abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66607026
Goeiemorgen!

DaD: veel succes vandaag!

Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 2 maart 2009 @ 09:19:44 #27
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_66607029
Goedemorgen!
Moblo, je kan na je bachelor misschien deeltijd gaan studeren?
VMW, gaat alles goed?
Prrrrr
pi_66607122
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeiemorgen!

DaD: veel succes vandaag!

Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro

Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgen Want je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..

Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje... Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Ja doei.
pi_66607221
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro

Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgen Want je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..

Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje... Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Maar waarom ga je dan niet gewoon je master eerst afmaken en dan nog een jaar werken?
Dat laatste is ook wel weer een goed argument, maar aan de andere kant kun je des te sneller aan je carrière beginnen na de reis als je dan je master al af hebt.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_66607268
Voor beide valt wat te zeggen, maar ik denk niet dat ik als ik zo doorga kan garanderen dat ik mijn master in een jaar afrond Zeg maar...
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 09:41:09 #31
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66607565
kwak, wat blog je ineens veel!
Straks even bijlezen .
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 09:42:27 #32
70532 loveli
N
pi_66607590
quote:
Op maandag 2 maart 2009 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam
Aan jullie planning te zien gaan jullie er vanuit dat jullie de komende jaren bij elkaar blijven. Waarom zou je dan na je bachelor 2 jaar gaan werken, als je na je master veel meer kunt verdienen? Ik snap dat het niet goed voelt om van andermans geld op vakantie te gaan, maar mijn punt is, dat het onder de streep waarschijnlijk financieel voordeliger is als je eerst je master haalt.
Rene heeft nu eenmaal eerder een goed betalende baan dan jij, daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Bedenk ook dat de begin- en einddatum van je studie drie jaar verder uit elkaar liggen op je CV. Ik zou niet als uitgangspunt nemen dat je fifty-fifty wilt betalen als jij nog studeert, dat gaat ten koste van je studie. (hoe denkt Rene erover?)
crap in = crap out
pi_66607720
Kun je zeggen, maar ik wil nu eenmaal niet van zijn geld op reis, en daarmee is dat deel afgesloten.
Ik wil het sam sam betalen en niet hem voor het leeuwendeel op laten draaien, zo steek ik niet in elkaar en daarbij gaat hij dat ook niet redden om het grooste deel van 70.000 bij elkaar te sparen binnen 4 jaar....

Als ik blijf studeren is het niet reeel om het fifty fifty te doen, maar omdat het voor mij geen optie is om het anders te doen, moet ik er dus bij gaan klussen.

Daarbij is het voor Rene gunstiger als we vanaf nu over 4 jaar gaan dan wanneer je zegt: we gaan pas over 6 jaar (als ik eerst na studie nog 2 jaar ga werken).

We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:00:51 #34
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_66608042
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Maar als je Master in principe maar een jaar duurt, dan win je er toch weinig mee door dat uit te stellen? Plus dat je mogelijk ook weer meer kan verdienen op het moment dat je je Master wel hebt...

Daarnaast is het eventueel ook een optie om al te gaan werken op het moment dat je aan je scriptie begint..misschien niet helemaal fulltime, maar toch...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_66608080
voor mij maakt het niet uit, maar voor Rene wel
Ik ben niet eerder klaar met mijn studie als ik sowieso nog ergens 2 jaar werken incalculeer, maar Rene is wel eerder terug en klaar om te gaan werken

en ' mogelijk' meer verdienen, ja, voor die 100 euro meer.. nah.. dan ga ik liever eerder op reis en verdien ik later ' mogelijk ' meer
Ja doei.
pi_66608215
http://www.ib-groep.nl/particulieren/sf/sfho/bijverdienen.asp

hier staat ook nog een en ander wat ik meeneem in mijn besluit.

grens is nu ¤ 13.215,83

als ik pas in oktober boven die grens uitkom, hoef ik maar 3 maanden stufi stop te zetten, maargoed, vraag me af of dat rendabel is en ik niet alles wat ik heb verdiend (extra) dan alsnog kwijt ben aan studie.
Daar moet ik even een rekensom voor gaan maken. Daarnaast moet ik gaan kijken of mijn baas mij wel 4 weken in de zomer fulltime wil/kan betalen

Kortom: er is nog geen besluit genomen, dat zeker niet, maar het is wel een optie die ik wil nagaan
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:07:31 #37
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_66608221
Auw, dikke spuit in mijn arm gekregen. Doet best zeer nu
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 10:08:10 #38
70532 loveli
N
pi_66608233
Wel oppassen dat je niet een nieuwe scheve verhouding creeert, terwijl je een andere scheve verhouding probeert te voorkomen. Nu ben jij degene die 'alle' offers brengt.

En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
crap in = crap out
pi_66608306
hij zou het ook voor mij doen. Hij zou het betalen, hij is voor mij in Arnhem komen wonen een half jaar lang (wat ook langer had kunnen duren).
Het is niet alsof het MOET omdat hij het niet zou betalen of voorschieten of hoe je het ook noemt.
Omdat ik dat weet, weet ik dat ik dit kan doen zonder te denken dat ik alle offers maak omdat HIJ het niet zou doen
Ja doei.
pi_66608327
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef mspoez het volgende:
VMW, gaat alles goed?
Zekers. Hoezo?
En met jou?
En dates en onthouding enzo?
pi_66608369
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef loveli het volgende:
En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
Ik ben wel een planfreak
Maargoed, met zo'n reis in het vooruitzich, moet je wel vooruit plannen Natuurlijk kun je niet alles voorzien en incalculeren, maar je kunt wel proberen zoveel mogelijk alles op te KUNNEN vangen en voorkomen...
Ja doei.
  maandag 2 maart 2009 @ 10:17:58 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_66608494
Jeetje, ik dacht die wereldreis geplanned stond voor over een jaar ofzo! Begrijp ik het goed dat jullie 70.000 euro willen hebben daarvoor ???? dat kan toch met veel minder lijkt me? Kunnen jullie "onderweg" niet werken oid? En een wereldreis voor over 5 jaar SAMEN plannen als je nog zo jong bent, jeetje, voor mij zou het niks zijn, er kan nog zoveel gebeuren in de tussentijd..maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk .

Maar over 6 of 7 jaar ben je echt niet ineens zo veel "ouder" dan over 5 jaar lijkt me...ik vind je plannen wel erg ambitieus Mo..niet dat dat erg is natuurlijk maar het klinkt me allemaal wel erg moeilijk realiseerbaar in de oren hoe je het nu wil plannen allemaal.. .

(Lekker demotiverend, sorry! ).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_66608535
anderhalf jaar onderweg zijn met twee motoren (10.000 per stuk) kost een hoop geld
alleen benzine gaat al rond de 10.000 kosten, dan nog verschepen, overnachten, leven..

misschien redden we het met 50 ook wel maar we hebben liever teveel dan te weinig.

Onderweg werken (heitje voor een karweitje) willen we best doen, maar we gaan ons niet te lang ergens settelen en werken omdat we ruim 75.000km te rijden hebben
Ja doei.
pi_66608706
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66608782
Maargoed, dat jullie niet zover vooruit kunnen of willen plannen, zegt niet dat ik 't niet kan.
Het voelt goed, mijn leven, mijn relatie en onze geweldige plannen.

Ik ben vooral uit op practische planning, en niet of mensen het zelf zouden willen of kunnen. Uiteindelijk moet ik zelf in overleg met Mr. MoBlo een besluit maken: wanneer gaan we, hoe lang, welk budget nemen we mee en hoe gaan we het bij elkaar sprokkelen.

Wat ik nu aandraag is een van de opties die ik serieus overweeg, en dat ik dat bereid ben om toe te geven, heeft niets te maken met een ongelijke relatie of iets van dien aard. Wij leven zo, wij plannen zo en het voelt ons goed. Ik ben iemand die zich niet de les laat lezen of laat onderdrukken door een partner, verre van. Dus weest niet bevreesd dat ik dit doe om Rene gelukkig te houden of weetikveelwat. Ik overweeg dit voor mezelf EN hem.. Als hij zeker weet dat ik een fout maak/verkeerde beslissing neem, dan zegt hij dat en dan komen we er samen uit. Nogmaals: er is nog niets besloten
Ja doei.
pi_66608818
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Anderhalf jaar is een schatting van de tijd die we onderweg zullen zijn. Het kan langer, het kan korter, maar met onze wishilist, denken we ongeveer hierop uit te komen.

www.going-round.nl is onze website met een overzicht van de landen die we gaan bezoeken
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 2 maart 2009 @ 10:32:50 #47
70532 loveli
N
pi_66608871
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar voor de hele wereld is eerder uhm... 'te weinig'. Een vriend van me heeft zes maanden in de States rondgereden, dat had 'ie gerust langer willen doen.
Aandachtspuntje: een motorpak gaat op den duur wel stinken
crap in = crap out
pi_66608912
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?

Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_66608957
ach, we slaan heel afrika, india, nieuw zeeland, japan, het midden-oosten en een groot deel van rusland en noord-europa over

we gaan rond, vooral
ook gaan we niet elk land van Zuid Amerika aandoen en zullen we ons in de USA ook beperken tot een aantal staten. Maargoed... we willen niet echt veel langer onderweg zijn dan anderhalf jaar en er moet wat te reizen overblijven.

Vervangen van motorkleding (pakken, helmen) en onderdelen is ook een niet al te geringe kostenpost, evenals het verschepen van de motoren van Indonesie naar Australie, van Australie naar Chili en van Canada naar Europa zal niet voor de poes zijn

Dus vandaar het vrij ruim ingeschatte budget
Ja doei.
pi_66609218
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:34 schreef progje het volgende:
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?

Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doen
Succes! Hoe gaat het met je dieet verder? Ben je er al veel van afgevallen? Ik vind dat je altijd indrukwekkend mooie lijstjes hebt
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')