abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66809896
Ik heb nog niet alles doorgelezen maar wat één topic. Ik vind dit soort verhalen heel erg interessant. Het is prachtig om te lezen. De angst straalt er van af.

Ik heb zelf meerdere dingen meegemaakt. Pas geleden nog, ik moest de telefoon terug leggen op de houder. Deze houder bevindt zich op de slaapkamer van mijn ouders. Vreemd genoeg was het licht al aan. Terwijl mijn ouders al een hele tijd onder zaten. Ik loop de kamer op en toen ik op de helft van de kamer was ging het licht spontaan uit. Ik legde de telefoon op de houder en ik probeerde het licht weer aan te zetten. Het licht deed het gewoon en ik heb er 1 kwartier naar zitten te staren.

Een ander raar verhaal... Dit verhaal gebeurde 3 jaar geleden. Ik zat te slapen en ik moest heel erg naar de wc. Ik hield het op zoals altijd. Op het laatste moment ging ik toch maar naar de wc. Mijn ouders zaten nog onder en toen ik klaar was liep ik nog even naar mijn ouders. Zij zaten te roken, terwijl mijn vader de rook van zijn sigaret uitblies vormde het een ronde cirkel boven zijn hoofd. Tot drie maal toe is hem dat gelukt. Mijn ouders dachten dat het spookte in huis en zijn de hele nacht op gebleven.

Weer een ander verhaal. Dit verhaal vertelde mijn vader. Hij heeft er nooit iets over verteld tegen zijn familie. Hij vertelde: "Toen ik in het huis van jouw opa sliep, dus mijn vader. De slaapkamerdeur stond elke nacht open. Ik kon de zoldertrap zien. En op die zoldertrap zat op 'n nacht een klein mannetje. Het was net een kabouter zo klein was hij. Hij legde kaarten. Ik weet niet of je het spel patience kent die je nu op de computer kunt spelen. Maar daar leek het op. Dit mannetje had ook een soort van tovenaars hoed op. Echt een punthoed. En op die punthoed zat een halve maan bevestigt."

Dit vertelde hij mij 's morgens. In de middaguren gingen we naar mijn tante. Mijn tante sliep op de kamer naast mijn vaders oude slaapkamer. Zij bevestigde dit heel verhaal.
pi_66846851
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 20:13 schreef Stoeprand het volgende:

[..]

Volgens mij was het iemand anders. Ik weet nog dat diegene vertelde dat hij/zij een man zag van ongeveer 2 meter lang, in een lange jas, een hoge hoed en lichtgevende gele ogen. Die user fietste door een bos op de Veluwe ofzo, ik weet het niet precies meer.

Topic waar het in staat is trouwens deze. Waar weet ik niet
Weleens iets onverklaarbaars meegemaakt? ?
  maandag 9 maart 2009 @ 08:12:46 #28
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_66849608
TVP
  maandag 9 maart 2009 @ 08:14:39 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66849629
quote:
Ja die was goed!
The truth was in here.
  maandag 9 maart 2009 @ 08:39:51 #30
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66849907

tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 9 maart 2009 @ 10:55:03 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_66853072
Ik sliep een keer bij mijn ouders op de bank , het was al laat en het was donker .
Vanaf de bank had je zicht op een slaapkamer waar niemand was , de deur stond open en het enige wat je vanaf de bank zag was dus de open deur van de lege donkere slaapkamer en een witte kledingkast .
Mijn ouders sliepen al en ik was nog wakker , plotseling voelde ik een slechte aanwezigheid in die slaapkamer , het was zo sterk dat ik maar bleef kijken naar die slaapkamer , na 5 minuten of langer kijken , was het net of het gordijn werd opzij geschoven in die slaapkamer waardoor het licht van de lantaarnpaal buiten naar binnen scheen op die witte kledingkast en toen zag ik heel duidelijk de schaduw van een man met een hoed ,
Ik gilde van angst en trok de deken over me heen en riep mijn vader wakker die uit bed stommelde , toen hij in de woonkamer was aangekomen kwam ik onder de deken vandaan , maar toen was de verschijning al weg .
No way dat ik nog een nacht bleef slapen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 9 maart 2009 @ 13:31:13 #32
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66857506
Wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt:
- radio op zolder die midden in de nacht kei- en keihard aanging, en nadat mijn vriend en ik wakker schrokken ook spontaan weer uit ging. Heel angstaanjagend, we hebben de rest van de nacht geen oog meer dichtgedaan.
- scheerapparaat van mijn vriend dat spontaan aanging
- elektrische tandenborstel van mijn dochter die spontaan aanging
- zonnebril van mijn dochter die uit het niets opeens van de tafel op de grond viel.
- wel een grappige: onze telefoon boven maakte een hele tijd regelmatig 's nachts bliepgeluiden, waardoor we telkens wakker werden. De laatste tijd hoorden we geen geblieb meer. Ik zei tegen mijn vriend: mooi dat het is opgehouden. En wel stom dat het altijd 's nachts was.
De volgende ochtend, bij daglicht, bliepte het ding weer .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 9 maart 2009 @ 14:25:47 #33
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66859568
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren. Hier gaat ie.

Een aantal jaar geleden heb ik in een oud huis in Den Haag gewoond. De straat (vlakbij Hollands spoor) heet 'Het zieken'. We hebben ons nooit echt afgevraagd waar die naam vandaan kwam. Ik vond het een heel gezellig huis. Sfeer was goed, midden in het centrum, oude houten vloeren, antieke schuifdeuren, je kent het wel. Ik woonde op de eerste etage.

Al snel bleek dit huis toch wel wat vreemde trekjes te hebben. Er zaten ontzettend veel insecten, grote spinnen, rare beestjes in de muren. Op zich niet zo vreemd voor een oud huis. Wat wel enigszins apart was waren de ontzettend grote naaktslakken die daar rondkropen. Ze kwamen alleen 's nachts, 's ochtends waren ze nergens te bekennen. Heb er ooit eens één gevangen in een grote beker. 't Beest was de volgende dag weg.
Wat ook nogal vreemd was, was dat als je een handdoek op de vloer legde, je hem direct twee keer kon wassen, omdat hij verschrikkelijk stonk, echt een verrotte lucht. Verder was er een klein kamertje naast de woonkamer (open met een toogje erin) waar ik en mijn man absoluut niet in konden. Ik werd daar echt kotsmisselijk.

Het was een beetje een vreemd ingedeelde etage waar ik woonde. Je had een woonkamer en slaapkamer aan elkaar en je moest over de gang voor de badkamer, keuken etc. Die gang was niet te doen. Als je daar liep had je echt het gevoel of je tegen de muur werd geduwd. We werden er zo misselijk van. Ach ja denk je dan nog, een oud huis, het zal wel.

Op een gegeven moment stond ik onder de douche aan het eind van de gang (ik woonde er toen 6 maanden ofzo). Ineens hoorde ik gekrab en gebons aan de deur. Ik dacht aan een kat, maar het werd steeds luider. Ik volledig in paniek, mijn vader gebeld (telefoon zat in mijn broekzak). Gelukkig (of misschien juist niet) had ik de gewoonte altijd de deur van de badkamer op slot te doen. Toen ik (met papa aan de andere kant van de deur) eindelijk de deur open durfde te doen, bleken er krassen in de deur te staan (3 of 4) van wel anderhalve meter lang en goed diep. Mijn vader heeft ze gezien, maar er nooit over willen spreken. Het was gewoon een bijzonder grote kat geweest volgens hem…

Toen ik mijn man dit vertelde, kwamen de verhalen bij hem los. Hij had gezwegen omdat hij bang was dat ik in paniek zou raken.

Hij had eens op bed gelegen en een grote zwarte schaduw boven zich zien verschijnen die 'op hem viel'. Echt vreselijk had dat gevoeld. Verder had hij meegemaakt dat we samen in bed lagen en hij iets heel vreemds had gezien. Ik lag toen blijkbaar half te slapen. Hij was net in bed gestapt en nog klaarwakker. Was dus geen droom. Rondom het bed stonden mensen, een stuk of 10 naar ons te kijken. Ze waren bleek, zagen er ziek uit. Ze hadden oude kleren aan (soort antieke arbeiderskleren of lompen ofzo).

Heb nog een paar maanden in dat huis gewoond. Erger is het niet geworden. Mijn man heeft die figuren geloof ik ook niet meer gezien. We waren er iig niet echt welkom. Vreemd was wel dat de sfeer daar ontzettend kon omslaan: het ene moment was het gezellige, het andere moment dacht je dat je in een horrorfilm vastzat.

Een half jaar later ben ik erachter gekomen waarom die straat Het Zieken heet: er heeft sinds de 14e eeuw een leprooshuis gestaan waar melaatsen werden opgesloten. Later was het een ziekenhuis geworden, tot ergens in de 19e eeuw.

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar die krassen in de deur stonden er echt... Huizen zijn later volledig gerenoveerd. Ik hoop voor de nieuwe bewoners dat ik het allemaal bij elkaar gefantaseerd heb.
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 9 maart 2009 @ 14:33:26 #34
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66859896
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:25 schreef siface het volgende:
Ik heb nog een leuke. Vraag me nog steeds af of dit echt gebeurd is, of dat zowel ik als mijn man tijdelijk niet goed bij ons hoofd waren. Hier gaat ie.

-knip-
shit enge shizzel!!!
stay frosty
pi_66906136
TVP
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2009 @ 19:07:58 #36
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66906911
Eng verhaal siface, was die woning een huurwoning? Ms dat je anders nog contact kunt opnemen met de nieuwe bewoners. Echt griezelig, zulke dingen zie je vaak op tv bij bv 'A Haunting'. Je hebt toevallig geen foto's van het huis zeker he?

In het huis waar ik nu woon valt het nog mee, ondanks dat een vrouw er onder verdachte omstandigheden is overleden. Haar man overleed niet veel later, terwijl ze beiden jong waren, net 50 plus. Mijn dochter heeft het wel eens over dat ze bang is, dat er een man in haar kamer is. Maar dit kan ook fantasie zijn van een driejarige.

Zelf hebben we wel eens last gehad van lampen die spontaan aan- en uitgaan, en ijskoud terwijl de kachel op 21 staat. Soms wel eens een vage schim gezien, en geregeld zijn spullen die altijd een vaste plek hebben spontaan weg.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66907208
Top topic

Heb zelf niet zo heel veel meegemaakt. Af en toe een schaduw gedaante in de slaapkamer die even in de kamer was en vervolgens door de deur heen verdween.

Hoor dat vaker dat mensen schaduwgedaantes naast het bed hebben staan en zich verrot schrikken. Zou misschien verklaard kunnen worden doordat ogen niet juist zien in het donker en daarom iets creeeren dat op een gedaante lijkt maar alsnog even schrikken als je denkt dat een of ander wezen daar staat.
Genieten is toegestaan!!!
pi_66908849
Siface, heet die straat nog steeds zo? Op welk nr woonde je? Dan loop ik er een keer langs, werk niet ver van Denhaag HS
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:15 schreef Topspin het volgende:
Top topic

Heb zelf niet zo heel veel meegemaakt. Af en toe een schaduw gedaante in de slaapkamer die even in de kamer was en vervolgens door de deur heen verdween.

Hoor dat vaker dat mensen schaduwgedaantes naast het bed hebben staan en zich verrot schrikken. Zou misschien verklaard kunnen worden doordat ogen niet juist zien in het donker en daarom iets creeeren dat op een gedaante lijkt maar alsnog even schrikken als je denkt dat een of ander wezen daar staat.
Ja. dat klopt. Ik heb dat ook wel eens.
Lambo of Rekt
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:09:51 #39
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66909272
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Djeez het volgende:
Eng verhaal siface, was die woning een huurwoning? Ms dat je anders nog contact kunt opnemen met de nieuwe bewoners. Echt griezelig, zulke dingen zie je vaak op tv bij bv 'A Haunting'. Je hebt toevallig geen foto's van het huis zeker he?

In het huis waar ik nu woon valt het nog mee, ondanks dat een vrouw er onder verdachte omstandigheden is overleden. Haar man overleed niet veel later, terwijl ze beiden jong waren, net 50 plus. Mijn dochter heeft het wel eens over dat ze bang is, dat er een man in haar kamer is. Maar dit kan ook fantasie zijn van een driejarige.

Zelf hebben we wel eens last gehad van lampen die spontaan aan- en uitgaan, en ijskoud terwijl de kachel op 21 staat. Soms wel eens een vage schim gezien, en geregeld zijn spullen die altijd een vaste plek hebben spontaan weg.
Jouw huis klinkt ook leuk. Als ik nog op m'n oude adres had gewoond hadden we eens kunnen ruilen . lampje aanlaten 's nachts voor je dochter doet wonderen... En ineens ijskoud: ha klinkt bekend

Ik heb nog wel ergens een foto, maar daar staat niets boeiends op ofzo. Was idd een tijdelijke huurwoning. Ze zijn nu volledig gerenoveerd en erg duur. Ik denk niet dat de mensen die daar wonen zin hebben in een 'gestoord wijf dat in geesten gelooft' aan de deur .

[ Bericht 1% gewijzigd door siface op 10-03-2009 20:36:55 (niet goed gelezen) ]
64= Monoton + Minimal
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:14:17 #40
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66909497
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:00 schreef EggsTC het volgende:
Siface, heet die straat nog steeds zo? Op welk nr woonde je? Dan loop ik er een keer langs, werk niet ver van Denhaag HS
[..]

Ja. dat klopt. Ik heb dat ook wel eens.
Jup 'Het Zieken', dat is die straat met die gracht in het midden, die uitkomt op het Rijswijkse plein. Ik woonde geloof ik op 148 ofzo(tijd geleden alweer, ben sindsdien alweer 7 keer verhuisd) eerste verdieping. Alles is volledig gerenoveerd, dus als het er al zat zal het wel weg zijn.

Oh trouwens. Die schaduw die mijn man boven het bed zag was midden op de dag. Toen hij die mensen rond het bed zag, was het licht nog aan. Brrr
64= Monoton + Minimal
pi_66915925
Schaamteloze tvp omdat ik nog niks meegemaakt heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  Redactie Frontpage dinsdag 10 maart 2009 @ 22:40:47 #42
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_66916598
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:09 schreef siface het volgende:

[..]

Jouw huis klinkt ook leuk. Als ik nog op m'n oude adres had gewoond hadden we eens kunnen ruilen . lampje aanlaten 's nachts voor je dochter doet wonderen... En ineens ijskoud: ha klinkt bekend

Ik heb nog wel ergens een foto, maar daar staat niets boeiends op ofzo. Was idd een tijdelijke huurwoning. Ze zijn nu volledig gerenoveerd en erg duur. Ik denk niet dat de mensen die daar wonen zin hebben in een 'gestoord wijf dat in geesten gelooft' aan de deur .
Een lampje doet zeker wonderen. Enkele maanden geleden lag mijn vrouw na haar bevalling een week in het ziekenhuis. Dochterlief kon mooi bij Opa en Oma slapen, maar ik moest helemaal alleen in het spookhuis slapen. Ik scheet zeven kleuren, en had 's nachts mijn dochters felste nachtlampje in, anders durfde ik niet te slapen. Desondanks sliep ik met mijn hoofd onder de dekens...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_66916895
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:40 schreef Djeez het volgende:

[..]

Een lampje doet zeker wonderen. Enkele maanden geleden lag mijn vrouw na haar bevalling een week in het ziekenhuis. Dochterlief kon mooi bij Opa en Oma slapen, maar ik moest helemaal alleen in het spookhuis slapen. Ik scheet zeven kleuren, en had 's nachts mijn dochters felste nachtlampje in, anders durfde ik niet te slapen. Desondanks sliep ik met mijn hoofd onder de dekens...
Waarom niet interesse tonen in die wezens en proberen in contact te komen met ze? Misschien zijn ze wel wanhopig en bedoelen ze het helemaal niet verkeerd Kun je ze nog helpen ook met ontsnappen uit deze wereld waarna ze vredig kunnen gaan waar ze thuis behoren Kan zijn dat ze dus echt om hulp roepen en niet goed weten hoe ze om die hulp moeten vragen.

Maar dat kan dan weer overtrokken fantasie zijn Denk dan wel dat wanneer geesten hier aanwezig zijn in huizen of bossen dat ze onterecht achterblijven en elders thuis horen. Dus zo vreemd is die gedachte niet om ze proberen te helpen, anders ghostbusters inschakelen
Genieten is toegestaan!!!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:58:13 #44
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_66917656
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:46 schreef Topspin het volgende:

[..]

Waarom niet interesse tonen in die wezens en proberen in contact te komen met ze? Misschien zijn ze wel wanhopig en bedoelen ze het helemaal niet verkeerd Kun je ze nog helpen ook met ontsnappen uit deze wereld waarna ze vredig kunnen gaan waar ze thuis behoren Kan zijn dat ze dus echt om hulp roepen en niet goed weten hoe ze om die hulp moeten vragen.

Maar dat kan dan weer overtrokken fantasie zijn Denk dan wel dat wanneer geesten hier aanwezig zijn in huizen of bossen dat ze onterecht achterblijven en elders thuis horen. Dus zo vreemd is die gedachte niet om ze proberen te helpen, anders ghostbusters inschakelen
Ik ben daar altijd wat voorzichtig mee. Heb een aantal keer meegemaakt met mensen die daar heel intensief mee bezig waren dat het fout ging. Iemand die geloofde dat hij een soort bevriende geest bij hem had. Je zag die jongen met de dag bleker en zwakker worden. Tsja, ik denk dat het net als met mensen is: het is altijd goed om te helpen, maar je moet altijd op je hoede blijven.
64= Monoton + Minimal
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:07:38 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_66924800
Schreef ik van de week over apparaten die hier spontaan aangaan, vanmorgen kan ik er een nieuwe aan toevoegen. Ik was nog in de slaapkamer, mijn vriend in de badkamer, en we hoorden beide iets aangaan. Mijn vriend op onderzoek in de studeerkamer, daar kwam het geluid vandaan. Bleek dat het de Furby was, die daar al twee jaar in de kast ligt te verstoffen . Ik vind het opeens maar een eng ding, spontaan geluid gaan maken en zijn oogjes open doen, na 2 jaar daar maar gelegen te hebben .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:21:47 #46
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66925181
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:07 schreef MaLo het volgende:
Schreef ik van de week over apparaten die hier spontaan aangaan, vanmorgen kan ik er een nieuwe aan toevoegen. Ik was nog in de slaapkamer, mijn vriend in de badkamer, en we hoorden beide iets aangaan. Mijn vriend op onderzoek in de studeerkamer, daar kwam het geluid vandaan. Bleek dat het de Furby was, die daar al twee jaar in de kast ligt te verstoffen . Ik vind het opeens maar een eng ding, spontaan geluid gaan maken en zijn oogjes open doen, na 2 jaar daar maar gelegen te hebben .
Ik heb sowieso al angst voor knuffels en poppen, dat ze 's nachts tot leven komen enzo zo'n furby moet ik dus helemaal niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_66925291
Toen ik een jongen was van een jaar of 10 sliep ik op een hoogslaper. Ik werd wakker in het holst van de nacht en mijn vader liep door mijn kamer. Het licht aanmaken ging toen ter tijd met een lange stok omdat ik niet bij het lichtknopje kon komen. Mijn vader liep naar de ruit en keek er naar. Ik pakte die stok en nadat ik een x aantal keer naar hem riep (zonder response) probeerde ik hem aan te raken met de stok. Die stok natuurlijk dwars er door heen dus toen besloot ik dat het tijd was om het licht aan te maken. FLOEP. Licht aan en niemand op mijn kamer
  woensdag 11 maart 2009 @ 10:36:47 #48
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_66927325
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:21 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al angst voor knuffels en poppen, dat ze 's nachts tot leven komen enzo zo'n furby moet ik dus helemaal niet
hehe dan is die moordende poppenfilm wat voor jou!
stay frosty
pi_66928895
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:36 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

hehe dan is die moordende poppenfilm wat voor jou!

Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_66929043
Die film was absoluut niet eng overigens. Vooral die laatste delen niet. Nadruk op humor.. overduidelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')