abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66605542

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Er mist van alles in de Wiki, hoe kan dan?
pi_66605602
Mogge.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_66605631
Goedemorgen! Vandaag de eerste dag van m'n stage, spannend!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 2 maart 2009 @ 07:37:00 #4
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66605660

Goedemorgen

en succes vandaag DaD
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_66605751
oi
Ja doei.
pi_66605755
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
succes!!
Ja doei.
pi_66606053
en op 't werk

Lijstje:

O: 3 rijstwafels
T: appel
L: wortel/tomaatsoepje en een broodje slankie
T: kiwi
D: pasta carbonara

Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:34:58 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66606157
Gisteren zowaar iets geleerd van dit topic Ik wist niet dat stinken naar amoniak wijst op een tekort aan koolhydraten. Niet dat ik vaak naar amoniak stink, maar soms vind ik mijn zweet echt niet lekker ruiken. Gek genoeg heb ik hier bij het sporten nooit last van. Alleen als ik 's nachts zweet. Ik dacht altijd dat ik dan ziektekiemen uitzweette ofzo
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:36:14 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66606178
Mijn planning

o. 2 geroosterd brood met ei en jam + banaan
t. 250 ml yoghurt
l. kip in rode saus met diverse groente
t. muffin
t. kiwi
t. nog iets
d. salade met brood
  maandag 2 maart 2009 @ 08:46:26 #10
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_66606345
straks naar 't uitzendbureau om bij te klussen en aansluitend naar Antwerpen om ook daar bij te klussen (semi illegaal) en dan naar Utrecht om te eten. Wordt een fijne reisdag vandaag.

Hopelijk weer snel in 't gezonde ritme want voor mijn gevoel dein ik een beetje uit

@Tinkepink, goedzo! Ik wist dat ook helemaal niet.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 2 maart 2009 @ 08:46:58 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66606351
quote:
Spannend .

Good luck! .

Hoe zat het ook alweer? Je moest 1 of 2 dagen per week daar naartoe? (Den Haag of A'dam? ) en de rest kon je thuis doen? Zoiets?

Goedemorgen .

Schade van gisteren valt mee. Ben ong 800 gram aangekomen deze week, maar ik denk - weet eigs wel zeker dat - dat grotendeels vocht is, aangezien ik vrij netjes heb gegeten.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 maart 2009 @ 08:48:35 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66606382
quote:
Leuk!

En @Zwahiel: werk en reis ze!
pi_66606454
Hier wat nieuwe ontwikkelingen/gedachten..

Voor de wereldreis moet een aardig bedrag gespaard worden. Dit gaan we natuurlijk doen door te werken enzo, maar ik zit met een probleem:

ik mag niet teveel bijverdienen (dus kan niet gewoon zeggen: ik ga in de zomervakantie 4 weken fulltime bijklussen) omdat ik dan geen recht meer op stufi heb...

René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam

Nu is mijn idee, om na mijn bachelor 2 jaar te gaan werken, fulltime, vervolgens op reis te gaan en na die reis mijn master te halen. Zo heb ik een master en kan ik vers aan de slag daarna, zonder dat ik welicht weer allerlei kennis en ontwikkelingen mis.

Wat ik dan uit moet zoeken:

Is studeren na je 30ste duurder
Kan ik uitstel van betaling krijgen bij de IBG als ik na die 2 jaar werken op reis ga of in ieder geval termijnvermindering?
Waar kan en wil ik dan gaan werken met mijn bachelor?
Hoe stel ik veilig dat ik mijn master wel zeker ga halen?

Op dit moment klinkt het me goed in de oren en denk ik dat dit een redelijke oplossing is, als de kosten niet te hoog worden. Zo kan ik gaan bedenken welke master ik zou willen doen en ga zo maar door..

ik ga er goed over nadenken
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:57:37 #14
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66606540
Lijkt me een verstandige ontwikkeling, moblo . Over je vragen.. Ik denk dat je leeftijd nog wel eens een probleem kan zijn. Je moet namelijk, wil je stufi ontvangen, voor je 30e je aanmelden er voor en het dan (zonder te onderbreken) af maken voor je 34e. Ga jij dat redden? Een master ziet 'ie volgens mij wel als nieuwe studie (als in: opnieuw stufi aanvragen).
  maandag 2 maart 2009 @ 08:58:42 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66606558
@moblo: mijn ervaring is dat als je eenmaal uit het studieproces bent, het niet makkelijk is om weer in te stappen. Zelf heb ik mijn studie ooit een jaar onderbroken om te werken en achteraf denk ik dat het zeker niet langer had mogen duren.
pi_66606585
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
Hier wat nieuwe ontwikkelingen/gedachten..

Voor de wereldreis moet een aardig bedrag gespaard worden. Dit gaan we natuurlijk doen door te werken enzo, maar ik zit met een probleem:

ik mag niet teveel bijverdienen (dus kan niet gewoon zeggen: ik ga in de zomervakantie 4 weken fulltime bijklussen) omdat ik dan geen recht meer op stufi heb...

René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam

Nu is mijn idee, om na mijn bachelor 2 jaar te gaan werken, fulltime, vervolgens op reis te gaan en na die reis mijn master te halen. Zo heb ik een master en kan ik vers aan de slag daarna, zonder dat ik welicht weer allerlei kennis en ontwikkelingen mis.

Wat ik dan uit moet zoeken:

Kan ik uitstel van betaling krijgen bij de IBG als ik na die 2 jaar werken op reis ga of in ieder geval termijnvermindering?
Waar kan en wil ik dan gaan werken met mijn bachelor?
Hoe stel ik veilig dat ik mijn master wel zeker ga halen?

Op dit moment klinkt het me goed in de oren en denk ik dat dit een redelijke oplossing is, als de kosten niet te hoog worden. Zo kan ik gaan bedenken welke master ik zou willen doen en ga zo maar door..

ik ga er goed over nadenken
Phoe, dat is nogal wat MoBlo, dan ben je er ruim 3 jaar tussenuit, dat is best wel veel.. Ben benieuwd of het daarna makkeljik is om (qua regelen/kosten etc, maar ook qua motivatie/kennis) je studie af te maken. Zit je dan nog niet in de buurt van de 10 jaar afstuderen, ivm alles terugmoeten betalen van stufi?
Succes met uitzoeken en regelen!
(en je mag toch best veel verdienen per jaar om nog recht op stufi te behouden? Ik heb iig voor mijn reis wel 6 weken fulltime gewerkt..)

Succes DaD met je eerste stagedag!

Planning van vandaag:
O: brinta
T: fruit
L: kwark met muesli, rijstwafel met gekookt ei
T: rijstwafel met kipfilet en huttekase
D: restje kip siam

En ik ga nu heel hard aan mijn stageverslag, zodat ik hopelijk op tijd klaar ben en nog iets van sport kan doen..
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:59:49 #17
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66606587
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
@moblo: mijn ervaring is dat als je eenmaal uit het studieproces bent, het niet makkelijk is om weer in te stappen. Zelf heb ik mijn studie ooit een jaar onderbroken om te werken en achteraf denk ik dat het zeker niet langer had mogen duren.
Hier ben ik het ook wel een beetje mee eens. Maar volgens mij heeft Moblo al iets vergelijkbaars gedaan en is dat ook gelukt .
pi_66606625
Ik moet ook zeker ervoor waken, maar ben al eerder 3 jaar tussendoor gaan werken dus ik denk dat ik er wel toe in staat ben om het weer op te pakken.

De 10 jaar moet ik inderdaad ook gaan uitzoeken. Feit is dat ik niet nog 6 jaar wil wachten tot we op reis kunnen, en René ook niet, omdat we op een bepaalde leeftijd ( ) toch wel echt aan de slag moeten om ons te vestigen op de markt, zeg maar...

Dus ja... kiezen of delen...
Ja doei.
pi_66606672
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
Agree Ik heb tussen mijn middelbare school en studie twee jaar (nou ja eerst na 1 jaar begonnen, maar na 6 weken weer gestopt) andere dingen gedaan en dat was echt lang, maar ik was nog wel jong toen ik uiteindelijk weel fulltime ging leren, waardoor ik het nog makkelijk oppakte. Tussen mijn bachelor en master zat een half jaar, en dat was net mooi: motivatie was weer helemaal hoog, maar ik had alle kennis nog wel genoeg in mijn hoofd zitten. Als dat langer dan een jaar had geduurd denk ik dat ik het een stuk lastiger had gevonden om verder te studeren...
pi_66606690
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet ook zeker ervoor waken, maar ben al eerder 3 jaar tussendoor gaan werken dus ik denk dat ik er wel toe in staat ben om het weer op te pakken.

De 10 jaar moet ik inderdaad ook gaan uitzoeken. Feit is dat ik niet nog 6 jaar wil wachten tot we op reis kunnen, en René ook niet, omdat we op een bepaalde leeftijd ( ) toch wel echt aan de slag moeten om ons te vestigen op de markt, zeg maar...

Dus ja... kiezen of delen...
Ik hoop dat het jullie lukt om het zo te plannen dat je alles kan doen
  maandag 2 maart 2009 @ 09:05:14 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66606709
Persoonlijk zou ik gewoon doorgaan met studeren en een eh... anders betaalde oplossing zoeken (bijv. op de markt, de land- en tuinbouw, de horeca...) Juíst omdat je er al een keer drie jaar uit bent geweest.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 09:14:20 #22
70532 loveli
N
pi_66606905
quote:
Je onderwijsinstelling mag meer collegegeld vragen. Afhankelijk van de instelling kan dat flink oplopen.
crap in = crap out
pi_66606949
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:05 schreef Tinkepink het volgende:
Persoonlijk zou ik gewoon doorgaan met studeren en een eh... anders betaalde oplossing zoeken (bijv. op de markt, de land- en tuinbouw, de horeca...) Juíst omdat je er al een keer drie jaar uit bent geweest.
Zwart werken wil ik zoveel mogelijk voorkomen.. eigenlijk
Ja doei.
pi_66606991
Goedemorgen.

Succes vandaag DaD.
Wat betreft Moblo's plannen heb ik niets zinnigs te zeggen, en verder teruglezen dan dit topic heb ik geen zin in en geen puf voor.
Heb ik iets belangrijks gemist?

Eetlijstje van zaterdag:
O: 2 geroosterde boterhammen met gekookt ei
S: 10km wandelen
D: kidneybonen met roerbakmie
T: volkoren toastjes met houmous en light brie

Eetlijstje van zondag:
O: 2 geroosterde boterhammen met gekookt ei
S: uur sporten
L: vitalinea-drank
D: witlof met kaas en aardappels

Planning voor vandaag:
T: 2 gekookt ei
L: yoghurt met muesli
T: 2 volkoren knackebrod met houmous
T: opkikker
D: pitabroodje falafel met verse knoflooksaus en sla
T: champagne
  maandag 2 maart 2009 @ 09:19:19 #25
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66607019
@Kwak: Ik vind je blogjes echt heerlijk om te lezen, ik geniet er echt van..je voelt de energie van NY van het scherm afspatten . (*jaloers*) . En ik vind je enorm stoer dat je dit allemaal in je uppie doet en zo lezen al getrransformed bent tot een volwaardige SatC chick!

Mo: ik heb niet echt zinnig advies voor je. Sowwy .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66607026
Goeiemorgen!

DaD: veel succes vandaag!

Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 2 maart 2009 @ 09:19:44 #27
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66607029
Goedemorgen!
Moblo, je kan na je bachelor misschien deeltijd gaan studeren?
VMW, gaat alles goed?
Prrrrr
pi_66607122
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeiemorgen!

DaD: veel succes vandaag!

Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro

Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgen Want je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..

Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje... Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Ja doei.
pi_66607221
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro

Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgen Want je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..

Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje... Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Maar waarom ga je dan niet gewoon je master eerst afmaken en dan nog een jaar werken?
Dat laatste is ook wel weer een goed argument, maar aan de andere kant kun je des te sneller aan je carrière beginnen na de reis als je dan je master al af hebt.
pi_66607268
Voor beide valt wat te zeggen, maar ik denk niet dat ik als ik zo doorga kan garanderen dat ik mijn master in een jaar afrond Zeg maar...
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 09:41:09 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66607565
kwak, wat blog je ineens veel!
Straks even bijlezen .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 09:42:27 #32
70532 loveli
N
pi_66607590
quote:
Aan jullie planning te zien gaan jullie er vanuit dat jullie de komende jaren bij elkaar blijven. Waarom zou je dan na je bachelor 2 jaar gaan werken, als je na je master veel meer kunt verdienen? Ik snap dat het niet goed voelt om van andermans geld op vakantie te gaan, maar mijn punt is, dat het onder de streep waarschijnlijk financieel voordeliger is als je eerst je master haalt.
Rene heeft nu eenmaal eerder een goed betalende baan dan jij, daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Bedenk ook dat de begin- en einddatum van je studie drie jaar verder uit elkaar liggen op je CV. Ik zou niet als uitgangspunt nemen dat je fifty-fifty wilt betalen als jij nog studeert, dat gaat ten koste van je studie. (hoe denkt Rene erover?)
crap in = crap out
pi_66607720
Kun je zeggen, maar ik wil nu eenmaal niet van zijn geld op reis, en daarmee is dat deel afgesloten.
Ik wil het sam sam betalen en niet hem voor het leeuwendeel op laten draaien, zo steek ik niet in elkaar en daarbij gaat hij dat ook niet redden om het grooste deel van 70.000 bij elkaar te sparen binnen 4 jaar....

Als ik blijf studeren is het niet reeel om het fifty fifty te doen, maar omdat het voor mij geen optie is om het anders te doen, moet ik er dus bij gaan klussen.

Daarbij is het voor Rene gunstiger als we vanaf nu over 4 jaar gaan dan wanneer je zegt: we gaan pas over 6 jaar (als ik eerst na studie nog 2 jaar ga werken).

We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:00:51 #34
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66608042
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Maar als je Master in principe maar een jaar duurt, dan win je er toch weinig mee door dat uit te stellen? Plus dat je mogelijk ook weer meer kan verdienen op het moment dat je je Master wel hebt...

Daarnaast is het eventueel ook een optie om al te gaan werken op het moment dat je aan je scriptie begint..misschien niet helemaal fulltime, maar toch...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_66608080
voor mij maakt het niet uit, maar voor Rene wel
Ik ben niet eerder klaar met mijn studie als ik sowieso nog ergens 2 jaar werken incalculeer, maar Rene is wel eerder terug en klaar om te gaan werken

en ' mogelijk' meer verdienen, ja, voor die 100 euro meer.. nah.. dan ga ik liever eerder op reis en verdien ik later ' mogelijk ' meer
Ja doei.
pi_66608215
http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp

hier staat ook nog een en ander wat ik meeneem in mijn besluit.

grens is nu ¤ 13.215,83

als ik pas in oktober boven die grens uitkom, hoef ik maar 3 maanden stufi stop te zetten, maargoed, vraag me af of dat rendabel is en ik niet alles wat ik heb verdiend (extra) dan alsnog kwijt ben aan studie.
Daar moet ik even een rekensom voor gaan maken. Daarnaast moet ik gaan kijken of mijn baas mij wel 4 weken in de zomer fulltime wil/kan betalen

Kortom: er is nog geen besluit genomen, dat zeker niet, maar het is wel een optie die ik wil nagaan
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:07:31 #37
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_66608221
Auw, dikke spuit in mijn arm gekregen. Doet best zeer nu
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 10:08:10 #38
70532 loveli
N
pi_66608233
Wel oppassen dat je niet een nieuwe scheve verhouding creeert, terwijl je een andere scheve verhouding probeert te voorkomen. Nu ben jij degene die 'alle' offers brengt.

En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
crap in = crap out
pi_66608306
hij zou het ook voor mij doen. Hij zou het betalen, hij is voor mij in Arnhem komen wonen een half jaar lang (wat ook langer had kunnen duren).
Het is niet alsof het MOET omdat hij het niet zou betalen of voorschieten of hoe je het ook noemt.
Omdat ik dat weet, weet ik dat ik dit kan doen zonder te denken dat ik alle offers maak omdat HIJ het niet zou doen
Ja doei.
pi_66608327
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef mspoez het volgende:
VMW, gaat alles goed?
Zekers. Hoezo?
En met jou?
En dates en onthouding enzo?
pi_66608369
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef loveli het volgende:
En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
Ik ben wel een planfreak
Maargoed, met zo'n reis in het vooruitzich, moet je wel vooruit plannen Natuurlijk kun je niet alles voorzien en incalculeren, maar je kunt wel proberen zoveel mogelijk alles op te KUNNEN vangen en voorkomen...
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:17:58 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66608494
Jeetje, ik dacht die wereldreis geplanned stond voor over een jaar ofzo! Begrijp ik het goed dat jullie 70.000 euro willen hebben daarvoor ???? dat kan toch met veel minder lijkt me? Kunnen jullie "onderweg" niet werken oid? En een wereldreis voor over 5 jaar SAMEN plannen als je nog zo jong bent, jeetje, voor mij zou het niks zijn, er kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd..maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk .

Maar over 6 of 7 jaar ben je echt niet ineens zo veel "ouder" dan over 5 jaar lijkt me...ik vind je plannen wel erg ambitieus Mo..niet dat dat erg is natuurlijk maar het klinkt me allemaal wel erg moeilijk realiseerbaar in de oren hoe je het nu wil plannen allemaal.. .

(Lekker demotiverend, sorry! ).
pi_66608535
anderhalf jaar onderweg zijn met twee motoren (10.000 per stuk) kost een hoop geld
alleen benzine gaat al rond de 10.000 kosten, dan nog verschepen, overnachten, leven..

misschien redden we het met 50 ook wel maar we hebben liever teveel dan te weinig.

Onderweg werken (heitje voor een karweitje) willen we best doen, maar we gaan ons niet te lang ergens settelen en werken omdat we ruim 75.000km te rijden hebben
Ja doei.
pi_66608706
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
pi_66608782
Maargoed, dat jullie niet zover vooruit kunnen of willen plannen, zegt niet dat ik 't niet kan.
Het voelt goed, mijn leven, mijn relatie en onze geweldige plannen.

Ik ben vooral uit op practische planning, en niet of mensen het zelf zouden willen of kunnen. Uiteindelijk moet ik zelf in overleg met Mr. MoBlo een besluit maken: wanneer gaan we, hoe lang, welk budget nemen we mee en hoe gaan we het bij elkaar sprokkelen.

Wat ik nu aandraag is een van de opties die ik serieus overweeg, en dat ik dat bereid ben om toe te geven, heeft niets te maken met een ongelijke relatie of iets van dien aard. Wij leven zo, wij plannen zo en het voelt ons goed. Ik ben iemand die zich niet de les laat lezen of laat onderdrukken door een partner, verre van. Dus weest niet bevreesd dat ik dit doe om Rene gelukkig te houden of weetikveelwat. Ik overweeg dit voor mezelf EN hem.. Als hij zeker weet dat ik een fout maak/verkeerde beslissing neem, dan zegt hij dat en dan komen we er samen uit. Nogmaals: er is nog niets besloten
Ja doei.
pi_66608818
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Anderhalf jaar is een schatting van de tijd die we onderweg zullen zijn. Het kan langer, het kan korter, maar met onze wishilist, denken we ongeveer hierop uit te komen.

www.going-round.nl is onze website met een overzicht van de landen die we gaan bezoeken
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 10:32:50 #47
70532 loveli
N
pi_66608871
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar voor de hele wereld is eerder uhm... 'te weinig'. Een vriend van me heeft zes maanden in de States rondgereden, dat had 'ie gerust langer willen doen.
Aandachtspuntje: een motorpak gaat op den duur wel stinken
crap in = crap out
pi_66608912
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?

Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_66608957
ach, we slaan heel afrika, india, nieuw zeeland, japan, het midden-oosten en een groot deel van rusland en noord-europa over

we gaan rond, vooral
ook gaan we niet elk land van Zuid Amerika aandoen en zullen we ons in de USA ook beperken tot een aantal staten. Maargoed... we willen niet echt veel langer onderweg zijn dan anderhalf jaar en er moet wat te reizen overblijven.

Vervangen van motorkleding (pakken, helmen) en onderdelen is ook een niet al te geringe kostenpost, evenals het verschepen van de motoren van Indonesie naar Australie, van Australie naar Chili en van Canada naar Europa zal niet voor de poes zijn

Dus vandaar het vrij ruim ingeschatte budget
Ja doei.
pi_66609218
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:34 schreef progje het volgende:
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?

Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doen
Succes! Hoe gaat het met je dieet verder? Ben je er al veel van afgevallen? Ik vind dat je altijd indrukwekkend mooie lijstjes hebt
pi_66609545
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:44 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doen
Succes! Hoe gaat het met je dieet verder? Ben je er al veel van afgevallen? Ik vind dat je altijd indrukwekkend mooie lijstjes hebt
Ja het gaat goed, val gemiddeld zo'n 0.5 kilo per week af, valt me helemaal niet tegen..
Ik deed namelijk altijd al wel redelijk gezond (ben al eens zo'n 20 kilo afgevallen, dus weet wel hoe ik gezond moet doen) Dus ik ben al lang blij dat ik nu langzaam aan weer wat af val.

Nu mezelf alleen nog even naar de sportschool krijgen.. Wil toch echt weer 2x in de week gaan sporten.
pi_66609878
wow! 0,5kg per week! netjes

*jaloers*
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:07:36 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66609911
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

*jaloers*
Progje moet misschien wel meer afvallen dan jij hoor In het begin ging jij ook als een speer en was jij ook een voorbeeld voor iedereen.

De laatste loodjes wegen het zwaarst en zulks .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 maart 2009 @ 11:08:25 #54
154952 spoor4
Spoort niet
pi_66609936
Is het mogelijk dat je in een weekend 2 kilo aankomt?
pi_66609941
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:

*jaloers*
jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?
Ik zag je laatst op een foto en je ziet er super slank uit!
pi_66609953
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
Ja, maar vaak is het dan ook veel vocht....
pi_66609954
juh... ik weets, moet ook meer gaan sporten enzo...
maar deze week hele week leren voor belangrijk tentamen en moet nog aardig wat doen.
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:09:05 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66609959
quote:
Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaan .
Niet meer actief op Fok!
pi_66609969
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef progje het volgende:

[..]

jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?
Ik zag je laatst op een foto en je ziet er super slank uit!
ik mag nog wel een kg of 6 minimaal kwijt van mezelf dus moet nog even doorbikkelen. Gewoon alles strak krijgen enzo.

Met kleren aan ben ik ook best tevreden, maar wil ook graag nakend blij zijn
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:10:35 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66609993
quote:
Ja. Vocht enzo.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:13:33 #61
154952 spoor4
Spoort niet
pi_66610081
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaan .
Veel frituur en drank, chips en andere rommel
Maar ik hou wel een balansweek of zo
  maandag 2 maart 2009 @ 11:14:45 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66610108
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Veel frituur en drank, chips en andere rommel
Maar ik hou wel een balansweek of zo
Gewoon weer normaal eten deze week, beetje opletten en wedden dat het er eind vd week weer af is? .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 maart 2009 @ 11:25:13 #63
154952 spoor4
Spoort niet
pi_66610419
En nog een vraag. Hoe krijg je een platte buik? Ik ben vorig jaar behoorlijk afgevallen (gezonder en minder eten, veel hardlopen), maar ik ben op een gegeven moment maar gestopt, omdat je mijn ribben kon tellen en ik ingevallen wangen kreeg. Maar die vetrol op de buik zat er nog steeds...
pi_66610461
ik heb hetzelfde probleem nog steeds een hangbuikzwijntje

maar ik ga maar door met hardlopen en sporten en dat pilates moet ik ook 's op gaan pakken. Dat schijnt te helpen
Ja doei.
pi_66610554
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:30:53 #66
154952 spoor4
Spoort niet
pi_66610639
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
Buikspieroefeningen gaan doen dus.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:31:09 #67
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66610654
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hetzelfde probleem nog steeds een hangbuikzwijntje

Me too .
Niet meer actief op Fok!
pi_66610687
Ik vind dat zo ver vooruitplannen aan de ene kant wel bewonderingswaardig. (waarschijnlijk omdat het zó niet is hoe ik zelf te werk ga). Maar er kleven wel behoorlijk wat gevaren aan; want ben je niet enorm teleurgesteld als dingen niet volgens je plan verlopen??

En het leven heeft daar wel een handje van: om niet helemaal volgens een bepaald stramien te lopen.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 11:33:29 #69
70532 loveli
N
pi_66610734
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:25 schreef spoor4 het volgende:
En nog een vraag. Hoe krijg je een platte buik? Ik ben vorig jaar behoorlijk afgevallen (gezonder en minder eten, veel hardlopen), maar ik ben op een gegeven moment maar gestopt, omdat je mijn ribben kon tellen en ik ingevallen wangen kreeg. Maar die vetrol op de buik zat er nog steeds...
Buikvet is erg hardnekkig. Je krijgt het door verkeerd te eten (te veel suiker tegelijk, te veel insuline) en blijkbaar gaat het bij jou als laatste weg, net als bij mij. Je kunt het voorkomen door gezond te eten, zie ook de link hieronder. Uiteindelijk kun je wel een platte buik krijgen, maar dan moet je nog meer vet kwijt.

http://totalcoach.nl/index.php/goede-en-slechte-koolhydraten.html
crap in = crap out
pi_66610753
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat zo ver vooruitplannen aan de ene kant wel bewonderingswaardig. (waarschijnlijk omdat het zó niet is hoe ik zelf te werk ga). Maar er kleven wel behoorlijk wat gevaren aan; want ben je niet enorm teleurgesteld als dingen niet volgens je plan verlopen??

En het leven heeft daar wel een handje van: om niet helemaal volgens een bepaald stramien te lopen.
je moet er dan ook nooit vanuit gaan dat alles precies zo zal gaan als dat je hoopt dat 't gaat.

Je kunt een hoop willen, maar veel verandert op het laatste moment

als je dat in je achterhoofd houdt moet het goed komen. Als je je vast gaat pinnen op dat wat je hoopt en daar je rotsvaste verwachtingen van maakt, dan kom je 9 van de 10 keer van een koude kermis thuis...
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 11:36:36 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66610853
Waar ik vooral bang voor ben: dat jij en René uit elkaar gaan... . Dan valt echt het héle plan in het water. Je bent nog jong, er kan van alles gebeuren... Niet dat ik ervan uit ga dat het gebeurt hè, maar je ziet de beste relaties stuklopen.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 11:37:07 #72
70532 loveli
N
pi_66610868
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.
[/struisvogel]
crap in = crap out
pi_66611017
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:36 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik vooral bang voor ben: dat jij en René uit elkaar gaan... . Dan valt echt het héle plan in het water. Je bent nog jong, er kan van alles gebeuren... Niet dat ik ervan uit ga dat het gebeurt hè, maar je ziet de beste relaties stuklopen.
ja, ik kan ook morgen dood zijn, of Rene kan ALS hebben/krijgen.

Als je overal rekening mee gaat houden kan je helemaal geen plannen meer maken...

en wie zegt dat ik niet op reis ga zonder Rene? Ik vind m'n weg wel hoor
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 11:43:09 #74
70532 loveli
N
pi_66611107
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
en wie zegt dat ik niet op reis ga zonder Rene? Ik vind m'n weg wel hoor
Ja, nou snap ik dat jij jouw deel bij elkaar wilt sparen
crap in = crap out
pi_66611246
Goeiemorgen!!

Ik heb behoorlijk wat topics gemist, maar nog niet het jubileum. Dat valt alweer mee!

Moblo, ik snap heel goed waarom je liever eerder op reis gaat en dat je evenveel wil inbrengen als René (mijn meneer verdient ook véél meer dan ik, en ik blijf het lastig vinden om te accepteren dat hij ook meer kan inbrengen voor vakanties ed). Maar laat je goed voorlichten over de consequenties. Niet alleen bij de IBG, maar bijvoorbeeld ook bij je studie-adviseur. Waarschijnlijk is het inderdaad slimmer om na je masterstage direct aan het werk te kunnen, maar zij zullen je vast van beter onderbouwd advies kunnen voorzien. En misschien is 1 jaar full-time werken wel voldoende, als je tot die tijd ook al part-time blijft werken + sparen. Twee jaar werken en dan nog 1,5 jaar reizen lijkt mij een lange tijd, en volgens mij moet je dan wel al beginnen met terugbetalen. In het foldertje dat ik van de week kreeg stond wel iets over uitstel als je weer studeert of te weinig verdient, maar ik weet niet of jij dan ook uitstel kan krijgen. Succes iig met het nemen van een beslissing!

Cyclechick, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb de foto's in een vorig topic nog wel langs zien komen, het zag er erg gezellig uit!

En ElisaB, nog gefeliciteerd met je Blauwe kleurtje! Ik heb alleen gemist waar je nu mod bent...

Ik moet deze week ook weer normaal gaan eten. Veel slechte dingen gegeten en nu ook weer last van mijn darmen... Ik heb gister wel 2,5 uur gewandeld, heerlijk!!
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2009 @ 11:49:19 #76
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66611348
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.
[/struisvogel]
Struisvogelen is niet nodig hoor! Ik merk duidelijk verschil tussen wel of niet trainen. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen 2 weken mijn buik een beetje laten zitten, maar wel mijn benen en billen getraind. Die zijn nog net zo strak als een maand geleden, terwijl mijn buik toch een beetje minder strak is nu.
pi_66611358
Pas als Rene werkt kunnen we zien wat hij opzij kan leggen en wat ik vervolgens opzij kan leggen als ik fulltime ga werken.

We wonen goedkoop, hebben niet veel stookkosten en naast onze motoren niet veel luxe nodig, dus kunnen wel wat opzij zetten (dat wat niet naar trainen met offroaden enzo gaat).

Als ik het met een jaar kan redden om genoeg bij te sparen voor mijn deel, zal ik dat natuurlijk doen

ik heb overigens al een klein beetje toegezgd dat ik 't ok vind als we 60-40 doen als Rene werkt, maar veel minder zal ik niet gaan bijdragen.. dat zit gewoon niet in me
Ja doei.
pi_66611819
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Pas als Rene werkt kunnen we zien wat hij opzij kan leggen en wat ik vervolgens opzij kan leggen als ik fulltime ga werken.

We wonen goedkoop, hebben niet veel stookkosten en naast onze motoren niet veel luxe nodig, dus kunnen wel wat opzij zetten (dat wat niet naar trainen met offroaden enzo gaat).

Als ik het met een jaar kan redden om genoeg bij te sparen voor mijn deel, zal ik dat natuurlijk doen
Klinkt goed!
quote:
ik heb overigens al een klein beetje toegezgd dat ik 't ok vind als we 60-40 doen als Rene werkt, maar veel minder zal ik niet gaan bijdragen.. dat zit gewoon niet in me
Herkenbaar. Tegenwoordig probeer ik me er meer bij neer te leggen, want het verschil in inkomen zal hier altijd groot blijven en als ik evenveel in wil leggen, kunnen we nooit meer met vakantie waarschijnlijk. Ik betaal zoveel als ik kan, en daar zijn we beiden gelukkig mee. Het maakt het leven een stuk makkelijker in ieder geval.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_66612201
ik ben te trots om te 'profiteren' van iemand... leen nog liever me suf bij de IBgroep dan dat ik een persoon (vriend/familie) moet aanspreken om rond te kunnen komen of kunnen sparen

ik zie het als profiteren, en daar moet ik wat vanaf, maar ik vind niet dat Rene zijn zuurverdiende geld ook voor een te groot deel in mij moet investeren
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:17:36 #80
33954 ElisaB
pi_66612336
Kaakontsteking, tennisarm én migraine. Joehoe
pi_66612371

da's mooi kut
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:23:20 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66612526
Moblo, misschien helpt het je als je realiseert dat je niet alleen met geld in elkaar investeert, maar ook met andere dingen. Mijn man brengt meer geld bij ons binnen - hij investeert dus veel geld in de familie.
Ik investeer weer andere dingen - ideeen, het houden van overzicht, het nemen van bepaalde beslissingen, het poetsen van de wc. Ik investeer ook mijn tijd zodat mijn man fulltime kan werken en we toch kinderen kunnen hebben. Onder de streep investeren we allebei evenveel.

Nu ik dit heb opgeschreven bedenk ik me ineens dat je al zo denkt. Je had het o.a. over de verhuizing van Rene. Nouja, wat ik wilde zeggen is dat ik je bewonder om je zelfstandigheid en onafhankelijkheid (vind ik een geweldige eigenschap ). Je moet er alleen wel voor blijven waken dat juist die eigenschappen niet tegelijk je valkuil worden. Maar ook dat zeg je al in je laatste post. Dus laat eigenlijk ook maar .
  maandag 2 maart 2009 @ 12:23:50 #83
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66612534
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
Zo.
Misschien toch maar een beetje rustiger aan gaan doen?
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 12:26:32 #84
70532 loveli
N
pi_66612614
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben te trots om te 'profiteren' van iemand... leen nog liever me suf bij de IBgroep dan dat ik een persoon (vriend/familie) moet aanspreken om rond te kunnen komen of kunnen sparen

ik zie het als profiteren, en daar moet ik wat vanaf, maar ik vind niet dat Rene zijn zuurverdiende geld ook voor een te groot deel in mij moet investeren
Jarenlang heb ik altijd voor mezelf betaald tijdens uitgaan, etentjes en uitjes. En natuurlijk nooit minder betalen dan mijn aandeel in het geheel, vaak juist wat meer om niet als profiteur over te komen. Gelukkig ben ik nu een stuk relaxter en kan ik het ook accepteren als een ander iets voor me betaalt. Blijkbaar is mijn gezelschap ook wat waard. Er was een smerig etentje bij een Japans restaurant met een ongezellige disgenoot en behoorlijk wat tijd voor nodig om tot die conclusie te komen.
(ondanks bovenstaande hou ik toch nog een 'rekening' bij om te kijken of ik niet te weinig bijdraag, ik zie een verbeterpuntje)
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 12:27:08 #85
70532 loveli
N
pi_66612634
Tink zegt het beter dan ik.
crap in = crap out
pi_66612656
Even onder een spoiler, want way off-topic .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elisa, dat is wel erg veel tegelijk!! Beterschap

Ik ga even wat eten en dan naar de uni. Vanmiddag scriptie-gesprek Zenuwachtig....

Lijstje:
O: 2 crackers met appelstroop
L: 2 boterhammen met houmous, glas verse jus
T: stuk komkommer
T: handje cashews
D: pasta met tomaat-gehakt-wortel-saus
T: vitalinea
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 maart 2009 @ 12:32:48 #87
33954 ElisaB
pi_66612831
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
Zo.
Misschien toch maar een beetje rustiger aan gaan doen?
Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doen
  maandag 2 maart 2009 @ 12:34:48 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66612880
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doen
Komt wel goed denk ik. Nog neit verkouden? Geen griepje op de loer? Nog niet van de trap gevallen?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:35:00 #89
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66612887
tvp
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:40:09 #90
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613059
Phaidra, wat jij beschrijft is heel herkenbaar! Zo doen wij dat hier ook. Hij werkt nou eenmaal fulltime, terwijl ik studeer. Ik heb er ook heel vaak moeite mee als hij (meer) betaalt, maar uiteindelijk zie ik het (rationeel gezien) als een investering in mij en in de toekomst. Over een paar jaar ben ik klaar met m'n studie en kan hij misschien zelfs nog wel gaan studeren. Wie weet. Dan kunnen de rollen zo omgedraaid zijn .
pi_66613117
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
wow ...
pi_66613171
oja lijstje

O: allbran + halfvolle melk + glas verse jus
T: 125 gram druiven
L: salade van tomaat + kikker erwten + avocado
T: 125 gram 0% vet yoghurt + 10 amandelen
D: peultjes met een nog nader te kiezen stuk vlees
  maandag 2 maart 2009 @ 12:48:54 #93
236335 neen
schone schijn
pi_66613340
Jeetje wat een tekst in dit topic!

Zo ver van tevoren plannen... ik zou het niet kunnen, je bent in ieder geval alles goed aan het uitzoeken. Het enige wat ik dacht was dat ondanks dat het sparen ervoor belangrijk is je niet alles op dat sparen moet zetten. Maar ook gewoon nog leuke dingen blijven doen!
maar volgens mij gingen jullie al door met stedentripjes enzo en dat offroad oefenen vinden jullie volgens mij ook te gek
het lijkt niet wat het is
  maandag 2 maart 2009 @ 12:51:03 #94
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66613406
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:52:47 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66613464
En daarbij, als een man ervoor kiest om geld aan mij te besteden zal ie mij dat wel waard vinden, neem ik maar gerust aan .

Anders koopt ie er toch wel iets (anders ) onzinnigs voor.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:53:14 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66613478
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.
  maandag 2 maart 2009 @ 12:53:49 #97
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66613497
Elisaatje, feel better babe!
pi_66613502
Eens met Vivi.

En jeetje, Elisa.
Heb je al wat in gedachten voor kwaal nummer vier?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:54:33 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66613513
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:53 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.
Volgens mij is dat ook iets typisch Nederlands ofzo .
  maandag 2 maart 2009 @ 12:55:09 #100
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613535
quote:
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik heb gewoon een complex omdat al mijn vrouwelijke familieleden (waaronder moeder) het voor elkaar kregen financieel zo afhankelijk te worden van de partner dat het volledig mis ging toen ze uit elkaar gingen. Dát wil ik dus niet mee maken. Het is zeker niet erg als 'de ander' wat meer betaalt in een relatie, maar het moet niet zo zijn dat ik mezelf niet meer zou kunnen onderhouden als het opeens uit zou gaan of iets dergelijks. Dit natuurlijk wel met uitzondering van bepaalde gevallen, bijvoorbeeld wanneer één van beide partners moedwillig besluit thuis te blijven (vanwege kinderen bijvoorbeeld).
  maandag 2 maart 2009 @ 12:55:50 #101
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66613559
Mja, maar zo is het toch ook helemaal niet bij jou?
  maandag 2 maart 2009 @ 12:56:46 #102
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66613589
Maar dat is toch iets heel anders BlaatschaaP? Je zelfstandigheid niet willen verliezen is toch iets heel anders dan persé een "evenredig" deel willen betalen?
pi_66613597
Wha, even snel want eigenlijk durf ik hier niet zo goed te fokken, maar ik heb m'n eigen kamer en eigen pc en eigen pasje en eigen sleutel en straks zelfs m'n naam op het af- en aanwezigheidsbord. Net echt allemaal. .
  maandag 2 maart 2009 @ 12:58:17 #104
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613634
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:55 schreef Vivi het volgende:
Mja, maar zo is het toch ook helemaal niet bij jou?
Nog niet. Maar het is bijvoorbeeld al wel eens ter sprake gekomen dat ik zou stoppen met mijn bijbaan. Ik verdiende beroerd en het zat in de weg van mijn studie. Hij kon het prima veroorloven om mijn studiegeld te betalen, zodat ik daar niet meer naar om hoefde te kijken. Maar daar ga je, wat mij betreft, een grens over. Dan zou ik opeens op straat staan als het uit zou gaan. Dus dat is ook niet gebeurd .
  maandag 2 maart 2009 @ 12:58:47 #105
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613650
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:56 schreef Tinkepink het volgende:
Maar dat is toch iets heel anders BlaatschaaP? Je zelfstandigheid niet willen verliezen is toch iets heel anders dan persé een "evenredig" deel willen betalen?
Nouja, eigenlijk niet? . Voor mij hangt dat heel erg samen.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:00:40 #106
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613703
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wha, even snel want eigenlijk durf ik hier niet zo goed te fokken, maar ik heb m'n eigen kamer en eigen pc en eigen pasje en eigen sleutel en straks zelfs m'n naam op het af- en aanwezigheidsbord. Net echt allemaal. .
Leuk!!! Je gaat je er wel vermaken, denk je?
  maandag 2 maart 2009 @ 13:01:21 #107
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66613725
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk niet? . Voor mij hangt dat heel erg samen.
Oh Geen mens die mij irl kent zou het in zijn hoofd halen mij onzelfstandig te noemen, terwijl ik toch bij lange na niet de helft van de kosten betaal.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:03:33 #108
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66613778
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh Geen mens die mij irl kent zou het in zijn hoofd halen mij onzelfstandig te noemen, terwijl ik toch bij lange na niet de helft van de kosten betaal.
Ik zeg ook absoluut niet dat het voor iedereen geldt. Maar voor mij hangt dat, misschien onrealistisch, wel erg samen. Financien zijn vanwege mijn achtergrond gewoon erg belangrijk en hangen mentaal héél erg samen met onafhankelijkheid.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:05:39 #109
14746 k_i_m
pi_66613844
Wat een redelijk onhaalbare eis in deze maatschappij, waar mannen over het algemeen standaard al meer verdienen dan vrouwen .
In my life
Why do I smile
pi_66613857
quote:

Ik heb twee jaar op meneers zak geleefd toen ik nog studeerde. Ook nu nog verdient hij meer dan ik. Hij heeft dan ook het grootste deel van de vakantie betaald enzo.

We hebben allebei onze eigen rekening (maar wel inzage in allebei). Omdat mijn rekening in BE staat, betaal ik alle vaste lasten. Dan is mijn geld al voor tweederde op Dus als ik laarzen wil kopen, ofzo, gebruik ik zijn pas.
Ik weet het niet, het is gewoon geen issue, allemaal
pi_66613879
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
Wat een redelijk onhaalbare eis in deze maatschappij, waar mannen over het algemeen standaard al meer verdienen dan vrouwen .
Ha! Totdat ik over drie of vijf jaar in een commerciële functie ga werken. Dan verdien ik ineens wrs een bult meer dan De Meneer (en wil hij minder werken ).
  maandag 2 maart 2009 @ 13:07:18 #112
14746 k_i_m
pi_66613881
Nou, dan hoop ik dat jullie in gemeenschap getrouwd zijn, want dat kan je nooit meer terugbetalen .
In my life
Why do I smile
  maandag 2 maart 2009 @ 13:07:21 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66613883
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:03 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik zeg ook absoluut niet dat het voor iedereen geldt. Maar voor mij hangt dat, misschien onrealistisch, wel erg samen. Financien zijn vanwege mijn achtergrond gewoon erg belangrijk en hangen mentaal héél erg samen met onafhankelijkheid.
Misschien heeft het ook wel te maken met leeftijd en leeftijdsfase. Tussen mijn 20e en 30e was dit voor mij ook heeeeeel belangrijk, terwijl ik ondertussen geleerd heb dat je het helemaal niet zo zwart wit moet zijn.
Ik hou er ook maar over op. Ieder moet zijn eigen weg volgen en zijn eigen lessen leren.
pi_66613895
Ik begrijp niet zo goed wat het inbrengen van geld tijdens een relatie precies te maken heeft met je financiele situatie na een scheiding.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:08:00 #115
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_66613901
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
Dat ook ja.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:09:05 #116
14746 k_i_m
pi_66613926
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ha! Totdat ik over drie of vijf jaar in een commerciële functie ga werken. Dan verdien ik ineens wrs een bult meer dan De Meneer (en wil hij minder werken ).
Het is ook wel mogelijk om meer te verdienen, maar het is wel lastig. Als je er vanuit gaat dat je partner ook nog eens een aantal jaren ouder is (en daarom dus al meer krijgt) moet je dat óók nog eens een keer inhalen.
In my life
Why do I smile
pi_66613928
En: hi, I'm back! Heerlijk weekend gehad! De meneer had net zijn bonus gekregen dus lekker gewinkeld
En oh, wat is Delft toch fijn. Al mijn vrienden, al die leuke winkels en restaurantjes... Ik zou best terugwillen

Veel etentjes, dus (ethiopisch en japans). En veel snacken en veel alcohol. En toch een paar ons eraf
  maandag 2 maart 2009 @ 13:10:11 #118
14746 k_i_m
pi_66613949
Over geld gesproken, ik moet zo naar het CWI trouwens. Herintreden .
In my life
Why do I smile
pi_66614040
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:09 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het is ook wel mogelijk om meer te verdienen, maar het is wel lastig. Als je er vanuit gaat dat je partner ook nog eens een aantal jaren ouder is (en daarom dus al meer krijgt) moet je dat óók nog eens een keer inhalen.
Klopt, we schelen 6 jaar (maar hij heeft wel langer over z'n studie gedaan ).
Ach, ik zie wel, hoor. We hebben stiekem in ons hoofd om over 3 jaar voor een of twee jaar naar Kaapstad te verhuizen (nou ja, dat is de droom). Mocht dat gebeuren, dan zie ik het ook best voor me dat we beide minder gaan werken om meer leuke dingen te kunnen doen

Gemeenschap van goederen, ja. En geen plannen om te scheiden
  maandag 2 maart 2009 @ 13:15:16 #120
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66614097
Ik ga en kan het verder ook niet uitleggen. Zoals ik al zei accepteer ik het 't meeste van de tijd gewoon wel. Maar het voelt niet altijd even prettig. My bad .

En nu ga ik even lunchen .
pi_66614354
Ik snap BS wel. Ik heb het ook een beetje. Maar het is niet eens zoveel anders dan wat de rest zegt hoor. Ze betaalt toch alleen relatief mee aan alles. En dat is toch niet meer dan normaal? Don't see the problem. Ik vind het pas vreemd als je al je eigen geld verbrast aan luxe goederen en niks bijdraagt.

En je moet ook realistisch blijven: 1 op de 3 huwelijken strandt. Toch fijn dat je dan weet dat je jezelf kan bedruipen.

Intussen mag je natuurlijk wel genieten van mooie dingen die je cadeau krijgt. En je moet ook vakanties en reizen en dergelijke niet tegenhouden omdat je heel anal alles voor jezelf wil betalen. Maar een zekere mate van zelfstandigheid vind ik juist een pre.
pi_66614538
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:23 schreef conleche het volgende:
Maar een zekere mate van zelfstandigheid vind ik juist een pre.
Ach, de meeste dames hier hebben (uitzicht op) een baan waarmee ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Als je met z'n tweeen een huishouden hebt, zijn de kosten gewoon lager. Kun je je dus meer luxe veroorloven.
  maandag 2 maart 2009 @ 13:29:52 #123
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66614586
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zekers. Hoezo?
En met jou?
En dates en onthouding enzo?
Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf". Daarom, ik maakte me al zorgen. Fijn dat alles goed gaat!

Ik onthoud van alles Nog steeds spinnenwebben hier haha, maar wel heerlijk gezoend afgelopen weekend.
Prrrrr
  maandag 2 maart 2009 @ 13:31:06 #124
33954 ElisaB
pi_66614620
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Eens met Vivi.

En jeetje, Elisa.
Heb je al wat in gedachten voor kwaal nummer vier?
Ik twijfel nog

Het gaat wel hoor, maar dit is wel wat veel van het goede voor 1 dag
pi_66614635
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ach, de meeste dames hier hebben (uitzicht op) een baan waarmee ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Als je met z'n tweeen een huishouden hebt, zijn de kosten gewoon lager. Kun je je dus meer luxe veroorloven.

Dat is ook zo hoor. Maar er werd nu net gedaan of het heel raar was dat Blaatschaap wilde meebetalen aan alles. Ik vind dat zij het vrij verstandig ziet. Ze draaft er ook niet in door, ze ziet in dat ze niet de helft hoeft te betalen én dat ze de leuke dingen in het leven niet moet tegenhouden. Heel gezonde instelling wmb.
pi_66614672
O Elies, ik zou kwaal 4 nog even bewaren. Niet al het lekkers in één keer opmaken!! Dan kan je er niet goed van genieten!!

Man, wat een ellende!
pi_66614843
quote:
helemaal eens
pi_66614907
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:31 schreef conleche het volgende:

[..]

Dat is ook zo hoor. Maar er werd nu net gedaan of het heel raar was dat Blaatschaap wilde meebetalen aan alles. Ik vind dat zij het vrij verstandig ziet. Ze draaft er ook niet in door, ze ziet in dat ze niet de helft hoeft te betalen én dat ze de leuke dingen in het leven niet moet tegenhouden. Heel gezonde instelling wmb.
Haha, volgens mij is iedereen het redelijk met elkaar eens, hoor
pi_66614908
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:10 schreef k_i_m het volgende:
Oh het CWI wat is dat toch verschrikkelijk.. ben er ook 2 keer geweest toen de bedrijven waarvoor ik werkte failliet gingen....
pi_66614925
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:13 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Klopt, we schelen 6 jaar (maar hij heeft wel langer over z'n studie gedaan ).
Ach, ik zie wel, hoor. We hebben stiekem in ons hoofd om over 3 jaar voor een of twee jaar naar Kaapstad te verhuizen (nou ja, dat is de droom). Mocht dat gebeuren, dan zie ik het ook best voor me dat we beide minder gaan werken om meer leuke dingen te kunnen doen

Gemeenschap van goederen, ja. En geen plannen om te scheiden
whaaaaaaaaaa naar Kaapstad verhuizen, wat gaaf zeg
Kaapstad
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 13:42:00 #131
70532 loveli
N
pi_66614940
Shockabsorber *check
Trainingsbroek *check
Loopschoenen *check
Trainingsjack *check
Zon *check

Zo zit ik al een uur, maar nu trap ik mezelf naar buiten.
crap in = crap out
pi_66615065
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Haha, volgens mij is iedereen het redelijk met elkaar eens, hoor

Psies, dawoukmaareven zeggen!!!
  maandag 2 maart 2009 @ 13:45:15 #133
33954 ElisaB
pi_66615066
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:33 schreef conleche het volgende:
O Elies, ik zou kwaal 4 nog even bewaren. Niet al het lekkers in één keer opmaken!! Dan kan je er niet goed van genieten!!

Man, wat een ellende!
Alles is relatief; de kaak wordt al beter, een nachtje slapen en ik ben weer van de migrainehasses af en nog een nachtje slapen en die dikke injectie in de tennisarm zal wel beter voelen. Ergo: morgen wordt alles beter
pi_66615100
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef progje het volgende:

[..]

whaaaaaaaaaa naar Kaapstad verhuizen, wat gaaf zeg
Kaapstad
Ik vind het zo'n heerlijke stad En ik hoorde tijdens onze vakantie nieuws wat mijn werkgelegenheidskansen nogal opschroeft Meneer kan er toch wel werken. En er woont wat familie En oh, het klimaat is zo fijn
  maandag 2 maart 2009 @ 13:46:49 #135
33954 ElisaB
pi_66615131
Wat betalen betreft >> huwelijkse voorwaarden: wij volgen het Amsterdams verrekenmodel (geloof ik): aan het einde van de maand alles op de grote hoop, delen door twee en verrekenen

Reuze handig en nooit problemen mee / over gehad
pi_66615134
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:42 schreef loveli het volgende:
Shockabsorber *check
Trainingsbroek *check
Loopschoenen *check
Trainingsjack *check
Zon *check

Goed plan. Gisteren zat m'n fietsketting vast, dus ben met de taxi naar huis gegaan, maar nu ga ik maar eens rennend naar de stad, die fiets halen........
pi_66615142
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:42 schreef loveli het volgende:
Shockabsorber *check
Trainingsbroek *check
Loopschoenen *check
Trainingsjack *check
Zon *check

Tempo, dan!
Ik ga zo even naar de Delhaize wandelen. Lekker. Ik denk nu toch wat voorjaar in de lucht te voelen
  maandag 2 maart 2009 @ 13:51:53 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_66615310
Een hele goedemiddag
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 maart 2009 @ 13:56:23 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66615470
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:10 schreef k_i_m het volgende:
Sterkte .

Ben benieuwd of je ook aan eoa herintredingsplan moet deelnemen. Weet je nog dat ik 7 weken lang 20 uur per week mocht komen opdraven om gordijnhaken in elkaar te zetten? (niet dat ik dat gedaan heb hoor heb daar toen een beetje zitten internetten enzulks; evengoed was het horrible).

Ik ben net even naar de uni geweest om te vragen waar m'n bul blijft. Die had ik eind nov al gekregen en een paar dagen later weer geretourneerd omdat er iets angepast moest worden. Sindsdien niks meer van gehoord. Blijkt nu dat ik een speciaal verzoek bij de examencommissie had moeten indienen om het vak dat ontbreekt vermeld te krijgen, omdat dat een bijvak was dat er nog overheen kwam. Wist ik veel . Dus nu ga ik die examencommissie maar eens mailen en hopen dat ze het document nog willen aanpassen... Anders is het ook niet heel erg, maar dat ik statistiek gedaan en gehaald heb moet natuurlijk wel voor het nageslacht geboekstaafd worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_66615647
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef mspoez het volgende:
Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf".
Dat komt omdat het maandag is.
quote:
Nog steeds spinnenwebben hier haha, maar wel heerlijk gezoend afgelopen weekend.
Ah, dezelfde date als de vorige keer, of is dit een andere?
  maandag 2 maart 2009 @ 14:02:20 #141
244125 laziness
pi_66615736
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf". Daarom, ik maakte me al zorgen. Fijn dat alles goed gaat!

Ik onthoud van alles Nog steeds spinnenwebben hier haha, maar wel heerlijk gezoend afgelopen weekend.
I second that
pi_66616037
Goedemiddag
Ik voel me niet tof spierpijn in schouders, benen, buik, whehe. Alleen maar van hardlopen + met bagage door de stad zeulen, want 'wandelen was toch veel gezonder '.

Mijn vriend werkt praktisch fulltime (hij studeert er wel bij, maar dat stelt niet zo veel voor qua uren) en heeft dus veel meer te besteden dan ik. We delen eigenlijk alle kosten, behalve benzinekosten en af en toe trakteert hij op een etentje. Dat voel ik me verder prima bij, bij meer bijdragen aan de vakantie etc (nog) niet. Ik kies er bewust voor om veel tijd aan mijn studie te besteden en veel minder aan bijbaantjes. Later, als we alletwee werken, heb ik er geen probleem mee om de een meer dan de ander te laten betalen naargelang het salaris.

Oh, en ik maak me zorgen over de kat van mijn ouders Gisteren kwam er familie met honden op bezoek, en toen mijn vader de kat buiten wilde zetten, sprong het beest weg en werd behoorlijk door elkaar geschud door één van die honden We konden geen echte wonden vinden, maar het arme beest was helemaal in shock en vanochtend is hij niet thuis gekomen.
pi_66616241
da's eng STS
hoop dat hij snel boven water komt
Ja doei.
pi_66616378
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
da's eng STS
hoop dat hij snel boven water komt
Ja. Ik had hem liever binnengehouden, maar ze maakten zich niet zo'n zorgen omdat hij na een paar uurtjes weer normaal deed, kopjes geven enzo, en hij wilde zelf naar buiten.
Ik vroeg me naar aanleiding hiervan ook even af of de kat van PF ondertussen terecht is?
pi_66616492
Even snel mijn 2 cent, hoewel ik het eigenlijk wel eens ben met de meeste mensen hier.
Mijn meneer heeft een eigen bedrijf waar hij meer dan fulltime voor werkt en ik verdien eigenlijk niks, krijg alleen stufi en wat geld van m'n ouders. Op zich kan ik wel in mijn eigen basisbehoeften voorzien maar bijna alle extraatjes betaalt hij verder. Met vrienden ben ik altijd degene die liever te veel betaalt dan minder te betalen dan een ander, maar met hem zie ik dat niet zo. We zijn samen iets op aan het bouwen en nu komt dat even meer van zijn kant maar wat Vivi zegt is waar, als je allebei werkt kan het gebeuren dat de één daar een wat groter getal voor krijgt en daarom ook meer bijdraagt. Als je nou de hele dag op je luie reet zit en verwacht dat iemand anders je wel onderhoudt vind ik dat iets heel anders maar ik werk net zo goed van 9 tot 5, alleen krijg ik er geen geld voor omdat het een stage is, daar ga ik me niet schuldig om voelen. Ik zie dat ook als een investering in onze toekomst. Studeren als je partner al werkt vind ik hetzelfde verhaal.

-edit- oh trouwens, gisteren zijn we naar de sauna (Geldrop) geweest en daarvan heb ik wel gewoon de helft betaald. Dat was namelijk nogal een dure grap, maar het was wel echt heerlijk.
pi_66616518
Mspoez en DML: details willen we!
pi_66616961
Even een TVP want jullie zijn allemaal schatjes
pi_66617268
YES ik ben klaar met mijn hoofdstuk voor vandaag en ga nu HEERLIJK in de zon een uurtje (of twee) op mijn racefiets de wijde wereld in
pi_66617284
Oh en ik heb geen mister, en ook geen geld, dus dat is makkelijk
pi_66617568
Cycle! Je foto's waren tof! Heb je nog een foto van de achterkant waar je het jurkje aanhebt?

Hm.. Ik geloof dat wij het redelijk 50/50 doen.. Maar soms betaalt hij meer, en dan voel ik mij wel schuldig! Maar, ik woonde al half uit huis en we betaalde wel alle boodschappen samen terwijl ik 150 euro per maand te besteden had voor alles (uitgaan/eten/kleding/etc..) en hij iets meer..

Maar nu heb ik gelukkig wat meer te besteden en ik ben opzoek naar een baantje dus hoop dat het wat meer 50/50 kan worden. Gent hebben we beide gewoon de helft van het hotel betaald, en de helft van 't eten en zo.. Lijkt mij wel logisch aangezien we beide studeren/uitwonend zijn etc.

Maar ik woon niet samen dus het is al minder een issue
pi_66617630
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:19 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ja. Ik had hem liever binnengehouden, maar ze maakten zich niet zo'n zorgen omdat hij na een paar uurtjes weer normaal deed, kopjes geven enzo, en hij wilde zelf naar buiten.
Ik vroeg me naar aanleiding hiervan ook even af of de kat van PF ondertussen terecht is?
Nee nog steeds niet!
Je kat is vast geschrokken en komt vanavond wel weer terug.. !
pi_66617691
Ik denk ook dat ie even flink is geschrokken, maar vanzelf weer terugkomt STS!

PF, hoe lang is jullie kat al weg? Dat heb ik even gemist... wat naar...
pi_66617748
Uit m'n hoofd sinds 28 januari
pi_66617824
Mijn verstandkies komt door, al een jaar lang.. En nu weet ik zeker dat hij daaronder aan het ontsteken is! Dat heb ik namelijk al eens eerder gehad, voelde/proefde het zelfde.. Die weken/maanden ervoor was ik heel lusteloos en viel ik af.. Zodra de ontsteking weg was voelde ik mij weer helemaal super. En ik weet zeker dat dit nu ook het geval is maar mijn tandarts wil mij nog niet doorverwijzen naar de kaakchirurg
  maandag 2 maart 2009 @ 15:00:13 #155
244125 laziness
pi_66617874
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:23 schreef Mini_rulez het volgende:
Mspoez en DML: details willen we!
Wat meer aan details wil je weten dan?
  maandag 2 maart 2009 @ 15:00:14 #156
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66617876
ik hebgeen mister en medium geld. toen ik wel een mister had beaalde ik af en toe wel eens een etentje enzo, omdat hij nou eenmaal geen salaris had, en als ik dan bijvoorbeeld uit eten wilde dan trakteerde ik...

de scharrel mister daarna vond ik minder leuk, en die heb ik we laten betalen voor sommige dingen voor de film enzo. maar voor drankjes in t café gaf ik wel geld, en eten deelden we de rekening.

anywho, dit zijn irrelevante voorbeelden besef ik me nu. heb niks toe te voegen aan de discussie. behalve dat ik denk dat t best verstandig kan zijn als Moblo gewoon in de zomer en parttime bijqwerkt, en de stufi stopzet voor een aantal maanden per jaar...

oh en "die ene" gaat niet mee naar het concert,en zit wat betreft de berichten die ik ook behoorlijk met dat andere meisje in zn hoofd, wetend dat het nooit wat gaat worden. hij lijk verdomme mij wel nou ja... ik heb 0 verwachtingen meer en hopelijk qwordt t gewoon weer gezellig enzo.

verder ligt hier nu 20 cm sneeuw en er wordt nog een cm f 5 verwacht, is het -6 gevoelstemperatuur -10, met windstoten. gelukkig heb ik een warme muts. nu nog even plannen waar ik zo naar toe ga

voor elis dr auw hoofd arm en kaak

thnx vivi, ik voel me ook best een beetje stoer!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_66617986
Ik heb wel eens valstrikdates gehad (Ik ging wel eens uit met een clubje mensen, dan vroeg 1 minder leuke jongen of iedereen kwam en zo geschiedde.) Die dude zei: We gaan weer allemaal uit! Kom je ook??
Was ik daar, was er niemand!
En hij: Oo wat vreemd?? Nou, laten we dan maar wat gaan drinken! En alsnog uit gaan !

Dus toen dacht ik, dahaaag, en voelde ik mij ook niet schuldig om de rekening ! (2 euro voor een cola, maar goed )
  maandag 2 maart 2009 @ 15:04:48 #158
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66618050
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:58 schreef P.F het volgende:
Mijn verstandkies komt door, al een jaar lang.. En nu weet ik zeker dat hij daaronder aan het ontsteken is! Dat heb ik namelijk al eens eerder gehad, voelde/proefde het zelfde.. Die weken/maanden ervoor was ik heel lusteloos en viel ik af.. Zodra de ontsteking weg was voelde ik mij weer helemaal super. En ik weet zeker dat dit nu ook het geval is maar mijn tandarts wil mij nog niet doorverwijzen naar de kaakchirurg
wat een onzin! al ie ontstoken is doe t t pijn, en als t pijn doet moet je tandarts je gewoon doorverwijzen om m te laten trekken.. stomme tandarts!
pi_66618123
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:04 schreef kwakveense het volgende:

[..]

wat een onzin! al ie ontstoken is doe t t pijn, en als t pijn doet moet je tandarts je gewoon doorverwijzen om m te laten trekken.. stomme tandarts!
Nee het doet geen pijn, vorige keer ook niet. Heb wel af en toe een nare zweem van onstokenheid in m'n mond En m'n eetlust is ook een beetje (erg) weg.. En m\n levensvreugde! Het klinkt dramatisch, maar de vorige keer ging het ook zo!!
pi_66618173
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef P.F het volgende:

[..]

Nee het doet geen pijn, vorige keer ook niet. Heb wel af en toe een nare zweem van onstokenheid in m'n mond En m'n eetlust is ook een beetje (erg) weg.. En m\n levensvreugde! Het klinkt dramatisch, maar de vorige keer ging het ook zo!!
ik vind het maar raar hoor dat je niet wordt doorgestuurd..
kun je niet aangegeven waar je verder allemaal last van hebt, dat moet toch reden genoeg zijn om je door te sturen
pi_66618187
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat meer aan details wil je weten dan?
Nou gewoon, hoe was de rest van de date, wat hebben jullie gedaan, was het een afscheidszoen aan het einde van de avond of was het meteen raak?
Ok, ik ben nieuwsgierig en nu zit ik me ook nog eens te vervelen dus sorry als ik te veel doorvraag.
pi_66618254
quote:

[..]

Ik zou gewoon wat meer aandringen. Je bent een volwassen mens, hij kan je dat toch niet verbieden? Jij bent degene die ervoor mag betalen, niet je tandarts.
  maandag 2 maart 2009 @ 15:09:51 #163
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66618265
quote:

[..]

misschien is t dan toch wel niet ontstoken? bij een ontstekign ga je meestal echt door de grond van de pijn, bij elke aanraking van de kies...

is t niet meer dat je gewoon niet fit bent, slecht eet, en een selchte reflux uit je te lege maag hebt?? dat t daarom zo samenvalt?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2009 @ 15:10:02 #164
163650 Greys
pi_66618273
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:46 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n heerlijke stad En ik hoorde tijdens onze vakantie nieuws wat mijn werkgelegenheidskansen nogal opschroeft Meneer kan er toch wel werken. En er woont wat familie En oh, het klimaat is zo fijn
Zal ik maar gewoon met je meegaan dan? Gezellig Gaan we afwisselend bij jouw en mijn familie op bezoek braaien!
Welk nieuws hoorde je qua werkgelegenheid dan? Heeft het nieuws iets met sport te maken?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2009 @ 15:10:25 #165
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66618282
Haha! Nee, andere date. Die van de vorige keer had grijs borsthaar en geen kin, daar heb ik niet mee gezoend hoor. Deze meneer is iemand die ik al 10 jaar ken, met kindjes zo oud als de mijne en we hadden met zijn allen afgesproken naar de film te gaan. Door file en zo haalden we de film niet en zijn ze bij ons gekomen, ook gezellig. En toen ze bleven slapen sliep hij bij mij. Dus. Maar meer dan zoenen wordt het niet hoor.

DML - vertel!!
Prrrrr
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2009 @ 15:11:20 #166
163650 Greys
pi_66618313
Oh en over het werk en de centjes enzo:
Mijn meneer verdient het dubbele van wat ik verdien. En hij betaalt dan ook precies het dubbele aan onze huishoudpot waar hypotheek, rekeningen, boodschappen e.d. vanaf gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66618350
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:09 schreef kwakveense het volgende:

[..]

misschien is t dan toch wel niet ontstoken? bij een ontstekign ga je meestal echt door de grond van de pijn, bij elke aanraking van de kies...

is t niet meer dat je gewoon niet fit bent, slecht eet, en een selchte reflux uit je te lege maag hebt?? dat t daarom zo samenvalt?
Nee! De vorige keer had ik ook die smaak, ook die lusteloosheid,etc! De ontsteking zat namelijk diep achter m'n kies, ik heb er niets van gevoeld! Alleen dat de verdoving daar niet werkte doordat het een onsteking was en er in de onsteking moet worden geprikt. Opzich doet m'n mond daar best pijn, maar ik denk dat dat door een afte komt.

Dus vandaar omdat alles weer hetzelfde is, ik er vanuit ga dat het weer ontstoken is (ontstoken smaak in mond etc )
pi_66618436
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:07 schreef progje het volgende:

[..]

ik vind het maar raar hoor dat je niet wordt doorgestuurd..
kun je niet aangegeven waar je verder allemaal last van hebt, dat moet toch reden genoeg zijn om je door te sturen
Hij zei: Ja, je wordt geopereerd, maar je tand moet eerst wat meer groeien, anders is de kans op beschadigingen te groot. (Dus hij zei: ik snap je probleem, ik snap dat het vervelend is, nog even doorbijten)

En hij is al 21 jaar mijn tandarts en heel tof en kundig dus op zich heb ik daar dan ook wel weer vertrouwen in.. (Ben een paar maanden terug spontaan langs gekomen omdat ik er ook last van had, heeft hij geen consult gerekend.)
pi_66618461
Leuk MsPie!!!
pi_66618552
Oo kwak, zo slecht eet ik niet eens!
Gister: 1 boterham pindkaas, bak brinta magere melk, enorm bord volkoren pasta, tomaten (saus). heel veel garnalen, mosselen. En ook nog een bord met vega kip burger, rijst & bonen.
En nog 2-3 glazen melkproduct.

Maar dan heb ik eigenlijk nog wel trek !
pi_66618564
Cinqo
  maandag 2 maart 2009 @ 15:21:39 #172
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66618714
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:15 schreef P.F het volgende:

[..]

Hij zei: Ja, je wordt geopereerd, maar je tand moet eerst wat meer groeien, anders is de kans op beschadigingen te groot. (Dus hij zei: ik snap je probleem, ik snap dat het vervelend is, nog even doorbijten)

En hij is al 21 jaar mijn tandarts en heel tof en kundig dus op zich heb ik daar dan ook wel weer vertrouwen in.. (Ben een paar maanden terug spontaan langs gekomen omdat ik er ook last van had, heeft hij geen consult gerekend.)
ja aar dát zei je niet! dan is t logisch dat ie nog even moet blijven zitten...helaas... ander san je kaak breken bij het uithakken
pi_66618866
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:21 schreef kwakveense het volgende:

[..]

ja aar dát zei je niet! dan is t logisch dat ie nog even moet blijven zitten...helaas... ander san je kaak breken bij het uithakken
Hm, ja ik weet niet of dat echt zo is..
M'n buurvrouw (tandarts) zei dat de bovenste verstandkiezen het beste konden blijven zitten, ivm inzakken van de kaak.

Maar, de/mijn kaakchirurg zei weer (drie jaar geleden..) dat ze er zo snel mogelijk uit moesten..

En mijn tandarts wil dat ze er zelf uit komen, al zit er al een jaar geen groei meer in (Ik kan deels het witte van de tand zien, maar hij is nog niet door. Doordat het vlees open is, kunnen er onder de tand ontstekingen ontstaan)
  maandag 2 maart 2009 @ 15:25:21 #174
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66618884
ik ben niet vooruit te branden vandaag! nog even een mail sturen en dan ga ik gauw douchen en de kou in. xx
pi_66618980
Kwak ik ga vanavond je blogs lezen! Heb er echt zin in! Succes vandaag!!

Oh, en ik ga proberen af te komen van mijn twee verslavingen. Maar, "People don't break bad habits; they replace them with new ones. "

Dus ik moet eerst een plan maken of zo !
  maandag 2 maart 2009 @ 15:29:43 #176
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66619051
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Hm, ja ik weet niet of dat echt zo is..
M'n buurvrouw (tandarts) zei dat de bovenste verstandkiezen het beste konden blijven zitten, ivm inzakken van de kaak.

Maar, de/mijn kaakchirurg zei weer (drie jaar geleden..) dat ze er zo snel mogelijk uit moesten..

En mijn tandarts wil dat ze er zelf uit komen, al zit er al een jaar geen groei meer in (Ik kan deels het witte van de tand zien, maar hij is nog niet door. Doordat het vlees open is, kunnen er onder de tand ontstekingen ontstaan)
vraag anders een consult aan bij de kaakchirurg. het verschilt echt per situatie of ze beter kunnenblijven zitten of niet. is er al een foto gemaakt van de ligging? misshcien kúnnen ze wel niet verder...

mijn bovenkiezen kwamen gewon door, maarmn onderkiezen niet- die groeiden horizontaal, daardoor ahdden de bovenste geen steun en zakten ze te ver uit mn kaak en gingen loszitten en ontsteken en daardoor nog losser zitten etc...
  maandag 2 maart 2009 @ 15:29:49 #177
244125 laziness
pi_66619055
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:08 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou gewoon, hoe was de rest van de date, wat hebben jullie gedaan, was het een afscheidszoen aan het einde van de avond of was het meteen raak?
Ok, ik ben nieuwsgierig en nu zit ik me ook nog eens te vervelen dus sorry als ik te veel doorvraag.
We zijn naar het strand geweest en daarna is hij bij mij blijven eten. Toen hebben we gepraat over hoe er mee om te gaan dat we elkaar 4 dagen per week op het werk zien. Eenmaal daarover uit hebben we gezoend en bij het afscheid weer.

Zo genoeg?

Kwak Wat jammer dat die ene toch niet met jouw in zijn hoofd zit.
pi_66619093
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef laziness het volgende:

[..]

We zijn naar het strand geweest en daarna is hij bij mij blijven eten. Toen hebben we gepraat over hoe er mee om te gaan dat we elkaar 4 dagen per week op het werk zien. Eenmaal daarover uit hebben we gezoend en bij het afscheid weer.

Zo genoeg?

Een goede uitkomst uit het gesprek dus?! Leuk joh! En sorry dat ik eerder zo lullig reageerde!
  maandag 2 maart 2009 @ 15:31:24 #179
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66619118
das lief PF. ik zal vandaag weer proberen leuke dingen mee te maken voor t blogje

welke verslavingen trws?

xxx
pi_66619145
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:31 schreef kwakveense het volgende:
das lief PF. ik zal vandaag weer proberen leuke dingen mee te maken voor t blogje

welke verslavingen trws?

xxx
Je bent verplicht leuke dingen mee te maken. En als je geen zin hebt maak je maar zin

Nee hoor, heb vooral veel plezier daar!
  maandag 2 maart 2009 @ 15:32:13 #181
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_66619152
@ dizzy woei!!! enja, ik vind het ook heel erg jammer. maar goed, his loss...
pi_66619165
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef laziness het volgende:

[..]

Zo genoeg?

Leuk.
En dat jullie elkaar op het werk zien, daar kun je blijkbaar wel mee omgaan?
pi_66619271
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef kwakveense het volgende:
Precies, that's the spirit!
Ik ga ook vanavond je blog bijlezen. Veel plezier vandaag!
  maandag 2 maart 2009 @ 15:41:12 #184
244125 laziness
pi_66619485
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:30 schreef P.F het volgende:

[..]

Een goede uitkomst uit het gesprek dus?! Leuk joh! En sorry dat ik eerder zo lullig reageerde!
No hard feelings bolletje
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Leuk.
En dat jullie elkaar op het werk zien, daar kun je blijkbaar wel mee omgaan?
Ja, we gedragen ons op het werk net als voorheen en op die manier hoeft niemand er last van te hebben. We zitten niet op dezelfde kamer dus het is geen overkill van elkaar aanstaren ook.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef kwakveense het volgende:
Dat is de instelling die ik zelf ook altijd probeerde te hebben maar dat is gewoon lastig Sterkte meid!
pi_66619883
net taart geweigerd

was van die supermarkt vlaai, en daar ga ik niet voor zondigen

Ja doei.
pi_66620017
O! De ING heeft 400 euro van mij opgegeten
Of ik heb discalculie en stond al dagen 400 euro rood maar volgens mij niet hoor

Hypotetisch gezien kan ik 500 euro roodstaan. Stel dat ik dat de dag voor de stufi stond, dan stond ik daarna nog maximaal 240 euro rood. (-500 + 260 stufi = -240 euro) En daarna ongeveer 3 tot 4 x zoveel geld bijgekomen dan daarna af is geschreven maar er is een gat van 400 euro.

Supervaag!!
pi_66620164
Die kredietcrisis hoeven ze toch niet door mij te laten betalen
Ik geloof gewoon niet dat er een fout gemaakt KAN zijn, dus ik twijfel nu heel erg aan mijzelf
pi_66620216
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:59 schreef P.F het volgende:
Die kredietcrisis hoeven ze toch niet door mij te laten betalen
Ik geloof gewoon niet dat er een fout gemaakt KAN zijn, dus ik twijfel nu heel erg aan mijzelf
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kan je niet gewoon even je (digitale) afschrift erbij nemen? Dan kan je het toch meteen zien?

En bedankt voor het geruststellen mensen. Mijn ouders gingen me bellen als hij terug was
pi_66620236
Zo, de eetlijst is samengesteld.
O: 1 ei, 2 kiwi's
T: salmiakbollen
L: 2 volkorenbolletjes met paprikapuree
T: amandelen
T: bakje daniokwark
T: avocado (mocht ik nog honger hebben)
S: Spinnen (pas om 8 uur)
D: kleine portie stoofvlees (in rochefort 8 ), glas wijn
T: klein beetje whisky, paar pinda's
pi_66620269
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
net taart geweigerd

was van die supermarkt vlaai, en daar ga ik niet voor zondigen

De date van DML klinkt trouwens heel lief/leuk Strand
pi_66620291
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:00 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kan je niet gewoon even je (digitale) afschrift erbij nemen? Dan kan je het toch meteen zien?

En bedankt voor het geruststellen mensen. Mijn ouders gingen me bellen als hij terug was
Ja, ik heb gekeken op mijnING.nl maar daar staat geen begin bedrag. Nou ja, 31-12-2008 heb ik volgens mij een brief van wat er op mijn (spaar?) rekening staat dus ik kan het op die manier vergelijken. Of ik zoek mijn laatste recente afschrift op en vergelijk die met de volgende die nog binnen moet komen..

(Er is 1400 binnen gekomen in ± 5 dagen. Er is 340 huur af en verder max 100? euro aan kleine dingetjes zoals boodschappen. En mijn saldo is 550. Dat klopt niet lijkt mij )
  maandag 2 maart 2009 @ 16:03:26 #192
142151 Q_Orianka
Help spread the suffering!
pi_66620317
Vraagje: Wat kun je het beste eten na het sporten?
Sarcasm. Because arguing with stupid people isn't nearly as much fun.
pi_66620384
Ok, m'n begeleider is net weggegaan, ik heb niets gehoord over tot hoe laat ik geacht word te blijven, maar m'n trein naar huis gaat 16:36. Zal ik die maar gewoon nemen? . Ben ik alsnog pas na half 8 thuis, dat vind ik laat zat...
pi_66620404
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik geloof eiwitten, ter herstel van je spieren enzo. Mocht het niet kloppen, word ik vast wel gecorrigeerd
pi_66620417
quote:
Als je heel intensief/fanatiek gesport hebt kun je het beste een half uurtje wachten met eten. Ik vind het zelf fijn om iets van yoghurt te eten. (Maar de meningen over koolhydraten/eiwitten lopen erg uiteen)
pi_66620445
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, m'n begeleider is net weggegaan, ik heb niets gehoord over tot hoe laat ik geacht word te blijven, maar m'n trein naar huis gaat 16:36. Zal ik die maar gewoon nemen? . Ben ik alsnog pas na half 8 thuis, dat vind ik laat zat...
Ik weet niet hoeveel uur je aanwezig hoort te zijn of dat het normaal is dat iedereen tot bijvoorbeeld 18:00 blijft..
pi_66620508
quote:
De meningen lopen uiteen. Volgens mij is eiwitten vrij gangbaar. Maar SHE was geloof ik weer een groot aanhanger van vooraf eiwitten, achteraf carbs.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:08:38 #198
244125 laziness
pi_66620519
quote:
Ik ben gewend dat een stagiair ook gewoon acht uur op een dag werkt.
Ik zou dit even overleggen nu met een ander en morgen met je begeleider.
pi_66620530
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:06 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel uur je aanwezig hoort te zijn of dat het normaal is dat iedereen tot bijvoorbeeld 18:00 blijft..
Ja dat weet ik dus ook niet. . Ik ben hier gewoon elke week op maandag. Vandaag kwam ik later omdat het maar een instructiedag was...
pi_66620551
quote:
Kun je nog wat werken in de trein?

PF, balen zeg, kan me voorstellen dat je erover aan het stressen bent. Niet per ongeluk je creditcard afgeschreven?
pi_66620583
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik ben gewend dat een stagiair ook gewoon acht uur op een dag werkt.
Ik zou dit even overleggen nu met een ander en morgen met je begeleider.
't Is hier een beetje anders denk ik, als je een dag niet wilt komen om thuis te werken is het ook goed bijvoorbeeld. Ok, ik ga gewoon straks weg.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 16:10:50 #202
70532 loveli
N
pi_66620612
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ik geloof eiwitten, ter herstel van je spieren enzo. Mocht het niet kloppen, word ik vast wel gecorrigeerd
Wat SHE zei (wat ik me ervan kan herinneren, correct me if I'm wrong): eiwitten voor het sporten, een beetje koolhydraten erna. Eiwitten na het sporten heeft weinig zin, omdat je het dan niet meer gebruikt om spieren op te bouwen. Met koolhydraten vul je glycogeen aan in de spieren, waardoor je minder spierpijn krijgt.

Speaking of SHE, iemand nog leuk nieuws van die kant? Is ze nog steeds fab en aan de rode rijst en houdt ze het een beetje vol?
crap in = crap out
pi_66620629
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Kun je nog wat werken in de trein?

PF, balen zeg, kan me voorstellen dat je erover aan het stressen bent. Niet per ongeluk je creditcard afgeschreven?
Volgens mij maak ik een denkfout? Hoop ik? Ik snap het niet. En nu ga ik mijn bed uit elkaar halen en daarna naar de Praxis en de Ikea en daarna naar m'n kamer en dan koken, sporten en huiswerk maken! Dus ik denk dat ik er vanavond weer ben. (Nou ja, er is vast tekort tijd om ALLES van mijn lijstje te doen )
pi_66620658
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:02 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja, ik heb gekeken op mijnING.nl maar daar staat geen begin bedrag. Nou ja, 31-12-2008 heb ik volgens mij een brief van wat er op mijn (spaar?) rekening staat dus ik kan het op die manier vergelijken. Of ik zoek mijn laatste recente afschrift op en vergelijk die met de volgende die nog binnen moet komen..

(Er is 1400 binnen gekomen in ± 5 dagen. Er is 340 huur af en verder max 100? euro aan kleine dingetjes zoals boodschappen. En mijn saldo is 550. Dat klopt niet lijkt mij )
Bij mij zijn er soms al dingen af die nog niet bij de overschrijvingen staan.
Of bij, vaak zie ik aan m'n saldo dat mijn loon er is maar staat het nog niet in het overzicht.

Maar ik ben wel een verslaafde checker, ik kijk zo'n 4 keer per dag naar m'n rekening
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_66620694
Plan valt in duigen want mijn autosleutel is "verdwenen".

Grmbl, mag ik tot 20:00 hier wachten
pi_66620758
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:12 schreef Syrena het volgende:

[..]

Bij mij zijn er soms al dingen af die nog niet bij de overschrijvingen staan.
Of bij, vaak zie ik aan m'n saldo dat mijn loon er is maar staat het nog niet in het overzicht.

Maar ik ben wel een verslaafde checker, ik kijk zo'n 4 keer per dag naar m'n rekening
M'n vriendje gaat er naar kijken, dus ik hoop dat hij het ziet?
Pfff........ Alleen vind ik het stom als hij weet waar ik m'n geld aan uitgeef, in iedergeval, ik denk dat hij 't stom vindt.
pi_66620870
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:14 schreef P.F het volgende:

[..]

M'n vriendje gaat er naar kijken, dus ik hoop dat hij het ziet?
Pfff........ Alleen vind ik het stom als hij weet waar ik m'n geld aan uitgeef, in iedergeval, ik denk dat hij 't stom vindt.
Ik vind de dingen waar mijn vriend geld aan uitgeeft ook stom (Speakers van 1000 euro, een Playstation zonder chip zodat je dus geen PS2 erop kunt spelen...). Maar het is zijn geld, moet ie allemaal zelf weten. Als mijn onze vakantie en mijn de kinderkamer maar niet in gevaar komen.

Hij zegt nooit wat over mijn uitgaven, nou ja, wil wel eens commentaar hebben, maar die speakers kan ik nog tot 2011 tegen 'm gebruiken
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_66620874
Eigenlijk vind ik mezelf een mietje dat ik me er zo door laat beinvloeden maar mijn winterdip lijkt te verdwijnen vandaag. Lekker stukje gewandeld naar de supermarkt, en kijk: het is niet meer zo door-en-door-klam-koud maar frisse-neuzen-en-rode-wangen-koud, de zon komt af en toe voorzichtig door en er staan sneeuwklokjes in de berm

Ongelooflijk dat ik me meteen energieker voel en meer werk gedaan krijg Het is nog lang geen zomer
pi_66620940
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
Eigenlijk vind ik mezelf een mietje dat ik me er zo door laat beinvloeden maar mijn winterdip lijkt te verdwijnen vandaag. Lekker stukje gewandeld naar de supermarkt, en kijk: het is niet meer zo door-en-door-klam-koud maar frisse-neuzen-en-rode-wangen-koud, de zon komt af en toe voorzichtig door en er staan sneeuwklokjes in de berm

Ongelooflijk dat ik me meteen energieker voel en meer werk gedaan krijg Het is nog lang geen zomer
Ik ben het ook ontzettend zat, en voorgaande jaren had ik dat nooit. Mijn vriend en mijn moeder bv. wel, en dan dacht ik altijd: Aanstel! Maar ik knap nu zelf op van wat zon, dus...

(Ik heb al een vakantie naar Marokko ofzo in de planning voor volgend jaar om deze tijd...zaaaalig, al is het maar een week).
pi_66620995
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik vind de dingen waar mijn vriend geld aan uitgeeft ook stom (Speakers van 1000 euro, een Playstation zonder chip zodat je dus geen PS2 erop kunt spelen...). Maar het is zijn geld, moet ie allemaal zelf weten. Als mijn onze vakantie en mijn de kinderkamer maar niet in gevaar komen.

Hij zegt nooit wat over mijn uitgaven, nou ja, wil wel eens commentaar hebben, maar die speakers kan ik nog tot 2011 tegen 'm gebruiken
Nou, ik heb al iedere maand braaf 100 euro gespaard voor onze zomervakantie dus daar kan hij inderdaad niet over klagen
pi_66621081
Oja mijn lijstje! (nu issie nog netjes...)

O: Brinta
T: Sneetje met pindakaas
L: Twee sneetjes met pindakaas
T: Appel
D: Courgettesoep met iets*

* Italiaanse bol, of een kaassouffle of een gebakken eitje oooooffff... *fantaseert verder want HONGER* Ik heb nog 20 minuten om iets te bedenken dat niet zoveel schade aanricht
pi_66621161
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:20 schreef P.F het volgende:

[..]

Nou, ik heb al iedere maand braaf 100 euro gespaard voor onze zomervakantie dus daar kan hij inderdaad niet over klagen
Mijn spaartegoed overtreft het zijne Maar dat komt omdat ik A zuinig ben en B lang heb kunnen sparen omdat ik lang thuis heb gewoond en toen al werkte. Maar de grote hoop van dat spaargeld gaat naar ons huis, als dat er ooit van komt. En dan moet hij sowieso meer vaste lasten betalen, want 50/50 zoals nu gaat dan echt niet meer.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:27:33 #213
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_66621256
Hoi, hoi..

Lijst:
5 x volkorenboterham met osseworst
2 x peer, 1 x sinaasappel, 1 x appel, 1 x tomaat
Grote kom snert met rookworst

D:spaghetti met tomatensaus en heel veel groentes en rundergehakt.

Tja heel veel maar we lopen weer lekker langs elkaar heen qua werk.
Diner wordt pas 19:00 uur terwijl ik al om 4.30 uur op was..
Moeilijk vind ik dat altijd hoor!!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 2 maart 2009 @ 16:28:14 #214
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66621284
Oh CF dat heb ik ook heel erg hoor! Gister heb ik lekker inde tuin gewerkt, gebezemd, geblaadjesruimd, gerommeltjesuithetzandplukt en dat voelde zo goed! En vandaag liep ik over het schoolplein in het zonnetje met mijn skinny jeans en mijn hakjes en ik ging er spontaan van huppelen hoe goed dat voelde!

Lente!
Prrrrr
pi_66621300
Lijstje:

O: afbak pistoletje met filet A. en rode ui. Het zachte brood heb ik eruit geplukt, want daarmee heb ik........
L: croutons gemaakt en er een geklutst eitje met ui en peterselie over gedaan. Best lekker, dan zitten er dus knapperig gebakken stukjes brood door je ei!
T: flesje ananas/limoensap

Planning rest: dunno yet.
pi_66621305
sparen

dat is zó fijn hè?
Ja doei.
pi_66621334
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:22 schreef Syrena het volgende:
Oja mijn lijstje! (nu issie nog netjes...)

O: Brinta
T: Sneetje met pindakaas
L: Twee sneetjes met pindakaas
T: Appel
D: Courgettesoep met iets*

* Italiaanse bol, of een kaassouffle of een gebakken eitje oooooffff... *fantaseert verder want HONGER* Ik heb nog 20 minuten om iets te bedenken dat niet zoveel schade aanricht
Nou, da's nog helemaal niet zoveel eten. Ik stem voor een italiaanse bol met bescheiden beleg (nee, geen brie ) of een bol met omelet
beter nog neem je iets anders dan brood, want dat heb je an sich al genoeg gegeten vandaag.
Iets van kip ofzo?
pi_66621484
In de tuin werken, daar is het echt weer voor ja, MsPoez! Van dat lekkere koude weer waar je niet verkleumd van raakt.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
sparen

dat is zó fijn hè?
Nah
Ik vind het alleen leuk om ergens voor te sparen. De euro's die ik opzij zet om een buffer op te bouwen, daar heb ik echt geen warm gevoel bij Ik kijk ook wel uit dat ik niet teveel spaar. Ik hou van spenden

Which reminds me: vanavond trip naar St Petersburg boeken
  maandag 2 maart 2009 @ 16:33:43 #219
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66621501
Lijstje:
O en T en L ; kwark met whey
T vitamientjes
D spinazie, mozzarella en zongedroogde tomaatjes met een paar pijnboompitjes
T ...

Even een paar weken crashen.
Prrrrr
pi_66621508
ik ga vanavond voor 't eerst pasta carbonara maken ben benieuwd

niet met echte pancetta en ook niet met pecorino en verse parmezan maargoed... wel met eieren en spekjes
Ja doei.
pi_66621525
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:33 schreef ColdFeet het volgende:

Nah
Ik vind het alleen leuk om ergens voor te sparen. De euro's die ik opzij zet om een buffer op te bouwen, daar heb ik echt geen warm gevoel bij Ik kijk ook wel uit dat ik niet teveel spaar. Ik hou van spenden

ik heb dan ook al mijn volgende motor uitgezocht, dus een doel heb ik zeker
Ja doei.
pi_66621599
Vroegerrr toen ik klein was was mijn hobby geld sparen en geld verdienen.
Ik had geloof ik 1000 euro op 9 jarige leeftijd, ik had nog nooit m'n zakgeld of verjaardags geld uitgegeven En ik deed bijna iedere dag wel klusjes in de buurt.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:37:36 #223
236335 neen
schone schijn
pi_66621633
Ik weet niet waarvoor ik wil sparen want ik heb eigenlijk alles wat ik wil wel
  maandag 2 maart 2009 @ 16:38:36 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_66621669
Ik vind geld sparen best wel een hobby van mij
Ik hou eigenlijk niet zo van uitgeven,dat is het meer
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_66621700
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou, da's nog helemaal niet zoveel eten. Ik stem voor een italiaanse bol met bescheiden beleg (nee, geen brie ) of een bol met omelet
beter nog neem je iets anders dan brood, want dat heb je an sich al genoeg gegeten vandaag.
Iets van kip ofzo?
Ja je hebt gelijk. Dan bewaar ik de bol om morgen mee te nemen naar het werk.
Ik heb geen kip meer in huis, ik barst wel van de vega dingen. En vis
pi_66621771
maar ik vind het ook fijn om een buffer te hebben inmiddels eigenlijk
vroeger, toen ik geen geld had, wilde ik alles hebben, maar kon ik niet sparen..

nu ik spaar koop ik nagenoeg nooit wat
Ja doei.
pi_66621777
Ik sparen. Zaaaalig. Maar ik hou ook van winkelen. Gelukkig ben ik een enorme budgetwinkelaar Action, Zeeman etc.

Tenzij de intense drang naar een gadget de kop opsteekt Zoals die Wii. Maar daar spaar ik die Bol.com-bonnen voor.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 16:42:37 #228
70532 loveli
N
pi_66621852
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:36 schreef P.F het volgende:
Vroegerrr toen ik klein was was mijn hobby geld sparen en geld verdienen.
Ik had geloof ik 1000 euro op 9 jarige leeftijd, ik had nog nooit m'n zakgeld of verjaardags geld uitgegeven En ik deed bijna iedere dag wel klusjes in de buurt.
Oke, nu voel ik me oud. Negen jaar en euro's? Dan ben je nu 16!
Mooiste uitspraak ever van m'n 3-jarige nichtje, toen ik rond de invoering van de euro zei dat ik moest werken om centjes te verdienen:
"Maar we krijgen binnenkort toch allemaal nieuwe centjes?"
crap in = crap out
pi_66621856
ik heb laatst nog een Hello Kitty shirtje bij de Zeeman gekocht dat is nu slaapding
Ja doei.
pi_66621862
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik vind het ook fijn om een buffer te hebben inmiddels eigenlijk
vroeger, toen ik geen geld had, wilde ik alles hebben, maar kon ik niet sparen..

nu ik spaar koop ik nagenoeg nooit wat
Ja, als ik wat koop dan moet het gewoon van de lopende rekening af kunnen.
Ik spaar nu 250 euro per maand, dat zou meer kunnen zijn, maar ik wil ook weer een buffer hebben op de lopende rekening. Anders blijf je heen- en weer boeken.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:43:28 #231
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_66621884
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:41 schreef Syrena het volgende:
Ik sparen. Zaaaalig. Maar ik hou ook van winkelen. Gelukkig ben ik een enorme budgetwinkelaar Action, Zeeman etc.

Tenzij de intense drang naar een gadget de kop opsteekt Zoals die Wii. Maar daar spaar ik die Bol.com-bonnen voor.
Ja datte!
Heb nou een dure auto op het oog, dankzij sparen kan ik het betalen maar ik durf niet
  maandag 2 maart 2009 @ 16:43:33 #232
236335 neen
schone schijn
pi_66621885
Ik heb sinds kort weer een spaarpot! Het kleingeld na boodschappen/stappen enzo gooi ik erin zodat ik straks een boel geld heb

Als ik iets wil en ik heb het geld koop ik het gewoon, maar een buffer heb ik ook wel altijd
pi_66621986
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja datte!
Heb nou een dure auto op het oog, dankzij sparen kan ik het betalen maar ik durf niet
Oja, een auto! Ik heb er nu eentje, maar die loopt op zijn laatste wielen Ik gebruik 'm ook maar 1 keer in de week (hoezo zuinig, tis echt geld weggooien, maar het is niet alleen een auto, het staat voor mijn bewegingsvrijheid ). Anieweej, als ik mijn nieuwe functie krijg ga ik bekijken of het niet handig is een nieuwe tweedehandse aan te schaffen, zodat ik ook wat meer oefen met autorijden, mochten we uit het zuiden weggaan.

Maar dat is dus allemaal maar "misschien" en zulks dus.
pi_66622004
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:42 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja, als ik wat koop dan moet het gewoon van de lopende rekening af kunnen.
Ik spaar nu 250 euro per maand, dat zou meer kunnen zijn, maar ik wil ook weer een buffer hebben op de lopende rekening. Anders blijf je heen- en weer boeken.
heen en weer boeken, dat doe ik echt zo vaak idd

maar ik ga het nu, met mijn nieuwe financieen-plan, voor mijzelf met 50 per week redden heb ik besloten.
Ik verdien 150 per week ongeveer, en ga dan elke woensdag 100 euro overboeken naar m'n spaar, en ook nog 100 als ik m'n stufi krijg, dus dan spaar ik 500 per maand.
maar daar is een groot deel lening van de IBG van die binnenkort als het goed is eraf gaat dus er komt ook een einde aan deze weelde
Ja doei.
pi_66622157
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Oke, nu voel ik me oud. Negen jaar en euro's? Dan ben je nu 16!
Mooiste uitspraak ever van m'n 3-jarige nichtje, toen ik rond de invoering van de euro zei dat ik moest werken om centjes te verdienen:
"Maar we krijgen binnenkort toch allemaal nieuwe centjes?"
Omgerekend Of het was 1500 gulden of zo!
Ik ben 21
  maandag 2 maart 2009 @ 16:50:39 #236
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66622162
Ik dacht dat telefoonmaatschappijen je altijd zo graag wilden behouden en allemaal aanbiedingen hadden om te zorgen dat je maar bij hen bleef?

Die van mij boeide 't allemaal niet en vond dat ik maar bij een andere moest gaan .
pi_66622178
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:43 schreef neen het volgende:
Ik heb sinds kort weer een spaarpot! Het kleingeld na boodschappen/stappen enzo gooi ik erin zodat ik straks een boel geld heb

Als ik iets wil en ik heb het geld koop ik het gewoon, maar een buffer heb ik ook wel altijd
Ha, dat heb ik ook. Volgens mij heb ik zo'n 300-400 euro inmiddels, want ik vergeet het steeds in te leveren
Moet ik eens een leuk doel voor bedenken.

Voor de rest ben ik echt totaal non-zuinig ik koop mijn spullen niet in de uitverkoop, ik ben dol op duur uit eten gaan en lekkere wijn enzo, ik koop me suf aan keukengadgets, boeken, CD's en DVD's
Ergo: aan het einde van de maand is het geld op. Wil ik dus eens iets wat duurders kopen (een slaapbank staat nu op mijn verlanglijst, we gaan een leuke tweede zithoek maken, boven ), dan moet ik daar echt nadat ik salaris heb gekregen elke maand wat geld apart zetten. Want anders ga ik gewoon door met uitgeven
pi_66622183
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heen en weer boeken, dat doe ik echt zo vaak idd

maar ik ga het nu, met mijn nieuwe financieen-plan, voor mijzelf met 50 per week redden heb ik besloten.
Ik verdien 150 per week ongeveer, en ga dan elke woensdag 100 euro overboeken naar m'n spaar, en ook nog 100 als ik m'n stufi krijg, dus dan spaar ik 500 per maand.
Lekker!
Mmm, misschien moet ik als experiment eens aan het begin van de maand een bedrag pinnen en dan proberen niet meer dan dat uit te geven. Vanavond eens berekenen

*annuleert DVD van Life of Brian (zet ik die alvast op het Sinterklaaslijstje)
pi_66622247
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik dacht dat telefoonmaatschappijen je altijd zo graag wilden behouden en allemaal aanbiedingen hadden om te zorgen dat je maar bij hen bleef?

Die van mij boeide 't allemaal niet en vond dat ik maar bij een andere moest gaan .
Niet dat je bij ze blijft, maar dat je naar ze toe gaat Volgens mij loont dat omdat veel mensen te lui zijn om opnieuw uit te zoeken welke maatschappij ze het beste kunnen kiezen. Voorzover ik kon zien ben je bijna altijd slechter af als trouwe abonnee dan als nieuwe (qua prijs voor nieuwe gsm enzo).
pi_66622300
O! Ik wil mijn contract opzeggen (die heb ik sinds sep '08) kan dat dan met nummerbehoud? Ik zit bij Telfort.
Dit is mijn eerste abo, dus ik weet er nog niet zo veel van af \

Ik dacht 1 jarige abo opzeggen --> huidige nummer overzetten op prepaid kaart --> rustig een nieuw abo uitzoeken
pi_66622310
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:51 schreef Syrena het volgende:

[..]

Lekker!
Mmm, misschien moet ik als experiment eens aan het begin van de maand een bedrag pinnen en dan proberen niet meer dan dat uit te geven. Vanavond eens berekenen

*annuleert DVD van Life of Brian (zet ik die alvast op het Sinterklaaslijstje)
ik heb m dubbel.. wil je 'm hebben?
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 16:55:24 #242
236335 neen
schone schijn
pi_66622346
Volgens mij kun je wel je nummer behouden ja... maar je moet wel je contractduur even nakijken... September vorig jaar is nog niet zo lang, meestal is het een jaar dus moet je nog even wachten
pi_66622355
Volgens mij heeft mijn vader de hele serie, wil je hem origineel? Anders kun je hem misschien van iemand branden!!
pi_66622427
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb m dubbel.. wil je 'm hebben?
Jaaa graag! Pm me anders maar ffies wat je ervoor wil hebben, want ik ga zo naar huis.
pi_66622448
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij heeft mijn vader de hele serie, wil je hem origineel? Anders kun je hem misschien van iemand branden!!
Hij staat al als avi op m'n harde schijf, ik wil toch wel graag de originele.
pi_66622460
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:57 schreef Syrena het volgende:

[..]

Jaaa graag! Pm me anders maar ffies wat je ervoor wil hebben, want ik ga zo naar huis.
ja, niks, stuur 'm dan wel op vandeweek

ga thuis even checken, maar ik had 'm, en René heeft hem in een serie. dus vrij overbodig
Ja doei.
pi_66622524
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef P.F het volgende:
O! Ik wil mijn contract opzeggen (die heb ik sinds sep '08) kan dat dan met nummerbehoud? Ik zit bij Telfort.
Dit is mijn eerste abo, dus ik weet er nog niet zo veel van af \

Ik dacht 1 jarige abo opzeggen --> huidige nummer overzetten op prepaid kaart --> rustig een nieuw abo uitzoeken
Bij Hi kon het in ieder geval.

Al heb ik verschillende keren een halfuur met ze aan de telefoon gehangen Een keer opgezegd, een keer nagebeld om na te gaan wanneer het afgelopen zou zijn en vervolgens, nadat het gestopt zou moeten zijn, wat het niet was, nog te horen krijgen dat het helaas niet helemaal goed is gegaan en ze 'de procedure' nu pas konden starten, dan was ik er over 3 maanden vanaf... Ja doei toen ik zei dat ik dan toch iig die drie maanden niet meer zou betalen, was het opeens zo geregeld.
pi_66622562
huiswaarts!
tot zo dus
Ja doei.
pi_66622608
Hai
Iedereen een goed weekend gehad?
Ik ga zo maar eens teruglezen, maar eerst avondeten en dan even iets van beweging doen.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:10:36 #250
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66622875
Oh en ik heb een fout gemaakt met mijn urendeclaratie, waardoor ik deze maand geen loon krijg . Gofter, ik wil wel weer eens geld .
pi_66623250
Syrena: je mag The Meaning of Life er ook nog wel bij hebben als je die nog niet hebt
Ja doei.
pi_66623265
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oh en ik heb een fout gemaakt met mijn urendeclaratie, waardoor ik deze maand geen loon krijg . Gofter, ik wil wel weer eens geld .
da's mooi klote

kan dat niet tussendoor opgelost en uitgekeerd worden?
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:23:32 #253
236335 neen
schone schijn
pi_66623305
Het voordeel is dat je de volgende maand dubbel geld hebt
  maandag 2 maart 2009 @ 17:33:29 #254
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66623663
in before the bell!

Wat gaat het hier langzaam zeg, de laatste tijd. Makkelijk bijlezen iig!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_66623734
ja, sorry
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:35:39 #256
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_66623738
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

da's mooi klote

kan dat niet tussendoor opgelost en uitgekeerd worden?
Nee . Strikte regels. Sowieso stom geregeld met die declaratieformulieren. Die moet ik eerst laten tekenen bij een afdelingshoofd voor ik ze door mag sturen naar P&O. Maar dat afdelingshoofd is er nooit .

Achja, volgende maand inderdaad dubbel loon .
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 17:41:59 #257
70532 loveli
N
pi_66623951
*mompelt iets onverstaanbaars over de incompetentie van de betaalafdeling van mijn bedrijf*
Het kan altijd erger.
crap in = crap out
pi_66624101
Werkdagje er weer op zitten!

O: cracker filet americain
T: krentenbol
T: mineola
T: cup a soup tomaat
L: pistoletje filet americain
T: plakje ontbijtkoek
T: cracker filet americain, beker optimel
D: andijviestamppot met een beetje kaas (geen spekjes, die lust ik niet

Volgensmij heb ik vandaag een filet americain craving
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_66624243
filet americain is dan ook
Ja doei.
pi_66624348
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
Exaxtly

Mijn lijstje lijkt zo onder elkaar best veel trouwens Maar dat is het niet qua calorieen gelukkig
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 2 maart 2009 @ 17:57:13 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66624430
Lijstje:

O: citroenkwark (en daarmee is het weer even afgelopen met de citroenkwark)
T: nada
L: 2 bammetjes met pindakaas
T: twee microwave appels met kaneel
T: longdrink glas verse jus
D: tortelloni kaas/noten met mozzarella en een hele zak spinazie voor mij alleen
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 maart 2009 @ 17:59:59 #262
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66624526
zo. en vanavond ga ik niets meer doen. Lekker een film kijken ofzo. Ben ongesteld, voel me dik en het sneeuwt.

Oh, en ik ga m'n moeder bellen...
pi_66624552
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:

O: citroenkwark (en daarmee is het weer even afgelopen met de citroenkwark)
T: nada
L: 2 bammetjes met pindakaas
T: twee microwave appels met kaneel
T: longdrink glas verse jus
D: tortelloni kaas/noten met mozzarella en een hele zak spinazie voor mij alleen
Waarom kan jij veel minder eten dan ik
pi_66624588
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:59 schreef AKnynke het volgende:
zo. en vanavond ga ik niets meer doen. Lekker een film kijken ofzo. Ben ongesteld, voel me dik en het sneeuwt.

kus
Ja doei.
pi_66624625
Hi!

Net terug van fietsen, laatste uurtje werden mn handen en voetel wel koud, maar verder was het heerljik! zo'n 2.5u gedaan en meer dan 1000 calorietjes verbrandt

Lijstje definitief:
T: 3 rijstwafels met kipfilet, hutekase
L: soep en kommetje magere kwark met muesli
S: 2.5u wielrennen
D: kipsiam
pi_66624689
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:59 schreef AKnynke het volgende:

ik ben ook ongesteld en heb er mega last van.. (normaal eigenlijk nooit)
succes
pi_66624740
Nynke, Slumdog Millionaire al gezien? Is leuk!

Ik moet nog anderhalf uur doorwerken, en ik heb heulemaal geen zin meer
  maandag 2 maart 2009 @ 18:10:15 #268
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_66624864
Nou medicijn gebruik mag met de helft minder omdat ik er gek van wordt........ben benieuwd!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 18:11:07 #269
70532 loveli
N
pi_66624890
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Nou medicijn gebruik mag met de helft minder omdat ik er gek van wordt........ben benieuwd!
Ik hoop met je mee, het spul doet ook niet veel voor je spelling
crap in = crap out
  maandag 2 maart 2009 @ 18:15:54 #270
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_66625043
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee, het spul doet ook niet veel voor je spelling
pi_66625114

Aanvulling lijstje: geroosterd brood met kibbeling en light mayo met limoen en peper.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:18:30 #272
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625134
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:04 schreef progje het volgende:

[..]

ik ben ook ongesteld en heb er mega last van.. (normaal eigenlijk nooit)
succes
ik heb ook de hele dag krampen gehad, en heb dat normaal nooit.

@CF: hij staat op m'n harde schijf, maar wou hem eigenlijk met de mr. kijken. Maar, heb ook afleveringen van ER, what about brian en Six feet under om te kijken, dus dat kan het ook wel eens worden.

M'n mr. is donderdag jarig! Ik heb een pet voor hem gekocht, omdat hij z'n enige pet kwijt was. Maar, daar wil ik eigenlijk nog wat bijgeven. maar heb niet zoveel inspiratie wat. Ik dacht aan een leuke foto van ons tweeen, maar de enige foto van ons die ik leuk vind vind hij niet leuk...en anders heb ik echt geen idee. Iemand tips?
  maandag 2 maart 2009 @ 18:21:08 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66625219
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:00 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Waarom kan jij veel minder eten dan ik
Als ik veel meer eet dan dat val ik helemaal niet af .

En zo weinig is het ook weer niet hoor . Plus: jij werkt en ik zit de hele dag op m'n gat te lezen. Dat kost nu eenmaal niet zoveel energie .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:24:02 #274
236335 neen
schone schijn
pi_66625311
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:18 schreef AKnynke het volgende:

[..]

@CF: hij staat op m'n harde schijf, maar wou hem eigenlijk met de mr. kijken. Maar, heb ook afleveringen van ER, what about brian en Six feet under om te kijken, dus dat kan het ook wel eens worden.

M'n mr. is donderdag jarig! Ik heb een pet voor hem gekocht, omdat hij z'n enige pet kwijt was. Maar, daar wil ik eigenlijk nog wat bijgeven. maar heb niet zoveel inspiratie wat. Ik dacht aan een leuke foto van ons tweeen, maar de enige foto van ons die ik leuk vind vind hij niet leuk...en anders heb ik echt geen idee. Iemand tips?
Geef een foto van jullie die hij wél leuk vindt?
pi_66625388
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:18 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Hm.. Wat voor type is het?
Die van mij "steelt" altijd mijn verzorgings shizzle dus dat was wel gemakkelijk om iets voor te verzinnen Dat werd een badjas en een shampoo/cremespoeling/douchegell/scheerspul van American Crew
Ik had hem 2 lush badballen gegeven en een massage bar.. Misschien dat hij daar van houdt als dat in Zweden is?

Verder zou ik nu ook niets weten! Ja, iets voor z'n auto of zo maar dat vind ik stom om te geven
pi_66625400
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En zo weinig is het ook weer niet hoor . Plus: jij werkt en ik zit de hele dag op m'n gat te lezen. Dat kost nu eenmaal niet zoveel energie .
... En volgens mij is je avondeten stiekem hartstikke calorierijk!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:32:17 #277
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625546
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:24 schreef neen het volgende:

[..]

Geef een foto van jullie die hij wél leuk vindt?
Nee, volgens mij niet. Ik vind deze heel erg leuk, maar hij vind dat hij er stom op staat...

Een andere optie is een aantal natuurfoto's van alle mooie Zweedse dingen die we samen hebben gezien ingelijst ofzo. Dan mag ik wel gaan opschieten!
pi_66625555
Nynke, ik las eerst "een foto van ons samen op een pet"
En toen dacht ik..

maandag 2 maart 2009 @ 18:33:08 #279
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625574
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet. Ik vind deze heel erg leuk, maar hij vind dat hij er stom op staat...

[ afbeelding ]

Een andere optie is een aantal natuurfoto's van alle mooie Zweedse dingen die we samen hebben gezien ingelijst ofzo. Dan mag ik wel gaan opschieten!
oh, en dan zou ik die grote pukkel natuurlijk wegshoppen...
  maandag 2 maart 2009 @ 18:33:36 #280
236335 neen
schone schijn
pi_66625585
O: Yoghurt
T: 2 koppen koffie
L: Cup a Soup Kip + 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: 2 koppen koffie Appel, plak ontbijtkoek
D: 2 kommen kippensoep (homemade )
T: Koffie nu, zo even naar iemand in Groningen en daar zal het wel koffie + koekje worden
pi_66625586
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef AKnynke het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hij staat er lief op, maar misschien vindt hij dat stom..
Ik vind eigenlijk dat jij een beetje angstig kijkt Heb je geen foto van iets minder dichtbij?
  maandag 2 maart 2009 @ 18:33:37 #282
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625587
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef P.F het volgende:
Nynke, ik las eerst "een foto van ons samen op een pet"
En toen dacht ik..

[ afbeelding ]
als grapje! Nah, laat ik dat maar niet doen!
pi_66625612
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, misschien moet ik er ook gewoon aan wennen dat als je om 6.20 opstaat je nou eenmaal meer moet eten
pi_66625615
En je hebt hazelkleurige ogen en geen blauwe
pi_66625634
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:33 schreef neen het volgende:
O: Yoghurt
T: 2 koppen koffie
L: Cup a Soup Kip + 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: 2 koppen koffie Appel, plak ontbijtkoek
D: 2 kommen kippensoep (homemade )
T: Koffie nu, zo even naar iemand in Groningen en daar zal het wel koffie + koekje worden
Netjes mister Neen!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:35:54 #286
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625656
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:34 schreef P.F het volgende:
En je hebt hazelkleurige ogen en geen blauwe
heb ik dat ooit gezegd dan?
  maandag 2 maart 2009 @ 18:36:39 #287
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_66625676
Nynke! Nynke! Welk seizoen ben jij met HIMYM?
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_66625683
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

heb ik dat ooit gezegd dan?
Nee, maar ik had een bepaalde voorstelling bij jou, en die blijkt nu niet te kloppen!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:43:21 #290
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625878
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:
moet met 2 beginnen...maar kan geen goeie torrent vinden.......
  maandag 2 maart 2009 @ 18:44:01 #291
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66625895

beter??
pi_66625930
Nou mijn 30 minuten bewegen vandaag is gelukt nouja tenminste 30 min Wii Fit gespeeld, beter dan op mijn kont zitten lijkt me.

En mag voorlopig niet meer op Bol.com komen, net voor 130 euro aan cd's gekocht. Maar er zaten ook cadeautjes bij.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:45:11 #293
148689 Muis006
pi_66625934
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:43 schreef AKnynke het volgende:

[..]

moet met 2 beginnen...maar kan geen goeie torrent vinden.......
Oh dan ben je net zo ver als ik ik heb nu 5, 6, 7 en 8 binnen, 1 tm 4 is vanavond hopelijk binnen... ik kan er alleen geen vinden voor S02E10.
  maandag 2 maart 2009 @ 18:45:47 #294
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66625948
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:
briljante serie! zitten bijna geen zwakke afleveringen tussen
  maandag 2 maart 2009 @ 18:46:01 #295
148689 Muis006
pi_66625956
Oh en nu ga ik want ik moet zo richting sportschool

Doei!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:46:46 #296
148689 Muis006
pi_66625976
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:45 schreef Abbadon het volgende:

[..]

What up! Ik vind het legendary
pi_66625977
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:46 schreef Muis006 het volgende:
Oh en nu ga ik want ik moet zo richting sportschool

Doei!
Veel plezier
pi_66626041
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:45 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Dan kan jij vast wel even het tweede seizoen doorsturen
  maandag 2 maart 2009 @ 18:50:15 #299
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66626080
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:51 schreef motorbloempje het volgende:
Filet americain is inderdaad heerlijk Vooral die nieuwe van de AH, Sweet unions

En nu mag ik 300 pagina's gaan lezen. En een essay daarover schrijven. En dat moet voor morgen af zijn.

Help.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:51:06 #300
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_66626099
quote:
Op maandag 2 maart 2009 18:46 schreef Muis006 het volgende:

[..]

What up! Ik vind het legendary
suit up!
  maandag 2 maart 2009 @ 18:51:54 #301
148689 Muis006