abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66157133

Wilders: stop linkse hobby ontwikkelingshulp

Wilders: snijden in linkse hobby's

PVV-leider Geert Wilders vindt dat een deel van de overheidsuitgaven zo snel mogelijk moet worden geschrapt. Het kabinet moet volgens hem ,,gigantisch snijden in de linkse hobby's'', zoals bijdragen aan ontwikkelingssamenwerking, de publieke omroep, Afghanistan en de "klimaatswaanzin".

Wilders zei dat dinsdag in een reactie op de volgens hem schokkende cijfers van het Centraal Planbureau. Het Tweede Kamerlid vindt het onbegrijpelijk dat het kabinet al tijden treuzelt en ,,op z'n achterste blijft zitten''. Volgens hem moet het kabinet nu snel actie ondernemen, kiezen voor een lastenverlichting voor burgers en vooral afblijven van de AOW en de AWBZ.

Linkse waanzin

,,Er wordt zoveel uitgegeven aan linkse waanzin. Die overheidsuitgaven moeten worden beperkt en er moet geld terug naar de burger. Dat had men al lang moeten doen'', zei Wilders.

SP

SP-leider Agnes Kant vreest dat veel mensen geraakt zullen worden door de snel verslechterende economische situatie en de oplopende werkloosheid.

Ze riep het kabinet dinsdag op ervoor te zorgen dat de rekening van noodzakelijke maatregelen niet betaald gaat worden door mensen die het toch al moeilijk hebben. Bezuinigen op onderwijs, zorg of sociale zekerheid is wat haar betreft dan ook uit den boze. ,,Dat is dom en niet sociaal.'' De SP wil snel een pakket maatregelen dat de economie stimuleert.

D66

De nieuwe economische voorspellingen van het Centraal Planbureau (CPB) zijn ,,nog een stevige slok meer dan de somberste verwachtingen''. Dat stelt D66-leider Alexander Pechtold dinsdag in een eerste reactie. Vooral de snel oplopende werkloosheid baart hem grote zorgen.

Volgens D66 moet het kabinet snel besluiten tot grote hervormingen op de arbeidsmarkt en de woningmarkt, zoals bijvoorbeeld een hogere AOW-leeftijd. Daarnaast moeten waar mogelijk uitgaven worden geschrapt en investeringen gedaan die goed zijn voor de kenniseconomie en het onderwijs.

VVD

Het kabinet moet onmiddellijk overgaan tot het schrappen van uitgaven die de economie schaden. Dat zegt VVD-leider Mark Rutte dinsdag in een reactie op de economische voorspellingen van het CPB.

Door te snijden in de bureaucratie in de thuiszorg bijvoorbeeld, kan volgens Rutte miljarden bespaard worden. Ook bij maatschappelijke stages en het kindgebonden budget is volgens Rutte veel geld te halen.

,,Dit kabinet moet nu stoppen met kissebissen en eindelijk gaan regeren'', zegt Rutte. Hij ziet ook mogelijkheden te bezuinigen op de sociale zekerheid, bij de bijstand onder 27 en op de WAO-uitkeringen, ,,de hoogste in de wereld''.

Rutte pleit verder voor het naar voren halen van investeringen in wegen, de bouw en het openbaar vervoer. Op de langere termijn hoopt hij dat de AOW-leeftijd naar 67 wordt verhoogd en dat het kabinet het voor bedrijven eenvoudiger maakt personeel aan te nemen en ook weer te kunnen ontslaan.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)_in_linkse_hobb.html

-----------
Wie zij nou dat je Wilders niet hoorde over de economie/crisis?
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:33:07 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157200
Waarom noemt Wilders alles wat hem niet zint maar bij voorbaat ‘links’?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:33:51 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66157230
Wilders heeft gelijk, we kunnen het geld beter gebruiken.
pi_66157297
Ik ben het hier wel eens met Wilders.
pi_66157305
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:33 schreef Iblis het volgende:
Waarom noemt Wilders alles wat hem niet zint maar bij voorbaat ‘links’?
Weet ik niet, maar ontwikkelniks hulp is toch wel ene Linksch ding.

Tevens ben ik het weer volledig met hem eens

Ontwikkelinghulp
Publieke Omroep
Klimaat Hoax
Afghanistan opbouwen
Paul is mijn papa, Tong80 mijn Opa.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:35:50 #6
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66157317
Het is gewoon zo dat Wilders er niks over zegt of er geen mening over heeft (kijk maar naar partijpunten) het is zo dat die uitspraken de krant vaak niet halen, of misschien ergens achteraf. Als Wilders weer eens ongenuanceerd iets roept wordt het wel ineens interessant voor de media
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_66157336
Subsidiekranen dichtdraaien..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  Donald Duck held dinsdag 17 februari 2009 @ 13:36:55 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_66157362
Dat al die politici zo makkelijk doen over verhoging van die leeftijd zeg. Ja, zij kunnen makkelijk hun oude jaartjes uitdienen, al zittend op hun immer dikker wordende reet op een fluwelen kussentje.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_66157364
Linkse hobby's ...Je moet het Wilders meegeven, hij weet altijd zijn punten weer in bewoordingen te krijgen die voor aandacht zorgen.
Whaaaat???? No money?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:40:08 #10
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66157508
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:36 schreef Johnny-V het volgende:
Linkse hobby's ...Je moet het Wilders meegeven, hij weet altijd zijn punten weer in bewoordingen te krijgen die voor aandacht zorgen.
De Clairy Polaks van de samenleving Ik ben het veel met hem oneens, maar Clairy Polak is ook gewoon een schraal wijf
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:41:16 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157550
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:35 schreef jimmyrodgers het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ontwikkelniks hulp is toch wel ene Linksch ding.

Tevens ben ik het weer volledig met hem eens

Ontwikkelinghulp
Publieke Omroep
Klimaat Hoax
Afghanistan opbouwen
De ‘klimaathoax’ is sowieso een giller, maar kan niet bepaald links genoemd worden, Afghanistan kan ook niet ‘links’ genoemd worden, de PO heeft de naam links te zijn, maar wordt op politiek vlak redelijk breed gesteund, en ontwikkelingshulp en het huidige ontwikkelingshulpbeleid is een project van PvdA, CDA én CU; de VVD wil bijvoorbeeld wel duidelijk minder ontwikkelingshulp, maar het is niet alsof deze partij daar tegen is.

PVV toont dit natuurlijk als louter weggegooid geld, dat is te simpel gedacht, zinnig, kritisch investeren kan een heel effectieve vorm van ontwikkelingshulp zijn die op termijn Nederland veel meer goodwill en voordeel oplevert dan nu even subiet alles afkappen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_66157605
Hm, raar dat-ie niet spreekt over bezuinigen op uitkeringen van mensen die prima zouden kunnen werken.

Oh wacht, daar haalt-ie natuurlijk een groot deel van zijn electoraat uit.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:44:51 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66157694
quote:
Wie zij nou dat je Wilders niet hoorde over de economie/crisis?
Ik heb em nog niet op een inhoudelijk standpunt kunnen betrappen hoor
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:47:25 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66157800
Qua lastenverlichting: op het moment is de benzineprijs vrij laag, de WW premies zijn geschrapt, dus al met al is de bestedingsruimte van de Nederlander op het moment nog niet heel erg achteruit aan het hollen, die koopkrachtstimulerende maatregelen heeft het kabinet al genomen.

Dat de PVV verdere lastenverlichting wil, kan, maar waarom is me nog niet helemaal duidelijk; veel mensen stellen aankopen uit omdat het 'vertrouwen in de economie' laag is, en met lastenverlichting heb je dat vertrouwen niet direct terug. Dat is natuurlijk een eeuwige discussie bij dit soort zaken, maar ik ben benieuwd waarom de PVV hier op het moment in gelooft.
pi_66157893
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Hm, raar dat-ie niet spreekt over bezuinigen op uitkeringen van mensen die prima zouden kunnen werken.

Het was natuurlijk leuker geweest alstie het ook onderbouwd had met wat cijfers....
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:50:25 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66157917
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Verder weer dom gelul in de ruimte van dhr Wilders, maar dat kennen we zo langzamerhand wel.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 februari 2009 @ 13:50:58 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_66157939
Wat wil de PVV met iets als de JSF? Of durft hij niet te roepen dat dat rechtse speeltje niet mag?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_66157964
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:49 schreef fruityloop het volgende:
Het was natuurlijk leuker geweest alstie het ook onderbouwd had met wat cijfers....
Mja. Ik vind het een beetje raar dat-ie nogal selectief is. Strikt beschouwd zou hij net zo goed uitkeringen als een linkse hobby kunnen bestempelen. Maar dat ligt waarschijnlijk niet zo lekker bij de mensen die op hem stemmen.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:52:22 #19
8781 crew  Frutsel
pi_66157996
zucht... nog een wilders topic...
Kon dat niet gewoon bij het Crisistopic - Cijfers CPB in?
Weet wel welke kant het nu weer opgaat...
pi_66158041
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef jimmyrodgers het volgende:
Rutte pleit verder voor het naar voren halen van investeringen in wegen, de bouw en het openbaar vervoer.
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:56:15 #21
8781 crew  Frutsel
pi_66158126
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:50 schreef rubbereend het volgende:
Wat wil de PVV met iets als de JSF? Of durft hij niet te roepen dat dat rechtse speeltje niet mag?
Goed punt. En met de woningmarkt / hypotheekrente / ziektekostenverzekeringen?
pi_66158142
Ben het hier ook wel met Wilders eens. De publieke omroep als grootste hobby en waar het geld het ook nog het meest over de balk word gesmeten.

De VPRO bijvoorbeeld, daarvan weet ik dat ze met een redactie vol, 10 man ofzo, naar het filmfestival van Cannes afreizen, elk jaar. Daar huren ze in een luxe hotel 10 kamers, voor elk persoon een eigen kamer en nog eens 3 kamers voor de apparatuur. En dat voor een uurtje zendtijd, snachts na 1en op de radio. Echt te idioot voor woorden. En ook al ben ik een fan van het programma Spoorloos, ook daar gaat bakken met geld in om. Want niet alleen Derkje gaat op werk-vakantie, maar heeft telkens een kudde van 4 a 5 mensen om zich heen. En ook zij zullen wel weer voor een minimaal 3 sterren hotel kiezen...de nederlander betaalt wel.

Publieke omroep mag van mij echt een stevig afslank dieet ondergaan...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:56:49 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158154
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:53 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat is vast 'werkverschaffing', dus links.
pi_66158180
Ten eerste zijn deze zaken verre van alleen links, ten tweede zijn het ook niet bepaald hobby's te noemen maar goede zaken, en tot slot is het geld wat hieraan besteed wordt enkel een druppel op een gloeiende plaat als je het in de crisis zou stoppen, dus ook daar geen oplossing voor.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:58:47 #25
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158223
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef Meike26 het volgende:
Ben het hier ook wel met Wilders eens. De publieke omroep als grootste hobby en waar het geld het ook nog het meest over de balk word gesmeten.

De VPRO bijvoorbeeld, daarvan weet ik dat ze met een redactie vol, 10 man ofzo, naar het filmfestival van Cannes afreizen, elk jaar. Daar huren ze in een luxe hotel 10 kamers, voor elk persoon een eigen kamer en nog eens 3 kamers voor de apparatuur. En dat voor een uurtje zendtijd, snachts na 1en op de radio. Echt te idioot voor woorden. En ook al ben ik een fan van het programma Spoorloos, ook daar gaat bakken met geld in om. Want niet alleen Derkje gaat op werk-vakantie, maar heeft telkens een kudde van 4 a 5 mensen om zich heen. En ook zij zullen wel weer voor een minimaal 3 sterren hotel kiezen...de nederlander betaalt wel.

Publieke omroep mag van mij echt een stevig afslank dieet ondergaan...
Ja, maar maakt dat spoorloos b.v. een links programma? Dat de PO met geld smijt, ook voor b.v. studio sport, mag geen geheim heten; maar maakt dat Studio Sport nu een links programma?

Ik snap best dat Wilders zo'n argument zou kunnen geven, maar wat hij nu doet is er het label ‘links’ op plakken, en tada: dat is zijn argument.
pi_66158225
Hypotheekrente moeten ze vanaf blijven. Ja leuk voor de starters als de huizenprijzen naar beneden kelderen, maar ieder die een koophuis heeft zal wel weten dat dat een heel slecht plan is.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:00:19 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158265
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:58 schreef Meike26 het volgende:
Hypotheekrente moeten ze vanaf blijven. Ja leuk voor de starters als de huizenprijzen naar beneden kelderen, maar ieder die een koophuis heeft zal wel weten dat dat een heel slecht plan is.
Dat hangt natuurlijk wel sterk van de manier waarop de hypotheekrente wordt aangepakt af.
pi_66158309
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Ten eerste zijn deze zaken verre van alleen links, ten tweede zijn het ook niet bepaald hobby's te noemen maar goede zaken, en tot slot is het geld wat hieraan besteed wordt enkel een druppel op een gloeiende plaat als je het in de crisis zou stoppen, dus ook daar geen oplossing voor.
Maar het geld in deze dingen stoppen is ook een druppel op de gloeiende plaat, dus waarom niet het op onze economische gloeiende plaat laten druppelen? Of het 'goede zaken' zijn is subjectief.
pi_66158330
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar maakt dat spoorloos b.v. een links programma? Dat de PO met geld smijt, ook voor b.v. studio sport, mag geen geheim heten; maar maakt dat Studio Sport nu een links programma?

Ik snap best dat Wilders zo'n argument zou kunnen geven, maar wat hij nu doet is er het label ‘links’ op plakken, en tada: dat is zijn argument.
Het feit is dat het gemaakt wordt dankzij subsidiegeld.
Links is nogal van de subsidies.
Derhalve noemt Wilders het links. Imo niet enorm ver gezocht ofzo.
pi_66158361
quote:
"Ze" "hypotheekrente".
Volgens mij bedoel je de HRA, niet de hypotheekrente zelf.
Er zijn nog helemaal geen concrete plannen omtrent de HRA en jij weet al precies wat "ze" willen gaan doen?
pi_66158409
Overigens kun je de HRA ook beslist een "linkse hobby" noemen, het stelt immers "Jan met de Pet" in staat huiseigenaar te zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:04:27 #32
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158424
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:02 schreef Cracka-ass het volgende:
Het feit is dat het gemaakt wordt dankzij subsidiegeld.
Links is nogal van de subsidies.
Derhalve noemt Wilders het links. Imo niet enorm ver gezocht ofzo.
Wegen worden ook 'van subsidiegeld' gemaakt. Rechts is nogal van wegen. Verder bestaat ons hele leger ongeveer uit subsidie, bestaat de Tweede Kamer uit subsidie, en wordt de JSF middels subsidie aangekocht; om maar te zwijgen over de linkse subsidie die Wilders opstrijkt voor zijn beveiliging.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:05:13 #33
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66158451
quote:
Zoiets moet je inderdaad niet in een klap doen. Maar geleidelijk afschaffen op lange termijn kan geen kwaad.
pi_66158496
quote:

Wel of niet links, er gaat gewoon achterlijk veel geld naar toe. Alles wat PO heet word op een grote berg met declaratiebonnetjes gegooit en wij betalen allemaal vrolijk mee. Studio Sport en bijvoorbeeld Spoorloos zijn beide programma's met inhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat het geoorloofd is dat ze (redactie SS) met +50 man naar de Olympische Spelen afreizen, met een dikke villa/locatie onder hun reet televisie mogen maken. Het kan echt wel wat minder.

Voorbeeld: RTL GP - Formule 1, zij (met een mannetje of 4/5) reizen met een groot circus mee over de hele wereld, maar geen een persoon is teveel aanwezig. Olav Mol zelf rolt net zo makkelijk 5 kilometer kabel uit. En ze logeren in goedkope achteraf hotelletjes om de kosten te drukken.
pi_66158505
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar het geld in deze dingen stoppen is ook een druppel op de gloeiende plaat, dus waarom niet het op onze economische gloeiende plaat laten druppelen? Of het 'goede zaken' zijn is subjectief.
Het stimuleren van economieën in ontwikkelingslanden zorgt ervoor dat Nederlandse producten daar afgezet kunnen worden en dat er goedkoop geproduceerde landbouwgoederen deze kant op kunnen komen, onder andere.

Verder is het weer loos geblaat van Wilders, makkelijk "scoren" bij een bepaalde doelgroep, zeker als je het ook nog eens "links" noemt...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:07:38 #36
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66158538
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Overigens kun je de HRA ook beslist een "linkse hobby" noemen, het stelt immers "Jan met de Pet" in staat huiseigenaar te zijn.
Het drijft ook de huizenprijzen op waardoor het voor jan met de pet juist weer moeilijker wordt. Iedereen kan immers meer geld besteden aan een huis dan zonder de HRA het geval zou zijn, dus worden de prijzen ook hoger (en als gevolg ook de huur).
pi_66158590
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wegen worden ook 'van subsidiegeld' gemaakt. Rechts is nogal van wegen. Verder bestaat ons hele leger ongeveer uit subsidie, bestaat de Tweede Kamer uit subsidie, en wordt de JSF middels subsidie aangekocht; om maar te zwijgen over de linkse subsidie die Wilders opstrijkt voor zijn beveiliging.
Ik mag toch hopen dat je het verschil wel ziet tussen wegen, de 2e kamer, beveiliging van een politicus met daar tegenover: tv programma's, ontwikkelingssamenwerking etc. etc.

Nodige subsidies tegenover leuke subsidies en borstklopperij.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:08:53 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158593
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef Meike26 het volgende:
Wel of niet links, er gaat gewoon achterlijk veel geld naar toe. Alles wat PO heet word op een grote berg met declaratiebonnetjes gegooit en wij betalen allemaal vrolijk mee. Studio Sport en bijvoorbeeld Spoorloos zijn beide programma's met inhoud, maar dat wil nog niet zeggen dat het geoorloofd is dat ze (redactie SS) met +50 man naar de Olympische Spelen afreizen, met een dikke villa/locatie onder hun reet televisie mogen maken. Het kan echt wel wat minder.
Klopt, maar dat maakt het nog niet links (of rechts, of recht doorzee, of wat dan ook). Wilders wil domweg alles wat in zijn ogen geldverkwisting is, het etiket ‘links’ opplakken. Dat lijkt zijn universele diagnose te zijn: schort er iets aan, dan is het (dus) links.

Dat slaat gewoon simpelweg nergens op.
pi_66158659
Ok, een lullig moment, maar ontmanteling van de verzorgingsstaat is er wat mij betreft ook één. In ieder geval een nog veel verdergaande versobering daarvan.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_66158675
Voor Fortuyn was het vooral de SP die zich druk maakte om al die geldverspilling bij de PO bijv.
pi_66158731
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Het stimuleren van economieën in ontwikkelingslanden zorgt ervoor dat Nederlandse producten daar afgezet kunnen worden en dat er goedkoop geproduceerde landbouwgoederen deze kant op kunnen komen, onder andere.
Als dat dankzij 10% van de investeringen is, is het veel vermoed ik.
De rest gaat op aan oorlog, bodemloze putten, zwitserse bankrekening van een of andere afrikaanse hoofdgeitenhoeder, de hulporganisaties zelf etc. etc.
pi_66158748
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:06 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Voorbeeld: RTL GP - Formule 1, zij (met een mannetje of 4/5) reizen met een groot circus mee over de hele wereld, maar geen een persoon is teveel aanwezig. Olav Mol zelf rolt net zo makkelijk 5 kilometer kabel uit. En ze logeren in goedkope achteraf hotelletjes om de kosten te drukken.
Allemaal leuk en aardig hoor, dat zeiken op de PO en de dure programma's maar juist die programma's (Spoorloos, studioSport) die je noemt zijn enorme successen die zichzelf terugverdienen met de reclame inkomsten om die programma's heen. Daar wordt op die programma's ook nog winst op gemaakt, die weer wordt geinvesteerd in programma's die misschien minder populair zijn maar zo wel een kans krijgen (die ze bij de CO nooit hadden gekregen).

P.S. je ziet die gast in Spoorloos nou trouwens ook niet in de meest luxe hotels zitten.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:13:22 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66158768
joint strike fighter.... betuwelijn, HSL

om het dan maar over rechtse hobbies te hebben

[ Bericht 6% gewijzigd door Re op 17-02-2009 14:52:00 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66158769
Dat is waar...

Maar het gaat er ook om dat er eens gekeken moet worden naar de potjes Miljoenen en Miljarden waar ze naartoe gaan en hoe ze verbruitk worden. Hoe vaak gebuert het niet dat er ergens een rampje is en Nederland staat weer vrolijk vooraan in de rij om een miljoenen te doneren aan de mensheid in nood.
Leuk en lief dat ze het doen, maar ik voel me als Nederlandse genaaid als er weer word gesproken over bezuiniging hier en een belastingverhoging daar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:13:52 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66158790
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:08 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik mag toch hopen dat je het verschil wel ziet tussen wegen, de 2e kamer, beveiliging van een politicus met daar tegenover: tv programma's, ontwikkelingssamenwerking etc. etc.

Nodige subsidies tegenover leuke subsidies en borstklopperij.
Ik zie daar alleen verschil tussen vanuit mijn eigen politieke overtuiging, zoals Bos en Wilders dat ook doen. Wat voor de een onnodig is, is voor de ander belangrijk. Waar de ene partij van mening is dat een goede goederenspoorlijn met Duitsland echt belangrijk is, vind de ander dat geldverspilling.

Zo gaat dat ook met investeringen voor het spoor, of voor wegen, of voor ontwikkelingshulp. Koenders zal het belangrijk vinden dat er mensen in Afrika door middel van hulp een opleiding, eten en medische zorg kunnen betalen, iemand anders vindt dat het belangrijker is dat wij niet twee jaar hoeven door te werken.

Dat is natuurlijk het hele spelletje waar de politiek om draait, maar Wilders gaat even makkelijk rond met het stempel 'links' om zo z'n punt te maken. Jij noemt blijkbaar elke geldstroom van de overheid naar een project waar je weinig voor voelt 'borstklopperij' en het andere 'nodige subsidie'.

Elke partij heeft stokpaardjes en speeltjes (Openbaar Vervoer, Hypotheekrenteaftrek, JSF). Een beetje de demagoog uithangen met kreten als 'subsidie' en 'links' heeft nog nooit iets opgelost.
pi_66158933
Hobby - wat een onzin
pi_66158999
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar dat maakt het nog niet links (of rechts, of recht doorzee, of wat dan ook). Wilders wil domweg alles wat in zijn ogen geldverkwisting is, het etiket ‘links’ opplakken. Dat lijkt zijn universele diagnose te zijn: schort er iets aan, dan is het (dus) links.

Dat slaat gewoon simpelweg nergens op.
Het levert wel een overzichtelijk wereldbeeld op.
pi_66159029
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:07 schreef Tizitl het volgende:
Het drijft ook de huizenprijzen op waardoor het voor jan met de pet juist weer moeilijker wordt. Iedereen kan immers meer geld besteden aan een huis dan zonder de HRA het geval zou zijn, dus worden de prijzen ook hoger (en als gevolg ook de huur).
Typisch links toch? Een in beginsel goed plan wat helemaal verkeerd uitwerkt.

Om de open deur maar even in te trappen. .
pi_66159090
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat van de PO sowieso niet, over de rest heb je wel een punt. Echter helpen die dingen bij andere zaken. Ontwikkelingshulp geeft ons mooie deals in die landen (bijv. over grondstoffen), Afganistan is goed voor onze internationale betrekkingen en laat zien waar je als land voor staat.
pi_66159103
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig hoor, dat zeiken op de PO en de dure programma's maar juist die programma's (Spoorloos, studioSport) die je noemt zijn enorme successen die zichzelf terugverdienen met de reclame inkomsten om die programma's heen. Daar wordt op die programma's ook nog winst op gemaakt, die weer wordt geinvesteerd in programma's die misschien minder populair zijn maar zo wel een kans krijgen (die ze bij de CO nooit hadden gekregen).

P.S. je ziet die gast in Spoorloos nou trouwens ook niet in de meest luxe hotels zitten.
Zwak tegenvoorbeeld... moet je eens kijken naar de naam en mogelijkheden die het team van RTL GP heeft in de race wereld. Daar kunnen ze bij de PO maar fijn een flink puntje aan zuigen.

En aan de inkomsten en interesse ligt het ook niet, anders ben je ook niet nog eens in staat om er nevenactiviteiten omheen te hangen zoals een magazine.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')