Ja het gaat goed, val gemiddeld zo'n 0.5 kilo per week af, valt me helemaal niet tegen..quote:Op maandag 2 maart 2009 10:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doen![]()
Succes! Hoe gaat het met je dieet verder? Ben je er al veel van afgevallen? Ik vind dat je altijd indrukwekkend mooie lijstjes hebt
Progje moet misschien wel meer afvallen dan jij hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
wow! 0,5kg per week! netjes
*jaloers*
jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
wow! 0,5kg per week! netjes
*jaloers*
Ja, maar vaak is het dan ook veel vocht....quote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
Is het mogelijk dat je in een weekend 2 kilo aankomt?
Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaanquote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
ik mag nog wel een kg of 6 minimaal kwijt van mezelfquote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef progje het volgende:
[..]
jij hoeft toch ook helemaal niet meer af te vallen?
Ik zag je laatst op een foto en je ziet er super slank uit!
Ja. Vocht enzo.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:08 schreef spoor4 het volgende:
Veel frituur en drank, chips en andere rommelquote:Op maandag 2 maart 2009 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja maar je moet het wel héééél bont gemaakt hebben als die kilo's er de komende week niet weer af gaan.
Gewoon weer normaal eten deze week, beetje opletten en wedden dat het er eind vd week weer af is?quote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Veel frituur en drank, chips en andere rommel
Maar ik hou wel een balansweek of zo
Buikspieroefeningen gaan doen dus.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
Me tooquote:Op maandag 2 maart 2009 11:26 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hetzelfde probleemnog steeds een hangbuikzwijntje
Buikvet is erg hardnekkig. Je krijgt het door verkeerd te eten (te veel suiker tegelijk, te veel insuline) en blijkbaar gaat het bij jou als laatste weg, net als bij mij. Je kunt het voorkomen door gezond te eten, zie ook de link hieronder. Uiteindelijk kun je wel een platte buik krijgen, maar dan moet je nog meer vet kwijt.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:25 schreef spoor4 het volgende:
En nog een vraag. Hoe krijg je een platte buik? Ik ben vorig jaar behoorlijk afgevallen (gezonder en minder eten, veel hardlopen), maar ik ben op een gegeven moment maar gestopt, omdat je mijn ribben kon tellen en ik ingevallen wangen kreeg. Maar die vetrol op de buik zat er nog steeds...
je moet er dan ook nooit vanuit gaan dat alles precies zo zal gaan als dat je hoopt dat 't gaat.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:32 schreef conleche het volgende:
Ik vind dat zo ver vooruitplannen aan de ene kant wel bewonderingswaardig. (waarschijnlijk omdat het zó niet is hoe ik zelf te werk ga). Maar er kleven wel behoorlijk wat gevaren aan; want ben je niet enorm teleurgesteld als dingen niet volgens je plan verlopen??
En het leven heeft daar wel een handje van: om niet helemaal volgens een bepaald stramien te lopen.
Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Spoor4: hoe je vet over je lichaam verdeeld wordt is grotendeels door aanleg bepaald voor zover ik weet. Met spieroefeningen kun je misschien wel de vorm wat mooier maken.
ja, ik kan ook morgen dood zijn, of Rene kan ALS hebben/krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:36 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik vooral bang voor ben: dat jij en René uit elkaar gaan.... Dan valt echt het héle plan in het water. Je bent nog jong, er kan van alles gebeuren... Niet dat ik ervan uit ga dat het gebeurt hè, maar je ziet de beste relaties stuklopen.
Ja, nou snap ik dat jij jouw deel bij elkaar wilt sparenquote:Op maandag 2 maart 2009 11:41 schreef motorbloempje het volgende:
en wie zegt dat ik niet op reis ga zonder Rene?Ik vind m'n weg wel hoor
Struisvogelen is niet nodig hoor! Ik merk duidelijk verschil tussen wel of niet trainen. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen 2 weken mijn buik een beetje laten zitten, maar wel mijn benen en billen getraind. Die zijn nog net zo strak als een maand geleden, terwijl mijn buik toch een beetje minder strak is nu.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Pas een onderzoek gelezen waaruit bleek dat je toch een beetje kunt afvallen door plaatselijk te trainen. En als er onderzoeken zijn die zeggen wat ik wil horen, ben ik geneigd ze te geloven. Als is het niet waar, dan nog ben ik gemotiveerd en train ik meer.
[/struisvogel]
Klinkt goed!quote:Op maandag 2 maart 2009 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Pas als Rene werkt kunnen we zien wat hij opzij kan leggen en wat ik vervolgens opzij kan leggen als ik fulltime ga werken.
We wonen goedkoop, hebben niet veel stookkosten en naast onze motoren niet veel luxe nodig, dus kunnen wel wat opzij zetten (dat wat niet naar trainen met offroaden enzo gaat).
Als ik het met een jaar kan redden om genoeg bij te sparen voor mijn deel, zal ik dat natuurlijk doen![]()
Herkenbaar. Tegenwoordig probeer ik me er meer bij neer te leggen, want het verschil in inkomen zal hier altijd groot blijven en als ik evenveel in wil leggen, kunnen we nooit meer met vakantie waarschijnlijk. Ik betaal zoveel als ik kan, en daar zijn we beiden gelukkig mee. Het maakt het leven een stuk makkelijker in ieder geval.quote:ik heb overigens al een klein beetje toegezgd dat ik 't ok vind als we 60-40 doen als Rene werkt, maar veel minder zal ik niet gaan bijdragen.. dat zit gewoon niet in me
Zo.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
Kaakontsteking, tennisarm én migraine. Joehoe
Jarenlang heb ik altijd voor mezelf betaald tijdens uitgaan, etentjes en uitjes. En natuurlijk nooit minder betalen dan mijn aandeel in het geheel, vaak juist wat meer om niet als profiteur over te komen. Gelukkig ben ik nu een stuk relaxter en kan ik het ook accepteren als een ander iets voor me betaalt. Blijkbaar is mijn gezelschap ook wat waard. Er was een smerig etentje bij een Japans restaurant met een ongezellige disgenoot en behoorlijk wat tijd voor nodig om tot die conclusie te komen.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben te trots om te 'profiteren' van iemand... leen nog liever me suf bij de IBgroep dan dat ik een persoon (vriend/familie) moet aanspreken om rond te kunnen komen of kunnen sparen
ik zie het als profiteren, en daar moet ik wat vanaf, maar ik vind niet dat Rene zijn zuurverdiende geld ook voor een te groot deel in mij moet investeren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Elisa, dat is wel erg veel tegelijk!! Beterschap![]()
Ik ga even wat eten en dan naar de uni. Vanmiddag scriptie-gesprekZenuwachtig....
Lijstje:
O: 2 crackers met appelstroop
L: 2 boterhammen met houmous, glas verse jus
T: stuk komkommer
T: handje cashews
D: pasta met tomaat-gehakt-wortel-saus![]()
T: vitalinea
Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
Zo.
Misschien toch maar een beetje rustiger aan gaan doen?
quote:Op maandag 2 maart 2009 12:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik wacht kwaal 4 nog af en dan ga ik het doen
wow ...quote:Op maandag 2 maart 2009 12:17 schreef ElisaB het volgende:
Kaakontsteking, tennisarm én migraine. Joehoe
Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.quote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
Volgens mij is dat ook iets typisch Nederlands ofzoquote:Op maandag 2 maart 2009 12:53 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bij ons is het ook absoluut geen thema. Nooit geweest ook. Ook niet in mijn vorige relaties, waar ik de "kostwinnaar" was. Kan me eigenlijk helemaal bij Vivi aansluiten.
Je hebt ook helemaal gelijk. Ik heb gewoon een complex omdat al mijn vrouwelijke familieleden (waaronder moeder) het voor elkaar kregen financieel zo afhankelijk te worden van de partner dat het volledig mis ging toen ze uit elkaar gingen. Dát wil ik dus niet mee maken. Het is zeker niet erg als 'de ander' wat meer betaalt in een relatie, maar het moet niet zo zijn dat ik mezelf niet meer zou kunnen onderhouden als het opeens uit zou gaan of iets dergelijks. Dit natuurlijk wel met uitzondering van bepaalde gevallen, bijvoorbeeld wanneer één van beide partners moedwillig besluit thuis te blijven (vanwege kinderen bijvoorbeeld).quote:Op maandag 2 maart 2009 12:51 schreef Vivi het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet dat mensen zo moeilijk doen over geld..je doet toch alletwee je werk/studie/alle taken in het huishouden en de een krijgt toevallig een loonstrookje met meer cijfertjes dan de ander, dan voelt diegene dat toch helemaal niet dat ie ook wat meer betaald aan de GEZAMELIJKE lol (of andere dingen)?! Het is maar een getalletje, wat niks zegt over de moeite die iemand doet om dat getal bij elkaar te schrapen lijkt me. Als je de hele dag op de bank sherry zou liggen drinken met pluispantoffels aan en die ander werkt een volledige werkweek en moet dan ook nog eens koken, schoonmaken en je voeten masseren, dán moet je imo moeite hebben met jezelf, niet om iets wat je naar rato!!!!!!! ook nog eens gewoon netjes bijdraagt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |