Prima oplossing TS, de OC is op haar nummer gezet en heeft er een hoop werk bij, TOC heeft OC onder controle (kan alsnog bij problemen zeggen dat OC het idee van TS heeft gejat als OC in de toekomst problemen gaat maken) hij kan zeggen dat hij met jouw onlangs over het idee heeft gesproken waarbij jij je spontaan herinnerde dat jij het idee al eerder had voorgesteld eventueel met copieën van het orgineel.
Dat doet me denken aan een soortgelijk iets wat ik ook heb meegemaakt, een collega van mij die destijds in een leidende functie zat had een excel toepassing gemaakt waarin de vakantiedagen werden bijgehouden met overzicht van opgenomen dagen en uren en een weergave van de openstaande dagen,prima toepassing die perfect werkte.
Oud collega vind dit ook en laat dit registreren en weet dit zelfs nog aan andere bedrijven door te verkopen.
Door een reorganisatie moet oud collega het veld ruimen maar werkgever eist nu plotseling dat zij de rechten op het programma aan hun overdragen (dus ook om dit eventueel tegen betaling door te verkopen)
Oud collega weigerd en zet voordat ze weggaat alles van computer weer terug op papier en overhandigd dit aan haar opvolger en haalt de toepassing van de computer af.
De toepassing is trouwens door oud collega zelf in haar vrije tijd thuis ontwikkeld!
De oud collega krijgt een andere functie binnen hetzelfde bedrijf maar op een andere afdeling.
Een paar weken later krijg ik van de dan huidige leidinggevende een overzicht van de vakantiedagen die gelijk is aan de door de vorige collega ontwikkelde toepassing, met andere woorden het is gewoon jatwerk die uit een backup is gehaald en gewoon weer terug is gezet en nu zonder vergoeding gebruikt gaat worden.
Ik heb dus even een printje gemaakt van het overzicht en even het pad opgezocht naar de plaats waar de toepassing terug was geplaatst,daarna excollage benaderd en gevraagd of ze even een kopje koffie ging drinken en dat ik haar even wat wilde laten zien, daar haar het verhaal verteld en de copieën in handen gespeeld,daarbij afgesproken dat zij mijn identiteit geheim zal houden.
Daarna is ze meteen met haar advokaat gaan bellen, een half uurtje later zag ik haar op hoge poten het kantoor van de leidingevende binnenstappen,wat er verder besproken weet ik niet maar waarschijnlijk is er toch een vergoeding uit de bus gekomen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.