abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:32:36 #261
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66272876
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:23 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Dat is niet het mechanisme waar ik het mee eens ben. Waar ik het wel mee eens ben is als een meerderheid last heeft van het gedrag van een minderheid, dat dat op zijn minst onder de loep wordt genomen
Dan moet je onder de loep nemen dat een meerderheid die ergens last van zou hebben vrijwillig in de rook gaat staan om daar last van te hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_66272892
van de geweldige site hiermaghetwel
quote:
(12.25) Ronald is van plan, om bij een tegenvallende uitspraak van de rechter, heel hard 'Kut' te gaan roepen. Na de zitting van twee weken geleden deed zijn broer Jeroen dat. Ronald loopt na de uitspraak het liefst gelijk weg uit de rechtszaal, maar hij moet even afwachten of dat ook mogelijk is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:35:16 #263
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66272985
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je onder de loep nemen dat een meerderheid die ergens last van zou hebben vrijwillig in de rook gaat staan om daar last van te hebben.
Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als je last hebt van criminele Marokkaantjes in de bus in Gouda neem je maar een andere bus
pi_66272990
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:31 schreef Montagui het volgende:
Leg het me uit dan. Wat is er mis met dit voorbeeld van wetenschappelijk onderzoek?
Het is geen onderzoek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66273035
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een beleidsmodel?
Dat artikel is inderdaad toonbeeld van voor politiek geschreven "wetenschap". er staat met geen letter beschreven hoe ze de impact van meeroken hebben bepaald, maar ze weten toch te vertellen hoeveel doden en hoeveel geld het de maatschappij zal gaan kosten...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:37:31 #266
pi_66273073
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Iets in deze zin?
[..]
Men stelt dat er in het jaar 2000 doden zijn gevallen door meeroken (maar dat word nergens aannemelijk gemaakt, laat staan bewezen). Met heeft een rekenmethode bedacht om het gestelde aantal doden te reproduceren, en dat model gebruikt men om toekomstige doden te berekenen.

Dit bewijst geen gezondheidsschade van meeroken, het gaat er van uit dat.... Same old, same old
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:39:29 #267
pi_66273150
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:35 schreef BUG80 het volgende:

[..]

Ja zo lust ik er nog wel een paar. Als je last hebt van criminele Marokkaantjes in de bus in Gouda neem je maar een andere bus
Ik ga niet in een bus zitten, ik neem de auto. Ik ga wel naar een kroeg om te roken en te dansen. Als jij last heb van mijn gedans, ga je dat dan ook verbieden?
pi_66273212
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Men stelt dat er in het jaar 2000 doden zijn gevallen door meeroken (maar dat word nergens aannemelijk gemaakt, laat staan bewezen). Met heeft een rekenmethode bedacht om het gestelde aantal doden te reproduceren, en dat model gebruikt men om toekomstige doden te berekenen.

Dit bewijst geen gezondheidsschade van meeroken, het gaat er van uit dat.... Same old, same old
Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn. En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66273474
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn. En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:50:32 #270
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66273531
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ga niet in een bus zitten, ik neem de auto. Ik ga wel naar een kroeg om te roken en te dansen. Als jij last heb van mijn gedans, ga je dat dan ook verbieden?
Jeumig. Ik heb helemaal niks verboden, voor de laatste keer ik zet mijn vraagtekens bij een verbod.

Maar als ik tranende ogen, een schorre keel en stinkende kleren van jouw gedans zou krijgen (dat van die tranende ogen zou nog kunnen misschien?) zou ik blij zijn als er op zijn minst wordt gekeken naar een oplossing om het voor mij ook leuk te houden ja. En dat kan op diverse manieren, dat ben ik met je eens.
pi_66273577
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:36 schreef DivineJester het volgende:
Dat artikel is inderdaad toonbeeld van voor politiek geschreven "wetenschap". er staat met geen letter beschreven hoe ze de impact van meeroken hebben bepaald, maar ze weten toch te vertellen hoeveel doden en hoeveel geld het de maatschappij zal gaan kosten...
Dat is dus het gros van wat hier wordt gepresenteerd als "bewijs". Dan heb je ook nog allerlei biomedische onderzoekjes die de werking veronderstellen en dan wordt de veronderstelling als bewijs gepresenteerd. En dan is er nog een enkel onderzoek geweest wat naar zijn aard en methodologie de werking zelf had kunnen vaststellen, maar die deed dat niet.

Snap je nou waarom ik niet heel vriendelijk alles ga doorwerken wat er hier aan bagger wordt neergezet? Kijk eerst zelf maar of het bewijs is, en als je echt meent het gevonden te hebben, sta ik daar open voor. Niet voor dit soort rommel.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:56:31 #272
pi_66273725
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik vindt het niet onredelijk dat er enigszins rekening mee wordt gehouden dat er wél verband is (iets waar ik overigens al wel van overtuigd ben), aangezien de gevolgen nogal onomkeerbaar zijn.
Mensen gaan vrijwillig naar de kroeg. Ik zou het wel redelijk vinden als we deze discussie zo zouden voeren over uitlaatgassen, want daar heeft iedereen verplicht mee te maken.
quote:
En even al het gemiep ten spijt, roken is niet verboden, alleen wordt er een kleine inspanning van rokers gevraagd waardoor omstanders er in publiekelijk toegankelijke ruimtes geen last van hebben.
Als de anti-rokers zich nou de kleine inspanning getroosten om naar een plek te gaan waar ze willen zijn ipv mensen lastig te vallen die daar al zijn.
pi_66274413
(13.15) De rechtbank trekt de tabakswet niet twijfel. De Kachel valt in deze categorie waarin het verbod van toepassing moet zijn en dus moet het café het verbod handhaven.

(13.16) Volgens de rechtbank is er geen sprake van concurrentie vervalsing. Volgens de rechter kan een te klein horecaonderner zijn zaak aanpassen zodat er een rokersruimte in past. In de zaal wordt hard gelachen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_66274903
13.19) De rechtbank vindt dat het rookverbod ook geldt voor horecazaken zonder personeel, zoals de Kachel.

(13.22) Volgens de rechter zijn alternatieven zoals ventilatie niet goed genoeg omdat daardoor schone lucht niet gegarandeerd is.

(13.24) De rechtbank zegt dat de eigenaren ruimschoots van te voren wisten dat het rookverbod er aan kwam.

(13.27) De door de Kachel gepresenteerde omzetcijfers zijn volgens de rechter niet gedetailleerd genoeg om een conclusie te trekken. Daarom is de rechtbank van mening dat er geen sprake is van overmacht.

(13.28) De verdachte heeft zelf gekozen voor confrontatie met de wetgever en is volgens de rechter dus strafbaar.

(13.31) Uitspraak is conform de eis: 1200 euro boete, voorwaardeiljke stillegging van de onderneming van 1 maand met een proeftijd van een jaar.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:33:53 #275
pi_66274904
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:17 schreef Madhouse11 het volgende:
(13.15) De rechtbank trekt de tabakswet niet twijfel. De Kachel valt in deze categorie waarin het verbod van toepassing moet zijn en dus moet het café het verbod handhaven.
Voorspelbaar. Een rechter toetst aan de wet, heeft geen mening over de wet zelf.
quote:
(13.16) Volgens de rechtbank is er geen sprake van concurrentie vervalsing. Volgens de rechter kan een te klein horecaonderner zijn zaak aanpassen zodat er een rokersruimte in past. In de zaal wordt hard gelachen.
Voorspelbaar.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:37:30 #276
71333 BUG80
Stop making sense
pi_66275034
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voorspelbaar. Een rechter toetst aan de wet, heeft geen mening over de wet zelf.
Daarom is deze uitspraak een beetje vreemd:
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:33 schreef Madhouse11 het volgende:
(13.22) Volgens de rechter zijn alternatieven zoals ventilatie niet goed genoeg omdat daardoor schone lucht niet gegarandeerd is.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 13:39:00 #277
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_66275096
Een slechte dag voor vrijheid.
Carpe Libertatem
pi_66275117
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus het gros van wat hier wordt gepresenteerd als "bewijs". Dan heb je ook nog allerlei biomedische onderzoekjes die de werking veronderstellen en dan wordt de veronderstelling als bewijs gepresenteerd. En dan is er nog een enkel onderzoek geweest wat naar zijn aard en methodologie de werking zelf had kunnen vaststellen, maar die deed dat niet.

Snap je nou waarom ik niet heel vriendelijk alles ga doorwerken wat er hier aan bagger wordt neergezet? Kijk eerst zelf maar of het bewijs is, en als je echt meent het gevonden te hebben, sta ik daar open voor. Niet voor dit soort rommel.
Natuurlijk heb je gelijk daarin, maar om het allemaal af te wimpelen als bagger lijkt me ook wat kort door de bocht. Al die veronderstellingen als gevolg van diverse soorten onderzoekjes die uitwijzen dat er een verband moet zijn, kunnen toch maar naar 1 ding leiden?

If it walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck and acts like a duck, it's a duck.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_66275165
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef BUG80 het volgende:
Het is sowieso geen innerlijk consistente uitsrpaak lijkt me. Dat is op zich ook niet vreemd want de wet is ook niet innerlijk consistent.

Maar als de rechter beweert dat ook kleine kroegen een rookruimte kunnen aanleggen, en het dus niet concurrentievervalsend is, dan kun je ook niet veroordelen op de WED lijkt me, en daar is volgens mij die voorwaardelijke sluiting op gestoeld.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:42:16 #280
pi_66275228
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:37 schreef BUG80 het volgende:

[..]

[..]
Dat is idd vreemd. Wel begrijpelijk, omdat een discussie over luchtkwaliteit ingrijpende gevolgen heeft voor industrie, verkeer en bijvoorbeeld scholen waar de luchtkwaliteit om te huilen is. Dat maakt dat de rechter politiek bedrijft en daarmee maakt een hoger beroep kans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')