abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 maart 2009 @ 21:05:03 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66631211
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:32 schreef Pinball het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel verschil.
Het scheelt nogal of je 10.000 kroegen moet controleren, of 7.000.000 woningen.
Snap je?
Nee, daar snap ik helemaal niets van. Of iets moeilijk te handhaven is is toch geen argument om iets te verbieden? Je vind iets goed of slecht. Als je iets slecht vind moet je het verbieden en niet zeuren over "Ja maar het is zo veel en zo moeilijk en zo duur en zo lastig laten we het maar niet verbieden" want dan kan je net zo goed alle drugsverboden afschaffen.
quote:
Maar goed, denk lekker wat je wilt. Blijf denken dat het om een algemeen rookverbod gaat, blijf denken dat roken niet zo slecht voor je is, en blijf gewoon denken dat je een gezelligheidsroker bent.
Dat is geen argument voor een verbod.
quote:
En blijf ook vooral denken dat het rookverbod overwaait.
Het verbod verwaterd, gedoogbeleid, enz. enz.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 2 maart 2009 @ 21:37:51 #202
242 Pinball
Electric Monk
pi_66632500
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, daar snap ik helemaal niets van. Of iets moeilijk te handhaven is is toch geen argument om iets te verbieden? Je vind iets goed of slecht. Als je iets slecht vind moet je het verbieden en niet zeuren over "Ja maar het is zo veel en zo moeilijk en zo duur en zo lastig laten we het maar niet verbieden" want dan kan je net zo goed alle drugsverboden afschaffen.
[..]
Ja, dat soort praat doet het vast goed in de kroeg, maar in de echte wereld hebben mensen wèl iets geleerd van de drooglegging en 'the war on drugs'.

En dus is roken niet verboden, maar wordt het gewoon steeds duurder, mag het op steeds minder plekken, en worden rokers als paria's neergezet in de media zodat niemand meer wil roken.
De befaamde kikker in de pan met kokend water, maar dan met rokers.

En wat jij daar allemaal van vindt doet zó ontzettend niet terzake dat het bijna grappig is.
quote:
Dat is geen argument voor een verbod.
[..]
Zo was het ook niet bedoeld.
Het verbod is er al, als je er iets aan wilt doen moet je met argumenten tegen komen.
Succes bij de rechter en zo.
quote:
Het verbod verwaterd, gedoogbeleid, enz. enz.
Blijven hopen.
En ook vooral d/t fouten blijven maken, dé kans om lekker serieus genomen te worden.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 2 maart 2009 @ 21:56:12 #203
pi_66633319
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:37 schreef Pinball het volgende:

[..]

Ja, dat soort praat doet het vast goed in de kroeg, maar in de echte wereld hebben mensen wèl iets geleerd van de drooglegging en 'the war on drugs'.
Blijkbaar niet. Laatst zijn paddo's verboden en nu proberen ze het met roken.
quote:
En dus is roken niet verboden, maar wordt het gewoon steeds duurder, mag het op steeds minder plekken, en worden rokers als paria's neergezet in de media zodat niemand meer wil roken.
De befaamde kikker in de pan met kokend water, maar dan met rokers.
Met dat verschil dat niet-rokers ook dood gaan en dat de gezondheidsschade van meeroken nog steeds niet bewezen is.
quote:
En wat jij daar allemaal van vindt doet zó ontzettend niet terzake dat het bijna grappig is.
[..]
Ik ben degene die nog steeds rookt in de horeca. Dat is idd enorm grappig
quote:
Zo was het ook niet bedoeld.
Het verbod is er al, als je er iets aan wilt doen moet je met argumenten tegen komen.
Succes bij de rechter en zo.
[..]
Ik ga gewoon door met roken en de rechter mag naar mij toe komen.
quote:
Blijven hopen.
En ook vooral d/t fouten blijven maken, dé kans om lekker serieus genomen te worden.
Dat is ook geen argument voor het rookverbod.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_66634804
quote:
Op maandag 2 maart 2009 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Met dat verschil dat niet-rokers ook dood gaan en dat de gezondheidsschade van meeroken nog steeds niet bewezen is.
Wacnt effe, dus jij wilt beweren dat niet-rokers niet het eeuwige leven hebben? Je maakt een grapje. Ik bedoel, roken is toch de enige schadelijke stof in deze wereld. Fabrieken stoten immers enkel frisse lucht uit, dat weet iedereen. En over het wonen naast hoogovens heb ik ook nooit iemand horen klagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66639178
jezus rookte ook niet
pi_66640112
En die is ook maar 33 geworden....
pi_66640346
Hmm da's vreemd, niet-rokers worden normaal altijd 90+ jaar. Misschien werd er om hem heen heel veel gerookt?
pi_66641357
quote:

[..]

Snap je?

Maar goed, denk lekker wat je wilt. Blijf denken dat het om een algemeen rookverbod gaat, blijf denken dat roken niet zo slecht voor je is, en blijf gewoon denken dat je een gezelligheidsroker bent.

En blijf ook vooral denken dat het rookverbod overwaait.
Door het drugsverbod worden alle woningen gecontroleerd door de overheid?

En hoe kom je er in godsnaam bij dat ik denk dat het om een algemeen rookverbod gaat en dat ik denk dat het wel weer overwaait?

Het enige wat je nu weer aangeeft met je idiote reactie is dat je er weer niks van begrepen hebt en/of totaal niet kunt lezen.

Je ziet toch nu al dat de overheid niet in staat is om het verbod te handhaven behalve dan als je zo'n anti-roker bent die alleen daarom voor het verbod is maar nooit in een kroeg/restaurant/etc te vinden is. Zolang mensen willen roken in de kroeg (aan de bar gezellig bij het personeel) zullen er altijd kroegen zijn die dit aanbieden en alleen daarom faalt de overheid weer eens in deze door haarzelf toegeëigende taak.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:03:14 #209
242 Pinball
Electric Monk
pi_66641508
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als je een beetje de moeite had genomen om deze discussie te volgen dan had je wellicht gesnapt dat het weinig uitmaakt of de overheid het nu op sommige plaatsen verbied of totaal.
quote:
Op maandag 2 maart 2009 09:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bravo, wederom een reactie van je waar je bewijst niet te begrijpen dat het voor de handhaving geen verschil maakt of het nu totaal of op sommige plaatsen verboden is.

quote:

[..]

Snap je?

Ik moet je geheugen blijkbaar even opfrissen want je bent de draad weer eens kwijt.
Jij beweerde dat er geen verschil is tussen een gedeeltelijk verbod en een geheel verbod, en ik bewijs van wel.
Maar ja, het begin van dat verhaal was zaterdag, ik snap dat dat iets teveel gevraagd is van je beperkte concentratievermogen.

Maar snap je nu eindeljik dat het niet gaat om een algemeen rookverbod? Of moet ik dat ook nog even herhalen?
Hier lees dit ook nog maar een keer: roken is niet verboden
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 08:25:48 #210
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66641798
quote:
Onderzoek naar antirookprik voor rookverslaafden

AMERSFOORT - Het Maastrichtse onderzoeksinstituut Caphri start een groot onderzoek naar de effectiviteit van de antirookprik van het Amerikaanse bedrijf Nabi. De zeshonderd deelnemers krijgen een half jaar lang elke maand een prikje met het vaccin NicVAX.

Dit zorgt ervoor dat het fijne gevoel dat de nicotine doorgaans geeft, weg blijft. Je steekt dus een sigaret op, maar merkt er niets van. Je proeft hem wel, je ziet de rook, maar je krijgt geen kick.

Om niet 'cold turkey' af te hoeven kicken, slikken de deelnemers ook varenicline. Varenicline is een stof die nicotine in de hersenen nadoet. Hierdoor krijgen de rokers de eerste weken tóch die kick waar ze zo naar verlangen.

Via de site Nicotine Vaccin Studie kun je je opgeven voor het onderzoek.
Voor de verstokte rokende fokkers hier
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66641901
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:03 schreef Pinball het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik moet je geheugen blijkbaar even opfrissen want je bent de draad weer eens kwijt.
Ben je gewoon dom of doe je alsof?
quote:
Jij beweerde dat er geen verschil is tussen een gedeeltelijk verbod en een geheel verbod, en ik bewijs van wel.
Maar ja, het begin van dat verhaal was zaterdag, ik snap dat dat iets teveel gevraagd is van je beperkte concentratievermogen.
Waar bewijs je dat en hoe bewijst dat zich in de praktijk?
quote:
Maar snap je nu eindeljik dat het niet gaat om een algemeen rookverbod? Of moet ik dat ook nog even herhalen?
Hier lees dit ook nog maar een keer: roken is niet verboden
En waar zou ik dat ooit gezegd hebben?

Maar goed leg mij eens uit hoe de handhaving van het verbod verschilt tussen drugs en tabak? Ik heb al vastgesteld dat de overheid niet elk huis controleert in het kader van handhaving drugsverbod, iets wat jij schijnt te denken gezien je idiote reactie waarvan je het ook nog eens nodig vond deze te herhalen, dat drugs vrij makkelijk te krijgen is en dat de overheid gezien de groei van kroegen waar je weer mag roken het rookverbod ook niet kan handhaven en dat ook nooit kan zolang mensen op die plaatsen willen roken en ondernemers dit aanbieden, iets wat totalitaire mannetjes die voor het rookverbod zijn blijkbaar niet geleerd hebben van de drooglegging.

Dat roken niet verboden is maar enkel op plaatsen waar de overheid vind dat men niet mag roken zegt niks over handhaving. Wat dat betreft (en nog maar een keer voor de duidelijkheid voor de zeer simpelen onder ons, het gaat om de handhaving) is er geen verschil met andere verboden waar mensen niet op zitten te wachten.
pi_66643797
Gelukkig las ik net dat ze de alcoholaccijns ook willen gaan verdubbelen. Dus binnenkort bestaan er geen kroegen meer, maar worteldrankgelegenheden, ooh wat zal dat heerlijk zijn. Alle problemen lossen zichzelf wel op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66643860
Oke, en nu eens kijken hoe de niet-rokers reageren als een van hun hobby's wordt aangepakt
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:13:30 #214
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66644183
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, en nu eens kijken hoe de niet-rokers reageren als een van hun hobby's wordt aangepakt
Anderen opzadelen met die stinkzooi moet kunnen alszijnde een hobby dus?

Ik steek graag het hele jaar door lawinepijlen af zo rond een uurtje of 5.30 in de ochtend. Aangezien dit mijn hobby is vind je het toch niet erg dat ik dit een jaartje voor je voordeur doe toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:15:17 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66644232
quote:
Mijn hobby was asbest verspreiden in café's en ik snap helemaal dat ik dat niet meer mag doen hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_66644278
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik steek graag het hele jaar door lawinepijlen af zo rond een uurtje of 5.30 in de ochtend. Aangezien dit mijn hobby is vind je het toch niet erg dat ik dit een jaartje voor je voordeur doe toch?
Je gaat je gang maar. Het is echter niet mijn zorg wanneer je wordt opgepakt. Bovendien val ik niemand lastig met mijn 'stinkzooi'. Helemaal niet wanneer er een gescheiden horeca wordt opgezet.
pi_66644303
quote:
Het rookverbod is niet ingesteld om jou te pesten maar om anderen te beschermen.
Dus als jij het ziet als het 'afpakken' van jouw 'hobby' waarbij je volgens een kleuter-rechtvaardigheidsgevoel vindt dat 'zij' dan ook gepest moeten worden, maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
pi_66644366
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:18 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het rookverbod is niet ingesteld om jou te pesten maar om anderen te beschermen.
Dus als jij het ziet als het 'afpakken' van jouw 'hobby' waarbij je volgens een kleuter-rechtvaardigheidsgevoel vindt dat 'zij' dan ook gepest moeten worden, maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf.
Ik doelde enkel op het gegeven dat men ook alcohol weer duurder wil maken, om zo anderen te beschermen. En aangezien vrijwel alle niet-rokers ook wel een biertje lusten...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:25:16 #219
pi_66644504
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Voor de verstokte rokende fokkers hier
Je zorgt dat mensen geen kick krijgen en vervolgens geef je ze een kick. Soort methadonprogramma dus. Wat levert dat op voor de farmaceutische industrie?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:27:30 #220
pi_66644568
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gelukkig las ik net dat ze de alcoholaccijns ook willen gaan verdubbelen. Dus binnenkort bestaan er geen kroegen meer, maar worteldrankgelegenheden, ooh wat zal dat heerlijk zijn. Alle problemen lossen zichzelf wel op.
Gelukkig zijn mensen zo verstandig om niet te smokkelen en niet zelf te stoken.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:28:45 #221
pi_66644602
quote:

[..]

Zolang je het in een kroeg doet zodat ik kan kiezen of ik er last van heb is het geen probleem.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:29:58 #222
pi_66644641
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Mijn hobby was asbest verspreiden in café's en ik snap helemaal dat ik dat niet meer mag doen hoor.
Ik ook niet. Ik ben helemaal voor speciale asbesthoreca.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:33:09 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66644746
Welke hobby?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_66644924
quote:

[..]

Dan nog maar een keer de vraag hoe dat het geval kan zijn in een gelegenheid waar niemand verplicht naar toe moet en waar genoeg keuze is voor iedereen of waar die keuze mogelijk zou moeten zijn, zelfs voor het rookverbod was namelijk er geen enkele belemmering behalve dan het eventuele gebrek aan vraag van de consument om rookvrije horeca te beginnen?
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 10:41:21 #225
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66645007
quote:
Net zoals die associale bejaarde klaverjassers die iedereen altijd maar met hun hobby opzadelen.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')