Nieuwe regel: sleutel er zo min mogelijk in laten zitten. Stok van slot ? Sleutel er uit !quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:47 schreef swarmahoer het volgende:
ik heb m eruit gehaald ivm met het namaken, andere keren heb ik m er volgens mij in laten zitten
Sowieso: een regel voor sleutelgebruikquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:17 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nieuwe regel: sleutel er zo min mogelijk in laten zitten. Stok van slot ? Sleutel er uit !
Dat is pas gebeurtquote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sowieso: een regel voor sleutelgebruik. We zijn hier niet in een gevangenis
.
Net alsof erin laten zitten schadelijk is. Dat slot had een keer met WD-40 onder handen genomen moeten worden, misschien had dat gescheeld.
Die sleutel is een uitsteeksel en die stok weegt 10 kilo (ja, ik heb hem gewogen). Met dat uitsteeksel (oftewel: die sleutel) blijf je overal achter haken. De sleutel buigt dan. De ene keer de ene kant op, de andere keer de andere kant. De sleutel wordt dus heel vaak een klein stukje verbogen. Dan krijg je op de plaats waar de sleutel buigt hardingsverschijnselen. Dat houdt in dat het metaal harder en wat hard is buigt slecht. Dat breekt. Dat hoeft niet in 1 keer te zijn, maar er ontstaan wel haarscheuren. Op den duur is de sleutel op de plaats waar hij zo vaak verbogen is zo hard geworden en zitten er zoveel haarscheuren in dat de sleutel afbreekt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 00:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Sowieso: een regel voor sleutelgebruik. We zijn hier niet in een gevangenis
.
Net alsof erin laten zitten schadelijk is. Dat slot had een keer met WD-40 onder handen genomen moeten worden, misschien had dat gescheeld.
Ik ook wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 06:31 schreef swollywood het volgende:
Ik heb de sleutel er toen wel uitgehaald, omdat ik bang was dat de stok om zou rollen en de sleutel daardoor af zou breken.
Op zich is de constructie nu goed, ook met het rubber ervoor tegen vuil en regen.
De stok lag toen ik hem ophaalde in Eindhoven onder een dikke laag sneeuw vastgevroren aan de grond en het slot draaide soepeltjes open,
Alleen zat er een knakenslot in, waarvan de sleutel bij de minste weerstand al breekt.
Heb het zelf ook eens gehad met een disselslot van de Gamma van 6,50. Daar braken de sleutels ook van als luciferhoutjes. De sleutel van de stok was trouwens van hetzelfde type als dat brakke disselslot.
Vandaar dat ik ook zo zeker was dat ik hem bij kon laten maken hier in Zwolle.
Gewoon een dikke ABUS er in lassen en dan moet het goed gaan.
[ afbeelding ]
Alleen kosten die iets van 30-40 euro. Ik wil daar overigens best 10 euro aan meebetalen.
2 keer verplaatst, 2 keer de sleutel eruit gehaald.quote:Op donderdag 5 maart 2009 23:44 schreef 2cv het volgende:
Een algemene vraag aan iedereen die de huidige stok al eens verplaatst heeft:
Liet je, toen je de stok van slot gehaald hebt, de sleutel in het slot zitten ?
Ja we hangen aan bus deo aan de stokquote:Op donderdag 5 maart 2009 23:27 schreef kanovinnie het volgende:
kunnen we geen brief sturen naar abus/axe ofzo, een soort praktijktest/reclame
Ja, staal is goed, maar hij mag denk ik wel ietsjes kleiner, dat hij iets beter in de gemiddelde rugzak past.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:50 schreef 2cv het volgende:
Als ik weer een stok bouw wordt hij lichter. Mijn doel met deze stok was om een officieel uitziende stok te maken die tevens onjatbaar is. Een gemeente zal sneller een stukje hout met daaraan een veredeld halskettinkje en een slotje van een poesiealbum weghalen dan zo'n dik stuk staal wat grof geschut (of een sleutel) nodig heeft om weg te halen. Klachten over de grootte/het gewicht zijn dus terecht, maar hoeven (in mijn ogen) niet eindeloos herhaald te worden.
Wanneer gaat dat gebeuren, is dan de grote vraagquote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:01 schreef malse-sjanker het volgende:
daar brengen we verandering in zodra de stok weer in de running is
i agree, wat is er met de stok aan de hand?quote:
Meldquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:43 schreef swarmahoer het volgende:
ik heb treces even gepmt of die naar t topic wil komen
Een sleutel bij laten maken lukt me nog wel, maar lassen en zo kan ik helaas niet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:06 schreef swarmahoer het volgende:
wie kan de stok opereren? swollywood of niet ? anders iig malse sjanker en 2cv
naar diegene moet de stok dus (met het liefst zo kort mogelijke tussenstops) toe gaan
Bijna nooit. Maar het bovengenoemde zwolle regelmatigquote:Op woensdag 11 maart 2009 22:56 schreef swarmahoer het volgende:
bill e kom je ook in friesland of niet?
Hij post er meer dan dat hij er is. En als hij er wel is, is dat meestal geen goed nieuws.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:08 schreef swollywood het volgende:
Ik zie dat 2cv veel post in de Groningen-topics. Als de stok naar de stad Groningen moet, breng ik hem er dan zelf wel heen, kan ik er direct een familiebezoek aan vast knopen.
* swollywood heeft zijn roots in Hoogkerk
zoals je net hebt gelezen is 2cv de gene die dat kanquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:14 schreef maok het volgende:
[..]
Hij post er meer dan dat hij er is. En als hij er wel is, is dat meestal geen goed nieuws.
Maar wat is het plan dan? Iemand moet er toch gewoon even een nieuw slot in/aan maken en dan kan hij toch weer verder?
Ik heb ook wel een strijkplank en een boormachine, maar daarmee krijg ik geen nieuw slot in de stok.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:14 schreef maok het volgende:
[..]
Hij post er meer dan dat hij er is. En als hij er wel is, is dat meestal geen goed nieuws.
Maar wat is het plan dan? Iemand moet er toch gewoon even een nieuw slot in/aan maken en dan kan hij toch weer verder?
quote:Ergens in Nederland onder een plaatsnaambord ligt 1 fokstok met FOK! erop gelast.
De onverwoestbare 'stok':
de stok is onverwoestbaar, het slot is kapot.quote:
ja, maar hij is wel degene die hem gemaakt heeft.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:14 schreef maok het volgende:
[..]
Zelfde van mijn kant, je gezondheid is belangrijker, 2cv.quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:50 schreef rene90 het volgende:
Veel sterkte 2cv, neem je rust en maak je niet druk om de stok, komt wel goed
Let eens opquote:Op donderdag 12 maart 2009 17:44 schreef Maruna het volgende:
Ik kan 'm volgend weekend naar Friesland brengen, als ie eerst richting Twente gaat. Joure en omgeving toch 2cv?
Edit dat; volgende week vrijdag ga ik met de trein naar Friesland, dus dat wordt met een stok misschien toch wat lastig. Alhoewel met een stok niet, maar met de FokStokPAAL wel
Beterschap jongenquote:Op donderdag 12 maart 2009 16:47 schreef 2cv het volgende:
Mensen, ik wil ontzettend graag die stok repareren, maar dat gaat voorlopig (= de eerstkomende 2 maanden zeg maar, maar dat kan zowel langer als korter zijn) niet lukken. Ik zit namelijk al sinds eind januari thuis met hartklachten en ik ben van het minste of geringste al bekaf. En omdat ik soms duizelig e.d. ben rijd ik ook al geen auto meer. De Stok repareren is dus voor mij helaas geen optie. Ik zou het wel willen, zeer graag zelfs, maar het lukt gewoon niet. De Stok naar het noorden toe verslepen is daarom ook niet erg zinvol, tenzij een andere noorderling zich om het ding wil bekommeren.
Omg. amsterdam, we kunnen ook de FOKketting maken, en dan een hereniging regelen met de fokstok :p zo komt de ketting+slot vanzelf terechtquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:21 schreef malse-sjanker het volgende:
als de fokstok in eindhoven is kan ik 'm eventueel zaterdag wel ophalen.
of de fokstok moet richting de provincie zeeland voor die tijd.
ik heb geen slot meer, en aangezien ik al poen neergelegd had voor het slot wat er nu in zit ga ik er niet weer een nieuw slot in smurfen.
er moet wel een nieuw slot in met een stevigere sleutel/constructie.
waar woont rene90 die (wat ik eruit kan opmaken) een goed slot wilt doneren ?
pm maar indien verdere info gewenst is.
ook een goed planquote:Op donderdag 12 maart 2009 19:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
Omg. amsterdam, we kunnen ook de FOKketting maken, en dan een hereniging regelen met de fokstok :p zo komt de ketting+slot vanzelf terecht
Goed plan ! Er moet alleen wel een ander slot in. Dus dat moet er ook even bij geregeld worden.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:35 schreef lynda het volgende:
oke even een samenvatting.. is het slot nog te maken / aan te passen door iemand met een beetje kennis?
Zo ja dan heb ik ook nog wel een mannetje.. genaamd papa! die ik wel aan het werk kan zetten
Blokkeerpen er uit en slot door het gat voeren. Het slot moet dan wel onder en rare hoek er door gewurmd worden. Blokkeerpen met het oog ook aan het slot vast.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 08:14 schreef malse-sjanker het volgende:
de blokkeerpen die in de fokstok geduwd word voor de staalkabel, en waar normaal het discusslot door vergrendeld, daar zit een handvat aan.
als er een tijdelijk slot gefixt kan worden dat buitenom de fokstok vast kan, wat wel zorgt dat de vergrendelpin vast op de fokstok zit (dus een kabelslot dat net om de fokstok heen past, en door het handvat) dan zit dat tijdelijk even goed en kan de fokstok dmv de staalkabel-lus toch nog ergens aan vastgelegd worden.
Waar moet je de ketting dan an vast maken ?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:44 schreef malse-sjanker het volgende:
daarom laat je het slot open, en zit je niet aan de sleutel, en die was toch afgebroken, gewoon de fokstok los gebruiken, pin erdoor, en dan buitenom een losse ketting+slot.
de stok ligt bij jou in oss ?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:45 schreef Treces het volgende:
Oké, maar aan wie moet ik hem dan nu overhandigen?
De stok ligt op het moment bij mij. Maar ik hoor het dan wel als de namen bekend zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:51 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
de stok ligt bij jou in oss ?
bill e reed door heel nederland, dus als die locaties vaststaan dan kan hij hopelijk dat ding oppikken en afgeven
maakt niet uit want de stok gaat toch in 1 keer naar de ombouwerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
idee he:
volstaat een simpel kabelslot niet? door de kabel, door het frame, en door de pen heen, zodat alles bij elkaar blijft?
dat is niet in te bouwen in de huidige stok denk ik....quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef EggsTC het volgende:
RVS staal cijferslot erop. Geen sleutels..
ja, sorryquote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:15 schreef malse-sjanker het volgende:
@ kebabhoer, je moet niet alleen kunnen lassen, je moet ook kunnen slijpen, anders valt er ook weinig te lassen.
slijpen = slot eruit halen.
lassen = slot erin proppen.
Klopt, maar je mag er van uit gaan dat iemand met een lasapparaat ook een haakse slijper heeft.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:15 schreef malse-sjanker het volgende:
@ kebabhoer, je moet niet alleen kunnen lassen, je moet ook kunnen slijpen, anders valt er ook weinig te lassen.
slijpen = slot eruit halen.
lassen = slot erin proppen.
er zijn ook mensen die het wel kunen, maar allebei niet hebben.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:16 schreef malse-sjanker het volgende:
daar ga ik niet vanuit, genoeg prutsers in de wereld die niet allebei hebben,
of wel allebei hebben maar er niet mee kunnen werken.
![]()
ik vind het persoonlijk nogal kudt dat de fokstok al zolang uit de running is,
kan iemand met een goed idee komen ?
Lynda's vader?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:40 schreef lynda het volgende:
Uit betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat mijn pa er wel naar wil kijken of wat leuks in elkaar wil bouwen..
Toch 2CV?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:25 schreef 2cv het volgende:
Alternatief plan: weer een 'ouderwetsche' houten stok met een ketting in elkaar draaien en daarmee spelen.
EggsTC?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:02 schreef EggsTC het volgende:
Ik ken de constructie niet maar ik wil m wel proberen te repareren als iemand m langsbrengt.
Of kanovinnie?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:42 schreef kanovinnie het volgende:
ik ga morgen wel even speuren of ik een gratis slot kan regelen.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |