abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66923018
CP:

saffier: het gaat redelijk, zit te wachten tot ik met een nieuwe behandeling mag beginnen, als het goed is begin april!!! Dit word dan mijn enerlaatste behandeling! Hoop zo dat het nu lukt, maar ik heb er nu goede hoop in... weet niet wat het is... misschien omdat het in een ander ziekenhuis nu is, of dat het nu wel IUI wordt en niet zelf klussen thuis meer... of door de uitspraak van SilkTie: verander van plaats, verander van geluk....

Ik post nu dus niet zo vaak, maar dat zal ik wel weer doen als ik begonnen ben met de volgende ronde.
(" de volgende ronde..." mevr Stemband, haha)
pi_66925607
whahah saffier.. nu pis ik in mijn broek

En een dikke voor alle meiden hier!! Ik hoop dat jullie allemaal snel naar Z&G mogen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:17:36 #103
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_66926723
Saffier... ik moest wel erg lachen om je opmerking..

CP; ik vind het vrij logisch dat je van die grote Grizzlie beren op de weg ziet (ik herken dat zo van mezelf... eerst zo down en dan later gaat het wel weer). Hopelijk zie je er gauw ook wel de positieve kant van in. En wat ik nog wilde zeggen; je weet het natuurlijk nooit -of de embryo's wel blijven plakken- maar als jouw baarmoeder wel netjes elke maand doet wat het zou moeten doen... dan moet ik zeggen dat dat echt niet slecht klinkt!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_66937831
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:58 schreef Diaan73 het volgende:
CP, wat een domper dat jullie nu meteen ICSI moeten gaan doen.... En Saffier, ik zag nav je opmerking ook al zaadjes in de kleedkamer enz. Ik wil jou heel veel succes wensen met de kijkoperatie
Verder probeer ik dit topic te volgen, maar soms lukt het niet Maar ik blijf met jullie meeleven en meeduimen hoor!!!

Meiden, misschien bemoeierig maar hebben jullie ook al acupunctuur geprobeerd.. ik heb daar heel veel baat bij gehad, door die behandeling heb ik weer een normale cyclus gekregen, daar ben ik van overtuigd en daarbij baat het niet, schaadt het niet....
bemoei maar hoor Diaan! Ik zou daar dus zelf nooit op gekomen zijn! dank je!
pi_66940831
CP, hoe is het met je kater?
pi_66941345
Mijn vriendin is bevallen. Morgen even baby gluren. Ik hoop dat ik het trek, want ergens steekt het..
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_66941465
Vlindurtje Gewoon gaan, ik ken het gevoel. Moet zondag ook weer op kraamvisite bij mijn vriendin. Als je er eenmaal bent gaat het wel, van tevoren is het altijd iets waar je tegenop ziet. Komt goed. Binnenkort komt ze bij jou op kraamvisite en dan heb jij de mooiste/liefste/schattigste baby.
pi_66941621
Ja.. Ik ben ook wel blij en gelukkig voor dr hoor, maar idd.. Ik hoef het hier ook niet uit te leggen Jullie snappen me wel. Ik doe morgen middag/avond wel even een verslagje

(Wat is blaasontsteking verschrikkelijk vervelend zeg )
pi_66946045
Pfff, ik moest natuurlijk ook weer veel te vroeg op... dit oude lichaam is alcohol echt niet meer gewend
Ik ben uit de ergste dip. Durf nog steeds niet te hard te hopen dat alles wel goed gaat komen. Ik hou een slag om de arm

Heh bah Vlindur Ik hoop dat je snel weer tiptopOK bent

En ik blijf die zwemmers maar in dat kleedhokje zien staan... zwembroekje aan, bandjes om...

Overigens heb ik vanmiddag weer een spuit Gonal-f gehaald (900 IE) en toen zei de dame van de apotheek dat haar collega had uitgezocht dat dit mijn derde spuit is en dat vanaf de vierde niet meer vergoed wordt.

Lijkt me stug, want:
1) vruchtbaarheidsbehandeling inclusief medicijnen zit in het basispakket,
2) mijn eerste spuit was 450 IE, de tweede en de derde 900 IE. Lijkt me raar dat ze dan naar het aantal spuiten kijken i.p.v. naar het totaal aantal IE.

Ik denk dat ze in de war zijn met de maximaal 3 behandelingen IVF/ICSI.
Maar voor de zekerheid morgen toch maar even de verzekeringsmaatschappij bellen.

[ Bericht 25% gewijzigd door CrazyPrincess op 11-03-2009 19:58:50 ]
pi_66949511
Dames, wat een lieve berichten hier allemaal. Ik ken niemand van jullie irl, maar jullie zijn zo 'bekend' bij mijn vrienden uit het dagelijks leven. De steun en moed die ik hier soms put uit dit topic is onbeschrijflijk

Ik lees hier constant mee, ondanks het feit dat het posten tegenwoordig een beetje op een laag pitje staat. En net zoals een paar prikken de tranen de laatste tijd ook veel te vaak achter mijn ogen. Morgen een dagje verlof genomen. Kwestie van de batterijen terug te proberen opladen. Door al het gepieker, slaap ik ook veel te weinig en dat helpt natuurlijk niet om het leven écht rooskleurig te zien.

Dikke voor jullie allemaal
pi_66950453
leonieke, even gas terug hebben we allemaal wel eens nodig, ook jij! Neem het er morgen maar eens goed van!
vlindur, ik ken het gevoel ook heel goed. ik was in de zomer op kraamvisite bij twee van m'n collega's, die hadden twee dagen na elkaar een kindje gekregen, en ik was er zo verdrietig over dat het mij maar niet lukte... Maar toch op kraamvisite gegaan, en het was ook wel weer fijn om de kindjes even te zien... (het was ook net na m'n mk, dus toen kon ik het even niet plaatsen allemaal...dat gaat nu wel weer wat beter)
pi_66950602
Het lijkt me ook dat ze in de war is, CP. Net wat je zegt, de medicijnen bij een vruchtbaarheidsbehandeling worden vergoed, volgens mij.

Herkenbaar, Leonieke. Soms heb ik ook wat afstand en rust nodig. De tranen zitten hier ook nog wel erg hoog vaak, hoor. Goed dat je even tijd voor jezelf neemt.
pi_66951844
Mja, op het moment dat een student bij mij (studentenbegeleider) binnenkomt en vraagt of alles wel goed gaat met mij is het misschien wel de moment om even aan de alarmbel te trekken en eigenlijk zou ik geen favorieten mogen hebben, maar die student is dan ook een schatje... en zou eigenlijk helemaal niet mogen weten wat er scheelt met mij maar ah..
pi_66952041
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:13 schreef leonieke het volgende:
Mja, op het moment dat een student bij mij (studentenbegeleider) binnenkomt en vraagt of alles wel goed gaat met mij is het misschien wel de moment om even aan de alarmbel te trekken en eigenlijk zou ik geen favorieten mogen hebben, maar die student is dan ook een schatje... en zou eigenlijk helemaal niet mogen weten wat er scheelt met mij maar ah..
Wat lief dat iemand zo goed oplet En een favoriet kun je altijd hebben... daar kun je nu eenmaal niets aan doen
Het valt ook allemaal niet mee... Een dagje verlof klinkt als een puik plan
pi_66952275
Erg, hé eigenlijk dat het een student is die het 'moet' opmerken. Maar hij komt zo af en toe eens mijn bureau binnen gewandeld om te zien hoe het met me gaat (heeft zelfs ook wel wat troubles) en hij heeft me ooit 'betrapt' toen het me net allemaal even te lastig was geworden (ik zit alleen in een bureau en op moeilijke momenten wordt dat net allemaal wat ambetanter). Die keer heeft hij mij dan maar begeleid

Morgen proberen even uit te slapen (het slapen gaat me altijd beter af rond 5u30 en morgen mag ik dan ook effectief nog een hele tijd blijven liggen) en meestal helpt dat wel om mijn humeur wat op te krikken
pi_66961586
Zorgverzekeraar gebeld. Antwoord: Mevrouw, u heeft helemaal gelijk. Wordt gewoon vergoed.

Apotheek gebeld. Die snappen er echt niks van...
Ga op cursus ofzo!! Het is je beroep en dan moet ik je gaan vertellen hoe het zit?
Nah ja, of er dan volgende keer op het recept gezet kan worden dat het voor IUI is. (Volgende keer gaat dan echter waarschijnlijk wel echt IVF zijn, maar da's een ander verhaal )
pi_66978420
Het ging goed vandaag, heb dr heel lang vast gehad en dr flesje gegeven

Maar inmiddels weer bij de huiartsenpost geweest want ik heb (weer) nierstenen *auw* Dus vanavond weer niet sporten.. Heb zetpillen en antibiotica.. pfft.. Hel en elende hiero
pi_66978542
Crazyprincess: je zou idd meer verwachten van een apotheker

Wat fijn dat het goed is meegevallen, Vlindur. Maar pfff weer nierstenen? Zijn dat dan 'nieuwe' nierstenen of zijn de oude nog niet weg?
pi_66978669
Leonieke, konden nieuwe zijn, maar ook nog de oude. Moet het aankijken en er om denken dat ik geen nierbekkenontsteking krijg.. Maar daarvoor dus gelukkig de antibiotica.. Ik ga tv kijken en het sporten maar weer afbellen..

Tot ooit
pi_66980262
Tot ooit?

Heel veel sterkte Vlindur
  donderdag 12 maart 2009 @ 20:17:42 #121
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_66982260
Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest,
had mijn hoofd er ff niet meer bij... zoveel tgegenslagen gehad vanaf december..
maar ik heb weer moed en kom er weer gezellig bij.
Ik hoop eigenlijk maar heel even op dit forum.
ik zit echt met spanning te wachten....
ik heb al een paar dagen gevoelige tepels, maar daar en tegen ook al een paar dagen weer last van mijn buik,
maar geen menstruatie te bekennen... HELP waar komt dit vandaan!!!
Ik ben aan de ene kant bang dat de pijn in mijn buik weer zal leiden tot iets wat niet goed is, maar aan de andere kant heb ik ook een positief gevoel...
ik heb vanmiddag natuurlijk weer te vroeg getest, negatief, wilde het gewoon weten hahaha
maar officieel is morgen mijn NOD..
ik ga alleen morgen nog niet testen, wacht het weekend denk ik eerst nog even af..
dus zou ik weer op de lijst mogen...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_66983214
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:17 schreef missCMS het volgende:
Hallo allemaal,

weer terug van weggeweest,
had mijn hoofd er ff niet meer bij... zoveel tgegenslagen gehad vanaf december..
maar ik heb weer moed en kom er weer gezellig bij.
Ik hoop eigenlijk maar heel even op dit forum.
ik zit echt met spanning te wachten....
ik heb al een paar dagen gevoelige tepels, maar daar en tegen ook al een paar dagen weer last van mijn buik,
maar geen menstruatie te bekennen... HELP waar komt dit vandaan!!!
Ik ben aan de ene kant bang dat de pijn in mijn buik weer zal leiden tot iets wat niet goed is, maar aan de andere kant heb ik ook een positief gevoel...
ik heb vanmiddag natuurlijk weer te vroeg getest, negatief, wilde het gewoon weten hahaha
maar officieel is morgen mijn NOD..
ik ga alleen morgen nog niet testen, wacht het weekend denk ik eerst nog even af..
dus zou ik weer op de lijst mogen...
Zit jij niet in het verkeerde topic te posten?

Maar sterkte met spanning van het wachten anyway
pi_66992138
sterkte met het wachten missCMS! Ik hoop ook dat je in het verkeerde topic bent nu! En zo niet, dan blijf lekker hier!
pi_67005022
Vanmorgen voor controle naar het ziekenhuis geweest. Er zit 1 grote follikel die er dinsdag ook al zat. Toen werd er echter gedacht dat het een oude was, maar nu lijkt het of het er toch een van deze ronde is.

Moet nu vanaf morgen ovulatietesten gaan doen en als deze positief is dit weekend moet ik de fertiliteitsassistente bellen en volgt er wellicht maandag alweer een IUI (zonder Pregnyl). Anders sowieso maandag terugkomen voor controle.

Ik ben overigens op een punt aangekomen waarop ik wel even klaar ben met al dit geemmer aan m'n lichaam. Ben er minder mee bezig. Als manlief me niet gewaarschuwd had was ik gisteren de spuit vergeten Misschien ook wel goed dat het me minder bezig houdt, maar moet natuurlijk wel braaf m'n medicijnen blijven gebruiken... Maar ik ga me hier kranig doorheen slaan!
pi_67006651
Ik had om 8.40 een afspraak bij mn gyn..... En ik ben dat vergeten......

En nu zijn ze natuurlijk niet meer bereikbaar.... Wat stom... Maandag maar even bellen..

Ze zou kijken of mn ei al gesprongen was..
pi_67007025
Vlindur, dommie. Kan gebeuren joh. Toch maar klussen voor de zekerheid.

CP, goed dat je zo sterk bent, gewoon doorgaan met die banaan.
pi_67007130
Ja, vanavond weer klusnacht. Dan moet het wel weer goed zijn voor deze maand. Volgens een vruchtbaarheid calculator ding was woensdag de beste dag. En die hebben we ook goed benut

Maar vind het zo stom van mezelf. Het is zo belangrijk en dan vergeet ik het.. Hoe stom!
pi_67009304
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 13:47 schreef Vlindur het volgende:
Ja, vanavond weer klusnacht. Dan moet het wel weer goed zijn voor deze maand. Volgens een vruchtbaarheid calculator ding was woensdag de beste dag. En die hebben we ook goed benut

Maar vind het zo stom van mezelf. Het is zo belangrijk en dan vergeet ik het.. Hoe stom!
Dan denk ik dat het in de lucht zit. Ik was ook m'n spuit bijna vergeten. Kan gebeuren hoor. Je hebt nu al zoveel aan je hoofd
pi_67009826
je bent liev

Zo'n vriend is dan wel handig he J. herinnerde me ook altijd aan mn pillen bende, Heb nu de wekker op mn telefoon maar ingesteld
pi_67017086
Pffff, of ik even wil zeggen dat hij m'n man is en niet m'n vriend
pi_67017690
Whahahahahahaa!!

Geachte man van CrazyPrincess,

U hebt groot gelijk dat u benoemd wil worden als 'man'
Ik wou dat ik mijn vriend mijn man kon noemen.
Met nederige excuses..

Vlinder.
pi_67018428
Hij is weer helemaal in z'n nopjes, dank je wel

Mannen
pi_67024846
ik heb er ook zo een hoor... hij zegt ook altijd stellig: mijn vrouw...

vlindur, kan gebeuren hoor! komt vast goed!
pi_67026803
Het willen van een kindje is voor ons al een teken 'voor de rest van ons leven '
Trouwen kan altijd nog
pi_67033428
Ik vind trouwen helemaal niet zo belangrijk geloof ik...
pi_67033520
Ikke wel hoor. Dan issie echt van mij Vind ik toch wel heel speciaal. Horen we echt bij elkaar

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 14-03-2009 13:02:39 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:50:56 #137
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67036041
Dit jaar al 9 jaar getrouwd en al 15 jaar bij elkaar
Sinds die handtekening issie inderdaad echt van mij
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_67036586
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 10:56 schreef Vlindur het volgende:
Ikke wel hoor. Dan issie echt van mij Vind ik toch wel heel speciaal. Horen we echt bij elkaar
zo vond ik dat ook... het maakte de relatie die we toen hadden wel helemaal af! (voor mijn gevoel dan... m'n mannetje vond het ook niet perse nodig... wilde zelfs trouwen na de eerste baby... na, dan zou er dus helemaal geen bruiloft komen in de komende tijd... )
pi_67042216
Tsja, wij zijn al 10 jaar samen en in het begin wilde ik heel graag trouwen. Nu interesseert dat me niets meer en wil ik gewoon een kindje samen.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:20:06 #140
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67062192
Ik wist niet dt werkeloosheid combineren met werken als kleine zelfstandige zoveel tijd zou vergen .

Heel vlug maar even een beetje bijgelezen, ik zal vast wel veel dingen over het hoofd hebben gezien.

NieTTus, wat knap van je dat je zo'n 'zelfanalyse' gedaan hebt en hiervan voor de toekomst probeert te leren! En motorrijden kan ik alleen maar aanraden, heerlijk! (Alleen niet hier in Israel, dat is werkelijk levensgevaarlijk.)

CP, effe virtueel met servies gooien lucht op, maar gelukkig zit je er ook weer niet zo diep in dat een post van Saffier je er niet uit haalt (opmerkingen waar ik ook hard om heb moeten lachen, ook ik moet nu oppassen niet spontaan in een proestbui uit te barsten mocht ik eens in een zwembad komen: eerst de kleedhokjes inspecteren op geheel gereed staande zwemmers!).

Leonieke, is het niet morgen al 1 april ? Zo niet, dan vast en zeker wel overmorgen. In ieder geval is het vlug en ik hoop voor je dat het daarna ook allemaal vlot zal gaan.

Sterkte allemaal !

Hopelijk kan ik nu weer dagelijks wat tijd vrijmaken om in ieder geval een beetje bij te blijven met wat er hier gebeurt (en hopelijk hoeft dat over een paar maanden ook niet meer omdat het hier dan gewoon leeg is, toch ?).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67126712
SilkTie, ook jij bent lief dat je regelmatig je neus nog laat zien hier. En de enige man die hier post willen we natuurlijk niet kwijt

Iets heel anders. Lees ik net op NU.nl: http://www.nu.nl/economie(...)-verlofregeling.html
Overigens vind ik dat dit niet alleen de vrouw betreft. Bij IUI/IVF/ICSI is de man net zo hard nodig!
pi_67128464
echt belachelijk dat het zo gaat. ik ben blij dat mijn werkgever er veel coulanter in is. als ik naar het ziekenhuis of naar de dokter moet, probeer ik het in te plannen op maandag of dinsdag (mijn vrije dagen) en als dat niet lukt, ben ik vrij van m'n werk. (wordt wel wat lastiger omdat het aantal invallers een beetje (lees hier: heel erg) terugloopt. en om een klas zonder juf te laten zitten, doe je ook niet...
pi_67129334
Ik probeer het ook zoveel mogelijk in m'n eigen tijd te doen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ben zeker een beetje bang voor de IVF, want dat kost echt veel tijd
pi_67129517
ja, dat lijkt me ook wel. heb je het al besproken met je werkgever? ik heb het wel al verteld, gelukkig kan dat bij mijn directeur en heeft hij er alle begrip voor.
pi_67132045
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:38 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer het ook zoveel mogelijk in m'n eigen tijd te doen, maar dat is niet altijd mogelijk. Ben zeker een beetje bang voor de IVF, want dat kost echt veel tijd
Ik heb het niet ervaren als 'tijd kostend'....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_67132140
Hier mag ik gelukkig meestal zomaar verlof nemen. Wel frustrerend soms dat ik op die manier heel wat verlof moet inleveren, maar ik mag al niet klagen dat het allemaal 'zomaar' mag (en als het lukt, probeer ik mijn uren op een ander moment in te halen, zodat ik niets moet inleveren)
pi_67132245
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:05 schreef leonieke het volgende:
Hier mag ik gelukkig meestal zomaar verlof nemen. Wel frustrerend soms dat ik op die manier heel wat verlof moet inleveren, maar ik mag al niet klagen dat het allemaal 'zomaar' mag (en als het lukt, probeer ik mijn uren op een ander moment in te halen, zodat ik niets moet inleveren)
Nog 2 weken!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_67132467
Dat artikel zou ik vanochtend ook plaatsen, maar CP was me voor

Ik kom net bij de gyn vandaan. had gister gebeld omdat ik het vrijdag vergeten was en ik kon vandaag gelukkig terecht. Zo te zien was het gesprongen, maar omdat we dus niet wisten wanneer moest ik zonet bloed laten prikken en vrijdag moet ik weer. En dan dinsdag weer voor gesprek.

Dus de wachtweken zijn weer begonnen Mijn NOD heb ik op 26 maart bedacht.
pi_67133025
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:08 schreef McLaura het volgende:

[..]

Nog 2 weken!!!
Gekkie!

Maar wel super dat er zo gesupporterd wordt

Ik wil zo graag nu beginnen, hé, dus ik hoop echt heel hard dat ze me direct iets geven om mijn cyclus op te wekken zodat ik dan mag beginnen (en niet dat ze me nog eventjes zullen laten wachten).

Which reminds me dat ik deze week weer met foliumzuur ga beginnen Heb dat de afgelopen maanden gewoon verstopt in mijn kast
pi_67133044
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:16 schreef Vlindur het volgende:
Dat artikel zou ik vanochtend ook plaatsen, maar CP was me voor

Ik kom net bij de gyn vandaan. had gister gebeld omdat ik het vrijdag vergeten was en ik kon vandaag gelukkig terecht. Zo te zien was het gesprongen, maar omdat we dus niet wisten wanneer moest ik zonet bloed laten prikken en vrijdag moet ik weer. En dan dinsdag weer voor gesprek.

Dus de wachtweken zijn weer begonnen Mijn NOD heb ik op 26 maart bedacht.
Veel succes met de wachtweken Ik duim alleszins dat die duivels gewoon wegblijven
pi_67133199
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gekkie!

Nou, weet je, sommige mensen blijven gewoon beter hangen dan anderen, en ik ben blij blij blij dat de arts waar je nu bent geweest wel wat voor je wil doen.
pi_67133215
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:35 schreef leonieke het volgende:

[..]

Gekkie!

Ik wil zo graag nu beginnen, hé, dus ik hoop echt heel hard dat ze me direct iets geven om mijn cyclus op te wekken zodat ik dan mag beginnen (en niet dat ze me nog eventjes zullen laten wachten).

Which reminds me dat ik deze week weer met foliumzuur ga beginnen Heb dat de afgelopen maanden gewoon verstopt in mijn kast

Ik hoop van harte dat je snel mag starten! je wacht al zolang, nog langer laten wachten zou killing zijn
Jij bent vast snel aan de beurt nu! Ik gun je je zo
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 12:58:24 #153
5428 crew  miss_sly
pi_67133709
Ow Vlindur, hopelijk zie ik je in Z&G als ik terugkom van vakantie

leonieke, niet raar hoor, die foliumzuur even niet genomen. Goed dat je er nu weer mee begint. En ik hoop ook dat je nu echt mag starten met een echte behandeling.

Wij hadden en hebben geluk met beide werkgevers. Ik geloof dat ik maar een keer alleen naar het ziekenhuis ben geweest en dat schaap er verder altijd bij was. Hij kan zijn tijd gemakkelijk zelf indelen en heeft een manager die begrip heeft voor de situatie. Ik vind het eigenlijk ook best raar dat er nog niet zoiets is als een verlofregeling voor deze behandelingen, voor vrouwen en mannen, want je doet het toch als stel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67135063
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:01 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik heb het niet ervaren als 'tijd kostend'....
Het zo ervaren of het feitelijk zo zijn, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Feit blijft dat het tijd kost en dat ik daar steeds weer een oplossing voor moet bedenken.

Mijn werkgever heb ik overigens niets verteld, behalve dat ik regelmatig naar het ziekenhuis moet. De bedrijfsarts is wel op de hoogte.
pi_67135132
McLaura: het is dezelfde arts als de vorige keer, maar ik vond hem veel beter communiceren deze keer (en ik niet alleen, mijn man had ook een veel beter gevoel en hij is de optimist van de twee).

Vlindur: het valt nog redelijk (echt wel, redelijk ) mee als ze met korte termijnen werken. Het was begin maart toen ik een nieuwe afspraak kreeg voor 1 april. En geef nu toe, 1 april dat is eigenlijk ook gewoon nog bijna maart hé Het zou gewoon super zijn als ik in april nog mag starten

Miss_sly: ik heb me wel een beetje schuldig gevoeld eigenlijk dat ik er mee gestopt ben, maar wat heb ik aan 4 maand foliumzuur slikken als ik niet zwanger kan worden? Ik hoop gewoon dat ik eigenlijk geen stommiteit heb begaan
pi_67135250
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:49 schreef leonieke het volgende:
McLaura: het is dezelfde arts als de vorige keer, maar ik vond hem veel beter communiceren deze keer (en ik niet alleen, mijn man had ook een veel beter gevoel en hij is de optimist van de twee).

Super!

En wat betreft het foliumzuur : alles wat je binnenkrijgt is meegenomen en het is toch het belangrijkst dat je het slikt als je zwanger bent!
pi_67135288
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:47 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Het zo ervaren of het feitelijk zo zijn, zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Feit blijft dat het tijd kost en dat ik daar steeds weer een oplossing voor moet bedenken.

Dat is waar. Misschien dat het bij mij zo 'leek' omdat ik op woensdag en vrijdag vrij ben, en de punctie op woensdag was en de terugplaatsing vrijdag. Voor mijn man heeft het hem 2 vrije dagen gekost, maar zijn baas wist ervan en die heeft hem heel droog ziekgemeld.
pi_67135321
en vroeger kregen mensen helemaal geen foliumzuur in de vorm van pillen binnen, dus alles wat je nu extra neemt, helpt!
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 13:59:36 #159
5428 crew  miss_sly
pi_67135405
Over foliumzuur: het is iets waarvan we meer nodig hebben als we zwanger zijn, voor de baby. Dit is een mineraal (?) dat we kunnen en ook moeten opslaan in ons lichaam om er voldoende van te hebben tijdens de eerste 12-14 weken van de zwangerschap. Als je een week of 4-6 voor je zwanger wordt, begint met slikken en dan doorslikt tot 14 weken, is er helemaal niets aan de hand. Dus even niet slikken als je niet zwanger kunt worden, kan echt geen kwaad, leonieke! Nu weer beginnen dan zit je keurig op schema als je straks een IUI ofzo hebt
pi_67135435
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:55 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat is waar. Misschien dat het bij mij zo 'leek' omdat ik op woensdag en vrijdag vrij ben, en de punctie op woensdag was en de terugplaatsing vrijdag. Voor mijn man heeft het hem 2 vrije dagen gekost, maar zijn baas wist ervan en die heeft hem heel droog ziekgemeld.
Ik heb tot nu toe ook zo veel mogelijk op m'n vrije dag gedaan, maar nu met IUI's en aankomende IVF's merk ik dat het ideale moment het toch wel erg afhankelijk is van je cyclus en absoluut niet te plannen valt
Nah ja, ik zie het allemaal wel. Ik vind het vervelend dat ik er niet open over kan zijn. Ook naar andere collega's toe kan ik me voorstellen dat het vreemd is dat ik vantevoren niet weet of ik bij een meeting kan zijn of niet. Maar aan die collega's heb ik dan weer gewoon schijt
pi_67135557
you go girl! we gaan gewoon voor een behandeling waarbij je daarna gewoon lekker zwanger bent!
pi_67141628
/ begin egopost
Ik baal vandaag. Mijn ovustreep is nu weer helemaal verdwenen, ik had zo'n goede hoop na het ministreepje van gisteren. Bovendien begin ik mijn baan steeds meer zat te worden, maar vind ik het niet echt een optie om te gaan solliciteren. Stel je voor dat ik toch ineens - je weet nooit - zwanger raak, dan is dat ook een beetje vreemd voor de nieuwe werkgever. Maar aan de andere kant: het kan nog wel eeuwen duren... Ik ben dus even niet zo heppie vandaag.
/ end egopost
pi_67142568
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:59 schreef prinseszondererwt het volgende:
/ begin egopost
Ik baal vandaag. Mijn ovustreep is nu weer helemaal verdwenen, ik had zo'n goede hoop na het ministreepje van gisteren. Bovendien begin ik mijn baan steeds meer zat te worden, maar vind ik het niet echt een optie om te gaan solliciteren. Stel je voor dat ik toch ineens - je weet nooit - zwanger raak, dan is dat ook een beetje vreemd voor de nieuwe werkgever. Maar aan de andere kant: het kan nog wel eeuwen duren... Ik ben dus even niet zo heppie vandaag.
/ end egopost
Arme pze
Tegen mij werd gezegd dat als ik een ministreepje zag ik het later die dag nog eens moest proberen. Misschien is je ei al gesprongen?

En dat solliciteren dat ken ik wel. Ik vind zelf dat je niet je leven om de MMM moet bouwen. Want stel dat het nog een jaar duurt (heaven forbid), dan heb je al die tijd om niks zitten wachten... Natuurlijk bestaat het risico dat je ineens wel zwanger bent als je net ergens werkt...

Voor jou ook een hele grote knuffel en veel wijsheid in je keuze
pi_67142966
Voor lief PZEtje:
pi_67143275
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:00 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vind het vervelend dat ik er niet open over kan zijn. Ook naar andere collega's toe kan ik me voorstellen dat het vreemd is dat ik vantevoren niet weet of ik bij een meeting kan zijn of niet. Maar aan die collega's heb ik dan weer gewoon schijt
Dat lijkt me idd erg lastig. Mijn werk is vanaf het begin op de hoogte geweest, en de ouders van mijn gastkindjes heb ik tijdens de intake al ingelicht dat we in een traject zaten.
pi_67143363
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:29 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Ik vind zelf dat je niet je leven om de MMM moet bouwen.
Inderdaad CP, heel verstandig. Ik wist toen ik mijn eerste contract tekende niet hoe dingen zouden gaan lopen, en heb twee keer verlenging gehad. Nu ik geen verlenging meer krijg (in mijn functie geven ze geen vaste aanstellingen) ben ik zwanger. En strak gepland hoor, 1 juni loopt mijn contract af, en eind juli ben ik uitgerekend. Nouja, het scheelt weer : ik hoef geen verlof aan te vragen, dat krijg ik sowieso
pi_67143386
PZE, dikke knuffel en plaats zoveel egoposts als je wilt!
pi_67145067
Bedankt lieverds.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:11:01 #169
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67145467
PZE ego-posts mogen hier hoor! Soms zijn ze nodig en dan moet je gewoon je ei kwijt

Ik heb gister 4 uur in het ziekenhuis gezeten voor de intake van de ko van vrijdag. Ik heb 2 gesprekjes gehad van in totaal 15 min . 13.00 uur thuis weg en 18.30 weer terug thuis ik was gister hélemaal kapot.
Vrijdag sta ik als 3e ingepland, rond 12.30 en ik moet hoogstwaarschijnlijk een nachtje blijven en dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Ik was best nerveus voor vrijdag (nu valt het wel weer mee) en daarom heb ik hier even niet gekeken. Ik ben benieuwd wat ze vrijdag zien!

Voor allemaal een
Ylana
pi_67145647
ik post nu niet zoveel en lees zo af en toe 's mee... maar binnenkort ga ik weer meer posten... de volgende menstruatie mag ik beginnen met puregon weer.
vraagje: gaan jullie mannen mee als je inseminatie krijgt???
hier moet de man 's ochtens om 7:30 uur zijn 'goedje' inleveren en de vrouw krijgt om 11:30 uur inseminatie. Nou moet mijn man wel terug naar zijn werk na het inleveren van zijn goedje, dus ik reis alleen naar het ziekenhuis voor de inseminatie... vind het erg jammer dat hij er niet bij kan zijn, maar hij kan echt geen vrij krijgen...
Is het nodig dat de man er echt bij is tijdens de inseminatie???

(zijn werk weet niks van onze behandelingen, want toen hij is aangenomen hebben ze hem nadrukkelijk gevraagd of wij bezig waren met kinderen, want er zijn op zijn bedrijf al 3 mannen die net een baby hebben gehad en hier mag je dan een jaar betaald verlof ontvangen, ja ook de mannen!!!) Dus hij heeft gelogen om deze baan te krijgen.... vandaar
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:27:14 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67146097
Óók de mannen wat een luxe zeg en dan alletwee een jaar
Ik denk dat het alleen voor de morele support prettig is om je man bij de inseminatie te hebben, maar wat je al zegt; hij heeft zijn bijdrage al geleverd, dus dáár is hij niet voor 'nodig' om 11.30. Misschien kan je een vriendin of je moeder (woont ze in de buurt?) meenemen met de inseminatie?
Ik hoop zo dat het jullie in 1 keer lukt!!
Ylana
pi_67146653
Saffier, wat een gewacht weer joh. Altijd hetzelfde ook. Hopelijk gaat het vrijdag allemaal vlot voorbij en komt er een duidelijke 'diagnose' die vlotjes te verhelpen is. Of liever nog: dat alles helemaal oke is natuurlijk.
pi_67146783
Ik vind het zo spannend voor je wilmadonna. En zo tof dat je weer onder behandeling bent.

Mijn man mag en gaat ook mee tijdens de behandeling. Dat is nu in ieder geval nog mogelijk en hopelijk blijft dat zo in de toekomst

Ieder een jaar verlof klinkt geweldig zeg. Ik denk dat ik ook wel behoefte aan meer dan 4 maanden zou hebben na zo'n ingrijpende gebeurtenis. Misschien maar onbetaald verlof nemen tot een jaar ofzo

Wij gaan vrijdag voor poging twee. Net de laatste gonal-f gezet en morgen naar het ziekenhuis voor de pregnyl-prik. En dan weer twee weken geduld
pi_67147558
PZE en Wilmadonna
CP en Saffier
iedereen die het even nodig heeft...
pi_67148446
hallo ik heb een vraag ik heb vorige week een pregnyl prik gezet zonet na het toilet geweest en nu heb ik al wat bloedverlies normaal is dit toch na ongeveer 14 dagen???
pi_67149203
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:23 schreef melissa83 het volgende:
hallo ik heb een vraag ik heb vorige week een pregnyl prik gezet zonet na het toilet geweest en nu heb ik al wat bloedverlies normaal is dit toch na ongeveer 14 dagen???
Is het licht bloedverlies of echt ongesteldheid?
Schijnbaar bestaat er ook iets als innestelingsbloeding waardoor je licht bloed kunt verliezen, maar dat zegt niets over een geslaagde zwangerschap of niet.
pi_67149325
Net even zitten rekenen en tot nu toe al ruim 1300 euro aan medicijnen gebruikt. En da's dus exclusief ziekenhuisbezoeken en operatie
pi_67149334
Het is nog heel weinig maar is het voor ongesteldheid niet vroeg??
Ga er niet meer van uit dat ik zwanger ben maar vind het zelf zo vroeg
pi_67149405
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:45 schreef melissa83 het volgende:
Het is nog heel weinig maar is het voor ongesteldheid niet vroeg??
Ga er niet meer van uit dat ik zwanger ben maar vind het zelf zo vroeg
Dat hangt ook van je normale cyclus af, als je die hebt. Sommige meiden hebben maar een korte luteale fase (8 dagen). Beste is denk ik dit na te vragen bij je arts. Die kent jouw specifieke situatie het best
pi_67149822
Ja ik zal wel even horen de vorig keren dat ik pregnyl gebruikte duurde het volgens mij langer verder heb ik van mij zelf geen cyclus dus dat zal ik niet weten maar in ieder geval bedankt.
pi_67164450
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:00 schreef melissa83 het volgende:
Ja ik zal wel even horen de vorig keren dat ik pregnyl gebruikte duurde het volgens mij langer verder heb ik van mij zelf geen cyclus dus dat zal ik niet weten maar in ieder geval bedankt.
Als het een beetje bloed is kan het ook innestelbloed zijn.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_67176203
jammer genoeg is het niet beiden een jaar met zwangerschapsverlof...
de vrouw neemt vaak 11 maanden en de man dan de 12e maand, maar er zijn ook stellen die het verdelen.
Zeg maar de vrouw 6 maanden en de man 6 maanden.
Of wat ook vaak is: de vrouw neemt 3 maanden en de man 9 maanden verlof.
Het is dus niet beiden een heel jaar, maar ik vind deze regeling al heel wat... kost best wat centen voor alle bedrijven die hun personeel 80% moeten betalen voor zwangerschapsverlof hier.
Maar ik vind het wel fijn, kan je wel veel bij je kind zijn in ieder geval.

Vaak is het wel zo helaas dat de vrouw na die tijd het kind naar een kinderdagverblijf doet en zelf weer 40 uur aan het werk gaat.... Kinderdagverblijven worden hier door de overheid geregeld en vaak ook vergoedt door het bedrijf waar je werkt.
Weet niet hoe het met de wachttijden hier is...

Maar goed, eerst maar 's aan de nieuwe behandeling (nu MET inseminatie) beginnen. Waarschijnlijk begin april, ik houd jullie op de hoogte... en zoals gewoonlijk kan ik niet wachten

(mijn ouders wonen in Nederland dus dat is niet naast de deur, ze komen vanaf 26 april hier een weekje, dus ga ik liever alleen dan dat ik mijn schoonmoeder moet meenemen, haha )
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:09:35 #183
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_67204344
Wilmadonna, Silly was maar wát blij dat ik iedere keer ben meegeweest voor de IUI. Het is niet nodig, maar het geeft wel wat extra steun (en het helpt de 10-20 minuten die je moet wachten door te komen). Aan de andere kant, als hij echt niet kan (en dat kan ik onder de door jou geschetste situatie heel goed voorstellen), moet je kijken of je alleen of met een goede vriendin wilt gaan. Wij hebben hier een paar keer vrouwen alleen gezien, omdat de man er echt niet bij kon zijn.

Maar hopelijk kan hij er wel in gedachten bij zijn (sms-en voor, tijdens en na?); het lijkt me sterk als hij het leuk vindt dat hij er niet bij kan zijn en je alleen moet laten.

Heel veel sterkte en geluk!
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_67218511
saffier, ik krijg je telefonisch niet te pakken... heel veel succes morgen. ik denk aan je!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:17:20 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67218923
Succes morgen Saffier!
pi_67221123
Saffier sterkte en niet te druk maken he. Komt helemaal goed
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:40:19 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67222559
Bedankt meiden. (Niet) druk maken hè? Morgen om deze tijd is het allang weer klaar
Ylana
  Moderator donderdag 19 maart 2009 @ 22:41:45 #188
5428 crew  miss_sly
pi_67222613
Saffier ik hoop dat het je 100% meevalt! Sterkte morgen
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:58:46 #189
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_67223359
Saffier, heel veel succes morgen en ik hoop mee dat het erg meevalt...
Make love, not war ☮
pi_67223498
Succes, Saffier! Ik hoop dat het je meevalt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:09:44 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67223792
Bedankt allemaal
Ylana
pi_67224289
Succes morgen Saffier!
Saartje
pi_67225315
Saffier, succes! Het gaat je vast lukken! Denk aan het gelukszalige moment, die eerste paar tellen van de narcose, en daarna weer heerlijk wakker worden...

Tally, ik wacht ook met jou mee! we denken aan je
  vrijdag 20 maart 2009 @ 07:29:07 #194
26341 Mariposa
Telt af...
pi_67228861
Saffier ook succes van mijn kant gewenst. Hopelijk kan je snel naar huis!

Er werd laatst nog gevraagd hoe het hier ging, ik zit nu in de 4e ronde. 2 weken terug heel heftige
Verder heb ik het erg druk, met dingen in het huis opknappen en mijn werk. Misschien heb ik in mijn onderbewuste het gevoel dat het nog niet "mag" of kan omdat het huis nog niet klaar is, dus daar trekken we nu even aan. Het zjn allemaal kleine dingetjes, maar die moeten toch gedaan worden.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_67229516
saffier ik hoop dat ik nog niet te laat ben... heel veel succes straks. Ik hoop dat je hier straks kunt melden dat het allemaal goed is meegevallen.
pi_67230497
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:46 schreef mijsje het volgende:
Tally, ik wacht ook met jou mee! we denken aan je
Jullie zijn schatjes
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:56:29 #197
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_67256492
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:40 schreef Saffier het volgende:
Bedankt meiden. (Niet) druk maken hè? Morgen om deze tijd is het allang weer klaar
En nu is het 'morgen om deze tijd'!

Hoe is het gegaan? Doe rustig aan... en laat je maar lekker verwennen!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_67256518
Saffier!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 07:48:33 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_67262079
het is goed gegaan. Helaas spugend uit de narcose gekomen en gister geen zin of puf in telefoon of i-net. En nu mag ik naar huis Ga dus taxi regelen en thuis lekker slapen. Details volgen daar. Bedankt voor alles meiden!
Ylana
pi_67262445
saffier, fijn dat 't achter de rug is! slaap lekker & een vlot herstel gewenst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')