succes!!quote:Op maandag 2 maart 2009 07:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Goedemorgen! Vandaag de eerste dag van m'n stage, spannend!
Spannendquote:Op maandag 2 maart 2009 07:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leuk!quote:Op maandag 2 maart 2009 07:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Phoe, dat is nogal wat MoBlo, dan ben je er ruim 3 jaar tussenuit, dat is best wel veel.. Ben benieuwd of het daarna makkeljik is om (qua regelen/kosten etc, maar ook qua motivatie/kennis) je studie af te maken. Zit je dan nog niet in de buurt van de 10 jaar afstuderen, ivm alles terugmoeten betalen van stufi?quote:Op maandag 2 maart 2009 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
Hier wat nieuwe ontwikkelingen/gedachten..
Voor de wereldreis moet een aardig bedrag gespaard worden. Dit gaan we natuurlijk doen door te werken enzo, maar ik zit met een probleem:
ik mag niet teveel bijverdienen (dus kan niet gewoon zeggen: ik ga in de zomervakantie 4 weken fulltime bijklussen) omdat ik dan geen recht meer op stufi heb...
René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam
Nu is mijn idee, om na mijn bachelor 2 jaar te gaan werken, fulltime, vervolgens op reis te gaan en na die reis mijn master te halen. Zo heb ik een master en kan ik vers aan de slag daarna, zonder dat ik welicht weer allerlei kennis en ontwikkelingen mis.
Wat ik dan uit moet zoeken:
Is studeren na je 30ste duurder
Kan ik uitstel van betaling krijgen bij de IBG als ik na die 2 jaar werken op reis ga of in ieder geval termijnvermindering?
Waar kan en wil ik dan gaan werken met mijn bachelor?
Hoe stel ik veilig dat ik mijn master wel zeker ga halen?
Op dit moment klinkt het me goed in de oren en denk ik dat dit een redelijke oplossing is, als de kosten niet te hoog worden. Zo kan ik gaan bedenken welke master ik zou willen doen en ga zo maar door..
ik ga er goed over nadenken
Hier ben ik het ook wel een beetje mee eens. Maar volgens mij heeft Moblo al iets vergelijkbaars gedaan en is dat ook geluktquote:Op maandag 2 maart 2009 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
@moblo: mijn ervaring is dat als je eenmaal uit het studieproces bent, het niet makkelijk is om weer in te stappen. Zelf heb ik mijn studie ooit een jaar onderbroken om te werken en achteraf denk ik dat het zeker niet langer had mogen duren.
Agreequote:Op maandag 2 maart 2009 08:58 schreef Tinkepink het volgende:
@moblo: mijn ervaring is dat als je eenmaal uit het studieproces bent, het niet makkelijk is om weer in te stappen. Zelf heb ik mijn studie ooit een jaar onderbroken om te werken en achteraf denk ik dat het zeker niet langer had mogen duren.
Ik hoop dat het jullie lukt om het zo te plannen dat je alles kan doenquote:Op maandag 2 maart 2009 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
Ik moet ook zeker ervoor waken, maar ben al eerder 3 jaar tussendoor gaan werkendus ik denk dat ik er wel toe in staat ben om het weer op te pakken.
De 10 jaar moet ik inderdaad ook gaan uitzoeken. Feit is dat ik niet nog 6 jaar wil wachten tot we op reis kunnen, en René ook niet, omdat we op een bepaalde leeftijd () toch wel echt aan de slag moeten om ons te vestigen op de markt, zeg maar...
Dus ja... kiezen of delen...
Je onderwijsinstelling mag meer collegegeld vragen. Afhankelijk van de instelling kan dat flink oplopen.quote:
Zwart werken wil ik zoveel mogelijk voorkomen.. eigenlijkquote:Op maandag 2 maart 2009 09:05 schreef Tinkepink het volgende:
Persoonlijk zou ik gewoon doorgaan met studeren en een eh... anders betaalde oplossing zoeken (bijv. op de markt, de land- en tuinbouw, de horeca...) Juíst omdat je er al een keer drie jaar uit bent geweest.
Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeiemorgen!
DaD: veel succes vandaag!
Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Maar waarom ga je dan niet gewoon je master eerst afmaken en dan nog een jaar werken?quote:Op maandag 2 maart 2009 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro![]()
Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgenWant je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..
Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje...Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Aan jullie planning te zien gaan jullie er vanuit dat jullie de komende jaren bij elkaar blijven. Waarom zou je dan na je bachelor 2 jaar gaan werken, als je na je master veel meer kunt verdienen? Ik snap dat het niet goed voelt om van andermans geld op vakantie te gaan, maar mijn punt is, dat het onder de streep waarschijnlijk financieel voordeliger is als je eerst je master haalt.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam
Maar als je Master in principe maar een jaar duurt, dan win je er toch weinig mee door dat uit te stellen? Plus dat je mogelijk ook weer meer kan verdienen op het moment dat je je Master wel hebt...quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Zekers.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef mspoez het volgende:
VMW, gaat alles goed?
Ik ben wel een planfreakquote:Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef loveli het volgende:
En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
Anderhalf jaar is een schatting van de tijd die we onderweg zullen zijn. Het kan langer, het kan korter, maar met onze wishilist, denken we ongeveer hierop uit te komen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
Anderhalf jaar voor de hele wereld is eerder uhm... 'te weinig'. Een vriend van me heeft zes maanden in de States rondgereden, dat had 'ie gerust langer willen doen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doenquote:Op maandag 2 maart 2009 10:34 schreef progje het volgende:
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?
Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
Ja het gaat goed, val gemiddeld zo'n 0.5 kilo per week af, valt me helemaal niet tegen..quote:Op maandag 2 maart 2009 10:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doen![]()
Succes! Hoe gaat het met je dieet verder? Ben je er al veel van afgevallen? Ik vind dat je altijd indrukwekkend mooie lijstjes hebt
Progje moet misschien wel meer afvallen dan jij hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
wow! 0,5kg per week! netjes
*jaloers*
jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
wow! 0,5kg per week! netjes
*jaloers*
Ja, maar vaak is het dan ook veel vocht....quote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
Is het mogelijk dat je in een weekend 2 kilo aankomt?
Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaanquote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
ik mag nog wel een kg of 6 minimaal kwijt van mezelfquote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef progje het volgende:
[..]
jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?
Ik zag je laatst op een foto en je ziet er super slank uit!
Ja. Vocht enzo.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
Veel frituur en drank, chips en andere rommelquote:Op maandag 2 maart 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaan.
Gewoon weer normaal eten deze week, beetje opletten en wedden dat het er eind vd week weer af is?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Veel frituur en drank, chips en andere rommel
Maar ik hou wel een balansweek of zo
Buikspieroefeningen gaan doen dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
Me tooquote:Op maandag 2 maart 2009 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hetzelfde probleemnog steeds een hangbuikzwijntje
Buikvet is erg hardnekkig. Je krijgt het door verkeerd te eten (te veel suiker tegelijk, te veel insuline) en blijkbaar gaat het bij jou als laatste weg, net als bij mij. Je kunt het voorkomen door gezond te eten, zie ook de link hieronder. Uiteindelijk kun je wel een platte buik krijgen, maar dan moet je nog meer vet kwijt.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:25 schreef spoor4 het volgende:
En nog een vraag. Hoe krijg je een platte buik? Ik ben vorig jaar behoorlijk afgevallen (gezonder en minder eten, veel hardlopen), maar ik ben op een gegeven moment maar gestopt, omdat je mijn ribben kon tellen en ik ingevallen wangen kreeg. Maar die vetrol op de buik zat er nog steeds...
je moet er dan ook nooit vanuit gaan dat alles precies zo zal gaan als dat je hoopt dat 't gaat.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat zo ver vooruitplannen aan de ene kant wel bewonderingswaardig. (waarschijnlijk omdat het zó niet is hoe ik zelf te werk ga). Maar er kleven wel behoorlijk wat gevaren aan; want ben je niet enorm teleurgesteld als dingen niet volgens je plan verlopen??
En het leven heeft daar wel een handje van: om niet helemaal volgens een bepaald stramien te lopen.
Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
ja, ik kan ook morgen dood zijn, of Rene kan ALS hebben/krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:36 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik vooral bang voor ben: dat jij en René uit elkaar gaan.... Dan valt echt het héle plan in het water. Je bent nog jong, er kan van alles gebeuren... Niet dat ik ervan uit ga dat het gebeurt hè, maar je ziet de beste relaties stuklopen.
Ja, nou snap ik dat jij jouw deel bij elkaar wilt sparenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
en wie zegt dat ik niet op reis ga zonder Rene?Ik vind m'n weg wel hoor
Struisvogelen is niet nodig hoor! Ik merk duidelijk verschil tussen wel of niet trainen. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen 2 weken mijn buik een beetje laten zitten, maar wel mijn benen en billen getraind. Die zijn nog net zo strak als een maand geleden, terwijl mijn buik toch een beetje minder strak is nu.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.
[/struisvogel]
Klinkt goed!quote:Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Pas als Rene werkt kunnen we zien wat hij opzij kan leggen en wat ik vervolgens opzij kan leggen als ik fulltime ga werken.
We wonen goedkoop, hebben niet veel stookkosten en naast onze motoren niet veel luxe nodig, dus kunnen wel wat opzij zetten (dat wat niet naar trainen met offroaden enzo gaat).
Als ik het met een jaar kan redden om genoeg bij te sparen voor mijn deel, zal ik dat natuurlijk doen![]()
Herkenbaar. Tegenwoordig probeer ik me er meer bij neer te leggen, want het verschil in inkomen zal hier altijd groot blijven en als ik evenveel in wil leggen, kunnen we nooit meer met vakantie waarschijnlijk. Ik betaal zoveel als ik kan, en daar zijn we beiden gelukkig mee. Het maakt het leven een stuk makkelijker in ieder geval.quote:ik heb overigens al een klein beetje toegezgd dat ik 't ok vind als we 60-40 doen als Rene werkt, maar veel minder zal ik niet gaan bijdragen.. dat zit gewoon niet in me
Zo.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
Kaakontsteking, tennisarm én migraine. Joehoe
Jarenlang heb ik altijd voor mezelf betaald tijdens uitgaan, etentjes en uitjes. En natuurlijk nooit minder betalen dan mijn aandeel in het geheel, vaak juist wat meer om niet als profiteur over te komen. Gelukkig ben ik nu een stuk relaxter en kan ik het ook accepteren als een ander iets voor me betaalt. Blijkbaar is mijn gezelschap ook wat waard. Er was een smerig etentje bij een Japans restaurant met een ongezellige disgenoot en behoorlijk wat tijd voor nodig om tot die conclusie te komen.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben te trots om te 'profiteren' van iemand... leen nog liever me suf bij de IBgroep dan dat ik een persoon (vriend/familie) moet aanspreken om rond te kunnen komen of kunnen sparen
ik zie het als profiteren, en daar moet ik wat vanaf, maar ik vind niet dat Rene zijn zuurverdiende geld ook voor een te groot deel in mij moet investeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elisa, dat is wel erg veel tegelijk!! Beterschap![]()
Ik ga even wat eten en dan naar de uni. Vanmiddag scriptie-gesprekZenuwachtig....
Lijstje:
O: 2 crackers met appelstroop
L: 2 boterhammen met houmous, glas verse jus
T: stuk komkommer
T: handje cashews
D: pasta met tomaat-gehakt-wortel-saus![]()
T: vitalinea
Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
Zo.
Misschien toch maar een beetje rustiger aan gaan doen?
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doen
wow ...quote:Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
Kaakontsteking, tennisarm én migraine. Joehoe
Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
Volgens mij is dat ook iets typisch Nederlands ofzoquote:Op maandag 2 maart 2009 12:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik heb gewoon een complex omdat al mijn vrouwelijke familieleden (waaronder moeder) het voor elkaar kregen financieel zo afhankelijk te worden van de partner dat het volledig mis ging toen ze uit elkaar gingen. Dát wil ik dus niet mee maken. Het is zeker niet erg als 'de ander' wat meer betaalt in een relatie, maar het moet niet zo zijn dat ik mezelf niet meer zou kunnen onderhouden als het opeens uit zou gaan of iets dergelijks. Dit natuurlijk wel met uitzondering van bepaalde gevallen, bijvoorbeeld wanneer één van beide partners moedwillig besluit thuis te blijven (vanwege kinderen bijvoorbeeld).quote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
Nog niet. Maar het is bijvoorbeeld al wel eens ter sprake gekomen dat ik zou stoppen met mijn bijbaan. Ik verdiende beroerd en het zat in de weg van mijn studie. Hij kon het prima veroorloven om mijn studiegeld te betalen, zodat ik daar niet meer naar om hoefde te kijken. Maar daar ga je, wat mij betreft, een grens over. Dan zou ik opeens op straat staan als het uit zou gaan. Dus dat is ook niet gebeurdquote:Op maandag 2 maart 2009 12:55 schreef Vivi het volgende:
Mja, maar zo is het toch ook helemaal niet bij jou?
Nouja, eigenlijk niet?quote:Op maandag 2 maart 2009 12:56 schreef Tinkepink het volgende:
Maar dat is toch iets heel anders BlaatschaaP? Je zelfstandigheid niet willen verliezen is toch iets heel anders dan persé een "evenredig" deel willen betalen?
Leuk!!! Je gaat je er wel vermaken, denk je?quote:Op maandag 2 maart 2009 12:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wha, even snel want eigenlijk durf ik hier niet zo goed te fokken, maar ik heb m'n eigen kamer en eigen pc en eigen pasje en eigen sleutel en straks zelfs m'n naam op het af- en aanwezigheidsbord. Net echt allemaal..
Ohquote:Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk niet?. Voor mij hangt dat heel erg samen.
Ik zeg ook absoluut niet dat het voor iedereen geldt. Maar voor mij hangt dat, misschien onrealistisch, wel erg samen. Financien zijn vanwege mijn achtergrond gewoon erg belangrijk en hangen mentaal héél erg samen met onafhankelijkheid.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
OhGeen mens die mij irl kent zou het in zijn hoofd halen mij onzelfstandig te noemen, terwijl ik toch bij lange na niet de helft van de kosten betaal.
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ha! Totdat ik over drie of vijf jaar in een commerciële functie ga werken. Dan verdien ik ineens wrs een bult meer dan De Meneer (en wil hij minder werkenquote:Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
Wat een redelijk onhaalbare eis in deze maatschappij, waar mannen over het algemeen standaard al meer verdienen dan vrouwen.
Misschien heeft het ook wel te maken met leeftijd en leeftijdsfase. Tussen mijn 20e en 30e was dit voor mij ook heeeeeel belangrijk, terwijl ik ondertussen geleerd heb dat je het helemaal niet zo zwart wit moet zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ik zeg ook absoluut niet dat het voor iedereen geldt. Maar voor mij hangt dat, misschien onrealistisch, wel erg samen. Financien zijn vanwege mijn achtergrond gewoon erg belangrijk en hangen mentaal héél erg samen met onafhankelijkheid.
Dat ook ja.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:05 schreef k_i_m het volgende:
Wat een redelijk onhaalbare eis in deze maatschappij, waar mannen over het algemeen standaard al meer verdienen dan vrouwen.
Het is ook wel mogelijk om meer te verdienen, maar het is wel lastig. Als je er vanuit gaat dat je partner ook nog eens een aantal jaren ouder is (en daarom dus al meer krijgt) moet je dat óók nog eens een keer inhalen.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ha! Totdat ik over drie of vijf jaar in een commerciële functie ga werken. Dan verdien ik ineens wrs een bult meer dan De Meneer (en wil hij minder werken).
Klopt, we schelen 6 jaar (maar hij heeft wel langer over z'n studie gedaanquote:Op maandag 2 maart 2009 13:09 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Het is ook wel mogelijk om meer te verdienen, maar het is wel lastig. Als je er vanuit gaat dat je partner ook nog eens een aantal jaren ouder is (en daarom dus al meer krijgt) moet je dat óók nog eens een keer inhalen.
Ach, de meeste dames hier hebben (uitzicht op) een baan waarmee ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:23 schreef conleche het volgende:
Maar een zekere mate van zelfstandigheid vind ik juist een pre.
Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf". Daarom, ik maakte me al zorgen. Fijn dat alles goed gaat!quote:Op maandag 2 maart 2009 10:10 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Zekers.Hoezo?
En met jou?
En dates en onthouding enzo?
Ik twijfel nogquote:Op maandag 2 maart 2009 12:54 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Eens met Vivi.![]()
En jeetje, Elisa.![]()
Heb je al wat in gedachten voor kwaal nummer vier?
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ach, de meeste dames hier hebben (uitzicht op) een baan waarmee ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.
Als je met z'n tweeen een huishouden hebt, zijn de kosten gewoon lager. Kun je je dus meer luxe veroorloven.
helemaal eensquote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Haha, volgens mij is iedereen het redelijk met elkaar eens, hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 13:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is ook zo hoor. Maar er werd nu net gedaan of het heel raar was dat Blaatschaap wilde meebetalen aan alles. Ik vind dat zij het vrij verstandig ziet. Ze draaft er ook niet in door, ze ziet in dat ze niet de helft hoeft te betalen én dat ze de leuke dingen in het leven niet moet tegenhouden. Heel gezonde instelling wmb.
Oh het CWI wat is dat toch verschrikkelijk.. ben er ook 2 keer geweest toen de bedrijven waarvoor ik werkte failliet gingen....quote:Op maandag 2 maart 2009 13:10 schreef k_i_m het volgende:
Over geld gesproken, ik moet zo naar het CWI trouwens. Herintreden.
whaaaaaaaaaa naar Kaapstad verhuizen, wat gaaf zegquote:Op maandag 2 maart 2009 13:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Klopt, we schelen 6 jaar (maar hij heeft wel langer over z'n studie gedaan).
Ach, ik zie wel, hoor. We hebben stiekem in ons hoofd om over 3 jaar voor een of twee jaar naar Kaapstad te verhuizen (nou ja, dat is de droom). Mocht dat gebeuren, dan zie ik het ook best voor me dat we beide minder gaan werken om meer leuke dingen te kunnen doen
Gemeenschap van goederen, ja. En geen plannen om te scheiden
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, volgens mij is iedereen het redelijk met elkaar eens, hoor
Alles is relatief; de kaak wordt al beter, een nachtje slapen en ik ben weer van de migrainehasses af en nog een nachtje slapen en die dikke injectie in de tennisarm zal wel beter voelen. Ergo: morgen wordt alles beterquote:Op maandag 2 maart 2009 13:33 schreef conleche het volgende:
O Elies, ik zou kwaal 4 nog even bewaren. Niet al het lekkers in één keer opmaken!! Dan kan je er niet goed van genieten!!
Man, wat een ellende!![]()
Ik vind het zo'n heerlijke stadquote:Op maandag 2 maart 2009 13:41 schreef progje het volgende:
[..]
whaaaaaaaaaa naar Kaapstad verhuizen, wat gaaf zeg
Kaapstad![]()
![]()
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:42 schreef loveli het volgende:
Shockabsorber *check
Trainingsbroek *check
Loopschoenen *check
Trainingsjack *check
Zon *check
Zo zit ik al een uur, maar nu trap ik mezelf naar buiten.
Tempo, dan!quote:Op maandag 2 maart 2009 13:42 schreef loveli het volgende:
Shockabsorber *check
Trainingsbroek *check
Loopschoenen *check
Trainingsjack *check
Zon *check
Zo zit ik al een uur, maar nu trap ik mezelf naar buiten.
Sterktequote:Op maandag 2 maart 2009 13:10 schreef k_i_m het volgende:
Over geld gesproken, ik moet zo naar het CWI trouwens. Herintreden.
Dat komt omdat het maandag is.quote:Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef mspoez het volgende:
Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf".
Ah, dezelfde date als de vorige keer, of is dit een andere?quote:Nog steeds spinnenwebben hier haha, maar wel heerlijk gezoend afgelopen weekend.
I second thatquote:Op maandag 2 maart 2009 13:29 schreef mspoez het volgende:
[..]
Nouja, je klonk zo ... niet goed. "Geen zin", "geen puf". Daarom, ik maakte me al zorgen. Fijn dat alles goed gaat!
Ik onthoud van allesNog steeds spinnenwebben hier haha, maar wel heerlijk gezoend afgelopen weekend.
Ja. Ik had hem liever binnengehouden, maar ze maakten zich niet zo'n zorgen omdat hij na een paar uurtjes weer normaal deed, kopjes geven enzo, en hij wilde zelf naar buiten.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
da's eng STS
hoop dat hij snel boven water komt
Nee nog steeds niet!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:19 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ja. Ik had hem liever binnengehouden, maar ze maakten zich niet zo'n zorgen omdat hij na een paar uurtjes weer normaal deed, kopjes geven enzo, en hij wilde zelf naar buiten.
Ik vroeg me naar aanleiding hiervan ook even af of de kat van PF ondertussen terecht is?
wat een onzin! al ie ontstoken is doe t t pijn, en als t pijn doet moet je tandarts je gewoon doorverwijzen om m te laten trekken.. stomme tandarts!quote:Op maandag 2 maart 2009 14:58 schreef P.F het volgende:
Mijn verstandkies komt door, al een jaar lang.. En nu weet ik zeker dat hij daaronder aan het ontsteken is! Dat heb ik namelijk al eens eerder gehad, voelde/proefde het zelfde.. Die weken/maanden ervoor was ik heel lusteloos en viel ik af.. Zodra de ontsteking weg was voelde ik mij weer helemaal super. En ik weet zeker dat dit nu ook het geval is maar mijn tandarts wil mij nog niet doorverwijzen naar de kaakchirurg
Nee het doet geen pijn, vorige keer ook niet. Heb wel af en toe een nare zweem van onstokenheid in m'n mondquote:Op maandag 2 maart 2009 15:04 schreef kwakveense het volgende:
[..]
wat een onzin! al ie ontstoken is doe t t pijn, en als t pijn doet moet je tandarts je gewoon doorverwijzen om m te laten trekken.. stomme tandarts!
ik vind het maar raar hoor dat je niet wordt doorgestuurd..quote:Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee het doet geen pijn, vorige keer ook niet. Heb wel af en toe een nare zweem van onstokenheid in m'n mondEn m'n eetlust is ook een beetje (erg) weg.. En m\n levensvreugde! Het klinkt dramatisch, maar de vorige keer ging het ook zo!!
Nou gewoon, hoe was de rest van de date, wat hebben jullie gedaan, was het een afscheidszoen aan het einde van de avond of was het meteen raak?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat meer aan details wil je weten dan?
Ik zou gewoon wat meer aandringen. Je bent een volwassen mens, hij kan je dat toch niet verbieden? Jij bent degene die ervoor mag betalen, niet je tandarts.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee het doet geen pijn, vorige keer ook niet. Heb wel af en toe een nare zweem van onstokenheid in m'n mondEn m'n eetlust is ook een beetje (erg) weg.. En m\n levensvreugde! Het klinkt dramatisch, maar de vorige keer ging het ook zo!!
misschien is t dan toch wel niet ontstoken?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Zal ik maar gewoon met je meegaan dan? Gezelligquote:Op maandag 2 maart 2009 13:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n heerlijke stadEn ik hoorde tijdens onze vakantie nieuws wat mijn werkgelegenheidskansen nogal opschroeft
Meneer kan er toch wel werken. En er woont wat familie
En oh, het klimaat is zo fijn
Nee! De vorige keer had ik ook die smaak, ook die lusteloosheid,etc! De ontsteking zat namelijk diep achter m'n kies, ik heb er niets van gevoeld! Alleen dat de verdoving daar niet werkte doordat het een onsteking was en er in de onsteking moet worden geprikt. Opzich doet m'n mond daar best pijn, maar ik denk dat dat door een afte komt.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:09 schreef kwakveense het volgende:
[..]
misschien is t dan toch wel niet ontstoken?bij een ontstekign ga je meestal echt door de grond van de pijn, bij elke aanraking van de kies...
is t niet meer dat je gewoon niet fit bent, slecht eet, en een selchte reflux uit je te lege maag hebt?? dat t daarom zo samenvalt?
Hij zei: Ja, je wordt geopereerd, maar je tand moet eerst wat meer groeien, anders is de kans op beschadigingen te groot. (Dus hij zei: ik snap je probleem, ik snap dat het vervelend is, nog even doorbijten)quote:Op maandag 2 maart 2009 15:07 schreef progje het volgende:
[..]
ik vind het maar raar hoor dat je niet wordt doorgestuurd..
kun je niet aangegeven waar je verder allemaal last van hebt, dat moet toch reden genoeg zijn om je door te sturen
ja aar dát zei je niet! dan is t logisch dat ie nog even moet blijven zitten...helaas... ander san je kaak breken bij het uithakkenquote:Op maandag 2 maart 2009 15:15 schreef P.F het volgende:
[..]
Hij zei: Ja, je wordt geopereerd, maar je tand moet eerst wat meer groeien, anders is de kans op beschadigingen te groot. (Dus hij zei: ik snap je probleem, ik snap dat het vervelend is, nog even doorbijten)
En hij is al 21 jaar mijn tandarts en heel tof en kundig dus op zich heb ik daar dan ook wel weer vertrouwen in.. (Ben een paar maanden terug spontaan langs gekomen omdat ik er ook last van had, heeft hij geen consult gerekend.)
Hm, ja ik weet niet of dat echt zo is..quote:Op maandag 2 maart 2009 15:21 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja aar dát zei je niet! dan is t logisch dat ie nog even moet blijven zitten...helaas... ander san je kaak breken bij het uithakken
vraag anders een consult aan bij de kaakchirurg. het verschilt echt per situatie of ze beter kunnenblijven zitten of niet. is er al een foto gemaakt van de ligging? misshcien kúnnen ze wel niet verder...quote:Op maandag 2 maart 2009 15:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Hm, ja ik weet niet of dat echt zo is..
M'n buurvrouw (tandarts) zei dat de bovenste verstandkiezen het beste konden blijven zitten, ivm inzakken van de kaak.
Maar, de/mijn kaakchirurg zei weer (drie jaar geleden..) dat ze er zo snel mogelijk uit moesten..
En mijn tandarts wil dat ze er zelf uit komen, al zit er al een jaar geen groei meer in (Ik kan deels het witte van de tand zien, maar hij is nog niet door. Doordat het vlees open is, kunnen er onder de tand ontstekingen ontstaan)
We zijn naar het strand geweest en daarna is hij bij mij blijven eten. Toen hebben we gepraat over hoe er mee om te gaan dat we elkaar 4 dagen per week op het werk zien. Eenmaal daarover uit hebben we gezoend en bij het afscheid weer.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou gewoon, hoe was de rest van de date, wat hebben jullie gedaan, was het een afscheidszoen aan het einde van de avond of was het meteen raak?
Ok, ik ben nieuwsgierig en nu zit ik me ook nog eens te vervelen dus sorry als ik te veel doorvraag.
Een goede uitkomst uit het gesprek dus?! Leuk joh! En sorry dat ik eerder zo lullig reageerde!quote:Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef laziness het volgende:
[..]
We zijn naar het strand geweest en daarna is hij bij mij blijven eten. Toen hebben we gepraat over hoe er mee om te gaan dat we elkaar 4 dagen per week op het werk zien. Eenmaal daarover uit hebben we gezoend en bij het afscheid weer.
Zo genoeg?![]()
KwakWat jammer dat die ene toch niet met jouw in zijn hoofd zit.
Je bent verplicht leuke dingen mee te maken. En als je geen zin hebt maak je maar zinquote:Op maandag 2 maart 2009 15:31 schreef kwakveense het volgende:
das lief PF. ik zal vandaag weer proberen leuke dingen mee te maken voor t blogje
welke verslavingen trws?
xxx
Leuk.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:29 schreef laziness het volgende:
[..]
We zijn naar het strand geweest en daarna is hij bij mij blijven eten. Toen hebben we gepraat over hoe er mee om te gaan dat we elkaar 4 dagen per week op het werk zien. Eenmaal daarover uit hebben we gezoend en bij het afscheid weer.
Zo genoeg?![]()
KwakWat jammer dat die ene toch niet met jouw in zijn hoofd zit.
Precies, that's the spirit!quote:Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef kwakveense het volgende:
@ dizzywoei!!! enja, ik vind het ook heel erg jammer. maar goed, his loss...
quote:Op maandag 2 maart 2009 15:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Een goede uitkomst uit het gesprek dus?! Leuk joh! En sorry dat ik eerder zo lullig reageerde!
Ja, we gedragen ons op het werk net als voorheen en op die manier hoeft niemand er last van te hebben. We zitten niet op dezelfde kamer dus het is geen overkill van elkaar aanstaren ook.quote:Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Leuk.
En dat jullie elkaar op het werk zien, daar kun je blijkbaar wel mee omgaan?
Dat is de instelling die ik zelf ook altijd probeerde te hebben maar dat is gewoon lastigquote:Op maandag 2 maart 2009 15:32 schreef kwakveense het volgende:
@ dizzywoei!!! enja, ik vind het ook heel erg jammer. maar goed, his loss...
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kan je niet gewoon even je (digitale) afschrift erbij nemen? Dan kan je het toch meteen zien?quote:Op maandag 2 maart 2009 15:59 schreef P.F het volgende:
Die kredietcrisis hoeven ze toch niet door mij te laten betalen
Ik geloof gewoon niet dat er een fout gemaakt KAN zijn, dus ik twijfel nu heel erg aan mijzelf![]()
quote:Op maandag 2 maart 2009 15:52 schreef motorbloempje het volgende:
net taart geweigerd
was van die supermarkt vlaai, en daar ga ik niet voor zondigen
Ja, ik heb gekeken op mijnING.nl maar daar staat geen begin bedrag. Nou ja, 31-12-2008 heb ik volgens mij een brief van wat er op mijn (spaar?) rekening staat dus ik kan het op die manier vergelijken. Of ik zoek mijn laatste recente afschrift op en vergelijk die met de volgende die nog binnen moet komen..quote:Op maandag 2 maart 2009 16:00 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar kan je niet gewoon even je (digitale) afschrift erbij nemen? Dan kan je het toch meteen zien?
En bedankt voor het geruststellen mensen. Mijn ouders gingen me bellen als hij terug was
Ik geloof eiwitten, ter herstel van je spieren enzo. Mocht het niet kloppen, word ik vast wel gecorrigeerdquote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef Q_Orianka het volgende:
Vraagje: Wat kun je het beste eten na het sporten?
Als je heel intensief/fanatiek gesport hebt kun je het beste een half uurtje wachten met eten. Ik vind het zelf fijn om iets van yoghurt te eten. (Maar de meningen over koolhydraten/eiwitten lopen erg uiteen)quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik weet niet hoeveel uur je aanwezig hoort te zijn of dat het normaal is dat iedereen tot bijvoorbeeld 18:00 blijft..quote:Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, m'n begeleider is net weggegaan, ik heb niets gehoord over tot hoe laat ik geacht word te blijven, maar m'n trein naar huis gaat 16:36. Zal ik die maar gewoon nemen?. Ben ik alsnog pas na half 8 thuis, dat vind ik laat zat...
De meningen lopen uiteen. Volgens mij is eiwitten vrij gangbaar. Maar SHE was geloof ik weer een groot aanhanger van vooraf eiwitten, achteraf carbs.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:03 schreef Q_Orianka het volgende:
Ik ben gewend dat een stagiair ook gewoon acht uur op een dag werkt.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, m'n begeleider is net weggegaan, ik heb niets gehoord over tot hoe laat ik geacht word te blijven, maar m'n trein naar huis gaat 16:36. Zal ik die maar gewoon nemen?. Ben ik alsnog pas na half 8 thuis, dat vind ik laat zat...
Ja dat weet ik dus ook niet.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:06 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel uur je aanwezig hoort te zijn of dat het normaal is dat iedereen tot bijvoorbeeld 18:00 blijft..
Kun je nog wat werken in de trein?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
't Is hier een beetje anders denk ik, als je een dag niet wilt komen om thuis te werken is het ook goed bijvoorbeeld. Ok, ik ga gewoon straks weg.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ben gewend dat een stagiair ook gewoon acht uur op een dag werkt.
Ik zou dit even overleggen nu met een ander en morgen met je begeleider.
Wat SHE zei (wat ik me ervan kan herinneren, correct me if I'm wrong): eiwitten voor het sporten, een beetje koolhydraten erna. Eiwitten na het sporten heeft weinig zin, omdat je het dan niet meer gebruikt om spieren op te bouwen. Met koolhydraten vul je glycogeen aan in de spieren, waardoor je minder spierpijn krijgt.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:05 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ik geloof eiwitten, ter herstel van je spieren enzo. Mocht het niet kloppen, word ik vast wel gecorrigeerd
Volgens mij maak ik een denkfout? Hoop ik? Ik snap het niet. En nu ga ik mijn bed uit elkaar halen en daarna naar de Praxis en de Ikea en daarna naar m'n kamer en dan koken, sporten en huiswerk maken! Dus ik denk dat ik er vanavond weer ben. (Nou ja, er is vast tekort tijd om ALLES van mijn lijstje te doenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kun je nog wat werken in de trein?
PF, balen zeg, kan me voorstellen dat je erover aan het stressen bent. Niet per ongeluk je creditcard afgeschreven?
Bij mij zijn er soms al dingen af die nog niet bij de overschrijvingen staan.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, ik heb gekeken op mijnING.nl maar daar staat geen begin bedrag. Nou ja, 31-12-2008 heb ik volgens mij een brief van wat er op mijn (spaar?) rekening staat dus ik kan het op die manier vergelijken. Of ik zoek mijn laatste recente afschrift op en vergelijk die met de volgende die nog binnen moet komen..
(Er is 1400 binnen gekomen in ± 5 dagen. Er is 340 huur af en verder max 100? euro aan kleine dingetjes zoals boodschappen. En mijn saldo is 550. Dat klopt niet lijkt mij)
M'n vriendje gaat er naar kijken, dus ik hoop dat hij het ziet?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:12 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bij mij zijn er soms al dingen af die nog niet bij de overschrijvingen staan.
Of bij, vaak zie ik aan m'n saldo dat mijn loon er ismaar staat het nog niet in het overzicht.
Maar ik ben wel een verslaafde checker, ik kijk zo'n 4 keer per dag naar m'n rekening
Ik vind de dingen waar mijn vriend geld aan uitgeeft ook stomquote:Op maandag 2 maart 2009 16:14 schreef P.F het volgende:
[..]
M'n vriendje gaat er naar kijken, dus ik hoop dat hij het ziet?
Pfff........ Alleen vind ik het stom als hij weet waar ik m'n geld aan uitgeef, in iedergeval, ik denk dat hij 't stom vindt.
Ik ben het ook ontzettend zat, en voorgaande jaren had ik dat nooit. Mijn vriend en mijn moeder bv. wel, en dan dacht ik altijd: Aanstel! Maar ik knap nu zelf op van wat zon, dus...quote:Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
Eigenlijk vind ik mezelf een mietje dat ik me er zo door laat beinvloedenmaar mijn winterdip lijkt te verdwijnen vandaag. Lekker stukje gewandeld naar de supermarkt, en kijk: het is niet meer zo door-en-door-klam-koud maar frisse-neuzen-en-rode-wangen-koud, de zon komt af en toe voorzichtig door en er staan sneeuwklokjes in de berm
Ongelooflijk dat ik me meteen energieker voel en meer werk gedaan krijgHet is nog lang geen zomer
Nou, ik heb al iedere maand braaf 100 euro gespaard voor onze zomervakantie dus daar kan hij inderdaad niet over klagenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:17 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik vind de dingen waar mijn vriend geld aan uitgeeft ook stom(Speakers van 1000 euro, een Playstation zonder chip zodat je dus geen PS2 erop kunt spelen...). Maar het is zijn geld, moet ie allemaal zelf weten. Als mijn onze vakantie en mijn de kinderkamer maar niet in gevaar komen.
Hij zegt nooit wat over mijn uitgaven, nou ja, wil wel eens commentaar hebben, maar die speakers kan ik nog tot 2011 tegen 'm gebruiken
Mijn spaartegoed overtreft het zijnequote:Op maandag 2 maart 2009 16:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Nou, ik heb al iedere maand braaf 100 euro gespaard voor onze zomervakantie dus daar kan hij inderdaad niet over klagen
Nou, da's nog helemaal niet zoveel eten. Ik stem voor een italiaanse bol met bescheiden beleg (nee, geen briequote:Op maandag 2 maart 2009 16:22 schreef Syrena het volgende:
Oja mijn lijstje! (nu issie nog netjes...)
O: Brinta
T: Sneetje met pindakaas
L: Twee sneetjes met pindakaas
T: Appel
D: Courgettesoep met iets*
* Italiaanse bol, of een kaassouffle of een gebakken eitje oooooffff... *fantaseert verder want HONGER* Ik heb nog 20 minuten om iets te bedenken dat niet zoveel schade aanricht
Nahquote:
ik heb dan ook al mijn volgende motor uitgezocht, dus een doel heb ik zekerquote:Op maandag 2 maart 2009 16:33 schreef ColdFeet het volgende:
Nah
Ik vind het alleen leuk om ergens voor te sparen. De euro's die ik opzij zet om een buffer op te bouwen, daar heb ik echt geen warm gevoel bijIk kijk ook wel uit dat ik niet teveel spaar. Ik hou van spenden
Ja je hebt gelijk. Dan bewaar ik de bol om morgen mee te nemen naar het werk.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, da's nog helemaal niet zoveel eten. Ik stem voor een italiaanse bol met bescheiden beleg (nee, geen brie) of een bol met omelet
beter nog neem je iets anders dan brood, want dat heb je an sich al genoeg gegeten vandaag.
Iets van kip ofzo?
Oke, nu voel ik me oud. Negen jaar en euro's? Dan ben je nu 16!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:36 schreef P.F het volgende:
Vroegerrr toen ik klein was was mijn hobby geld sparen en geld verdienen.
Ik had geloof ik 1000 euro op 9 jarige leeftijd, ik had nog nooit m'n zakgeld of verjaardags geld uitgegevenEn ik deed bijna iedere dag wel klusjes in de buurt.
Ja, als ik wat koop dan moet het gewoon van de lopende rekening af kunnen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik vind het ook fijn om een buffer te hebben inmiddels eigenlijk
vroeger, toen ik geen geld had, wilde ik alles hebben, maar kon ik niet sparen..
nu ik spaar koop ik nagenoeg nooit wat
Ja datte!quote:Op maandag 2 maart 2009 16:41 schreef Syrena het volgende:
Iksparen. Zaaaalig. Maar ik hou ook van winkelen. Gelukkig ben ik een enorme budgetwinkelaar
Action, Zeeman etc.
Tenzij de intense drang naar een gadget de kop opsteektZoals die Wii. Maar daar spaar ik die Bol.com-bonnen voor.
Oja, een auto! Ik heb er nu eentje, maar die loopt op zijn laatste wielenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja datte!
Heb nou een dure auto op het oog, dankzij sparen kan ik het betalen maar ik durf niet
heen en weer boeken, dat doe ik echt zo vaak iddquote:Op maandag 2 maart 2009 16:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, als ik wat koop dan moet het gewoon van de lopende rekening af kunnen.
Ik spaar nu 250 euro per maand, dat zou meer kunnen zijn, maar ik wil ook weer een buffer hebben op de lopende rekening. Anders blijf je heen- en weer boeken.
Omgerekendquote:Op maandag 2 maart 2009 16:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Oke, nu voel ik me oud. Negen jaar en euro's? Dan ben je nu 16!
Mooiste uitspraak ever van m'n 3-jarige nichtje, toen ik rond de invoering van de euro zei dat ik moest werken om centjes te verdienen:
"Maar we krijgen binnenkort toch allemaal nieuwe centjes?"
Ha, dat heb ik ook. Volgens mij heb ik zo'n 300-400 euro inmiddels, want ik vergeet het steeds in te leverenquote:Op maandag 2 maart 2009 16:43 schreef neen het volgende:
Ik heb sinds kort weer een spaarpot! Het kleingeld na boodschappen/stappen enzo gooi ik erin zodat ik straks een boel geld heb
Als ik iets wil en ik heb het geld koop ik het gewoon, maar een buffer heb ik ook wel altijd
quote:Op maandag 2 maart 2009 16:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heen en weer boeken, dat doe ik echt zo vaak idd
maar ik ga het nu, met mijn nieuwe financieen-plan, voor mijzelf met 50 per week redden heb ik besloten.
Ik verdien 150 per week ongeveer, en ga dan elke woensdag 100 euro overboeken naar m'n spaar, en ook nog 100 als ik m'n stufi krijg, dus dan spaar ik 500 per maand.
Niet dat je bij ze blijft, maar dat je naar ze toe gaatquote:Op maandag 2 maart 2009 16:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik dacht dat telefoonmaatschappijen je altijd zo graag wilden behouden en allemaal aanbiedingen hadden om te zorgen dat je maar bij hen bleef?
Die van mij boeide 't allemaal niet en vond dat ik maar bij een andere moest gaan.
ik heb m dubbel.. wil je 'm hebben?quote:Op maandag 2 maart 2009 16:51 schreef Syrena het volgende:
[..]
Lekker!
Mmm, misschien moet ik als experiment eens aan het begin van de maand een bedrag pinnen en dan proberen niet meer dan dat uit te geven. Vanavond eens berekenen![]()
*annuleert DVD van Life of Brian(zet ik die alvast op het Sinterklaaslijstje)
Jaaa graag! Pm me anders maar ffies wat je ervoor wil hebben, want ik ga zo naar huis.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb m dubbel.. wil je 'm hebben?
Hij staat al als avi op m'n harde schijf, ik wil toch wel graag de originele.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:55 schreef P.F het volgende:
Volgens mij heeft mijn vader de hele serie, wil je hem origineel? Anders kun je hem misschien van iemand branden!!
ja, niks, stuur 'm dan wel op vandeweekquote:Op maandag 2 maart 2009 16:57 schreef Syrena het volgende:
[..]
Jaaa graag! Pm me anders maar ffies wat je ervoor wil hebben, want ik ga zo naar huis.
Bij Hi kon het in ieder geval.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:54 schreef P.F het volgende:
O! Ik wil mijn contract opzeggen (die heb ik sinds sep '08) kan dat dan met nummerbehoud? Ik zit bij Telfort.
Dit is mijn eerste abo, dus ik weet er nog niet zo veel van af\
Ik dacht 1 jarige abo opzeggen --> huidige nummer overzetten op prepaid kaart --> rustig een nieuw abo uitzoeken
da's mooi klotequote:Op maandag 2 maart 2009 17:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
Oh en ik heb een fout gemaakt met mijn urendeclaratie, waardoor ik deze maand geen loon krijg. Gofter, ik wil wel weer eens geld
.
Neequote:Op maandag 2 maart 2009 17:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
da's mooi klote
kan dat niet tussendoor opgelost en uitgekeerd worden?
Exaxtlyquote:
Waarom kan jij veel minder eten dan ikquote:Op maandag 2 maart 2009 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Lijstje:
O: citroenkwark (en daarmee is het weer even afgelopen met de citroenkwark)
T: nada
L: 2 bammetjes met pindakaas
T: twee microwave appels met kaneel
T: longdrink glas verse jus
D: tortelloni kaas/noten met mozzarella en een hele zak spinazie voor mij alleen
kusquote:Op maandag 2 maart 2009 17:59 schreef AKnynke het volgende:
zo. en vanavond ga ik niets meer doen. Lekker een film kijken ofzo. Ben ongesteld, voel me dik en het sneeuwt.![]()
Oh, en ik ga m'n moeder bellen...
ik ben ook ongesteld en heb er mega last van.. (normaal eigenlijk nooit)quote:Op maandag 2 maart 2009 17:59 schreef AKnynke het volgende:
zo. en vanavond ga ik niets meer doen. Lekker een film kijken ofzo. Ben ongesteld, voel me dik en het sneeuwt.![]()
Oh, en ik ga m'n moeder bellen...
Ik hoop met je mee, het spul doet ook niet veel voor je spellingquote:Op maandag 2 maart 2009 18:10 schreef TJDoornbos het volgende:
Nou medicijn gebruik mag met de helft minder omdat ik er gek van wordt........ben benieuwd!
quote:Op maandag 2 maart 2009 18:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, het spul doet ook niet veel voor je spelling
ik heb ook de hele dag krampen gehad, en heb dat normaal nooit.quote:Op maandag 2 maart 2009 18:04 schreef progje het volgende:
[..]
ik ben ook ongesteld en heb er mega last van.. (normaal eigenlijk nooit)
succes
Als ik veel meer eet dan dat val ik helemaal niet afquote:Op maandag 2 maart 2009 18:00 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Waarom kan jij veel minder eten dan ik
Geef een foto van jullie die hij wél leuk vindt?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:18 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb ook de hele dag krampen gehad, en heb dat normaal nooit.
@CF: hij staat op m'n harde schijf, maar wou hem eigenlijk met de mr. kijken. Maar, heb ook afleveringen van ER, what about brian en Six feet under om te kijken, dus dat kan het ook wel eens worden.
M'n mr. is donderdag jarig! Ik heb een pet voor hem gekocht, omdat hij z'n enige pet kwijt was. Maar, daar wil ik eigenlijk nog wat bijgeven. maar heb niet zoveel inspiratie wat. Ik dacht aan een leuke foto van ons tweeen, maar de enige foto van ons die ik leuk vind vind hij niet leuk...en anders heb ik echt geen idee. Iemand tips?
Hm.. Wat voor type is het?quote:Op maandag 2 maart 2009 18:18 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb ook de hele dag krampen gehad, en heb dat normaal nooit.
@CF: hij staat op m'n harde schijf, maar wou hem eigenlijk met de mr. kijken. Maar, heb ook afleveringen van ER, what about brian en Six feet under om te kijken, dus dat kan het ook wel eens worden.
M'n mr. is donderdag jarig! Ik heb een pet voor hem gekocht, omdat hij z'n enige pet kwijt was. Maar, daar wil ik eigenlijk nog wat bijgeven. maar heb niet zoveel inspiratie wat. Ik dacht aan een leuke foto van ons tweeen, maar de enige foto van ons die ik leuk vind vind hij niet leuk...en anders heb ik echt geen idee. Iemand tips?
... En volgens mij is je avondeten stiekem hartstikke calorierijk!quote:Op maandag 2 maart 2009 18:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik veel meer eet dan dat val ik helemaal niet af.
En zo weinig is het ook weer niet hoor. Plus: jij werkt en ik zit de hele dag op m'n gat te lezen. Dat kost nu eenmaal niet zoveel energie
.
Nee, volgens mij niet. Ik vind deze heel erg leuk, maar hij vind dat hij er stom op staat...quote:Op maandag 2 maart 2009 18:24 schreef neen het volgende:
[..]
Geef een foto van jullie die hij wél leuk vindt?
oh, en dan zou ik die grote pukkel natuurlijk wegshoppen...quote:Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Ik vind deze heel erg leuk, maar hij vind dat hij er stom op staat...
[ afbeelding ]
Een andere optie is een aantal natuurfoto's van alle mooie Zweedse dingen die we samen hebben gezien ingelijst ofzo. Dan mag ik wel gaan opschieten!
Hij staat er lief op, maar misschien vindt hij dat stom..quote:Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet. Ik vind deze heel erg leuk, maar hij vind dat hij er stom op staat...
[ afbeelding ]
Een andere optie is een aantal natuurfoto's van alle mooie Zweedse dingen die we samen hebben gezien ingelijst ofzo. Dan mag ik wel gaan opschieten!
als grapje! Nah, laat ik dat maar niet doen!quote:Op maandag 2 maart 2009 18:32 schreef P.F het volgende:
Nynke, ik las eerst "een foto van ons samen op een pet"
En toen dacht ik..
[ afbeelding ]
Ja, misschien moet ik er ook gewoon aan wennen dat als je om 6.20 opstaat je nou eenmaal meer moet etenquote:Op maandag 2 maart 2009 18:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als ik veel meer eet dan dat val ik helemaal niet af.
En zo weinig is het ook weer niet hoor. Plus: jij werkt en ik zit de hele dag op m'n gat te lezen. Dat kost nu eenmaal niet zoveel energie
.
Netjes mister Neen!quote:Op maandag 2 maart 2009 18:33 schreef neen het volgende:
O: Yoghurt
T: 2 koppen koffie
L: Cup a Soup Kip + 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: 2 koppen koffieAppel, plak ontbijtkoek
D: 2 kommen kippensoep (homemade)
T: Koffie nu, zo even naar iemand in Groningen en daar zal het wel koffie + koekje worden
moet met 2 beginnen...maar kan geen goeie torrent vinden.......quote:Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:
Nynke! Nynke! Welk seizoen ben jij met HIMYM?
Oh dan ben je net zo ver als ikquote:Op maandag 2 maart 2009 18:43 schreef AKnynke het volgende:
[..]
moet met 2 beginnen...maar kan geen goeie torrent vinden.......
briljante serie!quote:Op maandag 2 maart 2009 18:36 schreef Muis006 het volgende:
Nynke! Nynke! Welk seizoen ben jij met HIMYM?
What up! Ik vind het legendaryquote:Op maandag 2 maart 2009 18:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
briljante serie!zitten bijna geen zwakke afleveringen tussen
Veel plezierquote:Op maandag 2 maart 2009 18:46 schreef Muis006 het volgende:
Oh en nu ga ik want ik moet zo richting sportschool
Doei!
Dan kan jij vast wel even het tweede seizoen doorsturenquote:Op maandag 2 maart 2009 18:45 schreef Abbadon het volgende:
[..]
briljante serie!zitten bijna geen zwakke afleveringen tussen
Filet americain is inderdaad heerlijkquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |