abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66157133

Wilders: stop linkse hobby ontwikkelingshulp

Wilders: snijden in linkse hobby's

PVV-leider Geert Wilders vindt dat een deel van de overheidsuitgaven zo snel mogelijk moet worden geschrapt. Het kabinet moet volgens hem ,,gigantisch snijden in de linkse hobby's'', zoals bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking, de publieke omroep, Afghanistan en de "klimaatswaanzin".

Wilders zei dat dinsdag in een reactie op de volgens hem schokkende cijfers van het Centraal Planbureau. Het Tweede Kamerlid vindt het onbegrijpelijk dat het kabinet al tijden treuzelt en ,,op z'n achterste blijft zitten''. Volgens hem moet het kabinet nu snel actie ondernemen, kiezen voor een lastenverlichting voor burgers en vooral afblijven van de AOW en de AWBZ.

Linkse waanzin

,,Er wordt zoveel uitgegeven aan linkse waanzin. Die overheidsuitgaven moeten worden beperkt en er moet geld terug naar de burger. Dat had men al lang moeten doen'', zei Wilders.

SP

SP-leider Agnes Kant vreest dat veel mensen geraakt zullen worden door de snel verslechterende economische situatie en de oplopende werkloosheid.

Ze riep het kabinet dinsdag op ervoor te zorgen dat de rekening van noodzakelijke maatregelen niet betaald gaat worden door mensen die het toch al moeilijk hebben. Bezuinigen op onderwijs, zorg of sociale zekerheid is wat haar betreft dan ook uit den boze. ,,Dat is dom en niet sociaal.'' De SP wil snel een pakket maatregelen dat de economie stimuleert.

D66

De nieuwe economische voorspellingen van het Centraal Planbureau (CPB) zijn ,,nog een stevige slok meer dan de somberste verwachtingen''. Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold dinsdag in een eerste reactie. Vooral de snel oplopende werkloosheid baart hem grote zorgen.

Volgens D66 moet het kabinet snel besluiten tot grote hervormingen op de arbeidsmarkt en de woningmarkt, zoals bijvoorbeeld een hogere AOW-leeftijd. Daarnaast moeten waar mogelijk uitgaven worden geschrapt en investeringen gedaan die goed zijn voor de kenniseconomie en het onderwijs.

VVD

Het kabinet moet onmiddellijk overgaan tot het schrappen van uitgaven die de economie schaden. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte dinsdag in een reactie op de economische voorspellingen van het CPB.

Door te snijden in de bureaucratie in de thuiszorg bijvoorbeeld, kan volgens Rutte miljarden bespaard worden. Ook bij maatschappelijke stages en het kindgebonden budget is volgens Rutte veel geld te halen.

,,Dit kabinet moet nu stoppen met kissebissen en eindelijk gaan regeren'', zegt Rutte. Hij ziet ook mogelijkheden te bezuinigen op de sociale zekerheid, bij de bijstand onder 27 en op de WAO-uitkeringen, ,,de hoogste in de wereld''.

Rutte pleit verder voor het naar voren halen van investeringen in wegen, de bouw en het openbaar vervoer. Op de langere termijn hoopt hij dat de AOW-leeftijd naar 67 wordt verhoogd en dat het kabinet het voor bedrijven eenvoudiger maakt personeel aan te nemen en ook weer te kunnen ontslaan.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)_in_linkse_hobb.html

-----------
Wie zij nou dat je Wilders niet hoorde over de economie/crisis?
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:33:07 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157200
Waarom noemt Wilders alles wat hem niet zint maar bij voorbaat ‘links’?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:33:51 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66157230
Wilders heeft gelijk, we kunnen het geld beter gebruiken.
pi_66157297
Ik ben het hier wel eens met Wilders.
pi_66157305
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef Iblis het volgende:
Weet ik niet, maar ontwikkelniks hulp is toch wel ene Linksch ding.

Tevens ben ik het weer volledig met hem eens

Ontwikkelinghulp
Publieke Omroep
Klimaat Hoax
Afghanistan opbouwen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:35:50 #6
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66157317
Het is gewoon zo dat Wilders er niks over zegt of er geen mening over heeft (kijk maar naar partijpunten) het is zo dat die uitspraken de krant vaak niet halen, of misschien ergens achteraf. Als Wilders weer eens ongenuanceerd iets roept wordt het wel ineens interessant voor de media
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_66157336
Subsidiekranen dichtdraaien..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  Donald Duck held dinsdag 17 februari 2009 @ 13:36:55 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66157362
Dat al die politici zo makkelijk doen over verhoging van die leeftijd zeg. Ja, zij kunnen makkelijk hun oude jaartjes uitdienen, al zittend op hun immer dikker wordende reet op een fluwelen kussentje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66157364
Linkse hobby's ...Je moet het Wilders meegeven, hij weet altijd zijn punten weer in bewoordingen te krijgen die voor aandacht zorgen.
Whaaaat???? No money?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:40:08 #10
182728 honda1990
pi_66157508
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:36 schreef Johnny-V het volgende:
Linkse hobby's ...Je moet het Wilders meegeven, hij weet altijd zijn punten weer in bewoordingen te krijgen die voor aandacht zorgen.
De Clairy Polaks van de samenleving Ik ben het veel met hem oneens, maar Clairy Polak is ook gewoon een schraal wijf
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:41:16 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157550
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:35 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ontwikkelniks hulp is toch wel ene Linksch ding.

Tevens ben ik het weer volledig met hem eens

Ontwikkelinghulp
Publieke Omroep
Klimaat Hoax
Afghanistan opbouwen
De ‘klimaathoax’ is sowieso een giller, maar kan niet bepaald links genoemd worden, Afghanistan kan ook niet ‘links’ genoemd worden, de PO heeft de naam links te zijn, maar wordt op politiek vlak redelijk breed gesteund, en ontwikkelingshulp en het huidige ontwikkelingshulpbeleid is een project van PvdA, CDA én CU; de VVD wil bijvoorbeeld wel duidelijk minder ontwikkelingshulp, maar het is niet alsof deze partij daar tegen is.

PVV toont dit natuurlijk als louter weggegooid geld, dat is te simpel gedacht, zinnig, kritisch investeren kan een heel effectieve vorm van ontwikkelingshulp zijn die op termijn Nederland veel meer goodwill en voordeel oplevert dan nu even subiet alles afkappen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_66157605
Hm, raar dat-ie niet spreekt over bezuinigen op uitkeringen van mensen die prima zouden kunnen werken.

Oh wacht, daar haalt-ie natuurlijk een groot deel van zijn electoraat uit.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:44:51 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66157694
quote:
Ik heb em nog niet op een inhoudelijk standpunt kunnen betrappen hoor
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:47:25 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157800
Qua lastenverlichting: op het moment is de benzineprijs vrij laag, de WW premies zijn geschrapt, dus al met al is de bestedingsruimte van de Nederlander op het moment nog niet heel erg achteruit aan het hollen, die koopkrachtstimulerende maatregelen heeft het kabinet al genomen.

Dat de PVV verdere lastenverlichting wil, kan, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk; veel mensen stellen aankopen uit omdat het 'vertrouwen in de economie' laag is, en met lastenverlichting heb je dat vertrouwen niet direct terug. Dat is natuurlijk een eeuwige discussie bij dit soort zaken, maar ik ben benieuwd waarom de PVV hier op het moment in gelooft.
pi_66157893
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, raar dat-ie niet spreekt over bezuinigen op uitkeringen van mensen die prima zouden kunnen werken.

Het was natuurlijk leuker geweest alstie het ook onderbouwd had met wat cijfers....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:50:25 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66157917
quote:

Verder weer dom gelul in de ruimte van dhr Wilders, maar dat kennen we zo langzamerhand wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 februari 2009 @ 13:50:58 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66157939
Wat wil de PVV met iets als de JSF? Of durft hij niet te roepen dat dat rechtse speeltje niet mag?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66157964
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:49 schreef fruityloop het volgende:
Het was natuurlijk leuker geweest alstie het ook onderbouwd had met wat cijfers....
Mja. Ik vind het een beetje raar dat-ie nogal selectief is. Strikt beschouwd zou hij net zo goed uitkeringen als een linkse hobby kunnen bestempelen. Maar dat ligt waarschijnlijk niet zo lekker bij de mensen die op hem stemmen.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:52:22 #19
8781 crew  Frutsel
pi_66157996
zucht... nog een wilders topic...
Kon dat niet gewoon bij het Crisistopic - Cijfers CPB in?
Weet wel welke kant het nu weer opgaat...
pi_66158041
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef jimmyrodgers het volgende:
Rutte pleit verder voor het naar voren halen van investeringen in wegen, de bouw en het openbaar vervoer.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:56:15 #21
8781 crew  Frutsel
pi_66158126
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:50 schreef rubbereend het volgende:
Wat wil de PVV met iets als de JSF? Of durft hij niet te roepen dat dat rechtse speeltje niet mag?
Goed punt. En met de woningmarkt / hypotheekrente / ziektekostenverzekeringen?
pi_66158142
Ben het hier ook wel met Wilders eens. De publieke omroep als grootste hobby en waar het geld het ook nog het meest over de balk word gesmeten.

De VPRO bijvoorbeeld, daarvan weet ik dat ze met een redactie vol, 10 man ofzo, naar het filmfestival van Cannes afreizen, elk jaar. Daar huren ze in een luxe hotel 10 kamers, voor elk persoon een eigen kamer en nog eens 3 kamers voor de apparatuur. En dat voor een uurtje zendtijd, snachts na 1en op de radio. Echt te idioot voor woorden. En ook al ben ik een fan van het programma Spoorloos, ook daar gaat bakken met geld in om. Want niet alleen Derkje gaat op werk-vakantie, maar heeft telkens een kudde van 4 a 5 mensen om zich heen. En ook zij zullen wel weer voor een minimaal 3 sterren hotel kiezen...de nederlander betaalt wel.

Publieke omroep mag van mij echt een stevig afslank dieet ondergaan...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:56:49 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158154
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:53 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat is vast 'werkverschaffing', dus links.
pi_66158180
Ten eerste zijn deze zaken verre van alleen links, ten tweede zijn het ook niet bepaald hobby's te noemen maar goede zaken, en tot slot is het geld wat hieraan besteed wordt enkel een druppel op een gloeiende plaat als je het in de crisis zou stoppen, dus ook daar geen oplossing voor.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:58:47 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158223
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef Meike26 het volgende:
Ben het hier ook wel met Wilders eens. De publieke omroep als grootste hobby en waar het geld het ook nog het meest over de balk word gesmeten.

De VPRO bijvoorbeeld, daarvan weet ik dat ze met een redactie vol, 10 man ofzo, naar het filmfestival van Cannes afreizen, elk jaar. Daar huren ze in een luxe hotel 10 kamers, voor elk persoon een eigen kamer en nog eens 3 kamers voor de apparatuur. En dat voor een uurtje zendtijd, snachts na 1en op de radio. Echt te idioot voor woorden. En ook al ben ik een fan van het programma Spoorloos, ook daar gaat bakken met geld in om. Want niet alleen Derkje gaat op werk-vakantie, maar heeft telkens een kudde van 4 a 5 mensen om zich heen. En ook zij zullen wel weer voor een minimaal 3 sterren hotel kiezen...de nederlander betaalt wel.

Ja, maar maakt dat spoorloos b.v. een links programma? Dat de PO met geld smijt, ook voor b.v. studio sport, mag geen geheim heten; maar maakt dat Studio Sport nu een links programma?

Ik snap best dat Wilders zo'n argument zou kunnen geven, maar wat hij nu doet is er het label ‘links’ op plakken, en tada: dat is zijn argument.
pi_66158225
Hypotheekrente moeten ze vanaf blijven. Ja leuk voor de starters als de huizenprijzen naar beneden kelderen, maar ieder die een koophuis heeft zal wel weten dat dat een heel slecht plan is.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:00:19 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158265
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Hypotheekrente moeten ze vanaf blijven. Ja leuk voor de starters als de huizenprijzen naar beneden kelderen, maar ieder die een koophuis heeft zal wel weten dat dat een heel slecht plan is.
Dat hangt natuurlijk wel sterk van de manier waarop de hypotheekrente wordt aangepakt af.
pi_66158309
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Ten eerste zijn deze zaken verre van alleen links, ten tweede zijn het ook niet bepaald hobby's te noemen maar goede zaken, en tot slot is het geld wat hieraan besteed wordt enkel een druppel op een gloeiende plaat als je het in de crisis zou stoppen, dus ook daar geen oplossing voor.
Maar het geld in deze dingen stoppen is ook een druppel op de gloeiende plaat, dus waarom niet het op onze economische gloeiende plaat laten druppelen? Of het 'goede zaken' zijn is subjectief.
pi_66158330
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar maakt dat spoorloos b.v. een links programma? Dat de PO met geld smijt, ook voor b.v. studio sport, mag geen geheim heten; maar maakt dat Studio Sport nu een links programma?

Ik snap best dat Wilders zo'n argument zou kunnen geven, maar wat hij nu doet is er het label ‘links’ op plakken, en tada: dat is zijn argument.
Het feit is dat het gemaakt wordt dankzij subsidiegeld.
Links is nogal van de subsidies.
Derhalve noemt Wilders het links. Imo niet enorm ver gezocht ofzo.
pi_66158361
quote:
"Ze" "hypotheekrente".
Volgens mij bedoel je de HRA, niet de hypotheekrente zelf.
Er zijn nog helemaal geen concrete plannen omtrent de HRA en jij weet al precies wat "ze" willen gaan doen?
pi_66158409
Overigens kun je de HRA ook beslist een "linkse hobby" noemen, het stelt immers "Jan met de Pet" in staat huiseigenaar te zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:04:27 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158424
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:02 schreef Cracka-ass het volgende:
Het feit is dat het gemaakt wordt dankzij subsidiegeld.
Links is nogal van de subsidies.
Derhalve noemt Wilders het links. Imo niet enorm ver gezocht ofzo.
Wegen worden ook 'van subsidiegeld' gemaakt. Rechts is nogal van wegen. Verder bestaat ons hele leger ongeveer uit subsidie, bestaat de Tweede Kamer uit subsidie, en wordt de JSF middels subsidie aangekocht; om maar te zwijgen over de linkse subsidie die Wilders opstrijkt voor zijn beveiliging.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:05:13 #33
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66158451
quote:
Zoiets moet je inderdaad niet in een klap doen. Maar geleidelijk afschaffen op lange termijn kan geen kwaad.
pi_66158496
quote:

Wel of niet links, er gaat gewoon achterlijk veel geld naar toe. Alles wat PO heet word op een grote berg met declaratiebonnetjes gegooit en wij betalen allemaal vrolijk mee. Studio Sport en bijvoorbeeld Spoorloos zijn beide programma's met inhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat het geoorloofd is dat ze (redactie SS) met +50 man naar de Olympische Spelen afreizen, met een dikke villa/locatie onder hun reet televisie mogen maken. Het kan echt wel wat minder.

Voorbeeld: RTL GP - Formule 1, zij (met een mannetje of 4/5) reizen met een groot circus mee over de hele wereld, maar geen een persoon is teveel aanwezig. Olav Mol zelf rolt net zo makkelijk 5 kilometer kabel uit. En ze logeren in goedkope achteraf hotelletjes om de kosten te drukken.
pi_66158505
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar het geld in deze dingen stoppen is ook een druppel op de gloeiende plaat, dus waarom niet het op onze economische gloeiende plaat laten druppelen? Of het 'goede zaken' zijn is subjectief.
Het stimuleren van economieën in ontwikkelingslanden zorgt ervoor dat Nederlandse producten daar afgezet kunnen worden en dat er goedkoop geproduceerde landbouwgoederen deze kant op kunnen komen, onder andere.

Verder is het weer loos geblaat van Wilders, makkelijk "scoren" bij een bepaalde doelgroep, zeker als je het ook nog eens "links" noemt...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:07:38 #36
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66158538
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens kun je de HRA ook beslist een "linkse hobby" noemen, het stelt immers "Jan met de Pet" in staat huiseigenaar te zijn.
Het drijft ook de huizenprijzen op waardoor het voor jan met de pet juist weer moeilijker wordt. Iedereen kan immers meer geld besteden aan een huis dan zonder de HRA het geval zou zijn, dus worden de prijzen ook hoger (en als gevolg ook de huur).
pi_66158590
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wegen worden ook 'van subsidiegeld' gemaakt. Rechts is nogal van wegen. Verder bestaat ons hele leger ongeveer uit subsidie, bestaat de Tweede Kamer uit subsidie, en wordt de JSF middels subsidie aangekocht; om maar te zwijgen over de linkse subsidie die Wilders opstrijkt voor zijn beveiliging.
Ik mag toch hopen dat je het verschil wel ziet tussen wegen, de 2e kamer, beveiliging van een politicus met daar tegenover: tv programma's, ontwikkelingssamenwerking etc. etc.

Nodige subsidies tegenover leuke subsidies en borstklopperij.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:08:53 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158593
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef Meike26 het volgende:
Wel of niet links, er gaat gewoon achterlijk veel geld naar toe. Alles wat PO heet word op een grote berg met declaratiebonnetjes gegooit en wij betalen allemaal vrolijk mee. Studio Sport en bijvoorbeeld Spoorloos zijn beide programma's met inhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat het geoorloofd is dat ze (redactie SS) met +50 man naar de Olympische Spelen afreizen, met een dikke villa/locatie onder hun reet televisie mogen maken. Het kan echt wel wat minder.
Klopt, maar dat maakt het nog niet links (of rechts, of recht doorzee, of wat dan ook). Wilders wil domweg alles wat in zijn ogen geldverkwisting is, het etiket ‘links’ opplakken. Dat lijkt zijn universele diagnose te zijn: schort er iets aan, dan is het (dus) links.

Dat slaat gewoon simpelweg nergens op.
pi_66158659
Ok, een lullig moment, maar ontmanteling van de verzorgingsstaat is er wat mij betreft ook één. In ieder geval een nog veel verdergaande versobering daarvan.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_66158675
Voor Fortuyn was het vooral de SP die zich druk maakte om al die geldverspilling bij de PO bijv.
pi_66158731
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Het stimuleren van economieën in ontwikkelingslanden zorgt ervoor dat Nederlandse producten daar afgezet kunnen worden en dat er goedkoop geproduceerde landbouwgoederen deze kant op kunnen komen, onder andere.
Als dat dankzij 10% van de investeringen is, is het veel vermoed ik.
De rest gaat op aan oorlog, bodemloze putten, zwitserse bankrekening van een of andere afrikaanse hoofdgeitenhoeder, de hulporganisaties zelf etc. etc.
pi_66158748
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voorbeeld: RTL GP - Formule 1, zij (met een mannetje of 4/5) reizen met een groot circus mee over de hele wereld, maar geen een persoon is teveel aanwezig. Olav Mol zelf rolt net zo makkelijk 5 kilometer kabel uit. En ze logeren in goedkope achteraf hotelletjes om de kosten te drukken.
Allemaal leuk en aardig hoor, dat zeiken op de PO en de dure programma's maar juist die programma's (Spoorloos, studioSport) die je noemt zijn enorme successen die zichzelf terugverdienen met de reclame inkomsten om die programma's heen. Daar wordt op die programma's ook nog winst op gemaakt, die weer wordt geinvesteerd in programma's die misschien minder populair zijn maar zo wel een kans krijgen (die ze bij de CO nooit hadden gekregen).

P.S. je ziet die gast in Spoorloos nou trouwens ook niet in de meest luxe hotels zitten.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:13:22 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66158768
joint strike fighter.... betuwelijn, HSL

om het dan maar over rechtse hobbies te hebben

[ Bericht 6% gewijzigd door Re op 17-02-2009 14:52:00 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66158769
Dat is waar...

Maar het gaat er ook om dat er eens gekeken moet worden naar de potjes Miljoenen en Miljarden waar ze naartoe gaan en hoe ze verbruitk worden. Hoe vaak gebuert het niet dat er ergens een rampje is en Nederland staat weer vrolijk vooraan in de rij om een miljoenen te doneren aan de mensheid in nood.
Leuk en lief dat ze het doen, maar ik voel me als Nederlandse genaaid als er weer word gesproken over bezuiniging hier en een belastingverhoging daar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:13:52 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158790
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik mag toch hopen dat je het verschil wel ziet tussen wegen, de 2e kamer, beveiliging van een politicus met daar tegenover: tv programma's, ontwikkelingssamenwerking etc. etc.

Nodige subsidies tegenover leuke subsidies en borstklopperij.
Ik zie daar alleen verschil tussen vanuit mijn eigen politieke overtuiging, zoals Bos en Wilders dat ook doen. Wat voor de een onnodig is, is voor de ander belangrijk. Waar de ene partij van mening is dat een goede goederenspoorlijn met Duitsland echt belangrijk is, vind de ander dat geldverspilling.

Zo gaat dat ook met investeringen voor het spoor, of voor wegen, of voor ontwikkelingshulp. Koenders zal het belangrijk vinden dat er mensen in Afrika door middel van hulp een opleiding, eten en medische zorg kunnen betalen, iemand anders vindt dat het belangrijker is dat wij niet twee jaar hoeven door te werken.

Dat is natuurlijk het hele spelletje waar de politiek om draait, maar Wilders gaat even makkelijk rond met het stempel 'links' om zo z'n punt te maken. Jij noemt blijkbaar elke geldstroom van de overheid naar een project waar je weinig voor voelt 'borstklopperij' en het andere 'nodige subsidie'.

Elke partij heeft stokpaardjes en speeltjes (Openbaar Vervoer, Hypotheekrenteaftrek, JSF). Een beetje de demagoog uithangen met kreten als 'subsidie' en 'links' heeft nog nooit iets opgelost.
pi_66158933
Hobby - wat een onzin
pi_66158999
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt het nog niet links (of rechts, of recht doorzee, of wat dan ook). Wilders wil domweg alles wat in zijn ogen geldverkwisting is, het etiket ‘links’ opplakken. Dat lijkt zijn universele diagnose te zijn: schort er iets aan, dan is het (dus) links.

Dat slaat gewoon simpelweg nergens op.
Het levert wel een overzichtelijk wereldbeeld op.
pi_66159029
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:07 schreef Tizitl het volgende:
Het drijft ook de huizenprijzen op waardoor het voor jan met de pet juist weer moeilijker wordt. Iedereen kan immers meer geld besteden aan een huis dan zonder de HRA het geval zou zijn, dus worden de prijzen ook hoger (en als gevolg ook de huur).
Typisch links toch? Een in beginsel goed plan wat helemaal verkeerd uitwerkt.

Om de open deur maar even in te trappen. .
pi_66159090
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat van de PO sowieso niet, over de rest heb je wel een punt. Echter helpen die dingen bij andere zaken. Ontwikkelingshulp geeft ons mooie deals in die landen (bijv. over grondstoffen), Afganistan is goed voor onze internationale betrekkingen en laat zien waar je als land voor staat.
pi_66159103
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig hoor, dat zeiken op de PO en de dure programma's maar juist die programma's (Spoorloos, studioSport) die je noemt zijn enorme successen die zichzelf terugverdienen met de reclame inkomsten om die programma's heen. Daar wordt op die programma's ook nog winst op gemaakt, die weer wordt geinvesteerd in programma's die misschien minder populair zijn maar zo wel een kans krijgen (die ze bij de CO nooit hadden gekregen).

P.S. je ziet die gast in Spoorloos nou trouwens ook niet in de meest luxe hotels zitten.
Zwak tegenvoorbeeld... moet je eens kijken naar de naam en mogelijkheden die het team van RTL GP heeft in de race wereld. Daar kunnen ze bij de PO maar fijn een flink puntje aan zuigen.

En aan de inkomsten en interesse ligt het ook niet, anders ben je ook niet nog eens in staat om er nevenactiviteiten omheen te hangen zoals een magazine.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:21:59 #51
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66159106
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Het levert wel een overzichtelijk wereldbeeld op.
Ja, maar je hebt het gevoel dat Wilders zich meer bekommert om deze indeling dan om oorzaken en aanpakken: ‘Als iemand binnen drie minuten klaarkomt tijdens de seks, is dat dan een links orgasme of niet?’
pi_66159119
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Yeah right. Dat laatste houden wij iig wel tegen met onze landbouwsubsidies en importbelastingen, sterker nog, we concurreren hun ermee dood (letterlijk zelfs).
pi_66159399
Ontwikkelingswerk af doen als een hobby is echt gruwelijk kwaadaardig.
pi_66159527
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef AlphaOmega het volgende:
Zwak tegenvoorbeeld... moet je eens kijken naar de naam en mogelijkheden die het team van RTL GP heeft in de race wereld. Daar kunnen ze bij de PO maar fijn een flink puntje aan zuigen.

En aan de inkomsten en interesse ligt het ook niet, anders ben je ook niet nog eens in staat om er nevenactiviteiten omheen te hangen zoals een magazine.
Op zich een goed voorbeeld, al denk ik dat het puur winstbejag is van het team. Waarschijnlijk krijgen ze een vast bedrag per race, dus hoe goedkoper ze ergens verblijven, hoe meer ze in eigen zak steken.

Nee, dan de NOS, die becommentarieert F1 gewoon vanuit Nederland. Dá's pas goedkoop.
pi_66159652
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Yeah right. Dat laatste houden wij iig wel tegen met onze landbouwsubsidies en importbelastingen, sterker nog, we concurreren hun ermee dood (letterlijk zelfs).
Friesland Dairy Foods is anders een grote speler in diverse 3e wereldlanden met hun melkproducten om maar eens wat te noemen, en die werken vaak ook met lokale grondstoffen zoals melk van lokale boeren, vaak met initiële steun van ontwikkelingshulp.. Het hele ontwikkelingsbeleid maar stoppen is wel wat gemakkelijk, er zitten wel degelijk goede initiatieven tussen, die zowel op lange als korte termijn ook goed voor ons land zijn, echter ook misstanden, en daar mag wat mij betreft ook resoluut de stekker uit. Idem trouwens voor het hele JSF gebeuren, dat nieuwe type saab Gripen heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding naar mijn idee. Bij ons in het bedrijf kijken we al jaren naar "need to have" in plaats van "nice to have" en dat principe zouden politici ook eens wat vaker moeten hanteren..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66159759
Tja wanneer het economisch slechter gaat krijgen dit soort figuren meteen een grote bek, dat hebben we zo vaak gezien in de geschiedenis.
pi_66159763
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik weet niet zoveel van RTL GP af, wel weet ik dan Studio Sport in het buitenland ook veel geroemd wordt. Bijvoorbeeld in de Wielerwereld.
En dat magazine is natuurlijk ook alleen maar omdat ze denken daar weer winst op te maken, niet omdat ze denken dat het iets toevoegd of uitdraagd (wat bij de PO de doelstelling is).
pi_66159887
quote:
Het kabinet moet volgens hem ,,gigantisch snijden in de linkse hobby's'', zoals bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking, de publieke omroep, Afghanistan en de "klimaatswaanzin".
En hij noemt ook gelijk ALLE stokpaardjes van de vermeende Wildersfans op Internet op. Het enige wat mij verbaast is dat hij niks over 'straatterroristen' zegt

Echt, wanneer staat er nou eens een Wildersfan op die iets anders dan bovengenoemde stokpaardjes op kan noemen?
pi_66159940
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En hij noemt ook gelijk ALLE stokpaardjes van de vermeende Wildersfans op Internet op. Het enige wat mij verbaast is dat hij niks over 'straatterroristen' zegt

Echt, wanneer staat er nou eens een Wildersfan op die iets anders dan bovengenoemde stokpaardjes op kan noemen?
Toch raar dat Wilders eerst voor de Oorlog in Afganistan was (strijd tegen Terrorisme)
En nu tegen is.
http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:47:52 #60
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_66160137
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Joh, en als Agnes Kant wat dingen roept zijn het ALLE stokpaardjes van de vermeende SP-fans. Typisch he
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_66160620
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:47 schreef pisnicht het volgende:
Joh, en als Agnes Kant wat dingen roept zijn het ALLE stokpaardjes van de vermeende SP-fans. Typisch he
Noem ze eens dan.
pi_66160954
Wilders is natuurlijk een doorgeslagen idioot, maar hij heeft wel gelijk dat de overheid eerst maar eens naar haar eigen uitgaven mag kijken, voordat er weer vergaande maatregelen voor de man met de pet doorgevoerd worden.
Hij verwoord het natuurlijk weer lekker op des Telegraafs, maar er zit zeker een kern van waarheid in.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:12:31 #63
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66161055
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:10 schreef Dutch_Courage het volgende:
Wilders is natuurlijk een doorgeslagen idioot, maar hij heeft wel gelijk dat de overheid eerst maar eens naar haar eigen uitgaven mag kijken, voordat er weer vergaande maatregelen voor de man met de pet doorgevoerd worden.
Hij verwoord het natuurlijk weer lekker op des Telegraafs, maar er zit zeker een kern van waarheid in.
Jammer dat beleidsvorming natuurlijk iets meer vereist dan ‘een kern van waarheid’. Overigens doet het kabinet al aardig zijn best (al sinds vorig jaar) om de koopkracht in ieder geval te behouden.
pi_66161437
OV -chip kaart invoering een leuk rechts project om het gepeupel in de gaten te kunen gaan houden heeft ook al 1 mlijard euro gekost.
pi_66161506
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef YeahBabyYeahYeah het volgende:

[..]

Ja die gaat er onder Wilders ook aan,
Geen rare subsidies meer.
Ja, want het mogelijk maken voor mensen met een heel laag inkomen om een dak boven hun hoofd te hebben is wel een hele rare subsidie ja..
pi_66161593
Wilders For Prez!
pi_66161647
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:26 schreef jimmyrodgers het volgende:
Wilders For Prez!
Net als leefbaar nederlan en LPF voor 2 weken en dan breekt de pleuris al weer uit omdat ze toch niet tot consensus kunnen komen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:28:45 #68
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66161680
Ik haat Hollandse muziek en Fons de Poel en ronde schoenveters dus ik vind dat we daar maar op moeten besparen voor de economische crisis.

Wat een clown die Wilders..
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:29:12 #69
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66161706
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net als leefbaar nederlan en LPF voor 2 weken en dan breekt de pleuris al weer uit omdat ze toch niet tot consensus kunnen komen.
Tot nu toe maakt de PVV echt niet zo'n indruk als destijds de LPF met al die interne onrust. Dat het bij de LPF is misgegaan hoeft nog niet te betekenen dat het bij de PVV misgaat.
pi_66161737
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jammer dat beleidsvorming natuurlijk iets meer vereist dan ‘een kern van waarheid’. Overigens doet het kabinet al aardig zijn best (al sinds vorig jaar) om de koopkracht in ieder geval te behouden.
De koopkracht is sinds vorig jaar gestegen vanwege de daling van de olieprijs. Daar heeft dit kabinet echt niets mee te maken. Daarnaast kan het zeker geen kwaad om eens de overheidsuitgaven kritisch tegen het licht te houden.
pi_66161895
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:29 schreef thewishmaster het volgende:
Tot nu toe maakt de PVV echt niet zo'n indruk als destijds de LPF met al die interne onrust. Dat het bij de LPF is misgegaan hoeft nog niet te betekenen dat het bij de PVV misgaat.
Nu is in de oppositie zitten met een 9mans fractie natuurlijk wel wat anders dan een eventuele regeringsdeelname.

Mocht dat laatste gebeuren voor de PVV, dan ben ik benieuwd hoe standvastig Geert W. dan is.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:35:13 #72
144262 thewishmaster
pi_66161947
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nu is in de oppositie zitten met een 9mans fractie natuurlijk wel wat anders dan een eventuele regeringsdeelname.

Mocht dat laatste gebeuren voor de PVV, dan ben ik benieuwd hoe standvastig Geert W. dan is.
Een regeringsdeelname zit er ongeacht het aantal zetels bij de verkiezingen niet in, de PVV wijkt te ver af van de "mainstream" partijen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:44:11 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66162285
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Toen Wilders nog bij een regeringsfractie zat (VVD) was hij voor de missie in Afghanistan. Nu is het een linkse hobby.

Over 50 jaar gaat men Wilders links noemen.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:45:38 #74
238273 SE.Fireworks
Veilig en betrouwbaar
pi_66162335
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:35 schreef Cracka-ass het volgende:
The most banging fireworks.
pi_66162368
Ga eerst die bootsluitjes maar eens aanpakken met hun 2% belasting...
Daar zit een berg geld in door daar gewoon belasting voor te vangen net als bij anderen gebeurt.
Of niet zowat alle familie van het koningshuis spekken, of het koningshuis eens wat minder geven bv...

En ach wilders schreeuwt altijd wel over wat er allemaal fout gaat, maar komt hij ook met een gedegen plan waarbij we dan ook nogeens kunnen blijven praten met de buurlanden e.d.?
Want het gaat vaak over afspraken die gezet zijn op europees niveau, neem bv ontwikkelingshulp, de hulp aan afghanistan, niet verplicht allemaal, maar wel nu al afgesproken en geregeld, kan je niet zomaar terugtrekken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:48:48 #76
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66162454
bootsluitjes? Was da?
pi_66162642
Wilders wilde de euro toch ook weer afschaffen?
Of vindt-ie het nu toch wel handig dat Europa financieel iets meer samen kan werken?
pi_66163403
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar je hebt het gevoel dat Wilders zich meer bekommert om deze indeling dan om oorzaken en aanpakken: ‘Als iemand binnen drie minuten klaarkomt tijdens de seks, is dat dan een links orgasme of niet?’
Wilders etiketteert natuurlijk alles waar hij het niet mee eens is als links, gewoon omdat je daar lekker mee kan scoren. En hij heeft nog niet ongelijk ook, gezien links en rechts holle containerbegrippen zijn. Waar ik meer in geinteresseerd ben is waar Wilders in wil snijden. ZIjn pleidooi voor snijden in uitgaven die niet strikt noodzakelijk zijn (zoals bv ontwikkelingssamenwerking) vind ik in tijden van crisis best verdedigbaar, er is immers geen enkele reden waarom dergelijke uitgaven onaantastbaar zouden moeten zijn.

Overigens ben ik sowieso voorstander van snijden in ontwikkelingssamenwerking, maar dat puur op politieke en economische (nuttigheids) overwegingen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:21:48 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66163817
maar wat kunnen we doen met de 5 miljard (0.8 BNP) ontwikkelingshulp...

dat komt marktconform nog niet uit boven de bonussen dit jaar in de bankenwereld
pi_66164425
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Re het volgende:

dat komt marktconform nog niet uit boven de bonussen dit jaar in de bankenwereld
Belastingverlagen/investeren in het onderwijs, de (ouderen)zorg? Genoeg opties.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:40:20 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66164604
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:36 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Belastingverlagen/investeren in het onderwijs, de (ouderen)zorg? Genoeg opties.
er moet ook nog extra geld bij de JSF, betuwelijn en HSL he

maar wat mij betreft kan inderdaad veel landbouw subsidie verdwijnen, daar zijn ze in ontwikkelingslanden ook mee geholpen
pi_66164711
quote:
pi_66164842
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:40 schreef Re het volgende:

[..]

er moet ook nog extra geld bij de JSF, betuwelijn en HSL he
Over die JSF ben ik niet zeker in de huidige onzekere tijden ( ), die andere projecten zijn natuurlijk gruwelijke geldverspilling.
quote:
maar wat mij betreft kan inderdaad veel landbouw subsidie verdwijnen, daar zijn ze in ontwikkelingslanden ook mee geholpen
Precies!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:48:42 #84
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66164939
Goh het lijkt helemaal niet of iemand de crisis misbruikt om z'n favoriete puntjes weer eens onder het voetlicht te brengen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66164958
quote:
Dit dus, en dat is een beetje het jammere, het totaalplaatje klopt wat mij betreft niet.
Alleen heeft hij met dit soort opmerkingen een punt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:49:21 #86
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66164966
In deze crisis vind ik ook dat we moeten stoppen met GELD VERSPILLEN op het gebied van drugsbeleid, speciaal onderwijs, etc.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66164993
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef jimmyrodgers het volgende:

Hopen voor jou dat hij ooit eens iets zegt over basisonderwijs. .
-
pi_66165517
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:29 schreef SCH het volgende:
Ontwikkelingswerk af doen als een hobby is echt gruwelijk kwaadaardig.
Niet overdrijven poepie.
We hoeven ons niet overal in de wereld mee te bemoeien via oorlog of ontwikkelingshulp.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:22:37 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66166324
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit dus, en dat is een beetje het jammere, het totaalplaatje klopt wat mij betreft niet.
Alleen heeft hij met dit soort opmerkingen een punt.
scoren voor open doel heet dat ook wel...
pi_66166392
Ontwikkelingshulp is goed en daar moet niet op bezuinigd worden vind ik. Het probleem alleen is dat Nederland het geld van ontwikkelingshulp verkeerd verspeeld. Ze moeten voorzieningen bouwen etc. in landen en niet geld lukraak aan overheden geven in landen.

Ze moeten die subsidies voor die verwende allochtonen hier stoppen. Subsidies voor die allochtonen reljongetjes, criminelen hier verwennen met allerlei luxe in de gevangenis etc. Buurthuizen, straatcoaches: opdonderen daarmee. Uitkeringen geven aan de mensen die eigenlijk wel kunnen werken etc. Dat geld dat hierbij vrij komt, kan je steken in het welzijn van de burger die zich wel kan gedragen. Dat geld kan worden gestopt in gezondheidszorg, openbaar vervoer etc.

Groeten van een allochtoon.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 17 februari 2009 @ 17:36:47 #91
163650 Greys
pi_66166875
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:17 schreef SCH het volgende:
Hobby - wat een onzin
Rutte vond het in elk geval wel een leuke benaming (of heeft Wilders het van Rutte gejat?)
quote:
Rutte wil miljarden weghalen bij de ministeries van Sociale Zaken, Verkeer, Ontwikkelingssamenwerking en bij „alle hobby's van de ChristenUnie”. „Anders leggen we de ellende bij volgende generaties.”
Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66166950
Maar heeft zo'n Rutte dan ook de ballen om de lasten voor kinderopvang, schoolboeken, ziektenkosten enz enz bij de ouders te leggen in plaats van bij iedereen, zoals de ChristenUnie doet?
pi_66167190
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef Meike26 het volgende:

En Wilders stelt voor een miljoen per jaar aan belachelijke kamervragen. Ook van belastinggeld.

En hij gaat naar Engeland, terwijl hij al weet dat hij daar niet welkom is.

enz. enz.

Overigens: bron voor dat VPRO verhaal?
pi_66167223
ow, en de publieke omroep opheffen.

Zullen al die toeleveranciers leuk vinden. Werken veel mensen die ook een gezin hebben om te onderhouden
pi_66167431
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:21 schreef Re het volgende:

Hier direct investeren in het onderwijs. Dat heeft directe en langdurige positieve gevolgen.
Hoe beter we hier geschoold zijn, hoe beter het in andere landen wordt.

Ontwikkelingshulp heeft in mijn ogen nog nooit geholpen op de manier zoals het nu gaat.
We kunnen met dat geld bijvoorbeeld beter universiteiten stimuleren om goede studenten uit 3e wereld landen over te halen en op te leiden (tot docent, dokter of professor). Deze studenten nemen hun opgedane kennis weer mee en kunnen deze verspreiden onder hun eigen bevolking (je haalt een cultuur barriere weg)

Geld is niet wat ze daar nodig hebben. Maar kennis, kennis hoe ze om moeten gaan met de natuurlijke bronnen die ze tot hun beschikking hebben.
pi_66167589
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
Ontwikkelingshulp is goed en daar moet niet op bezuinigd worden vind ik. Het probleem alleen is dat Nederland het geld van ontwikkelingshulp verkeerd verspeeld. Ze moeten voorzieningen bouwen etc. in landen en niet geld lukraak aan overheden geven in landen.
Nee, we moeten niks bouwen. Ze moeten zelf leren hoe ze het kunnen bouwen en onderhouden met de hulpmiddelen die aanwezig zijn.

Wat voor nut heeft het om een waterput te slaan om vervolgens 5 jaar later er achter te komen dat de put onbruikbaar is geworden en niemand daar weet hoe deze te repareren of nieuwe putten te slaan?

Er moet geen enkele euro naar die landen gaan. Corruptie viert daar hoogtij en je kunt er zeker van zijn dat een groot deel van elke euro voor verkeerde doeleinden worden gebruikt die vaak recht tegenover het goede doel staan.
quote:
Ze moeten die subsidies voor die verwende allochtonen hier stoppen. Subsidies voor die allochtonen reljongetjes, criminelen hier verwennen met allerlei luxe in de gevangenis etc. Buurthuizen, straatcoaches: opdonderen daarmee. Uitkeringen geven aan de mensen die eigenlijk wel kunnen werken etc. Dat geld dat hierbij vrij komt, kan je steken in het welzijn van de burger die zich wel kan gedragen. Dat geld kan worden gestopt in gezondheidszorg, openbaar vervoer etc.

Groeten van een allochtoon.
Helemaal mee eens.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:07:48 #97
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66167779
Anders houden we gewoon een bouwfraude enquête en gaan we daar echte boetes uitdelen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_66167787
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
bootsluitjes? Was da?
Boten, je weet wel, die varende dingen
Als jij bv een sleepboot bedrijf hebt betaal je maar 2% belasting.
Wij betalen over een fiks deel 52%, hun nooit hoger dan 2% ongeacht de inkomsten van het bedrijf.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_66167854
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:55 schreef Refragmental het volgende:

Geld is niet wat ze daar nodig hebben. Maar kennis, kennis hoe ze om moeten gaan met de natuurlijke bronnen die ze tot hun beschikking hebben.
Doen alsof er gewoon geld op de rekeningen wordt overgemaakt van de regeringen aldaar toont wel aan dat je echt totaal ongeinformeerd bent over dit onderwerp. Hetzelfde geldt voor de Wilders aanhang, dus is het makkelijk scoren. Er worden tal van projecten mee gefinancierd en het grootste deel komt gewoon in onze eigen economie terecht door Nederlandse bedrijven in te huren voor expertise of daarvan materieel te kopen.

Laten we de landbouwsubsidies eens afschaffen en dingen als huursubsidie en de HRA. Daar zijn pas miljarden mee te pakken, het is ook niet gek dat Wilders dat soort dingen niet voorstelt. Dan is z'n aanhang zelf de lul.

Sowieso wordt het nog leuk mocht Wilders echt aan de macht komen, waar denk je waar het geld vandaan gaat komen voor z'n belastingverlagingen e.d. ? Niet bij de mensen die het kunnen missen iig Diezelfde fout maakte die groep kiezers door destijds op de LPF te stemmen, van hetzelfde laken een pak wat het economisch beleid betreft. En die is niet in het voordeel van de zogenaamde "hardwerkende Nederlander".
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:13:00 #100
144262 thewishmaster
pi_66167896
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Laten we de landbouwsubsidies eens afschaffen en dingen als huursubsidie en de HRA. Daar zijn pas miljarden mee te pakken, het is ook niet gek dat Wilders dat soort dingen niet voorstelt. Dan is z'n aanhang zelf de lul.

Wel geld blijven pompen in kansloze projecten in Afrika, maar ondertussen alle lagen van de Nederlandse bevolking pakken die afhankelijk zijn van of huursubsidie of HRA? Lijkt me een goed idee .
pi_66167958
Of we voeren die Boekanier weer in.
pi_66168067
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wel geld blijven pompen in kansloze projecten in Afrik
Zo kansloos is het grootste deel niet. Het zorgt ook voor werkgelegenheid hier in Nederland.
quote:
maar ondertussen alle lagen van de Nederlandse bevolking pakken die afhankelijk zijn van of huursubsidie of HRA? Lijkt me een goed idee .
Hoezo "pakken" ? Als je afhankelijk bent van de HRA of huursubsidie doe je iets verkeerd, die verantwoordelijkheid hoort niet bij de overige belastingbetalers te liggen. Laat mensen in een woning wonen die ze zelfstandig kunnen betalen, desnoods in een wat mindere buurt. Daar kan de overheid wel een rol in spelen, het bouwen van woonunits waar een huurprijs voor gevraagd kan worden die dusdanig laag is waardoor er geen subsidie nodig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2009 18:20:53 ]
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:24:42 #103
144262 thewishmaster
pi_66168181
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:20 schreef gelly het volgende:

[..]

Zo kansloos is het grootste deel niet. Het zorgt ook voor werkgelegenheid hier in Nederland.
[..]

Hoezo "pakken" ? Als je afhankelijk bent van de HRA of huursubsidie doe je iets verkeerd, die verantwoordelijkheid hoort niet bij de overige belastingbetalers te liggen. Laat mensen in een woning wonen die ze zelfstandig kunnen betalen, desnoods in een wat mindere buurt. Daar kan de overheid wel een rol in spelen, het bouwen van woonunits waar een huurprijs voor gevraagd kan worden waardoor er geen subsidie nodig is.
Mensen met een heel laag inkomen hebben nu eenmaal huursubsidie nodig om een woning te kunnen huren. Starters op de woningmarkt die een huis willen kopen kunnen zonder HRA echt geen woning kopen. In Amsterdam (waar ik dus vandaan kom) kun je het als starter op huurmarkt wel vergeten door de ellenlange wachtlijsten. Het argument dat de verantwoordelijkheid niet bij de belastingbetaler hoort te liggen snijdt ook geen hout, moet de belastingbetaler dan wel verantwoordelijk zijn voor de financiering van projecten in Afrika of de aanschaf van dure straaljagers? Je kunt wat mij betreft beter geld vrijmaken aan subsidies om het leven van de Nederlandse burger beter te maken (zoals dus huursubsidie of HRA) dan aan projecten waar de Nederlandse belastingbetaler niets mee opschiet.
pi_66168418
Wilders kan zich trouwens beter hardmaken voor veel meer ontwikkelingssteun. Gezien het feit dat hij geen onderontwikkelde immigranten het land wil in hebben is de enige remedie te zorgen dat die mensen geen reden hebben om hier naar toe te komen. Ontwikkelingshulp is een investering in je eigen land wat dat betreft.
pi_66168686
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:33 schreef gelly het volgende:
Wilders kan zich trouwens beter hardmaken voor veel meer ontwikkelingssteun. Gezien het feit dat hij geen onderontwikkelde immigranten het land wil in hebben is de enige remedie te zorgen dat die mensen geen reden hebben om hier naar toe te komen. Ontwikkelingshulp is een investering in je eigen land wat dat betreft.
Geen reden hebben?
Hij hoeft niet elke mond in de wereld te voeden.
Gewoon het deurtje dichtdoen van Nederland, niks ontwikkelingshulp.

Niemand houdt van bemoeienis van buitenaf, daarom zijn velen van links vaak tegen oorlog.....maar GELD sturen naar die arme knuppels is natuurlijk geen probleem.
Want hoe kun je je beter als samaritaan verkopen, dan via andermans geld.
Faal van de eeuw.
pi_66168696
Linkse Hobby's

Wilders .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_66168761
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nee, we moeten niks bouwen. Ze moeten zelf leren hoe ze het kunnen bouwen en onderhouden met de hulpmiddelen die aanwezig zijn.

Wat voor nut heeft het om een waterput te slaan om vervolgens 5 jaar later er achter te komen dat de put onbruikbaar is geworden en niemand daar weet hoe deze te repareren of nieuwe putten te slaan?

Er moet geen enkele euro naar die landen gaan. Corruptie viert daar hoogtij en je kunt er zeker van zijn dat een groot deel van elke euro voor verkeerde doeleinden worden gebruikt die vaak recht tegenover het goede doel staan.
[..]
Daar ben ik het niet met je eens. Als je geld lukraak aan overheden geeft, dan krijg je corruptie ja. Dat moeten we niet doen.

Er moeten wel euro's daarheen gaan, mits het op de juiste manier besteed wordt.
Wat je wel kan doen, is scholen bouwen, lesboeken inkopen etc. Daarmee stimuleer je het onderwijs en onderwijs brengt ontwikkeling met zich mee. Desnoods koop je schoolboeken en deel je die uit onder de kinderen daar. Zodat kinderen zelfstandig onderwijs kunnen leren uit de boeken (soms zijn scholen op een te verre afstand namelijk). Kinderen daar zijn heel leergierig over het algemeen.
Onderwijs is de sleutel tot ontwikkeling.

Weeshuizen etc. kan je ook bouwen, zodat straatkinderen een dak boven hun hoofd hebben en onderwijs kunnen krijgen in datzelfde weeshuis.

Met die waterputten heb je wel gelijk in, als er geen kennis aanwezig is, dan heeft het niet zoveel zin inderdaad. Je moet de kennis dan op de een of andere manier tot de bevolking brengen.

Ik ben dus niet voor hulp grootschaals vanuit de centrale overheid, ik ben voor hulp vanuit kleinschalig oogpunt, voor de lokale bevolking.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:48:30 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66168859
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef Re het volgende:
joint strike fighter.... betuwelijn, HSL

om het dan maar over rechtse hobbies te hebben
Alle 3 zaken die daadwerkelijk wat bijdragen aan de NL economie, op korte en lange termijn. Dit in tegenstelling tot de meeste bodemloze putten van links.
pi_66168896
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:48 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Alle 3 zaken die daadwerkelijk wat bijdragen aan de NL economie, op korte en lange termijn. Dit in tegenstelling tot de meeste bodemloze putten van links.
Wat draagt de JSF bij aan de Nederlandse economie?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:54:21 #110
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66169056
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:49 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Wat draagt de JSF bij aan de Nederlandse economie?
Werkgelegenheid en productie, deel van de deal is dat wij onderdelen mogen maken.
pi_66169058
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

We kunnen met dat geld bijvoorbeeld beter universiteiten stimuleren om goede studenten uit 3e wereld landen over te halen en op te leiden (tot docent, dokter of professor). Deze studenten nemen hun opgedane kennis weer mee en kunnen deze verspreiden onder hun eigen bevolking (je haalt een cultuur barriere weg)
Het probleem daarbij is dat die hoogopgeleide mensen dan in rijke landen blijven hangen en daar ook gaan wonen, bijv. de VS of Canada. Dan heeft het land van herkomst er dus niks aan, want die hoogopgeleide mensen zijn dan weg.

Je moet het onderwijs in arme landen stimuleren. Scholen bouwen, lesboeken inkopen etc.
pi_66169090
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Doen alsof er gewoon geld op de rekeningen wordt overgemaakt van de regeringen aldaar toont wel aan dat je echt totaal ongeinformeerd bent over dit onderwerp. Hetzelfde geldt voor de Wilders aanhang, dus is het makkelijk scoren. Er worden tal van projecten mee gefinancierd en het grootste deel komt gewoon in onze eigen economie terecht door Nederlandse bedrijven in te huren voor expertise of daarvan materieel te kopen.
Waar zeg ik dat geld direct wordt overgemaakt op rekeningen?
Ik ben het oneens met hoe een groot deel van ontwikkelingshulp momenteel plaats vind.
Je moeten niet voedsel geven of dingen bouwen. Ze moeten daar leren hoe ze ZELF voedsel moeten verbouwen met hun lokale middelen. Ze moeten daar leren hoe ze ZELF dingen moeten bouwen en onderhouden.

Al die dingen voor ze doen heeft gewoon geen nut. Eens?

Ook zoiets als medische hulp is vaak misplaatst. In plaats van doktoren sturen en mensen genezen moeten we het ze leren hoe ze zichzelf gezond kunnen houden en zelf doktoren op kunnen leiden.
quote:
Helemaal mee eens. Al die dingen hadden al veel en veel eerder moeten worden afgeschaft.
quote:
Sowieso wordt het nog leuk mocht Wilders echt aan de macht komen, waar denk je waar het geld vandaan gaat komen voor z'n belastingverlagingen e.d. ? Niet bij de mensen die het kunnen missen iig Diezelfde fout maakte die groep kiezers door destijds op de LPF te stemmen, van hetzelfde laken een pak wat het economisch beleid betreft. En die is niet in het voordeel van de zogenaamde "hardwerkende Nederlander".
Er is een groot verschil met de LPF toen en Wilders nu.
LPF werd toen groot vanwege de moord op Fortuyn. Veel mensen stemden puur op emotie.
De verkiezingen hadden toen uitgesteld moeten worden, niemand wist tenslotte waar de LPF voor stond. Zelfs Fortuyn niet, want hij had plannen om z'n halve fractie eruit te kiepen en te vervangen met pro's uit het bedrijfsleven.

Ik denk overigens niet dat Wilders aan de macht komt, dus daar hoeven we niet bang voor te zijn.
pi_66169161
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:54 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Werkgelegenheid en productie, deel van de deal is dat wij onderdelen mogen maken.
Inmiddels zijn de kosten zo hoog opgelopen dat die deal nauwelijks nog geld gaat opbrengen. Als het hele verhaal nog plaats gaat vinden Wat was de leverdatum ookalweer ?
pi_66169222
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het probleem daarbij is dat die hoogopgeleide mensen dan in rijke landen blijven hangen en daar ook gaan wonen, bijv. de VS of Canada. Dan heeft het land van herkomst er dus niks aan, want die hoogopgeleide mensen zijn dan weg.

Je moet het onderwijs in arme landen stimuleren. Scholen bouwen, lesboeken inkopen etc.
Studenten visum. Moet student ondertekenen voordat ze aan zo'n ontwikkelings programma mogen meedoen.
Maar je moet inderdaad ook een deel van de opleiding afvangen in land van herkomst.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:01:19 #115
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66169335
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Inmiddels zijn de kosten zo hoog opgelopen dat die deal nauwelijks nog geld gaat opbrengen. Als het hele verhaal nog plaats gaat vinden Wat was de leverdatum ookalweer ?
Dat is zeker waar, ik neem aan dat je de JSF bedoelt trouwens?

De HSL en Betuwelijn hebben ook hun tegenslagen, maar daar is nu al zoveel in geïnvesteerd, en we houden er straks een mooi stuk infrastructuur aan over. Duurder dan verwacht, maar dat verdient zich wel terug.

In tegenstelling tot geld blijven pompen in junks, criminelen en falende staten.
pi_66169412
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat geld direct wordt overgemaakt op rekeningen?
Hier :
quote:
[quote]Op dinsdag 17 februari 2009 17:55 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Geld is niet wat ze daar nodig hebben.
quote:
Ik ben het oneens met hoe een groot deel van ontwikkelingshulp momenteel plaats vind.
Je moeten niet voedsel geven of dingen bouwen. Ze moeten daar leren hoe ze ZELF voedsel moeten verbouwen met hun lokale middelen. Ze moeten daar leren hoe ze ZELF dingen moeten bouwen en onderhouden.
Je beeld van de hulp klopt niet, het is al voor een groot deel zoals jij het wil hebben... Maar in Afrika wil een oogst nog weleens mislukken door extreme hitte, noodhulp blijft altijd noodzakelijk.
quote:
Ook zoiets als medische hulp is vaak misplaatst. In plaats van doktoren sturen en mensen genezen moeten we het ze leren hoe ze zichzelf gezond kunnen houden en zelf doktoren op kunnen leiden.
[..]
En tot die tijd moeten we ze maar dood laten gaan aan ziektes die heel makkelijk te bestrijden zijn ? Medische hulp bestaat voor een groot deel uit vaccins en andere medicijnen die de gemiddelde Afrikaan simpelweg niet kan betalen. Niet vanwege productiekosten maar vanwege patentrechten.
quote:
Er is een groot verschil met de LPF toen en Wilders nu.
LPF werd toen groot vanwege de moord op Fortuyn. Veel mensen stemden puur op emotie.
De verkiezingen hadden toen uitgesteld moeten worden, niemand wist tenslotte waar de LPF voor stond. Zelfs Fortuyn niet, want hij had plannen om z'n halve fractie eruit te kiepen en te vervangen met pro's uit het bedrijfsleven.

Het financieele beleid van Wilders is gewoon rechts. Het heeft een reden dat hij zijn punten op dat vlak niet zo graag etaleert, buiten het gezwaai met belastingverlagingen.
pi_66169518
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:58 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Studenten visum. Moet student ondertekenen voordat ze aan zo'n ontwikkelings programma mogen meedoen.
Maar je moet inderdaad ook een deel van de opleiding afvangen in land van herkomst.
Dat zou wel een goed idee zijn ja
pi_66169543
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:01 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, ik neem aan dat je de JSF bedoelt trouwens?
ja
quote:
De HSL en Betuwelijn hebben ook hun tegenslagen, maar daar is nu al zoveel in geïnvesteerd, en we houden er straks een mooi stuk infrastructuur aan over. Duurder dan verwacht, maar dat verdient zich wel terug.
De Betuwelijn wordt nooit rendabel, dat was tijdens de bouw al bekend. Maar je hebt nu wel een mooi stukje infrastructuur, dat is ook wat waard
quote:
In tegenstelling tot geld blijven pompen in junks, criminelen en falende staten.
Ja, totdat die junks gewoon weer in je portiek staan te spuiten , dan moet de overheid weer ingrijpen.
pi_66169566
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet met je eens. Als je geld lukraak aan overheden geeft, dan krijg je corruptie ja. Dat moeten we niet doen.
Nu moeten voor veel projecten ook goverment officials omgekocht worden om uberhaupt personeel en materiaal op de juiste plaats te krijgen. Geld dat gewoon puur verspild wordt. Dit gebeurt niet in alle landen uiteraard, maar wel in de landen die het meeste hulp nodig hebben.
quote:
Er moeten wel euro's daarheen gaan, mits het op de juiste manier besteed wordt.
Wat je wel kan doen, is scholen bouwen, lesboeken inkopen etc.
Nee, geen scholen bouwen voor ze. Ze moeten ZELF leren scholen bouwen. We kunnen ze wel helpen aan materiaal, maar die moet ook uit de regio komen.

Ook geen schoolboeken geven, maar ze hun eigen schoolboeken laten maken gebaseerd op hun eigen taal en cultuur. We kunnen ze leren hoe ze schoolboeken moeten maken, maar meer ook niet.
quote:
Daarmee stimuleer je het onderwijs en onderwijs brengt ontwikkeling met zich mee. Desnoods koop je schoolboeken en deel je die uit onder de kinderen daar.
Uitdelen creëert afhankelijkheid. Dat wil je gewoon niet. Ze moeten daar dit soort dingen allemaal zelfstandig kunnen doen.
quote:
Zodat kinderen zelfstandig onderwijs kunnen leren uit de boeken (soms zijn scholen op een te verre afstand namelijk). Kinderen daar zijn heel leergierig over het algemeen.
Onderwijs is de sleutel tot ontwikkeling.
Onderwijs is de sleutel tot onafhankelijkheid, welke leidt tot ontwikkeling. Heel belangrijk.
quote:
Weeshuizen etc. kan je ook bouwen, zodat straatkinderen een dak boven hun hoofd hebben en onderwijs kunnen krijgen in datzelfde weeshuis.

Met die waterputten heb je wel gelijk in, als er geen kennis aanwezig is, dan heeft het niet zoveel zin inderdaad. Je moet de kennis dan op de een of andere manier tot de bevolking brengen.

Ik ben dus niet voor hulp grootschaals vanuit de centrale overheid, ik ben voor hulp vanuit kleinschalig oogpunt, voor de lokale bevolking.
Juist, hulp voor de lokale bevolking en voor taal en cultuur groepen. Bij hulp moet je geen cultuur en taal barrières creëren, dit vermindert de efficiëntie van de hulp. Vandaar mijn idee om goede studenten van daar hier verder op te leiden tot docent, professor of dokter. Deze gaan na hun opleiding terug en kunnen zonder deze barrières ECHT hulp bieden zonder weerstand vanuit de bevolking.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:10:52 #120
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66169686
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:07 schreef gelly het volgende:

[..]

ja
[..]

De Betuwelijn wordt nooit rendabel, dat was tijdens de bouw al bekend. Maar je hebt nu wel een mooi stukje infrastructuur, dat is ook wat waard
De opbrengsten van de lijn gaan verder dan het geld dat vervoerders bijdragen, het helpt onze industrie, onze transportsector en dus de economie in het algemeen. Plus het vermindert de druk op de wegen en wateren.

Mijn punt is ook niet dat het geweldige plannen zijn geweest, maar minder zinloos dan veel van de 'linkse' programma's.
quote:
[..]

Ja, totdat die junks gewoon weer in je portiek staan te spuiten , dan moet de overheid weer ingrijpen.
Dat is met 1 goedkoop spuitje per junk opgelost... Je hoeft er niet eens iets in te doen, lucht alleen werkt prima.
pi_66169766
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:10 schreef Wheelgunner het volgende:

Dat is met 1 goedkoop spuitje per junk opgelost... Je hoeft er niet eens iets in te doen, lucht alleen werkt prima.
Ik denk dat we zijn uitgepraat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:14:29 #122
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66169832
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat we zijn uitgepraat.
Oh sorry, ik speel wel even een zielig liedje op mijn viool.
pi_66169872
quote:

Als ie zegt dat die rechtse lamtokkies hun uitkering kwijt raken dan heeft ie morgen geen zetel meer over.
pi_66170014
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Hier :
Ik zie het niet
quote:
[..]

Je beeld van de hulp klopt niet, het is al voor een groot deel zoals jij het wil hebben... Maar in Afrika wil een oogst nog weleens mislukken door extreme hitte, noodhulp blijft altijd noodzakelijk.
Ik geloof er niks van dat hulp al is zoals ik het zeg. Een heeeel groot deel gebeurt nog aan de hand van voedselpakketten en voedsel dat gedumpt wordt op lokale markten. Veel gebeurt nog door bedrijven die daar wel even infrastructuur gaan aanleggen. Veel gebeurt nog door blanken die daar even aan de lokale bevolking gaat vertellen hoe het WEL moet. Dat werkt allemaal niet en heeft zelfs nadelige gevolgen.
Je creëert afhankelijkheid!
quote:
[..]

En tot die tijd moeten we ze maar dood laten gaan aan ziektes die heel makkelijk te bestrijden zijn ?
Als het makkelijk te bestrijden is dan moet het ook mogelijk zijn om de lokale doktoren daar op te leiden.
quote:
Medische hulp bestaat voor een groot deel uit vaccins en andere medicijnen die de gemiddelde Afrikaan simpelweg niet kan betalen. Niet vanwege productiekosten maar vanwege patentrechten.
Patentrechten?
Wat voor boodschap heeft een fabriek voor medicijnen in een afrikaans land aan amerikaanse patenten?
Al helemaal als ze dit op eigen houtje kunnen ontwikkelen.

Sowieso, als die lokale medicijnen gebruikt worden om een lokale epidemie tegen te gaan, en niet om goedkoop de internationale markt op te gaan, dan zou er wat mij betreft niet eens over geklaagd moeten worden.
quote:
[..]

Het financieele beleid van Wilders is gewoon rechts. Het heeft een reden dat hij zijn punten op dat vlak niet zo graag etaleert, buiten het gezwaai met belastingverlagingen.
Ik kan er niet van wakker liggen. Wilders komt waarschijnlijk toch niet aan de macht.
pi_66170081
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Nu moeten voor veel projecten ook goverment officials omgekocht worden om uberhaupt personeel en materiaal op de juiste plaats te krijgen. Geld dat gewoon puur verspild wordt. Dit gebeurt niet in alle landen uiteraard, maar wel in de landen die het meeste hulp nodig hebben.
[..]
Tja, die verdomde corruptie...ben ik wel met je eens.
quote:
Nee, geen scholen bouwen voor ze. Ze moeten ZELF leren scholen bouwen. We kunnen ze wel helpen aan materiaal, maar die moet ook uit de regio komen.

Ook geen schoolboeken geven, maar ze hun eigen schoolboeken laten maken gebaseerd op hun eigen taal en cultuur. We kunnen ze leren hoe ze schoolboeken moeten maken, maar meer ook niet.
[..]
Uitdelen creëert afhankelijkheid. Dat wil je gewoon niet. Ze moeten daar dit soort dingen allemaal zelfstandig kunnen doen.
[..]
Zit wel een deel van waarheid in wat je zegt. Wat ik bedoelde is dat je schoolboeken bij een plaatselijke uitgever kan kopen en daar na geven aan de lokale bevolking, mits de prestaties van de leerlingen goed zijn etc. Zo verminder je de afhankelijkheid.
quote:
Onderwijs is de sleutel tot onafhankelijkheid, welke leidt tot ontwikkeling. Heel belangrijk.
[..]
Mee eens.
quote:
Juist, hulp voor de lokale bevolking en voor taal en cultuur groepen. Bij hulp moet je geen cultuur en taal barrières creëren, dit vermindert de efficiëntie van de hulp. Vandaar mijn idee om goede studenten van daar hier verder op te leiden tot docent, professor of dokter. Deze gaan na hun opleiding terug en kunnen zonder deze barrières ECHT hulp bieden zonder weerstand vanuit de bevolking.
Dat zou een goed idee zijn
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:33:31 #126
238273 SE.Fireworks
Veilig en betrouwbaar
pi_66170578
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:15 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als ie zegt dat die rechtse lamtokkies hun uitkering kwijt raken dan heeft ie morgen geen zetel meer over.
Geloof je dat echt?

De PvdA en SP trekken meer stemmen uit de onderste lagen van de samenleving.
The most banging fireworks.
pi_66172150
Goed idee. even geen leuke dingen voor linkse mensen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66172316
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Hou toch gewoon je klep als je niks zinnigs te melden hebt.
Boe...hoe..
Lekker inhoudelijk weer, maar ja zo kennen we jou al jaren.
Faal van de eeuw.
pi_66172666
De PVV rules, wat al die andere flutpartijen willen interesseert alleen oude fossielen.

Helaas ben ik het niet helemaal eens met Wilders. Op ontwikkelingshulp moet zeker niet gekort worden, als wij hier over 30 jaar de grafhonger lijden dan waarderen we het ook als men in andere landen de moeite neemt om een zak aardappelen op te sturen. Dat al die linkse clubjes subsidiesponzen zijn en 99% van het geld verkeerd terecht komt dat is het gelijk van Wilders. De overheid zou veel meer moeten doen met studentenuitwisseling en microkrediet en het helpen van landbouwers door landbouwsubsidies slim af te schaffen waar mogelijk op europees niveau. Met dat laatste begeef ik me op glad links ijs

Offtopic: mooi hé dat youtube of je er nu een filmpje opzet in een rijke wijk in Californië of in je rieten dak huisje in Congo, dat maakt allemaal niks uit!

[ Bericht 15% gewijzigd door buachaille op 17-02-2009 20:32:26 ]
pi_66174403
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:43 schreef huhggh het volgende:

Want hoe kun je je beter als samaritaan verkopen, dan via andermans geld.
Alsof 'linkse mensen' geen belasting betalen.
pi_66175701
Ontwikkelingshulp is toch een verplichting uit de EU
X aantal procent van het landelijk BNP.

En dan de PO, dat is makkelijk scoren door het links tenoemen.
Hij vergeet dat alle partijen bv bij Nova en Buitenhof worden uitgenodigd, dat Wilders nooit op deze uitnodigingen ingaat, maakt het nog geen links omroepbestel.

Nova, Buitenhof, één vandaag en Rondom tien, hij wordt constant uitgenodigd, maar hij weigerd.
Dan heeft hij ook geen recht van spreken vind ik.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_66175810
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alsof 'linkse mensen' geen belasting betalen.
Maar ze kosten meer belasting dan dat ze opleveren
pi_66175911
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:33 schreef SE.Fireworks het volgende:

[..]

Geloof je dat echt?

De PvdA en SP trekken meer stemmen uit de onderste lagen van de samenleving.
Niet echt, de SP wel, die zit ruwweg in hetzelfde gebied als de PVV maar de PvdA zit toch wel een stukje hoger in de salarisboom.
pi_66175971
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:38 schreef Mr_Memory het volgende:
Ontwikkelingshulp is toch een verplichting uit de EU
X aantal procent van het landelijk BNP.

En dan de PO, dat is makkelijk scoren door het links tenoemen.
Hij vergeet dat alle partijen bv bij Nova en Buitenhof worden uitgenodigd, dat Wilders nooit op deze uitnodigingen ingaat, maakt het nog geen links omroepbestel.

Nova, Buitenhof, één vandaag en Rondom tien, hij wordt constant uitgenodigd, maar hij weigerd.
Dan heeft hij ook geen recht van spreken vind ik.
En laten we de onterechte aantijgingen van Nova tegen de Nederlandse Moslim omroep niet vergeten.
pi_66176060
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:01 schreef Wheelgunner het volgende:

Er zijn in Nederland een paar duizend junks die veelal buiten het systeem zitten omdat ze geen vaste woon of verblijfplaats hebben en krijgen dus geen uitkeringen etc. Oh, ze zorgen wel voor overlast maar om nou te zeggen dat ze zoveel geld kosten, nah.

De VS is nog veel meer geld kwijt aan criminelen, ik snap even niet wat jij hiermee wilt zeggen, opsluiten kost namelijk meer als rehabiliteren.

falende staten, tja, welke zijn dat dan, noem ze even en vertel er dan ook even bij hoeveel geld ze krijgen en hoeveel van dat geld direct naar het Nederlandse bedrijfsleven vloeit.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:51:12 #136
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_66176232
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:08 schreef erodome het volgende:

[..]

Boten, je weet wel, die varende dingen
Als jij bv een sleepboot bedrijf hebt betaal je maar 2% belasting.
Wij betalen over een fiks deel 52%, hun nooit hoger dan 2% ongeacht de inkomsten van het bedrijf.
Oh luitjes met boten
pi_66176542
Soms doen ze zichzelf de das om ..geld uitgeven is ook een kunst blijkbaar

http://www.volkskrant.nl/(...)e_waren_te_ambitieus

Opgeheven zonder dat Wilders er aan te pas kwam, zo kan het ook
pi_66176760
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:56 schreef qonmann het volgende:
Soms doen ze zichzelf de das om ..geld uitgeven is ook een kunst blijkbaar

http://www.volkskrant.nl/(...)e_waren_te_ambitieus

Opgeheven zonder dat Wilders er aan te pas kwam, zo kan het ook
We waren te ambitieus zegt ze dan....

Ja zo kan je het ook recht lullen.
pi_66176978
NWS>POL
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:09:17 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_66177080
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wel geld blijven pompen in kansloze projecten in Afrika, maar ondertussen alle lagen van de Nederlandse bevolking pakken die afhankelijk zijn van of huursubsidie of HRA? Lijkt me een goed idee .
Als je huis overstroomt, maak je je dan eerst druk om de druppelende kraan of om de doorgebroken dijk?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:32:18 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66178226
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Maar ze kosten meer belasting dan dat ze opleveren
De kosten van de overheid zijn inderdaad tot op de burger en zelfs zijn tot op of haar politieke voorkeur terug te herleiden!

Ik vul op mijn belastingaangifte ook altijd in of ik links of rechts ben.

Alle linkse mensen kosten 5000000 en brengen maar 4000000 op. Rechtse mensen kosten 5000000 maar brengen 7000000 op!

Gelukkig maar dat linkse mensen geen gebruik maken van rechtse voorzieningen en rechtse mensen geen gebruik maken van linkse voorzieningen!

Wel irritant dat ik steeds een formuliertje moet invullen wanneer ik gebruik maak van het licht van de lantaarnpaal op straat. En vooral bij het televisie kijken is het irritant, ik ben eerst een half uur bezig met het invullen van zo'n formulier, elke keer wanneer ik zap, alvorens ik kan kijken

Ook erg handig dat in de begroting duidelijk staat gedefinieerd wanneer een voorziening als links geclassificeerd wordt en wanneer als rechts!

Krekker is de bom!
pi_66179035
quote:
bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking
Eens.
quote:
de publieke omroep
Eens.
quote:
Afghanistan
Oneens.
quote:
"klimaatswaanzin".
Wat, specificeer? Hoe bedoel je? Hm? Huh? Moeten we niets doen tegen klimaatverandering? Geen verder onderzoek er meer naar? Zo onduidelijk als demagogisch.
pi_66179705
Gratis kinderopvang verminderen of stoppen.
Mijn zus werkt in de kinderopvang en staat onder zware werkdruk en vind het belachelijk dat papa en mama beide werkend met een grote villa en 3 auto's voor de deur hun kinderen bijna gratis kunnen droppen.
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_66179905
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:36 schreef Johnny-V het volgende:
Maar hij,Wilders heeft wel gelijk,alweer!!
En als Wilders de zaak goed aanpakt,dan wint de PVV vele zetels.
Het ontwikkelingshulp is per jaar ¤ 5.2.000.000.000,- afschaffen.
De EU bijdrage per jaar!!!! ¤ 6.3000.000.000,- krankzinnig voor woorden,terug brengen tot ¤1.9.000.000.000,-.
De extra ¤ 40.000.000,- per jaar voor de %$#@ Marokkanen afschaffen.
De algemene rekenkamer moet meer macht hebben,om de verspilzucht van onze lagere en hogere overheden te beteugelen.
ENZ,enz............
pi_66180188
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:48 schreef Monidique het volgende:

Wat, specificeer? Hoe bedoel je? Hm? Huh? Moeten we niets doen tegen klimaatverandering? Geen verder onderzoek er meer naar? Zo onduidelijk als demagogisch.
Wilders gelooft niet in klimaatsverandering, wist je dat niet? Dat zijn allemaal linkse verzinsels namelijk, daar gaan we geen Gouden Eeuw mee krijgen, schei toch uit, gewoon weer kolen stoken en we verhogen de dijken wel.
pi_66180561
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wilders gelooft niet in klimaatsverandering, wist je dat niet? Dat zijn allemaal linkse verzinsels namelijk, daar gaan we geen Gouden Eeuw mee krijgen, schei toch uit, gewoon weer kolen stoken en we verhogen de dijken wel.
Heeft Wilder alweer gelijk.
Vroeger had je het geloof, om het volk te onderwerpen en af te persen.
Tegenwoordig heeft men het milieu,om het volk te onderwerpen en af te persen.
Als men het milieu zo graag wil ontlasten,dan zou de mensch op aarde met 50 % moeten minderen.
Want de mensch is net een sprinkhaan,vreet de aarde kaal.
Verbeter u,en gaat heen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:18:20 #147
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66180570
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:00 schreef duymelijntje het volgende:
Gratis kinderopvang verminderen of stoppen.
Ja, tuuk.
De regering zorgt juist voor kinderopvang omdat vrouwen moeten werken van de regering, als je het afschaft dan gaan opeens ouders voor hun eigen kroost zorgen en da's nou net niet de bedoeling. Kind uitpoepen, twee, drie jaar later inleveren en alleen terugkrijgen in het weekend, dat is het beleid van de regering en dat gaan ze echt niet terugdraaien.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_66180818
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef detlevico het volgende:

Heeft Wilder alweer gelijk.
Vroeger had je het geloof, om het volk te onderwerpen en af te persen.
Tegenwoordig heeft men het milieu,om het volk te onderwerpen en af te persen.
Als men het milieu zo graag wil ontlasten,dan zou de mensch op aarde met 50 % moeten minderen.
Want de mensch is net een sprinkhaan,vreet de aarde kaal.
Verbeter u,en gaat heen.
Ach gossie, wat zielig...het volk wordt afgeperst en onderworpen, ik zie het al, een Wilders aanhanger zeker?.

Ik proef dagelijks het verschil tussen vlees wat op verantwoorde en 'groenere' wijze leeft en verwerkt wordt en ik kan je verzekeren dat zowel het milieu als mijn smaakpapillen er wel bij varen. Mijn huis is vrijwle self sufficient qua stroom wat inhoudt dat ik nog geen 10 pond per maand betaal aan de energie bedrijven, grappig genoeg levert mij dat geld op dus ik weet niet wat jij afpersing noemt, ik lach mij een ongeluk namelijk.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:28:22 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66181042
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:04 schreef detlevico het volgende:
Het ontwikkelingshulp is per jaar ¤ 5.2.000.000.000,- afschaffen.
Moet je wel een zooi internationale verdragen voor schenden maar boeiend. .
quote:
De EU bijdrage per jaar!!!! ¤ 6.3000.000.000,- krankzinnig voor woorden,terug brengen tot ¤1.9.000.000.000,-.
Niet realistisch.
quote:
De algemene rekenkamer moet meer macht hebben,om de verspilzucht van onze lagere en hogere overheden te beteugelen.
De rekenkamer brengt alleen rapporten uit, het is de Tweede Kamer die ernaar moet handelen.
pi_66181233
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Moet je wel een zooi internationale verdragen voor schenden maar boeiend. .
[..]
Welk verdrag ?
Nederland is toch niet verplicht dat geld allemaal in een bodemloze put te blijven storten ?
pi_66181338
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Welk verdrag ?
Nederland is toch niet verplicht dat geld allemaal in een bodemloze put te blijven storten ?
Daarom pakken we het vaak zo aan dat het weer terugkomt naar Nederland door aankoop van producten en diensten uit ons land. Het is veelal een vorm van verkapte staatssteun.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66189407
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef Iblis het volgende:
vraag ik mij ook af sowieso is er niet 1 links blok
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:33:06 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66189751
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, tuuk.
De regering zorgt juist voor kinderopvang omdat vrouwen moeten werken van de regering, als je het afschaft dan gaan opeens ouders voor hun eigen kroost zorgen en da's nou net niet de bedoeling. Kind uitpoepen, twee, drie jaar later inleveren en alleen terugkrijgen in het weekend, dat is het beleid van de regering en dat gaan ze echt niet terugdraaien.
en daling koopkracht natuurlijk
pi_66210703
quote:
WAO en WW moeten ze van af blijven. Ja leuk voor mensen die een baan hebben maar ieder die werkloos is weet hoe slecht plan het is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66210750
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt. Ik zie het probleem niet zo. Kan wel efficienter, maar ja de JSF, die is lekker..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66211437
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, tuuk.
Je benoemt precies wat ik denk. Alleen zag ik de kinderen in de buurt met negen a tien jaar de sleutel om de nek gehangen krijgen en moesten ze voor hunzelf en hun kleinere broertje of zusje zorgen. Afwasmachine uitpakken en opruimen. Geen vriendjes over de vloer, want dat is lastig. En dan heb ik het niet over de kinderen die opgedragen werden om zich maar buiten te vermaken, want mama was om vijf uur vrij dus hij hoefde maar een paar uur een vriendje op te zoeken om daar te spelen (een jongetje speelde regelmatig bij ons om die reden)

En dat vanuit de partijen waar een gezin centraal hoort te staan in de maatschappij.

Helaas moeten beide ouders werken (waarvan één in ieder geval deeltijd) Het is in het midden van het land al helemaal onmogelijk met een gezin rond te komen van een nettoloon.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66314584
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders heeft gelijk, we kunnen het geld beter gebruiken.
Helemaal eens met Wilders!
pi_66327792
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach gossie, wat zielig...het volk wordt afgeperst en onderworpen, ik zie het al, een Wilders aanhanger zeker?.

Ik proef dagelijks het verschil tussen vlees wat op verantwoorde en 'groenere' wijze leeft en verwerkt wordt en ik kan je verzekeren dat zowel het milieu als mijn smaakpapillen er wel bij varen. Mijn huis is vrijwle self sufficient qua stroom wat inhoudt dat ik nog geen 10 pond per maand betaal aan de energie bedrijven, grappig genoeg levert mij dat geld op dus ik weet niet wat jij afpersing noemt, ik lach mij een ongeluk namelijk.
Nou nou, 10 pond per maand.
Ik weet niet of je het weet,maar hier in Nederland hebben we de euro.
En dat al sinds 2002,ruim zeven jaar!!.
Kan ook zijn dat je in the UK in het staatshotel zit??
pi_66333383
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt.
Dat geld verdwijnt grotendeels in de zak van de Nederlandse bureaucratie en corrupte elite en daar ziet Nederland als klein landje niks van terug.

Investeringen in de eigen infrastructuur zijn veel rendabeler.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:11:55 #160
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66333528
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt. Ik zie het probleem niet zo. Kan wel efficienter, maar ja de JSF, die is lekker..
Onzin de export naar de arme regio's in afrika staat in geen verhouding met het geld wat daar in de zakken van de verschillende regimes is verdwenen. Die hebben er vervolgens alleen zichzelf mee verrijkt en daarnaast wapens gekocht. Misschien dat daar een nederlandse tussenhandelaar tussen heeft gezeten maar echt zwaar verdient daaraan ho maar. Als dit op zou gaan dan ben ik er meteen voor om Duitsland ook maar te voorzien van ontwikkelingsgeld.

Gewoon korten op ontwikkelingsgeld,uitkeringen, vogelaarwijken en verder alles wat te maken heeft met het ondersteunen van projecten ter bevordering van de PvdA in de binnensteden.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:33:21 #161
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66333573
wat leuk toch dat iedereen hier ineens expert is in de staatsfinancien, terwijl zelfs de bste economen er niet over eens zijn wat hoe te doen ... (laat staan Wilders die er zomaar wat woorden eruitgooit en zich verder iet verantwoord ..)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 22 februari 2009 @ 08:57:12 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66333673
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:40 schreef honda1990 het volgende:

[..]

De Clairy Polaks van de samenleving Ik ben het veel met hem oneens, maar Clairy Polak is ook gewoon een schraal wijf
Geef toe: eigenlijk ben je het op veel meer punten met hem eens, maar durf je gewoon niet op hem te stemmen uit angst afgewezen te worden door je allochtone vrinden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66333919
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat leuk toch dat iedereen hier ineens expert is in de staatsfinancien, terwijl zelfs de bste economen er niet over eens zijn wat hoe te doen ... (laat staan Wilders die er zomaar wat woorden eruitgooit en zich verder iet verantwoord ..)
Het is in de politiek ook vaak geen kwestie van kennis, maar meer duidelijke keuzes maken.
Wilders is helder in zijn keuze, of je het daar nu mee eens bent of niet.
Dat kan ik lang niet altijd van andere Tweede Kamer-politici zeggen.
Faal van de eeuw.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:00:18 #164
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334125
Nee maar dat komt meer omdat mensen zich er niet in interesseren. Mensen nemen niet meer de tijd om meer informatie te winnen met het waarom en om welke redenen precies. Extreme risico's nemen is helaas nooit goed, want de kans dat iets goed loopt is vaak klein en dan wordt je daar weer op afgerekend. Er wegen altijd meer factoren dan a en b en dan niet a t/m e, maar a t/m z plus nog meer. Die laatste vergeten heel veel mensen helaas. Men zegt het zo makkelijk, maar zo makkelijk is het nu eenmaal niet en dus vind ik de woordkeus in ' ik ben tenminste helder' heel erg fout, want politiek is niet helder en zal het nooit worden. Zodra het helder is is het geen politiek meer.

helaas is er niemand in Den Haag die duidelijk zegt dat politiek niet duidelijk IS.
  † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 10:15:36 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66334260
Volgens mij is de AWBZ waar men volgens Wilders vooral van af moet blijven bestwel een grotere linkse hobby dan ontwikkelingskosten waar vooral grote bedrijven aan verdienen.

Maar, minder binnenhalen door minder uit te geven als overheid lijkt mij, zeker nu, een uitstekend plan. Iedereen houdt dan meer geld over.
Carpe Libertatem
pi_66334295
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:11 schreef marky het volgende:

[..]

Gewoon korten op ontwikkelingsgeld,uitkeringen, vogelaarwijken en verder alles wat te maken heeft met het ondersteunen van projecten ter bevordering van de PvdA in de binnensteden.
Precies. Flink korten op ontwikkelingsgeld, uitkeringen, achterstandswijken en multikul-projecten geinitieerd door de PvdA om meer PvdA-stemmers te krijgen ("Jij Wouter stemmen, jij uitkering krijgen").

Verder zou men toch eens moeten naar een modernisering van het ontslagrecht.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:22:14 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334330
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij is de AWBZ waar men volgens Wilders vooral van af moet blijven bestwel een grotere linkse hobby dan ontwikkelingskosten waar vooral grote bedrijven aan verdienen.

Maar, minder binnenhalen door minder uit te geven als overheid lijkt mij, zeker nu, een uitstekend plan. Iedereen houdt dan meer geld over.
AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak. Tenzij je chronisch zieke of gehandicapte mensen dood wilt laten gaan natuurlijk, maar ik kan begrijpen dat Wilders daar niet voor kiest.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:25:06 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334351
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Flink korten op ontwikkelingsgeld, uitkeringen, achterstandswijken en multikul-projecten geinitieerd door de PvdA om meer PvdA-stemmers te krijgen ("Jij Wouter stemmen, jij uitkering krijgen").
Precies. Nu eindelijk eens kappen met al dat buitenlander- en allochtonengeknuffel, want het werkt toch niet.

Dat hebben de afgelopen 40 knuffeljaren wel uitgewezen: zowel op het gebied van de ontwikkeling van arme landen als op het gebied van de integratie van allochtonen is eigenlijk helemaal niks bereikt. Sterker nog: al dat knuffelen heeft de problemen alleen maar verergerd.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:26:46 #169
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334368
*zucht*...

"Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen" ...
  zondag 22 februari 2009 @ 10:28:11 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334390
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
*zucht*...

De jaren '60 waren 45 jaar geleden hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:35:16 #171
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334456
Al was het de prehistory, de wijsheid blijft staan en iedereen die anders vindt is in mijn ogen a-sociaal.
  † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 10:43:32 #172
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66334558
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak. Tenzij je chronisch zieke of gehandicapte mensen dood wilt laten gaan natuurlijk, maar ik kan begrijpen dat Wilders daar niet voor kiest.
We hebben geen 600.000 mensen in Nederland die niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen als ze niet de AWBZ bijdrage moeten ophoesten.

Een snel rekensommetje levert mij een bedrag van 36.000 euro pp. die in de AWBZ zit. Dat is een bovenmodaal fulltime salaris per persoon!
Carpe Libertatem
  zondag 22 februari 2009 @ 10:48:09 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334627
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
Al was het de prehistory, de wijsheid blijft staan en iedereen die anders vindt is in mijn ogen a-sociaal.
Welnee, het is helemaal geen wijsheid. Het is de wereld door een linkse roze bril.
pi_66334645
quote:
*zucht*...

Daar denken Moslims en rellende Marokkaantjes anders over, dude.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:49:45 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334650
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

We hebben geen 600.000 mensen in Nederland die niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen als ze niet de AWBZ bijdrage moeten ophoesten.

Een snel rekensommetje levert mij een bedrag van 36.000 euro pp. die in de AWBZ zit. Dat is een bovenmodaal fulltime salaris per persoon!
Ik zeg niet dat er niet op de AWBZ bezuinigd kan worden (overigens zeg ik ook niet dat dat wel zo is, maar doe ik daar geen uitspraak over). Ik zeg alleen dat een dergelijk systeem noodzaak is, zeker in een land als Nederland waar mensen het vertikken om voor elkaar te zorgen.
pi_66334692
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Ja weer de bekende links-rechts discussie. Wat is links, wat rechts.
In het algemeen zou je kunnen zeggen dat rechts een zo klein mogelijke overheid wil en links een zo groot mogelijke (in het communisme is alles staat)

Waarom moeten wij een Publieke omroep hebben?
De overheid kan gewoon 1 uur in de week claimen voor overheidsberichten, de rest kan gewoon worden opgevuld door commercieele omroepen, besparing 800.000.000,- euro op jaarbasis

Nederland is te klein voor tolwegen of meerdere spoorwegen, dus hier moet de overheid voor zorgen.

De klimaathoax is van oorsprong (groen) links en was gericht tegen de mulinationals zoals Shell.
Nu maakt de politiek en diezelfde mulinationals er handig gebruik van:
- de overheid door extra eco taxen op energie, vliegtax etc.
- Shell gaat extra verdienen met CO2 projecten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:57:11 #177
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334766
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar denken Moslims en rellende Marokkaantjes anders over, dude.
maar dat zijn niet de Moslims die hier zitten. Die ontspoorde jeugd is van alle tijden. Dat het door het sociale mlieu (en versterkt door die rechtse rakkers) voornamelijk in die etnische groep voorkomt is niet meer dan logisch, omdat velen hier geen kans krijgen.

en dat van het omroep bestel... ach, we hebben hier in NL één van de goedkoopste en best draaiende Publieke Omroepen in Europa, waar veel goede programma's vandaan komen die de hele wereld over gaan. jael, weer een goed export product.. en daar wil je op gaan bezuinigen???
  zondag 22 februari 2009 @ 11:06:05 #178
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66334889
quote:
*zucht*...

Ja heel mooi maar zo werkt het helaas niet. Hemelfiets tekst.

De wereld kan van iedereen zijn maar een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen deel. Je kan als individu niet de wereld veranderen (alleen je eigen wereld), je kan als enkel land de wereld niet veranderen. Zelfs een groot land als Amerika krijgt het niet voor elkaar om de wereld te democratiseren. Laat staan dat Nederland rijkdom kan brengen in de derde wereld.

Om maar op de zelfde voet verder te gaan als we de afgelopen tientallen jaren hebben gedaan terwijl bewezen is dat het niet werkt zou dom zijn. Juist in een tijd van economische neergang zouden we de methoden tegen het licht moeten houden.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:09:00 #179
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_66334929
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:22 schreef Lemmeb het volgende:

AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak.
Welnee. Het is misschien de kern maar de AWBZ is de laatste jaren vooral een subsidiepot geworden voor alles wat nergens anders onderviel. Daar is de stijging zo hoog. Een modale werknemer betaalt meer dan 300 euro per maand hiervoor. Bijna 4.000 euro per jaar!

ADHD pillen -> AWBZ. Junkie -> AWBZ. Mongooltje omdat je met je nicht trouwt (komt steeds vaker voor; 25% van alle Turken en Marokkanen in Rdam) -> AWBZ. Problemen en lekker Kransen, Snijden en Pillen slikken -> AWBZ. Abortus omdat je geen condoom of pil gebruikt -> AWBZ. Arme asielzoeker met de meest rare ziekten -> AWBZ.

Daarom. Kan dat allemaal wat minder?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_66334962
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:57 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

maar dat zijn niet de Moslims die hier zitten. Die ontspoorde jeugd is van alle tijden. Dat het door het sociale mlieu (en versterkt door die rechtse rakkers) voornamelijk in die etnische groep voorkomt is niet meer dan logisch, omdat velen hier geen kans krijgen.

en dat van het omroep bestel... ach, we hebben hier in NL één van de goedkoopste en best draaiende Publieke Omroepen in Europa, waar veel goede programma's vandaan komen die de hele wereld over gaan. jael, weer een goed export product.. en daar wil je op gaan bezuinigen???
In Nederland zitten ook genoeg extremistische Moslims hoor of figuren met fundamentalistische denkbeelden. Ook krijgt elke relschopper kansen genoeg in Nederland om iets van zijn leven te maken.

Yep, als die programma´s zo populair zijn dan kan de Publieke Omroep best haar eigen broek ophouden door middel van inkomsten van leden en adverteerders.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:11:25 #181
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66334973
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verder zou men toch eens moeten naar een modernisering van het ontslagrecht.
Versoepeling van het ontslagrecht heeft nog nergens bewezen dat het dan beter gaat met een economie (zie Amerika). Het enige wat het doet is dat het de kwaliteit verslechterd (zie Amerikaanse auto industrie) omdat men makkelijker mensen op straat kan gooien en daarmee de ervaring op straat gooit. Zo hebben we tegenwoordig altijd eerst een jaarcontract. Mensen die langer in dienst en waar men op latere datum vanaf wil is gewoon mismanagement van het bedrijf zelf. Een bedrijf moet gewoon veel meer de vinger aan de pols houden wat zijn personeelsbeleid aangaat.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:12:38 #182
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334992
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:06 schreef marky het volgende:

[..]

Ja heel mooi maar zo werkt het helaas niet. Hemelfiets tekst.

De wereld kan van iedereen zijn maar een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen deel. Je kan als individu niet de wereld veranderen (alleen je eigen wereld), je kan als enkel land de wereld niet veranderen. Zelfs een groot land als Amerika krijgt het niet voor elkaar om de wereld te democratiseren. Laat staan dat Nederland rijkdom kan brengen in de derde wereld.

Om maar op de zelfde voet verder te gaan als we de afgelopen tientallen jaren hebben gedaan terwijl bewezen is dat het niet werkt zou dom zijn. Juist in een tijd van economische neergang zouden we de methoden tegen het licht moeten houden.
ik zeg ook niet dat we de wereld kunnen veranderen, maar we kunnen wel proberen die heilstaat hier op te bouwen. Helaas gaat daar in mee dat er ook rotte appelen tussen zitten, maar niets is perfect. je kan echter wel kiezen voor de grootste vrijheden en dat is wat we hebben gedaan hier in Nederland. Dan moet je ook niet zeuren dat er bepaalde elementen zijn die het minder doen. Het tegenovergestelde waar we 'dingen' uitsluiten is een keuze die ik in ieder geval niet wil maken.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:15:41 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66335059
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welnee. Het is misschien de kern maar de AWBZ is de laatste jaren vooral een subsidiepot geworden voor alles wat nergens anders onderviel. Daar is de stijging zo hoog. Een modale werknemer betaalt meer dan 300 euro per maand hiervoor. Bijna 4.000 euro per jaar!

ADHD pillen -> AWBZ. Junkie -> AWBZ. Mongooltje omdat je met je nicht trouwt (komt steeds vaker voor; 25% van alle Turken en Marokkanen in Rdam) -> AWBZ. Problemen en lekker Kransen, Snijden en Pillen slikken -> AWBZ. Abortus omdat je geen condoom of pil gebruikt -> AWBZ. Arme asielzoeker met de meest rare ziekten -> AWBZ.

Oké je hebt een goed punt.

Maar om daar toch nog iets tegenin te brengen: die Turken en Marokkanen moeten van Wilders toch het land uit, en dan nemen ze hun gedragsgestoorde en/of mongolide kinderen maar lekker mee. Dan is dat probleem alvast opgelost.
pi_66335075
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:11 schreef marky het volgende:

[..]

Versoepeling van het ontslagrecht heeft nog nergens bewezen dat het dan beter gaat met een economie (zie Amerika). Het enige wat het doet is dat het de kwaliteit verslechterd (zie Amerikaanse auto industrie) omdat men makkelijker mensen op straat kan gooien en daarmee de ervaring op straat gooit. Zo hebben we tegenwoordig altijd eerst een jaarcontract. Mensen die langer in dienst en waar men op latere datum vanaf wil is gewoon mismanagement van het bedrijf zelf. Een bedrijf moet gewoon veel meer de vinger aan de pols houden wat zijn personeelsbeleid aangaat.
Deels mee eens. Het komt echter ook voor dat mensen na verloop van tijd gewoon veranderd zijn. Dat is geen mismanagement van het bedrijf.

Het is aan het bedrijf zelf om in te schatten welke ervaring nodig is en welke op straat gezet kan worden. Het is de bankrekening van het bedrijf waar het over gaat, dus het bedrijf zou ook meer vrijheden moeten hebben om mensen te kunnen ontslaan.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:21:12 #185
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66335138
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Nederland zitten ook genoeg extremistische Moslims hoor of figuren met fundamentalistische denkbeelden. Ook krijgt elke relschopper kansen genoeg in Nederland om iets van zijn leven te maken.

Yep, als die programma´s zo populair zijn dan kan de Publieke Omroep best haar eigen broek ophouden door middel van inkomsten van leden en adverteerders.
Nee en nee.
ja die zijn er, ook in Nederland, maar dat kan ik ook van Wilders zeggen en bepaalde fihuren die niet zo publiekelijk zijn (voormalig CP-ers enzo). Echter is dit een te kleine groep. Dat er echter een grote groep is die potentieel aanhanger is is logisch, als je kijkt hoe makkelijk Wilders potentiele aanhangers krijgt aan de andere kant. beangstigend dat er zo weinig mensen zijn die zelf kunnen nadenken. Daarom hebben we politiek en internationale rechtsregels die dit voor mensen bepalen of ze het nu leuk vinden of niet, het is wel sociaal.

De Omroepen betalen programmeurs voor programma's. Dat ze ze voor meer geld ook elders kwijt kunnen omdat ze zo goed zijn, zorgt juist voor hogere kosten . Maar goed er zijn nu eenmaal weinig mensen die lid zijn van een omroep, zoals er weinig mensen nog lid zijn van een Politieke partij of die lid zijn van een vakbond. De verworven rechten die door die partijen zijn bewerkstelligd worden nu voor lief genomen en dus wordt men niet emer lid.
en wat adverteerders betreft... In nederland is helaas niet zoveel geld in de business, zeker niet in crisis tijden en zeker niet, gezien het steeds moeilijker wordt om effectieve reclame te maken. Maar dan hebben we het weer over een hele andere tak van sport die ik graag aan de Wdka-ers e.d. over laat .
  zondag 22 februari 2009 @ 11:23:14 #186
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66335156
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oké je hebt een goed punt.

Maar om daar toch nog iets tegenin te brengen: die Turken en Marokkanen moeten van Wilders toch het land uit, en dan nemen ze hun gedragsgestoorde en/of mongolide kinderen maar lekker mee. Dan is dat probleem alvast opgelost.
zelfs al zou je dat doen, dan heb komen ze allemaal weer terug in Den Haag voor het internationaal strafhof vanwege mensenrechten schendingen.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:24:32 #187
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66335181
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:12 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat we de wereld kunnen veranderen, maar we kunnen wel proberen die heilstaat hier op te bouwen. Helaas gaat daar in mee dat er ook rotte appelen tussen zitten, maar niets is perfect. je kan echter wel kiezen voor de grootste vrijheden en dat is wat we hebben gedaan hier in Nederland. Dan moet je ook niet zeuren dat er bepaalde elementen zijn die het minder doen. Het tegenovergestelde waar we 'dingen' uitsluiten is een keuze die ik in ieder geval niet wil maken.
Je moet een basis hebben waarop je die heilstaat fundeert. Dat moet in alle gevallen de fundatie zijn van het grootste draagvlak. Dat zal in Nederland het joods christelijk draagvlak zijn overgoten met een liberaal sausje. Daarbij is er ruimte voor uitschot maar dat zal ter allertijde in bedwang moeten worden gehouden.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:25:55 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66335209
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:23 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

zelfs al zou je dat doen, dan heb komen ze allemaal weer terug in Den Haag voor het internationaal strafhof vanwege mensenrechten schendingen.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:28:51 #189
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66335261
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Deels mee eens. Het komt echter ook voor dat mensen na verloop van tijd gewoon veranderd zijn. Dat is geen mismanagement van het bedrijf.

Het is aan het bedrijf zelf om in te schatten welke ervaring nodig is en welke op straat gezet kan worden. Het is de bankrekening van het bedrijf waar het over gaat, dus het bedrijf zou ook meer vrijheden moeten hebben om mensen te kunnen ontslaan.
Een bedrijf kan zich ook afvragen waarom gaat deze werknemer ineens minder goed presteren. Misschien met bijscholing/omscholing gaat het beter en anders helpen met plaatsing buiten het bedrijf. Voor mij hoeft dat niet altijd geld te zijn om mee te geven maar men kan ook zorgen dat deze werknemer een andere baan vind die op dat moment isn zijn leven bij hem past. De versoepeling die nu wordt voorgesteld door de werkgevers gaat daar volledig aan voorbij. Ze nemen daarin hun vernatwoordelijkheid niet.
pi_66335330
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:28 schreef marky het volgende:

[..]

Een bedrijf kan zich ook afvragen waarom gaat deze werknemer ineens minder goed presteren. Misschien met bijscholing/omscholing gaat het beter en anders helpen met plaatsing buiten het bedrijf. Voor mij hoeft dat niet altijd geld te zijn om mee te geven maar men kan ook zorgen dat deze werknemer een andere baan vind die op dat moment isn zijn leven bij hem past. De versoepeling die nu wordt voorgesteld door de werkgevers gaat daar volledig aan voorbij. Ze nemen daarin hun vernatwoordelijkheid niet.
Dat doen bedrijven ook echt wel. Een bedrijf heeft belang bij goed functionerende werknemers en al helemaal bij goed functionerende werknemers met een bak ervaring en routine.
pi_66335372
oeps verkeerde topic
  zondag 22 februari 2009 @ 11:42:10 #192
182728 honda1990
pi_66335463
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geef toe: eigenlijk ben je het op veel meer punten met hem eens, maar durf je gewoon niet op hem te stemmen uit angst afgewezen te worden door je allochtone vrinden.
Klopt al mijn allochtone vrinden (en dat zijn er nogal wat) zullen gewoon over mijn schouder heen kijken als ik mijn stem uitbreng
pi_66335643
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:42 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Klopt al mijn allochtone vrinden (en dat zijn er nogal wat) zullen gewoon over mijn schouder heen kijken als ik mijn stem uitbreng

Gewoon Wilders stemmen zoals je best zou willen en tegen je allochtone vriendjes zeggen dat je GL hebt gestemd. Best veel lieden die dat zo doen volgens mij.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:10:28 #194
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66336025
doe dan op z'n minst D66
  zondag 22 februari 2009 @ 14:01:49 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339259
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:

Het is vooral een keuze die je maakt.
De AWBZ is voor ouderen die thuiszorg nodig hebben of naar een verpleeg/verzorgingstehuis moeten. En voor jeugdigen die geestelijke problemen hebben.

Je kan er voor kiezen hen te laten zitten en familie de zooi maar zien te redden. Maar aangezien elk persoon wel ouders heeft die er van gebruik gaat of zal maken en je dat zelf ook zal doen is dit systeem besloten. Niet heel onaardig al kan het veel beter.
Organisatorisch en administratief valt nog erg veel winst te boeken. Korten op de zorg zelf gaat haast niet meer. Er zijn altijd uitzonderingen, maar meestal houdt de capaciteit wat er geleverd niet echt over.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:06:29 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66339405
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Organisatorisch en administratief valt nog erg veel winst te boeken. Korten op de zorg zelf gaat haast niet meer. Er zijn altijd uitzonderingen, maar meestal houdt de capaciteit wat er geleverd niet echt over.
Nou, dat verhaal over die ADHD-pillen en die allochtonen die met de eigen familie neuken waar dan weer debielen en mongolen uitkomen vind ik anders reden genoeg om er eens goed naar te kijken. Als het zo doorgaat maakt straks half Nederland gebruik van de AWBZ.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:07:41 #197
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339439
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niet op de AWBZ bezuinigd kan worden (overigens zeg ik ook niet dat dat wel zo is, maar doe ik daar geen uitspraak over). Ik zeg alleen dat een dergelijk systeem noodzaak is, zeker in een land als Nederland waar mensen het vertikken om voor elkaar te zorgen.
Men neemt zijn ouder niet meer in huis om te verzorgen.
Maar zoals vroeger dat wil ging kan ook niet meer. Er komt nu veel meer zorg bij en veel meet specialistische zorg. oa doordat mensen langer leven. Zo zijn er meer redenen waarom in huis verzorgen vaak niet een oplossing is, zeker niet bij de gevallen wat de AWBZ nu juist op kosten jaagt.
Daarnaast is het systeem er ook niet op gericht. Je kan als zoon niet ineens halve dagen gaan werken om je vader/moeder te verzorgen. Het systeem laat er ook geen ruimte voor.

Ik zou wel durven te zeggen dat er bezuinigd kan worden op de AWBZ. Maar dan niet het zorg gedeelte. Maar op overhead, administratieve onzin en dergelijke. Voor een groot gedeelte de schuld van de overheid. Theoretisch kan het, bezuinigen. Maar zodra dit praktisch moet zal het van de zorg gehaald worden en niet de post waar het echt kan. In de praktijk niet doen dus.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:10:26 #198
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339512
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bron?
Dat geestelijk gehandicapten zitten in de AWBZ. Alle vetgedrukte gevallen niet of voor een klein deel met aanvullende problematiek. Je praat een beetje onzin.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:22:58 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339872
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, dat verhaal over die ADHD-pillen en die allochtonen die met de eigen familie neuken waar dan weer debielen en mongolen uitkomen vind ik anders reden genoeg om er eens goed naar te kijken. Als het zo doorgaat maakt straks half Nederland gebruik van de AWBZ.
Demagogisch klinkt het leuk natuurlijk, die allochtonen met hun eigen familie. Maar hoeveel % van de toename in mongooltjes komt enkel en alleen hierdoor? En wat voor toename kwa kosten betekent dat in het totaal plaatje?

Het idee dat iemand die een beetje druk is, wat adhd pillen krijgt toegwezen en dat dit dan zo even gaat is niet correct. Ook niet dat dit nou mega veel kosten met zich meebrengt. de GGZ is idd verantwoordelijk voor een groot percentage van de kosten, wat vooral komt door de dure specialistische zorg voor de wat zwaardere zorg behoefte mensen.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje idioot van Bussemaker en hoogervorst in het verleden om deze groep mensen aan te pakken terwijl er voor miljoenen aan efficiency bezuinigend kan worden op het systeem zelf. Het systeem wat de overheid zelf ingericht heeft.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:26:55 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66339980
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:22 schreef One_of_the_few het volgende:
Demagogisch klinkt het leuk natuurlijk, die allochtonen met hun eigen familie. Maar hoeveel % van de toename in mongooltjes komt enkel en alleen hierdoor? En wat voor toename kwa kosten betekent dat in het totaal plaatje?
Dat weet ik allemaal niet precies, maar ik me er wel wat bij voorstellen. Die lui doen het gewoon massaal met hun eigen neven en nichten, dat zijn ze zo gewend en hier levert het ook nog eens een extragratis verblijfsvergunning voor zo'n familielid op. Daar komen echt geen normale kinderen uit, en door die kinderen het ook weer met elkaar te laten doen wordt het probleem steeds erger. En dat een mongool de maatschappij veel geld kost hoef ik jou toch niet voor te rekenen?
quote:
Het idee dat iemand die een beetje druk is, wat adhd pillen krijgt toegwezen en dat dit dan zo even gaat is niet correct. Ook niet dat dit nou mega veel kosten met zich meebrengt. de GGZ is idd verantwoordelijk voor een groot percentage van de kosten, wat vooral komt door de dure specialistische zorg voor de wat zwaardere zorg behoefte mensen.
Ik ken anders hele families die aan de ADHD-pillen zitten, allemaal uit de AWBZ. Dat Ritalin schijnt als een soort coke te werken, wat voor veel mensen toch wel interessant is.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:38:43 #201
182728 honda1990
pi_66340312
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gewoon Wilders stemmen zoals je best zou willen en tegen je allochtone vriendjes zeggen dat je GL hebt gestemd. Best veel lieden die dat zo doen volgens mij.
Zou best kunnen, maar ik zou het nogal vreemd vinden als een PVV stemmer allochtone vriendjes heeft die hij tevriend wil houden. Ach ik stem niet op Wilders, maar ga wel vaak genoeg met mijn allochtone vriendjes in discussie over Wilders En dan natuurlijk een beetje advocaat van de duivel spelen, omdat zij vaak ook overdrijven
  zondag 22 februari 2009 @ 14:38:59 #202
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66340321
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal niet precies, maar ik me er wel wat bij voorstellen. Die lui doen het gewoon massaal met hun eigen neven en nichten, dat zijn ze zo gewend en hier levert het ook nog eens een extragratis verblijfsvergunning voor zo'n familielid op. Daar komen echt geen normale kinderen uit, en door die kinderen het ook weer met elkaar te laten doen wordt het probleem steeds erger. En dat een mongool de maatschappij veel geld kost hoef ik jou toch niet voor te rekenen?
dat laatste weet ik ook wel. Het gaat mij erom dat de redenering wel heel hip wordt verteld. Maar zonder dat er inzichtelijk is hoe vaak ze het met elkaar doen en hoe vaak er een awbz kind uitkomt en wat voor invloed dit heeft op het totaal bedrag vind ik het een beetje populistisch om het als kritiek punt tegen de awbz in te zetten. Hoe kan je dit aanmerken als kritiek als je de omvang en de schade niet eens weet? Beetje goedkoop imo.
er kom massaal kritiek omdat er geen transparantie zou zijn op de kosten in de AWBZ, maar zelf levert men net zo ontransparant kritiek op een groep mensen. Beetje hypocriet imo.
quote:
[..]

Ik ken anders hele families die aan de ADHD-pillen zitten, allemaal uit de AWBZ. Dat Ritalin schijnt als een soort coke te werken, wat voor veel mensen toch wel interessant is.
in 99,5% van de gevallen wordt Ritalin door de volksverzekeringswet betaald, geen awbz.
And that is the news.''
pi_66340962
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:38 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar ik zou het nogal vreemd vinden als een PVV stemmer allochtone vriendjes heeft die hij tevriend wil houden. Ach ik stem niet op Wilders, maar ga wel vaak genoeg met mijn allochtone vriendjes in discussie over Wilders En dan natuurlijk een beetje advocaat van de duivel spelen, omdat zij vaak ook overdrijven
Waarom? PVV-stemmers zijn volgens jou alleen maar mensen die in dorpen wonen waar nauwelijks allochtonen te bekennen zijn?

Van de week heeft mijn niet-Westerse vrouw een stemtest gedaan. Die kwam op Wilders uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')