quote:Op maandag 10 november 2003 22:28 schreef Keromane69 het volgende:
thnx, who knows.. Schrijven valt niet mee met een fulltime baan erbij.
De man in de kast
Dit is een ander triest verhaal.
Peter V. was 9 jaar. Een notoir probleemkind sinds hij een peutertje was. Overdag was hij hardstikke druk. Hij maakte ruzie met andere kinderen, hij stal dingen en hij deed het slecht op school. Zijn ouders, no-nonsense figuren eind dertig, waren ten einde raad geworden. De drukte was hen teveel. En elke avond was er weer een drama als Peter naar bed moest. Hij was met geen stok naar zijn slaapkamertje te krijgen. Hij was bang voor "de man van de kast" zoals hij dat noemde. Hij bedoelde de grote ingebouwde kast in de hoek van de kamer, vlakbij de slaapkamerdeur, schuin tegenover het bedje.
Talloze keren hadden Peter's ouders de deuren demonstratief opengedaan om te laten zien dat er niets was. Het was een kleine ruimte met planken. Peter's speelgoed werd er opgeborgen en verder was er niets. Aan de achterkant van de kast was de badkamer. Peter's ouders hadden op een gegeven moment zelfs besloten 's avonds niet meer van die ruimte gebruik te maken, met het idee dat de geluiden van de waterleidingen Peter zo angstig maakten. Maar het hielp niet. Peter was angstig. Hij had zo vaak gedroomd over die kast. Dat er iemand uit kwam. En elke keer was hij wakker geschrokken.
Hulpverleners stonden machteloos. Peter bleef onhandelbaar, ondanks allerlei behandelingen. Men kon de aard van zijn probleem niet vaststellen. Het was waarschijnlijk een emotionele stoornis, had men de ouders toevertrouwd. Verlatingsangst. Petertje was verder geestelijk in orde. "Laten we het een half jaartje aanzien, en dan kunt u beslissen over verdere behandeling." Joyce, had gehuiverd. Ondanks de drukte wilde ze niet dat haar zoon uit huis geplaatst zou worden. Ze hield zielsveel van dat knulletje, maar verder zou het als een regelrecht falen kunnen worden gezien. Alsof ze niet in staat zou zijn kinderen op te voeden.
Maanden verstreken. Francois, was het na het zoveelste incident meer dan zat met zijn zoon. Hij was thuisgekomen na een lange dag en had woorden gekregen met een buurman. Of ze hun zoon niet in het gareel konden houden. Peter had die middag rotzooi getrapt op straat. En hij zou de auto van de buurman hebben beschadigd. Waar of niet, voor Francois was het de druppel. Hij zou Peter mores leren. Had zijn vader hem vroeger met zachte hand opgevoed? Welnee. Francois was ervan overtuigd dat de aanpak van hem en zijn vrouw te soft was geweest. Hij besloot de angsten van Peter te gebruiken om de knul een lesje te leren. Met geen woord repte hij over het incident met de buurman.
Tijdens het eten kondigde Francois aan dat hij naar een ingelaste vergadering moest. Hij knoopte zijn das om, trok zijn jas aan, en ging de deur uit. Buiten aangekomen liep hij om het huis heen, sloop via de achterdeur naar binnen, en ging de trap op. op weg naar Peter's slaapkamer. In het donker sloop hij naar de ingebouwde kast en sloot zich in. Hij wachtte af tot Peter naar bed zou worden gebracht.
Het duurde nog een hele tijd, maar uiteindelijk hoorde gestommel achter zich. Het geluid van kranen en een toilet dat werd doorgetrokken. Iets later hoorde hij doffe stemmen die steeds luider werden. Francois was vanuit z'n schuilplaats getuige van het aloude ritueel. Peter had het weer over de man in de kast, en Joyce zei dat ie zich niet zo moest aanstellen. Francois wachtte geduldig. De stemmen verstomden na een tijdje en toen hij een zachte klik hoorde zag hij dat de spleet licht onder de kastdeur verdwenen was. Het was aardedonker geworden en hij hoorde een deur dichtslaan. Joyce was weer naar beneden gegaan.
Francois wilde met een luide schreeuw uit de kast tevoorschijn komen, met zijn armen zwaaiend. Maar was dit wel zo'n goed idee? Zijn zoontje zo'n schrik aanjagen? Hij dacht na. Over hoe hij vroeger bang was geweest. Lang geleden, toen zijn ouders het geduld met hem regelmatig verloren. Hij herinnerde zich het klamme zweet wat hij gevoeld had in zijn kamertje. De dekens over zijn hoofd, als laatste redmiddel tegen wat er zich dan ook in het donker naast zijn bedje afspeelde. Het ergste waren de zomers, wanneer een zwoele warmte in huis bleef hangen. Wanneer zelfs een dun lakentje teveel van het goede was. Nee, eigenlijk was het niet zo'n goed idee, die Spartaanse actie.
Daar stond Francois. In de ingebouwde kast van zijn zoontje die nu wellicht doodsbang zou zijn. Hij kon nu geen kant op en moest zich muisstil houden. Hij zou wel even wachten tot Peter zou slapen. Francois zuchtte geluidsloos. Het donker doet gekke dingen met een mens en de slaap begon hem parten te spelen. Het was een enorm drukke dag geweest op de praktijk. Al doezelend verwonderde hij zich erover dat hij zijn ogen openhield. Er was in die duisternis immers geen verschil met de ogen dicht. Hij concentreerde zich. Wat zag hij nu eigenlijk? Ondefinieerbare vlekken dansten voor zijn ogen. Willekeurige patronen, flitsen. En bij vermoeidheid krijgen die vlekken meer vorm dan anders.
Francois voelde zich wegzakken. Alsof hij viel, steeds harder, als in een deken. Het bloed suisde in zijn oren. Het duurde slechts een ogenblik. Met een schok was hij weer klaarwakker, maar het moest niet langer duren. Voorzichtig probeerde hij de kastdeur open te duwen. In de nachtelijke stilte is ieder geluidje duidelijk hoorbaar. Hij hield z'n adem in. Millimeter voor millimeter, en het lukte Francois de deur op een kier te krijgen. Hij luisterde aandachtig naar de ademhaling van zijn zoontje. Het klonk onregelmatig. Angstig. Petertje was dus nog wakker. Francois slikte een keer en duwde de deur iets verder open.
Het piepkraken van de kastdeur klonk als een cirkelzaag, zo hard. Direct klonk er gejammer in de kamer. Het was hartverscheurend en ging hem door merg en been. Francois besloot nu gewoon tevoorschijn te komen, om zijn zoontje gerust te stellen en te troosten. Hij zou tegen Petertje zeggen dat hij voor de zekerheid in de kast had gekeken maar niets had gezien.
Francois stapte uit de kast. Hij deed een pas naar voren en voelde de grond onder zich wegglijden. De val leek een eeuwigheid te duren. Met een doffe klap lag hij op de vloer. Het duizelde. Het deed pijn in zijn hoofd, zijn nek. Zijn tenen tintelden. Met het hoofd was hij ergens tegenaan geslagen. Zijn wang begon warme en vochtig aan te voelen.
Francois wilde wat zeggen. Het lukte niet. Hij hoorde zichzelf kreunen en er klonk een zware zucht. Petertje gilde het nu uit van angst. Hij obeerde zijn hoofd te draaien, maar het lukte niet van de pijn. De vlekken dansten voor zijn ogen. En terwijl hij daar lag zag hij hoe een donker silhouet uit de kast tevoorschijn kwam en geruisloos naar de andere kant van de kamer ging.
Hysterisch gekrijs klonk toen de grauwe schim zich langzaam over het bedje boog. Het gekrijs verstomde. 'Stil maar ventje', hoorde Francois een bekende stem zeggen. 'Pappa komt alleen maar afscheid nemen'.
ET
(c)2003 e.koreman @ caesar.nl (yep, dit was fictie)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee echt hè. Zit die vader daar nu al weken in de kast, zit er echt een spook die doet alsof ie vader is, zit vader daar én een spook WTFquote:
Vermakelijk maar fictie. Als de man immers echt overleden was zoals bovenstaand beschreven dan zou er niemand zijn geweest om het verhaal op te tekenen. De apotheose van het verhaal is immers geschreven vanuit het gezichtspunt van de overledene. Dat kan heul nie.quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:48 schreef Harajuku. het volgende:
En dan dit verhaal van Keromane, ik snap hem na 5 jaar nog steeds nietEn nu wil ik uitleg ook verdomme
[..]
Staat inderdaad ook bij dat het fictie is, neemt niet weg dat ik moet weten hoe het zitquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:52 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Vermakelijk maar fictie. Als de man immers echt overleden was zoals bovenstaand beschreven dan zou er niemand zijn geweest om het verhaal op te tekenen. De apotheose van het verhaal is immers geschreven vanuit het gezichtspunt van de overledene. Dat kan heul nie.
Dat was ik denk ik. Het was geen man. Het was een meisje, en ze had rode ogen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:46 schreef Bastard het volgende:
tvp, duidelijk![]()
Was een jaartje geleden hier ook een user die langs een weggetje een man zag staan met hele gekke ogen? Dat was ook een spannend topic!
Kan je dat nog een keer hier neerzetten? Of is dat te veel werk? of ben ik te lui om het op te zoekenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was ik denk ik. Het was geen man. Het was een meisje, en ze had rode ogen.
Volgens mij was het iemand anders. Ik weet nog dat diegene vertelde dat hij/zij een man zag van ongeveer 2 meter lang, in een lange jas, een hoge hoed en lichtgevende gele ogen. Die user fietste door een bos op de Veluwe ofzo, ik weet het niet precies meer.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat was ik denk ik. Het was geen man. Het was een meisje, en ze had rode ogen.
Weleens iets onverklaarbaars meegemaakt? ?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:13 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Volgens mij was het iemand anders. Ik weet nog dat diegene vertelde dat hij/zij een man zag van ongeveer 2 meter lang, in een lange jas, een hoge hoed en lichtgevende gele ogen. Die user fietste door een bos op de Veluwe ofzo, ik weet het niet precies meer.
Topic waar het in staat is trouwens deze. Waar weet ik niet![]()
Ja die was goed!quote:Op maandag 9 maart 2009 00:23 schreef Mik31 het volgende:
[..]
Weleens iets onverklaarbaars meegemaakt? ?
shit enge shizzel!!!quote:Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren.Hier gaat ie.
-knip-
Ja. dat klopt. Ik heb dat ook wel eens.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:15 schreef Topspin het volgende:
Top topic
Heb zelf niet zo heel veel meegemaakt. Af en toe een schaduw gedaante in de slaapkamer die even in de kamer was en vervolgens door de deur heen verdween.
Hoor dat vaker dat mensen schaduwgedaantes naast het bed hebben staan en zich verrot schrikken. Zou misschien verklaard kunnen worden doordat ogen niet juist zien in het donker en daarom iets creeeren dat op een gedaante lijkt maar alsnog even schrikken als je denkt dat een of ander wezen daar staat.
Jouw huis klinkt ook leuk. Als ik nog op m'n oude adres had gewoond hadden we eens kunnen ruilenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Djeez het volgende:
Eng verhaal siface, was die woning een huurwoning? Ms dat je anders nog contact kunt opnemen met de nieuwe bewoners. Echt griezelig, zulke dingen zie je vaak op tv bij bv 'A Haunting'. Je hebt toevallig geen foto's van het huis zeker he?
In het huis waar ik nu woon valt het nog mee, ondanks dat een vrouw er onder verdachte omstandigheden is overleden. Haar man overleed niet veel later, terwijl ze beiden jong waren, net 50 plus. Mijn dochter heeft het wel eens over dat ze bang is, dat er een man in haar kamer is. Maar dit kan ook fantasie zijn van een driejarige.
Zelf hebben we wel eens last gehad van lampen die spontaan aan- en uitgaan, en ijskoud terwijl de kachel op 21 staat. Soms wel eens een vage schim gezien, en geregeld zijn spullen die altijd een vaste plek hebben spontaan weg.
Jup 'Het Zieken', dat is die straat met die gracht in het midden, die uitkomt op het Rijswijkse plein. Ik woonde geloof ik op 148 ofzo(tijd geleden alweer, ben sindsdien alweer 7 keer verhuisd) eerste verdieping. Alles is volledig gerenoveerd, dus als het er al zat zal het wel weg zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:00 schreef EggsTC het volgende:
Siface, heet die straat nog steeds zo? Op welk nr woonde je? Dan loop ik er een keer langs, werk niet ver van Denhaag HS
[..]
Ja. dat klopt. Ik heb dat ook wel eens.
Een lampje doet zeker wonderen. Enkele maanden geleden lag mijn vrouw na haar bevalling een week in het ziekenhuis. Dochterlief kon mooi bij Opa en Oma slapen, maar ik moest helemaal alleen in het spookhuis slapen. Ik scheet zeven kleuren, en had 's nachts mijn dochters felste nachtlampje in, anders durfde ik niet te slapen. Desondanks sliep ik met mijn hoofd onder de dekens...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:09 schreef siface het volgende:
[..]
Jouw huis klinkt ook leuk. Als ik nog op m'n oude adres had gewoond hadden we eens kunnen ruilen. lampje aanlaten 's nachts voor je dochter doet wonderen... En ineens ijskoud: ha klinkt bekend
Ik heb nog wel ergens een foto, maar daar staat niets boeiends op ofzo. Was idd een tijdelijke huurwoning. Ze zijn nu volledig gerenoveerd en erg duur. Ik denk niet dat de mensen die daar wonen zin hebben in een 'gestoord wijf dat in geesten gelooft' aan de deur.
Waarom niet interesse tonen in die wezens en proberen in contact te komen met ze? Misschien zijn ze wel wanhopig en bedoelen ze het helemaal niet verkeerdquote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een lampje doet zeker wonderen. Enkele maanden geleden lag mijn vrouw na haar bevalling een week in het ziekenhuis. Dochterlief kon mooi bij Opa en Oma slapen, maar ik moest helemaal alleen in het spookhuis slapen. Ik scheet zeven kleuren, en had 's nachts mijn dochters felste nachtlampje in, anders durfde ik niet te slapen. Desondanks sliep ik met mijn hoofd onder de dekens...
Ik ben daar altijd wat voorzichtig mee. Heb een aantal keer meegemaakt met mensen die daar heel intensief mee bezig waren dat het fout ging. Iemand die geloofde dat hij een soort bevriende geest bij hem had. Je zag die jongen met de dag bleker en zwakker worden. Tsja, ik denk dat het net als met mensen is: het is altijd goed om te helpen, maar je moet altijd op je hoede blijven.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:46 schreef Topspin het volgende:
[..]
Waarom niet interesse tonen in die wezens en proberen in contact te komen met ze? Misschien zijn ze wel wanhopig en bedoelen ze het helemaal niet verkeerdKun je ze nog helpen ook met ontsnappen uit deze wereld waarna ze vredig kunnen gaan waar ze thuis behoren
Kan zijn dat ze dus echt om hulp roepen en niet goed weten hoe ze om die hulp moeten vragen.
Maar dat kan dan weer overtrokken fantasie zijnDenk dan wel dat wanneer geesten hier aanwezig zijn in huizen of bossen dat ze onterecht achterblijven en elders thuis horen. Dus zo vreemd is die gedachte niet om ze proberen te helpen, anders ghostbusters inschakelen
Ik heb sowieso al angst voor knuffels en poppen, dat ze 's nachts tot leven komen enzoquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:07 schreef MaLo het volgende:
Schreef ik van de week over apparaten die hier spontaan aangaan, vanmorgen kan ik er een nieuwe aan toevoegen. Ik was nog in de slaapkamer, mijn vriend in de badkamer, en we hoorden beide iets aangaan. Mijn vriend op onderzoek in de studeerkamer, daar kwam het geluid vandaan. Bleek dat het de Furby was, die daar al twee jaar in de kast ligt te verstoffen. Ik vind het opeens maar een eng ding, spontaan geluid gaan maken en zijn oogjes open doen, na 2 jaar daar maar gelegen te hebben
.
hehe dan is die moordende poppenfilm wat voor jou!quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al angst voor knuffels en poppen, dat ze 's nachts tot leven komen enzozo'n furby moet ik dus helemaal niet
quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hehe dan is die moordende poppenfilm wat voor jou!
Whehehe....Don't fuck with the Chuck!!quote:
So far so good, oud huis in Den Haag.quote:Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren.Hier gaat ie.
Een aantal jaar geleden heb ik in een oud huis in Den Haag gewoond. De straat (vlakbij Hollands spoor) heet 'Het zieken'. We hebben ons nooit echt afgevraagd waar die naam vandaan kwam. Ik vond het een heel gezellig huis. Sfeer was goed, midden in het centrum, oude houten vloeren, antieke schuifdeuren, je kent het wel. Ik woonde op de eerste etage.
Veel insecten en raren beestjes zijn inderdaad niet vreemd voor een oud huis. Naaktslakken komen altijd alleen 's-nachts.quote:Al snel bleek dit huis toch wel wat vreemde trekjes te hebben. Er zaten ontzettend veel insecten, grote spinnen, rare beestjes in de muren. Op zich niet zo vreemd voor een oud huis. Wat wel enigszins apart was waren de ontzettend grote naaktslakken die daar rondkropen. Ze kwamen alleen 's nachts, 's ochtends waren ze nergens te bekennen. Heb er ooit eens één gevangen in een grote beker. 't Beest was de volgende dag weg.
Je brengt dit als feit, "als je een handdoek op de grond laat liggen dan stinkt hij de volgende dag ontzettend".. Maar hoe vaak is het voorgekomen? Bovendien zijn er veel niet paranormale verklaringen voor. First and foremost -> Pis... Pis?... Ja, pis. Tien tegen één dat er 's-nachts muizen en/of ratten in dat oude huis rondrennen. Wellicht houden ze er van om op handdoeken te pissen, dat stinkt namelijk ontzettend. andere mogelijke verklaringen zijn dat lucht door de kieren van de vloer omhoog trekt en er een paar dode muizen onder liggen of iets dergelijks. In ieder geval lijkt een stinkende handdoek me niet echt reden om paranormale verklaringen nodig te hebben.quote:Wat ook nogal vreemd was, was dat als je een handdoek op de vloer legde, je hem direct twee keer kon wassen, omdat hij verschrikkelijk stonk, echt een verrotte lucht.
Dode muis en/of zwaluwnest onder de vloer/in de muur.quote:Verder was er een klein kamertje naast de woonkamer (open met een toogje erin) waar ik en mijn man absoluut niet in konden. Ik werd daar echt kotsmisselijk.
Misschien is de vloer niet waterpas, in combinatie met de rottende muizen kan dit een unheimlich gevoel geven.quote:Het was een beetje een vreemd ingedeelde etage waar ik woonde. Je had een woonkamer en slaapkamer aan elkaar en je moest over de gang voor de badkamer, keuken etc. Die gang was niet te doen. Als je daar liep had je echt het gevoel of je tegen de muur werd geduwd. We werden er zo misselijk van. Ach ja denk je dan nog, een oud huis, het zal wel.
Toegegeven, dit is wel het vreemdste aan je ervaringen. Anderhalve meter is erg lang zeg maar ik twijfel. Ten eerste twijfel ik of de krassen en het geluid dat je hoorde een verband hebben. Het geluid lijkt me namelijk wel overéén komen met twee vechtende ratten/katten. Vechtende ratten het lijkt me niet onwaarschijnlijk omdat ratten ook al de beste verklaring geven voor de stank in het kamertje en de stinkende handdoek. Geloof me als ik zeg dat vechtende ratten een klereherrie geven, bij ons buiten lopen er veel rond en als ze vechten klinkt het doodeng. Soms valt er zelfs één tijdens het vechten een verdieping of 4 naar beneden, al stuiterend over de daken. Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat de krassen al in de deur zaten maar dat je er simpelweg nooit op gelet had totdat je zorgvuldig ging zoeken naar bewijs van je eigen perceptie. Overigens is het ook mogelijk dat de ratten of katten de krassen veroorzaakt hebben -> Big ass kat A heeft kat B op de vlucht en laat hem alle hoeken van de gang zien. Kat B Kan nergens meer heen en springt een paar keer met gestrekte klauwen tegen de deur op om de happende muil van Kat A te ontwijken.quote:Op een gegeven moment stond ik onder de douche aan het eind van de gang (ik woonde er toen 6 maanden ofzo). Ineens hoorde ik gekrab en gebons aan de deur. Ik dacht aan een kat, maar het werd steeds luider. Ik volledig in paniek, mijn vader gebeld (telefoon zat in mijn broekzak). Gelukkig (of misschien juist niet) had ik de gewoonte altijd de deur van de badkamer op slot te doen. Toen ik (met papa aan de andere kant van de deur) eindelijk de deur open durfde te doen, bleken er krassen in de deur te staan (3 of 4) van wel anderhalve meter lang en goed diep. Mijn vader heeft ze gezien, maar er nooit over willen spreken. Het was gewoon een bijzonder grote kat geweest volgens hem…
Zijn legio verklaringen voor in de moderne wetenschap.quote:Toen ik mijn man dit vertelde, kwamen de verhalen bij hem los. Hij had gezwegen omdat hij bang was dat ik in paniek zou raken.
Hij had eens op bed gelegen en een grote zwarte schaduw boven zich zien verschijnen die 'op hem viel'. Echt vreselijk had dat gevoeld. Verder had hij meegemaakt dat we samen in bed lagen en hij iets heel vreemds had gezien. Ik lag toen blijkbaar half te slapen. Hij was net in bed gestapt en nog klaarwakker. Was dus geen droom. Rondom het bed stonden mensen, een stuk of 10 naar ons te kijken. Ze waren bleek, zagen er ziek uit. Ze hadden oude kleren aan (soort antieke arbeiderskleren of lompen ofzo).
Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.quote:Heb nog een paar maanden in dat huis gewoond. Erger is het niet geworden. Mijn man heeft die figuren geloof ik ook niet meer gezien. We waren er iig niet echt welkom. Vreemd was wel dat de sfeer daar ontzettend kon omslaan: het ene moment was het gezellige, het andere moment dacht je dat je in een horrorfilm vastzat.
Een half jaar later ben ik erachter gekomen waarom die straat Het Zieken heet: er heeft sinds de 14e eeuw een leprooshuis gestaan waar melaatsen werden opgesloten. Later was het een ziekenhuis geworden, tot ergens in de 19e eeuw.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar die krassen in de deur stonden er echt... Huizen zijn later volledig gerenoveerd. Ik hoop voor de nieuwe bewoners dat ik het allemaal bij elkaar gefantaseerd heb.
Geloof je nou ECHT dat iemand krassen in de deur van anderhalve meter over het hoofd ziet ? dat merk je toch al op als je er gaat wonen ? als het nou milimeters waren maar ANDERHALVE METER ? kom op nou .quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:40 schreef Hanoying het volgende:
Meeste reacties op Siface's post zijn toch in de trant van "Sjesus, het spookt echt" en maken je alleen maar banger. Skeptische analyse van je eerste post:
[..]
So far so good, oud huis in Den Haag.
[..]
Veel insecten en raren beestjes zijn inderdaad niet vreemd voor een oud huis. Naaktslakken komen altijd alleen 's-nachts.
[..]
Je brengt dit als feit, "als je een handdoek op de grond laat liggen dan stinkt hij de volgende dag ontzettend".. Maar hoe vaak is het voorgekomen? Bovendien zijn er veel niet paranormale verklaringen voor. First and foremost -> Pis... Pis?... Ja, pis. Tien tegen één dat er 's-nachts muizen en/of ratten in dat oude huis rondrennen. Wellicht houden ze er van om op handdoeken te pissen, dat stinkt namelijk ontzettend. andere mogelijke verklaringen zijn dat lucht door de kieren van de vloer omhoog trekt en er een paar dode muizen onder liggen of iets dergelijks. In ieder geval lijkt een stinkende handdoek me niet echt reden om paranormale verklaringen nodig te hebben.
[..]
Dode muis en/of zwaluwnest onder de vloer/in de muur.
[..]
Misschien is de vloer niet waterpas, in combinatie met de rottende muizen kan dit een unheimlich gevoel geven.
[..]
Toegegeven, dit is wel het vreemdste aan je ervaringen. Anderhalve meter is erg lang zeg maar ik twijfel. Ten eerste twijfel ik of de krassen en het geluid dat je hoorde een verband hebben. Het geluid lijkt me namelijk wel overéén komen met twee vechtende ratten/katten. Vechtende ratten het lijkt me niet onwaarschijnlijk omdat ratten ook al de beste verklaring geven voor de stank in het kamertje en de stinkende handdoek. Geloof me als ik zeg dat vechtende ratten een klereherrie geven, bij ons buiten lopen er veel rond en als ze vechten klinkt het doodeng. Soms valt er zelfs één tijdens het vechten een verdieping of 4 naar beneden, al stuiterend over de daken. Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat de krassen al in de deur zaten maar dat je er simpelweg nooit op gelet had totdat je zorgvuldig ging zoeken naar bewijs van je eigen perceptie. Overigens is het ook mogelijk dat de ratten of katten de krassen veroorzaakt hebben -> Big ass kat A heeft kat B op de vlucht en laat hem alle hoeken van de gang zien. Kat B Kan nergens meer heen en springt een paar keer met gestrekte klauwen tegen de deur op om de happende muil van Kat A te ontwijken.
[..]
was je verlamd tijdens de slaapverlamming want ik zie dat niet terug in het verhaal waar je op reageerd .quote:Zijn legio verklaringen voor in de moderne wetenschap.
http://www.sleepeducation.com/Disorder.aspx?id=36
Ik heb zelf jaren last gehad van slaapverlamming en lange tijd niet geweten wat het was, bang was ik er gelukkig niet voor.
[..]
tijdens een slaapverlamming zie je geen 10 mensen met kleren aan rond je bed staan in het licht , houd toch op .quote:Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.
Het is inderdaad veel logischer dat de kwade entiteit van een in 1573 aan lepra overleden voddenboer de krassen erin mentaleerde. Krassen vergelijken met een gat ter grote van een tennisbal is verder ook een beetje ridicuul.quote:Op donderdag 12 maart 2009 07:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Geloof je nou ECHT dat iemand krassen in de deur van anderhalve meter over het hoofd ziet ? dat merk je toch al op als je er gaat wonen ? als het nou milimeters waren maar ANDERHALVE METER ? kom op nou .
kan je je zo slecht inleven in een ander ? hoe vaak zie jij dingen in je huis van anderhalve meter over het hoofd ? dat je 3 jaar later denkt van " ow ik heb een schouw van 2 meter lang goh ... "
of " he er zit een scheur van anderhalve meter overdwars in mijn muur , ach ja , dat ik dat niet eerder gezien heb zeg " .. "heeee ik heb een gat ter groote van een bal op mijn wc deur , ach ja het zal er altijd wel gezeten hebben of twee vechtende muizen waarvan eentje errugg kwaad werd en de ander met zijn kopje een paar keer door de deur duwde in een groot rondje .
[..]
ergo: slaapverlamming.. Maar dat was mijn ervaring, deze ervaring kan een veelvoud aan verkaringen hebben, slaapverlamming is niet de enige slaapstoornis.quote:was je verlamd tijdens de slaapverlamming want ik zie dat niet terug in het verhaal waar je op reageerd .
[..]
Dat kan dus wel, niet alleen als gevolg van slaapverlamming maar door een veelvoud van stoornissen. Dat de ervaring plaats had juist voor het in slaap vallen is hier in ieder geval karakteristiek voor.quote:tijdens een slaapverlamming zie je geen 10 mensen met kleren aan rond je bed staan in het licht , houd toch op .
M.a.w. siface is niet goed snik?quote:Op donderdag 12 maart 2009 07:49 schreef Hanoying het volgende:
Dat kan dus wel, niet alleen als gevolg van slaapverlamming maar door een veelvoud van stoornissen. Dat de ervaring plaats had juist voor het in slaap vallen is hier in ieder geval karakteristiek voor.
hoeveel mensen heb jij tijdens je slaapverlamming ( je hebt het vaak gehad ) zeg je , rond je bed zien staan ? wat had hij aan , een driedelig kostuum en was zongebruind ? blond haar ? bruine krullen ? misschien wel een bril ? beschrijf dan eens , ik ben benieuwd aangezien je er ervaring mee hebt .quote:Op donderdag 12 maart 2009 07:49 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Het is inderdaad veel logischer dat de kwade entiteit van een in 1573 aan lepra overleden voddenboer de krassen erin mentaleerde. Krassen vergelijken met een gat ter grote van een tennisbal is verder ook een beetje ridicuul.
[..]
ergo: slaapverlamming.. Maar dat was mijn ervaring, deze ervaring kan een veelvoud aan verkaringen hebben, slaapverlamming is niet de enige slaapstoornis.
[..]
Dat kan dus wel, niet alleen als gevolg van slaapverlamming maar door een veelvoud van stoornissen. Dat de ervaring plaats had juist voor het in slaap vallen is hier in ieder geval karakteristiek voor.
Die redenatie is nu precies de reden dat mensen vaak niet willen inzien dat ze misschien wel een slaapstoornis hebben. Het is dan veiliger om te denken dat het aan "het huis ligt". Dat lijkt voor jezelf ook logischer omdat de ervaring gewoon echt lijkt en je onderbuik de oorzaak niet graag bij jezelf zoekt.quote:
Je gelooft in alles maar niet in slaapstoornissenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:03 schreef Summers het volgende:
[..]
hoeveel mensen heb jij tijdens je slaapverlamming ( je hebt het vaak gehad ) zeg je , rond je bed zien staan ? wat had hij aan , een driedelig kostuum en was zongebruind ? blond haar ? bruine krullen ? misschien wel een bril ? beschrijf dan eens , ik ben benieuwd aangezien je er ervaring mee hebt .
geef maar een link van een slaapstoornis waarbij je mensen rond je bed ziet staan
quote:Op maandag 9 januari 2006 17:56 schreef FlashingMoments het volgende:
schrok me echt dood! werd ik zo wakker zonder me te kunnen bewegen.. ik hoorde een vreemd gesuis alsof ik in een achtbaan zat.. ik voelde een vreemde druk op mn buik alsof er iemand boven op me zat..
ik kon a net onder mn wimpers doorgluren.. en ik zag heel duidelijk iemand in mn kamer staan.. !!!
Maar toen ik helemaal wakker werd en me weer kon bewegen verdween die persoon ook..
quote:Op donderdag 6 april 2006 10:15 schreef zatoichi het volgende:
Ha dat heb ik precies zo gehad. Ik was op vakantie in Bretagne, en werd midden in de nacht wakker. Ik keek naar de TV die daar stond, en die was statisch aan het storen. Op een gegeven moment zag ik naast de TV een silouette van een mens in diezelfde kleur en storingen als op de TV verschijnen. Ik weet niet of ik verlamd was, maar ik vond het wel supereng, en ben daarna met mijn hoofd onder de deken gaan liggen. (Ik was nog jong...)
Ook had ik het idee laatst dat er een megagrote spin van het plafond naar beneden viel, en onder mijn deken terecht kwam. Daar voelde ik hem ook over mijn been lopen. Pas daarna kon ik in wilde paniek mijn bed uit springen. (En mijn vriendin dus wakker maken)
De echte verlammingen heb ik niet, of althans niet zo ervaren.
quote:Op donderdag 6 april 2006 14:10 schreef anneja het volgende:
Ik heb het nog steeds regelmatig, met monsters onder het bed en alen het echt nare is dat waak en slaap steeds naadloos in elkaar over gaan, dus ik weet niet helemaal zeker dat ik wakker ben (dus dat ik *niet* het volgende moment onder het bed gesleurd word door...tja...iets). Wat helpt is om, als ik even wel echt wakker ben (en kan bewegen), omgekeerd in bed te gaan liggen. Als ik dan weer in slaap raak lig ik ineens weer goed in mijn bed --> dan weet ik dus dat ik slaap.
quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:22 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dat soort dingen horen er volgens mij bij. Een soort van hallucineren. Niet meer dan dromen volgens mij, maar dan levensecht.
Hoe vaak ik niet gezworen had dat iemand tegen me praatte of mijn keel dicht kneep of dat er een hand onder de dekens vandaan kwam met een mes etc.
De eerste paar keren raak je een beetje in paniek, maar daarna kun je 9 van de 10 keer tegen jezelf zeggen dat het niks is. Soms ben ik nog te ver weg om te beseffen wat het is.
Soms ben ik het echt zooo spuugzat. Als ik het eenmaal een keer heb gehad in een nacht dan blijft het maar doorgaan. En op de 1 of andere manier als je dan uiteindelijk weer kan bewegen voel ik me zo moe dat ik meteen weer wegdommel en het weer van voren af aan begin. Ik kan dat echt zeer pissig worden
Maar hoe harder je er tegen vecht hoe erger het wordt lijkt het wel.
Misschien. Ik weet niet hoe vaak hij het heeft gehad, soms heb je het in je hele leven maar één keer. Soms kan het ook net dat kleine beetje extra stress zijn, soms wat anders.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Bastard het volgende:
Dus in een ander huis gaan wonen kan een slaapverlamming direct doen verdwijnen?
Wat handig , misschien een communie oprichten voor mensen met de gemuteerde vorm van slaapverlamming ( die niet verlamd raken bijv en het ook overdag hebben en ipv schimmen gedetailleerde mensen gaan zien ) en dat ze gewoon onderling van huis verwisselen mocht het weer voorkomen .quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:15 schreef Bastard het volgende:
Dus in een ander huis gaan wonen kan een slaapverlamming direct doen verdwijnen?
Volledig off topic Summers. In dit geval had hij het in zijn bed, vlak voordat hij in slaap viel terwijl zijn ega al sliep.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Wat handig , misschien een communie oprichten voor mensen met de gemuteerde vorm van slaapverlamming ( die niet verlamd raken bijv en het ook overdag hebben en ipv schimmen gedetailleerde mensen gaan zien ) en dat ze gewoon onderling van huis verwisselen mocht het weer voorkomen .
Je hebt gelijk, terug naar de reuze vechtende muizen die bonzen en diepe krassen maken van anderhalve meter op douchedeuren die ongeveer 2 meter hoog zijn .quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:41 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Volledig off topic Summers. In dit geval had hij het in zijn bed, vlak voordat hij in slaap viel terwijl zijn ega al sliep.
En niet bij alle slaapstoornissen treedt verlamming op btw.
Je bent net Denninger eigenlijk, maar dan zijn spiegelbeeldquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:06 schreef Summers het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, terug naar de reuze vechtende muizen die bonzen en diepe krassen maken van anderhalve meter op douchedeuren die ongeveer 2 meter hoog zijn .
misschien hadden ze een trampoline , gooiden zichzelf tegen de deur meerdere keren voordat het lukte , ( vandaar dat gebons ) tot hun klauwtjes in de deur zaten en gleden ze zo anderhalve meter naar beneden .
Sorry ben een beetje melig , ik zal het niet meer doen .quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je bent net Denninger eigenlijk, maar dan zijn spiegelbeeld
Dat met die sleutel heeft iedereen toch wel eens gehad. uit elkaar springende glazen en lopende koelkasten vind ik vreemder. Maar ja, soms moet je ook niet overal iets achter zoeken. Gisternacht lag ik wakker en ik hoorde iets van "krrrrr... krrrr... krrrr..." dus ik dacht dat mijn vrouw wazig zat te ademen of zoiets. Dus ik doe mijn bedlamp (quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef Bastard het volgende:
Maar heeft iemand nog een goed spookverhaal?
Ik heb zelf naast de figuren die ik op mn kamer gezien heb, lopend dan wel stilstaand wel aparte dingen meegemaakt.
Voorbeeldje, in een woonflat naast een verpleegtehuis kreeg ik een nieuwe kamer. Eigenlijk een kippenhok, met eigen douche en wastafel, maar deze was luxe met een balkon, en ik had een kamer zonder balkon. I was moving up.
Dus ik kreeg de sleutel van de kamer, en loop naar binnen.. op de stinkende gordijnen en bevlekte vloertegels na een lege kamer. Ik leg de sleutel op de wastafel.
Goed, we gaan spullen verhuizen, wat zetten we als eerste over? Juist, een muziekje. Dus ik zet een stereomeubel neer en een radio.
Een vriend van me komt aanlopen, of ik trek had in een pilsje. Ja tuurlijk!
Even de deur afsluiten. Geen sleutel!Vreemd ik had hem toch op de wastafel gelegd, nog geen 10 minuten geleden? Zoeken in broekzak.. niks, andere kamer.. nee hier heb ik alleen de radio gepakt?
Nou ja, bier klonk aanlokkelijk, verder stond er niks in de kamer.. kan wel even zo dicht.
Een half uurtje later, we zaten lekker met ons biertje op de gang bedachten we dat er nieuw bier moest gaan komen, anders redden we de avond niet. Maar met boodschappen doen wil ik toch graag mn kamer even afsluiten, ondanks dat er dan niks in stond.
Dus ik loop weer naar binnen om nog eens op de wastafel te kijken.. leeg.. kijk ik vervolgens op het stereomeubeltje...de sleutel!! recht voor me.. niet te missen.
Terwijl ik notabene nog de radio opgetild heb, om het meubeltje heen ben gegaan, alles.. geen sleutel.
Toch bizar?
Maar goed, dit soort gebeurtenissen gebeurde aan de lopende band in dat huis, we noemde dat soort gebeurtenissen 'capser' naar casper het spookje. Omdat ze nu en dan er iets vreemds onverklaarbaars gebeurde dat niemand kon verklaren, maar meer een beetje plagerijen waren.
Zo heb ik glazen gehad in de kast die midden in de nacht kapot sprongen, ook echt uitelkaar spatten. Sleutels aan het haakje aan de muur die heen en weer slingerde en na stil hangen weer gingen slingeren.
koelkast die ineens begonnen te lopen van zijn plek, gewoon halve meter naar voren gekomen.. zonder aanwijsbare reden en daarna niet meer.
Dingen kunnen ook een bovennatuurlijke verklaring hebben , dat is toch ook een verklaring .quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:23 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dat met die sleutel heeft iedereen toch wel eens gehad. uit elkaar springende glazen en lopende koelkasten vind ik vreemder. Maar ja, soms moet je ook niet overal iets achter zoeken. Gisternacht lag ik wakker en ik hoorde iets van "krrrrr... krrrr... krrrr..." dus ik dacht dat mijn vrouw wazig zat te ademen of zoiets. Dus ik doe mijn bedlamp () aan en luister eens goed naast het hoofd van mijn vrouw. Hmm.. nee, zij is het niet. Na even rondspeuren merk ik dat het geluid komt van de deur naar de keuken. Heel ritmisch komt er een geluid af alsof er iemand met een ratel schudt. Best wel hard ook.
Hmm... vreemd.. Dus ik doe de deur eens open en doe hem even goed dicht en wat denk je??
Hmmm... Nee.. Hij gaat rustig door met ratelen, en behoorlijk hard.
Dus wat doe ik?
Ik ga naar bed en denk "het zal wel goed zijn".
En Hanoying zag dat het goed was.![]()
Als je aan alle dingen die een beetje out of the ordinary zijn waarde gaat hechten en ze allemaal onthoudt dan kan ieder mens met een heel scala aan ervaringen komen die "onverklaarbaar" zijn. Het is aan de waarnemer om er al dan geen waarde aan te hechten. Een rationeel mens weet dat het in de kern verklaarbaar zal zijn (ook lopende koelkasten en uit elkaar springende glazen), maar hij hoeft dan niet eens per se een verklaring te hebben. het feit dat er ongetwijfeld een verklaring is is genoeg.
Ontnuchterendquote:Op donderdag 12 maart 2009 06:40 schreef Hanoying het volgende:
Meeste reacties op Siface's post zijn toch in de trant van "Sjesus, het spookt echt" en maken je alleen maar banger. Skeptische analyse van je eerste post:
[..]
Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.
Ja lees maar in deel #2. Het verhaal over schaduwgeesten. Sp00kverhalen IIquote:Op donderdag 12 maart 2009 10:09 schreef Bastard het volgende:
Maar heeft iemand nog een goed spookverhaal?
Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Dingen kunnen ook een bovennatuurlijke verklaring hebben , dat is toch ook een verklaring .
het eerste waar je aan denkt is namelijk een rationele verklaring , vaak wil je dat ook graag omdat het alternatief te eng is .
Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...quote:Op donderdag 12 maart 2009 10:18 schreef Summers het volgende:
heel vaak periodes dat er op de deur werd gebonst en dat er niemand stond , het was alleen eng als ik er wakker van werd en half slaperig de deur opendeed en er niemand stond , dan voel je je wel ff klote dat je de deur had opengedaan zonder eerst te kijken .
Je krijgt niet alles wat je wilt he , hoe weet jij nou of het niet te eng is of wel ..quote:Op donderdag 12 maart 2009 14:08 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat mes snijdt aan 2 kanten. Mensen zoals jij zien maar al te graag het alternatief terwijl dat lang niet altijd terecht hoeft te zijn. Daarnaast denk ik eerder dat die mensen een rationele verklaring willen omdat ze simpelweg niet geloven dat er een alternatief bestaat. Niet dat het te eng is.
onzichtbare grappenmakers dan .quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd kut irritant. Van die grappenmakers die denken leuk te zijn ofzo...
Ik kan me daar volledig in inleven Summers... oprotten met die kutgeintjes in het midden van de nacht bij mensen die NACHTRUST willen!
Dit is spookverhalen, niet mannen die grapjes maken en verder ga ik het je niet eens uitleggen .quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:52 schreef Flammie het volgende:
[..]
Gewoon een paar man die aangepakt moeten worden![]()
![]()
Ik zou ook behoorlijk boos worden hoor.
Sorry, late reactie, ik had het druk. Weet je, ik denk niet echt dt het nut heeft dat ik nu echt ga roepen dat ik geloof dat het daar echt spookte. Misschien, misschien niet. Ik weet alleen wat ik in dat huis heb meegemaakt en hoop er nooit meer te wonen. Maar toch even een reactie op het bovenstaande.quote:Op donderdag 12 maart 2009 06:40 schreef Hanoying het volgende:
[..]
So far so good, oud huis in Den Haag.
[..]
Veel insecten en raren beestjes zijn inderdaad niet vreemd voor een oud huis. Naaktslakken komen altijd alleen 's-nachts.
[..]
Je brengt dit als feit, "als je een handdoek op de grond laat liggen dan stinkt hij de volgende dag ontzettend".. Maar hoe vaak is het voorgekomen? Bovendien zijn er veel niet paranormale verklaringen voor. First and foremost -> Pis... Pis?... Ja, pis. Tien tegen één dat er 's-nachts muizen en/of ratten in dat oude huis rondrennen. Wellicht houden ze er van om op handdoeken te pissen, dat stinkt namelijk ontzettend. andere mogelijke verklaringen zijn dat lucht door de kieren van de vloer omhoog trekt en er een paar dode muizen onder liggen of iets dergelijks. In ieder geval lijkt een stinkende handdoek me niet echt reden om paranormale verklaringen nodig te hebben.
[..]
Dode muis en/of zwaluwnest onder de vloer/in de muur.
[..]
Misschien is de vloer niet waterpas, in combinatie met de rottende muizen kan dit een unheimlich gevoel geven.
[..]
Toegegeven, dit is wel het vreemdste aan je ervaringen. Anderhalve meter is erg lang zeg maar ik twijfel. Ten eerste twijfel ik of de krassen en het geluid dat je hoorde een verband hebben. Het geluid lijkt me namelijk wel overéén komen met twee vechtende ratten/katten. Vechtende ratten het lijkt me niet onwaarschijnlijk omdat ratten ook al de beste verklaring geven voor de stank in het kamertje en de stinkende handdoek. Geloof me als ik zeg dat vechtende ratten een klereherrie geven, bij ons buiten lopen er veel rond en als ze vechten klinkt het doodeng. Soms valt er zelfs één tijdens het vechten een verdieping of 4 naar beneden, al stuiterend over de daken. Het lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk dat de krassen al in de deur zaten maar dat je er simpelweg nooit op gelet had totdat je zorgvuldig ging zoeken naar bewijs van je eigen perceptie. Overigens is het ook mogelijk dat de ratten of katten de krassen veroorzaakt hebben -> Big ass kat A heeft kat B op de vlucht en laat hem alle hoeken van de gang zien. Kat B Kan nergens meer heen en springt een paar keer met gestrekte klauwen tegen de deur op om de happende muil van Kat A te ontwijken.
[..]
Zijn legio verklaringen voor in de moderne wetenschap.
http://www.sleepeducation.com/Disorder.aspx?id=36
Ik heb zelf jaren last gehad van slaapverlamming en lange tijd niet geweten wat het was, bang was ik er gelukkig niet voor.
[..]
Al met al heb je dus slechts twee dingen meegemaakt. Ten eerste het geluid op de gang toen je aan het douchen was en dit kan prima veroorzaakt zijn door twee vechtende ratten/katten en en ten tweede heeft je vriend mensen aan jullie bed zien staan wat een klassiek teken is van een slaapstoornis. De rest is onderbuik.
Tja.. Het klinkt allemaal wel erg mysterieus in ieder geval. Maar ik ben wel vrij onverbeterlijk dus stel dat ik uitga van de volgende situaties:quote:
Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:22 schreef Hanoying het volgende:
Edit (toevoeging):
Eigenlijk doodzonde dat je de deur van de badkamer niet even open getrokken had om te kijken waar al dat geluid vandaan kwam in plaats van je vader te bellen vanuit de badkamer!Dan had je geweten wat er voor verantwoordelijk was en was je je misschien alleen even kapot geschrokken van twee vechtende katten. Nu zul je het nooit weten en blijft het altijd een angstige herinnering
![]()
Dat vind ik een mooie quote hoor maar ik heb een kritische noot.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat moet je maar net durven op dat moment, voor hetzelfde geldt staat er een inbreker met een bijl. Men is bang van het onbekende.
quote:Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Een aantal jaar geleden heb ik in een oud huis in Den Haag gewoond. De straat (vlakbij Hollands spoor) heet 'Het zieken'. We hebben ons nooit echt afgevraagd waar die naam vandaan kwam. Ik vond het een heel gezellig huis. Sfeer was goed, midden in het centrum, oude houten vloeren, antieke schuifdeuren, je kent het wel. Ik woonde op de eerste etage.
Al snel bleek dit huis toch wel wat vreemde trekjes te hebben. Er zaten ontzettend veel insecten, grote spinnen, rare beestjes in de muren. Op zich niet zo vreemd voor een oud huis. Wat wel enigszins apart was waren de ontzettend grote naaktslakken die daar rondkropen. Ze kwamen alleen 's nachts, 's ochtends waren ze nergens te bekennen. Heb er ooit eens één gevangen in een grote beker. 't Beest was de volgende dag weg.
Wat ook nogal vreemd was, was dat als je een handdoek op de vloer legde, je hem direct twee keer kon wassen, omdat hij verschrikkelijk stonk, echt een verrotte lucht. Verder was er een klein kamertje naast de woonkamer (open met een toogje erin) waar ik en mijn man absoluut niet in konden. Ik werd daar echt kotsmisselijk.
Ik vrees dat jullie gewoon een slecht sex leven hebben !![]()
Het was een beetje een vreemd ingedeelde etage waar ik woonde. Je had een woonkamer en slaapkamer aan elkaar en je moest over de gang voor de badkamer, keuken etc. Die gang was niet te doen. Als je daar liep had je echt het gevoel of je tegen de muur werd geduwd. We werden er zo misselijk van. Ach ja denk je dan nog, een oud huis, het zal wel.
Op een gegeven moment stond ik onder de douche aan het eind van de gang (ik woonde er toen 6 maanden ofzo). Ineens hoorde ik gekrab en gebons aan de deur. Ik dacht aan een kat, maar het werd steeds luider. Ik volledig in paniek, mijn vader gebeld (telefoon zat in mijn broekzak). Gelukkig (of misschien juist niet) had ik de gewoonte altijd de deur van de badkamer op slot te doen. Toen ik (met papa aan de andere kant van de deur) eindelijk de deur open durfde te doen, bleken er krassen in de deur te staan (3 of 4) van wel anderhalve meter lang en goed diep. Mijn vader heeft ze gezien, maar er nooit over willen spreken. Het was gewoon een bijzonder grote kat geweest volgens hem…
Toen ik mijn man dit vertelde, kwamen de verhalen bij hem los. Hij had gezwegen omdat hij bang was dat ik in paniek zou raken.
Hij had eens op bed gelegen en een grote zwarte schaduw boven zich zien verschijnen die 'op hem viel'. Echt vreselijk had dat gevoeld. Verder had hij meegemaakt dat we samen in bed lagen en hij iets heel vreemds had gezien. Ik lag toen blijkbaar half te slapen. Hij was net in bed gestapt en nog klaarwakker. Was dus geen droom. Rondom het bed stonden mensen, een stuk of 10 naar ons te kijken. Ze waren bleek, zagen er ziek uit. Ze hadden oude kleren aan (soort antieke arbeiderskleren of lompen ofzo).
Heb nog een paar maanden in dat huis gewoond. Erger is het niet geworden. Mijn man heeft die figuren geloof ik ook niet meer gezien. We waren er iig niet echt welkom. Vreemd was wel dat de sfeer daar ontzettend kon omslaan: het ene moment was het gezellige, het andere moment dacht je dat je in een horrorfilm vastzat.
Een half jaar later ben ik erachter gekomen waarom die straat Het Zieken heet: er heeft sinds de 14e eeuw een leprooshuis gestaan waar melaatsen werden opgesloten. Later was het een ziekenhuis geworden, tot ergens in de 19e eeuw.
Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar die krassen in de deur stonden er echt... Huizen zijn later volledig gerenoveerd. Ik hoop voor de nieuwe bewoners dat ik het allemaal bij elkaar gefantaseerd heb.
Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:03 schreef Summers het volgende:
[..]
hoeveel mensen heb jij tijdens je slaapverlamming ( je hebt het vaak gehad ) zeg je , rond je bed zien staan ? wat had hij aan , een driedelig kostuum en was zongebruind ? blond haar ? bruine krullen ? misschien wel een bril ? beschrijf dan eens , ik ben benieuwd aangezien je er ervaring mee hebt .
geef maar een link van een slaapstoornis waarbij je mensen rond je bed ziet staan of op je werk of op straat , want mensen zien niet alleen geesten als ze in bed liggen namelijk of als ze met slapen bezig zijn .
Misschien zijn het niet altijd andere mensen die een veelvoud van stoornissen hebben en van daaruit praten en dingen beredeneren ...............
quote:Op zondag 15 maart 2009 13:35 schreef Zon het volgende:
[..]
Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Wat voor bewijzen?quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
Nou, post ze dan!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!I
dan ben je de eerste en ga je de geschiedenis veranderen..congrats!quote:Op zondag 15 maart 2009 15:53 schreef JeanPaulvdveeken het volgende:
Geesten bestaan zeker,daar ben ik 100% zeker van.Heb zelfs bewijzen!Ik was vroeger ook heel sceptisch over geesten,maar nu ik het zelf meemaak,weet ik wel beter.
Damn, ik ken dezelfe boerderij en ook ik heb er vage dingen meegemaakt...quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:04 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb vroeger ook wel is wat meegemaakt op vakantie, hier in nederland, in ommen.
Camping de kleine wolf, daar zijn we ongeveer 5 jaar achtereen op vakantie geweest. Hele mooi omgeving, mooi bos rondom.
Beetje buiten de camping had je een weg naar harderberg of ommem, 1 van de 2 waar je een zijweg had met een boerderij die niet meer bewoond was. Overdag was er weinig te merken maar we zijn daar een keer savonds geweest en dat staat me altijd bij.
We gingen met een groepje daarheen. Paar jongens en een paar meisjes. We hadden een zaklamp mee en hoe dichter we bij het huis kwamen hoe zwakker het lampje werd. Eenmaal bij het huis deed deze lamp het niet meer. Het voelde daar zo eng en zo niet oké dat ik niet besloten had om naar binnen te gaan. We hoorden serieus rare geluiden uit het huis, net of iemand met een hamer ergens op stond te rammen en hierdoor besloten we om maar niet naar binnen te gaan.
Toen we de weg afliepen kwam er in 1x uit het niets een auto te voorschijn die vol op ons in kwam rijden. Je zag niks door de ramen, die waren 100% zwart en de auto zag eruit of deze uit de sloot gevist was. Wij rennen natuurlijk en de auto stopte zo 100m achterons om vervolgens niks meer van te zien en te horen.
Dit staat me nog steeds bij (3-4 jaar geleden).
Wat ik ook nog heb meegemaakt is dat een oom van mij vorige week zaterdag (11 november) is overleden. Die avond waren wij allemaal aanwezig bij hem toen hij ze laatste adem uitblies. Toen ik eenmaal savonds naar de wc liep en terug kwam voelde ik op de gang zo nadrukkelijk zijn aanwezigheid.. maar dit voelde heel vertrouwd en goed, ik kreeg er spontaan een glimlach van op me gezicht terwijl het toch echt een hele trieste avond was.
Sindsdien heb ik het gevoel dat hij over me waakt. Een haal raar gevoel maar toch ook wel weer een heel veilig gevoel.
Buren heb je daar amper, het staat tussen de bebossing in namelijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dat van die auto is niet zo eng.. dat kan de politie zijn of de buren die daar mensen willen weghouden.
Ik vond het enkel opmerkelijk, én voor mij een teken dat er meer is tussen hemel en aarde. én datgene wat er zijn kan is onbekend, en voor het onbekende zijn we wél bang.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:26 schreef Flammie het volgende:
hahah het is donker, het is afgelegen en mensen zijn bang voor spoken
Er lopen verkrachters rond, die autobestuurder kon een serial killer zijn, iemand kon ontvoerd worden door een geschifte ontsnapte gek, maar waar zijn we allemaal bang voor:..... spoken![]()
!!!
De wereld draait wat dat betreft heel erg door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |