Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef Mini_rulez het volgende:
Goeiemorgen!
DaD: veel succes vandaag!
Moblo: klinkt op zich als een goed plan, maar ik zou het vooral bij de IB-groep wel heel goed navragen (en zwart op wit laten zetten, want anders vertellen ze je net zo makkelijk elke keer iets anders) want anders moet je dadelijk je hele stufi gaan terugbetalen. Je mag trouwens meer dan 10.000 euro per jaar bijverdienen, zit je daar echt zo snel aan?
Oja, en duurt jouw master 1 of 2 jaar?
Maar waarom ga je dan niet gewoon je master eerst afmaken en dan nog een jaar werken?quote:Op maandag 2 maart 2009 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn master duurt opzich maar 1 jaar, dus hoef na mijn bachelor en dan reis nog maar 1 jaar naar school.
10.000 zit ik vrij snel aan met een vrij riant salaris voor een student als ik elke mogelijkheid aangrijp om extra te gaan werken.
Vorig jaar zat ik al op 9600 euro![]()
Als ik dit besluit neem, wat ik dan wel eind dit collegejaar wil doen,zodat we een begroting kunnen gaan maken, rijd ik desnoods langs een IBG-kantoor om alles op te laten stellen, mochten er dingen te regelen zijn en daar een handtekening onder te krijgenWant je wilt inderdaad niet dat een of ander telefoonmiepje bij vanalles 'ok! nee dat kan!' roept terwijl het helemaal niet zo in elkaar steekt..
Denk ook wel dat als ik mn bachelor heb ik in dat jaar prima die master kan doen. Is nog maar een jaar bikkelen dan en vooral een half jaar stage, waarna ik dan hopelijk bij dat bedrijf kan blijven.
Stage lopen bij master en dan 2 jaar op reis gaan, is niet heel bevorderlijk voor mogen blijven bij je stagebedrijf als opstapje...Dus dat is ook nog eens een kleine extra overweging
Aan jullie planning te zien gaan jullie er vanuit dat jullie de komende jaren bij elkaar blijven. Waarom zou je dan na je bachelor 2 jaar gaan werken, als je na je master veel meer kunt verdienen? Ik snap dat het niet goed voelt om van andermans geld op vakantie te gaan, maar mijn punt is, dat het onder de streep waarschijnlijk financieel voordeliger is als je eerst je master haalt.quote:Op maandag 2 maart 2009 08:52 schreef motorbloempje het volgende:
René gaat volgend jaar wel werken, maar moet op den duur én zijn stufi afbetalen en dan sparen voor ons twee. Maar, ik laat hem natuurlijk niet het leeuwendeel sparen: dat wil ik ook! Tenminste, sam-sam
Maar als je Master in principe maar een jaar duurt, dan win je er toch weinig mee door dat uit te stellen? Plus dat je mogelijk ook weer meer kan verdienen op het moment dat je je Master wel hebt...quote:Op maandag 2 maart 2009 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
We willen over maximaal 5 jaar weg, liever over 4 jaar. Niet pas over 6 a 7 jaar... dan zijn we ' oud ' en willen we ons gevestigd hebben op de arbeidsmarkt
Zekers.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:19 schreef mspoez het volgende:
VMW, gaat alles goed?
Ik ben wel een planfreakquote:Op maandag 2 maart 2009 10:08 schreef loveli het volgende:
En verder petje af dat je zo ver vooruit kunt plannen, zou ik niet kunnen.
Anderhalf jaar is een schatting van de tijd die we onderweg zullen zijn. Het kan langer, het kan korter, maar met onze wishilist, denken we ongeveer hierop uit te komen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
Anderhalf jaar voor de hele wereld is eerder uhm... 'te weinig'. Een vriend van me heeft zes maanden in de States rondgereden, dat had 'ie gerust langer willen doen.quote:Op maandag 2 maart 2009 10:27 schreef cyclechick het volgende:
Anderhalf jaar, jeetje wat lang!
Als jullie graag zoveel samen willen (studie afmaken, werken, settelen, reizen) waarom dan geen reis van bijv 8 of 12 maanden maximaal? Dat scheelt een hoop geld (en dus tijd om te werken, en dus meer ruimte voor de andere plannen)?
Hebben jullie al een lijst van landen die je perse wil zien?
Ik doe met je mee, wat betreft extra gezond doenquote:Op maandag 2 maart 2009 10:34 schreef progje het volgende:
goedemorgen... ik heb geloof ik een boel topics gemist... nog belangrijke dingen gebeurd?
Niet echt een mega gezond weekend gehad..dus vandaag maar gelijk extra gezond bezig..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |