Hoewel ik eerlijk gezegd niet hoop op een dergelijke coalitie is het op dit moment niet eens ondenkbaarquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef MikeyMo het volgende:
En dan moet je ook nog een coalitie VVD, PVV, TON hebben om je zin te krijgen
De PVV heeft stupendous veel zetels in de peilingen (maar dat had de SP ook telkens en die piekten ook telkens te vroeg), maar ze zitten over het algemeen in dezelfde vijver met kiezers te vissen. Ton staat nu weer op 2 zetels geloof ik. Dat wordt geen coalitie.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoewel ik eerlijk gezegd niet hoop op een dergelijke coalitie is het op dit moment niet eens ondenkbaarGezien de peilingen dan.
In de tussentijd word het verbod niet gehandhaafd. Tegen de tijd dat er een nieuwe regering is is het verbod kansloos.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
stel je hebt gelijk, dan is die irakdiscussie op zijn vroegst ergens in november... voordat er dan een kabinet valt en je met nieuwe verkiezingen opgezadeld zit ben je zowiezo weer over het voorjaar aan het praten. Dan krijgen we coalitiebesprekingen dus dan heb je rond de zomervakantie eens een nieuw regeerakkoord.
En dan moet je ook nog een coalitie VVD, PVV, TON hebben om je zin te krijgen
Er zijn wel raardere zaken afgeschaft, ik zie geen probleem.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:29 schreef MikeyMo het volgende:
Bovendien kan het ookverbod volgens mij nooit helemaal afgeschaft worden aangezien dat op zich weer in conflict is met een arbo-wet. Want waarom zouden horecawerknemers niet dat recht hebben wat jij en ik wel hebben; namelijk gewoon ons werk doen zonder kettingrokende mensen om ons heen? Stel ze draaien dingen terug, dan hoeft er maar een naar de rechter te stappen om zijn gelijk te halen en we zijn weer terug bij af.
In veel disco's kan je dan ook gewoon roken. Dat je daar niets over hoort geeft aan dat de gasten er geen probleem mee hebben. Alleen huismussen lopen over rook te piepen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 06:59 schreef MikeyMo het volgende:
Het enige ingangetje wat ik zie is dat er een ontheffing komt voor kleine kroegen, maar meer ook niet. Nogmaals, de discussie gaat vrijwel enkel daarover. Je hoort vrijwel geen geluiden van hotels en restaurants, ook de grand cafe's/dancings/disco's hoor je nauwelijks. Al ga je die wel horen wanneer er bij hun kleine concurrenten wel gerookt mag worden...
ik hoor anders verhalen over De Melkweg en andere grote toko's die je er uit zetten als je rookt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In veel disco's kan je dan ook gewoon roken. Dat je daar niets over hoort geeft aan dat de gasten er geen probleem mee hebben. Alleen huismussen lopen over rook te piepen.
.. en als de buurman dan ook geen asbakken op tafel heeft staan, is het gewoon even wachten tot de rokende klant de klik maakt. Het is vooral bij de klant dat het even moet doordringen dat roken in de horeca niet meer normaal is.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:16 schreef Qwea het volgende:
Op den duur zijn er genoeg kroegen aan bod die de boetes niet grappig meer gaan vinden... dat soort geluiden hoor je nu al.
In de discotheken waar ik sinds invoering van het rookverbod ben geweest wordt de regel nageleegd. In de Melkweg hebben ze echter wel een retegrote rookruimte waar het verdomd gezellig is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik hoor anders verhalen over De Melkweg en andere grote toko's die je er uit zetten als je rookt.
De Melkweg is geen disco en het is niet groot.quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik hoor anders verhalen over De Melkweg en andere grote toko's die je er uit zetten als je rookt.
quote:De Kachel voelt zich sterk in hoorzitting
Café De Kachel heeft vanmiddag de volgende stap in de strijd tegen het rookverbod in de horeca gezet. Op het departement van het ministerie van Volksgezondheid is een hoorzitting gehouden. Een onafhankelijke, juridische commissie hoorde de bezwaren aan die zijn ingediend tegen de bestuursrechtelijke boete(s) die De Kachel heeft ontvangen.
Gerhard Sannes, perswoordvoerder van café De Kachel, en zijn advocaat Jaap Tempelman zijn tevreden over het verloop van de hoorzitting. "Wij vinden ons argument bijzonder sterk en zien niet hoe commissie hieraan voorbij kan gaan", aldus Tempelman tegen HierMagHetWel.
Volgens Sannes hadden de advocaten van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) 'slechte feitenkennis'. De advocaten van de VWA, de tegenpartij van café de Kachel, gingen volgens Sannes teveel in op het feit dat café De Kachel een bewuste overtreder is van het rookverbod.
De advocaten kwamen wederom terug op het feit dat een rookpolitieagent geïntimideerd zou zijn door de eigenaren van de Kachel. "Deze zogenaamde argumenten zijn helemaal niet van toepassing bij de hoorzitting, het gaat er bij de hoorzitting om de totstandkoming van de wetgeving".
De commissie zal advies uitbrengen aan minister Klink, naar verwacht over ongeveer acht weken. Als De Kachel in het gelijk wordt gesteld, kan dat betekenen dat de asbakken weer op tafel kunnen bij eenmanszaken in de horeca. Het advies aan de minister is echter niet bindend en hij kan het dus naast zich neerleggen.
Ik vind het jammer, maar ik verwacht eigenlijk onderhand niets anders van HMHW dat ze ook niet even de andere partij aan het woord laten. Nu is het gewoon weer een opsomming van meningen van één kantquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:04 schreef Schanulleke het volgende:
Dus zelfs als ze winnen, wat ik onwaarschijnlijk acht, zal Klink niet afwijken van de ingezette koers.
Nou, dat lijkt me inderdaad reden voor optimisme bij de heren Sannes.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik vind het jammer, maar ik verwacht eigenlijk onderhand niets anders van HMHW dat ze ook niet even de andere partij aan het woord laten. Nu is het gewoon weer een opsomming van meningen van één kant
heb je ook wel gelijk in, maar het enige wat ze doen is dat handjevol verstokte verslaafden wat daar zit telkens weer een kluif voorhouden dat ze straks weer kunnen rokenquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
HMHW is ook geen echte journalistiek. Het zijn gewoon enkele figuren die een hekel hebben aan het rookverbod. Van hoor- en wederhoor hebben zij nog nooit gehood en dat is ook niet zo verwonderlijk. Zo hoeven alleen maar te preken voor eigen parochie. In zo'n geval zou ik de nuances ook achterwege laten.
Misschien moet je eens een krant openslaan, MM.
ja daar verbaasde ik me ook al over, het zijn 2 broers en dan krijg je dus het systeem; op papier iedereen eigenaarquote:Op woensdag 4 maart 2009 10:50 schreef mgerben het volgende:
Bij veel anderen is het gewoon 'ik kan meer omzet draaien met asbakken op tafel' of 'de buurman doet het ook'.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar De Kachel maakt er wel een principezaak van.
Wat mij trouwens opvalt: De eigenaren van éénmanszaak De Kachel willen (o.a.) een uitzonderingspositie voor eenmanszaken. De eigenaren van de éénmanszaak?
Je bedoelt die afzetting buiten?quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:58 schreef KoosVogels het volgende:
In de Melkweg hebben ze echter wel een retegrote rookruimte waar het verdomd gezellig is.
De discussie gaat over de mate van vrijheid die ik heb om vrijwillig met anderen zelf te bepalen hoe ik mijn vrije tijd door breng.quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
heb je ook wel gelijk in, maar het enige wat ze doen is dat handjevol verstokte verslaafden wat daar zit telkens weer een kluif voorhouden dat ze straks weer kunnen roken
Dat terwijl de discussie eigenlijk nog maar over kleine kroegjes gaat.
Hoezo? Als je eigenaar bent kun je gewoon besluiten dat je niet in de rook werkt. De kwestie van de werknemer die in de rook moet werken is dan ook niet aan de orde. Het enige probleem is dan dat het daardoor minder opschiet met het rokers tot paria's maken, en daar is het allemaal eigenlijk om te doen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
ja daar verbaasde ik me ook al over, het zijn 2 broers en dan krijg je dus het systeem; op papier iedereen eigenaar
Binnen man, tenminste wel de laatste keer dat ik er was. Natuurlijk altijd kutter dan gewoon binnen roken, maar de sfeer was wel goedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |