Het OUD Estafette topicquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:47 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik zag in het krantje van de creche een estafette staan waarin 1 ouder een aantal vragen krijgt voorgeschoteld en deze kan dan de estafette door spelen aan een andere ouder, een die je zelf kiest.
Het leek mij een leuk idee om hier op FOK ook zo een estafette te beginnen.
Vertel iets over je zelf,
wie je bent,
waar je (ongeveer) vandaan komt,
wat je zoal doet in het dagelijkse leven,
wat zijn je hobbies,
je grootste passies,
welk boek staat op je nummer 1 lijst of welk boek lees je momenteel,
welke film is je-van-het,
voor welk gerecht kunnen ze je 's nachts wakker maken,
wat is de leukste uitspraak die je in tijden hebt gehoord (mag van je kinderen zijn of als je nog geen kinderen hebt van je buurman of buurvrouw etc)
etc etc
en last but not least, stel een (persoonlijke) vraag aan de volgende van de estafette.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:03 schreef Lois het volgende:
Even een kleine huishoudelijke mededeling, wellicht ten overvloede.
als je het stokje gaat doorgeven, is het wel zo netjes als je even een PM stuurt aan de betreffende user om diegene in te lichten en/of te vragen of ze dat wel leuk vinden. Zo voorkom je dat het topic stil komt te liggen.
Inderdaad! Ik zou bijna nog een keer om het stokje vragen om meer te kunnen vertellen..krijg een beetje last van overmatige openhartigheidquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:00 schreef innepin het volgende:
Mooie topicreeks
Leuk ook hoe de verhalen steeds persoonlijker en langer worden.
Dan pas je je verhaal toch aan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik zou bijna nog een keer om het stokje vragen om meer te kunnen vertellen..krijg een beetje last van overmatige openhartigheid
Dan gooi je er nu toch gewoon een update tegenaanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik zou bijna nog een keer om het stokje vragen om meer te kunnen vertellen..krijg een beetje last van overmatige openhartigheid
Oh, dat is idd ook een idee.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:27 schreef Macka66 het volgende:
Maar dan in het lijstje wel graag een vermelding er bij dat het verhaal is uitgebreid, scheelt weer alles doorlezen.
(Zo kan ik het emotioneel tenminste nog behappen)
Sjak haar verhaal was mooiquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:30 schreef Schanulleke het volgende:
Ik wil heel graag hier ook meelezen.
Herkenbaar mooi shmoopy!quote:Wat ik aan FOK! heb gehad is dat het de vertrutting heeft tegengehouden.
Ik was al niet zo'n conventionele moeder, maar het forum heeft me extra scherp gehouden. Je leert hier veel zonder dat je het eigenlijk in de gaten hebt.
Dat is ook zo, hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:46 schreef Troel het volgende:
Shmoops! Ook al zo'n eerlijk verhaal.
En ondanks dat ik je op een (misschien wel meer) meet gezien en gesproken heb, is toch een gedeelte nieuw voor me (Ik dacht serieus altijd dat Tong je ex was).
zekers heb dan ook een gezonde dosis respect voor moeders zoals dit.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:51 schreef RockabeIIa het volgende:
[ afbeelding ] voor weer zo'n gigantisch veelzijdige vrouw met een rugzak gevuld met wijsheid en 'willpower'
Pc's vol, maar die zet ik nooit online.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:59 schreef RockabeIIa het volgende:
Heb je ook ergens foto's van je jongens?
Wellus. Zo'n staticmeet op de wallen. Toen was Bluezzz er en jij ook (en anders iemand die zich als jou voordeed).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:50 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Dat is ook zo, hoor.
En eh, wij hebben elkaar nooit gemeet, Troel.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:22 schreef snoopy het volgende:
Shmoopy, ik vraag me altijd al af of je shmoopy heet omdat snoopy al bezet was![]()
Dat dus!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat een mooie verhalen, en wat open allemaal!!
Leuk om nu ook eens wat meer van de oud-OUD-jes te lezen. Dingetjes van voor-mijn-tijd
dat moet wel, want zo 'easy going' ben jij helemaal nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:51 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heet wel easy-going omdat snoopy al bezet was
Nou ja zeg, zo oud zijn we toch nog niet?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:15 schreef Deepfreeze het volgende:
Leuk om nu ook eens wat meer van de oud-OUD-jes te lezen. Dingetjes van voor-mijn-tijd
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:18 schreef bixister het volgende:
ja shmoopy, slaapmeisje is wel een goede volgende kandidaat!
ik ben benieuwd waarom 't uitging met tong. (vond jullie altijd zo'n leuk stel!) maar dat ga je hier vast niet vertellen.
![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:51 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heet wel easy-going omdat snoopy al bezet was
Nee joh! Daar was Tong niet bij!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Alle gekheid op een estafettestokje, anders wordt het misschien helemaal een Oldbies only topic toch? En ik neem aan dat je vraag over tong naar shmoopy is, want ik heb alleen maar met hem in een donker bos gezeten in het midden van de nacht (samen met nog zo'n 25 FOK!kers dan)
Ik zat het me ook al af te vragen of Tong erbij was!! Ik kon het al niet geloven maar ja.. er waren wel meer vreemde dingen daar !quote:
Nou ja ik was er....quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:30 schreef just me het volgende:
[..]
Ik zat het me ook al af te vragen of Tong erbij was!! Ik kon het al niet geloven maar ja.. er waren wel meer vreemde dingen daar !
Jij bent heel vreemd hoor... wij hebben ten slotte de foto's van de Jonge Swets gezien!quote:
Oh nee, ik was in de war met Vork. Dat was toen toch zo'n jong blond stuiterjoch?quote:
Oh, en dan worden die OUDer avonden veuls te gezellig!quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:05 schreef Moonah het volgende:
Hé Vief, gij bent unne snelle.
Je stuk is net zoals jij. Luchtig, maar met diepgang.
Daar ga ik weer: Vief, lekker wief!
En verder, bedankt voor de leuke en lieve reacties. Doet me toch goed om te lezen, voelt best kwetsbaar, zo'n stukje. Enne, zal ik een privéschooltje beginnen voor de diverse Fok!kindjes? Lijkt me héééérlijk! Schaf ik meteen alle bureaucratie en beperkende regeltjes af!
BEquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:48 schreef Brighteyes het volgende:
Vievke![]()
Topwijf, maar da's ook niet voor het eerst dat ik dat zeg.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:50 schreef Leah het volgende:
Wat een mooie stukken weer, zowel geschreven als de dames in kwestie
.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:49 schreef Belana het volgende:
viev, moonah's omschrijving is een goeie: luchtig met diepgang, das precies hoe ik jou ervaar! mooi mens vind ik je. ooit in de beginne vond ik je een oppervlakkige trut(en jij mij ook
) maar we zijn elkaar gaan waarderen
tja en the shawshank redemption he, dat bind ons natuurlijk
Ondanks dat geen situatie hetzelfde is, kan ik me door de gebeurtenissen hier jullie situatie destijds goed voorstellen. En als je daar goed doorheen komt, ook het gevolg. Resultaat ervan is dat ik juist enorm positef terugkijk op wat ik destijds een "geslachtsorgaan met vruchten" periode vond.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:26 schreef sjak het volgende:
Digger, nog bedankt voor je reactie. Die deed me wel wat! Wat je zegt is ook waar. Het heeft ons zeker gesterkt, dat merken we nu al.
Hier ga ik heel even over nadenkenquote:Mijn vraag is voor Slaapmeisje; is het moederschap alles wat je je ervan hebt voorgesteld en zijn er ook dingen waar je achteraf heel anders over bent gaan denken nu je écht mama bent. En zou je het hele traject weer doorgaan als je had geweten wat je nu weet .
Ik heb hetzelfde gevoel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:05 schreef debuurvrouw het volgende:
(vind het echt lastig steeds iets te zeggen, vind alles zo bijzonder. Niks zeggen voelt niet goed, maar wat wel te zeggen zonder mensen te kort te doen is ook lastig)
Ditquote:
De bandleden waren echt heel erg vriendelijk, en ik kreeg wel de indruk dat dat oprecht was, en niet omdat er sommige momenten camera's bij waren. In het vliegtuig steeds bij de fans zitten kletsen, binnen die 3 dagen was er een afterparty na het concert in New York waar we bij mochten zijn, mee naar een persconferentie geweest. En wat ik heel tof vond was dat een groepje Amerikaanse jonge soldaten die in Irak zaten ook mee mochten met dit alles.quote:Op zondag 22 februari 2009 12:50 schreef Belana het volgende:
heej poppejans, een Korn fanwat gaaf dat je mee bent geweest in een prive vliegtuig, hoe waren ze? toffe lui? het lijken me zulke toffe gasten!
Jij hebt mijn oude draagdoek toch? Ik hoop dat je hem snel kunt gaan gebruiken
Wat lief zeg!quote:Op zondag 22 februari 2009 13:43 schreef Slaapmeisje het volgende:
Poppejans wat leuk om wat meer over je te lezen. Ik hoop dat je heel snel kunt ervaren hoe het is om moeder te zijn. Ben je natuurlijk al van jullie hondje, maar het kan alleen nog maar leuker worden met een lief klein meisje of jongetje erbij. Ik ben dan wel benieuwd of je je kindje dan gaat noemen naar een van de karakters uit je kinderboekenverzameling
echt heel gaafquote:Op zondag 22 februari 2009 16:05 schreef Poppejans het volgende:
[..]
De bandleden waren echt heel erg vriendelijk, en ik kreeg wel de indruk dat dat oprecht was, en niet omdat er sommige momenten camera's bij waren. In het vliegtuig steeds bij de fans zitten kletsen, binnen die 3 dagen was er een afterparty na het concert in New York waar we bij mochten zijn, mee naar een persconferentie geweest. En wat ik heel tof vond was dat een groepje Amerikaanse jonge soldaten die in Irak zaten ook mee mochten met dit alles.
Jouw draagdoek
ligt inderdaad hier,opgeborgen tot hij nodig is. Ik hoop een draagmama te worden!
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 22 februari 2009 16:26 schreef Stout het volgende:
Wat een prachtige verhalen Rocka en Poppejans ! Leuk om jullie wat nader teleren kennen !
Poppejans ik hoop dat jullie wens snel vervuld wordt en je een heerlijke draagmama wordt !
Ik zal er me vanavond eens aanzetten.quote:Op maandag 23 februari 2009 13:06 schreef Poppejans het volgende:
Bass-Miss heb ik trouwens meteen gister PM gestuurd hoor, dus die weet dat zij mag schrijven, maar ik geloof dat ze hier niet iedere dag komt.
ja hoor, geen enkel probleemquote:Op maandag 23 februari 2009 13:19 schreef Stout het volgende:
Faja, je verhaal over je vriendin raakt me erg, mag ik je PM-en ?
ik heb de vrijheid genomen het geheel iets leesbaarder te maken door witregels idd.quote:Op maandag 23 februari 2009 16:26 schreef Chell het volgende:
misschien dat een modje er nog wat witregels in kan zetten, dit leest wel wat lastig en da's zo zonde van zo'n mooi en open verhaal!
quote:Op maandag 23 februari 2009 20:03 schreef Lois het volgende:
[..]
ik heb de vrijheid genomen het geheel iets leesbaarder te maken door witregels idd.
Mja, ik ben soms een beetje impulsief.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:44 schreef pinquit het volgende:
haha leuk BM, de efteling fanfare![]()
leuk stukje, dat je na een maand al zwanger was joh
dit dus.. en ik wil graag de vertaling van 'cantussen'quote:Op maandag 23 februari 2009 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Leuk verhaal BM.
Behalve dat ik het stukje over de zaak van je man dus niet snap.
In de overpoort?
Een studentenbezigheid waar ze een paar vaten bier leegdrinken, liederen zingen en vetzakkerij uithalen als het doopcantus is...quote:Op maandag 23 februari 2009 21:56 schreef E.T. het volgende:
[..]
dit dus.. en ik wil graag de vertaling van 'cantussen'
heeft vorig jaar 2 weken tegen wil en dank in salou verbleven en kan zich er daardoor wel wat bij voorstellen hoe dat eruit moet zienquote:Op maandag 23 februari 2009 22:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat we aantreffen na zo een doopcantus.![]()
Naast de hopen kots...
En het klinkt zo stichtelijk, 'doopcantus'.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Je wil niet weten wat we aantreffen na zo een doopcantus.![]()
Naast de hopen kots...
Hier nog iemand die dat leuk vindquote:
Hm, volgens mijn lief had Fons nu al een jaar of tien moeten zijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:32 schreef Maneki.Neko het volgende:
Na een maand zwanger, niks te snel
't Is dat. En ik denk niet dat ik er toen al klaar voor was. Niet voor een kind en niet voor een echte goede relatie.quote:Op maandag 23 februari 2009 22:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ach ja, dan was Fons toch geen Fons geweest
Daar heb ik er in m'n studententijd heel wat van gehadquote:
Wel, die ligt nog steeds te wachten tot we eens de tijd (en het geld) vinden om hem helemaal op te knappen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 08:34 schreef snoopy het volgende:
BM, wat is er met jullie boot gebeurd?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Mag ik ook vragen naar je film- en boekenvoorkeur?
De vampierboeken heb ik eens gelezen uit de bieb, maar eigenlijk nog nooit tegengekomen om zelf te kopen. (in de tweedehandswinkels en kringloop iig niet). Wel haar heksenboeken en die zijn ook erg leuk.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
De vampier-boeken van Anne Rice, BM? Ik heb ze met plezier gelezen.
Leuk stuk ook, leuk om iets meer van je te weten. Die foto van Fons tussen de muzikanten is echt
Misschien die heksenboeken eens proberen dan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
De vampierboeken heb ik eens gelezen uit de bieb, maar eigenlijk nog nooit tegengekomen om zelf te kopen. (in de tweedehandswinkels en kringloop iig niet). Wel haar heksenboeken en die zijn ook erg leuk.
BM, ken je dan ook de DVD la Meglio Gioventu? Die is echt zooo mooiquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:06 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat is nogal uiteenlopend bij mij. Ik hou erg van die France en italiaanse films in de genre van Toto, le héros en La vita e Bella... En verder kijk ik ook graag naar oude zo fout mogelijke zombiefilms.
De boeken hier in de kast gaan ook van Stephen Kings tot Anne Rice, Patrick Suskind en wat gekende verhalen zoals de klokkenluider, frankenstein, siske de rat, hannibal, ...
Neen, nog niet gezien, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:51 schreef flowerbox het volgende:
[..]
BM, ken je dan ook de DVD la Meglio Gioventu? Die is echt zooo mooi
Was een serie op Rai Uno en gaat over twee broers vanaf de jaren zesitg (geloof ik) tot en met 2000.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:54 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Neen, nog niet gezien, bedankt voor de tip.
Zo, die mag je best wat harder zeggen hoor.quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:47 schreef lcicle het volgende:
Het heeft lang geduurd voordat ik het hardop durfde te zeggen, maar ik ben er rete trots op dat ik mijn kinderen zelf de volledige zorg kan geven!
pas dat je uitkijkt met de nieuwere boeken. sinds ze erg gelovig is geworden zijn ze niet denderend leuk meer.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:13 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
De vampierboeken heb ik eens gelezen uit de bieb, maar eigenlijk nog nooit tegengekomen om zelf te kopen. (in de tweedehandswinkels en kringloop iig niet). Wel haar heksenboeken en die zijn ook erg leuk.
Ik deed vroegah een role playing game waarin ik vampier wasquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien die heksenboeken eens proberen dan.
Ik vond de vampier-boeken erg mooi en het leek me na het lezen daarvan ook eigenlijk best wel leuk, vampier zijn
* Macka66 zingt mee met FB: ...doe iets van tederheid, doe iets dat niemand begrijpt...quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef bixister het volgende:
icicle, leuk om ook wat meer over jou te weten. ik snap je soms wat 'harde' kant (die tegelijkertijd je kwetsbare kant is) nu denk ik ook een beetje beter. al vind ik die niet helemaal te rijmen met je Frank Boeijen-smaak.
Dat had ik ook... Toch zeer liefdevol geschreven. Bijzondere dame, die Lishequote:Op woensdag 25 februari 2009 20:58 schreef sjak het volgende:
LiesIk moet een traantje wegpinken bij je verhaal over je moeder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |