Maar een goeie dag voor mijn frisse kleren en niet tranende ogen tijdens het uitgaan..quote:
Ik geef nogmaals in mijn oneindige geduld de gelegenheid om met het bewijs te komen, met de belofte dat ik er naar zal kijken en ik bereid ben me te laten overtuigen. Ik waarschuw tig keer dat ik niet overladen wil worden met linkjes naar dingen die geen bewijs zijn, en waar kom jij mee aan? Met een link naar een beleidsstuk. Waar haal je het lef vandaan. Zit je dan als een debiel achter je toetsenbord het eerste de beste linkje te plaatsen, of had je uit mijn posts afgeleid dat je het beter zelf eerst door kon lezen om vast te stellen wat je nou eigenlijk in handen had.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:39 schreef Montagui het volgende:
Natuurlijk heb je gelijk daarin, maar om het allemaal af te wimpelen als bagger lijkt me ook wat kort door de bocht.
Inderdaad, tot een significante correlatie in een onderzoek naar meerokers en rookvrijen. Zo niet, dan zijn de veronderstellingen kennelijk onjuist. Om dan maar weer die veronderstellingen als juist aan te nemen is leugenachtig.quote:Al die veronderstellingen als gevolg van diverse soorten onderzoekjes die uitwijzen dat er een verband moet zijn, kunnen toch maar naar 1 ding leiden?
Maar als het niet walkt en talkt als een duck, dan is het geen duck. Dan moet je niet zeggen dat het stinkt naar gevogelte en dus wel een eend moet zijn.quote:If it walks like a duck, talks like a duck, smells like a duck and acts like a duck, it's a duck.
Kan je zo'n toch vrij boute uitspraak ook staven met een onderbouwing?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
Longemfyseem is een onomkeerbaar proces.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevolgen van roken zijn niet onomkeerbaar. Als ik nu stop met roken dan hebben mijn longen zich over een jaar of 15 weer hersteld.
quote:Tien tot twintig procent van alle rokers krijgt longemfyseem. In een gezond lichaam wekt elke wond een genezingsreactie op, zodat het oorspronkelijke weefsel weer hersteld wordt. Bij rokers die emfyseem ontwikkelen werkt dit mechanisme niet goed, althans niet in de longen. Longweefsel herstelt niet en gaat verloren.
quote:Boete en voorwaardelijke sluiting De Kachel
Café De Kachel in Groningen moet 1200 Euro boete betalen. Bovendien krijgt de de zaak een voorwaardelijke stillegging met een proeftijd van een jaar opgelegd. Dat is de uitspraak van de rechtbank in Groningen in de eerste zaak tegen een horeca-gelegenheid die het rookverbod overtreden heeft.
De zaak kwam voor op 6 februari jongstleden, nadat controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit zes maal had geconstateerd dat in De Kachel het rookverbod was overtreden. De uitspraak van de rechter komt geheel overeen.
Hoger beroep
De advocaten van De Kachel kondigden voor deze uitspraak aandat ze in hoger beroep zullen gaan. Zij willen uiteindelijk bereiken dat de zaak niet, zoals nu, door de strafrechter, maar door de bestuursrechter wordt behandeld. Dit omdat de verdedigers van mening zijn dat er bij het voorbereiden van de horeca-rookwet bestuursrechtelijke fouten zijn gemaakt.
Voor dat laatste argument toonde de rechter in Groningen zich vandaag weinig gevoelig:" De rechtbank trekt de tabakswet niet in twijfel", zei hij voorafgaand aan de uitspraak. De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
Haha, en dat moet dan spontaan overkomen of zo?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:32 schreef fruityloop het volgende:
van de geweldige site hiermaghetwel
[..]
Gaat nergens over die uitspraak. Het rookverbod was toch opgesteld om werknemers te beschermen tegen rookoverlast?quote:De rechter stelde bovendien dat een horecazaak zonder personeel zich ook aan de wet dient te houden.
quote:Spreekkoren en verslagenheid na uitspraak De Kachel
Emotionele spreekkoren en verslagenheid. Met die woorden zijn de eerste reacties op de uitspraak van de rechter in Groningen in de zaak tegen café De Kachel het beste te karakteriseren.
De twee broers die de nu veroordeelde zaak exploiteren maakten onmiddellijk na de uitspraak een verslagen indruk. Een van hen verliet meteen de rechtbank. De ander bleef samen met zijn vader achter om met hun verdedigers te overleggen.
Een aantal aanwezigen hief na de uitspraak een spreekkoor aan, waarvan de boodschap was dat Nederland een vrij land dient te zijn. Ook tijdens de inleiding van de rechter op diens uitspraak liet de publieke tribune al van zich horen.
Met name toen de rechter vaststelde dat ook een kleine zaak zou moeten zorgen voor een rookruimte, klonk hoongelach, waardoor de rechter zijn betoog even moest onderbreken.
"Omdat De Kachel heeft aangegeven gewoon door te gaan met overtreden en procederen, heeft de rechter conform de eis gevonnist", aldus een van de aanwezigen.
Bestuursrechter
Wiel Maessen van de stichting Red de Kleine Horeca (KHO) toonde zich weinig verrast door het vonnis. "We hadden hierop gerekend, deze rechter kijkt niet zo ver als wij graag zouden willen. We zetten in op een beroepsprocedure bij de bestuursrechter".
Ton Wurtz, ook van de KHO, vindt dat de rechter "vanuit een toren redeneert" en "niet weet wat zich in de samenleving afspeelt". Met name de stellingname dat een zaak maar een grotere ruimte moet bouwen stuit bij Wurtz op ongeloof.
Had de kleine ondernemer maar moeten investeren in groeiquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Ze maken de kleine ondernemers gewoon kapot met die debiele regels.
Het gaat kennelijk in al deze kroegen erg druk worden als er eenmaal nietmeer gerookt wordt! Ze hebben niks te vrezen dus!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef PDOA het volgende:
Ze maken de kleine ondernemers gewoon kapot met die debiele regels.
Leuk? Vind jij het leuk om in het smoelwerk van die marina Bosman te kijken?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef MikeyMo het volgende:
dit wordt weer een leuke aflevering van het 6 uur journaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |