abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 21:05:03 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66631211
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:32 schreef Pinball het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel verschil.
Het scheelt nogal of je 10.000 kroegen moet controleren, of 7.000.000 woningen.
Snap je?
Nee, daar snap ik helemaal niets van. Of iets moeilijk te handhaven is is toch geen argument om iets te verbieden? Je vind iets goed of slecht. Als je iets slecht vind moet je het verbieden en niet zeuren over "Ja maar het is zo veel en zo moeilijk en zo duur en zo lastig laten we het maar niet verbieden" want dan kan je net zo goed alle drugsverboden afschaffen.
quote:
Maar goed, denk lekker wat je wilt. Blijf denken dat het om een algemeen rookverbod gaat, blijf denken dat roken niet zo slecht voor je is, en blijf gewoon denken dat je een gezelligheidsroker bent.
Dat is geen argument voor een verbod.
quote:
En blijf ook vooral denken dat het rookverbod overwaait.
Het verbod verwaterd, gedoogbeleid, enz. enz.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 maart 2009 @ 21:37:51 #202
242 Pinball
Electric Monk
pi_66632500
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, daar snap ik helemaal niets van. Of iets moeilijk te handhaven is is toch geen argument om iets te verbieden? Je vind iets goed of slecht. Als je iets slecht vind moet je het verbieden en niet zeuren over "Ja maar het is zo veel en zo moeilijk en zo duur en zo lastig laten we het maar niet verbieden" want dan kan je net zo goed alle drugsverboden afschaffen.
[..]
Ja, dat soort praat doet het vast goed in de kroeg, maar in de echte wereld hebben mensen wèl iets geleerd van de drooglegging en 'the war on drugs'.

En dus is roken niet verboden, maar wordt het gewoon steeds duurder, mag het op steeds minder plekken, en worden rokers als paria's neergezet in de media zodat niemand meer wil roken.
De befaamde kikker in de pan met kokend water, maar dan met rokers.

En wat jij daar allemaal van vindt doet zó ontzettend niet terzake dat het bijna grappig is.
quote:
Dat is geen argument voor een verbod.
[..]
Zo was het ook niet bedoeld.
Het verbod is er al, als je er iets aan wilt doen moet je met argumenten tegen komen.
Succes bij de rechter en zo.
quote:
Het verbod verwaterd, gedoogbeleid, enz. enz.
Blijven hopen.
En ook vooral d/t fouten blijven maken, dé kans om lekker serieus genomen te worden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:56:12 #203
pi_66633319
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:37 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, dat soort praat doet het vast goed in de kroeg, maar in de echte wereld hebben mensen wèl iets geleerd van de drooglegging en 'the war on drugs'.
Blijkbaar niet. Laatst zijn paddo's verboden en nu proberen ze het met roken.
quote:
En dus is roken niet verboden, maar wordt het gewoon steeds duurder, mag het op steeds minder plekken, en worden rokers als paria's neergezet in de media zodat niemand meer wil roken.
De befaamde kikker in de pan met kokend water, maar dan met rokers.
Met dat verschil dat niet-rokers ook dood gaan en dat de gezondheidsschade van meeroken nog steeds niet bewezen is.
quote:
En wat jij daar allemaal van vindt doet zó ontzettend niet terzake dat het bijna grappig is.
[..]
Ik ben degene die nog steeds rookt in de horeca. Dat is idd enorm grappig
quote:
Zo was het ook niet bedoeld.
Het verbod is er al, als je er iets aan wilt doen moet je met argumenten tegen komen.
Succes bij de rechter en zo.
[..]
Ik ga gewoon door met roken en de rechter mag naar mij toe komen.
quote:
Blijven hopen.
En ook vooral d/t fouten blijven maken, dé kans om lekker serieus genomen te worden.
Dat is ook geen argument voor het rookverbod.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_66634804
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Met dat verschil dat niet-rokers ook dood gaan en dat de gezondheidsschade van meeroken nog steeds niet bewezen is.
Wacnt effe, dus jij wilt beweren dat niet-rokers niet het eeuwige leven hebben? Je maakt een grapje. Ik bedoel, roken is toch de enige schadelijke stof in deze wereld. Fabrieken stoten immers enkel frisse lucht uit, dat weet iedereen. En over het wonen naast hoogovens heb ik ook nooit iemand horen klagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66639178
jezus rookte ook niet
pi_66640112
En die is ook maar 33 geworden....
pi_66640346
Hmm da's vreemd, niet-rokers worden normaal altijd 90+ jaar. Misschien werd er om hem heen heel veel gerookt?
pi_66641357
quote:

[..]

Snap je?

Maar goed, denk lekker wat je wilt. Blijf denken dat het om een algemeen rookverbod gaat, blijf denken dat roken niet zo slecht voor je is, en blijf gewoon denken dat je een gezelligheidsroker bent.

En blijf ook vooral denken dat het rookverbod overwaait.
Door het drugsverbod worden alle woningen gecontroleerd door de overheid?

En hoe kom je er in godsnaam bij dat ik denk dat het om een algemeen rookverbod gaat en dat ik denk dat het wel weer overwaait?

Het enige wat je nu weer aangeeft met je idiote reactie is dat je er weer niks van begrepen hebt en/of totaal niet kunt lezen.

Je ziet toch nu al dat de overheid niet in staat is om het verbod te handhaven behalve dan als je zo'n anti-roker bent die alleen daarom voor het verbod is maar nooit in een kroeg/restaurant/etc te vinden is. Zolang mensen willen roken in de kroeg (aan de bar gezellig bij het personeel) zullen er altijd kroegen zijn die dit aanbieden en alleen daarom faalt de overheid weer eens in deze door haarzelf toegeëigende taak.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:03:14 #209
242 Pinball
Electric Monk
pi_66641508
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je een beetje de moeite had genomen om deze discussie te volgen dan had je wellicht gesnapt dat het weinig uitmaakt of de overheid het nu op sommige plaatsen verbied of totaal.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bravo, wederom een reactie van je waar je bewijst niet te begrijpen dat het voor de handhaving geen verschil maakt of het nu totaal of op sommige plaatsen verboden is.

quote:

[..]

Snap je?

Ik moet je geheugen blijkbaar even opfrissen want je bent de draad weer eens kwijt.
Jij beweerde dat er geen verschil is tussen een gedeeltelijk verbod en een geheel verbod, en ik bewijs van wel.
Maar ja, het begin van dat verhaal was zaterdag, ik snap dat dat iets teveel gevraagd is van je beperkte concentratievermogen.

Maar snap je nu eindeljik dat het niet gaat om een algemeen rookverbod? Of moet ik dat ook nog even herhalen?
Hier lees dit ook nog maar een keer: roken is niet verboden
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:25:48 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66641798
quote:
Onderzoek naar antirookprik voor rookverslaafden

AMERSFOORT - Het Maastrichtse onderzoeksinstituut Caphri start een groot onderzoek naar de effectiviteit van de antirookprik van het Amerikaanse bedrijf Nabi. De zeshonderd deelnemers krijgen een half jaar lang elke maand een prikje met het vaccin NicVAX.

Dit zorgt ervoor dat het fijne gevoel dat de nicotine doorgaans geeft, weg blijft. Je steekt dus een sigaret op, maar merkt er niets van. Je proeft hem wel, je ziet de rook, maar je krijgt geen kick.

Om niet 'cold turkey' af te hoeven kicken, slikken de deelnemers ook varenicline. Varenicline is een stof die nicotine in de hersenen nadoet. Hierdoor krijgen de rokers de eerste weken tóch die kick waar ze zo naar verlangen.

Via de site Nicotine Vaccin Studie kun je je opgeven voor het onderzoek.
Voor de verstokte rokende fokkers hier
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66641901
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik moet je geheugen blijkbaar even opfrissen want je bent de draad weer eens kwijt.
Ben je gewoon dom of doe je alsof?
quote:
Jij beweerde dat er geen verschil is tussen een gedeeltelijk verbod en een geheel verbod, en ik bewijs van wel.
Maar ja, het begin van dat verhaal was zaterdag, ik snap dat dat iets teveel gevraagd is van je beperkte concentratievermogen.
Waar bewijs je dat en hoe bewijst dat zich in de praktijk?
quote:
Maar snap je nu eindeljik dat het niet gaat om een algemeen rookverbod? Of moet ik dat ook nog even herhalen?
Hier lees dit ook nog maar een keer: roken is niet verboden
En waar zou ik dat ooit gezegd hebben?

Maar goed leg mij eens uit hoe de handhaving van het verbod verschilt tussen drugs en tabak? Ik heb al vastgesteld dat de overheid niet elk huis controleert in het kader van handhaving drugsverbod, iets wat jij schijnt te denken gezien je idiote reactie waarvan je het ook nog eens nodig vond deze te herhalen, dat drugs vrij makkelijk te krijgen is en dat de overheid gezien de groei van kroegen waar je weer mag roken het rookverbod ook niet kan handhaven en dat ook nooit kan zolang mensen op die plaatsen willen roken en ondernemers dit aanbieden, iets wat totalitaire mannetjes die voor het rookverbod zijn blijkbaar niet geleerd hebben van de drooglegging.

Dat roken niet verboden is maar enkel op plaatsen waar de overheid vind dat men niet mag roken zegt niks over handhaving. Wat dat betreft (en nog maar een keer voor de duidelijkheid voor de zeer simpelen onder ons, het gaat om de handhaving) is er geen verschil met andere verboden waar mensen niet op zitten te wachten.
pi_66643797
Gelukkig las ik net dat ze de alcoholaccijns ook willen gaan verdubbelen. Dus binnenkort bestaan er geen kroegen meer, maar worteldrankgelegenheden, ooh wat zal dat heerlijk zijn. Alle problemen lossen zichzelf wel op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66643860
Oke, en nu eens kijken hoe de niet-rokers reageren als een van hun hobby's wordt aangepakt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:13:30 #214
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66644183
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, en nu eens kijken hoe de niet-rokers reageren als een van hun hobby's wordt aangepakt
Anderen opzadelen met die stinkzooi moet kunnen alszijnde een hobby dus?

Ik steek graag het hele jaar door lawinepijlen af zo rond een uurtje of 5.30 in de ochtend. Aangezien dit mijn hobby is vind je het toch niet erg dat ik dit een jaartje voor je voordeur doe toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:15:17 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66644232
quote:
Mijn hobby was asbest verspreiden in café's en ik snap helemaal dat ik dat niet meer mag doen hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66644278
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik steek graag het hele jaar door lawinepijlen af zo rond een uurtje of 5.30 in de ochtend. Aangezien dit mijn hobby is vind je het toch niet erg dat ik dit een jaartje voor je voordeur doe toch?
Je gaat je gang maar. Het is echter niet mijn zorg wanneer je wordt opgepakt. Bovendien val ik niemand lastig met mijn 'stinkzooi'. Helemaal niet wanneer er een gescheiden horeca wordt opgezet.
pi_66644303
quote:
Het rookverbod is niet ingesteld om jou te pesten maar om anderen te beschermen.
Dus als jij het ziet als het 'afpakken' van jouw 'hobby' waarbij je volgens een kleuter-rechtvaardigheidsgevoel vindt dat 'zij' dan ook gepest moeten worden, maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
pi_66644366
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:18 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het rookverbod is niet ingesteld om jou te pesten maar om anderen te beschermen.
Dus als jij het ziet als het 'afpakken' van jouw 'hobby' waarbij je volgens een kleuter-rechtvaardigheidsgevoel vindt dat 'zij' dan ook gepest moeten worden, maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
Ik doelde enkel op het gegeven dat men ook alcohol weer duurder wil maken, om zo anderen te beschermen. En aangezien vrijwel alle niet-rokers ook wel een biertje lusten...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:25:16 #219
pi_66644504
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Voor de verstokte rokende fokkers hier
Je zorgt dat mensen geen kick krijgen en vervolgens geef je ze een kick. Soort methadonprogramma dus. Wat levert dat op voor de farmaceutische industrie?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:27:30 #220
pi_66644568
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gelukkig las ik net dat ze de alcoholaccijns ook willen gaan verdubbelen. Dus binnenkort bestaan er geen kroegen meer, maar worteldrankgelegenheden, ooh wat zal dat heerlijk zijn. Alle problemen lossen zichzelf wel op.
Gelukkig zijn mensen zo verstandig om niet te smokkelen en niet zelf te stoken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:28:45 #221
pi_66644602
quote:

[..]

Zolang je het in een kroeg doet zodat ik kan kiezen of ik er last van heb is het geen probleem.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:29:58 #222
pi_66644641
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mijn hobby was asbest verspreiden in café's en ik snap helemaal dat ik dat niet meer mag doen hoor.
Ik ook niet. Ik ben helemaal voor speciale asbesthoreca.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:33:09 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66644746
Welke hobby?
[..]
pi_66644924
quote:

[..]

Dan nog maar een keer de vraag hoe dat het geval kan zijn in een gelegenheid waar niemand verplicht naar toe moet en waar genoeg keuze is voor iedereen of waar die keuze mogelijk zou moeten zijn, zelfs voor het rookverbod was namelijk er geen enkele belemmering behalve dan het eventuele gebrek aan vraag van de consument om rookvrije horeca te beginnen?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 10:41:21 #225
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66645007
quote:
Net zoals die associale bejaarde klaverjassers die iedereen altijd maar met hun hobby opzadelen.
Carpe Libertatem
pi_66645143
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:38 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dan nog maar een keer de vraag hoe dat het geval kan zijn in een gelegenheid waar niemand verplicht naar toe moet en waar genoeg keuze is voor iedereen of waar die keuze mogelijk zou moeten zijn, zelfs voor het rookverbod was namelijk er geen enkele belemmering behalve dan het eventuele gebrek aan vraag van de consument om rookvrije horeca te beginnen?
Niet-rokers hebben geen keus, zij worden door hun rookvrienden gewdongen om naar rookkroegen te gaan
pi_66645797
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet-rokers hebben geen keus, zij worden door hun rookvrienden gewdongen om naar rookkroegen te gaan
Wat ik dan wel weer triest vind is dat de anti-rokers niet snappen of willen snappen dat dit een uitermate zwak argument is tegen marktwerking.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:25:55 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66646357
Marktwerking is geen heilige graal ofzo hoor

En regeringen hebben allerlei spelregels (lees: wetten en andere regels) die ze opleggen aan bedrijven. Daar hoor ik verder niemand over. Nu het over roken gaat, ach dan moet het maar via de marktwerking; als zoveel mensen last hadden van roken in de kroeg dan waren er vanzelf rookvrije kroegen ontstaan; de ondernemer moet het zelf maar uitmaken etc...

Flikker toch op man; me huisdier mag de supermarkt niet in, kerstversiering moet geimpregneerd zijn, je bureau moet aan wettelijke eisen voldoen, je hebt recht op beeldschermpauze elke 2 uur, brandblussers dienen aanwezig te zijn, de bedrijfsleider dient ehbo te moeten kunnen verlenen etc etc. Allemaal wetten en regeltjes die je als ondernemer op je gestort krijgt. Hoor ik verder niemand over (ik heb geen geld om in een brandblusser te investeren!)

Tsja Marktwerking. Dat hebben in Amerika gezien wat er gebeurt als je daar geen grenzen aanstelt en dat voelen wij nu ook. Banken worden genationaliseerd e.d
[..]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:51:03 #229
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66647139
quote:
Café De Kachel naar hoorzitting op ministerie

Café De Kachel zet vanmiddag de volgende stap in de strijd tegen het rookverbod in de horeca. Op het departement van het ministerie van Volksgezondheid wordt vanaf half drie een hoorzitting gehouden. Een juridische commissie hoort dan de bezwaren aan die zijn ingediend tegen de bestuursrechtelijke boete(s) die De Kachel heeft ontvangen.

Het gaat hier om één van de drie trajecten die contra het rookverbod lopen. Vorige maand verscheen het rookcafé voor de Groningse rechtbank. De uitspraak: een boete van 1200 Euro en voorwaardelijke sluiting van het cafe met een proeftijd van een jaar. Hoger beroep volgt.

Daarnaast is er nog de bodemprocedure. Die draait om de wijze waarop de rookwetgeving tot stand is gekomen. Kern van de zaak: is er een relatie tussen omzetverlies en rookverbod? Minister Klink hield de Tweede Kamer voor van niet. Maar die stelling zou zijn gebaseerd op inferieur onderzoek.

Opmerkelijk: vorige week gaf het kabinet ineens toe dat het rookverbod wel degelijk tot omzetverlies leidt. Dit bleek bij de beoordeling van de toekomstplannen van staatsgokbedrijf Holland Casino, dat met teruglopende bezoekersaantallen kampt.

Over de hoorzitting van zodadelijk, later vandaag meer op HierMagHetWel.
[..]
pi_66647222
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
Flikker toch op man; me huisdier mag de supermarkt niet in, kerstversiering moet geimpregneerd zijn, je bureau moet aan wettelijke eisen voldoen, je hebt recht op beeldschermpauze elke 2 uur, brandblussers dienen aanwezig te zijn, de bedrijfsleider dient ehbo te moeten kunnen verlenen etc etc. Allemaal wetten en regeltjes die je als ondernemer op je gestort krijgt. Hoor ik verder niemand over (ik heb geen geld om in een brandblusser te investeren!)
Geen van deze regeltjes heeft invloed op je omzet.
pi_66647361
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat ik dan wel weer triest vind is dat de anti-rokers niet snappen of willen snappen dat dit een uitermate zwak argument is tegen marktwerking.
Nog erger: Verdubbel de prijs van alcohol

dinsdag 3 maart 2009 @ 12:00:47 #232
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66647427
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen van deze regeltjes heeft invloed op je omzet.
Ze kosten tijd en/of investeringen dus uiteindelijk schieten je kosten omhoog terwijl de maatregelen je geen geld opleveren. Scheelt omzet.
[..]
pi_66647612
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ze kosten tijd en/of investeringen dus uiteindelijk schieten je kosten omhoog terwijl de maatregelen je geen geld opleveren. Scheelt omzet.
Klopt als een bus, maar klanten blijven niet weg omdat jij een brandblusser hebt hangen. Als je het roken op eenzelfde manier wil behandelen dan moet de regering de ondernemer de kans geven om de lucht op te schonen in zijn kroeg. Bijvoorbeeld doormiddel van goede afzuiging.

Dat is een eenmalige grote investering, maar vervolgens ondervindt de ondernemer geen hinder door de afname van klanten. Net zoals bij de door jou genoemde voorbeelden.
pi_66647684
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Keuzes maken, heet dat!...
pi_66647715
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:10 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Keuzes maken, heet dat!...
Ik heb de echte Joe niet al te hoog zitten, maar ik mag toch hopen dat jij een keihard staaltje sarcasme toch wel herkent wanneer jij die leest.
pi_66647736
Ik zit niet hoog, veel te koud!...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:26:07 #237
pi_66648092
quote:

En regeringen hebben allerlei spelregels (lees: wetten en andere regels) die ze opleggen aan bedrijven. Daar hoor ik verder niemand over. Nu het over roken gaat, ach dan moet het maar via de marktwerking; als zoveel mensen last hadden van roken in de kroeg dan waren er vanzelf rookvrije kroegen ontstaan; de ondernemer moet het zelf maar uitmaken etc...

Ik ga niet naar de kroeg voor brandende kerstversiering, maar wel voor brandende sigaretten. De vergelijking gaat voor de duizendste keer mank. Maar als jij brandende kerstversiering lekker vind mag jij van mij horeca beginnen met brandende kerstversiering.
pi_66648364
quote:
Inderdaad maar dat zeg ik ook niet
quote:
Herhaling van zetten MM, hier hebben we het al over gehad en ik nodig je van harte uit in Pol bijvoorbeeld om over andere zaken te praten waar de overheid ver van hoort te blijven.
quote:
Flikker toch op man; me huisdier mag de supermarkt niet in,
Prima afspraak tussen winkelier en klant
quote:
kerstversiering moet geimpregneerd zijn, je bureau moet aan wettelijke eisen voldoen, je hebt recht op beeldschermpauze elke 2 uur, brandblussers dienen aanwezig te zijn, de bedrijfsleider dient ehbo te moeten kunnen verlenen etc etc. Allemaal wetten en regeltjes die je als ondernemer op je gestort krijgt. Hoor ik verder niemand over (ik heb geen geld om in een brandblusser te investeren!)
Dat jij daar niemand over hoort ligt dan denk ik aan jouw oogkleppen en daarbij is het in dit topic niet relevant.
quote:
Tsja Marktwerking. Dat hebben in Amerika gezien wat er gebeurt als je daar geen grenzen aanstelt en dat voelen wij nu ook. Banken worden genationaliseerd e.d
Corporatisme is dan ook heel wat anders dan marktwerking maar iets zegt me dat jij dat niet begrijpt.
pi_66648599
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:35 schreef Chewie het volgende:

[..]

Inderdaad maar dat zeg ik ook niet
[..]

Herhaling van zetten MM, hier hebben we het al over gehad en ik nodig je van harte uit in Pol bijvoorbeeld om over andere zaken te praten waar de overheid ver van hoort te blijven.
[..]

Prima afspraak tussen winkelier en klant
[..]

Dat jij daar niemand over hoort ligt dan denk ik aan jouw oogkleppen en daarbij is het in dit topic niet relevant.
[..]

Corporatisme is dan ook heel wat anders dan marktwerking maar iets zegt me dat jij dat niet begrijpt.

We mogen ook niks meer...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:46:53 #240
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66648705
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt als een bus, maar klanten blijven niet weg omdat jij een brandblusser hebt hangen. Als je het roken op eenzelfde manier wil behandelen dan moet de regering de ondernemer de kans geven om de lucht op te schonen in zijn kroeg. Bijvoorbeeld doormiddel van goede afzuiging.

Dat is een eenmalige grote investering, maar vervolgens ondervindt de ondernemer geen hinder door de afname van klanten. Net zoals bij de door jou genoemde voorbeelden.
ze kunnen toch investeren in rookruimtes
[..]
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 12:46:55 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66648709
quote:
Dat hebben in Amerika gezien wat er gebeurt als je daar geen grenzen aanstelt en dat voelen wij nu ook.
De ellende is begonnen met de Community Reinvestment Act. Een overheidsregeltje.

Maar je argumentatie is nogal zwak. Horecaondernemers moeten niet zeuren want andere mensen moeten zich ook onderwerpen aan regels.

Dat er andere regels zijn zegt niets over deze regel of dat die andere regels wel goed zijn.
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:49:14 #242
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66648804
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De ellende is begonnen met de Community Reinvestment Act. Een overheidsregeltje.

Maar je argumentatie is nogal zwak. Horecaondernemers moeten niet zeuren want andere mensen moeten zich ook onderwerpen aan regels.

Dat er andere regels zijn zegt niets over deze regel of dat die andere regels wel goed zijn.
dat is net zo zwak als "roken mag niet in de kroeg, dan moet -insert variable- ook verboden worden"
[..]
pi_66648810
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ze kunnen toch investeren in rookruimtes
Dat zou kunnen als een ondernemer denkt hiermee meer geld te kunnen verdienen.

Ondernemers zijn namelijk de eersten die hun zaak rookvrij zouden maken als dit meer geld op zou leveren.
pi_66648844
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

Zit wat in.
Aan de andere kant is de overheid niet verplicht om voor klandizie te zorgen. Daar zit ook nog wel iets tussen de ondernemer en zijn klanten.
De overheid redeneert in deze dat het rookverbod in elk geval voor iedereen moet gelden (dus geen oneerlijke concurrentie omdat men bij de buren wel mag roken).
En daarbij is de link tussen klanten en roken niet éénduidig. Afgelopen zaterdag in de stad; café bomvol en rookvrij.
Het kán dus wel.
Het is gewoon jammer dat sommige mensen meteen op de kansel klimmen om hel en verdoemenis te preken, zonder dat er echt wordt gekeken of het rookverbod automatisch, onvermijdelijk en onomkeerbaar voor iedereen omzetdaling oplevert.
pi_66648872
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is net zo zwak als "roken mag niet in de kroeg, dan moet -insert variable- ook verboden worden"
Maar dat wordt dan ook niet gezegd door ons. Ik ben namelijk voor minder wetten en verboden en het verbieden van genotmiddelen of dit nu geheel of gedeeltelijk is gaat nooit werken.
pi_66649000
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:50 schreef mgerben het volgende:
=
Het is gewoon jammer dat sommige mensen meteen op de kansel klimmen om hel en verdoemenis te preken, zonder dat er echt wordt gekeken of het rookverbod automatisch, onvermijdelijk en onomkeerbaar voor iedereen omzetdaling oplevert.

Dat is dan ook eigenlijk helemaal niet zo relevant imo, de keus zou voor een legaal product in een gelegenheid waar geen noodzaak is om die te bezoeken voor volwassenen die volgens de wet in staat worden geacht voor zichzelf te kunnen kiezen bij de ondernemer moeten liggen en nergens anders, die ondernemer kan natuurlijk wel beïnvloed worden door zijn klanten.
pi_66649215
Ook met het rookverbod kunnen kroegen vol raken, ik twijfel er niet aan. Het enige wat ik beweer is dat het rookverbod een luie oplossing is van het Rijk. Overigens betekent luchtzuivering in kroegen geen oneerlijke concurrentie, anders zou het rookverbod in zijn huidige vorm ook oneerlijk zijn.
pi_66650280
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
Ook met het rookverbod kunnen kroegen vol raken, ik twijfel er niet aan. Het enige wat ik beweer is dat het rookverbod een luie oplossing is van het Rijk. Overigens betekent luchtzuivering in kroegen geen oneerlijke concurrentie, anders zou het rookverbod in zijn huidige vorm ook oneerlijk zijn.
Als je de berichtgeving voor invoering van het verbod moest geloven, zou het inderdaad oneerlijke concurrentie moeten zijn ja, maar dan wel ten nadele van de rookkroeg. Als meeroken echt zo schadelijk zou zijn en ook echt 70% van Nederland zou zitten te wachten op rookvrije kroegen, had de rookkroeg toch haast geen bestaansrecht gehad?
pi_66652219
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:50 schreef mgerben het volgende:

Zit wat in.
Aan de andere kant is de overheid niet verplicht om voor klandizie te zorgen. Daar zit ook nog wel iets tussen de ondernemer en zijn klanten.
Als de overheid de klandizie niet zou wegjagen zou dat al winst zijn.
quote:
De overheid redeneert in deze dat het rookverbod in elk geval voor iedereen moet gelden (dus geen oneerlijke concurrentie omdat men bij de buren wel mag roken).
Nee, de overheid redeneert dat roken tegengegaan moet worden en probeert de norm van overheid tot maatschappelijke norm te maken met het staatsgezag. Dan komt er een doekje voor het bloeden voor de grote horeca, die het meeste invloed heeft en die heeft laten gelden om zelf een concurrentievoordeel te hebben.
quote:
En daarbij is de link tussen klanten en roken niet éénduidig. Afgelopen zaterdag in de stad; café bomvol en rookvrij.
Het kán dus wel.
Ah gut, er is weer iemand een kijkje wezen nemen in het uitgaansleven. Op zaterdag in één kroeg. Wat kan dan wel?
quote:
Die kansel met hel en verdoemenis als je het waagt niet alles te laten om kwijlend en dementerend 110 te worden hoort echt bij jouw medestanders. En vanuit die religieuze overtuiging van het gezondheidsideaal worden idiote criteria aangelegd. De overheid heeft een agenda die op zich niks met de horeca te maken heeft, maar die wordt daarvoor misbruikt. Daarom kunnen mensen niet uit zoals ze willen, en daarmee worden een heleboel ondernemers zwaar getroffen. Dat is de verantwoordelijkheid van die overheid, en dat er horecagelegenheden zijn die daar minder of zelfs geen last van hebben doet daar geen ene moer aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:56:15 #250
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66652951
quote:
Eigenaren rookcafé De Kachel met dood bedreigd

De eigenaren van het rookcafé De Kachel in Groningen zijn met de dood bedreigd. Sinds de uitspraak van de rechter in de rookrechtszaak op 20 februari wordt de kroegbazen het leven zuur gemaakt door anti-rokers en voorstanders van het rookverbod. De eigenaren hebben meteen aangifte gedaan bij de Groningse politie.

Café de Kachel ontvangt de bedreigingen per mail, post en in het gastenboek op de website. Het gaat inmiddels om tientallen berichten met doodsbedreigingen en dreigen met fysiek geweld. Dat gebeurt veelal in niet mis te verstane bewoordingen:

"Om jullie eens te laten merken wat wij er van denken, wij zullen jullie eens echt laten roken door wat benzine en een vuurtje na dat wij jullie hebben opgehanghen vuil kanker volk dat jullie zijn jullie moeten aan de hoogste boom worden opgehangen en verbrand worden
met jullie tyfus kroeg".

Eigenaar Ronald Sannes is verbaasd over alle bedreigingen en noemt de mailtjes verontrustend: "Ik ben zelf niet bang, maar mijn ouders maken zich grote zorgen". Ondanks dreigementen waarin wordt gezegd dat het café in de fik gestoken wordt, heeft Sannes geen extra beveiliging ingeschakeld.

Perswoordvoerder en vader van de eigenaren Gerhard Sannes, snapt niet dat mensen tot zoiets in staat zijn. Omdat de dreigementen ook binnenkwamen via het gastenboek van de website van De Kachel heeft hij dat vanmorgen maar gesloten.

De Groningse politie heeft laten weten de zaak in behandeling te hebben.
sneu
[..]
pi_66654336
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

sneu
En jullie telkens maar roepen dat rokers asocialen zijn
pi_66654420
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Idd, waar denk je dat die agressie jegens die eigenaren vandaan komt?
Pure frustratie.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:37:35 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66654642
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die heb ik de afgelopen maanden anders zich vaker rancuneus zien uitlaten. Of leuke gezellige acties; Ik noem een actie om van alles naar antwoordnummer van stivoro te sturen.

Er is gewoon echt een hele enge toon gekweekt onder een bepaalde laag van de bevolking, rokers en niet-rokers
[..]
pi_66655659
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:31 schreef mgerben het volgende:

[..]

Idd, waar denk je dat die agressie jegens die eigenaren vandaan komt?
Pure frustratie.
Ja, en dat is inderdaad genoeg reden om een kroeg plat te branden. Trouwens, vanwaar die frustratie?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 16:25:49 #255
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66656542
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:
Er is gewoon echt een hele enge toon gekweekt onder een bepaalde laag van de bevolking, rokers en niet-rokers
Die toon is gezet door liefhebbers van verboden en stasi's als jij.
Carpe Libertatem
pi_66656628
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die heb ik de afgelopen maanden anders zich vaker rancuneus zien uitlaten. Of leuke gezellige acties; Ik noem een actie om van alles naar antwoordnummer van stivoro te sturen.

En nu gaan we zeker de rokers verantwoordelijk houden voor de toonzetting? Die zijn immers de bron van al het kwaad?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66656912
Rokers zitten toch achter al het kwaad in de wereld?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 16:42:17 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66657155
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En nu gaan we zeker de rokers verantwoordelijk houden voor de toonzetting? Die zijn immers de bron van al het kwaad?
Ja. Rokers zijn diegenen die andere mensen hun plezier willen verbieden op plekken waar ze zelf niet (willen) komen!
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:43:03 #259
pi_66657189
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

sneu
Zie je wel: anti-rokers zijn gewoon fascistische bruinhemden. Valt niet mee te praten.
pi_66658225
Politie heeft foto's van het bewijsmateriaal vrijgegeven:

dinsdag 3 maart 2009 @ 21:12:27 #261
242 Pinball
Electric Monk
pi_66667979
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:33 schreef Chewie het volgende:

Dat roken niet verboden is maar enkel op plaatsen waar de overheid vind dat men niet mag roken zegt niks over handhaving. Wat dat betreft (en nog maar een keer voor de duidelijkheid voor de zeer simpelen onder ons, het gaat om de handhaving) is er geen verschil met andere verboden waar mensen niet op zitten te wachten.
Alleen de rokers zitten niet te wachten op het rookverbod in de horeca, de meederheid van Nederland rookt niet en vindt het prima.
Afgezien daarvan zit er niemand te wachten op bijvoorbeeld maximum snelheden op snelwegen. Die worden dan ook vrij massaal overtreden, maar desondanks gewoon gehandhaafd.
7.000.000 auto's, 10.000 kroegen....

Weet je, ik denk dat je gelijk hebt.
Dat gaan ze nooit doen, ál die kroegen controleren.
Nee, gaat er niet van komen, niet te handhaven.

dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16:55 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66668159
Op den duur zijn er genoeg kroegen aan bod die de boetes niet grappig meer gaan vinden... dat soort geluiden hoor je nu al.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_66669421
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:12 schreef Pinball het volgende:

[..]

Alleen de rokers zitten niet te wachten op het rookverbod in de horeca, de meederheid van Nederland rookt niet en vindt het prima.
Afgezien daarvan zit er niemand te wachten op bijvoorbeeld maximum snelheden op snelwegen. Die worden dan ook vrij massaal overtreden, maar desondanks gewoon gehandhaafd.
7.000.000 auto's, 10.000 kroegen....

Weet je, ik denk dat je gelijk hebt.
Dat gaan ze nooit doen, ál die kroegen controleren.
Nee, gaat er niet van komen, niet te handhaven.

De meerderheid van Nederland komt nooit in de kroeg.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:03:14 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_66670032
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus?
Dat maakt voor de handhaving geen reet uit.
pi_66670168
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dus?
Klopt, maar ik zit met mn hoofd nog steeds bij de rechtmatigheid van het rookverbod. Hoewel ik al miljonenen malen heb aangegeven dat ik pleitbezorger ben voor twee typen kroegen.
pi_66670213
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dus?
Wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid

Heb je weleens uitgezocht hoeveel controleurs er beschikbaar zijn?

Of denk je nu werkelijk dat als de overheid het maar verbied het ook weg is of weg zal gaan?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2009 22:08:11 ]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:09:21 #267
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66670282
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een bewering waar ik zo mijn twijfels bij heb. Ik geloof wel best dat de meerderheid niet regelmatig een kroeg bezoekt.

Idioot trouwens die bedreigingen aan het adres van de Kachel. Dan zink je net zo laag als zo'n Dinie.
Life is what you make it.
pi_66670501
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is een bewering waar ik zo mijn twijfels bij heb. Ik geloof wel best dat de meerderheid niet regelmatig een kroeg bezoekt.
Genoeg reden om beide groepen optimaal te faciliteren
quote:
Idioot trouwens die bedreigingen aan het adres van de Kachel. Dan zink je net zo laag als zo'n Dinie.
Wat men bezielt om die kroeg te bedreigen daar kan ik ook niet bij. Helemaal nu rookkroegen ver in de minderheid zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:15:21 #269
242 Pinball
Electric Monk
pi_66670572
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid

Of denk je nu werkelijk dat als de overheid het maar verbied het ook weg is of weg zal gaan?
Ik weet zeker dat 10.000 kroegen makkelijker te controleren zijn op roken dan 7.000.000 auto's op snelheid, APK of wegenbelasting.

En ik denk dat de gevolgen van herhaalde boetes voor roken voor een kroeg veel erger zijn dan de herhaalde boetes voor te hard rijden voor een automobilist.

Dus ja, daar heb ik wel vertrouwen in.
pi_66671306
Acht, het maakt ook niet uit. Het rookverbod heeft zn beste tijd gehad. Binnenkort neemt de crisis zulke extreme vormen aan dat het verbod wordt opgeheven om de kleine horeca te redden. Vervolgens ontstaat er een gedoogbeleid waar iedereen zich wel in kan vinden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:33:46 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66671489
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
Acht, het maakt ook niet uit. Het rookverbod heeft zn beste tijd gehad. Binnenkort neemt de crisis zulke extreme vormen aan dat het verbod wordt opgeheven om de kleine horeca te redden. Vervolgens ontstaat er een gedoogbeleid waar iedereen zich wel in kan vinden.
Dat zie ik toch heel anders. Klink zal heel rustig de duimschroeven strakker aandraaien en steeds meer kroegen kiezen eieren voor hun geld. De weerstand ebt langzaam weg, ook onder de meest verstokte roker.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:36:10 #272
242 Pinball
Electric Monk
pi_66671605
Even een rekensommetje.

Laten we zeggen dat er op dit moment in 5000 kroegen nog gerookt wordt.
Laten we een controleur 4 avonden per week op pad sturen, en elke avond bezoekt ie 10 kroegen waarover klachten zijn (over rookvrije kroegen wordt niet geklaagd). 10 bezoekjes kosten nog geen 2 uur, de rest is reistijd en administratie.

Dat zijn er 40 per week, 1800 per jaar bij 45 werkweken.

Als er 10 controleurs zijn kunnen ze 18.000 kroegen bezoeken dit jaar. Elke rookkroeg 3 keer en dan nog wat herhalingsbezoekjes.

Alle getallen zijn aannames, voel je vrij om er aan te sleutelen, maar ik denk dat het beeld wel duidelijk is.
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:07 schreef Chewie het volgende:

Nee, maar ik denk dat we met 10 man een heel eind komen, wat denk jij?
pi_66671693
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat zie ik toch heel anders. Klink zal heel rustig de duimschroeven strakker aandraaien en steeds meer kroegen kiezen eieren voor hun geld. De weerstand ebt langzaam weg, ook onder de meest verstokte roker.
Door de Irak-commissie zal het kabinet het veld moeten ruimen, Klink dus ook. Omdat het CDA zo enorm de reet uitkomt van het volk komt die partij nou een keer niet in de regering. Gevolg: nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die het rookverbod afschaft.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:54:57 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66672546
Een vrouwelijke collega van mij was van de week in Belgie en die keek raar op toen ze in een disco was en er mocht weer gerookt worden. Dat was ze helemaal niet (meer) gewend terwijl ze zelf ook stevig rookt. De tenten waar zij vaak komt zijn ze behoorlijk strak met de naleving en als je betrapt wordt lig je er uit.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van wennen en de kroegjes die verzet leveren zijn tevergelijken met mensen die 8 jaar geleden uit principe geen mobiele telefoon namen omdat dat onzin was. Nu lopen ze er ook met een
[..]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:57:11 #275
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66672676
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door de Irak-commissie zal het kabinet het veld moeten ruimen, Klink dus ook. Omdat het CDA zo enorm de reet uitkomt van het volk komt die partij nou een keer niet in de regering. Gevolg: nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die het rookverbod afschaft.
stel je hebt gelijk, dan is die irakdiscussie op zijn vroegst ergens in november... voordat er dan een kabinet valt en je met nieuwe verkiezingen opgezadeld zit ben je zowiezo weer over het voorjaar aan het praten. Dan krijgen we coalitiebesprekingen dus dan heb je rond de zomervakantie eens een nieuw regeerakkoord.

En dan moet je ook nog een coalitie VVD, PVV, TON hebben om je zin te krijgen
[..]
pi_66673466
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef MikeyMo het volgende:
Hoewel ik eerlijk gezegd niet hoop op een dergelijke coalitie is het op dit moment niet eens ondenkbaar Gezien de peilingen dan.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:29:12 #277
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66674066
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel ik eerlijk gezegd niet hoop op een dergelijke coalitie is het op dit moment niet eens ondenkbaar Gezien de peilingen dan.
De PVV heeft stupendous veel zetels in de peilingen (maar dat had de SP ook telkens en die piekten ook telkens te vroeg), maar ze zitten over het algemeen in dezelfde vijver met kiezers te vissen. Ton staat nu weer op 2 zetels geloof ik. Dat wordt geen coalitie.

Maar wat je dan ook nog hebt is hoe belangrijk het rookverbod is over 1 a 2 jaar. Weet je bijvoorbeeld nog het oude zorgstelsel? Tijdens de vorige verkiezingen hoor ik het Wouter nog zeggen bij de debatten: "het terugdraaien van het vernbieuwde zorgstelsel is zo gebeurd en dat gaat de PvdA doen als ze in de regering komen"

Bovendien kan het ookverbod volgens mij nooit helemaal afgeschaft worden aangezien dat op zich weer in conflict is met een arbo-wet. Want waarom zouden horecawerknemers niet dat recht hebben wat jij en ik wel hebben; namelijk gewoon ons werk doen zonder kettingrokende mensen om ons heen? Stel ze draaien dingen terug, dan hoeft er maar een naar de rechter te stappen om zijn gelijk te halen en we zijn weer terug bij af.
[..]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:37:24 #278
pi_66674394
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

stel je hebt gelijk, dan is die irakdiscussie op zijn vroegst ergens in november... voordat er dan een kabinet valt en je met nieuwe verkiezingen opgezadeld zit ben je zowiezo weer over het voorjaar aan het praten. Dan krijgen we coalitiebesprekingen dus dan heb je rond de zomervakantie eens een nieuw regeerakkoord.

In de tussentijd word het verbod niet gehandhaafd. Tegen de tijd dat er een nieuwe regering is is het verbod kansloos.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:39:31 #279
pi_66674481
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:29 schreef MikeyMo het volgende:

Bovendien kan het ookverbod volgens mij nooit helemaal afgeschaft worden aangezien dat op zich weer in conflict is met een arbo-wet. Want waarom zouden horecawerknemers niet dat recht hebben wat jij en ik wel hebben; namelijk gewoon ons werk doen zonder kettingrokende mensen om ons heen? Stel ze draaien dingen terug, dan hoeft er maar een naar de rechter te stappen om zijn gelijk te halen en we zijn weer terug bij af.
Er zijn wel raardere zaken afgeschaft, ik zie geen probleem.
  woensdag 4 maart 2009 @ 06:59:45 #280
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66678405
Het enige ingangetje wat ik zie is dat er een ontheffing komt voor kleine kroegen, maar meer ook niet. Nogmaals, de discussie gaat vrijwel enkel daarover. Je hoort vrijwel geen geluiden van hotels en restaurants, ook de grand cafe's/dancings/disco's hoor je nauwelijks. Al ga je die wel horen wanneer er bij hun kleine concurrenten wel gerookt mag worden...
[..]
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:01:11 #281
pi_66678743
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 06:59 schreef MikeyMo het volgende:
Het enige ingangetje wat ik zie is dat er een ontheffing komt voor kleine kroegen, maar meer ook niet. Nogmaals, de discussie gaat vrijwel enkel daarover. Je hoort vrijwel geen geluiden van hotels en restaurants, ook de grand cafe's/dancings/disco's hoor je nauwelijks. Al ga je die wel horen wanneer er bij hun kleine concurrenten wel gerookt mag worden...
In veel disco's kan je dan ook gewoon roken. Dat je daar niets over hoort geeft aan dat de gasten er geen probleem mee hebben. Alleen huismussen lopen over rook te piepen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:50:47 #282
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66679392
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In veel disco's kan je dan ook gewoon roken. Dat je daar niets over hoort geeft aan dat de gasten er geen probleem mee hebben. Alleen huismussen lopen over rook te piepen.
ik hoor anders verhalen over De Melkweg en andere grote toko's die je er uit zetten als je rookt.
[..]
pi_66679535
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:16 schreef Qwea het volgende:
Op den duur zijn er genoeg kroegen aan bod die de boetes niet grappig meer gaan vinden... dat soort geluiden hoor je nu al.
.. en als de buurman dan ook geen asbakken op tafel heeft staan, is het gewoon even wachten tot de rokende klant de klik maakt. Het is vooral bij de klant dat het even moet doordringen dat roken in de horeca niet meer normaal is.
Dan komen de klanten weer terug, want zijn natuurlijk nog steeds de mensen die het gezellig maken in het café.
pi_66679560
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik hoor anders verhalen over De Melkweg en andere grote toko's die je er uit zetten als je rookt.
In de discotheken waar ik sinds invoering van het rookverbod ben geweest wordt de regel nageleegd. In de Melkweg hebben ze echter wel een retegrote rookruimte waar het verdomd gezellig is.

Maar MM, wat betreft die coalitie. Lijkt mij ook dat die drie partijen geen meerderheid kunnen vormen. Kans is echter behoorlijk dat de PVV in de regering komt, en wellicht ook de VVD. Overigens denk ik ook niet dat het verbod dan wordt afgeschaft, maar eerder versoepeld.
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:06:58 #285
pi_66679755
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De Melkweg is geen disco en het is niet groot.
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:34:04 #286
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66680356
Had ik deze al gepost?
quote:
De Kachel voelt zich sterk in hoorzitting

Café De Kachel heeft vanmiddag de volgende stap in de strijd tegen het rookverbod in de horeca gezet. Op het departement van het ministerie van Volksgezondheid is een hoorzitting gehouden. Een onafhankelijke, juridische commissie hoorde de bezwaren aan die zijn ingediend tegen de bestuursrechtelijke boete(s) die De Kachel heeft ontvangen.

Gerhard Sannes, perswoordvoerder van café De Kachel, en zijn advocaat Jaap Tempelman zijn tevreden over het verloop van de hoorzitting. "Wij vinden ons argument bijzonder sterk en zien niet hoe commissie hieraan voorbij kan gaan", aldus Tempelman tegen HierMagHetWel.

Volgens Sannes hadden de advocaten van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) 'slechte feitenkennis'. De advocaten van de VWA, de tegenpartij van café de Kachel, gingen volgens Sannes teveel in op het feit dat café De Kachel een bewuste overtreder is van het rookverbod.

De advocaten kwamen wederom terug op het feit dat een rookpolitieagent geïntimideerd zou zijn door de eigenaren van de Kachel. "Deze zogenaamde argumenten zijn helemaal niet van toepassing bij de hoorzitting, het gaat er bij de hoorzitting om de totstandkoming van de wetgeving".

De commissie zal advies uitbrengen aan minister Klink, naar verwacht over ongeveer acht weken. Als De Kachel in het gelijk wordt gesteld, kan dat betekenen dat de asbakken weer op tafel kunnen bij eenmanszaken in de horeca. Het advies aan de minister is echter niet bindend en hij kan het dus naast zich neerleggen.
[..]
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:04:34 #287
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66681118
Dus zelfs als ze winnen, wat ik onwaarschijnlijk acht, zal Klink niet afwijken van de ingezette koers.
Nou, dat lijkt me inderdaad reden voor optimisme bij de heren Sannes.
pi_66681208
Versoepeling is slechts een kwestie van tijd. Let op mijn woorden.
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:08:04 #289
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66681220
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef Schanulleke het volgende:
Dus zelfs als ze winnen, wat ik onwaarschijnlijk acht, zal Klink niet afwijken van de ingezette koers.
Nou, dat lijkt me inderdaad reden voor optimisme bij de heren Sannes.
Ik vind het jammer, maar ik verwacht eigenlijk onderhand niets anders van HMHW dat ze ook niet even de andere partij aan het woord laten. Nu is het gewoon weer een opsomming van meningen van één kant
[..]
pi_66681348
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik vind het jammer, maar ik verwacht eigenlijk onderhand niets anders van HMHW dat ze ook niet even de andere partij aan het woord laten. Nu is het gewoon weer een opsomming van meningen van één kant
HMHW is ook geen echte journalistiek. Het zijn gewoon enkele figuren die een hekel hebben aan het rookverbod. Van hoor- en wederhoor hebben zij nog nooit gehood en dat is ook niet zo verwonderlijk. Zo hoeven alleen maar te preken voor eigen parochie. In zo'n geval zou ik de nuances ook achterwege laten.

Misschien moet je eens een krant openslaan, MM.
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:17:31 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66681437
Ik kan me overigens best indenken dat zo'n KHN zegt van; accepteer het verbod nou maar en ga ondernemen. Als je ziet wat een slepende trajecten dit zijn, daar wordt je niet goed van

En dan is de uitkomst ook nog eens allesbehalve zeker. ben je straks 1,5 a 2 jaar met een rechtszaak bezig en verlies je gewoon
[..]
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:19:44 #292
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66681504
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

HMHW is ook geen echte journalistiek. Het zijn gewoon enkele figuren die een hekel hebben aan het rookverbod. Van hoor- en wederhoor hebben zij nog nooit gehood en dat is ook niet zo verwonderlijk. Zo hoeven alleen maar te preken voor eigen parochie. In zo'n geval zou ik de nuances ook achterwege laten.

Misschien moet je eens een krant openslaan, MM.
heb je ook wel gelijk in, maar het enige wat ze doen is dat handjevol verstokte verslaafden wat daar zit telkens weer een kluif voorhouden dat ze straks weer kunnen roken

Dat terwijl de discussie eigenlijk nog maar over kleine kroegjes gaat.
[..]
pi_66682423
Bij veel anderen is het gewoon 'ik kan meer omzet draaien met asbakken op tafel' of 'de buurman doet het ook'.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar De Kachel maakt er wel een principezaak van.

Wat mij trouwens opvalt: De eigenaren van éénmanszaak De Kachel willen (o.a.) een uitzonderingspositie voor eenmanszaken. De eigenaren van de éénmanszaak?
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:27:16 #294
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66683723
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:50 schreef mgerben het volgende:
Bij veel anderen is het gewoon 'ik kan meer omzet draaien met asbakken op tafel' of 'de buurman doet het ook'.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar De Kachel maakt er wel een principezaak van.

Wat mij trouwens opvalt: De eigenaren van éénmanszaak De Kachel willen (o.a.) een uitzonderingspositie voor eenmanszaken. De eigenaren van de éénmanszaak?
ja daar verbaasde ik me ook al over, het zijn 2 broers en dan krijg je dus het systeem; op papier iedereen eigenaar
[..]
  † In Memoriam † woensdag 4 maart 2009 @ 11:34:07 #295
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66683993
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
In de Melkweg hebben ze echter wel een retegrote rookruimte waar het verdomd gezellig is.
Je bedoelt die afzetting buiten?
Carpe Libertatem
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:38:15 #296
pi_66684149
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

heb je ook wel gelijk in, maar het enige wat ze doen is dat handjevol verstokte verslaafden wat daar zit telkens weer een kluif voorhouden dat ze straks weer kunnen roken

Dat terwijl de discussie eigenlijk nog maar over kleine kroegjes gaat.
De discussie gaat over de mate van vrijheid die ik heb om vrijwillig met anderen zelf te bepalen hoe ik mijn vrije tijd door breng.

Drugs legaliseren!
pi_66684448
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
ja daar verbaasde ik me ook al over, het zijn 2 broers en dan krijg je dus het systeem; op papier iedereen eigenaar
Hoezo? Als je eigenaar bent kun je gewoon besluiten dat je niet in de rook werkt. De kwestie van de werknemer die in de rook moet werken is dan ook niet aan de orde. Het enige probleem is dan dat het daardoor minder opschiet met het rokers tot paria's maken, en daar is het allemaal eigenlijk om te doen.

Maar dat is terug te voeren op het verschil tussen eerlijke politiek en de achterbakse politiek die Klink voert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66685713
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je bedoelt die afzetting buiten?
Binnen man, tenminste wel de laatste keer dat ik er was. Natuurlijk altijd kutter dan gewoon binnen roken, maar de sfeer was wel goed
pi_66686177
Nog 3 posts en dan is dit janktopic eindelijk uit mijn AT
pi_66686331
Oke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: