abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66272212
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:58 schreef BUG80 het volgende:
Dat is ook goed. Ik kan er alleen niet tegen als rokers zich zo blindstaren op hun verslaving, net doen alsof ze absoluut geen plezier kunnen hebben zonder peuk (hé nu kun je het bier en de vrouwen beter zien!) en intussen niet-rokers bestempelen als "zielig".
Het is ook gewoon sneu om te willen dat de staat jouw uitgaansavond met verboden komt organiseren omdat je dat zelf niet kunt. De kern van het probleem is dat de rookvrije meerderheid het gezelschap van de rokers wil kunnen opeisen maar dan zonder dat ze roken. "Jullie" willen bij "ons" zijn, niet andersom, en dan ook nog .
quote:
Als het echter om regels opleggen gaat, dan ben ik het met je eens. Ik krijg de indruk dat de Nederlandse horeca een beetje een zooitje ongeregeld is (heb ik gelijk?). Ze zouden daar eens aan wat moeten doen en bijvoorbeeld een "proef-kroeg" uit de grond moeten stampen waarin ze kunnen aantonen met de juiste afzuiging heel schone lucht te creëren.
Ach ja, verdeel en heers, en dan is het de mazzel dat het al allemaal zelfstandig ondernemers zijn, en dus verdeeld. Het gaat ook niet om het personeel, het is gewoon een antirookmaatregel. Daar kun je dan ook niks aan reparen als er bij de politiek slechts de wil is om het roken terug te dringen met valse voorwendselen. De overheid heeft luchtverversing alleen maar tegengewerkt, op oneigenlijke gronden. Niet kijken naar de mogelijkheden, maar zoeken en verzinnen van onmogelijkheden. Dan heeft dat ook geen zin, dan maar via de onmogelijkheid van handhaving.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:15:27 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66272225
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:11 schreef Jak het volgende:
Hmmmm ik zie het al.
Heb je nou al alle 400 topics teruggelezen?
quote:
Laat ik maar proberen te accepteren dat sommige mensen niet meteen in alle propaganda trappen maar argumenteren op basis van feiten.
Zo is het goed.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66272310
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:11 schreef Montagui het volgende:
Ok, aan welke voorwaarden dient deze 'wetenschappelijke consensus langs wetenschappelijke criteria' volgens jou dan te voldoen?
Gewoon aan de wetenschappelijke criteria die altijd gelden. Ik zie niet in waarom de criteria moeten worden aangepast aan de politieke wil.
pi_66272461
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Gewoon aan de wetenschappelijke criteria die altijd gelden. Ik zie niet in waarom de criteria moeten worden aangepast aan de politieke wil.
Iets in deze zin?
quote:
Coronary heart disease attributable to passive smoking: CHD Policy Model.Lightwood JM, Coxson PG, Bibbins-Domingo K, Williams LW, Goldman L.
Department of Clinical Pharmacy, University of California San Francisco, San Francisco, California, USA. lightwoodj@pharmacy.ucsf.edu

BACKGROUND: Passive smoking is a major risk factor for coronary heart disease (CHD), and existing estimates are out of date due to recent and substantial changes in the level of exposure. OBJECTIVE: To estimate the annual clinical burden and cost of CHD treatment attributable to passive smoking. OUTCOME MEASURES: Annual attributable CHD deaths, myocardial infarctions (MI), total CHD events, and the direct cost of CHD treatment. METHODS: A Monte Carlo simulation estimated the CHD events and costs as a function of the prevalence of CHD risk factors, including passive-smoking prevalence and a low (1.26) and high (1.65) relative risk of CHD due to passive smoking. Estimates were calculated using the CHD Policy Model, calibrated to reproduce key CHD outcomes in the baseline Year 2000 in the U.S. RESULTS: At 1999-2004 levels, passive smoking caused 21,800 (SE=2400) to 75,100 (SE=8000) CHD deaths and 38,100 (SE=4300) to 128,900 (SE=14,000) MIs annually, with a yearly CHD treatment cost of $1.8 (SE=$0.2) to $6.0 (SE=$0.7) billion. If recent trends in the reduction in the prevalence of passive smoking continue from 2000 to 2008, the burden would be reduced by approximately 25%-30%. CONCLUSIONS: Passive smoking remains a substantial clinical and economic burden in the U.S.

PMID: 19095162 [PubMed - in process]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:23:23 #255
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66272520
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bent het wel eens met het mechanisme. Iemand heeft ergens last van, liegt er op los om daarmee voor de rest van de wereld iets te verbieden.
Dat is niet het mechanisme waar ik het mee eens ben. Waar ik het wel mee eens ben is als een meerderheid last heeft van het gedrag van een minderheid, dat dat op zijn minst onder de loep wordt genomen. Dat de oplossing misschien niet de beste is (en waarschijnlijk onder de verkeerde argumenten verkocht wordt) kan ik niet ontkennen.
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is ook gewoon sneu om te willen dat de staat jouw uitgaansavond met verboden komt organiseren omdat je dat zelf niet kunt. De kern van het probleem is dat de rookvrije meerderheid het gezelschap van de rokers wil kunnen opeisen maar dan zonder dat ze roken. "Jullie" willen bij "ons" zijn, niet andersom, en dan ook nog .
Beetje hoog in de bol? "Wij" ( ) willen gewoon bij onze vrienden zijn, net zoals rokers nu balen dat ze buiten moeten staan in plaats van binnen bij de rest van het gezelschap.
quote:
Het gaat ook niet om het personeel, het is gewoon een antirookmaatregel.
Dat denk ik ook ja. Deels ook voor het personeel denk ik, maar vooral "ontmoedigingsbeleid".
pi_66272583
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:22 schreef Montagui het volgende:
Iets in deze zin?
Je kunt wel blijven illustreren dat je er niets van snapt, maar je hebt me daarvan al overtuigd.
pi_66272641
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:58 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Als het echter om regels opleggen gaat, dan ben ik het met je eens. Ik krijg de indruk dat de Nederlandse horeca een beetje een zooitje ongeregeld is (heb ik gelijk?). Ze zouden daar eens aan wat moeten doen en bijvoorbeeld een "proef-kroeg" uit de grond moeten stampen waarin ze kunnen aantonen met de juiste afzuiging heel schone lucht te creëren.
Ik ben het hier overigens heel erg met je eens. We kunnen immers hoog en laag springen over de evt schadelijkheid van meeroken, maar Europa zal de regels ten aanzien van schone lucht toch niet terugdraaien. De rookvrije weg is een aantal jaar geleden ingeslagen en die zal worden blijven gevolgd. Beter is het om een schone-lucht-kroeg op te zetten en de regering overtuigen van het succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:30:48 #258
pi_66272804
quote:

[..]

Iets in deze zin?
[..]Estimates were calculated using the CHD Policy Model
Een beleidsmodel?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_66272826
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven illustreren dat je er niets van snapt, maar je hebt me daarvan al overtuigd.
Leg het me uit dan. Wat is er mis met dit voorbeeld van wetenschappelijk onderzoek?
pi_66272864
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:23 schreef BUG80 het volgende:
Beetje hoog in de bol? "Wij" ( ) willen gewoon bij onze vrienden zijn, net zoals rokers nu balen dat ze buiten moeten staan in plaats van binnen bij de rest van het gezelschap.
Dat is dus niet net zoals. Er is geen roker die tegen rookvrije kroegen is. Alleen hebben de rookvrijen geen zin om in een rookvrije kroeg te gaan staan zonder de rokers. Ze willen met de rokers in dezelfde kroeg staan, maar dan zonder dat die roken.
quote:
Dat denk ik ook ja. Deels ook voor het personeel denk ik, maar vooral "ontmoedigingsbeleid".
Als het voor het personeel was, was het op een heel andere manier gedaan. Ik ben een voorstander van de rookvrije werkplek, maar dat is hier gebruikt als de welbekende stok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:32:36 #261
pi_66272876
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:23 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat is niet het mechanisme waar ik het mee eens ben. Waar ik het wel mee eens ben is als een meerderheid last heeft van het gedrag van een minderheid, dat dat op zijn minst onder de loep wordt genomen
Dan moet je onder de loep nemen dat een meerderheid die ergens last van zou hebben vrijwillig in de rook gaat staan om daar last van te hebben.
pi_66272892
van de geweldige site hiermaghetwel
quote:
(12.25) Ronald is van plan, om bij een tegenvallende uitspraak van de rechter, heel hard 'Kut' te gaan roepen. Na de zitting van twee weken geleden deed zijn broer Jeroen dat. Ronald loopt na de uitspraak het liefst gelijk weg uit de rechtszaal, maar hij moet even afwachten of dat ook mogelijk is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:35:16 #263
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66272985
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je onder de loep nemen dat een meerderheid die ergens last van zou hebben vrijwillig in de rook gaat staan om daar last van te hebben.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als je last hebt van criminele Marokkaantjes in de bus in Gouda neem je maar een andere bus
pi_66272990
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:31 schreef Montagui het volgende:
Leg het me uit dan. Wat is er mis met dit voorbeeld van wetenschappelijk onderzoek?
Het is geen onderzoek.
pi_66273035
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een beleidsmodel?
Dat artikel is inderdaad toonbeeld van voor politiek geschreven "wetenschap". er staat met geen letter beschreven hoe ze de impact van meeroken hebben bepaald, maar ze weten toch te vertellen hoeveel doden en hoeveel geld het de maatschappij zal gaan kosten...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:37:31 #266
pi_66273073
quote:

[..]

Iets in deze zin?
[..]
Men stelt dat er in het jaar 2000 doden zijn gevallen door meeroken (maar dat word nergens aannemelijk gemaakt, laat staan bewezen). Met heeft een rekenmethode bedacht om het gestelde aantal doden te reproduceren, en dat model gebruikt men om toekomstige doden te berekenen.

Dit bewijst geen gezondheidsschade van meeroken, het gaat er van uit dat.... Same old, same old
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:39:29 #267
pi_66273150
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:35 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als je last hebt van criminele Marokkaantjes in de bus in Gouda neem je maar een andere bus
Ik ga niet in een bus zitten, ik neem de auto. Ik ga wel naar een kroeg om te roken en te dansen. Als jij last heb van mijn gedans, ga je dat dan ook verbieden?
pi_66273212
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Men stelt dat er in het jaar 2000 doden zijn gevallen door meeroken (maar dat word nergens aannemelijk gemaakt, laat staan bewezen). Met heeft een rekenmethode bedacht om het gestelde aantal doden te reproduceren, en dat model gebruikt men om toekomstige doden te berekenen.

Dit bewijst geen gezondheidsschade van meeroken, het gaat er van uit dat.... Same old, same old
Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn. En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66273474
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn. En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:50:32 #270
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66273531
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga niet in een bus zitten, ik neem de auto. Ik ga wel naar een kroeg om te roken en te dansen. Als jij last heb van mijn gedans, ga je dat dan ook verbieden?
Jeumig. Ik heb helemaal niks verboden, voor de laatste keer ik zet mijn vraagtekens bij een verbod.

Maar als ik tranende ogen, een schorre keel en stinkende kleren van jouw gedans zou krijgen (dat van die tranende ogen zou nog kunnen misschien?) zou ik blij zijn als er op zijn minst wordt gekeken naar een oplossing om het voor mij ook leuk te houden ja. En dat kan op diverse manieren, dat ben ik met je eens.
pi_66273577
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:36 schreef DivineJester het volgende:
Dat artikel is inderdaad toonbeeld van voor politiek geschreven "wetenschap". er staat met geen letter beschreven hoe ze de impact van meeroken hebben bepaald, maar ze weten toch te vertellen hoeveel doden en hoeveel geld het de maatschappij zal gaan kosten...
Dat is dus het gros van wat hier wordt gepresenteerd als "bewijs". Dan heb je ook nog allerlei biomedische onderzoekjes die de werking veronderstellen en dan wordt de veronderstelling als bewijs gepresenteerd. En dan is er nog een enkel onderzoek geweest wat naar zijn aard en methodologie de werking zelf had kunnen vaststellen, maar die deed dat niet.

Snap je nou waarom ik niet heel vriendelijk alles ga doorwerken wat er hier aan bagger wordt neergezet? Kijk eerst zelf maar of het bewijs is, en als je echt meent het gevonden te hebben, sta ik daar open voor. Niet voor dit soort rommel.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:56:31 #272
pi_66273725
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn.
Mensen gaan vrijwillig naar de kroeg. Ik zou het wel redelijk vinden als we deze discussie zo zouden voeren over uitlaatgassen, want daar heeft iedereen verplicht mee te maken.
quote:
En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Als de anti-rokers zich nou de kleine inspanning getroosten om naar een plek te gaan waar ze willen zijn ipv mensen lastig te vallen die daar al zijn.
pi_66274413
(13.15) De rechtbank trekt de tabakswet niet twijfel. De Kachel valt in deze categorie waarin het verbod van toepassing moet zijn en dus moet het café het verbod handhaven.

(13.16) Volgens de rechtbank is er geen sprake van concurrentie vervalsing. Volgens de rechter kan een te klein horecaonderner zijn zaak aanpassen zodat er een rokersruimte in past. In de zaal wordt hard gelachen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_66274903
13.19) De rechtbank vindt dat het rookverbod ook geldt voor horecazaken zonder personeel, zoals de Kachel.

(13.22) Volgens de rechter zijn alternatieven zoals ventilatie niet goed genoeg omdat daardoor schone lucht niet gegarandeerd is.

(13.24) De rechtbank zegt dat de eigenaren ruimschoots van te voren wisten dat het rookverbod er aan kwam.

(13.27) De door de Kachel gepresenteerde omzetcijfers zijn volgens de rechter niet gedetailleerd genoeg om een conclusie te trekken. Daarom is de rechtbank van mening dat er geen sprake is van overmacht.

(13.28) De verdachte heeft zelf gekozen voor confrontatie met de wetgever en is volgens de rechter dus strafbaar.

(13.31) Uitspraak is conform de eis: 1200 euro boete, voorwaardeiljke stillegging van de onderneming van 1 maand met een proeftijd van een jaar.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:33:53 #275
pi_66274904
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:17 schreef Madhouse11 het volgende:
(13.15) De rechtbank trekt de tabakswet niet twijfel. De Kachel valt in deze categorie waarin het verbod van toepassing moet zijn en dus moet het café het verbod handhaven.
Voorspelbaar. Een rechter toetst aan de wet, heeft geen mening over de wet zelf.
quote:
(13.16) Volgens de rechtbank is er geen sprake van concurrentie vervalsing. Volgens de rechter kan een te klein horecaonderner zijn zaak aanpassen zodat er een rokersruimte in past. In de zaal wordt hard gelachen.
Voorspelbaar.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:37:30 #276
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66275034
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voorspelbaar. Een rechter toetst aan de wet, heeft geen mening over de wet zelf.
Daarom is deze uitspraak een beetje vreemd:
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:33 schreef Madhouse11 het volgende:
(13.22) Volgens de rechter zijn alternatieven zoals ventilatie niet goed genoeg omdat daardoor schone lucht niet gegarandeerd is.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 13:39:00 #277
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66275096
Een slechte dag voor vrijheid.
Carpe Libertatem
pi_66275117
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het gros van wat hier wordt gepresenteerd als "bewijs". Dan heb je ook nog allerlei biomedische onderzoekjes die de werking veronderstellen en dan wordt de veronderstelling als bewijs gepresenteerd. En dan is er nog een enkel onderzoek geweest wat naar zijn aard en methodologie de werking zelf had kunnen vaststellen, maar die deed dat niet.

Snap je nou waarom ik niet heel vriendelijk alles ga doorwerken wat er hier aan bagger wordt neergezet? Kijk eerst zelf maar of het bewijs is, en als je echt meent het gevonden te hebben, sta ik daar open voor. Niet voor dit soort rommel.
Natuurlijk heb je gelijk daarin, maar om het allemaal af te wimpelen als bagger lijkt me ook wat kort door de bocht. Al die veronderstellingen als gevolg van diverse soorten onderzoekjes die uitwijzen dat er een verband moet zijn, kunnen toch maar naar 1 ding leiden?

If it walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck and acts like a duck, it's a duck.
pi_66275165
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef BUG80 het volgende:
Het is sowieso geen innerlijk consistente uitsrpaak lijkt me. Dat is op zich ook niet vreemd want de wet is ook niet innerlijk consistent.

Maar als de rechter beweert dat ook kleine kroegen een rookruimte kunnen aanleggen, en het dus niet concurrentievervalsend is, dan kun je ook niet veroordelen op de WED lijkt me, en daar is volgens mij die voorwaardelijke sluiting op gestoeld.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:42:16 #280
pi_66275228
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef BUG80 het volgende:

[..]

[..]
Dat is idd vreemd. Wel begrijpelijk, omdat een discussie over luchtkwaliteit ingrijpende gevolgen heeft voor industrie, verkeer en bijvoorbeeld scholen waar de luchtkwaliteit om te huilen is. Dat maakt dat de rechter politiek bedrijft en daarmee maakt een hoger beroep kans.
pi_66275414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Een slechte dag voor vrijheid.
Maar een goeie dag voor mijn frisse kleren en niet tranende ogen tijdens het uitgaan..
pi_66275477
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:39 schreef Montagui het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk daarin, maar om het allemaal af te wimpelen als bagger lijkt me ook wat kort door de bocht.
Ik geef nogmaals in mijn oneindige geduld de gelegenheid om met het bewijs te komen, met de belofte dat ik er naar zal kijken en ik bereid ben me te laten overtuigen. Ik waarschuw tig keer dat ik niet overladen wil worden met linkjes naar dingen die geen bewijs zijn, en waar kom jij mee aan? Met een link naar een beleidsstuk. Waar haal je het lef vandaan. Zit je dan als een debiel achter je toetsenbord het eerste de beste linkje te plaatsen, of had je uit mijn posts afgeleid dat je het beter zelf eerst door kon lezen om vast te stellen wat je nou eigenlijk in handen had.

Wat bracht jou op het idee dat dit een wetenschappelijk onderzoek was? Of was het gewoon een lichamelijke reflex? Iets met roken, en hup, de link wordt geplaatst?
quote:
Al die veronderstellingen als gevolg van diverse soorten onderzoekjes die uitwijzen dat er een verband moet zijn, kunnen toch maar naar 1 ding leiden?
Inderdaad, tot een significante correlatie in een onderzoek naar meerokers en rookvrijen. Zo niet, dan zijn de veronderstellingen kennelijk onjuist. Om dan maar weer die veronderstellingen als juist aan te nemen is leugenachtig.
quote:
If it walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck and acts like a duck, it's a duck.
Maar als het niet walkt en talkt als een duck, dan is het geen duck. Dan moet je niet zeggen dat het stinkt naar gevogelte en dus wel een eend moet zijn.

Ik ben nog veel te beleefd tegen jou geweest.

[ Bericht 29% gewijzigd door Weltschmerz op 20-02-2009 14:06:58 ]
pi_66276136
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Kan je zo'n toch vrij boute uitspraak ook staven met een onderbouwing?
pi_66276252
De rechtbank denkt schone lucht te garanderen. Mijn god, dan ken ik nog wel een paar rechtzaakjes.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:06:36 #285
3542 Gia
User under construction
pi_66276253
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Longemfyseem is een onomkeerbaar proces.

Wil je de gevolgen van roken herstellen, dan moet je wel op tijd stoppen.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/287/longemfyseem.html
quote:
Tien tot twintig procent van alle rokers krijgt longemfyseem. In een gezond lichaam wekt elke wond een genezingsreactie op, zodat het oorspronkelijke weefsel weer hersteld wordt. Bij rokers die emfyseem ontwikkelen werkt dit mechanisme niet goed, althans niet in de longen. Longweefsel herstelt niet en gaat verloren.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:08:20 #286
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276306

goede uitspraak
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:09:39 #287
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276386
Even een berichtje er tegenaan:
quote:
Boete en voorwaardelijke sluiting De Kachel

Café De Kachel in Groningen moet 1200 Euro boete betalen. Bovendien krijgt de de zaak een voorwaardelijke stillegging met een proeftijd van een jaar opgelegd. Dat is de uitspraak van de rechtbank in Groningen in de eerste zaak tegen een horeca-gelegenheid die het rookverbod overtreden heeft.

De zaak kwam voor op 6 februari jongstleden, nadat controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit zes maal had geconstateerd dat in De Kachel het rookverbod was overtreden. De uitspraak van de rechter komt geheel overeen.

Hoger beroep

De advocaten van De Kachel kondigden voor deze uitspraak aandat ze in hoger beroep zullen gaan. Zij willen uiteindelijk bereiken dat de zaak niet, zoals nu, door de strafrechter, maar door de bestuursrechter wordt behandeld. Dit omdat de verdedigers van mening zijn dat er bij het voorbereiden van de horeca-rookwet bestuursrechtelijke fouten zijn gemaakt.

Voor dat laatste argument toonde de rechter in Groningen zich vandaag weinig gevoelig:" De rechtbank trekt de tabakswet niet in twijfel", zei hij voorafgaand aan de uitspraak. De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
[..]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:11:20 #288
3542 Gia
User under construction
pi_66276449
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:32 schreef fruityloop het volgende:
van de geweldige site hiermaghetwel
[..]

Haha, en dat moet dan spontaan overkomen of zo?

Een beetje een theatrale vertoning vantevoren bedenken!!

Stumpers!!
pi_66276478
Mooi

Nu hopen dat de kachel zo dom is om gewoon door te gaan... wat ongetwijfeld wel zal gebeuren
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:12:00 #290
3542 Gia
User under construction
pi_66276479
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef MikeyMo het volgende:
Even een berichtje er tegenaan:
[..]

Ik hoop dat ze gecontroleerd gaan worden, dit weekend nog!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:14:19 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276582
Het is een mooie dag

ff nog wat zout in de wonden op hiermaghetwel gooien... men zat daar echt te hopen op vrijspraak
[..]
pi_66276625
quote:
De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
Gaat nergens over die uitspraak. Het rookverbod was toch opgesteld om werknemers te beschermen tegen rookoverlast?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:16:14 #293
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276666
quote:
Spreekkoren en verslagenheid na uitspraak De Kachel

Emotionele spreekkoren en verslagenheid. Met die woorden zijn de eerste reacties op de uitspraak van de rechter in Groningen in de zaak tegen café De Kachel het beste te karakteriseren.

De twee broers die de nu veroordeelde zaak exploiteren maakten onmiddellijk na de uitspraak een verslagen indruk. Een van hen verliet meteen de rechtbank. De ander bleef samen met zijn vader achter om met hun verdedigers te overleggen.

Een aantal aanwezigen hief na de uitspraak een spreekkoor aan, waarvan de boodschap was dat Nederland een vrij land dient te zijn. Ook tijdens de inleiding van de rechter op diens uitspraak liet de publieke tribune al van zich horen.

Met name toen de rechter vaststelde dat ook een kleine zaak zou moeten zorgen voor een rookruimte, klonk hoongelach, waardoor de rechter zijn betoog even moest onderbreken.

"Omdat De Kachel heeft aangegeven gewoon door te gaan met overtreden en procederen, heeft de rechter conform de eis gevonnist", aldus een van de aanwezigen.

Bestuursrechter

Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca (KHO) toonde zich weinig verrast door het vonnis. "We hadden hierop gerekend, deze rechter kijkt niet zo ver als wij graag zouden willen. We zetten in op een beroepsprocedure bij de bestuursrechter".

Ton Wurtz, ook van de KHO, vindt dat de rechter "vanuit een toren redeneert" en "niet weet wat zich in de samenleving afspeelt". Met name de stellingname dat een zaak maar een grotere ruimte moet bouwen stuit bij Wurtz op ongeloof.
[..]
pi_66276720
Ze maken de kleine ondernemers gewoon kapot met die debiele regels.
pi_66276780
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Had de kleine ondernemer maar moeten investeren in groei
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:19:52 #296
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276819
dit wordt weer een leuke aflevering van het 6 uur journaal
[..]
pi_66276911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Het gaat kennelijk in al deze kroegen erg druk worden als er eenmaal nietmeer gerookt wordt! Ze hebben niks te vrezen dus! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66276946
Lalaalalala lalalaaaa

Wat mij opvalt is dat de uitspraak precies in lijn is met de eis.
De rechter is het café dus nergens in tegemoetgekomen.

Het lijkt mij interessant om te zien wat er nu gaat gebeuren. Want volgens het principe van rechtsgelijkheid weten toekomstige overtreders dat ze zonder nieuwe feiten, op hetzelfde oordeel moeten rekenen.
De weg naar de rechter als laatste uitvlucht is daarmee goeddeels afgesloten.
pi_66276978
Och, als je als kleine kroeg zo weinig extra's te bieden hebt dat je geen klanten meer trekt na dit verbod was er toch al reden te twijfelen aan je bestaansrecht.

Rare uitspraak trouwens dat de rechter zegt dat kleine cafés wel een rookruimte in kunnen bouwen. Dat wordt een formaatje meterkast dan...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:30:30 #300
3542 Gia
User under construction
pi_66277236
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
dit wordt weer een leuke aflevering van het 6 uur journaal
Leuk? Vind jij het leuk om in het smoelwerk van die marina Bosman te kijken?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')