abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66654336
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

sneu
En jullie telkens maar roepen dat rokers asocialen zijn
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66654420
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Idd, waar denk je dat die agressie jegens die eigenaren vandaan komt?
Pure frustratie.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:37:35 #253
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66654642
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die heb ik de afgelopen maanden anders zich vaker rancuneus zien uitlaten. Of leuke gezellige acties; Ik noem een actie om van alles naar antwoordnummer van stivoro te sturen.

Er is gewoon echt een hele enge toon gekweekt onder een bepaalde laag van de bevolking, rokers en niet-rokers
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66655659
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:31 schreef mgerben het volgende:

[..]

Idd, waar denk je dat die agressie jegens die eigenaren vandaan komt?
Pure frustratie.
Ja, en dat is inderdaad genoeg reden om een kroeg plat te branden. Trouwens, vanwaar die frustratie?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 16:25:49 #255
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66656542
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:
Er is gewoon echt een hele enge toon gekweekt onder een bepaalde laag van de bevolking, rokers en niet-rokers
Die toon is gezet door liefhebbers van verboden en stasi's als jij.
Carpe Libertatem
pi_66656628
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 15:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Die heb ik de afgelopen maanden anders zich vaker rancuneus zien uitlaten. Of leuke gezellige acties; Ik noem een actie om van alles naar antwoordnummer van stivoro te sturen.

En nu gaan we zeker de rokers verantwoordelijk houden voor de toonzetting? Die zijn immers de bron van al het kwaad?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66656912
Rokers zitten toch achter al het kwaad in de wereld?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 16:42:17 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66657155
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En nu gaan we zeker de rokers verantwoordelijk houden voor de toonzetting? Die zijn immers de bron van al het kwaad?
Ja. Rokers zijn diegenen die andere mensen hun plezier willen verbieden op plekken waar ze zelf niet (willen) komen!
Carpe Libertatem
  dinsdag 3 maart 2009 @ 16:43:03 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66657189
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

sneu
Zie je wel: anti-rokers zijn gewoon fascistische bruinhemden. Valt niet mee te praten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66658225
Politie heeft foto's van het bewijsmateriaal vrijgegeven:

dinsdag 3 maart 2009 @ 21:12:27 #261
242 Pinball
Electric Monk
pi_66667979
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:33 schreef Chewie het volgende:

Dat roken niet verboden is maar enkel op plaatsen waar de overheid vind dat men niet mag roken zegt niks over handhaving. Wat dat betreft (en nog maar een keer voor de duidelijkheid voor de zeer simpelen onder ons, het gaat om de handhaving) is er geen verschil met andere verboden waar mensen niet op zitten te wachten.
Alleen de rokers zitten niet te wachten op het rookverbod in de horeca, de meederheid van Nederland rookt niet en vindt het prima.
Afgezien daarvan zit er niemand te wachten op bijvoorbeeld maximum snelheden op snelwegen. Die worden dan ook vrij massaal overtreden, maar desondanks gewoon gehandhaafd.
7.000.000 auto's, 10.000 kroegen....

Weet je, ik denk dat je gelijk hebt.
Dat gaan ze nooit doen, ál die kroegen controleren.
Nee, gaat er niet van komen, niet te handhaven.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 21:16:55 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_66668159
Op den duur zijn er genoeg kroegen aan bod die de boetes niet grappig meer gaan vinden... dat soort geluiden hoor je nu al.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_66669421
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:12 schreef Pinball het volgende:

[..]

Alleen de rokers zitten niet te wachten op het rookverbod in de horeca, de meederheid van Nederland rookt niet en vindt het prima.
Afgezien daarvan zit er niemand te wachten op bijvoorbeeld maximum snelheden op snelwegen. Die worden dan ook vrij massaal overtreden, maar desondanks gewoon gehandhaafd.
7.000.000 auto's, 10.000 kroegen....

Weet je, ik denk dat je gelijk hebt.
Dat gaan ze nooit doen, ál die kroegen controleren.
Nee, gaat er niet van komen, niet te handhaven.

De meerderheid van Nederland komt nooit in de kroeg.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:03:14 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_66670032
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus?
Dat maakt voor de handhaving geen reet uit.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_66670168
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dus?
Klopt, maar ik zit met mn hoofd nog steeds bij de rechtmatigheid van het rookverbod. Hoewel ik al miljonenen malen heb aangegeven dat ik pleitbezorger ben voor twee typen kroegen.
pi_66670213
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dus?
Wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid

Heb je weleens uitgezocht hoeveel controleurs er beschikbaar zijn?

Of denk je nu werkelijk dat als de overheid het maar verbied het ook weg is of weg zal gaan?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 03-03-2009 22:08:11 ]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:09:21 #267
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66670282
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is een bewering waar ik zo mijn twijfels bij heb. Ik geloof wel best dat de meerderheid niet regelmatig een kroeg bezoekt.

Idioot trouwens die bedreigingen aan het adres van de Kachel. Dan zink je net zo laag als zo'n Dinie.
Life is what you make it.
pi_66670501
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:09 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is een bewering waar ik zo mijn twijfels bij heb. Ik geloof wel best dat de meerderheid niet regelmatig een kroeg bezoekt.
Genoeg reden om beide groepen optimaal te faciliteren
quote:
Idioot trouwens die bedreigingen aan het adres van de Kachel. Dan zink je net zo laag als zo'n Dinie.
Wat men bezielt om die kroeg te bedreigen daar kan ik ook niet bij. Helemaal nu rookkroegen ver in de minderheid zijn.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:15:21 #269
242 Pinball
Electric Monk
pi_66670572
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid

Of denk je nu werkelijk dat als de overheid het maar verbied het ook weg is of weg zal gaan?
Ik weet zeker dat 10.000 kroegen makkelijker te controleren zijn op roken dan 7.000.000 auto's op snelheid, APK of wegenbelasting.

En ik denk dat de gevolgen van herhaalde boetes voor roken voor een kroeg veel erger zijn dan de herhaalde boetes voor te hard rijden voor een automobilist.

Dus ja, daar heb ik wel vertrouwen in.
pi_66671306
Acht, het maakt ook niet uit. Het rookverbod heeft zn beste tijd gehad. Binnenkort neemt de crisis zulke extreme vormen aan dat het verbod wordt opgeheven om de kleine horeca te redden. Vervolgens ontstaat er een gedoogbeleid waar iedereen zich wel in kan vinden.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:33:46 #271
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_66671489
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:29 schreef KoosVogels het volgende:
Acht, het maakt ook niet uit. Het rookverbod heeft zn beste tijd gehad. Binnenkort neemt de crisis zulke extreme vormen aan dat het verbod wordt opgeheven om de kleine horeca te redden. Vervolgens ontstaat er een gedoogbeleid waar iedereen zich wel in kan vinden.
Dat zie ik toch heel anders. Klink zal heel rustig de duimschroeven strakker aandraaien en steeds meer kroegen kiezen eieren voor hun geld. De weerstand ebt langzaam weg, ook onder de meest verstokte roker.
Life is what you make it.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:36:10 #272
242 Pinball
Electric Monk
pi_66671605
Even een rekensommetje.

Laten we zeggen dat er op dit moment in 5000 kroegen nog gerookt wordt.
Laten we een controleur 4 avonden per week op pad sturen, en elke avond bezoekt ie 10 kroegen waarover klachten zijn (over rookvrije kroegen wordt niet geklaagd). 10 bezoekjes kosten nog geen 2 uur, de rest is reistijd en administratie.

Dat zijn er 40 per week, 1800 per jaar bij 45 werkweken.

Als er 10 controleurs zijn kunnen ze 18.000 kroegen bezoeken dit jaar. Elke rookkroeg 3 keer en dan nog wat herhalingsbezoekjes.

Alle getallen zijn aannames, voel je vrij om er aan te sleutelen, maar ik denk dat het beeld wel duidelijk is.
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:07 schreef Chewie het volgende:

Nee, maar ik denk dat we met 10 man een heel eind komen, wat denk jij?
pi_66671693
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat zie ik toch heel anders. Klink zal heel rustig de duimschroeven strakker aandraaien en steeds meer kroegen kiezen eieren voor hun geld. De weerstand ebt langzaam weg, ook onder de meest verstokte roker.
Door de Irak-commissie zal het kabinet het veld moeten ruimen, Klink dus ook. Omdat het CDA zo enorm de reet uitkomt van het volk komt die partij nou een keer niet in de regering. Gevolg: nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die het rookverbod afschaft.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:54:57 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66672546
Een vrouwelijke collega van mij was van de week in Belgie en die keek raar op toen ze in een disco was en er mocht weer gerookt worden. Dat was ze helemaal niet (meer) gewend terwijl ze zelf ook stevig rookt. De tenten waar zij vaak komt zijn ze behoorlijk strak met de naleving en als je betrapt wordt lig je er uit.

Uiteindelijk blijft het een kwestie van wennen en de kroegjes die verzet leveren zijn tevergelijken met mensen die 8 jaar geleden uit principe geen mobiele telefoon namen omdat dat onzin was. Nu lopen ze er ook met een
[..]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 22:57:11 #275
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66672676
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Door de Irak-commissie zal het kabinet het veld moeten ruimen, Klink dus ook. Omdat het CDA zo enorm de reet uitkomt van het volk komt die partij nou een keer niet in de regering. Gevolg: nieuwe minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport die het rookverbod afschaft.
stel je hebt gelijk, dan is die irakdiscussie op zijn vroegst ergens in november... voordat er dan een kabinet valt en je met nieuwe verkiezingen opgezadeld zit ben je zowiezo weer over het voorjaar aan het praten. Dan krijgen we coalitiebesprekingen dus dan heb je rond de zomervakantie eens een nieuw regeerakkoord.

En dan moet je ook nog een coalitie VVD, PVV, TON hebben om je zin te krijgen
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')