 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik heb net mijn 6e clomidkuurtje gehaald bij de apotheek. Nu zit ik met die doos voor mijn neus een beetje sip te wezen hier. Weer een week vol met racende hormonen voor de boeg waarin ik mezelf nauwelijks herken. Pfft. Tuurlijk heb ik het ervoor over, maar toch zie ik er tegenop. Blegh. Schiet nou maar eens op met die baby.
*knuffel en een kus* Zet em op meid. En uit al je frustraties straks maar.
Ik denk aan je..

Hier is alles weer prima. Nergens last van. Heel raar, alsof ik gister niet half dood ging van de pijn
Heb dus ook maar geen pijnstillers gehad. Ik voel alleen iets steken in de plasbuis. Dat zal die steen dan wel zijn. Ben blij dat ie in ieder geval bij mijn nier vandaan is.
Straks kijken voor nieuwe telefoon. Abbo loopt af. Ik vind deze wel heel stoer. Maar es kijken of het wat is.
pi_66771420
pze

Ik kan je niet helpen, maar ga wel voor je duimen dat het zo snel mogelijk voorbij is
pi_66771809
Bedankt meiden, jullie zijn lief!
Gelukkig gaat het beter vlindur, koop maar een mooie foon.
pi_66794404
iedereen hier weer... (ik ben op het moment vaker moe en minder vaak aan de pc te vinden...)
Vlinder, leuke foon! Ik zit ook nog te kijken voor een nieuwe... ik wilde een I-phone, maar toen ik er een in het echt zag, vond ik het helemaal niks! Nu weet ik dus niet wat ik wil...
  zaterdag 7 maart 2009 @ 13:21:15 #60
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66796231
Ik belde net vanaf werk even naar huis, daar was de post al geweest; de 20e al de kijkoperatie en de 16 nog even langs de verpleegkundige om 14 uur. Meer details weet ik nog niet, maar meiden ik vind het spannend
Ylana
pi_66797770
Dat is snel, Saffier. En spannend zeker! Ik las laatst je angst voor de narcose. Die is mij ontzettend meegevallen. Ik was er van tevoren ook bang voor omdat ik bij een eerdere operatie wel veel last van de narcose heb gehad. Deze keer totaal niet.

Het valt niet mee om telkens weer die moed bij elkaar te rapen he, PZE? Sterkte.

Gelukkig dat je je beter voelt, Vlindur. Pijn is niet fijn!
pi_66801841
spanennd saffier!! Wel lekker snel hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_66804016
De 20e! Dat is echt snel saffier! Wel fijn, kun je er ook niet te lang tegenaan hikken. Achteraf vallen zulke dingen vaak erg mee.
pi_66806052
oeh Saffier, dat is zeker snel! maar van de andere kant ook fijn... (minder tijd om je zenuwachtig te maken...) Het komt goed hoor Saffier! denk maar aan die eerste paar seconden, en dan wordt je alweer wakker...

PZE, vanmorgen helemaal jouw over het hoofd gelezen... Ik snap dat je er tegenop ziet, een periode waarin de hormonen door je lijf gieren en je niet altijd reageert zoals je zou willen... het goede doel in zicht hebben is makkelijker dan wanneer je niet weet wanneer het nou eindelijk gaat lukken... Ik hoop dat je niet veel rondes clomid meer nodig hebt, wat zeg ik, dat het nu eindelijk eens raak is!!!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 20:56:43 #65
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66809164
PZE logisch dat je opziet tegen een week hormonen slikken die je dan zo van slag kunnen maken. Hopelijk is dit gewoon de laatste keer en ben je strakjes zwanger. Zet 'm op meid!

Bedankt meiden! Inderdaad, het is al lekker snel, dan ben ik er ook zo weer vanaf. Ik hoop dat áls ze endo vinden en ze kunnen er iets aan doen, dat ik dan ook van de buikpijn af ben tijdens de menstruatie, dat die dan op een normale manier te handelen is. Daar ga ik maar voor
Ylana
pi_66811702
Saffier... heel veel sterkte gewenst alvast... het schiet al op! Hopelijk valt het je erg mee...!
pi_66818548
Spannend Saffier. Maar met nog minder dan twee weken te gaan heb je ook weinig tijd om je druk te gaan maken Moet je sowieso niet doen, het gaat vast allemaal erg meevallen

Het zijn weer spannende tijden hier. Maar allemaal voor een goed doel
  maandag 9 maart 2009 @ 09:51:53 #68
26341 Mariposa
Telt af...
pi_66851419
Hoi meiden,

Wat is er de laatste weken weer veel gebeurd zeg....
(Ik ben de laatste weken te druk geweest en te moe om het topic regelmatig bij te houden)

Saffier, fijn dat de afspraken al staan en zo snel alweer, dan hoef je, denk ik, niet al te veel te piekeren. Wel een domper natuurlijk dat je een KO moet en dat de resultaten van Lautie tegen vallen. Aan de andere kant lijkt het me wel prettig dat je door de COLA-screening wel weet waar je aan toe bent, alles is even bekeken.

Vlindur en CP, jammer dat de weer langs zijn geweest. En bij jullie alletwee, dat het niet helemaal volgens jullie verwachtingen ging. Ik herken wel dat het vreemd is dat elke menstruatie weer anders lijkt of kan beginnen. Bij mij kan ik er op het moment ook geen peil op trekken.

Wilmadonna, fijn dat je eindelijk weet waar je aan toe bent, ik hoop dat de aanpak in dit ziekenhuis een stuk beter is en hoop dat je snel een goed resultaat hebt.

Leonieke, 1 april! Dat is toch wel snel hoor. Ik ben benieuwd hoe het gaat, dan kunnen jullie eindelijk echt beginnen.

NieTTus, jammer dat de vorig poging mislukt is. Het is wel een heel heftige periode geweest voor jullie Hoe is de follikelmeting vrijdag gegaan?
Leuk dat je motorrijlessen neemt. Je hebt groot gelijk om naast het zwanger worden ook nog een eigen leven te hebben. Ik herken het wel. (Heb daar ook wel eens last van) Daarom ga ik in april ook beginnen met een GVB-cursus (GolfVaardigheidsBewijs), ik vond dat ik dat best moest kunnen ook al zou ik eventueel zwanger zijn.

Nou en nu voor ons allemaal (omdat ik er ook altijd zo blij van wordt als ik ze in het topic zie )

Even een aanmoediging of een hart onder de riem
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  maandag 9 maart 2009 @ 19:40:37 #69
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66870844
Mariposa wat knap dat je je leven buiten het hele ziekenhuisgebeuren oppakt, een gvb klinkt leuk! Dat vind ik van WeLLus ook, je motorrijbewijs, wat cool En je follikelmeting ben je daarvoor geweest of nam jij een maandje pauze? (of verwar ik je nu met heel iemand anders? )Hoe staat het er verder voor bij jou Mariposa, met het hele circus?

Loenieke hoe gaat het? Kan je een beetje naar 1 april toeleven? Hoe sta je ertegenover?

Vlindur hoe is het met je stenen? En heb je je nieuwe foon al uitgezocht?

Wilma heb je er vertouwen in? Hoe is het verder met jou?

PZE, valentijntje , ben je al begonnen met de hormonen? Zijn ze een beetje lief voor je dit keer? Ik hoop het maar!

Mijn menstrautie is er ja, rare jompels hier voor menstruatie natuurlijk Het is 'maar' 2 dagen te laat op een cyclus van 28, dus op dag 30! En dat is weer enorm netjes, dáár ben ik dus blij mee De KO willen ze het liefst de eerste helft van mijn cyclus doen, die is al over 11 dagen dan is dat nog net de eerste helft, komt allemaal mooi uit .
Ik had vanavond nog willen gaan werken boven maar ik voel een heel serieuze buikpijn opkomen, dat gaat vast niet lukken zometeen
Ylana
pi_66871575
we hebben vandaag bij de ha de uitslag van het zaadcelonderzoek gekregen... We hebben nu weer een doorverwijzing gekregen, want het was niet helemaal goed. het was 4 keer zo langzaam als normaal, het was weinig (zou als alleenstaand ding niet erg zijn) en niet zo vloeibaar als wel zou kunnen. niet dat het dramatisch slecht was, dacht de ha, maar het was toch beter om mee naar de gyn te gaan, en van daaruit verder te gaan. het zou voor hem een prima reden zijn waarom ik nog niet zwanger ben, hoewel hij er ook bij zei dat het net zo goed ook nog aan mij erbij kan liggen. Maar goed, de afspraak is gemaakt met de gyn, en wel voor 26 maart. (valt mij nog mee, krap 2,5 week...) maar goed, nu weer even rustiger en kalm enzo worden... ik wist dat het wel zoiets zou kunnen zijn, maar toch was het wel een klapje in m'n gezicht... (en ik vond het vervelend naar toe... alsof hij zich minder zou kunnen voelen... maar dat valt gelukkig wel mee )
(net ook dit verhaal gepost in wachten op een tweede streepje, voor als het je al bekend overkwam... )

Saffier, ik jompel met je mee!
pi_66872131
Saffier, wat fijn voor je dat je cyclus zoals gepland is verlopen. Daar mag je gerust voor jompelen hoor!

Ik heb wel last van de clomid ja. Ben niet helemaal mezelf, geloof ik. (Understatement.) Tsja, als het maar helpt he.
  maandag 9 maart 2009 @ 20:23:16 #72
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66872470
Mijsje, de hoeveelheid zwemmers en de snelheid ervan hebben met elkaar te maken. Als er weinig zwemmers zijn, zijn ze ook langzamer, als er veel zwemmers zijn, zijn ze sneller, het zijn echte mannen die jutten elkaar namelijk op
Dat wil niet zeggen dat het de volgende keer ook/weer slecht is hoor, hoe goed het zaad is, verschilt per keer heel erg. (En het wil ook niet helemaal zeggen dat als er de volgende keer meer zijn, ze dan sneller zijn helaas, snap je? Maar dat heeft dus wel heel erg invloed op elkaar.)
Ik hoop dat de volgende keer de uitslag beter is Mijn man voelt zich overigens hiermee gelukkig ook helemaal niet in zijn eer aangetast.
Enig idee trouwens waarom er zo idioot veel zaadcellen nodig zijn voor een bevruchting? Het zijn mannen en ze vertikken het de weg te vragen
Sorry, heeeel flauw natuurlijk

PZE heel veel sterkte met je hormonsters meid, het is voor een goed doel natuurlijk maar blijft wel een echte dooddoener die opmerking, hopelijk de laatste keer nu!
Ylana
pi_66876751
Saffier heerlijk flauw!!! maar inderdaad, het heeft allemaal verband met elkaar... daarbij zei de ha ook dat het wel handig is om veel zwemmers te hebben, omdat het eerste deel van de zwemmers het afweersysteem rond de eicel aanvallen, zodat een zaadje de weg naar binnen kan halen... dat is met weinig zwemmers veel lastiger...
maar goed, we gaan weer met opgeheven hoofd verder, 26 maart wachten we maar even af, en dan horen we het verdere verloop van voorlopig maar weer.
aan iedereen hier!
pi_66893968
Saffier! Jij droogkloot!

Hier is alles redelijk goed. Nadat ik dus donderdag die aanval heb gehad heb ik verder geen last meer van de stenen gehad. Mijn vriend was vrijdags thuis, maar achteraf was het niet nodig geweest. Maar toch wel lekker voor hem, thuis werken. Om 17.00 hebben we de Supernova opgehaald Ben er helemaal blij mee!
Het is wel ff wennen, een Nokia na een Samsung, want het werkt toch weer anders.

Gister weer op controle geweest. 1 mooi ei van 20 mm. Vrijdag weer heen. De klus dagen beginnen woensdag. Ik heb alleen denk ik wel een blaasontsteking. Steeds het gevoel van idioot nodig plassen en het doet ook wat zeer.

En even een hele dikke voor PZE, Ik hoop dat het al weer wat beter met je gaat!
Heel vervelend dat je zo'n last van die clomid hebt

Verder voor iedereen die het nodig heeft ook een dikke tût!
pi_66895758
Vlindur, ik heb helemaal niet gezien bij het lezen van de week dat je zo'n last had gehad van nierstenen! Ik hoop dat je geen nieuwe aanval meer krijgt! Heb je al wat stenen uitgeplast? Ik hoop dat het gauw helemaal over is!
pi_66896524
thnx mijs!

Ik had er een theezeefje onder moeten houden zei de dokter, dan kon ik het zien. Maar dat heb ik dus niet gedaan Dus weet niet of ik ze nog heb.. En ik hoop ook niet dat ik weer een nieuwe aanval krijg, al weet ik dan tenminste wel wat het is
pi_66896741
dat scheelt altijd wel iets he, als je weet hoe of wat, en dat je niet in onzekerheid zit...
pi_66905998
*Egopost*

Wij gaan direct door naar de ICSI, gaan niet langs IUI of zelfs maar IVF. Ik voel me kut
Heb nu echt een 'het gaat ons vast niet lukken'-gevoel. Het is zo gemeen... waarom anderen wel en wij niet? Weet zeker dat een kind het bij ons hardstikke goed en leuk gaat hebben. En dat terwijl er zoveel kinderen een lieve papa en mama moeten missen... Grrrrrrr * CrazyPrincess virtueel met borden gooit

Zo, dat is eruit. Dan ga ik nu met een glas drank op een potje zitten janken en morgen vrolijk weer verder.
Niet te veel zuipen, want ik moet nog spuiten straks...
pi_66906074
Och lieve princes...

pi_66906164
Dank je wel
En dan zit er ook nog een een poes naar me te loeren met een blik van: 'Het is je verdiende loon. Had je maar geen je-weet-wel-poes van me moeten maken. Nu weet je ook hoe dat voelt.'
pi_66907034
Och jeu..

Maar waarom slaan jullie 2 honken over?
En aan de andere kant. Nu hoef je ook niet te kloten met IUI en IVF, Met ICSI heb je toch een redelijk grote kans? Stel nou dat je nu wel zwanger wordt, kun je nagaan hoelang je dan nog bezig geweest was met IUI en IVF voor dat ICSi dan aan de beurt was. (6 rondes IUI, 6 rondes IVF) Dan ben je zo 2 jaar verder, dit is wel snel!

Of zie ik het nou zo verkeerd?

In iedergeval, sterkte, ik zou je een dikke knuffel met 3 kussen willen geven, maar dat gaat alleen zo moeilijk..

Dus dan maar zo:
pi_66907323
Cp'tje, het klinkt even heel heftig, maar wat vlindur al zegt: je hebt straks wel een behoorlijke kans. Toch? Rustig aan meisje.
pi_66907498
Die knuffel en kussen gaat prima zo

De zwemmers willen gewoon niet zo goed zwemmen Werkt eindelijk mijn lichaam... krijg je dit geneuzel
Ik had gewoon graag wat meer kansen gehad. Wat nou als ik straks uitbehandeld zijn?
pi_66907613
Joh, lieverd, zo ver is het nog lang niet! Wacht nou eerst dit maar af, het komt straks hartstikke goed!
pi_66908104
Ik kan het me helemaal voorstellen, CP. Hoe verder je komt qua behandelingen, hoe groter ook de kans dat je uiteindelijk bij degenen hoort bij wie het niet lukt. Zo voelde ik het ook toen de arts zei dat we naar IVF over konden stappen. Ik dacht steeds maar, als dat ook niet lukt, blijft er nog weinig over.
Maaaaaar, zo ver is het nog niet. Dit kan lukken! De kansen bij ICSI zijn zelfs vrij groot! Dus laten we maar voor die optie gaan, toch?

Maar huilen, schoppen en vloeken mag hoor!
pi_66908655
Ik probeer ook wel positief te zijn, maar af en toe zie ik het niet meer zitten...
Zie ik mezelf al zitten met een lief Chinees meisje op m'n knie... Wat ik overigens sowieso wel graag zou willen, maar da's een ander verhaal...

Over 17 dagen post ik een jaar mee in dit topic. Een verjaardag die ik liever niet gevierd had...

* CrazyPrincess slaps herself in the face! Get a hold of yourself!!!

*einde ego-posts*
pi_66908941
Een jaar alweer?

pi_66909066
Ik weet het... een jaar is niet veel in vergelijking met zat andere meiden hier... Maar soms voel ik me zo oud... en ik heb altijd gezegd dat ik niet zo oud moeder wil worden als mijn moeder, maar dat zit er nu toch al rap aan te komen...

Al die stomme psychologie die meespeelt
pi_66909152
Ik ga straks gewoon een tweeling krijgen met behulp van ICSI! That'll show'em!!!
En bij de eerst volgende die me vraagt waar de kinderen blijven ga ik botweg antwoorden dat we onvruchtbaar zijn
pi_66909469
CP... tjonge... dat is wel heftig, zeg. Maar inderdaad, wat de anderen ook zeggen; bij ICSI is de kans vrij groot.

Ja, die gevoelens van oneerlijkheid kennen we hier denk ik allemaal. Het is ook niet eerlijk dat sommige kinderen een beroerd thuis hebben, terwijl ze zo'n liefdevol thuis zouden kùnnen hebben... Het is ook niet makkelijk.

Ik kan me goed indenken dat jullie het gevoel hebben van 'hoe verder je komt in de mmm, hoe minder er overblijft'... Maar goed... voordat het 'eindstation' bereikt is, raken heel veel mensen gelukkig toch nog wel zwanger.

Probeer de moed erin te houden, al valt dat helemaal niet mee... sterkte en natuurlijk HEEL VEEL SUCCES!
pi_66910131
De zwemmers zijn niet hopeloos (diplomaatje A i.p.v. C, so what?) en m'n baarmoeder schijnt elke maand braaf d'r werk te doen. Ik ga nu mezelf aanpraten dat ik dit over een jaar teruglees en denk: 'Arme meid, je moest eens weten dat het helemaal goed komt met jullie...'
pi_66910230
Owh, en jullie zijn zo lief. Ben echt zo blij dat ik hier af en toe m'n hart kan en mag luchten.

En morgen echt weer positief verder hoor... stomme dipjes
pi_66910835
ow CrazyPrincess... *knuffelt cp*
Van een kant balen en K*T dat je direct door gaat naar ICSI, maar toch, als je daar de beste kans hebt...
(ik weet het, dooddoeners tot en met...) maar je mag altijd je hart luchten hoor, daar is dit topic ook wel voor! De goede en de minder fijne dingen! ik blijf voor je duimen!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:48:54 #94
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66914018
CP ik snap je hélemaal!
Toen we vrij snel te horen kregen dat het IVF/ICSI zou gaan worden (binnen een maand wisten we dat eigenlijk al, slik ) dacht ik; 'Dat is leuk, die mallemolen, maar we stappen verdorie ín op het éindstation!! Niks samenlevingstest, IUI's of wat dan ook, gewoon regelrecht door naar het eindstation, hierna is er gewoon niets meer.'
Dat was echt even slikken en soms nog wel.
Besef wel dat als je ICSI doorgaat, de bevruchting voor je wordt gedaan, ze moeten straks 'alleen maar' blijven plakken. De grootste hordes worden en het ziekenhuis al genomen voor ons, hoeven wij dus al niet meer te doen (voor het gemak sla ik wel alle hormonen, spuiten, ziekenhuisbezoekjes enzo maar even over he positief blijven!) . En wat vlindur zegt, nu gaat het opschieten, niet al dat andere gezeur ook nog eens!
Dat je al een jaar hier meepost veel te lang eigenlijk al.
Komt goed hoor, echt!

Trouwens, de zwemmers hier hébben niet eens een diploma die komen niet verder dan de kleedhokjes
* Saffier heeft nu een beeld van zwemmers met kurken, bandjes, flippers snorkel én duikbrilletjes ín de kleedhokjes
Ylana
pi_66916014
Inderdaad Saffier, als je al mee moet draaien in de MMM, hoop je nooit dat het in het laatste bakje is... Ik vind het heel jammer om te horen dat het bij jullie wel zo is, Saffier en CP! Ik hoop dat ik niet bij jullie aan hoef te schuiven na m'n gesprek bij de gyn, maar goed, samen is fijner dan alleen denk ik dan maar..

Saffier *onze zwemmers mee op zwemles doet...*
pi_66916071
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:48 schreef Saffier het volgende:
CP ik snap je hélemaal!
Toen we vrij snel te horen kregen dat het IVF/ICSI zou gaan worden (binnen een maand wisten we dat eigenlijk al, slik ) dacht ik; 'Dat is leuk, die mallemolen, maar we stappen verdorie ín op het éindstation!! Niks samenlevingstest, IUI's of wat dan ook, gewoon regelrecht door naar het eindstation, hierna is er gewoon niets meer.'
Dat was echt even slikken en soms nog wel.
Besef wel dat als je ICSI doorgaat, de bevruchting voor je wordt gedaan, ze moeten straks 'alleen maar' blijven plakken. De grootste hordes worden en het ziekenhuis al genomen voor ons, hoeven wij dus al niet meer te doen (voor het gemak sla ik wel alle hormonen, spuiten, ziekenhuisbezoekjes enzo maar even over he positief blijven!) . En wat vlindur zegt, nu gaat het opschieten, niet al dat andere gezeur ook nog eens!
Dat je al een jaar hier meepost veel te lang eigenlijk al.
Komt goed hoor, echt!

Trouwens, de zwemmers hier hébben niet eens een diploma die komen niet verder dan de kleedhokjes
* Saffier heeft nu een beeld van zwemmers met kurken, bandjes, flippers snorkel én duikbrilletjes ín de kleedhokjes
Trut! Ik moest lachen om je kleedhokjesopmerking! Zit ik hier een beetje depri te wezen, laat jij me uit m'n schulp kruipen

Ik ben gewoon zo bang dat dat plakken niet gaat willen lukken... Of dat ik maar heel weinig eitjes heb en dus maar weinig terugplaatsingen per poging... Ik zie echt even alleen maar beren op de weg... en dan geen schattige koalabeertjes, of wasbeertjes, maar van die enorme grizzlies

het zal ook allemaal vast wel goed komen...

Op dit moment heb is mijn grootste spijt dat ik teveel gedronken heb en morgen vroeg weer op moet... owh, wat ga ik mezelf voor m'n kop slaan dan
pi_66916666
Voor ik ga slapen wil ik nog even kwijt dat jullie lief zijn

En van alle mensen die ik babietjes gun staan jullie allemaal met stip op (uiteraard gedeelde) nummer 1
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:58:09 #98
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_66917652
CP, wat een domper dat jullie nu meteen ICSI moeten gaan doen.... En Saffier, ik zag nav je opmerking ook al zaadjes in de kleedkamer enz. Ik wil jou heel veel succes wensen met de kijkoperatie
Verder probeer ik dit topic te volgen, maar soms lukt het niet Maar ik blijf met jullie meeleven en meeduimen hoor!!!

Meiden, misschien bemoeierig maar hebben jullie ook al acupunctuur geprobeerd.. ik heb daar heel veel baat bij gehad, door die behandeling heb ik weer een normale cyclus gekregen, daar ben ik van overtuigd en daarbij baat het niet, schaadt het niet....
Make love, not war ☮
pi_66917749
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:58 schreef Diaan73 het volgende:
CP, wat een domper dat jullie nu meteen ICSI moeten gaan doen.... En Saffier, ik zag nav je opmerking ook al zaadjes in de kleedkamer enz. Ik wil jou heel veel succes wensen met de kijkoperatie
Verder probeer ik dit topic te volgen, maar soms lukt het niet Maar ik blijf met jullie meeleven en meeduimen hoor!!!
Dat weten we lieve Diaan Ik spreek voor het gemak maar even voor iedereen
pi_66920751
Saffier: Geweldig!

En ik vind jullie ook allemaal zo lief!
pi_66923018
CP:

saffier: het gaat redelijk, zit te wachten tot ik met een nieuwe behandeling mag beginnen, als het goed is begin april!!! Dit word dan mijn enerlaatste behandeling! Hoop zo dat het nu lukt, maar ik heb er nu goede hoop in... weet niet wat het is... misschien omdat het in een ander ziekenhuis nu is, of dat het nu wel IUI wordt en niet zelf klussen thuis meer... of door de uitspraak van SilkTie: verander van plaats, verander van geluk....

Ik post nu dus niet zo vaak, maar dat zal ik wel weer doen als ik begonnen ben met de volgende ronde.
(" de volgende ronde..." mevr Stemband, haha)
pi_66925607
whahah saffier.. nu pis ik in mijn broek

En een dikke voor alle meiden hier!! Ik hoop dat jullie allemaal snel naar Z&G mogen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:17:36 #103
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_66926723
Saffier... ik moest wel erg lachen om je opmerking..

CP; ik vind het vrij logisch dat je van die grote Grizzlie beren op de weg ziet (ik herken dat zo van mezelf... eerst zo down en dan later gaat het wel weer). Hopelijk zie je er gauw ook wel de positieve kant van in. En wat ik nog wilde zeggen; je weet het natuurlijk nooit -of de embryo's wel blijven plakken- maar als jouw baarmoeder wel netjes elke maand doet wat het zou moeten doen... dan moet ik zeggen dat dat echt niet slecht klinkt!
pi_66937831
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:58 schreef Diaan73 het volgende:

Meiden, misschien bemoeierig maar hebben jullie ook al acupunctuur geprobeerd.. ik heb daar heel veel baat bij gehad, door die behandeling heb ik weer een normale cyclus gekregen, daar ben ik van overtuigd en daarbij baat het niet, schaadt het niet....
bemoei maar hoor Diaan! Ik zou daar dus zelf nooit op gekomen zijn! dank je!
pi_66940831
CP, hoe is het met je kater?
pi_66941345
Mijn vriendin is bevallen. Morgen even baby gluren. Ik hoop dat ik het trek, want ergens steekt het..
pi_66941465
Vlindurtje Gewoon gaan, ik ken het gevoel. Moet zondag ook weer op kraamvisite bij mijn vriendin. Als je er eenmaal bent gaat het wel, van tevoren is het altijd iets waar je tegenop ziet. Komt goed. Binnenkort komt ze bij jou op kraamvisite en dan heb jij de mooiste/liefste/schattigste baby.
pi_66941621
Ja.. Ik ben ook wel blij en gelukkig voor dr hoor, maar idd.. Ik hoef het hier ook niet uit te leggen Jullie snappen me wel. Ik doe morgen middag/avond wel even een verslagje

(Wat is blaasontsteking verschrikkelijk vervelend zeg )
pi_66946045
Pfff, ik moest natuurlijk ook weer veel te vroeg op... dit oude lichaam is alcohol echt niet meer gewend
Ik ben uit de ergste dip. Durf nog steeds niet te hard te hopen dat alles wel goed gaat komen. Ik hou een slag om de arm

Heh bah Vlindur Ik hoop dat je snel weer tiptopOK bent

En ik blijf die zwemmers maar in dat kleedhokje zien staan... zwembroekje aan, bandjes om...

Overigens heb ik vanmiddag weer een spuit Gonal-f gehaald (900 IE) en toen zei de dame van de apotheek dat haar collega had uitgezocht dat dit mijn derde spuit is en dat vanaf de vierde niet meer vergoed wordt.

Lijkt me stug, want:
1) vruchtbaarheidsbehandeling inclusief medicijnen zit in het basispakket,
2) mijn eerste spuit was 450 IE, de tweede en de derde 900 IE. Lijkt me raar dat ze dan naar het aantal spuiten kijken i.p.v. naar het totaal aantal IE.

Ik denk dat ze in de war zijn met de maximaal 3 behandelingen IVF/ICSI.
Maar voor de zekerheid morgen toch maar even de verzekeringsmaatschappij bellen.

[ Bericht 25% gewijzigd door CrazyPrincess op 11-03-2009 19:58:50 ]
pi_66949511
Dames, wat een lieve berichten hier allemaal. Ik ken niemand van jullie irl, maar jullie zijn zo 'bekend' bij mijn vrienden uit het dagelijks leven. De steun en moed die ik hier soms put uit dit topic is onbeschrijflijk

Ik lees hier constant mee, ondanks het feit dat het posten tegenwoordig een beetje op een laag pitje staat. En net zoals een paar prikken de tranen de laatste tijd ook veel te vaak achter mijn ogen. Morgen een dagje verlof genomen. Kwestie van de batterijen terug te proberen opladen. Door al het gepieker, slaap ik ook veel te weinig en dat helpt natuurlijk niet om het leven écht rooskleurig te zien.

Dikke voor jullie allemaal
pi_66950453
leonieke, even gas terug hebben we allemaal wel eens nodig, ook jij! Neem het er morgen maar eens goed van!
vlindur, ik ken het gevoel ook heel goed. ik was in de zomer op kraamvisite bij twee van m'n collega's, die hadden twee dagen na elkaar een kindje gekregen, en ik was er zo verdrietig over dat het mij maar niet lukte... Maar toch op kraamvisite gegaan, en het was ook wel weer fijn om de kindjes even te zien... (het was ook net na m'n mk, dus toen kon ik het even niet plaatsen allemaal...dat gaat nu wel weer wat beter)
pi_66950602
Het lijkt me ook dat ze in de war is, CP. Net wat je zegt, de medicijnen bij een vruchtbaarheidsbehandeling worden vergoed, volgens mij.

Herkenbaar, Leonieke. Soms heb ik ook wat afstand en rust nodig. De tranen zitten hier ook nog wel erg hoog vaak, hoor. Goed dat je even tijd voor jezelf neemt.
pi_66951844
Mja, op het moment dat een student bij mij (studentenbegeleider) binnenkomt en vraagt of alles wel goed gaat met mij is het misschien wel de moment om even aan de alarmbel te trekken en eigenlijk zou ik geen favorieten mogen hebben, maar die student is dan ook een schatje... en zou eigenlijk helemaal niet mogen weten wat er scheelt met mij maar ah..
pi_66952041
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:13 schreef leonieke het volgende:
Mja, op het moment dat een student bij mij (studentenbegeleider) binnenkomt en vraagt of alles wel goed gaat met mij is het misschien wel de moment om even aan de alarmbel te trekken en eigenlijk zou ik geen favorieten mogen hebben, maar die student is dan ook een schatje... en zou eigenlijk helemaal niet mogen weten wat er scheelt met mij maar ah..
Wat lief dat iemand zo goed oplet En een favoriet kun je altijd hebben... daar kun je nu eenmaal niets aan doen
Het valt ook allemaal niet mee... Een dagje verlof klinkt als een puik plan
pi_66952275
Erg, hé eigenlijk dat het een student is die het 'moet' opmerken. Maar hij komt zo af en toe eens mijn bureau binnen gewandeld om te zien hoe het met me gaat (heeft zelfs ook wel wat troubles) en hij heeft me ooit 'betrapt' toen het me net allemaal even te lastig was geworden (ik zit alleen in een bureau en op moeilijke momenten wordt dat net allemaal wat ambetanter). Die keer heeft hij mij dan maar begeleid

Morgen proberen even uit te slapen (het slapen gaat me altijd beter af rond 5u30 en morgen mag ik dan ook effectief nog een hele tijd blijven liggen) en meestal helpt dat wel om mijn humeur wat op te krikken
pi_66961586
Zorgverzekeraar gebeld. Antwoord: Mevrouw, u heeft helemaal gelijk. Wordt gewoon vergoed.

Apotheek gebeld. Die snappen er echt niks van...
Ga op cursus ofzo!! Het is je beroep en dan moet ik je gaan vertellen hoe het zit?
Nah ja, of er dan volgende keer op het recept gezet kan worden dat het voor IUI is. (Volgende keer gaat dan echter waarschijnlijk wel echt IVF zijn, maar da's een ander verhaal )
pi_66978420
Het ging goed vandaag, heb dr heel lang vast gehad en dr flesje gegeven

Maar inmiddels weer bij de huiartsenpost geweest want ik heb (weer) nierstenen *auw* Dus vanavond weer niet sporten.. Heb zetpillen en antibiotica.. pfft.. Hel en elende hiero
pi_66978542
Crazyprincess: je zou idd meer verwachten van een apotheker

Wat fijn dat het goed is meegevallen, Vlindur. Maar pfff weer nierstenen? Zijn dat dan 'nieuwe' nierstenen of zijn de oude nog niet weg?
pi_66978669
Leonieke, konden nieuwe zijn, maar ook nog de oude. Moet het aankijken en er om denken dat ik geen nierbekkenontsteking krijg.. Maar daarvoor dus gelukkig de antibiotica.. Ik ga tv kijken en het sporten maar weer afbellen..

Tot ooit
pi_66980262
Tot ooit?

Heel veel sterkte Vlindur
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:17:42 #121
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_66982260
Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest,
had mijn hoofd er ff niet meer bij... zoveel tgegenslagen gehad vanaf december..
maar ik heb weer moed en kom er weer gezellig bij.
Ik hoop eigenlijk maar heel even op dit forum.
ik zit echt met spanning te wachten....
ik heb al een paar dagen gevoelige tepels, maar daar en tegen ook al een paar dagen weer last van mijn buik,
maar geen menstruatie te bekennen... HELP waar komt dit vandaan!!!
Ik ben aan de ene kant bang dat de pijn in mijn buik weer zal leiden tot iets wat niet goed is, maar aan de andere kant heb ik ook een positief gevoel...
ik heb vanmiddag natuurlijk weer te vroeg getest, negatief, wilde het gewoon weten hahaha
maar officieel is morgen mijn NOD..
ik ga alleen morgen nog niet testen, wacht het weekend denk ik eerst nog even af..
dus zou ik weer op de lijst mogen...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_66983214
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:17 schreef missCMS het volgende:
Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest,
had mijn hoofd er ff niet meer bij... zoveel tgegenslagen gehad vanaf december..
maar ik heb weer moed en kom er weer gezellig bij.
Ik hoop eigenlijk maar heel even op dit forum.
ik zit echt met spanning te wachten....
ik heb al een paar dagen gevoelige tepels, maar daar en tegen ook al een paar dagen weer last van mijn buik,
maar geen menstruatie te bekennen... HELP waar komt dit vandaan!!!
Ik ben aan de ene kant bang dat de pijn in mijn buik weer zal leiden tot iets wat niet goed is, maar aan de andere kant heb ik ook een positief gevoel...
ik heb vanmiddag natuurlijk weer te vroeg getest, negatief, wilde het gewoon weten hahaha
maar officieel is morgen mijn NOD..
ik ga alleen morgen nog niet testen, wacht het weekend denk ik eerst nog even af..
dus zou ik weer op de lijst mogen...
Zit jij niet in het verkeerde topic te posten?

Maar sterkte met spanning van het wachten anyway
pi_66992138
sterkte met het wachten missCMS! Ik hoop ook dat je in het verkeerde topic bent nu! En zo niet, dan blijf lekker hier!
pi_67005022
Vanmorgen voor controle naar het ziekenhuis geweest. Er zit 1 grote follikel die er dinsdag ook al zat. Toen werd er echter gedacht dat het een oude was, maar nu lijkt het of het er toch een van deze ronde is.

Moet nu vanaf morgen ovulatietesten gaan doen en als deze positief is dit weekend moet ik de fertiliteitsassistente bellen en volgt er wellicht maandag alweer een IUI (zonder Pregnyl). Anders sowieso maandag terugkomen voor controle.

Ik ben overigens op een punt aangekomen waarop ik wel even klaar ben met al dit geemmer aan m'n lichaam. Ben er minder mee bezig. Als manlief me niet gewaarschuwd had was ik gisteren de spuit vergeten Misschien ook wel goed dat het me minder bezig houdt, maar moet natuurlijk wel braaf m'n medicijnen blijven gebruiken... Maar ik ga me hier kranig doorheen slaan!
pi_67006651
Ik had om 8.40 een afspraak bij mn gyn..... En ik ben dat vergeten......

En nu zijn ze natuurlijk niet meer bereikbaar.... Wat stom... Maandag maar even bellen..

Ze zou kijken of mn ei al gesprongen was..
pi_67007025
Vlindur, dommie. Kan gebeuren joh. Toch maar klussen voor de zekerheid.

CP, goed dat je zo sterk bent, gewoon doorgaan met die banaan.
pi_67007130
Ja, vanavond weer klusnacht. Dan moet het wel weer goed zijn voor deze maand. Volgens een vruchtbaarheid calculator ding was woensdag de beste dag. En die hebben we ook goed benut

Maar vind het zo stom van mezelf. Het is zo belangrijk en dan vergeet ik het.. Hoe stom!
pi_67009304
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:47 schreef Vlindur het volgende:
Ja, vanavond weer klusnacht. Dan moet het wel weer goed zijn voor deze maand. Volgens een vruchtbaarheid calculator ding was woensdag de beste dag. En die hebben we ook goed benut

Maar vind het zo stom van mezelf. Het is zo belangrijk en dan vergeet ik het.. Hoe stom!
Dan denk ik dat het in de lucht zit. Ik was ook m'n spuit bijna vergeten. Kan gebeuren hoor. Je hebt nu al zoveel aan je hoofd
pi_67009826
je bent liev

Zo'n vriend is dan wel handig he J. herinnerde me ook altijd aan mn pillen bende, Heb nu de wekker op mn telefoon maar ingesteld
pi_67017086
Pffff, of ik even wil zeggen dat hij m'n man is en niet m'n vriend
pi_67017690
Whahahahahahaa!!

Geachte man van CrazyPrincess,

U hebt groot gelijk dat u benoemd wil worden als 'man'
Ik wou dat ik mijn vriend mijn man kon noemen.
Met nederige excuses..

Vlinder.
pi_67018428
Hij is weer helemaal in z'n nopjes, dank je wel

Mannen
pi_67024846
ik heb er ook zo een hoor... hij zegt ook altijd stellig: mijn vrouw...

vlindur, kan gebeuren hoor! komt vast goed!
pi_67026803
Het willen van een kindje is voor ons al een teken 'voor de rest van ons leven '
Trouwen kan altijd nog
pi_67033428
Ik vind trouwen helemaal niet zo belangrijk geloof ik...
pi_67033520
Ikke wel hoor. Dan issie echt van mij Vind ik toch wel heel speciaal. Horen we echt bij elkaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 14-03-2009 13:02:39 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:50:56 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67036041
Dit jaar al 9 jaar getrouwd en al 15 jaar bij elkaar
Sinds die handtekening issie inderdaad echt van mij
Ylana
pi_67036586
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:56 schreef Vlindur het volgende:
Ikke wel hoor. Dan issie echt van mij Vind ik toch wel heel speciaal. Horen we echt bij elkaar
zo vond ik dat ook... het maakte de relatie die we toen hadden wel helemaal af! (voor mijn gevoel dan... m'n mannetje vond het ook niet perse nodig... wilde zelfs trouwen na de eerste baby... na, dan zou er dus helemaal geen bruiloft komen in de komende tijd... )
pi_67042216
Tsja, wij zijn al 10 jaar samen en in het begin wilde ik heel graag trouwen. Nu interesseert dat me niets meer en wil ik gewoon een kindje samen.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:20:06 #140
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67062192
Ik wist niet dt werkeloosheid combineren met werken als kleine zelfstandige zoveel tijd zou vergen .

Heel vlug maar even een beetje bijgelezen, ik zal vast wel veel dingen over het hoofd hebben gezien.

NieTTus, wat knap van je dat je zo'n 'zelfanalyse' gedaan hebt en hiervan voor de toekomst probeert te leren! En motorrijden kan ik alleen maar aanraden, heerlijk! (Alleen niet hier in Israel, dat is werkelijk levensgevaarlijk.)

CP, effe virtueel met servies gooien lucht op, maar gelukkig zit je er ook weer niet zo diep in dat een post van Saffier je er niet uit haalt (opmerkingen waar ik ook hard om heb moeten lachen, ook ik moet nu oppassen niet spontaan in een proestbui uit te barsten mocht ik eens in een zwembad komen: eerst de kleedhokjes inspecteren op geheel gereed staande zwemmers!).

Leonieke, is het niet morgen al 1 april ? Zo niet, dan vast en zeker wel overmorgen. In ieder geval is het vlug en ik hoop voor je dat het daarna ook allemaal vlot zal gaan.

Sterkte allemaal !

Hopelijk kan ik nu weer dagelijks wat tijd vrijmaken om in ieder geval een beetje bij te blijven met wat er hier gebeurt (en hopelijk hoeft dat over een paar maanden ook niet meer omdat het hier dan gewoon leeg is, toch ?).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67126712
SilkTie, ook jij bent lief dat je regelmatig je neus nog laat zien hier. En de enige man die hier post willen we natuurlijk niet kwijt

Iets heel anders. Lees ik net op NU.nl: http://www.nu.nl/economie(...)-verlofregeling.html
Overigens vind ik dat dit niet alleen de vrouw betreft. Bij IUI/IVF/ICSI is de man net zo hard nodig!
pi_67128464
echt belachelijk dat het zo gaat. ik ben blij dat mijn werkgever er veel coulanter in is. als ik naar het ziekenhuis of naar de dokter moet, probeer ik het in te plannen op maandag of dinsdag (mijn vrije dagen) en als dat niet lukt, ben ik vrij van m'n werk. (wordt wel wat lastiger omdat het aantal invallers een beetje (lees hier: heel erg) terugloopt. en om een klas zonder juf te laten zitten, doe je ook niet...
pi_67129334
Ik probeer het ook zoveel mogelijk in m'n eigen tijd te doen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ben zeker een beetje bang voor de IVF, want dat kost echt veel tijd
pi_67129517
ja, dat lijkt me ook wel. heb je het al besproken met je werkgever? ik heb het wel al verteld, gelukkig kan dat bij mijn directeur en heeft hij er alle begrip voor.
pi_67132045
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer het ook zoveel mogelijk in m'n eigen tijd te doen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ben zeker een beetje bang voor de IVF, want dat kost echt veel tijd
Ik heb het niet ervaren als 'tijd kostend'....
pi_67132140
Hier mag ik gelukkig meestal zomaar verlof nemen. Wel frustrerend soms dat ik op die manier heel wat verlof moet inleveren, maar ik mag al niet klagen dat het allemaal 'zomaar' mag (en als het lukt, probeer ik mijn uren op een ander moment in te halen, zodat ik niets moet inleveren)
pi_67132245
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:05 schreef leonieke het volgende:
Hier mag ik gelukkig meestal zomaar verlof nemen. Wel frustrerend soms dat ik op die manier heel wat verlof moet inleveren, maar ik mag al niet klagen dat het allemaal 'zomaar' mag (en als het lukt, probeer ik mijn uren op een ander moment in te halen, zodat ik niets moet inleveren)
Nog 2 weken!!!
pi_67132467
Dat artikel zou ik vanochtend ook plaatsen, maar CP was me voor

Ik kom net bij de gyn vandaan. had gister gebeld omdat ik het vrijdag vergeten was en ik kon vandaag gelukkig terecht. Zo te zien was het gesprongen, maar omdat we dus niet wisten wanneer moest ik zonet bloed laten prikken en vrijdag moet ik weer. En dan dinsdag weer voor gesprek.

Dus de wachtweken zijn weer begonnen Mijn NOD heb ik op 26 maart bedacht.
pi_67133025
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:08 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nog 2 weken!!!
Gekkie!

Maar wel super dat er zo gesupporterd wordt

Ik wil zo graag nu beginnen, hé, dus ik hoop echt heel hard dat ze me direct iets geven om mijn cyclus op te wekken zodat ik dan mag beginnen (en niet dat ze me nog eventjes zullen laten wachten).

Which reminds me dat ik deze week weer met foliumzuur ga beginnen Heb dat de afgelopen maanden gewoon verstopt in mijn kast
pi_67133044
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:16 schreef Vlindur het volgende:
Dat artikel zou ik vanochtend ook plaatsen, maar CP was me voor

Ik kom net bij de gyn vandaan. had gister gebeld omdat ik het vrijdag vergeten was en ik kon vandaag gelukkig terecht. Zo te zien was het gesprongen, maar omdat we dus niet wisten wanneer moest ik zonet bloed laten prikken en vrijdag moet ik weer. En dan dinsdag weer voor gesprek.

Dus de wachtweken zijn weer begonnen Mijn NOD heb ik op 26 maart bedacht.
Veel succes met de wachtweken Ik duim alleszins dat die duivels gewoon wegblijven
pi_67133199
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gekkie!

Nou, weet je, sommige mensen blijven gewoon beter hangen dan anderen, en ik ben blij blij blij dat de arts waar je nu bent geweest wel wat voor je wil doen.
pi_67133215
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gekkie!

Ik wil zo graag nu beginnen, hé, dus ik hoop echt heel hard dat ze me direct iets geven om mijn cyclus op te wekken zodat ik dan mag beginnen (en niet dat ze me nog eventjes zullen laten wachten).

Which reminds me dat ik deze week weer met foliumzuur ga beginnen Heb dat de afgelopen maanden gewoon verstopt in mijn kast

Ik hoop van harte dat je snel mag starten! je wacht al zolang, nog langer laten wachten zou killing zijn
Jij bent vast snel aan de beurt nu! Ik gun je je zo
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:24 #153
5428 crew  miss_sly
pi_67133709
Ow Vlindur, hopelijk zie ik je in Z&G als ik terugkom van vakantie

leonieke, niet raar hoor, die foliumzuur even niet genomen. Goed dat je er nu weer mee begint. En ik hoop ook dat je nu echt mag starten met een echte behandeling.

Wij hadden en hebben geluk met beide werkgevers. Ik geloof dat ik maar een keer alleen naar het ziekenhuis ben geweest en dat schaap er verder altijd bij was. Hij kan zijn tijd gemakkelijk zelf indelen en heeft een manager die begrip heeft voor de situatie. Ik vind het eigenlijk ook best raar dat er nog niet zoiets is als een verlofregeling voor deze behandelingen, voor vrouwen en mannen, want je doet het toch als stel!
pi_67135063
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:01 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb het niet ervaren als 'tijd kostend'....
Het zo ervaren of het feitelijk zo zijn, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Feit blijft dat het tijd kost en dat ik daar steeds weer een oplossing voor moet bedenken.

Mijn werkgever heb ik overigens niets verteld, behalve dat ik regelmatig naar het ziekenhuis moet. De bedrijfsarts is wel op de hoogte.
pi_67135132
McLaura: het is dezelfde arts als de vorige keer, maar ik vond hem veel beter communiceren deze keer (en ik niet alleen, mijn man had ook een veel beter gevoel en hij is de optimist van de twee).

Vlindur: het valt nog redelijk (echt wel, redelijk ) mee als ze met korte termijnen werken. Het was begin maart toen ik een nieuwe afspraak kreeg voor 1 april. En geef nu toe, 1 april dat is eigenlijk ook gewoon nog bijna maart hé Het zou gewoon super zijn als ik in april nog mag starten

Miss_sly: ik heb me wel een beetje schuldig gevoeld eigenlijk dat ik er mee gestopt ben, maar wat heb ik aan 4 maand foliumzuur slikken als ik niet zwanger kan worden? Ik hoop gewoon dat ik eigenlijk geen stommiteit heb begaan
pi_67135250
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:49 schreef leonieke het volgende:
McLaura: het is dezelfde arts als de vorige keer, maar ik vond hem veel beter communiceren deze keer (en ik niet alleen, mijn man had ook een veel beter gevoel en hij is de optimist van de twee).

Super!

En wat betreft het foliumzuur : alles wat je binnenkrijgt is meegenomen en het is toch het belangrijkst dat je het slikt als je zwanger bent!
pi_67135288
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Het zo ervaren of het feitelijk zo zijn, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Feit blijft dat het tijd kost en dat ik daar steeds weer een oplossing voor moet bedenken.

Dat is waar. Misschien dat het bij mij zo 'leek' omdat ik op woensdag en vrijdag vrij ben, en de punctie op woensdag was en de terugplaatsing vrijdag. Voor mijn man heeft het hem 2 vrije dagen gekost, maar zijn baas wist ervan en die heeft hem heel droog ziekgemeld.
pi_67135321
en vroeger kregen mensen helemaal geen foliumzuur in de vorm van pillen binnen, dus alles wat je nu extra neemt, helpt!
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 13:59:36 #159
5428 crew  miss_sly
pi_67135405
Over foliumzuur: het is iets waarvan we meer nodig hebben als we zwanger zijn, voor de baby. Dit is een mineraal (?) dat we kunnen en ook moeten opslaan in ons lichaam om er voldoende van te hebben tijdens de eerste 12-14 weken van de zwangerschap. Als je een week of 4-6 voor je zwanger wordt, begint met slikken en dan doorslikt tot 14 weken, is er helemaal niets aan de hand. Dus even niet slikken als je niet zwanger kunt worden, kan echt geen kwaad, leonieke! Nu weer beginnen dan zit je keurig op schema als je straks een IUI ofzo hebt
pi_67135435
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is waar. Misschien dat het bij mij zo 'leek' omdat ik op woensdag en vrijdag vrij ben, en de punctie op woensdag was en de terugplaatsing vrijdag. Voor mijn man heeft het hem 2 vrije dagen gekost, maar zijn baas wist ervan en die heeft hem heel droog ziekgemeld.
Ik heb tot nu toe ook zo veel mogelijk op m'n vrije dag gedaan, maar nu met IUI's en aankomende IVF's merk ik dat het ideale moment het toch wel erg afhankelijk is van je cyclus en absoluut niet te plannen valt
Nah ja, ik zie het allemaal wel. Ik vind het vervelend dat ik er niet open over kan zijn. Ook naar andere collega's toe kan ik me voorstellen dat het vreemd is dat ik vantevoren niet weet of ik bij een meeting kan zijn of niet. Maar aan die collega's heb ik dan weer gewoon schijt
pi_67135557
you go girl! we gaan gewoon voor een behandeling waarbij je daarna gewoon lekker zwanger bent!
pi_67141628
/ begin egopost
Ik baal vandaag. Mijn ovustreep is nu weer helemaal verdwenen, ik had zo'n goede hoop na het ministreepje van gisteren. Bovendien begin ik mijn baan steeds meer zat te worden, maar vind ik het niet echt een optie om te gaan solliciteren. Stel je voor dat ik toch ineens - je weet nooit - zwanger raak, dan is dat ook een beetje vreemd voor de nieuwe werkgever. Maar aan de andere kant: het kan nog wel eeuwen duren... Ik ben dus even niet zo heppie vandaag.
/ end egopost
pi_67142568
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
/ begin egopost
Ik baal vandaag. Mijn ovustreep is nu weer helemaal verdwenen, ik had zo'n goede hoop na het ministreepje van gisteren. Bovendien begin ik mijn baan steeds meer zat te worden, maar vind ik het niet echt een optie om te gaan solliciteren. Stel je voor dat ik toch ineens - je weet nooit - zwanger raak, dan is dat ook een beetje vreemd voor de nieuwe werkgever. Maar aan de andere kant: het kan nog wel eeuwen duren... Ik ben dus even niet zo heppie vandaag.
/ end egopost
Arme pze
Tegen mij werd gezegd dat als ik een ministreepje zag ik het later die dag nog eens moest proberen. Misschien is je ei al gesprongen?

En dat solliciteren dat ken ik wel. Ik vind zelf dat je niet je leven om de MMM moet bouwen. Want stel dat het nog een jaar duurt (heaven forbid), dan heb je al die tijd om niks zitten wachten... Natuurlijk bestaat het risico dat je ineens wel zwanger bent als je net ergens werkt...

Voor jou ook een hele grote knuffel en veel wijsheid in je keuze
pi_67142966
Voor lief PZEtje:
pi_67143275
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend dat ik er niet open over kan zijn. Ook naar andere collega's toe kan ik me voorstellen dat het vreemd is dat ik vantevoren niet weet of ik bij een meeting kan zijn of niet. Maar aan die collega's heb ik dan weer gewoon schijt
Dat lijkt me idd erg lastig. Mijn werk is vanaf het begin op de hoogte geweest, en de ouders van mijn gastkindjes heb ik tijdens de intake al ingelicht dat we in een traject zaten.
pi_67143363
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:29 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat je niet je leven om de MMM moet bouwen.
Inderdaad CP, heel verstandig. Ik wist toen ik mijn eerste contract tekende niet hoe dingen zouden gaan lopen, en heb twee keer verlenging gehad. Nu ik geen verlenging meer krijg (in mijn functie geven ze geen vaste aanstellingen) ben ik zwanger. En strak gepland hoor, 1 juni loopt mijn contract af, en eind juli ben ik uitgerekend. Nouja, het scheelt weer : ik hoef geen verlof aan te vragen, dat krijg ik sowieso
pi_67143386
PZE, dikke knuffel en plaats zoveel egoposts als je wilt!
pi_67145067
Bedankt lieverds.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:11:01 #169
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67145467
PZE ego-posts mogen hier hoor! Soms zijn ze nodig en dan moet je gewoon je ei kwijt

Ik heb gister 4 uur in het ziekenhuis gezeten voor de intake van de ko van vrijdag. Ik heb 2 gesprekjes gehad van in totaal 15 min . 13.00 uur thuis weg en 18.30 weer terug thuis ik was gister hélemaal kapot.
Vrijdag sta ik als 3e ingepland, rond 12.30 en ik moet hoogstwaarschijnlijk een nachtje blijven en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Ik was best nerveus voor vrijdag (nu valt het wel weer mee) en daarom heb ik hier even niet gekeken. Ik ben benieuwd wat ze vrijdag zien!

Voor allemaal een
Ylana
pi_67145647
ik post nu niet zoveel en lees zo af en toe 's mee... maar binnenkort ga ik weer meer posten... de volgende menstruatie mag ik beginnen met puregon weer.
vraagje: gaan jullie mannen mee als je inseminatie krijgt???
hier moet de man 's ochtens om 7:30 uur zijn 'goedje' inleveren en de vrouw krijgt om 11:30 uur inseminatie. Nou moet mijn man wel terug naar zijn werk na het inleveren van zijn goedje, dus ik reis alleen naar het ziekenhuis voor de inseminatie... vind het erg jammer dat hij er niet bij kan zijn, maar hij kan echt geen vrij krijgen...
Is het nodig dat de man er echt bij is tijdens de inseminatie???

(zijn werk weet niks van onze behandelingen, want toen hij is aangenomen hebben ze hem nadrukkelijk gevraagd of wij bezig waren met kinderen, want er zijn op zijn bedrijf al 3 mannen die net een baby hebben gehad en hier mag je dan een jaar betaald verlof ontvangen, ja ook de mannen!!!) Dus hij heeft gelogen om deze baan te krijgen.... vandaar
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:27:14 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67146097
Óók de mannen wat een luxe zeg en dan alletwee een jaar
Ik denk dat het alleen voor de morele support prettig is om je man bij de inseminatie te hebben, maar wat je al zegt; hij heeft zijn bijdrage al geleverd, dus dáár is hij niet voor 'nodig' om 11.30. Misschien kan je een vriendin of je moeder (woont ze in de buurt?) meenemen met de inseminatie?
Ik hoop zo dat het jullie in 1 keer lukt!!
Ylana
pi_67146653
Saffier, wat een gewacht weer joh. Altijd hetzelfde ook. Hopelijk gaat het vrijdag allemaal vlot voorbij en komt er een duidelijke 'diagnose' die vlotjes te verhelpen is. Of liever nog: dat alles helemaal oke is natuurlijk.
pi_67146783
Ik vind het zo spannend voor je wilmadonna. En zo tof dat je weer onder behandeling bent.

Mijn man mag en gaat ook mee tijdens de behandeling. Dat is nu in ieder geval nog mogelijk en hopelijk blijft dat zo in de toekomst

Ieder een jaar verlof klinkt geweldig zeg. Ik denk dat ik ook wel behoefte aan meer dan 4 maanden zou hebben na zo'n ingrijpende gebeurtenis. Misschien maar onbetaald verlof nemen tot een jaar ofzo

Wij gaan vrijdag voor poging twee. Net de laatste gonal-f gezet en morgen naar het ziekenhuis voor de pregnyl-prik. En dan weer twee weken geduld
pi_67147558
PZE en Wilmadonna
CP en Saffier
iedereen die het even nodig heeft...
pi_67148446
hallo ik heb een vraag ik heb vorige week een pregnyl prik gezet zonet na het toilet geweest en nu heb ik al wat bloedverlies normaal is dit toch na ongeveer 14 dagen???
pi_67149203
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:23 schreef melissa83 het volgende:
hallo ik heb een vraag ik heb vorige week een pregnyl prik gezet zonet na het toilet geweest en nu heb ik al wat bloedverlies normaal is dit toch na ongeveer 14 dagen???
Is het licht bloedverlies of echt ongesteldheid?
Schijnbaar bestaat er ook iets als innestelingsbloeding waardoor je licht bloed kunt verliezen, maar dat zegt niets over een geslaagde zwangerschap of niet.
pi_67149325
Net even zitten rekenen en tot nu toe al ruim 1300 euro aan medicijnen gebruikt. En da's dus exclusief ziekenhuisbezoeken en operatie
pi_67149334
Het is nog heel weinig maar is het voor ongesteldheid niet vroeg??
Ga er niet meer van uit dat ik zwanger ben maar vind het zelf zo vroeg
pi_67149405
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:45 schreef melissa83 het volgende:
Het is nog heel weinig maar is het voor ongesteldheid niet vroeg??
Ga er niet meer van uit dat ik zwanger ben maar vind het zelf zo vroeg
Dat hangt ook van je normale cyclus af, als je die hebt. Sommige meiden hebben maar een korte luteale fase (8 dagen). Beste is denk ik dit na te vragen bij je arts. Die kent jouw specifieke situatie het best
pi_67149822
Ja ik zal wel even horen de vorig keren dat ik pregnyl gebruikte duurde het volgens mij langer verder heb ik van mij zelf geen cyclus dus dat zal ik niet weten maar in ieder geval bedankt.
pi_67164450
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:00 schreef melissa83 het volgende:
Ja ik zal wel even horen de vorig keren dat ik pregnyl gebruikte duurde het volgens mij langer verder heb ik van mij zelf geen cyclus dus dat zal ik niet weten maar in ieder geval bedankt.
Als het een beetje bloed is kan het ook innestelbloed zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_67176203
jammer genoeg is het niet beiden een jaar met zwangerschapsverlof...
de vrouw neemt vaak 11 maanden en de man dan de 12e maand, maar er zijn ook stellen die het verdelen.
Zeg maar de vrouw 6 maanden en de man 6 maanden.
Of wat ook vaak is: de vrouw neemt 3 maanden en de man 9 maanden verlof.
Het is dus niet beiden een heel jaar, maar ik vind deze regeling al heel wat... kost best wat centen voor alle bedrijven die hun personeel 80% moeten betalen voor zwangerschapsverlof hier.
Maar ik vind het wel fijn, kan je wel veel bij je kind zijn in ieder geval.

Vaak is het wel zo helaas dat de vrouw na die tijd het kind naar een kinderdagverblijf doet en zelf weer 40 uur aan het werk gaat.... Kinderdagverblijven worden hier door de overheid geregeld en vaak ook vergoedt door het bedrijf waar je werkt.
Weet niet hoe het met de wachttijden hier is...

Maar goed, eerst maar 's aan de nieuwe behandeling (nu MET inseminatie) beginnen. Waarschijnlijk begin april, ik houd jullie op de hoogte... en zoals gewoonlijk kan ik niet wachten

(mijn ouders wonen in Nederland dus dat is niet naast de deur, ze komen vanaf 26 april hier een weekje, dus ga ik liever alleen dan dat ik mijn schoonmoeder moet meenemen, haha )
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:09:35 #183
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67204344
Wilmadonna, Silly was maar wát blij dat ik iedere keer ben meegeweest voor de IUI. Het is niet nodig, maar het geeft wel wat extra steun (en het helpt de 10-20 minuten die je moet wachten door te komen). Aan de andere kant, als hij echt niet kan (en dat kan ik onder de door jou geschetste situatie heel goed voorstellen), moet je kijken of je alleen of met een goede vriendin wilt gaan. Wij hebben hier een paar keer vrouwen alleen gezien, omdat de man er echt niet bij kon zijn.

Maar hopelijk kan hij er wel in gedachten bij zijn (sms-en voor, tijdens en na?); het lijkt me sterk als hij het leuk vindt dat hij er niet bij kan zijn en je alleen moet laten.

Heel veel sterkte en geluk!
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67218511
saffier, ik krijg je telefonisch niet te pakken... heel veel succes morgen. ik denk aan je!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:17:20 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67218923
Succes morgen Saffier!
pi_67221123
Saffier sterkte en niet te druk maken he. Komt helemaal goed
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:40:19 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67222559
Bedankt meiden. (Niet) druk maken hè? Morgen om deze tijd is het allang weer klaar
Ylana
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 22:41:45 #188
5428 crew  miss_sly
pi_67222613
Saffier ik hoop dat het je 100% meevalt! Sterkte morgen
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:58:46 #189
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67223359
Saffier, heel veel succes morgen en ik hoop mee dat het erg meevalt...
Make love, not war ☮
pi_67223498
Succes, Saffier! Ik hoop dat het je meevalt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:09:44 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67223792
Bedankt allemaal
Ylana
pi_67224289
Succes morgen Saffier!
Saartje
pi_67225315
Saffier, succes! Het gaat je vast lukken! Denk aan het gelukszalige moment, die eerste paar tellen van de narcose, en daarna weer heerlijk wakker worden...

Tally, ik wacht ook met jou mee! we denken aan je
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:29:07 #194
26341 Mariposa
Telt af...
pi_67228861
Saffier ook succes van mijn kant gewenst. Hopelijk kan je snel naar huis!

Er werd laatst nog gevraagd hoe het hier ging, ik zit nu in de 4e ronde. 2 weken terug heel heftige
Verder heb ik het erg druk, met dingen in het huis opknappen en mijn werk. Misschien heb ik in mijn onderbewuste het gevoel dat het nog niet "mag" of kan omdat het huis nog niet klaar is, dus daar trekken we nu even aan. Het zjn allemaal kleine dingetjes, maar die moeten toch gedaan worden.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_67229516
saffier ik hoop dat ik nog niet te laat ben... heel veel succes straks. Ik hoop dat je hier straks kunt melden dat het allemaal goed is meegevallen.
pi_67230497
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:46 schreef mijsje het volgende:
Tally, ik wacht ook met jou mee! we denken aan je
Jullie zijn schatjes
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:56:29 #197
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67256492
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:40 schreef Saffier het volgende:
Bedankt meiden. (Niet) druk maken hè? Morgen om deze tijd is het allang weer klaar
En nu is het 'morgen om deze tijd'!

Hoe is het gegaan? Doe rustig aan... en laat je maar lekker verwennen!
pi_67256518
Saffier!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 07:48:33 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67262079
het is goed gegaan. Helaas spugend uit de narcose gekomen en gister geen zin of puf in telefoon of i-net. En nu mag ik naar huis Ga dus taxi regelen en thuis lekker slapen. Details volgen daar. Bedankt voor alles meiden!
Ylana
pi_67262445
saffier, fijn dat 't achter de rug is! slaap lekker & een vlot herstel gewenst!
pi_67262826
Gelukkig is het nu voorbij, Saffier. Slaap lekker en wordt maar snel weer de oude!
pi_67263226
Welkom thuis saffier Ik hoop dat als je dit leest je al een flink eind opgeknapt bent
pi_67263272
Fijn dat het goed ging Saffier, rust maar lekker uit.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:08:23 #204
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67263308
Gelukkig is het goed gegaan Saffier. Knap maar lekker op en doe rustig aan
pi_67263857
saffier
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:24:37 #206
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67272151

Slapen in je eigen bed is toch wel het lekkerst hoor Manlief is aan het koken, ben blij dat ik lekker thuis ben
Ylana
pi_67275560
Dikke voor een stoer dinnetje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:30:16 #208
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67278413
Saffier, fijn dat het achter de rug is! Lekker uitrusten nu!
pi_67287090
Wat is het hier stil dames! Hoe gaat het nu?
pi_67289563
Ik ben aan 't wachten. Vandaag over twee weken is m'n NOD. Heb besloten dit keer niet zo te gaan zenuwen als de vorige keer. De kans dat het gelukt is is zo klein en die stress erbij is helemaal niet leuk
  zondag 22 maart 2009 @ 12:47:43 #211
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67290090
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:27 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik ben aan 't wachten. Vandaag over twee weken is m'n NOD. Heb besloten dit keer niet zo te gaan zenuwen als de vorige keer. De kans dat het gelukt is is zo klein en die stress erbij is helemaal niet leuk
Ik duim voor je! en voor de anderen

Saffier, hoe is het met je? Ben je een beetje bijgekomen?
  zondag 22 maart 2009 @ 14:26:47 #212
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67293168
Cp succes met wachten!
Asy hoe is het met jou zelf?
En Wilma of Leonieke? En de rest?
De narcose zit nog in mijn hoofd zeg maar daardoor voel ik me wat vervelend en raar en slaap heel veel. Iemand tips om die narcose zsm uit mijn lijf te krijgen? Ik heb gelukkig nauwelijks pijn alleen uitrekken bijv is niet zo handig
Ylana
  zondag 22 maart 2009 @ 14:41:38 #213
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67293740
Hier gaat het wel redelijk. Gisteren wel even een heel erg zwak moment gehad. Zat ik te kijken naar One Tree Hill (uhu, I know ) en ging het over iemand die een adoptieprocedure had ingezet. Uit het gesprek bleek dat ze niet echt geschikt was (problemen met ma). En toen kwamen de tranen boven: stel je voor dat IUI en IVF niet lukken en dat we zouden willen overgaan tot adoptie maar dat ze ons niet geschikt vinden? Paniek dus...

En dan gisterenavond een reünie met de dames van het zesde middelbaar (niet gemengde school). Ik denk dat het waarschijnlijk de laatste keer zal geweest zijn dat ik geweest ben Het is zo confronterend om zo vaak te moeten vertellen dat we nog geen kinderen hebben (lange tafel) en de verhalen over de kinderen en zwangere vriendinnen te moeten aanhoren.
Op een bepaald moment vertel ik in het kort onze situatie tegen mijn beste vriendin van vroeger (sinds 1e kleuterklas tot 6e middelbaar samen gezeten). Blijkbaar is ze nu 13 weken zwanger (wist ik niet, fijn voor haar natuurlijk ) Maar aan het eten merkte ik het: geen koude groenten, goed doorbakken steak. En dan kwam de meest ongevoelige reactie die ik me kon voorstellen (ik at scampi's met een slaatje): "ah Leonie ik ben zooo jaloers op jouw slaatje. Zo oneerlijk dat ik nu geen slaatje meer kan eten. Pfff, ik wou dat ik jouw slaatje kon eten en niet die stomme bonen en dat droog biefstuk. "
Heb mijn bord in volledige stilte leeggegeten en heb toen een vriendin even meegenomen naar buiten.

Waarom zijn mensen soms zo ongevoelig? (en dan is ze nog verpleegster...) Of misschien neem ik het te zwaar op, maar op een minder goede dag staan de tranen mij echt nader dan het lachen...

En nu genoeg gezeurd en weer verder wachten op 1 april
pi_67294147
Da's inderdaad wel een lompe opmerking als je net hebt verteld dat het bij jullie moeilijk gaat. Ik snap wel dat sommige mensen geen raad met zulke verhalen weten, maar hou dan gewoon je mond erover

En niet geschikt voor adoptie? Dan moeten er volgens mij wel hele rare dingen spelen. Ik zou me er sowieso nog niet druk om maken. Komt tijd, komt raad. Zulke toekomststress kun je nu helemaal niet gebruiken

1 april is al heel bijna!

En saffier: Ik heb geen tips om sneller van de narcose af te komen. Dat moet gewoon langzaam uit je lichaam gaan. Bij mij duurde het ook zeker wel een week voordat ik me weer helemaal OK voelde. Gewoon lekker rustig aan doen en je goed laten verwennen door manlief
  zondag 22 maart 2009 @ 14:59:06 #215
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67294313
Ik weet het, het is belachelijk natuurlijk. We zitten nog ver van het einde van de rit, hebben zeker nog geen adoptieprocedure opgestart. Gewoon ff paniek.
pi_67294884
Dan mag je vandaag nog even als een kip zonder kop door 't huis rennen en paniekerig gillen, maar morgen braaf weer positeif he
  zondag 22 maart 2009 @ 15:17:20 #217
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67294946
Weet je wat fijn zou zijn? Als er dan ook een dweil aan mijn voeten vastgemaakt wordt. Is het huis ook direct gekuist
pi_67295397
quote:
Op zondag 22 maart 2009 15:17 schreef leonieke het volgende:
Weet je wat fijn zou zijn? Als er dan ook een dweil aan mijn voeten vastgemaakt wordt. Is het huis ook direct gekuist
Wie houdt je tegen?
  zondag 22 maart 2009 @ 15:35:51 #219
61183 leonieke
Dan toch?
pi_67295469
Het zandmannetje dat mijn in slaap aan het dommelen is
pi_67295600
Goh Leonieke, hadden vrijwel al die meiden dus al kinderen, jij bent nog hartstikke jong hoor!
(Jij bent toch pas 27/28 toch?) dan waren zij er gewoon vroeg bij, misschien als je een beetje zo probeert te denken raakt je dat wat minder.
Die eetopmerking zou ik ook niet zo kunnen waarderen, als je net daarvoor hebt vertelt over je kinderwens, zal zij misschien vast totaal niet over nagedacht hebben.

Succes 1 april, dat is al heeeel gauw
  zondag 22 maart 2009 @ 18:25:36 #221
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67300447
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:26 schreef Saffier het volgende:
Cp succes met wachten!
Asy hoe is het met jou zelf?
En Wilma of Leonieke? En de rest?
De narcose zit nog in mijn hoofd zeg maar daardoor voel ik me wat vervelend en raar en slaap heel veel. Iemand tips om die narcose zsm uit mijn lijf te krijgen? Ik heb gelukkig nauwelijks pijn alleen uitrekken bijv is niet zo handig
Volgens mij moet bewegen wel helpen om (sneller) de narcose uit je lijf te krijgen. Misschien anders p_iglet even vragen? (in SC ofzo)
ik zit in het andere topic en we gaan de klusweek weer in... Wil trouwens (als jij je beter voelt) even met je overleggen over ringzaken
  zondag 22 maart 2009 @ 18:28:41 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67300547
quote:
Op zondag 22 maart 2009 14:41 schreef leonieke het volgende:
Heel verhaal...

En nu genoeg gezeurd en weer verder wachten op 1 april

Komt wel goed schatje...
pi_67324411
ik wacht nog steeds op mijn ongi, dan mag ik op de derde dag beginnen met puregon weer!
dat is ongeveer begin april dan.. dus dan zal je wel meer van me horen, bedankt voor het vragen in ieder geval.

Oh Leonieke, wat een rotopmerking zeg.... maar ja, sommige mensen zijn gewoon dom!
Misschien is het beter om volgende keer meteen een antwoord terug te geven, zodat ze wel snappen dat zo'n opmerking erg misplaatst is!
pi_67324969
Ik zit eigenlijk stiekem te hopen dat ik niet ongesteld ga worden
Want als ik voor 1 april nog ongesteld word, zal ik waarschijnlijk nog een volgende menstruatie moeten afwachten voor ik zal mogen beginnen. Als ik kan zeggen dat ik geen cyclus heb, mag ik misschien vlugger aan de duphaston

Wilmadonna, ik denk dat een antwoord op zoiets geven toch nooit voldoende is. Ik had er trouwens zaterdag geen zin meer in, ik had al genoeg moeten aanhoren dat ik er niet te veel mee bezig mag zijn en dat het zo wel zal komen of de tante van een vriendin van mijn buurvrouw... (jullie kennen de verhalen wel).
pi_67331596
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:50 schreef leonieke het volgende:
Ik zit eigenlijk stiekem te hopen dat ik niet ongesteld ga worden
Want als ik voor 1 april nog ongesteld word, zal ik waarschijnlijk nog een volgende menstruatie moeten afwachten voor ik zal mogen beginnen. Als ik kan zeggen dat ik geen cyclus heb, mag ik misschien vlugger aan de duphaston
Ik help het je hopen Leonie!

Ennuh, dat mens en jouw slaatje, ik denk dat ik het in haar gezicht had gesmeerd.....
pi_67333489
* Vlindur deelt even wat knuffels en kusjes uit.

Ik heb eigenlijk niks te melden. Donderdag de NOD. Dus nog ff afwachten
pi_67333736
Spannend weer vlindur. Ik duim weer mee.

Ik zit een beetje met een onbestendig gevoel. Heb een sollicitatie gedaan, dat is al spannend. Nu ook rond mijn ei geklust, mijn temp is nog steeds hoog dus ik ga echt uit van mijn ei vr-za nacht. Aan de ene kant heb ik nu zoiets van: dan maar alles tegelijk (baan en 2e streepje) en aan de andere kant heb ik het gevoel van: het lukte vorige maand ook niet. Toen vond ik ook mijn ei. Kortom, ik word langzaam een beetje koekoek van dat zwanger worden en ik weet niet wat ik voel allemaal.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:37:36 #228
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67334214
Oeh vlindur spannend Ik duim
PZE lastig he, je lijf? Elk gevoeltje kan duiden op een zwangerschap maar ook op een menstruatie, zo vals dat het zo op elkaar lijkt allemaal.
En 2 nieuwe dingen tegelijk kan best, al het goede komt in drieen zeggen ze, dus wat is je 3e ding dan? Voor jou duim ik ook gewoon door!

Wilma nog even en je bant dan vast ongesteld, spannend want dan kan je beginnen!!
Leonieke het is bijnnnnnna 1 april hoor

Morgenochtend moet M. naar de androloog, ik trek het nog niet om mee te gaan dus hij gaat alleen, ik ben heel benieuwd wat de androloog gaat doen morgen en of dit een lang traject wordt of dat we straks snel door kunnen met de IVF/ICSI, duimen maar weer

Asyniur ik heb je pm gezien, ik reageer als ik helder ben mocht het even duren pm me dan nogmaals, mijn geheugen is een zeef momenteel, komt goed hoor
Ylana
pi_67336069
Spannend Vlinsur. Donderdag al weer. Da's echt snel

En ook al spannend voor Wilma. Wanneer verwacht je je ongesteldheid?

En pze, koekkoek? Goede omschrijving Ik ken het gevoel
pi_67339505
iedereen hier weer...
ik heb net een druk weekend achter de rug. ik ben bij m'n moeder geweest het hele weekend, ze is gisteren bediend. (voor de niet Rooms Katholieken onder ons: de zalving voor de ernstig zieken en stervenden. helaas behoort mijn moeder tot de laatste groep) Het was een heftig en emotioneel weekend. Morgen maar even bijkomen en dan woensdag weer lekker werken.
Donderdag gaan we dan weer naar de gyn, en gaan we zien/horen wat er nu toch echt gaat gebeuren.
Saffier fijn dat de KO wel goed ging, maar balen dat je zolang last hebt van de narcose. Hoe waren de eerste paar tellen? Was dat voor jou ook fijn?
Leonieke balen dat mensen zich niet beter kunnen inleven... ik had mijn slaatje denk ik op haar bord gelegd. (als in: of je eet het op, of je stopt met zeuren...)
PZE! Komt goed meisje...
Vlindur ik hoop ook op goed nieuws donderdag of na donderdag...
nu weet ik het even niet meer hoor...
pi_67339847
Lief mijsje, wat een pittige tijd voor jou... Ik kan niets anders verzinnen dan sterkte.
pi_67340544
dank je. het is moeilijk, zwaar, k*t, emotioneel... maar we moeten door...
  maandag 23 maart 2009 @ 22:45:02 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67341462
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:37 schreef Saffier het volgende:

Asyniur ik heb je pm gezien, ik reageer als ik helder ben mocht het even duren pm me dan nogmaals, mijn geheugen is een zeef momenteel, komt goed hoor
oke
pi_67343468
Stop maar met duimen voor me De spotting is weer gesignaleerd

Sterkte mijsje
pi_67346665
Mijsje heel veel sterkte!!
pi_67346687
Mijsje wat een moeilijke tijd moet dit zijn. Veel sterkte

Vlindur: wat balen weer

Het wordt gewoon tijd dat we hier eens dit topic kunnen opdoeken, vinden jullie ook niet?
pi_67346957
Sterkte mijsje

En balen Vlindur
pi_67350932

Niet zomaar gewoon ongesteld, nee hoor, zelfs weer geen goeie eisprong
Ik kom nu net bij de gyn vandaan.. Weer niet goed, en nu moet ze nog even bedenken wat ze met me wil gaan doen. Waarschijnlijk nu 2 tabletten Clomid.. Ik slik nu 6 maanden Clomid 50 (1 tablet)

Ik ben boos. Boos op dat klote lichaam, boos op alles
pi_67351494
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:11 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben boos. Boos op dat klote lichaam, boos op alles
Alleen maar logisch.
pi_67352544
Oh Vlindur, wat logisch dat je je zo voelt. Ik vind het feit dat mijn lichaam niet doet wat het moet doen ondanks de hormonen ook frustrerender dan het feit dat ik niet zwanger ben. Wat zou het zo fijn zijn om gewoon eens een deftige eisprong te hebben.
Wanneer ga je meer weten over de volgende behandeling?

Ik heb zelf nooit 1 Clomid moeten nemen, direct naar 2 moeten overschakelen (met de mededeling erbij dat het eigenlijk pro forma was omdat het waarschijnlijk toch geen effect ging hebben, maar dat het wel moest).

Dikke knuffel
pi_67352959
ik moet de 3e dag van de cyclus weer komen, dan gaat ze kijken hoe het gaat met de cyste en alles grondig in kaart brengen. Ik zal er aankomende maand dus wel weer heel vaak zitten

Ik heb eitjes die prima groeien met Clomid. Ze worden zo 27mm. Maar ze springen dus niet goed.. Ik wacht gewoon af wat ze gaat doen.

Bedankt, jullie zijn lief
pi_67352998
Zou Pregnyl dan niet helpen? 27 mm is inderdaad heel erg goed Verder dan 17 ben ik nog nooit geraakt
(maar ik ben natuurlijk geen dokter, hé )
pi_67353108
Ik moet eerst een jaar aan de clomid. Want dat is standaard en ze kan me niet voortrekken.
Maar ergens denk ik dat ze dat niet kan volhouden. Want de clomid doet zn werk wel, maar de eisprong heeft niks met clomid te maken toch?
pi_67353176
Nee, daarom dat ik dacht van de clomid wel aan te houden voor de groei van de follikels, maar Pregnyl zorgt normaalgezien voor een eisprong. Gewoon, iets extra (1 inspuiting per cyclus...)

Ik moest normaalgezien 6 cyclussen clomid nemen, maar na 3 (wel van dubbele dosis) bleek al genoeg dat het echt geen effect had en heeft ze de nodige documenten ondertekend. Maar dit is België natuurlijk.
pi_67353335
Kijk, bij jou blijkt dat het géén effect heeft. Mij mij had het de 1e 3 maanden wel effect
En als je dan de rest thuis moet doen word het niet meer bijgehouden en dan blijkt bij terugkomst dat het een zooitje is geworden.. Daarom hoop ik ook dat ze me nu onder behandeling houdt en me niet weer terug naar huis stuurt.. Tenzij ik 100% weet dat alles werkt en dat het nu gewoon goed moet komen.
pi_67356018
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:19 schreef Vlindur het volgende:
Ik moet eerst een jaar aan de clomid. Want dat is standaard en ze kan me niet voortrekken.
Maar ergens denk ik dat ze dat niet kan volhouden. Want de clomid doet zn werk wel, maar de eisprong heeft niks met clomid te maken toch?
Want dat is standaard? Man, wat kan ik boos worden om zo'n uitspraak. Geen enkel lichaam is standaard dus ook geen enkele behandeling

Waar kan ik d'r vinden om eens een hartig woordje met d'r te praten?
pi_67356063
Owh ja, en Pregnyl is inderdaad om de eisprong een handje te helpen. Dat staat in principe los van de Clomid/Puregon/etc. behandeling.
pi_67356238
PC

Ik snap dr aan de ene kant best wel hoor, maar ik hoop toch wel dat ze begrijpt dat dit niet langer kan. En dat snapt ze dan ook vast wel.. De vorige keer had ze het ook al over pregnyl. Joh, we wachten gewoon af. Ik weet het anders ook niet
pi_67358884
Ik heb ook eerst een jaar clomid gehad en mocht daar ook geen pregnyl bij gebruiken. Dus lijkt inderdaad een standaard te zijn
pi_67362588
Het kan ook anders. Mijn verloop (ben nu ruim een jaar bezig):

• 1x50 Clomid - sloeg niet aan
  • 2x50 Clomid - sloeg niet aan
  • 3x50 Clomid - sloeg niet aan
  • LEO - sloeg niet aan
  • 1x50 Clomid (na LEO) - sloeg niet aan
  • Gonal-f + Pregnyl - slaat aan (zit nu in de tweede ronde)

Motto van het ziekenhuis: Als het niet werkt zetten we gewoon de volgende stap. Niet blijven schoppen tegen een dood paard.

Ik zie ook echt het nut niet om iets te blijven proberen dat duidelijk niet werkt
  • pi_67363828
    Ja oké. Maar bij mij werkte het wel.
    Nu werkt het niet meer en nu moeten we zorgen voor een andere oplossing.
    En ik denk dat Clomid en Pregnyl nu de meest logische stap is. Toch?
    pi_67364307
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:32 schreef Vlindur het volgende:
    Ja oké. Maar bij mij werkte het wel.
    Nu werkt het niet meer en nu moeten we zorgen voor een andere oplossing.
    En ik denk dat Clomid en Pregnyl nu de meest logische stap is. Toch?
    Bij mij werkte het om en om. De ene maand kreeg ik van alleen de clomid een eisprong. En de maand er na met dezelfde dosis gebeurde er niets. Zo ben ik een jaar bezig geweest voor ik over stapte (mocht overstappen) op de puregon en pregnyl.

En logische stap is er denk ik niet. Elke gynaecoloog is anders helaas. Dat maakt het vaak verwarrend. Denk dat er niets anders op zit dan even wachten op wat de gynaecoloog zegt. Bij mij werd de dosis gewoon verhoogd om elke maand.
    pi_67364566
    Vlindur: "dat is standaard" is echt te vreselijk voor woorden hoor. Standaard. Tss. Was een lijf maar standaard, dan hadden wij het in elk geval een stuk gemakkelijker.
    In elk geval weer een dikke voor jou en je eitjes.
    pi_67364589
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:47 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij mij werkte het om en om. De ene maand kreeg ik van alleen de clomid een eisprong. En de maand er na met dezelfde dosis gebeurde er niets. Zo ben ik een jaar bezig geweest voor ik over stapte (mocht overstappen) op de puregon en pregnyl.

En logische stap is er denk ik niet. Elke gynaecoloog is anders helaas. Dat maakt het vaak verwarrend. Denk dat er niets anders op zit dan even wachten op wat de gynaecoloog zegt. Bij mij werd de dosis gewoon verhoogd om elke maand.
    Dat doe ik ook wel, maar als ze me nu weer alleen aan de clomid wil hebben ga ik wel steigeren, want die werken wel, maar niet voor de eisprong. En als ik dat hier zo lees, heb ik daar pregnyl voor nodig. Dus dat zou ik dan wel graag willen hebben dan.
    pi_67364638
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:56 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Vlindur: "dat is standaard" is echt te vreselijk voor woorden hoor. Standaard. Tss. Was een lijf maar standaard, dan hadden wij het in elk geval een stuk gemakkelijker.
    In elk geval weer een dikke voor jou en je eitjes.
    Dank je wel pop
      dinsdag 24 maart 2009 @ 18:36:26 #256
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_67365640
    Jemig dames, wat een ellende soms hier met al die medicijnen. Hoop eerlijk gezeg dat het mij bespaard blijft. Ik duim heel hard voor jullie hier.

Ik kwam eigenlijk even spieken wat de uitslag was voor Saffier... of heb je die nog niet gehad?
    pi_67366052
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat doe ik ook wel, maar als ze me nu weer alleen aan de clomid wil hebben ga ik wel steigeren, want die werken wel, maar niet voor de eisprong. En als ik dat hier zo lees, heb ik daar pregnyl voor nodig. Dus dat zou ik dan wel graag willen hebben dan.
    Ik hoop voor je dat ze daarin meegaat
    pi_67366650
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 18:50 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat ze daarin meegaat
    Ik ook..
    Maar genoeg over mij, hoe gaat het bij jou vandaag?
    Beginnen de zenuwen al te komen? Of trek je het nog wel in de wachtweken?
    pi_67367122
    Ik zit ondertussen 'al' op een kwart. Probeer me er niet te veel mee bezig te houden. De kans is zooooo klein dat het is gelukt dat ik mezelf niet gek wil maken

Baal wel dat als het niet gelukt is de ICSI-behandeling pas ergens mei of juni wordt en in de tussentijd geen poging. Magoed. Na al het wachten kan dat er ook nog wel bij
    pi_67367290
    Je hebt groot gelijk, met stressen schiet je ook zo weinig op.. Afleiding zoeken is het beste dan
    Ach, mei of juni is al vrij snel! Dan heb je volgend jaar om deze tijd misschien al wel een mooi baby'tje in je armen! Maar alle dagen die je moet wachten duren te lang..
    pi_67367410
    En 2010 is toch een mooier jaar en nog makkelijk rekenen ook dan 2009
    pi_67369179
    Kut is dat he wachten
    pi_67369352
    Ja, heel kut. Ik tel alweer af. Nog 11 dagen en ik weet of het deze keer dan eindelijk gelukt is.
    pi_67369397
    En dan ben ik eigenlijk nog maar een wachtgroentje
    pi_67369469
    Ja, ronde 2 toch? Ik zit inmiddels in ronde sint-juttemis. Sinds november 2007 zat ik me net te bedenken. Klinkt wel heul lang al... Maar ook de 2e ronde is wachten waardeloos hoor.
    pi_67369485
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:26 schreef prinseszondererwt het volgende:
    Ja, heel kut. Ik tel alweer af. Nog 11 dagen en ik weet of het deze keer dan eindelijk gelukt is.
    Even tellen ik moet nog............... 9 dagen wachten geloof ik. Kunnen er ook 10 zijn
    pi_67371582
    Hier nog een week en dan weet ik hopelijk echt wel veel meer
    pi_67372696
    wij nog 2 nachtjes slapen en dan eindelijk weer naar de gyn... maar of je dan meteen echt iets weet of aan de gang kan daarna... geen idee... maar goed, we gaan het zien... we weten in ieder geval dat er bij manlief iets niet helemaal in orde was...

Tally, die 10/9 dagen kom je ook nog wel door, na zo lang wachten... ik hoop zo dat het daarna goed nieuws is!

Hoe is het ondertussen met Saffier?
    pi_67373538
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 20:30 schreef Tally het volgende:

[..]

Even tellen ik moet nog............... 9 dagen wachten geloof ik. Kunnen er ook 10 zijn
    Morgen heb je al weer 10% van die 10 dagen gehad
    Of zelfs nog meer als het 9 dagen zijn
    pi_67381549
    mijsje: sterkte met alles!

oh al dat wachten hier.... het is zenuwslopend, weet er alles van.... sterkte meiden!

als het goed is wordt ik 1 of 2 april ongesteld. Dus het is in aantocht in ieder geval.
    Op dit moment iets pijnlijke tepels, pijn in de onderbuik en wat in de onderrug, maar dat zal wel met de komende ongesteldheid te maken hebben... denk echt niet dat ik nu ineens spontaan zwanger ben geworden... kan ik echt niet geloven.

Sinds ik met alle medicijnen begonnen ben, heb ik veel meer last van ongesteldheidkrampen ed... herkennen jullie dit???

Ben nu bezig sinds 2006... dit is wat ik heb gehad tot nu toe:

1x pergotime tabletten (net zoiets als clomid)
    1x pergotime tabletten
    1x pergotime tabletten
    tripple dosis pergotime tabletten
    (met pergotime had ik wel eigroei, maar geen goede eisprong steeds)

1x 75g puregon en daarna pregnyl (met synarela neusspray vooraf en progesteron vaginale capsules achteraf)
    1x 75g puregon en daarna pregnyl (met synarela en progesteron)
    1x 100 en 75g puregon en daarna pregnyl (met synarela en progesteron)

Nu moet ik dus beginnen op de derde dag van ongi, 75g en deze keer geen neusspray of progesteron!
    En het is in een ander ziekenhuis EN nu krijg ik wel inseminatie. De andere keren was het gewoon zelf klussen....
    Hier mag ik ook geen behandeling direct na een behandeling doen, minstens 1 a 2 maanden ertussen...
    Dus ik baal altijd als ik zolang moet wachten...
    pi_67381820
    Hallo,

Dinsdag 10 maart heb ik pregnyl gehad zodat ik woensdagavond een eisprong zal krijgen.
    Op deze avond heb ik met mijn man gemeenschap gehad. Dinsdag 17 maart ben ik begonnen met licht bloeden. Er kwam heel af een toe een drup in het maandverband verder alleen een beetje met afvegen.
    zondag is het licht bloeden op gehouden. Vandaag heb ik een test gedaan omdat het nu 14 dagen na de eisprong is deze is negatief. Mijn vraag is of iemand van jullie hier ook ervaring mee heeft gehad. Normaal ben ik na pregnyl niet zo snel ongesteld of wat het ook was.
    pi_67382390
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:51 schreef mijsje het volgende:
    Tally, die 10/9 dagen kom je ook nog wel door, na zo lang wachten... ik hoop zo dat het daarna goed nieuws is!
    Het wachten is het probleem ook niet MAAR DIE SPANNING!!!
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:11 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Morgen heb je al weer 10% van die 10 dagen gehad
    Of zelfs nog meer als het 9 dagen zijn
    Morgen nog een weekje. Dus ik heb al meer dan 10% dr op zitten.
    Ik heb besloten dat ik 3 april ga testen. Als ik het vol hou
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:02:46 #273
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_67382505
    Sorry Melissa, ik heb er geen ervaring mee.

Ik ben een post kwijt van gister Ik had nog op Leonieke gereageerd dat het een goed idee is dat we dit topic maar snel op mogen doeken. Nou ja, alsnog dus.
    Ik was gister (en straks weer) met mijn tollende hoofd bij mijn ouders, lekker vertroeteld worden en had gister geen zin meer in i-net.

Moeilijk he Mijnsje als je niet goed weet waar je aan toe bent, of wat ze nog gaan verzinnen voordat je écht aan de slag kunt

Vlindur logisch dat je baalt van je lijf, maar ze doet wat ze kan hoor!! Miss_Sly wist dat zo mooi te verwoorden ooit. Hou moed!
    Je kan altijd vragen aan je gyn wat ze voelt voor pregnyl, nee heb je ja kun je krijgen

CP ik blijf mijn duimen draaien, 2e wachtmaand of wachten sinds Sint Juttemis maakt niets uit denk ik alhoewel je misschien wat meer geduld hebt in de 2e ronde dan in het 3e jaar misschien, het komt goed hoor!! PZE jij kan ook wel een extra gebruiken voor jou duim ik natuurlijk ook, ik sla niemand over met duimen!

Tally jij ook hier? Had ik iets gemist? Succes met wachten!

Wilma er gáát écht iets gebeuren voor jou nu!! Jammer dat er rustmaanden tussen zitten, maar wie weet heb je die helemaal niet nodig straks!!

Loenieke, nog even, het is bijna 1 april

Had ik nou al de uitslag van mijzelf verteld? Ze hebben 2 spots endo weggebrand achter de bm (was niet veel dus) en de eileiders zijn zéér goed toegankelijk volgens de gyn Helemaal mooi dus Volgende maand op controle.

M. moest gister naar het zh, naar de androloog. Lang verhaal kort; hij krijgt voor 3 maanden hormonen omdat zijn hormoonwaarden precies binnen de grenzen waren proberen ze die op deze manier hoger te krijgen. Die hormonen zorgen nl voor de hoeveelheid en beweeglijkheid van de zwemmers. Hiermee hopen ze ze beter te krijgen. Over 3 maanden weer de zwemmers komen laten testen, 2 weken daarna weer de uitslagen.
    In de tussentijd zelf aan de slag maar. Omdat ik afgelopen weekend ongeveer mijn ei had geeft dat ons 2 'kansen' zelf, ga straks dus ovu-testen halen. Aan de ene kant balen dat het wéér 3 maanden duurt voordat we een stapje verder kunnen aan de andere kant nu nog 2 pogingen om zonder grote toestanden zwanger te worden. Ik weet even niet wat ik ervan moet vinden.
    Zometeen naar de apotheek, ben benieuwd of we zonder (bij)betalen die medicijnen krijgen.
    SPOILER

[ Bericht 23% gewijzigd door Saffier op 25-03-2009 09:14:40 ]
    Ylana
    pi_67382561
    Kalkafzetting hoeft niet altijd kanker te zijn hoor Saffier. Dat heb ik van dichtbij mee gemaakt.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:08:00 #275
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_67382598
    Niet leuk om te horen lijkt me, dat laatste, maar wel een prettig idee dat ze er idd vroeg bij zijn. Je weet het nu zelf ook dus kan je regelmatig op onderzoek aandringen!

Fijn dat het bij jou van binnen allemaal goed eruit zag!
    Hopelijk doen die hormonen hun werk en hoeven jullie niet nog een stapje verder.
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:16:47 #276
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_67382790
    Daarom heb ik 'm in een spoiler gezet Tally het hóeft niets te betekenen maar zodra ze dat letterlijk zeggen schrik je toch even. Bedankt vor je reactie!!

We gaan komende 2 maanden gewoon veel feestjes bouwen en vroeg naar bed enzo
    Ylana
    pi_67382871
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:16 schreef Saffier het volgende:
    Daarom heb ik 'm in een spoiler gezet Tally het hóeft niets te betekenen maar zodra ze dat letterlijk zeggen schrik je toch even. Bedankt vor je reactie!!

We gaan komende 2 maanden gewoon veel feestjes bouwen en vroeg naar bed enzo
    Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat ze ons hebben bang gemaakt met het woordje kanker. En dan ga je wel leren dat je het eerst maar moet zien en dan pas gaat geloven.
    Moet wel zeggen dat door de eerste keer mijn bruiloft en nog groter feest was geworden dan we in gedachten hadden. We hebben toen echt alles gedaan wat we eigenlijk ook wilde maar niet deden omdat het toch wel geld zou gaan kosten wat eigenlijk dan ook weer niet nodig was omdat het ook zonder kon
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:28:56 #278
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_67383107
    Hahahaha groot gelijk!! Feesten we leven maar een keer
    Een keer schrikken was wel ff genoeg, voor de volgende keer hou ik jouw woorden in gedachten, thanks!
    Ylana
    pi_67397657
    Saffier, fijn dat het er bij jou zo goed uitzag. Kalk is inderdaad niet altijd meteen erg hoor, wat tally zegt. Toch schrikken lijkt me. Vandaar maar weer eens een voor jou.
    pi_67398313
    Saffier, een mooie uitslag voor jou , en inderdaad even schrikken bij je mannetje... Ik hoop dat het jullie lukt om je er niet te veel zorgen over te maken, want het hoeft inderdaad niks te betekenen.
    Tally, ik kan me de spanning heel goed voorstellen! na zo'n tijd wil je het eigenlijk gisteren al weten!
    pi_67404211
    Ik ben het zat
    Ik wil niet meer wachten. Ik riep net tegen hubbie laat ik maar gewoon ongesteld worden dan weet ik tenminste nu al zeker dat het niet gelukt is.
    Enige wat ik kan is de hele tijd janken. KUTZOOI
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:18:37 #282
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_67405951
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:02 schreef Saffier het volgende:
    Had ik nou al de uitslag van mijzelf verteld? Ze hebben 2 spots endo weggebrand achter de bm (was niet veel dus) en de eileiders zijn zéér goed toegankelijk volgens de gyn Helemaal mooi dus Volgende maand op controle.

M. moest gister naar het zh, naar de androloog. Lang verhaal kort; hij krijgt voor 3 maanden hormonen omdat zijn hormoonwaarden precies binnen de grenzen waren proberen ze die op deze manier hoger te krijgen. Die hormonen zorgen nl voor de hoeveelheid en beweeglijkheid van de zwemmers. Hiermee hopen ze ze beter te krijgen. Over 3 maanden weer de zwemmers komen laten testen, 2 weken daarna weer de uitslagen.
    In de tussentijd zelf aan de slag maar. Omdat ik afgelopen weekend ongeveer mijn ei had geeft dat ons 2 'kansen' zelf, ga straks dus ovu-testen halen. Aan de ene kant balen dat het wéér 3 maanden duurt voordat we een stapje verder kunnen aan de andere kant nu nog 2 pogingen om zonder grote toestanden zwanger te worden. Ik weet even niet wat ik ervan moet vinden.
    Zometeen naar de apotheek, ben benieuwd of we zonder (bij)betalen die medicijnen krijgen.
    SPOILER
    Poeh das idd wel even schrikken. En nou 2 maanden hard klussen
    en anders krijg je daarna een beetje hulp
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:19:22 #283
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_67405976
    Ow en ik duim natuurlijk voor jullie allemaal!
    KOm op Tally, nog even volhouden
    pi_67407432
    Tally, hang in there! Nog een paar dagen joh.
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:00:30 #285
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_67407719
    Tally wat rot die wachtdagen hè? Hou vol meid, nog even!
    Ylana
    pi_67407897
    *Tally een dikke knuffel geeft*
    pi_67408260
    Tally ook van hieruit een dikke knuffel... kl*te wachtdagen ook
    pi_67409031
    Nog maar een weekje Tally. Da's voorbij voor je het weet

En dan nu serieus: het is ook zwaar k*t dat wachten
    pi_67409509
    Thanks. Het is gewoon die onzekerheid. Je lichaam voelt zwanger aan maar dat kan nog helemaal niet.
    Dat weet je nog helemaal niet zeker. En dan die krampjes Die krampjes soms maken het erger die onzekerheid
      woensdag 25 maart 2009 @ 21:49:02 #290
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_67409694
    Tally
    Er is ook echt gewoon niets dat het makkelijker kan maken...
    Hang in there meisje!
    pi_67409723
    Dat gevoel ken ik ja. Zwangerschapsverschijnselen van de Pregnyl. Het is zo gemeen om iemand die niet makkelijk zwanger kan worden zo te tergen. Evil hormonen zeggen:"Mwoehahahaha, zo voelt het om zwanger te zijn, maar wij gaan lekker niet vertellen of het echt is of nep"
    pi_67418828
    tally

ja precies CP... echt zo verwarrend....
    pi_67419541
    Mijn jankavondje is weer over! Ik heb gisteravond een leuke opdracht gekregen (via via) waar ik me op kan storten.
    Het maken van een website. Al is het een tijdje geleden dat ik het heb gedaan kan ik me nu daar helemaal op storten.
    Even iets om het van me af te zetten

Bedankt meiden!
    pi_67420180
    Blij dat het beter met je gaat Tally

Ik ben gistermiddag ongesteld geworden, Dus we gaan weer verder met de volgende ronde.
    pi_67420229
    Balen Vlindur
    Uithuilen en opnieuw beginnen
    pi_67420424
    Ben er eerder blij mee. Ik had toch al geen eisprong, dus hoe eerder ongesteld hoe beter. 30 dagen, netjes vind ik

"Uithuilen en opnieuw beginnen" dat vind ik zo mooi, Mefke heeft het in dr Signature. Word er altijd een beetje emo van als ik dat lees
      donderdag 26 maart 2009 @ 11:02:40 #297
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_67422716
    Tally wat fijn dat je je gedachten nu even in zo'n leuke opdracht kunt vastzetten! Succes
    Vlindur

Ik heb vanmorgen voor de zékerheid toch maar even het zh gebeld. Manlief heeft medicijnen en in de bijsluiter staat dat je er niet zwanger mee mag worden We gingen er wel van uit dat dat dan gold voor de vrouw, maar ik wilde het graag even zeker weten en idd, dat slaat op de vrouw, maar wáárom staat dat dan niet gewoon in de bijsluiter omdat dat makkelijk is zeker?
    Volgens het zh belt ongeveer 75% hier even over na, ligt het iig niet aan mij dus (gaat er dan geen lampje branden in het zh dat ze dat er even bij kunnen zeggen als ze dit recept uitschrijven?)
    Ylana
    pi_67423576
    Tally... wat klote dat je je hier weer bent komen 'melden'. 't Was een tijdje stil rondom jou...
    Heel veel sterkte met de komende behandelingen... probeer de moed erin te houden. En even je gedachten op wat anders is alleen maar goed denk ik!

Vlindur; wat ik nog tegen je wilde zeggen... bij mij werkte de Clomid ook niet goed meer op den duur. Eerst had ik er nog wel eisprongen mee, maar na een aantal maanden niet meer of veel te laat. Ik moest toen overstappen op Puregon en Pregnyl. Overigens moest ik ook een jaar Clomid gebruiken... is ook zo'n "standaard" bij ons in het ziekenhuis als ze geen extreme onvruchtbaarheidsproblemen tegen zijn gekomen tijdens de onderzoeken. bij ons lag het probleem aan mij; zonder medicijnen geen eisprong.

Verder voor iedereen hier; veel sterkte met jullie wandeling door de mmm... hopelijk zal het geen lange wandeling zijn. Probeer allemaal de moed erin te houden... ook al zie je het af en toe echt niet meer zitten... het kan echt goed komen!
    pi_67427369
    Jose, Ik heb PCOS, komt ook op neer dat ik zonder medicijnen geen eisprong heb. Wat achterlijk he, dat je het een jaar moet gebruiken. Maar ik zal het er morgen wel met haar over hebben. Ik hoop iig dat ik er iets bij krijg en niet alleen Clomid moet blijven gebruiken.
    Hoelang heb jij/jullie in totaal in de MMM gezeten?
    pi_67430947
    Vlindur; ik vond het ook zo stom dat ik het een jaar moest blijven gebruiken. Ik ben er in maart 2007 mee begonnen en een jaar later in maart 2008 ben ik begonnen met de Puregon en Pregnyl. Ik heb in de tijd dat ik Clomid gebruikte 3 keer blaasontsteking gehad, volgens de gyn kon dat niet door Clomid komen. Ik vond het wel heel raar... ik heb haast nooit blaasontsteking gehad, ja als kind, en vervolgens 3 keer vrijwel achter elkaar. en de laatste ronde Clomid had ik een vochtcyste van 5 cm in één van de eierstokken. Toen die weg was, ben ik begonnen met de spuiten.

Wij zijn in totaal 2 jaar en 3 maanden bezig geweest om zwanger te raken. Het eerste jaar probeer je het nog zelf, maar na een jaar zijn ook wij naar het ziekenhuis gegaan. En nu... nu ligt er een lief klein jongetje van 3 maanden boven in bed te slapen...

Heb het er maar goed over inderdaad. Ik had dat toen ook moeten doen, want Clomid was het gewoon niet voor mij. Succes morgen in ieder geval!
    pi_67433346
    Jose, Ik had vorige ronde ook een cyste, was ook een centimeter of 5, is verder terug wel te lezen. Maar volgens mij is hij ook al weer kapot. Als ik de laatste echo even goed herinner. Ik ga het er zeker over hebben. Dit moet anders, Clomid is prima hoor, maar ik wil er dan wel wat bij, want dit werkt gewoon niet.

Deze maand is het 2 jaar geleden dat we besloten om voor een kindje te gaan..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')