abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66181338
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Welk verdrag ?
Nederland is toch niet verplicht dat geld allemaal in een bodemloze put te blijven storten ?
Daarom pakken we het vaak zo aan dat het weer terugkomt naar Nederland door aankoop van producten en diensten uit ons land. Het is veelal een vorm van verkapte staatssteun.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66189407
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef Iblis het volgende:
Waarom noemt Wilders alles wat hem niet zint maar bij voorbaat ‘links’?
vraag ik mij ook af sowieso is er niet 1 links blok
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 18 februari 2009 @ 10:33:06 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66189751
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, tuuk.
De regering zorgt juist voor kinderopvang omdat vrouwen moeten werken van de regering, als je het afschaft dan gaan opeens ouders voor hun eigen kroost zorgen en da's nou net niet de bedoeling. Kind uitpoepen, twee, drie jaar later inleveren en alleen terugkrijgen in het weekend, dat is het beleid van de regering en dat gaan ze echt niet terugdraaien.
en daling koopkracht natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66210703
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Hypotheekrente moeten ze vanaf blijven. Ja leuk voor de starters als de huizenprijzen naar beneden kelderen, maar ieder die een koophuis heeft zal wel weten dat dat een heel slecht plan is.
WAO en WW moeten ze van af blijven. Ja leuk voor mensen die een baan hebben maar ieder die werkloos is weet hoe slecht plan het is.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66210750
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt. Ik zie het probleem niet zo. Kan wel efficienter, maar ja de JSF, die is lekker..
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_66211437
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, tuuk.
De regering zorgt juist voor kinderopvang omdat vrouwen moeten werken van de regering, als je het afschaft dan gaan opeens ouders voor hun eigen kroost zorgen en da's nou net niet de bedoeling. Kind uitpoepen, twee, drie jaar later inleveren en alleen terugkrijgen in het weekend, dat is het beleid van de regering en dat gaan ze echt niet terugdraaien.
Je benoemt precies wat ik denk. Alleen zag ik de kinderen in de buurt met negen a tien jaar de sleutel om de nek gehangen krijgen en moesten ze voor hunzelf en hun kleinere broertje of zusje zorgen. Afwasmachine uitpakken en opruimen. Geen vriendjes over de vloer, want dat is lastig. En dan heb ik het niet over de kinderen die opgedragen werden om zich maar buiten te vermaken, want mama was om vijf uur vrij dus hij hoefde maar een paar uur een vriendje op te zoeken om daar te spelen (een jongetje speelde regelmatig bij ons om die reden)

En dat vanuit de partijen waar een gezin centraal hoort te staan in de maatschappij.

Helaas moeten beide ouders werken (waarvan één in ieder geval deeltijd) Het is in het midden van het land al helemaal onmogelijk met een gezin rond te komen van een nettoloon.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66314584
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef BasEnAad het volgende:
Wilders heeft gelijk, we kunnen het geld beter gebruiken.
Helemaal eens met Wilders!
pi_66327792
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach gossie, wat zielig...het volk wordt afgeperst en onderworpen, ik zie het al, een Wilders aanhanger zeker?.

Ik proef dagelijks het verschil tussen vlees wat op verantwoorde en 'groenere' wijze leeft en verwerkt wordt en ik kan je verzekeren dat zowel het milieu als mijn smaakpapillen er wel bij varen. Mijn huis is vrijwle self sufficient qua stroom wat inhoudt dat ik nog geen 10 pond per maand betaal aan de energie bedrijven, grappig genoeg levert mij dat geld op dus ik weet niet wat jij afpersing noemt, ik lach mij een ongeluk namelijk.
Nou nou, 10 pond per maand.
Ik weet niet of je het weet,maar hier in Nederland hebben we de euro.
En dat al sinds 2002,ruim zeven jaar!!.
Kan ook zijn dat je in the UK in het staatshotel zit??
pi_66333383
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt.
Dat geld verdwijnt grotendeels in de zak van de Nederlandse bureaucratie en corrupte elite en daar ziet Nederland als klein landje niks van terug.

Investeringen in de eigen infrastructuur zijn veel rendabeler.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:11:55 #160
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66333528
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:08 schreef One_of_the_few het volgende:
Nederland is een export land. Ontwikkelingsgeld vergroot met relatief weinig geld je afzet markt. Ik zie het probleem niet zo. Kan wel efficienter, maar ja de JSF, die is lekker..
Onzin de export naar de arme regio's in afrika staat in geen verhouding met het geld wat daar in de zakken van de verschillende regimes is verdwenen. Die hebben er vervolgens alleen zichzelf mee verrijkt en daarnaast wapens gekocht. Misschien dat daar een nederlandse tussenhandelaar tussen heeft gezeten maar echt zwaar verdient daaraan ho maar. Als dit op zou gaan dan ben ik er meteen voor om Duitsland ook maar te voorzien van ontwikkelingsgeld.

Gewoon korten op ontwikkelingsgeld,uitkeringen, vogelaarwijken en verder alles wat te maken heeft met het ondersteunen van projecten ter bevordering van de PvdA in de binnensteden.
  zondag 22 februari 2009 @ 08:33:21 #161
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66333573
wat leuk toch dat iedereen hier ineens expert is in de staatsfinancien, terwijl zelfs de bste economen er niet over eens zijn wat hoe te doen ... (laat staan Wilders die er zomaar wat woorden eruitgooit en zich verder iet verantwoord ..)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 22 februari 2009 @ 08:57:12 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66333673
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:40 schreef honda1990 het volgende:

[..]

De Clairy Polaks van de samenleving Ik ben het veel met hem oneens, maar Clairy Polak is ook gewoon een schraal wijf
Geef toe: eigenlijk ben je het op veel meer punten met hem eens, maar durf je gewoon niet op hem te stemmen uit angst afgewezen te worden door je allochtone vrinden.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66333919
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
wat leuk toch dat iedereen hier ineens expert is in de staatsfinancien, terwijl zelfs de bste economen er niet over eens zijn wat hoe te doen ... (laat staan Wilders die er zomaar wat woorden eruitgooit en zich verder iet verantwoord ..)
Het is in de politiek ook vaak geen kwestie van kennis, maar meer duidelijke keuzes maken.
Wilders is helder in zijn keuze, of je het daar nu mee eens bent of niet.
Dat kan ik lang niet altijd van andere Tweede Kamer-politici zeggen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:00:18 #164
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334125
Nee maar dat komt meer omdat mensen zich er niet in interesseren. Mensen nemen niet meer de tijd om meer informatie te winnen met het waarom en om welke redenen precies. Extreme risico's nemen is helaas nooit goed, want de kans dat iets goed loopt is vaak klein en dan wordt je daar weer op afgerekend. Er wegen altijd meer factoren dan a en b en dan niet a t/m e, maar a t/m z plus nog meer. Die laatste vergeten heel veel mensen helaas. Men zegt het zo makkelijk, maar zo makkelijk is het nu eenmaal niet en dus vind ik de woordkeus in ' ik ben tenminste helder' heel erg fout, want politiek is niet helder en zal het nooit worden. Zodra het helder is is het geen politiek meer.

helaas is er niemand in Den Haag die duidelijk zegt dat politiek niet duidelijk IS.
  † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 10:15:36 #165
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66334260
Volgens mij is de AWBZ waar men volgens Wilders vooral van af moet blijven bestwel een grotere linkse hobby dan ontwikkelingskosten waar vooral grote bedrijven aan verdienen.

Maar, minder binnenhalen door minder uit te geven als overheid lijkt mij, zeker nu, een uitstekend plan. Iedereen houdt dan meer geld over.
Carpe Libertatem
pi_66334295
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:11 schreef marky het volgende:

[..]

Gewoon korten op ontwikkelingsgeld,uitkeringen, vogelaarwijken en verder alles wat te maken heeft met het ondersteunen van projecten ter bevordering van de PvdA in de binnensteden.
Precies. Flink korten op ontwikkelingsgeld, uitkeringen, achterstandswijken en multikul-projecten geinitieerd door de PvdA om meer PvdA-stemmers te krijgen ("Jij Wouter stemmen, jij uitkering krijgen").

Verder zou men toch eens moeten naar een modernisering van het ontslagrecht.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:22:14 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334330
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:
Volgens mij is de AWBZ waar men volgens Wilders vooral van af moet blijven bestwel een grotere linkse hobby dan ontwikkelingskosten waar vooral grote bedrijven aan verdienen.

Maar, minder binnenhalen door minder uit te geven als overheid lijkt mij, zeker nu, een uitstekend plan. Iedereen houdt dan meer geld over.
AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak. Tenzij je chronisch zieke of gehandicapte mensen dood wilt laten gaan natuurlijk, maar ik kan begrijpen dat Wilders daar niet voor kiest.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:25:06 #168
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334351
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. Flink korten op ontwikkelingsgeld, uitkeringen, achterstandswijken en multikul-projecten geinitieerd door de PvdA om meer PvdA-stemmers te krijgen ("Jij Wouter stemmen, jij uitkering krijgen").
Precies. Nu eindelijk eens kappen met al dat buitenlander- en allochtonengeknuffel, want het werkt toch niet.

Dat hebben de afgelopen 40 knuffeljaren wel uitgewezen: zowel op het gebied van de ontwikkeling van arme landen als op het gebied van de integratie van allochtonen is eigenlijk helemaal niks bereikt. Sterker nog: al dat knuffelen heeft de problemen alleen maar verergerd.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:26:46 #169
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334368
*zucht*...

"Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen" ...
  zondag 22 februari 2009 @ 10:28:11 #170
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334390
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
*zucht*...

De jaren '60 waren 45 jaar geleden hoor.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:35:16 #171
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334456
Al was het de prehistory, de wijsheid blijft staan en iedereen die anders vindt is in mijn ogen a-sociaal.
  † In Memoriam † zondag 22 februari 2009 @ 10:43:32 #172
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66334558
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:22 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak. Tenzij je chronisch zieke of gehandicapte mensen dood wilt laten gaan natuurlijk, maar ik kan begrijpen dat Wilders daar niet voor kiest.
We hebben geen 600.000 mensen in Nederland die niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen als ze niet de AWBZ bijdrage moeten ophoesten.

Een snel rekensommetje levert mij een bedrag van 36.000 euro pp. die in de AWBZ zit. Dat is een bovenmodaal fulltime salaris per persoon!
Carpe Libertatem
  zondag 22 februari 2009 @ 10:48:09 #173
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334627
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:35 schreef ebeaydojraes het volgende:
Al was het de prehistory, de wijsheid blijft staan en iedereen die anders vindt is in mijn ogen a-sociaal.
Welnee, het is helemaal geen wijsheid. Het is de wereld door een linkse roze bril.
pi_66334645
quote:
*zucht*...

Daar denken Moslims en rellende Marokkaantjes anders over, dude.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:49:45 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66334650
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

We hebben geen 600.000 mensen in Nederland die niet voor zichzelf zouden kunnen zorgen als ze niet de AWBZ bijdrage moeten ophoesten.

Een snel rekensommetje levert mij een bedrag van 36.000 euro pp. die in de AWBZ zit. Dat is een bovenmodaal fulltime salaris per persoon!
Ik zeg niet dat er niet op de AWBZ bezuinigd kan worden (overigens zeg ik ook niet dat dat wel zo is, maar doe ik daar geen uitspraak over). Ik zeg alleen dat een dergelijk systeem noodzaak is, zeker in een land als Nederland waar mensen het vertikken om voor elkaar te zorgen.
pi_66334692
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:
Wegen worden ook 'van subsidiegeld' gemaakt. Rechts is nogal van wegen. Verder bestaat ons hele leger ongeveer uit subsidie, bestaat de Tweede Kamer uit subsidie, en wordt de JSF middels subsidie aangekocht; om maar te zwijgen over de linkse subsidie die Wilders opstrijkt voor zijn beveiliging.
Ja weer de bekende links-rechts discussie. Wat is links, wat rechts.
In het algemeen zou je kunnen zeggen dat rechts een zo klein mogelijke overheid wil en links een zo groot mogelijke (in het communisme is alles staat)

Waarom moeten wij een Publieke omroep hebben?
De overheid kan gewoon 1 uur in de week claimen voor overheidsberichten, de rest kan gewoon worden opgevuld door commercieele omroepen, besparing 800.000.000,- euro op jaarbasis

Nederland is te klein voor tolwegen of meerdere spoorwegen, dus hier moet de overheid voor zorgen.

De klimaathoax is van oorsprong (groen) links en was gericht tegen de mulinationals zoals Shell.
Nu maakt de politiek en diezelfde mulinationals er handig gebruik van:
- de overheid door extra eco taxen op energie, vliegtax etc.
- Shell gaat extra verdienen met CO2 projecten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 22 februari 2009 @ 10:57:11 #177
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334766
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar denken Moslims en rellende Marokkaantjes anders over, dude.
maar dat zijn niet de Moslims die hier zitten. Die ontspoorde jeugd is van alle tijden. Dat het door het sociale mlieu (en versterkt door die rechtse rakkers) voornamelijk in die etnische groep voorkomt is niet meer dan logisch, omdat velen hier geen kans krijgen.

en dat van het omroep bestel... ach, we hebben hier in NL één van de goedkoopste en best draaiende Publieke Omroepen in Europa, waar veel goede programma's vandaan komen die de hele wereld over gaan. jael, weer een goed export product.. en daar wil je op gaan bezuinigen???
  zondag 22 februari 2009 @ 11:06:05 #178
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66334889
quote:
*zucht*...

Ja heel mooi maar zo werkt het helaas niet. Hemelfiets tekst.

De wereld kan van iedereen zijn maar een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen deel. Je kan als individu niet de wereld veranderen (alleen je eigen wereld), je kan als enkel land de wereld niet veranderen. Zelfs een groot land als Amerika krijgt het niet voor elkaar om de wereld te democratiseren. Laat staan dat Nederland rijkdom kan brengen in de derde wereld.

Om maar op de zelfde voet verder te gaan als we de afgelopen tientallen jaren hebben gedaan terwijl bewezen is dat het niet werkt zou dom zijn. Juist in een tijd van economische neergang zouden we de methoden tegen het licht moeten houden.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:09:00 #179
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_66334929
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:22 schreef Lemmeb het volgende:

AWBZ is geen 'linkse hobby' maar gewoon noodzaak.
Welnee. Het is misschien de kern maar de AWBZ is de laatste jaren vooral een subsidiepot geworden voor alles wat nergens anders onderviel. Daar is de stijging zo hoog. Een modale werknemer betaalt meer dan 300 euro per maand hiervoor. Bijna 4.000 euro per jaar!

ADHD pillen -> AWBZ. Junkie -> AWBZ. Mongooltje omdat je met je nicht trouwt (komt steeds vaker voor; 25% van alle Turken en Marokkanen in Rdam) -> AWBZ. Problemen en lekker Kransen, Snijden en Pillen slikken -> AWBZ. Abortus omdat je geen condoom of pil gebruikt -> AWBZ. Arme asielzoeker met de meest rare ziekten -> AWBZ.

Daarom. Kan dat allemaal wat minder?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_66334962
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:57 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

maar dat zijn niet de Moslims die hier zitten. Die ontspoorde jeugd is van alle tijden. Dat het door het sociale mlieu (en versterkt door die rechtse rakkers) voornamelijk in die etnische groep voorkomt is niet meer dan logisch, omdat velen hier geen kans krijgen.

en dat van het omroep bestel... ach, we hebben hier in NL één van de goedkoopste en best draaiende Publieke Omroepen in Europa, waar veel goede programma's vandaan komen die de hele wereld over gaan. jael, weer een goed export product.. en daar wil je op gaan bezuinigen???
In Nederland zitten ook genoeg extremistische Moslims hoor of figuren met fundamentalistische denkbeelden. Ook krijgt elke relschopper kansen genoeg in Nederland om iets van zijn leven te maken.

Yep, als die programma´s zo populair zijn dan kan de Publieke Omroep best haar eigen broek ophouden door middel van inkomsten van leden en adverteerders.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:11:25 #181
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66334973
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verder zou men toch eens moeten naar een modernisering van het ontslagrecht.
Versoepeling van het ontslagrecht heeft nog nergens bewezen dat het dan beter gaat met een economie (zie Amerika). Het enige wat het doet is dat het de kwaliteit verslechterd (zie Amerikaanse auto industrie) omdat men makkelijker mensen op straat kan gooien en daarmee de ervaring op straat gooit. Zo hebben we tegenwoordig altijd eerst een jaarcontract. Mensen die langer in dienst en waar men op latere datum vanaf wil is gewoon mismanagement van het bedrijf zelf. Een bedrijf moet gewoon veel meer de vinger aan de pols houden wat zijn personeelsbeleid aangaat.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:12:38 #182
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66334992
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:06 schreef marky het volgende:

[..]

Ja heel mooi maar zo werkt het helaas niet. Hemelfiets tekst.

De wereld kan van iedereen zijn maar een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen deel. Je kan als individu niet de wereld veranderen (alleen je eigen wereld), je kan als enkel land de wereld niet veranderen. Zelfs een groot land als Amerika krijgt het niet voor elkaar om de wereld te democratiseren. Laat staan dat Nederland rijkdom kan brengen in de derde wereld.

Om maar op de zelfde voet verder te gaan als we de afgelopen tientallen jaren hebben gedaan terwijl bewezen is dat het niet werkt zou dom zijn. Juist in een tijd van economische neergang zouden we de methoden tegen het licht moeten houden.
ik zeg ook niet dat we de wereld kunnen veranderen, maar we kunnen wel proberen die heilstaat hier op te bouwen. Helaas gaat daar in mee dat er ook rotte appelen tussen zitten, maar niets is perfect. je kan echter wel kiezen voor de grootste vrijheden en dat is wat we hebben gedaan hier in Nederland. Dan moet je ook niet zeuren dat er bepaalde elementen zijn die het minder doen. Het tegenovergestelde waar we 'dingen' uitsluiten is een keuze die ik in ieder geval niet wil maken.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:15:41 #183
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66335059
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welnee. Het is misschien de kern maar de AWBZ is de laatste jaren vooral een subsidiepot geworden voor alles wat nergens anders onderviel. Daar is de stijging zo hoog. Een modale werknemer betaalt meer dan 300 euro per maand hiervoor. Bijna 4.000 euro per jaar!

ADHD pillen -> AWBZ. Junkie -> AWBZ. Mongooltje omdat je met je nicht trouwt (komt steeds vaker voor; 25% van alle Turken en Marokkanen in Rdam) -> AWBZ. Problemen en lekker Kransen, Snijden en Pillen slikken -> AWBZ. Abortus omdat je geen condoom of pil gebruikt -> AWBZ. Arme asielzoeker met de meest rare ziekten -> AWBZ.

Oké je hebt een goed punt.

Maar om daar toch nog iets tegenin te brengen: die Turken en Marokkanen moeten van Wilders toch het land uit, en dan nemen ze hun gedragsgestoorde en/of mongolide kinderen maar lekker mee. Dan is dat probleem alvast opgelost.
pi_66335075
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:11 schreef marky het volgende:

[..]

Versoepeling van het ontslagrecht heeft nog nergens bewezen dat het dan beter gaat met een economie (zie Amerika). Het enige wat het doet is dat het de kwaliteit verslechterd (zie Amerikaanse auto industrie) omdat men makkelijker mensen op straat kan gooien en daarmee de ervaring op straat gooit. Zo hebben we tegenwoordig altijd eerst een jaarcontract. Mensen die langer in dienst en waar men op latere datum vanaf wil is gewoon mismanagement van het bedrijf zelf. Een bedrijf moet gewoon veel meer de vinger aan de pols houden wat zijn personeelsbeleid aangaat.
Deels mee eens. Het komt echter ook voor dat mensen na verloop van tijd gewoon veranderd zijn. Dat is geen mismanagement van het bedrijf.

Het is aan het bedrijf zelf om in te schatten welke ervaring nodig is en welke op straat gezet kan worden. Het is de bankrekening van het bedrijf waar het over gaat, dus het bedrijf zou ook meer vrijheden moeten hebben om mensen te kunnen ontslaan.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:21:12 #185
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66335138
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Nederland zitten ook genoeg extremistische Moslims hoor of figuren met fundamentalistische denkbeelden. Ook krijgt elke relschopper kansen genoeg in Nederland om iets van zijn leven te maken.

Yep, als die programma´s zo populair zijn dan kan de Publieke Omroep best haar eigen broek ophouden door middel van inkomsten van leden en adverteerders.
Nee en nee.
ja die zijn er, ook in Nederland, maar dat kan ik ook van Wilders zeggen en bepaalde fihuren die niet zo publiekelijk zijn (voormalig CP-ers enzo). Echter is dit een te kleine groep. Dat er echter een grote groep is die potentieel aanhanger is is logisch, als je kijkt hoe makkelijk Wilders potentiele aanhangers krijgt aan de andere kant. beangstigend dat er zo weinig mensen zijn die zelf kunnen nadenken. Daarom hebben we politiek en internationale rechtsregels die dit voor mensen bepalen of ze het nu leuk vinden of niet, het is wel sociaal.

De Omroepen betalen programmeurs voor programma's. Dat ze ze voor meer geld ook elders kwijt kunnen omdat ze zo goed zijn, zorgt juist voor hogere kosten . Maar goed er zijn nu eenmaal weinig mensen die lid zijn van een omroep, zoals er weinig mensen nog lid zijn van een Politieke partij of die lid zijn van een vakbond. De verworven rechten die door die partijen zijn bewerkstelligd worden nu voor lief genomen en dus wordt men niet emer lid.
en wat adverteerders betreft... In nederland is helaas niet zoveel geld in de business, zeker niet in crisis tijden en zeker niet, gezien het steeds moeilijker wordt om effectieve reclame te maken. Maar dan hebben we het weer over een hele andere tak van sport die ik graag aan de Wdka-ers e.d. over laat .
  zondag 22 februari 2009 @ 11:23:14 #186
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66335156
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oké je hebt een goed punt.

Maar om daar toch nog iets tegenin te brengen: die Turken en Marokkanen moeten van Wilders toch het land uit, en dan nemen ze hun gedragsgestoorde en/of mongolide kinderen maar lekker mee. Dan is dat probleem alvast opgelost.
zelfs al zou je dat doen, dan heb komen ze allemaal weer terug in Den Haag voor het internationaal strafhof vanwege mensenrechten schendingen.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:24:32 #187
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66335181
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:12 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat we de wereld kunnen veranderen, maar we kunnen wel proberen die heilstaat hier op te bouwen. Helaas gaat daar in mee dat er ook rotte appelen tussen zitten, maar niets is perfect. je kan echter wel kiezen voor de grootste vrijheden en dat is wat we hebben gedaan hier in Nederland. Dan moet je ook niet zeuren dat er bepaalde elementen zijn die het minder doen. Het tegenovergestelde waar we 'dingen' uitsluiten is een keuze die ik in ieder geval niet wil maken.
Je moet een basis hebben waarop je die heilstaat fundeert. Dat moet in alle gevallen de fundatie zijn van het grootste draagvlak. Dat zal in Nederland het joods christelijk draagvlak zijn overgoten met een liberaal sausje. Daarbij is er ruimte voor uitschot maar dat zal ter allertijde in bedwang moeten worden gehouden.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:25:55 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66335209
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:23 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

zelfs al zou je dat doen, dan heb komen ze allemaal weer terug in Den Haag voor het internationaal strafhof vanwege mensenrechten schendingen.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:28:51 #189
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_66335261
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Deels mee eens. Het komt echter ook voor dat mensen na verloop van tijd gewoon veranderd zijn. Dat is geen mismanagement van het bedrijf.

Het is aan het bedrijf zelf om in te schatten welke ervaring nodig is en welke op straat gezet kan worden. Het is de bankrekening van het bedrijf waar het over gaat, dus het bedrijf zou ook meer vrijheden moeten hebben om mensen te kunnen ontslaan.
Een bedrijf kan zich ook afvragen waarom gaat deze werknemer ineens minder goed presteren. Misschien met bijscholing/omscholing gaat het beter en anders helpen met plaatsing buiten het bedrijf. Voor mij hoeft dat niet altijd geld te zijn om mee te geven maar men kan ook zorgen dat deze werknemer een andere baan vind die op dat moment isn zijn leven bij hem past. De versoepeling die nu wordt voorgesteld door de werkgevers gaat daar volledig aan voorbij. Ze nemen daarin hun vernatwoordelijkheid niet.
pi_66335330
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:28 schreef marky het volgende:

[..]

Een bedrijf kan zich ook afvragen waarom gaat deze werknemer ineens minder goed presteren. Misschien met bijscholing/omscholing gaat het beter en anders helpen met plaatsing buiten het bedrijf. Voor mij hoeft dat niet altijd geld te zijn om mee te geven maar men kan ook zorgen dat deze werknemer een andere baan vind die op dat moment isn zijn leven bij hem past. De versoepeling die nu wordt voorgesteld door de werkgevers gaat daar volledig aan voorbij. Ze nemen daarin hun vernatwoordelijkheid niet.
Dat doen bedrijven ook echt wel. Een bedrijf heeft belang bij goed functionerende werknemers en al helemaal bij goed functionerende werknemers met een bak ervaring en routine.
pi_66335372
oeps verkeerde topic
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 22 februari 2009 @ 11:42:10 #192
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66335463
quote:
Op zondag 22 februari 2009 08:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geef toe: eigenlijk ben je het op veel meer punten met hem eens, maar durf je gewoon niet op hem te stemmen uit angst afgewezen te worden door je allochtone vrinden.
Klopt al mijn allochtone vrinden (en dat zijn er nogal wat) zullen gewoon over mijn schouder heen kijken als ik mijn stem uitbreng
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_66335643
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:42 schreef honda1990 het volgende:

[..]

Klopt al mijn allochtone vrinden (en dat zijn er nogal wat) zullen gewoon over mijn schouder heen kijken als ik mijn stem uitbreng

Gewoon Wilders stemmen zoals je best zou willen en tegen je allochtone vriendjes zeggen dat je GL hebt gestemd. Best veel lieden die dat zo doen volgens mij.
  zondag 22 februari 2009 @ 12:10:28 #194
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_66336025
doe dan op z'n minst D66
  zondag 22 februari 2009 @ 14:01:49 #195
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339259
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:

Het is vooral een keuze die je maakt.
De AWBZ is voor ouderen die thuiszorg nodig hebben of naar een verpleeg/verzorgingstehuis moeten. En voor jeugdigen die geestelijke problemen hebben.

Je kan er voor kiezen hen te laten zitten en familie de zooi maar zien te redden. Maar aangezien elk persoon wel ouders heeft die er van gebruik gaat of zal maken en je dat zelf ook zal doen is dit systeem besloten. Niet heel onaardig al kan het veel beter.
Organisatorisch en administratief valt nog erg veel winst te boeken. Korten op de zorg zelf gaat haast niet meer. Er zijn altijd uitzonderingen, maar meestal houdt de capaciteit wat er geleverd niet echt over.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:06:29 #196
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66339405
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Organisatorisch en administratief valt nog erg veel winst te boeken. Korten op de zorg zelf gaat haast niet meer. Er zijn altijd uitzonderingen, maar meestal houdt de capaciteit wat er geleverd niet echt over.
Nou, dat verhaal over die ADHD-pillen en die allochtonen die met de eigen familie neuken waar dan weer debielen en mongolen uitkomen vind ik anders reden genoeg om er eens goed naar te kijken. Als het zo doorgaat maakt straks half Nederland gebruik van de AWBZ.
  zondag 22 februari 2009 @ 14:07:41 #197
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339439
quote:
Op zondag 22 februari 2009 10:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er niet op de AWBZ bezuinigd kan worden (overigens zeg ik ook niet dat dat wel zo is, maar doe ik daar geen uitspraak over). Ik zeg alleen dat een dergelijk systeem noodzaak is, zeker in een land als Nederland waar mensen het vertikken om voor elkaar te zorgen.
Men neemt zijn ouder niet meer in huis om te verzorgen.
Maar zoals vroeger dat wil ging kan ook niet meer. Er komt nu veel meer zorg bij en veel meet specialistische zorg. oa doordat mensen langer leven. Zo zijn er meer redenen waarom in huis verzorgen vaak niet een oplossing is, zeker niet bij de gevallen wat de AWBZ nu juist op kosten jaagt.
Daarnaast is het systeem er ook niet op gericht. Je kan als zoon niet ineens halve dagen gaan werken om je vader/moeder te verzorgen. Het systeem laat er ook geen ruimte voor.

Ik zou wel durven te zeggen dat er bezuinigd kan worden op de AWBZ. Maar dan niet het zorg gedeelte. Maar op overhead, administratieve onzin en dergelijke. Voor een groot gedeelte de schuld van de overheid. Theoretisch kan het, bezuinigen. Maar zodra dit praktisch moet zal het van de zorg gehaald worden en niet de post waar het echt kan. In de praktijk niet doen dus.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:10:26 #198
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339512
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:09 schreef Napalm het volgende:

[..]

Bron?
Dat geestelijk gehandicapten zitten in de AWBZ. Alle vetgedrukte gevallen niet of voor een klein deel met aanvullende problematiek. Je praat een beetje onzin.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:22:58 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_66339872
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, dat verhaal over die ADHD-pillen en die allochtonen die met de eigen familie neuken waar dan weer debielen en mongolen uitkomen vind ik anders reden genoeg om er eens goed naar te kijken. Als het zo doorgaat maakt straks half Nederland gebruik van de AWBZ.
Demagogisch klinkt het leuk natuurlijk, die allochtonen met hun eigen familie. Maar hoeveel % van de toename in mongooltjes komt enkel en alleen hierdoor? En wat voor toename kwa kosten betekent dat in het totaal plaatje?

Het idee dat iemand die een beetje druk is, wat adhd pillen krijgt toegwezen en dat dit dan zo even gaat is niet correct. Ook niet dat dit nou mega veel kosten met zich meebrengt. de GGZ is idd verantwoordelijk voor een groot percentage van de kosten, wat vooral komt door de dure specialistische zorg voor de wat zwaardere zorg behoefte mensen.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje idioot van Bussemaker en hoogervorst in het verleden om deze groep mensen aan te pakken terwijl er voor miljoenen aan efficiency bezuinigend kan worden op het systeem zelf. Het systeem wat de overheid zelf ingericht heeft.
And that is the news.''
  zondag 22 februari 2009 @ 14:26:55 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66339980
quote:
Op zondag 22 februari 2009 14:22 schreef One_of_the_few het volgende:
Demagogisch klinkt het leuk natuurlijk, die allochtonen met hun eigen familie. Maar hoeveel % van de toename in mongooltjes komt enkel en alleen hierdoor? En wat voor toename kwa kosten betekent dat in het totaal plaatje?
Dat weet ik allemaal niet precies, maar ik me er wel wat bij voorstellen. Die lui doen het gewoon massaal met hun eigen neven en nichten, dat zijn ze zo gewend en hier levert het ook nog eens een extragratis verblijfsvergunning voor zo'n familielid op. Daar komen echt geen normale kinderen uit, en door die kinderen het ook weer met elkaar te laten doen wordt het probleem steeds erger. En dat een mongool de maatschappij veel geld kost hoef ik jou toch niet voor te rekenen?
quote:
Het idee dat iemand die een beetje druk is, wat adhd pillen krijgt toegwezen en dat dit dan zo even gaat is niet correct. Ook niet dat dit nou mega veel kosten met zich meebrengt. de GGZ is idd verantwoordelijk voor een groot percentage van de kosten, wat vooral komt door de dure specialistische zorg voor de wat zwaardere zorg behoefte mensen.
Ik ken anders hele families die aan de ADHD-pillen zitten, allemaal uit de AWBZ. Dat Ritalin schijnt als een soort coke te werken, wat voor veel mensen toch wel interessant is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')