Bron, ook voor actuele updates: [Update] Vliegtuig neergestort op Schipholquote:[Update] Vliegtuig neergestort op Schiphol
Er is een vliegtuig met niet meer dan 250 mensen aan boord gecrasht op Schiphol. Het Turkse toestel is gecrasht vlakbij landingsbaan vijf.
Update 11:00
Er zouden 135 mensen aan boord zijn geweest van het vliegtuig van Turkish Airways dat in Istanbul is opgestegen. Volgens ooggetuigen zijn er al ongeveer 40 mensen uit de wrakstukken.
Update 11:13
Talloze hulpverleners zijn ter plaatse. Er zijn meer dan 50 mensen gewond geraakt. Volgens verslaggevers is het aannemelijk dat er doden zijn gevallen. Schiphol is gesloten voor al het vliegverkeer.
Update: 11:33
Verscheidene media melden dat er zeker één dode is gevallen. Meerdere dodelijke slachtoffers worden nog niet uitgesloten. CNN meldt dat er tien doden zijn gevallen. Zeker 50 mensen zijn ongedeerd gebleven.
Er is weer gedeeltelijk vliegverkeer mogelijk op Schiphol. Inmiddels draait de hulpverlening op volle toeren. Meer dan 35 ambulances zouden ter plaatse zijn.
Update: 12.03
Een ooggetuige meldt tegenover de NOS: "Ik ben net getuige geweest van het neerstorten van het toestel. Dat was omstreeks 10.30 uur. Ik reed onder de aanvliegroute op de N232 vanaf Boesingeliede naar de N205. Het trok mijn aandacht, omdat het toestel zo raar in de lucht hing. Hij leek op z’n staart te gaan landen. Daarna volgde een, voor mijn gevoel, een te sterke correctie. De neus ging richting grond en het toestel verdween toen, voor mij achter het talud van de A9. Ik heb de auto nog even aan de kant gehad. Er was niets te horen of zien."
Er zijn verwarrende berichten over het aantal gewonden. CNN meldde eerder al dat er tien doden zijn gevallen. De Turkse minister van transport spreekt dit echter tegen. Hij meldt op dit moment dat alle inzittenden de crash hebben overleefd.
wow wel heftig idd hij valt gewoon uit de lucht, jezus....quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:14 schreef IkWilbert het volgende:
eerste filmpje youtube (niet echt spannend, maar ok...)
Dan heb je aljazeera nog niet gezien.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:16 schreef Hankster het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit toch wel een beetje... tsja...twijfelachtige beelden vind? Beetje sensationeel op deze manier
echt iets om trots op te zijn iddquote:
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:16 schreef Pacmaniac het volgende:
Een mevrouw in een van die huisjes daarachter was jarig. Ze vroeg aan haar man een piano.
Maar door de kredietcrisis kreeg ze een vleugel!
Daar is de propaganda ook nog wat groter als in Nederland he...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:17 schreef Sena het volgende:
Het rare is dat Nederlandse media het over 1-5 doden hebben, terwijl de Turkse media steevast melden dat er geen doden zijn...
De Nederlandse media is op dit moment betrouwbaarder lijkt me, zij zijn toch het dichtste bij.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:17 schreef Sena het volgende:
Het rare is dat Nederlandse media het over 1-5 doden hebben, terwijl de Turkse media steevast melden dat er geen doden zijn...
Ik geloof de Nederlandse media, wij hebben niet van die roddelpers als zij dat hebbenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:17 schreef Sena het volgende:
Het rare is dat Nederlandse media het over 1-5 doden hebben, terwijl de Turkse media steevast melden dat er geen doden zijn...
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:16 schreef Pacmaniac het volgende:
Een mevrouw in een van die huisjes daarachter was jarig. Ze vroeg aan haar man een piano.
Maar door de kredietcrisis kreeg ze een vleugel!
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
echt iets om trots op te zijn idd
Die willen geen onrust zaaien waarschijnlijk. Daarnaast zitten Nederlandse media er dichter op.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:17 schreef Sena het volgende:
Het rare is dat Nederlandse media het over 1-5 doden hebben, terwijl de Turkse media steevast melden dat er geen doden zijn...
quote:Een vliegtuig van Turkish Airlines is vanochtend rond 10.30 uur gecrasht tijdens de nadering van de Polderbaan (36L-18R). Het betreft een Boeing 737-800 met vluchtnummer 1951 uit Istanbul. Meer informatie ontbreekt op dit moment nog.
Het vliegverkeer van en naar Schiphol is beperkt.
Ik moest lachenquote:gaby407ff echt een serieuse vraag zonder grap: moet je als je dit overleefd nou ook nog door douna enzo?
De minister schiet hier niks mee op.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:18 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Daar is de propaganda ook nog wat groter als in Nederland he...
Ze hebben al niet zo'n beste reputatie.
Bij THY ontkennen ze wel meerquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:18 schreef Mathijz het volgende:
Die lakens met niemand erbij wist toch echt wel op doden. Dat turkse media zeggen van niet.. tsja
Jep, volgens een journalist van NOVA net op de VRT zijn er nu al zeven brandcards met lichamen in het weiland gelegd en daarover zijn doeken gelegd. Dat lijkt me duidelijk.quote:
Misschien dacht diegene dat omdat er een douane auto'tje stond op de beeldenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/gaby407
[..]
Ik moest lachen.
zo heet een crash bij schiphol dusquote:TK 1951 Istanbul 10:40 Indefinite Delay
Bart Wellens lijkt welquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef Hankster het volgende:
Die stem vann die Dijkshoorn
Is-ie 12 of zo?
Zou jij niet he-le-maal op zijn na zo'n ervaring? Even lekker een tukkie doen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:18 schreef Mathijz het volgende:
Die lakens met niemand erbij wist toch echt wel op doden. Dat turkse media zeggen van niet.. tsja
Vast wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
Is dat vliegtuig trouwens nog geflitst? Wellicht kunnen we de staatskas nog spekken.
quote:
Laten we niet zo snel conclusies trekken. Er zijn de laatste tijd wel meer crashes geweest met 'betrouwbare' vliegmaatschappijen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Turkish Airways. Zelfs de meest gerenommeerde Turkse luchtvaartmaatschappij, blijkt niet erg betrouwbaar te zijn.
quote:
Toch wel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:21 schreef Mathijz het volgende:
RTLZ, lijkt erop dat er gewonden zijn
Dus jij vliegt niet meer met maatschappijen die een ongeval hebben meegemaakt? Weleens met KLM gevlogen?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Bij THY ontkennen ze wel meer
Afgelopen jaar 6x gevlogen met THY![]()
Voor mij geen THY meer dus,,,
Neuh.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:22 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me trouwens af of deze serie topics qua snelheid van volposten voor een record gezorgd heeft
Mwah, 9-11 ging denk ik sneller.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:22 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me trouwens af of deze serie topics qua snelheid van volposten voor een record gezorgd heeft
nee, ik ken topics die nóg sneller gingenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:22 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me trouwens af of deze serie topics qua snelheid van volposten voor een record gezorgd heeft
Sowieso, in principe landen op Schiphol alleen vliegtuigen van veilige maatschappijen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Laten we niet zo snel conclusies trekken. Er zijn de laatste tijd wel meer crashes geweest met 'betrouwbare' vliegmaatschappijen.
Afwachten dus.
Nou, nou... In 75 hebben ze in het buitenland 3 ongelukken gehad en in het binnenland 18. Tel daarbij op dat Turkish Airlines 3 keer per dag, 5 dagen in de week af en aan vliegt tussen Amsterdam en Istanbul. Dan valt het nog redelijk mee. Hoewel dit natuurlijk ook ernstig is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Turkish Airways. Zelfs de meest gerenommeerde Turkse luchtvaartmaatschappij, blijkt niet erg betrouwbaar te zijn.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:22 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mwah, 9-11 ging denk ik sneller.
Voordat heel FOK down ging
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:22 schreef One_conundrum het volgende:
Rtlz was kut, nu even nos kijken ...
Idd het gaat om een toestel uit 2003 , het meest recente toestel dus. Keurig in 12- 2008 nagekeken. Denk dat er wel gaardere toestellen op Schiphol landen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:21 schreef IHVK het volgende:
[..]
Laten we niet zo snel conclusies trekken. Er zijn de laatste tijd wel meer crashes geweest met 'betrouwbare' vliegmaatschappijen.
Afwachten dus.
Die onbekende vertraging komt omdat het toestel in feite nooit geland is op SPL. Maar dit heeft te maken met een intern systeem op de luchthaven voor bedrijven die daar werkzaam zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:21 schreef Adolecens het volgende:
schiphol.nl
[..]
zo heet een crash bij schiphol dus
Hakkuhnacht bij serious requestquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:23 schreef Adolecens het volgende:
[..]
nee, ik ken topics die nóg sneller gingen
Omfg..quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Superheld het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259474.jpg
Wow, foto van dichtbij zeg. Gelukkig niet dood zo te zien..quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Superheld het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259474.jpg
Lekker comfortabel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:23 schreef pekel het volgende:
Stadsbussen worden ingezet om de overlevenden te vervoeren.
Alleen als er wat mis gaat geven ze niet thuis..quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nou, nou... In 75 hebben ze in het buitenland 3 ongelukken gehad en in het binnenland 18. Tel daarbij op dat Turkish Airlines 3 keer per dag, 5 dagen in de week af en aan vliegt tussen Amsterdam en Istanbul. Dan valt het nog redelijk mee. Hoewel dit natuurlijk ook ernstig is.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Superheld het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259474.jpg
Jeetje, wat dicht bij de A9.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Superheld het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259474.jpg
Zeg ik dat het een dode is dan?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:25 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Dekens tegen onderkoeling sukkel
zou kunnen, een user hier meldde dat hij nog lag te slapen en wakker werd van de sirenes. Als het vliegtuig een doorstart had willen maken en met vol draaiende motoren was gecrashed dan was hij/zij daar wel wakker van geworden denk ik.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het toch erg apart hoor. Als je de ooggetuigen zo hoort dan kun je concluderen dat het toestel gewoon geen vermogen meer heeft gehad. Beide motoren moeten dus uitgevallen zijn tijdens de vlucht, want op 1 motor kan zo'n vliegtuig nog makkelijk vliegen.
Ik hou het op een brandstof probleem (out of fuel denk ik zelfs). Vooral omdat er geen brand uit is gebroken.
Gelukkig maar!!!!quote:Henk Westbroek bijna gecrasht
Zanger Henk Westbroek heeft de rampvlucht van Turkish Airlines gemist die woensdagochtend bij Schiphol neerstortte. Dat meldde hij vanaf het vliegveld in Istanbul.
Westbroek houdt niet van vroeg opstaan en betaalde 70 euro extra om 's middags te kunnen vliegen. Hierdoor zat hij niet in de vlucht die vandaag naast de Polderbaan terechtkwam. "Vooralsnog heb ik geen vertraging en ga ik om half twee gewoon richting Amsterdam'', aldus Westbroek. Hij meldt dat het rustig is op de luchthaven in Istanbul. "Er lijkt hier niets aan de hand en er wordt niets gecommuniceerd.''
Spitsnieuws.
Geen Stijlquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:24 schreef Superheld het volgende:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/ANP-9259474.jpg
Bah, een ongeluk bij een ongeluk.quote:
Hij zegt toch nergens dat hij dood is? Hij post gewoon een fotoquote:
En het is GS die het plaatst.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah.... 't Is het ANP die de foto vrijgeeft...
Ze horen het toch te zegen als ze gaan neerstorten, zodat je je kan voorbereiden enzo?quote:
Was het geen aanslag op hem?quote:
Nee, ze geven weer dat Nederlandse zenders 4-5 doden melden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Sena het volgende:
CNN Turk geeft nu eindelijk weer dat er 4-5 doden zijn.
En geenstijl bedekt het gezicht nog, heb al een foto gezien met gezicht...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mwah.... 't Is het ANP die de foto vrijgeeft...
Ja, so?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
En het is GS die het plaatst.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:26 schreef IkWilbert het volgende:
mp3 van toren net na de crash: http://archive-server.liveatc.net/EHAM-Airport-Post-Crash.mp3
ja en nu ook iemand op fok, nou en?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
En het is GS die het plaatst.
Hoofdwond zo te zien, vermoedelijk niet heel best.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wow, foto van dichtbij zeg. Gelukkig niet dood zo te zien..
Nu.nl heeft hem ookquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
En het is GS die het plaatst.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Ze horen het toch te zegen als ze gaan neerstorten, zodat je je kan voorbereiden enzo?
Nederlandse media: 4-5/7 doden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:28 schreef tralalala het volgende:
Wat zeggen ze?
Kan niet luisteren hier...
Mjah, iets te snel met die reactie, maar was vanuit het feit dat veel mensen riepen dat er doden uitgehaald werden enzo.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:27 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij zegt toch nergens dat hij dood is? Hij post gewoon een foto
Jep, my bad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:28 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, ze geven weer dat Nederlandse zenders 4-5 doden melden.
berichtgeving is kut op dit moment... alleen maar speculatiequote:Op woensdag 25 februari 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:
Het nieuws op de radio meldt nu net:" GEEN DODEN "
Wat een saaie lul hé!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef -skippybal- het volgende:
Die NOS dude is echt een retard. Zet even lekker Sascha de Boer daar neer, die kan tenminste wél live nieuws op een normale manier brengen.
Telegraaf en zeker weten??quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
Telegraaf weet helemaal niets zekerquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Er zijn tot nu toe geen bevestigde doden...
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
Mjah, ook niet zeker..quote:Volgens onbevestigde bronnen zijn er zeven doden gevallen en zijn er 25 zwaargewonden en 60 lichtgewonden.
Niemand weet zeker hoeveel doden er zijn. Het is wachten op die persconferentie van 13.30u lijkt me.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Er zijn tot nu toe geen bevestigde doden...
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
Nee, jij bent lekker betrouwbaar natuurlijkquote:
"We gaan afsluiten, o nee ik hoor net dat we door gaan. nou euh.... ja euh... we gaan door hoor ik. Aan de lijn hebben we Bob Oonk, 1 of andere ramptoerist die 20 minuten na de crash aanwezig was. Euh Bob wat voor een reputatie heeft Turkish Airlines?"quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef -skippybal- het volgende:
Die NOS dude is echt een retard. Zet even lekker Sascha de Boer daar neer, die kan tenminste wél live nieuws op een normale manier brengen.
Er staat bij dat ze het van een onbevestigde bron hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Er zijn tot nu toe geen bevestigde doden...
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
Heb jij al officiele berichtgeving gehoord die uit gaat van een dodental?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:
Het nieuws op de radio meldt nu net:" GEEN DODEN "
Dat viel mij ook al op ja!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Impry het volgende:
[ afbeelding ]
Die stoelen zijn best snel weggehaald.
jep, daar lijkt het op.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niemand weet zeker hoeveel doden er zijn. Het is wachten op die persconferentie van 13.30u lijkt me.
ja, die liegen idd altijd...... doe toch eens normaal...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef YazooW het volgende:
Op zoek naar betrouwbare bronnen en dan gaan mensen hier op telegraaf.nl kijken...
CNN had verhalen van ooggetuigen die spraken dat ze het meer leek op tubulentie en niet op een horror situatie met veel paniek en doden. Ze konden rustig het vliegtuig uit lopen. Al neem ik de Nederlandse berichtgeving sneller voor waar aan. Alsof die Turken kunnen zien wat er hier gebeurt.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef Sena het volgende:
Er zijn tot nu toe geen bevestigde doden...
Weet telegraaf zeker dat er 7 doden zijn?
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
"We gaan afsluiten, o nee ik hoor net dat we door gaan. nou euh.... ja euh... we gaan door hoor ik. Aan de lijn hebben we Bob Oonk, 1 of andere ramptoerist die 20 minuten na de crash aanwezig was. Euh Bob wat voor een reputatie heeft Turkish Airlines?"
iedereen lult ook maar langs elkaar heenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:30 schreef Frutsel het volgende:
Het nieuws op de radio meldt nu net:" GEEN DODEN "
Nou, als ik die hoofdwond zo zie is het niet goed. Iemand die nog gered kan worden, wordt in de regel ook niet door brandweermannen afgevoerd, maar door ambulanciers. Ook die warmtedeken ligt er maar opgefrommeld bij, in plaats van dat de persoon erin gewikkeld is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wow, foto van dichtbij zeg. Gelukkig niet dood zo te zien..
Iets met veel haast hebben enzoquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef Mikkie het volgende:
Nou, als ik die hoofdwond zo zie is het niet goed. Iemand die nog gered kan worden, wordt in de regel ook niet door brandweermannen afgevoerd, maar door ambulanciers. Ook die warmtedeken ligt er maar opgefrommeld bij, in plaats van dat de persoon erin gewikkeld is.
Het is echt wachten op die persconferentie...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef Asskicker14 het volgende:
Hou maar op met de berichtgeving.
LAchen joh! Allemaal mensen die zich nu zorgen om je gaan maken whaha!!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
Behoorde je dan op die vlucht te zitten?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
Die krijgt een leuk functioneringsgesprek denk ikquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
"We gaan afsluiten, o nee ik hoor net dat we door gaan. nou euh.... ja euh... we gaan door hoor ik. Aan de lijn hebben we Bob Oonk, 1 of andere ramptoerist die 20 minuten na de crash aanwezig was. Euh Bob wat voor een reputatie heeft Turkish Airlines?"
Moet je zo'n voicemail nemen met dat mens die zegt dat dat nummer niet in gebruik is.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
Dat is al de 2e keer dat je dit komt meldenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het toch erg apart hoor. Als je de ooggetuigen zo hoort dan kun je concluderen dat het toestel gewoon geen vermogen meer heeft gehad. Beide motoren moeten dus uitgevallen zijn tijdens de vlucht, want op 1 motor kan zo'n vliegtuig nog makkelijk vliegen.
Ik hou het op een brandstof probleem (out of fuel denk ik zelfs). Vooral omdat er geen brand uit is gebroken..
quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef Sena het volgende:
[..]
Het is echt wachten op die persconferentie...
Vlak over de A9 ten westen van de crash is een terrein met tientallen autosloop-bedrijven. Dat is zo gepiept.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wahaha die boer staat al klaar om met zijn tractor en de bakwagen naar het destructiebedrijf te rijden!
Nooohhhhquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Meiden van Halal zaten ook in het vliegtuig (geen geintje).
Zoquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
Denk niet dat er een protocol is bij dit soort grote ongelukken... als iemand weggebracht MOET worden en ambulance broeders zijn er niet zullen mensen van de brandweer dat vast wel doen!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nou, als ik die hoofdwond zo zie is het niet goed. Iemand die nog gered kan worden, wordt in de regel ook niet door brandweermannen afgevoerd, maar door ambulanciers. Ook die warmtedeken ligt er maar opgefrommeld bij, in plaats van dat de persoon erin gewikkeld is.
iddquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk niet dat er een protocol is bij dit soort grote ongelukken... als iemand weggebracht MOET worden en ambulance broeders zijn er niet zullen mensen van de brandweer dat vast wel doen!
Ja zag het ook al. Dacht dat ik het hier nog niet had gepost. (Ik zit namelijk ook op een luchtvaart forum).quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is al de 2e keer dat je dit komt melden
Serieus?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Meiden van Halal zaten ook in het vliegtuig (geen geintje).
Bron. Or it didn't happen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Meiden van Halal zaten ook in het vliegtuig (geen geintje).
Dat hebben ze snel gesoept inderdaad.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:33 schreef Impry het volgende:
[ afbeelding ]
Die stoelen zijn best snel weggehaald.
Je kunt bij de raampjes ook zien dat het hele binnenwerk is verschoven.
quote:Henk Westbroek (Dutch singer) doesn't like to get up early and paid 70 euro's to take a later flight and escaped the #Schiphol crash
Doe er maar stoer overquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
bevestigd door ene h. westbroek?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:38 schreef Houniet het volgende:
4 tot 5 doden toch wel.
De straf van allah komt neer op de hoofden van het opstandige en schaamteloze deel der vrouwen dat het waagt om zich zonder mannelijke begeleiding op de televisiezenders der ongelovige kruisvaarders te vertonen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef dennisdotcom het volgende:
Meiden van Halal zaten ook in het vliegtuig (geen geintje).
Indeedquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
NooohhhhDan krijgen we die irritante wijven natuurlijk weer bij Pauw & Witteman enzo
Schiphol.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:39 schreef Pony-Lover het volgende:
Richard Quest maakt op CNN even reclame voor Schiphol.![]()
Groot, modern, veilig en de beste luchthaven in Europa om veilig neer te storten.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat ie niet twijfelde over Belgie...quote:
Idd wat een gelul zeg. Hoe groot acht je de kans dat een vliegtuig precies op het moment dat het gaat landen out of fuel is. Niet boven de Noordzee of halverwege nee PRECIES als het wil gaan landen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef denthemen het volgende:
[..]
Dat is al de 2e keer dat je dit komt melden
Waar, hij komt geeneens uit zn woorden.Bij zulke uitzendigen blijkt altijd wel wie er wel en wie er niet geschikt zijn.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:32 schreef -skippybal- het volgende:
Die NOS dude is echt een retard. Zet even lekker Sascha de Boer daar neer, die kan tenminste wél live nieuws op een normale manier brengen.
13.30quote:
Day is dan weer balen zeg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef dakpan90 het volgende:
Er waren blijkbaar ook twee meiden van Halal op dat vliegtuig, maar die hebben het overleefd.
Juist bij zulke gebeurtenissen zijn protocollen belangrijk. Ik vind, voor zover je 'm kan zien, die hoofdwond er niet goed uitzien. Maar hopelijk zit ik ernaastquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
Denk niet dat er een protocol is bij dit soort grote ongelukken... als iemand weggebracht MOET worden en ambulance broeders zijn er niet zullen mensen van de brandweer dat vast wel doen!
Geschikt [ ]quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Waar, hij komt geeneens uit zn woorden.Bij zulke uitzendigen blijkt altijd wel wie er wel en wie er niet geschikt zijn.
Nee, niet op deze vlucht, maar ik vlieg regelmatig met hetzelfde vluchtnummer op dinsdag.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:36 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Behoorde je dan op die vlucht te zitten?
Als je met een bijna lege tank met je auto een berg op of afrijdt dan kan ook je motor gaan tegenstutteren, dus zijn verhaal klinkt best plausibel.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:39 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Idd wat een gelul zeg. Hoe groot acht je de kans dat een vliegtuig precies op het moment dat het gaat landen out of fuel is. Niet boven de Noordzee of halverwege nee PRECIES als het wil gaan landen.
Wat een kut site toch ook.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:39 schreef MrTorture het volgende:
geenstijl net:
Leden commissie-Doofpot bekend
De commissie-Davids die de Nederlandse deelname aan de Irak-oorlog gaat goedpraten onderzoeken, is niet bepaald onder een goed gesternte begonnen. Terwijl Davids zijn ploeg presenteerde, kropen de laatste overlevenden van Turkish Airlines vlucht TK1951 uit het wrak van hun Boeing 737. Wat een geweldige afleidingsmanoeuvre. Dankzij die crash komt de commissie op zeker in alle 'het overige nieuws van de dag' rubriekjes. Een toepasselijk begin van de commissie-doofpot. Want met commissieleden als Cees Fasseur kan het natuurlijk niet anders dan dat er een groot rookgordijn opgetrokken gaat worden.
Groter dan halverwege in ieder geval omdat ze van te voren berekenen hoeveel brandstof ze nodig hebben om ze licht mogelijk te zijn want dat scheelt weer knaken. De kans is groter dat ze er iets vanaf zitten dan dat ze brandstof berekenen voor de helft van de vlucht natuurlijk. But that's my humble opinion man.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:39 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe groot acht je de kans dat een vliegtuig precies op het moment dat het gaat landen out of fuel is. Niet boven de Noordzee of halverwege nee PRECIES als het wil gaan landen.
Was het maar een 'kut' presentatie, dan hoef ik die rotkop van die presentator niet aan te zien.quote:
Het kan zoveel zijn... Is wel erg makkelijk om vanaf hier te roepen: de kerosine was op!quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:41 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je met een bijna lege tank met je auto een berg op of afrijdt dan kan ook je motor gaan tegenstutteren, dus zijn verhaal klinkt best plausibel.
Jammer is dat zeg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:35 schreef HiZ het volgende:
Hmmm... er hebben nu al 7 mensen gebeld om te checken of ik nog in leven was. En toen was de batterij van mijn telefoon leeg
Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebbenquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:41 schreef starla het volgende:
[..]
Groter dan halverwege in ieder geval omdat ze van te voren berekenen hoeveel brandstof ze nodig hebben om ze licht mogelijk te zijn want dat scheelt weer knaken. De kans is groter dat ze er iets vanaf zitten dan dat ze brandstof berekenen voor de helft van de vlucht natuurlijk. But that's my humble opinion man.
Er is veel bloed, maar dat zegt niet alles, het kan ook meevallen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist bij zulke gebeurtenissen zijn protocollen belangrijk. Ik vind, voor zover je 'm kan zien, die hoofdwond er niet goed uitzien. Maar hopelijk zit ik ernaast.
hehehe mooie praatjes bij de koffie-automaatquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Die Robbert Smit bij de NOS. Die maakt meteen even reclame voor zijn bedrijf/werkgever, en klinkt wel héél enthousiast.
Door de blubber... eehm... eehm..quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Die Robbert Smit bij de NOS. Die maakt meteen even reclame voor zijn bedrijf/werkgever, en klinkt wel héél enthousiast.
Stallen, met 200 km door een versgeploegde akker gaat ook niet werken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:42 schreef Ericr het volgende:
'Tot stilstand komen in de lucht?'', haal die retard eens weg, NOS!
In het groot, zoals: wegen afzetten enzo maar voordat soort kleine dingen...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Juist bij zulke gebeurtenissen zijn protocollen belangrijk. Ik vind, voor zover je 'm kan zien, die hoofdwond er niet goed uitzien. Maar hopelijk zit ik ernaast.
bron?quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef dakpan90 het volgende:
minstens 7 doden, 85 gewonden...niet officieel
Het zal niet het eerste passagiersvliegtuig zijn wat door een *stommiteit* met te weinig brandstof is vertrokken en daardoor neerstort...quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
Viel mij ook al opquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:44 schreef -skippybal- het volgende:
Turken met een Amsterdams accent
In ieder geval genoeg om uit te wijken! toen ik 3 januari vanuit Istanbul naar Brussel vloog zijn we uitgeweken naar ja ja Schiphol en geland op die Polderbaan! Vanwege dichte mist trouwensquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Een vliegtuig vliegt echt niet tot op het laatste restje hoor, weet je hoeveel extra ze mee hebben
De landingsbaan is nog 2 km verderop. Dus het is niet net voordat hij gaat landen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:39 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Idd wat een gelul zeg. Hoe groot acht je de kans dat een vliegtuig precies op het moment dat het gaat landen out of fuel is. Niet boven de Noordzee of halverwege nee PRECIES als het wil gaan landen.
niet helemaal gelukkigquote:Op woensdag 25 februari 2009 12:45 schreef Ambrosius het volgende:
Haha, hij roept z'n telefoonnummer rechtstreeks op tv.
Ik vind RTLZ ook prima, AT5 is de laatste ook altijd snel en goed met dit soort zaken.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:44 schreef wikwakka2 het volgende:
Wat zijn die Nederlandse zenders bagger zeg. BBC is top.
Ik denk dat die landbouwer met zijn traktor is gevraagd dat ding eraf te trekken zodat de hulpverleners er makkelijker bij kunnen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 12:43 schreef Starlie het volgende:
Volgens (ik durf het bijna niet te zeggen) Telegraaf.nl is de persconferentie om 13.00 uur, niet dat ik kan kijken ik zit op mijn werk...
Op Telegraaf staat trouwens ook een foto met dat dat gebroken gedeelte eraf is... ze zijn dus flink bezig....
idd niet alleen de NOS wordt op de hoogte gehoudenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |