abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66275414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Een slechte dag voor vrijheid.
Maar een goeie dag voor mijn frisse kleren en niet tranende ogen tijdens het uitgaan..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66275477
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:39 schreef Montagui het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk daarin, maar om het allemaal af te wimpelen als bagger lijkt me ook wat kort door de bocht.
Ik geef nogmaals in mijn oneindige geduld de gelegenheid om met het bewijs te komen, met de belofte dat ik er naar zal kijken en ik bereid ben me te laten overtuigen. Ik waarschuw tig keer dat ik niet overladen wil worden met linkjes naar dingen die geen bewijs zijn, en waar kom jij mee aan? Met een link naar een beleidsstuk. Waar haal je het lef vandaan. Zit je dan als een debiel achter je toetsenbord het eerste de beste linkje te plaatsen, of had je uit mijn posts afgeleid dat je het beter zelf eerst door kon lezen om vast te stellen wat je nou eigenlijk in handen had.

Wat bracht jou op het idee dat dit een wetenschappelijk onderzoek was? Of was het gewoon een lichamelijke reflex? Iets met roken, en hup, de link wordt geplaatst?
quote:
Al die veronderstellingen als gevolg van diverse soorten onderzoekjes die uitwijzen dat er een verband moet zijn, kunnen toch maar naar 1 ding leiden?
Inderdaad, tot een significante correlatie in een onderzoek naar meerokers en rookvrijen. Zo niet, dan zijn de veronderstellingen kennelijk onjuist. Om dan maar weer die veronderstellingen als juist aan te nemen is leugenachtig.
quote:
If it walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck and acts like a duck, it's a duck.
Maar als het niet walkt en talkt als een duck, dan is het geen duck. Dan moet je niet zeggen dat het stinkt naar gevogelte en dus wel een eend moet zijn.

Ik ben nog veel te beleefd tegen jou geweest.

[ Bericht 29% gewijzigd door Weltschmerz op 20-02-2009 14:06:58 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66276136
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Kan je zo'n toch vrij boute uitspraak ook staven met een onderbouwing?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_66276252
De rechtbank denkt schone lucht te garanderen. Mijn god, dan ken ik nog wel een paar rechtzaakjes.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:06:36 #285
3542 Gia
User under construction
pi_66276253
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Longemfyseem is een onomkeerbaar proces.

Wil je de gevolgen van roken herstellen, dan moet je wel op tijd stoppen.

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/287/longemfyseem.html
quote:
Tien tot twintig procent van alle rokers krijgt longemfyseem. In een gezond lichaam wekt elke wond een genezingsreactie op, zodat het oorspronkelijke weefsel weer hersteld wordt. Bij rokers die emfyseem ontwikkelen werkt dit mechanisme niet goed, althans niet in de longen. Longweefsel herstelt niet en gaat verloren.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:08:20 #286
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276306

goede uitspraak
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:09:39 #287
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276386
Even een berichtje er tegenaan:
quote:
Boete en voorwaardelijke sluiting De Kachel

Café De Kachel in Groningen moet 1200 Euro boete betalen. Bovendien krijgt de de zaak een voorwaardelijke stillegging met een proeftijd van een jaar opgelegd. Dat is de uitspraak van de rechtbank in Groningen in de eerste zaak tegen een horeca-gelegenheid die het rookverbod overtreden heeft.

De zaak kwam voor op 6 februari jongstleden, nadat controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit zes maal had geconstateerd dat in De Kachel het rookverbod was overtreden. De uitspraak van de rechter komt geheel overeen.

Hoger beroep

De advocaten van De Kachel kondigden voor deze uitspraak aandat ze in hoger beroep zullen gaan. Zij willen uiteindelijk bereiken dat de zaak niet, zoals nu, door de strafrechter, maar door de bestuursrechter wordt behandeld. Dit omdat de verdedigers van mening zijn dat er bij het voorbereiden van de horeca-rookwet bestuursrechtelijke fouten zijn gemaakt.

Voor dat laatste argument toonde de rechter in Groningen zich vandaag weinig gevoelig:" De rechtbank trekt de tabakswet niet in twijfel", zei hij voorafgaand aan de uitspraak. De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
[..]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:11:20 #288
3542 Gia
User under construction
pi_66276449
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:32 schreef fruityloop het volgende:
van de geweldige site hiermaghetwel
[..]

Haha, en dat moet dan spontaan overkomen of zo?

Een beetje een theatrale vertoning vantevoren bedenken!!

Stumpers!!
pi_66276478
Mooi

Nu hopen dat de kachel zo dom is om gewoon door te gaan... wat ongetwijfeld wel zal gebeuren
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:12:00 #290
3542 Gia
User under construction
pi_66276479
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:09 schreef MikeyMo het volgende:
Even een berichtje er tegenaan:
[..]

Ik hoop dat ze gecontroleerd gaan worden, dit weekend nog!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:14:19 #291
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276582
Het is een mooie dag

ff nog wat zout in de wonden op hiermaghetwel gooien... men zat daar echt te hopen op vrijspraak
[..]
pi_66276625
quote:
De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
Gaat nergens over die uitspraak. Het rookverbod was toch opgesteld om werknemers te beschermen tegen rookoverlast?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:16:14 #293
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276666
quote:
Spreekkoren en verslagenheid na uitspraak De Kachel

Emotionele spreekkoren en verslagenheid. Met die woorden zijn de eerste reacties op de uitspraak van de rechter in Groningen in de zaak tegen café De Kachel het beste te karakteriseren.

De twee broers die de nu veroordeelde zaak exploiteren maakten onmiddellijk na de uitspraak een verslagen indruk. Een van hen verliet meteen de rechtbank. De ander bleef samen met zijn vader achter om met hun verdedigers te overleggen.

Een aantal aanwezigen hief na de uitspraak een spreekkoor aan, waarvan de boodschap was dat Nederland een vrij land dient te zijn. Ook tijdens de inleiding van de rechter op diens uitspraak liet de publieke tribune al van zich horen.

Met name toen de rechter vaststelde dat ook een kleine zaak zou moeten zorgen voor een rookruimte, klonk hoongelach, waardoor de rechter zijn betoog even moest onderbreken.

"Omdat De Kachel heeft aangegeven gewoon door te gaan met overtreden en procederen, heeft de rechter conform de eis gevonnist", aldus een van de aanwezigen.

Bestuursrechter

Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca (KHO) toonde zich weinig verrast door het vonnis. "We hadden hierop gerekend, deze rechter kijkt niet zo ver als wij graag zouden willen. We zetten in op een beroepsprocedure bij de bestuursrechter".

Ton Wurtz, ook van de KHO, vindt dat de rechter "vanuit een toren redeneert" en "niet weet wat zich in de samenleving afspeelt". Met name de stellingname dat een zaak maar een grotere ruimte moet bouwen stuit bij Wurtz op ongeloof.
[..]
pi_66276720
Ze maken de kleine ondernemers gewoon kapot met die debiele regels.
pi_66276780
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Had de kleine ondernemer maar moeten investeren in groei
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:19:52 #296
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_66276819
dit wordt weer een leuke aflevering van het 6 uur journaal
[..]
pi_66276911
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Het gaat kennelijk in al deze kroegen erg druk worden als er eenmaal nietmeer gerookt wordt! Ze hebben niks te vrezen dus! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66276946
Lalaalalala lalalaaaa

Wat mij opvalt is dat de uitspraak precies in lijn is met de eis.
De rechter is het café dus nergens in tegemoetgekomen.

Het lijkt mij interessant om te zien wat er nu gaat gebeuren. Want volgens het principe van rechtsgelijkheid weten toekomstige overtreders dat ze zonder nieuwe feiten, op hetzelfde oordeel moeten rekenen.
De weg naar de rechter als laatste uitvlucht is daarmee goeddeels afgesloten.
pi_66276978
Och, als je als kleine kroeg zo weinig extra's te bieden hebt dat je geen klanten meer trekt na dit verbod was er toch al reden te twijfelen aan je bestaansrecht.

Rare uitspraak trouwens dat de rechter zegt dat kleine cafés wel een rookruimte in kunnen bouwen. Dat wordt een formaatje meterkast dan...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:30:30 #300
3542 Gia
User under construction
pi_66277236
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
dit wordt weer een leuke aflevering van het 6 uur journaal
Leuk? Vind jij het leuk om in het smoelwerk van die marina Bosman te kijken?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')