Het is voor mij anderhalf uur rijden erheen. Dat duurt mij te langquote:
Nee, waarschijnlijk is het gewoon eigendom van het bedrijf nu. Al is een naamsverandering wel erg goedkoopquote:Op maandag 2 maart 2009 11:42 schreef Biels het volgende:
Kan je daar niet nog wat tegen doen?
Mjah, het is niet dat het mij geld op zou leveren oid. Het zou meer zijn dat ik toendertijd dan een leuker klusje had, en ik er ook daadwerkelijk van zou leren. Er is geen man overboord dat zij er nu met de eer gaat strijken, maar het is idd niet helemaal tof.quote:
Laat je wel even weten wat haar reactie was?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Het is voor mij anderhalf uur rijden erheen. Dat duurt mij te lang.
Mijn inlichter gaat haar ermee confronteren tijdens de vergadering.
Das vet.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:43 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Mijn inlichter gaat haar ermee confronteren tijdens de vergadering.
Zal ik doenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:45 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Laat je wel even weten wat haar reactie was?
quote:
De "hoe ben je op het idee gekomen om.."-vragen zijn dan het leukstquote:Op maandag 2 maart 2009 11:48 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Zal ik doen
Die collega en ik zijn nu aan het bedenken hoe we het beste kunnen aanpakken. Ik denk dat ik hem even een overzichtje geef van de zwakke punten in het plan, zodat hij daar vragen over kan stellen tijdens de vergadering. Kijken hoe ze reageert
Ik ben momenteel mijn huis pc en mailboxen aan het doorzoeken in de hoop dat ik het origineel terug kan vinden.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
De "hoe ben je op het idee gekomen om.."-vragen zijn dan het leukst
Als daar een geloofwaardig antwoord uit komt is het priceless om op het eind van de vergadering jouw document op tafel te leggen.
Geen idee meer hoe het heette, noch wie de leverancier was. Het was iig een web-based applicatie waarin clienten van de instelling konden worden bij gehouden.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:03 schreef Lod het volgende:
Welk brak stukje software was dat? Professionele belangstelling
Inderdaad, twee documentjes naast elkaar en je hebt een beter moment dan welke confrontatie dan ookquote:Op maandag 2 maart 2009 11:47 schreef wise het volgende:
[..]
Das vet.
"ja eh, is dit niet het document wat Tran had gemaakt vorige jaar, ik heb namelijk zijn document ingezien en het is gewoon hetzelfde. Beetje met de eer strijken he"
alle hoge piefen erbij
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
En dan beveiligd, geen print/copy/paste rechten geven.
Ook die zijn te kraken.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Alsof dat helpt, als je echt kwaad wilt, dan type je het gewoon over desnoods.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:28 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik haak ook ff inquote:Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef Trannellius het volgende:
Rond 14:00 uur is de vergadering.
Tot die tijd een SPANNEND MUZIEKJE!!
Dan heb je er in ieder geval genoeg aan gedaan om het te voorkomen.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Alsof dat helpt, als je echt kwaad wilt, dan type je het gewoon over desnoods.
Tevens tvp, ben benieuwd hoe dit afloopt.
Met een beetje normale telefoon moet dat toch kunnenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:41 schreef Roi het volgende:
Laat het hem opnemen met een recorder!
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef Trannellius het volgende:
Heb nog nooit zoveel tvp's in een topic van mij gehad. Nu wordt ik zenuwachtig
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:36 schreef DutchErrorist het volgende:
Best wel een popcorn topic...
[ afbeelding ]
TVP.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef Trannellius het volgende:
tvpquote:Op maandag 2 maart 2009 12:49 schreef Trannellius het volgende:
Ik zit er klaar voorquote:Op maandag 2 maart 2009 11:57 schreef Trannellius het volgende:
Rond 14:00 uur is de vergadering.
Tot die tijd een SPANNEND MUZIEKJE!!
Nee, die helaas niet. Vermoedelijk heb ik die thuis ergens op dvd liggen via een backup, maar zit momenteel op m'n werkquote:Op maandag 2 maart 2009 13:43 schreef Sjeen het volgende:
Heb je je mail/document van vorig jaar nog gevonden toevallig?
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:20 schreef GlowMouse het volgende:
Wat staat er in de document properties? Zou leuk zijn als jouw naam daar nog staat, omdat je hem immers thuis hebt getypt. Zie http://office.microsoft.com/en-us/word/HP030717391033.aspx (Word 2003 of eerder) en http://weblogs.asp.net/av(...)es-in-Word-2007.aspx (Word 2007).
quote:
Nee, die helaas niet. Vermoedelijk heb ik die thuis ergens op dvd liggen via een backup, maar zit momenteel op m'n werkquote:Op maandag 2 maart 2009 13:43 schreef Sjeen het volgende:
Heb je je mail/document van vorig jaar nog gevonden toevallig?
Gan nou niet geheimzinnig lopen doen...spit it out man!quote:Op maandag 2 maart 2009 13:46 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Nee, die helaas niet. Vermoedelijk heb ik die thuis ergens op dvd liggen via een backup, maar zit momenteel op m'n werk. Wat ik wel heb gevonden zijn een paar mails tussen mij en mijn toenmalige manager met een paar globale uiteenzettingen van mijn ideeen, en twee van en naar mijzelf met een paar kleine programma's die mijn meetresultaten geven.
Overigens hebben de collega en ik een leuk plan gemaakt om haar terug te pakken, maar dat hou ik nog even voor mijzelf tot ik het resultaat weet
Properties van het document dat die plagiaris heeft doorgestuurd natuurlijk. Als jouw naam daar in de properties staan dan is het snel klaar.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:51 schreef Trannellius het volgende:
[..]
[..]
Nee, die helaas niet. Vermoedelijk heb ik die thuis ergens op dvd liggen via een backup, maar zit momenteel op m'n werk.
Oh, verkeerd begrepenquote:Op maandag 2 maart 2009 13:53 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Properties van het document dat die plagiaris heeft doorgestuurd natuurlijk. Als jouw naam daar in de properties staan dan is het snel klaar.
ik zou hard op zoek gaan naar die back up dvd en bij het bedrijf verschijnen. zet haar gewoon voor schutquote:Op maandag 2 maart 2009 14:09 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Oh, verkeerd begrepen
Nee, volgens de collega staat haar eigen naam daarin. Het lijkt dus een copy-paste actie te zijn.
Of wordt 't een anticlimax?quote:Op maandag 2 maart 2009 14:26 schreef Trannellius het volgende:
[..]
HEt is een aardig verhaal, even geduld
Dank julliequote:Op maandag 2 maart 2009 14:36 schreef padlarf het volgende:
Eindelijk een keer een topic zonder anticlimax!
Mjah, ik heb dat ook zeer voor mogelijk gehouden, maar het leek mij toch iets te ver gaan. Daar kun je echt problemen mee krijgen, en dat hoefde van mij ook niet. Iedereen kan een foutje maken, en verdient imo een tweede kans.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:39 schreef Florian_ het volgende:
Het was ook tof geweest als je die TOC na haar presentatie had geopperd: "Leuk allemaal, maar dat idee kwam toch van Trannellius?". En dan kijken wat haar reactie zou zijn daarop
dikke lolquote:Op maandag 2 maart 2009 14:29 schreef Trannellius het volgende:
Samenvatting:
![]()
Probleemstelling:
TS (vanaf nu TS) heeft een jaar geleden een plan van aanpak gemaakt om een bestaande applicatie te verbeteren. TS heeft dit document laten zien aan Oud-collega (vanaf nu OC). OC keurt het plan af onder het mom van te grote tijdsinvestering voor een te kleine tijdswinst. OC probeert een jaar later het plan aan collega's te slijten, onder het mom van dat zij de auteur is.
Het doel:
OC laten merken dat het not done is om met andermans werk te lopen strijken. OC hoeft niet onder verregaande gevolgen te lijden, het is enkel de bedoeling dat ze weet dat andere mensen het weten. Een groot voordeel zou zijn wanneer ze een hoop extra werk over zich heen krijgt.
Hulpmiddelen:
- toffe oud-collega (vanaf nu: TOC).
- wraakgevoelens
- Een redelijke herinnering aan wat er in het document staat.
Plan van aanpak:
In dit geval zijn de doelen vrij duidelijk. Het idee is om te doen alsof TOC van niks weet, en net zoals zijn collega's enthousiast op het idee reageert. Echter, wanneer het plan wordt aangenomen gaat TOC nog eeen suggestie doen, die inderdaad ook een positief effect gaat hebben maar een gigantische hoeveelheid werk met zich mee brengt. Hij gaat dus zo ver doordrammen dat dit wordt aangenomen en dat OC de komende maand hier fulltime mee bezig is (ipv ongeveer de aanvankelijke 3 dagen). Hij laat eveneens aans OC doorschemeren dat hij weet wat er aan de hand is, waardoor TOC niet kan weigeren.
Aldus het plan.
Uitwerking:
Samen met TOC heb ik het document even doorgelopen om erachetr te komen wat de applicatie deed, wie de leverancier was en wat mijn voorgestelde verbeteringen waren. Het bleek dat we de broncode van het rapportagesysteem hadden gekocht, en ik een aanpassing erin wilde maken om een paar dingen te optimaliseren.
Ik heb toen maar de leverancier gebeld, om te kijken of ik nog een paar mensen daar kende. En inderdaad, na twee keer doorverbonden te zijn kreeg ik de salesman waar ik toen mee werkte aan de lijn. Hij was inmiddels opgeklommen naar een developer positie!
Na even gebabbeld te hebben had hij een perfect idee voor mij: een voorstel om de database te herdesignen!
Dit houdt concreet in: werk voor ruim een maand, en ook nog eens doodsaai werk. Hij had dit zelf al voorgesteld op zijn werk, inclusief kosten- en batenrekening, maar ze konder er nog geen vrijwilliger voor vinden.
Samen met TOC heb ik daarna snel een documentje gemaakt met deze nieuwe berekening (kostenberekening ietsjes naar beneden bij gesteld), en daar een mooi voorstel van gemaakt.
De vergadering ging eigenlijk naar wens. OC bracht het inderdaad naar voren alsof het haar diee was, en iedereen (met TOC het meest) prees haar voor haar inzicht. Maar net op het moment dat ze gingen stemmen, bracht TOC het nieuwe idee naar voren. En daar was iedereen toch nog een stukje enthousiaster over. En aangezien TOC "niet met de eer van OC wilde strijken", heeft hij voorgesteld dat zij het zou uitvoeren, wat ook op die manier is aangenomen.
Na de vergadering heeft OC TOC nog even aangeklamd met de vraag wat hij aan het doen was. Hij zei dat hij wist dat ik de bedenker van het alles was. Haar reactie was een dikke. TOC heeft aangegeven dat hij niks zou doorgeven aan een ander, zo lang zij maar dit project zonder
morren zou doen. OC ging daarna beschaamd weg.
Oh, en met de leverancier hebben we afgesproken dat hij haar een beetje gaat tegen werken. Niet zo veel dat het project wordt afgeblazen, maar voldoende om te zorgen dat ze geirriteerd raakt.
Conclusie:
whehe![]()
Dank, het waren twee van mijn best besteedde uren ooitquote:
quote:Op maandag 2 maart 2009 14:43 schreef Ad_rem het volgende:
Respect.
* Ad_rem maakt mental picture TS:
[ afbeelding ]
...when a plans comes together
Je hebt volledig gelijk. Wat mij betreft heb je bewezen 3x zo groot te zijn als dat mens (je had haar baan serieus op de tocht kunnen zetten) en tevens een baas te zijnquote:Op maandag 2 maart 2009 14:41 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Mjah, ik heb dat ook zeer voor mogelijk gehouden, maar het leek mij toch iets te ver gaan. Daar kun je echt problemen mee krijgen, en dat hoefde van mij ook niet. Iedereen kan een foutje maken, en verdient imo een tweede kans.
En deze actie bevredigt mijn gevoel van wraak wat meer
quote:Op maandag 2 maart 2009 14:43 schreef Ad_rem het volgende:
Respect.
* Ad_rem maakt mental picture TS:
[ afbeelding ]
...when a plans comes together
Inderdaad, heb toch wel even over de gevolgen nagedacht:quote:Op maandag 2 maart 2009 15:02 schreef Isdatzo het volgende:
Kudo's TS, voor dit topic.
Netjes uitgespeeld, en niet over the top. Waarschijnlijk flikt ze zoiets in de toekomst niet nog een keer.
Zo zie je maar... Topquote:Op maandag 2 maart 2009 14:47 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Dank, het waren twee van mijn best besteedde uren ooit
Overigens hoor ik nu ook dat TOC in de achting van zijn collega's is gestegen, aangezien hij met dit nieuwe idee gekomen is
Ja, met zoiets kan je al snel te ver gaan. Maar nu is 't netjes opgelost, ze heeft begrepen dat je niet zomaar ongestraft met andersmans veren kan pronken zonder dat ze al te diep door 't stof moet.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:05 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Inderdaad, heb toch wel even over de gevolgen nagedacht:
- Al vrij oud persoon (tegen de vijftig aan) met weinig officiele diploma's, dus vrij lastig om ander werk te vinden,
- Wel gezin en alles te onderhouden,
- Toen ik er nog werkte mocht ik haar best wel.
Dit alles inderdaad resulterend tot deze actie. Ze moet even een maandje op de blaren zitten, en daarna weer even goede vrienden (wat mij betreft). Zo lang zij niks zegt tegen andere mensen, is er vrij weinig aan de hand.
Die mochten elkaar toch al niet heel erg, dus wat betreft TOC maakt het hem weinig uitquote:Op maandag 2 maart 2009 15:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, met zoiets kan je al snel te ver gaan. Maar nu is 't netjes opgelost, ze heeft begrepen dat je niet zomaar ongestraft met andersmans veren kan pronken zonder dat ze al te diep door 't stof moet.
Ben wel benieuwd wat dit betekent voor de (professionele) relatie tussen TOC en OC.
Zo iemand kan ik denk ik over een half jaartje wel gebruiken, misschien moet je TOC haar over een tijdje maar eens laten vragen of het werk een beetje bevalt en of ze verder wil in die richting.quote:Ik heb toen maar de leverancier gebeld, om te kijken of ik nog een paar mensen daar kende. En inderdaad, na twee keer doorverbonden te zijn kreeg ik de salesman waar ik toen mee werkte aan de lijn. Hij was inmiddels opgeklommen naar een developer positie!
Na even gebabbeld te hebben had hij een perfect idee voor mij: een voorstel om de database te herdesignen!
Ja, ditquote:Op maandag 2 maart 2009 17:02 schreef Apfelsaft het volgende:
Subtiel maar doeltreffend uitgewerkt! Dikke props voor TS
Dat en er zat tempo inquote:Op maandag 2 maart 2009 17:02 schreef Apfelsaft het volgende:
Subtiel maar doeltreffend uitgewerkt! Dikke props voor TS
verklaart u naderquote:Op maandag 2 maart 2009 21:54 schreef Ofyles2 het volgende:
Wat jammer dat ik het woord 'koekoeksmanagement' nog niet heb zien vallen.
quote:Gedrag van veel moderne managers of stafmedewerkers die hun eieren (projecten) steeds bij andere diensten/personen leggen ter uitwerking. Zelf zullen deze managers of stafmedewerkers geen inspanning leveren om de eieren uit te broeden.
Op het einde van de rit komt er wel een koekoeksjong uit dit ei (project) dat dan hun stempel draagt zodat zij met de figuurlijke pluim (!) op de hoed gaan lopen.
Bovendien gaat dit gepaard met de typische lokroep van de koekoek : deze personen springen altijd maar een paar minuten binnen op een vergadering over hun project in uitwerking en het lijkt dus alsof ze even “koekoek” komen roepen.
quote:Op maandag 2 maart 2009 23:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit topic gaat in m'n bookmarks.
TS is een baas!
quote:Op maandag 2 maart 2009 23:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit topic gaat in m'n bookmarks.
TS is een baas!
Dat zijn vrij complexe IP (intellectual property) zaken. In principe ligt het IP van alles wat jij bedenkt of maakt tijdens werkuren of in opdracht van je werkgever / opdrachtgever bij laatsgenoemde partij, tenzij anders afgesproken.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 00:55 schreef geevee het volgende:
Dit noem ik geen foutje meer. Dit is met opzet met jouw eer gaan strijken.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:41 schreef Trannellius het volgende:Iedereen kan een foutje maken, en verdient imo een tweede kans.
Dit noem ik een foutje, als in dit had ze gewoon niet moeten doen, maar met boven genoemde redenen, vind ik dat ook zij een tweede kans verdient. Niemand was er wat mee opgeschoten wanneer zij op haar flikekr had gekregen als men wist dat ik de bedenker was, maar in dit geval welquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:04 schreef SuperwormJim het volgende:
Dit noem ik geen foutje meer. Dit is met opzet met jouw eer gaan strijken.
Kom bij mij werken. Wij worden altijd na een uur de ruimte uit geduwd omdat anderen 'm nodig hebben.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:36 schreef Kahlen het volgende:
waarom moeten de vergaderingen bij mijn werkgever altijd 5 uur duren en kan deze vergadering in 20 minuten klaar zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |