abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18938921
Follow-up van Sp00kverhalen (I)

Plaats hier waargebeurde spookverhalen, annekdotes, overleveringen, dingen die je hebt gehoord of dingen die je zelf hebt meegemaakt.

Muren hebben oren, zo heet het. Oude huizen hebben verhalen. Soms worden geheimen uit het verleden prijsgegeven, lijkt men nevelen te kunnen waarnemen die dingen onthullen. Inbeelding of werkelijkheid, wie zal het zeggen? Een ieder heeft z'n eigen waarheid. Het is de ervaring die telt. Het kippenvel, de rillingen over de rug, de nekharen rechtovereind, natuurlijke reacties. Op iets... bovennatuurlijks? Heerlijk griezelen. Maar houd wel beide benen op de grond.
It's easy... Nederland - Duitsland: 3-1
  donderdag 6 mei 2004 @ 20:40:35 #2
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18938967
Ik hoorde van een spiritueel iemand dat we over electriciteit na moeten denken omdat je het niet kan 'zien' en hetzelfde geld voor 'geesten'. En elke keer als er een storing is in de electriciteit als bijvoorbeeld je lamp ff hapert ofzo, dan zijn er geesten actief. Dat was zeg maar het verhaal om mij te overtuigen dat er geesten zouden bestaan. Geloof ik er nu in? Eh......nee niet echt
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:10:44 #3
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18939639
Oja omdat dat vorige topic ook zo wazig is, mijn wazige ervaring:

Toen ik ongeveer 9 jaar oud was lag ik op Camping de Berekuil in Utrecht (ja waar ook de FOK meeting plaatsvind) te slapen in onze trailer. Het was nog licht buiten toen ik opeens getik hoorde op mijn raam. Ik en mijn broer lagen in een stapelbed en ik deed eerst de gordijnen open. Toen zag ik een of andere 'trol' met zijn neus tegen de ruit gedrukt staan. Het was in ieder geval niet menselijk en had feloranje haar. Dus ik schoof het gordijntje dicht en vroeg: '' euhh heb jij dat ook gezien? '' En mijn broer had het ook gezien. Dus ik kijk nog eens van de zijkant en ik zie dat het er nog steeds staat. Dus ik loop naar buiten en zeg het tegen mijn ouders die vervolgens zeiden dat zij dat waren. Onzin natuurlijk......... Maar of dit een droom was of de werkelijkheid weet ik niet meer. Ik geloof de werkelijkheid.........
pi_18939645
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 20:40 schreef DePresident het volgende:
Ik hoorde van een spiritueel iemand dat we over electriciteit na moeten denken omdat je het niet kan 'zien' en hetzelfde geld voor 'geesten'. En elke keer als er een storing is in de electriciteit als bijvoorbeeld je lamp ff hapert ofzo, dan zijn er geesten actief. Dat was zeg maar het verhaal om mij te overtuigen dat er geesten zouden bestaan. Geloof ik er nu in? Eh......nee niet echt
Op zich zit er in mijn ogen wel enig waarheid in. Als mijn spirituele vrouw helemaal uitgeput is, dan gaat ze karaoke'n om haarzelf weer op te laden. Ze vertelde ook dat wij bestonden uit (elektrisch) energie. Ook als je de topic "Online cursus automatisch schrift" leest dan lijkt het ook zo waar.

Als de lampen flikkeren? In de badkamer flikkerden onze halogeen lampen. Na nieuwe lampen er in te hebben gezet werkte het nog niet. We hebben niet kunnen vinden wat de oorzaak was, maar om nou gelijk aan geesten te denken...
Never believe a scientist. Even when they say they're lying!!!
pi_18940094
Ken je het verhaal van de oude molenaar?
Er was eens een oude molenaar..
Op een dag viel hij tussen de twee stenen waarin graan wordt verhalen..
Hij stierf..
Sindsdien dwaalt zijn geest daar rond..

donderdag 6 mei 2004 @ 21:34:47 #6
82534 DePresident
Ik mis Tessje
pi_18940130
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:33 schreef OldJeller het volgende:
Ken je het verhaal van de oude molenaar?
Er was eens een oude molenaar..
Op een dag viel hij tussen de twee stenen waarin graan wordt verhalen..
Hij stierf..
Sindsdien dwaalt zijn geest daar rond..

jaaaaa zo'n verhaal heb ik ook gehoord! Een man verloor zijn pink toen hij hem per ongeluk afsneed in de bakkerij.....en ik heb gehoord dat de geest van die pink nog steeds ronddwaalt in de bakoven
pi_18949777
In de versie die ik heb gehoord reincarneerde de pink in een taartje.
  vrijdag 7 mei 2004 @ 11:45:46 #8
43172 crN
The Excessum
pi_18951526
Opeens een pink met vleugels, ogen en hersens. Das pas bizar.

Voor de rest vond ik het allemaal goede verhalen, ook in deel 1.
pi_18951676
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 21:10 schreef Sabbie het volgende:

[..]

Op zich zit er in mijn ogen wel enig waarheid in. Als mijn spirituele vrouw helemaal uitgeput is, dan gaat ze karaoke'n om haarzelf weer op te laden. Ze vertelde ook dat wij bestonden uit (elektrisch) energie. Ook als je de topic "Online cursus automatisch schrift" leest dan lijkt het ook zo waar.

Als de lampen flikkeren? In de badkamer flikkerden onze halogeen lampen. Na nieuwe lampen er in te hebben gezet werkte het nog niet. We hebben niet kunnen vinden wat de oorzaak was, maar om nou gelijk aan geesten te denken...
Natuurlijk niet! Is gewoon een dipje in de spanning, veroorzaakt door een apparaat dat inschakelt en dat ineens veel stroom trekt. Denk aan wasmachines, electrische kachels enz.
Linux is echt geweldig maar alleen gratis als tijd je niet veel waard is
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:48:16 #10
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_18961986
Dit verhaal ken ik van mijn opa en ik weet ook niet alle details maar goed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is zijn vader (mijn opa was toen 13) opgepakt door de Duitsers. Ze hoorden niets meer van hem. Op een dag stond zijn moeder in de voorkamer naar buiten te kijken en plotseling zag ze daar haar man staan. Hij schreeuwde in paniek:"Help me, help me dan toch! Ze gaan me vermoorden!", terwijl hij met zijn armen zwaaide. Zijn moeder stond als aan de grond genageld en kon het nog net opbrengen om mijn opa te roepen. Toen mijn opa kwam, was de verschijning weg.
Zijn vader is nooit meer thuisgekomen.
pi_18962162
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Dit verhaal ken ik van mijn opa en ik weet ook niet alle details maar goed.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog is zijn vader (mijn opa was toen 13) opgepakt door de Duitsers. Ze hoorden niets meer van hem. Op een dag stond zijn moeder in de voorkamer naar buiten te kijken en plotseling zag ze daar haar man staan. Hij schreeuwde in paniek:"Help me, help me dan toch! Ze gaan me vermoorden!", terwijl hij met zijn armen zwaaide. Zijn moeder stond als aan de grond genageld en kon het nog net opbrengen om mijn opa te roepen. Toen mijn opa kwam, was de verschijning weg.
Zijn vader is nooit meer thuisgekomen.
Ik heb het spook gemist in jouw verhaal..
  vrijdag 7 mei 2004 @ 19:56:42 #12
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_18962202
Haar man is opgepakt, nooit meer thuisgekomen, maar ze heeft zijn verschijning/geest/schim in de tuin zien staan, terwijl hij dus ergens in een kamp ofzo zat.
pi_18966749
*tvp*
pi_18967390
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 19:56 schreef NijntjesUk het volgende:
Haar man is opgepakt, nooit meer thuisgekomen, maar ze heeft zijn verschijning/geest/schim in de tuin zien staan, terwijl hij dus ergens in een kamp ofzo zat.
Ooh zo, dat was me dus even voorbij gegaan..
Ik dacht dat ze hem de laatste keer zag en daarna niet meer..
Maar okey, inderdaad wel strange dan..
pi_18989774
Er zijn veel verhalen die zich afspeelden in WO-II.

Iets wat me eraan deed denken (sorry als ik het al eerder postte en nu in herhaling val):

De vader van mijn moeder overleed in 1964. Hij was postbode. Elke middag kwam hij thuis voor het middageten. Na zijn dood heeft mijn oma nog een paar keer de poort gehoord. Alsof haar man thuiskwam. De fiets over de kiezels, de deur, de voetstappen...
pi_18990750
Hoe zit het trouwens met die film ?

zondag 9 mei 2004 @ 12:30:35 #17
84330 Eveli
Zennnn
pi_18992672
quote:
Op zondag 9 mei 2004 03:48 schreef Keromane69 het volgende:
Er zijn veel verhalen die zich afspeelden in WO-II.

Iets wat me eraan deed denken (sorry als ik het al eerder postte en nu in herhaling val):

De vader van mijn moeder overleed in 1964. Hij was postbode. Elke middag kwam hij thuis voor het middageten. Na zijn dood heeft mijn oma nog een paar keer de poort gehoord. Alsof haar man thuiskwam. De fiets over de kiezels, de deur, de voetstappen...
Dat lijkt me echt kut om mee te maken. Wel zielig voor je oma.
pi_19000962
Het is gewenning denk ik. Dag in dag uit, jaar in jaar uit hetzelfde ritueel en plots is het voorbij.

Wat de film betreft, ik heb problemen met PC snelheid. Ik probeer nog wat dingen, anders ga ik hem editten bij een kennis met betere PC. Postzegelformaat is niet echt super.

Nog iets, gisteren heb ik een stuk Mothman Prophecies gekeken. Leuke horror/trhiller. Op internet kwam ik deze site tegen: http://www.prairieghosts.com/moth.html
Wil je griezelen dan moet je zeker die film eens bekijken...
pi_19001183
Op die site trouwens ook leuke foto's met de enge verhalen erachter...

Mortuarium

Mental hospital

Oude meisjesschool

http://www.prairieghosts.com/apparitions.html

PS ook een aanrader: http://www.weirdnj.com

edit: veel mooie verhalen op die sites. Hieronder een klein stukje van mosthaunted

(..)
What was the most recent happening in the house?

Jackie: Well, the last thing that happened was about a week ago. I was working on the third floor cleaning up and the door to my son's room just SLAMMED shut, and it was already closed! When the room gets cold, you know they're around. Then as I was going down the stairs, the heating units started to shake. I ran down the stairs and shut the door. Of course you can't keep them away anyhow, but in your mind you like to. I can see they're starting to act up with the change of the season. One time when we were asleep in the bedroom, it got very cold. It gets ice cold when these things occur. I woke about 5 in the morning and you could just start to see the things in the room. There, standing in front of Glenn's dresser was a lady with extremely long hair who had a flowing sort of nightgown on. I was looking at her, not trying to move because I didn't want to scare whatever it was away. I remember just barely opening my eyelids just the littlest bit, trying to see a face in the mirror, the one mirror we have in the room. I thought if I could only see the face, maybe I could figure out who this ghost was. We have some old photographs of the family's that lived here before. Absolutely nothing was reflecting in the mirror.

Was she transparent?
Jackie: No, she was totally three-dimensional and just gray and white. She had small features, She was just standing there looking into the mirror. Maybe it was her bedroom at one time.
(..)

[ Bericht 21% gewijzigd door Keromane69 op 09-05-2004 21:21:30 ]
pi_19016928
dat is ook iets om te discussieren, als je foto's , filmpjes, verhalen , beschrijvingen enz enz hoort /ziet/leest. dan word de entiteit altijd zwart/wit beschreven, waarom nooit in kleur??
pi_19042865
ok, dan geen discussie, mij best..
  dinsdag 11 mei 2004 @ 12:58:52 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_19043505
nah dat wat je net zei slaat nerges op want hoe kom je erbij dat het alleen in zwart wit is ? :\
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_19043561
*zucht* lees mn eerste reactie dan is *zucht*
quote:
Op maandag 10 mei 2004 13:35 schreef Thrilled het volgende:
dat is ook iets om te discussieren, als je foto's , filmpjes, verhalen , beschrijvingen enz enz hoort /ziet/leest. dan word de entiteit altijd zwart/wit beschreven, waarom nooit in kleur??
ik zeg tog dat als je BESCHRIJVINGEN hoort, of als je FILMS ziet, of FOTO's bekijkt zie je ze ALTIJD in zwart wit...sjongejongejongejongejongejonge.....
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 12:58 schreef 2NutZ het volgende:
nah dat wat je net zei slaat nerges op want hoe kom je erbij dat het alleen in zwart wit is ? :\
DAT is juist het discussiepunt wijsneus...
pi_19045389
Laten we de discussies ergens anders houden, zodat dit topic een beetje overzichtelijk blijft. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_19045436
sure, gaf alleen maar ff commentaar 2Nutz a.k.a. wijsneus...heb jij geen mening over mijn standpunt MUUS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')