Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijken
Heb gelukkig nog net geen halfjaar geleden een flinke opslag gekregen
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
Echt heel veel medelijden heb ik ook niet. Ze lieten daarvoor vaak net wat te veel rotzooi achter na hun vertrek.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
en zo zijn er ook een hoop werkgevers die zitten met mensen die ze wellicht liever hadden zien vertrekken vanwege ongemotiveerdheid. Maar die nu blijven tot de stormte geluwd is, en ervoor zorgen dat degenen die WEL willen (maar later binnengekomen zijn) als eerste afgeserveerd worden omdat dat goedkoper is. Last in, first out.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
En zo zijn er een hoop ineens gelukkig met een baan die ze een jaar geleden nog vervloekte, 't kan snel gaan.
Ligt er ook maar aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® werkt bij DAF.
Need I say more?
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:58 schreef RvLaak het volgende:
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...
Welke truck fabrikant was het ook al weer die in december welgeteld 9 vrachtwagens had verkocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.
Helaas! Waar ik werkte, daar werkten we veel voor bedrijven die aan defensie leveren. Daar gaat het toch echt een heel stuk minder hoor. Defensie is afhankelijk van belastinginkomsten. Met minder handel en meer werklozen komt er minder belastinggeld in de schatkist. Daardoor heeft defensie dus ook minder geld uit te geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef Q. het volgende:
De wapenindustrie is dus de enige echte recessie-veilige branche.
Als je pas kort in dienst bent, dan kost het de werkgever weinig en is het appeltje-eitje, maar het is wel zo dat de meeste bedrijven eerst kijken naar de tijdelijke contracten en dan pas gaan snoeien in het gedeelte van het personeelsbestand dat een vast contract heeft.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:18 schreef Osramp het volgende:
[..]
Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.
Dat is erg zuur inderdaad....quote:Op maandag 2 maart 2009 15:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Mijn contract wordt ook niet verlengd; een week geleden zag alles er nog rooskleurig uit. Voldoende aanbod en bezig met een project, nu wordt mijn tijdelijke contract niet verlengd omdat ze anders aan me vast zitten voor een contract voor onbepaalde tijd. Getoonde inzet en functioneren spelen geen enkele rol, gewoon met de botte bijl door de organisatie.
WW here we come....
Inderdaad de afgelopen jaren heb ik heel veel mensen ZZP/Freelancer zien worden (ICT). Dit was niet normaal meer zoveel. Natuurlijk kan er best een trend zijn naar meer ZZP, maar de afgelopen jaren ging het veel te snel het was dus gewoon een grote hype.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
Jij leeft zeker nog steeds in fabeltjesland? Ten eerste is er enorme prijsdruk in ICT. Veel grote opdrachtgevers hebben externen een brief gestuurd dat het tarief omlaag moet. Nieuwe inhuur (als hier al sprake van is) vindt ook plaats tegen scherpere condities.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Poekieman het volgende:
V.w.b. ICT: waar ik kijk kunnen ze niet goed zonder externen. De internen zijn dat de afgelopen jaren niet voor niets gebleven terwijl ze als ingehuurde doorgaans veel meer hadden kunnen verdienen?
Dit kun je zo niet stellen. Een hoop externen hebben de gok gewaagd (het grote geld lonkt) en een hoop internen hebben dit op wat voor redenen niet aangedurft. Jij doet net of compententies voor 100% bepaald of iemand extern gaat of interne blijft. Dit klopt niet niet. Dit percentage is veel lager.quote:De gemiddelde eenpitter is denk ik beter dan de gemiddelde interne.
Nee, maar dan zijn ze wel in 1 klap van de bergen overuren af.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:59 schreef snabbi het volgende:
Werk als IT auditor bij een van de grote accountantsbedrijven. Zoals elk jaar breekt nu de rustige periode aan waar mensen op de bank komen. Zelf zit mijn planning voorlopig nog vol, maar om me heen valt het leeg. Heb wel het idee dat er nu meer gewezen wordt naar de kredietcrisis. Medewerkers hebben een mail ontvangen dat ze een aantal dagen onbetaald verlof mogen opnemen. Zal geen succes worden omdat veel mensen genoeg overuren hebben staan.
Ik bedoelde meer dat als mensen vrij nemen, ze wel betaald verlof nemen. Je hebt wel gelijk dat ook dat niet ongunstig is voor ze. Worden overigens ook mensen 'verplicht' de overuren op te nemen in deze periode.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nee, maar dan zijn ze wel in 1 klap van de bergen overuren af.
En hoe lang van te voren vraag je zo'n dag aan dan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:43 schreef thewishmaster het volgende:
Ik werk bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche. Elke keer als we een vrije dag aanvragen worden we door de account-manager gebeld die ons vraagt waarom we vrij nemen. Als de invulling van die vrije dag ze niet bevalt wordt doodleuk gevraagd of je de vrije dag niet kunt intrekken.
Belachelijk, zo'n werkgever.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:43 schreef thewishmaster het volgende:
Ik werk bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche. Elke keer als we een vrije dag aanvragen worden we door de account-manager gebeld die ons vraagt waarom we vrij nemen. Als de invulling van die vrije dag ze niet bevalt wordt doodleuk gevraagd of je de vrije dag niet kunt intrekken.
Als je 1 dag opneemt moet dat minimaal een week van tevoren, in dit geval heb ik het ook 1 week van tevoren aangevraagd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
En hoe lang van te voren vraag je zo'n dag aan dan?
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.quote:
Als ik naar de tandarts moest gaan in mn eigen tijd zou ik even een babbeltje maken met mn baas, en als hij het er niet mee eens is zoek ik wel een andere baan op. Gekkenhuisquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.
So? Dat is toch niet jouw probleem?quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.
Dit soort maatregelen zijn sinds begin dit jaar zo ongeveer van kracht. Voor de uren bij de tandarts schrijf ik gewoon een paar uur kort verzuim op, dat lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
So? Dat is toch niet jouw probleem?
Ik begrijp wel dat ze de druk opvoeren, maar ik zou daar niet zo makkelijk in mee gaan.
Tuurlijk niet maar er zijn genoeg mensen bang genoeg dat ze hun baan verliezen en zeggen overal ja en amen op wat meneer de baas zegt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
So? Dat is toch niet jouw probleem?
Ik begrijp wel dat ze de druk opvoeren, maar ik zou daar niet zo makkelijk in mee gaan.
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
Als hij het zou weigeren vreet hij domweg het kaas van je brood en je moet je afvragen of je dat wil accepteren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer doorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ga jij dan 's avonds of zo, of neem je vrij?
Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 07:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer door
Je bent een gedetacheerde tandarts ?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...
Het is geven en nemen, en meestal geef je toch wel meer dan je neemt.
He, nee...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je bent een gedetacheerde tandarts ?
Ik ga in mijn eigen tijd ja, dus ik neem vrij of ik werk wat langer door. Mijn werk is van 7.00 tot 20.00 open dacht ik. Ook kan ik dingen in de week wel met elkaar compenseren (dus maandag 6 uur werken en dinsdag 10 uur).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ga jij dan 's avonds of zo, of neem je vrij?
En ben jij je baan zeker?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:03 schreef 68Chevelle het volgende:
Vandaag de eerste dag van een ontslagronde bij een beleggingscoorporatie in Rotterdam waar ik werk.
Sommige mensen (intern) die 15 jaar+ er werken hebben binnen 5/10 minuten te horen hebben gekregen dat ze overtallig zijn, emoties steken hier en daar flink de kop op.
Vandaag de managementlayout te horen gekregen waarin de organisatie in de toekomst verdergaat, en ik kan me persoonlijk niet tot de indruk onttrekken dat er nogal veel vriendjespolitiek inzit.
Ontslagrondes lopen door tot volgende week donderdag, en het was nog lang onrustig op de Coolsingel.
Interne? Je bedoelt een stagiair?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:27 schreef 68Chevelle het volgende:
90% zeker dat ik er ook uitvlieg, ik heb persoonlijk wat mot met de nieuwe manager, maar bij mij zou dat pas op einde contract liggen, en dat is 31 maart.
Een interne vliegt er per direct uit.
Nee, vast contract vs. gedetacheerd/ZZPquote:Op maandag 16 maart 2009 16:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Interne? Je bedoelt een stagiair?
Klote dat je je baan kwijtraakt. Succes met solliciteren iig.
Netjes!~quote:
Goed nieuws, congratsquote:
Bravoquote:
Succes na 2005 een 180 turnover gemaakt. Food & supply And I feel happy (and leading).quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:56 schreef Neutrino het volgende:
Ik heb dit weekend een vaststellingscontract gekregen. Maw: Ik ben ontslagen vanwege markt economische omstandigheden. Ik zat ongeveer 2 jaar als IT'er bij een van de grote detacheerders. Daar gaat het momenteel niet zo goed mee.
Gelukkig is het voor mij een geweldige kans om eens heerlijk van een lang verdiende vakantie te genieten.
Ik heb nog even rond gekeken. Momenteel is er nog werk genoeg,.. Alleen in bepaalde sectoren gaat het wat minder. Laat het detacheringsbedrijf nu net in die sector opereren. (Finance)
Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik ga per 1 April ook de WW in, de malaise in de technologie sector is al anderhalf jaar aan de gang en het einde is nog niet in zicht. Maar na een paar hectische jaren kan ik wel even een paar maandje rust gebruiken, wat achterstallig projecten uitwerken en dan weer met frisse ideeen de markt ten lijf gaan.
Leuk is anders, maar verandering van spijs doet eten zegt men. Bij de huidige werkgever had ik een jaarcontract. Daarvoor heb ik 11 jaar bij dezelfde werkgever gezeten. Daar heb ik mijn vak zo'n beetje geleerd, maar het werd sleur dus ging ik wat anders doen. Het was mijn plan om om de paar jaar van werkgever te veranderen om vervolgens daarna voor mezelf te gaan beginnen. Misschien word dat dus wel een paar jaartjes eerder wie weetquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:09 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?
Ach been there got the t-shirt (2001/2003 dot-zooi) : Deze crisis mept harder.... veel harder and i have got a shelter.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:32 schreef thewishmaster het volgende:
Dinsdag heb ik een gesprek bij mijn werkgever over de financiele situatie binnen de organisatie. Aangezien ik bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche werk weet ik dus wel hoe laat het is. Maar ja, ik had het al zien komen, want er zijn behoorlijk wat mensen zonder opdracht, de zogenoemde bankzitters. Lekker als je net een paar maanden geleden een huis gekocht hebt....
Momenteel zit nog zeker een procent of 90 van de werknemers behoorlijk safe..quote:Op zondag 22 maart 2009 00:33 schreef TheFrankey het volgende:
wanneer zit je eigenlijk wel safe?
FIFO is first in first out...waarschijnlijk bedoel je LIFO, anders zit je goedquote:Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/
Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
FIFO? LIFO bedoel je zeker?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/
Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:58 schreef Q. het volgende:
Ik ben pas overgestapt, ook al heb ik een vast contract, als het LiFo wordt dan heb ik een probleem. Dan kan ik nog zo hard werken en zo mijn best doen, dat werkt dan ook niet meer.
Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
Uiteraard, het bedrijf is vrij om te doen wat hun goeddunkt.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:43 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.
welk bedrijf is dat?quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:49 schreef El_Manco het volgende:
Hoppa, 200 FTE eruit bij ons... Gedeeltelijk afkoop en deel outsourcing, details volgen de komende dagen !
Correct. Zuivere LiFo is zelfs niet meer toegestaan. Het UWVWerkbedrijf heeft richtlijnen voor een afspiegelingsbeginsel opgesteld waarbij bij noodzakelijke saneringen uit alle leeftijdsklassen 35-45, 45-55 jaar, etc) een evenredig aantal mensen boventallig wordt. Binnen die klassen geldt dan in principe wel weer LiFo.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
Ik zit ook in een OR, vervelend hoor die geheimhoudingsplicht. Mensen op het werk vergissen zich snel en denken dat wij dingen beslissen achter hun rug om. In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:40 schreef Karina het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze er nog niet uit met de OR, 1 april zou iedereen iets horen, dat is 2 weken opgeschoven, dus nog 2 weken in onzekerheid.
Maar als een OR een negatief advies uitbrengt aan de bestuurder, wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.
Niks. Advies is iets anders dan instemming, en instemmingsrecht heeft de OR maar in een beperkt aantal gevallen. Voor het management is het daarentegen wel handig om de verantwoordelijkheid voor moeilijke beslissingen op de OR af te schuiven.quote:Op zondag 29 maart 2009 07:58 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Maar als een OR een negatief advies uitbrengt aan de bestuurder, wat gebeurt er dan?
Hier idem.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:53 schreef elcastel het volgende:
Ik zit ook in een OR, vervelend hoor die geheimhoudingsplicht. Mensen op het werk vergissen zich snel en denken dat wij dingen beslissen achter hun rug om. In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.
Teken aan de wand...quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef DJKoster het volgende:
Hier (groot chemieconcern) moeten (waarschijnlijk) alle vakantie- en verlofdagen die zijn toegewezen voor dit jaar opgemaakt worden.
Mij hoor je niet klagen, het is lekker weer want de zon schijntquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef shoppy99 het volgende:
Altijd fijn al die negatieve berichten. Misschien komen met de lente wat betere tijden :-)
1000 mensen totaal dus. Van de 5000.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:05 schreef Q. het volgende:
Bij mijn oude werkgever, een grote verzekeraar, waar ik per 1 februari ben gestopt, gaan er binnenkort VEEL mensen uit. Blij dat ik daar weg ben.
2011 wellicht... Duitsland gaat 5 % down volgens de laatste cijfers.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef shoppy99 het volgende:
Altijd fijn al die negatieve berichten. Misschien komen met de lente wat betere tijden :-)
Ik pak tegenwoordig ook tijdelijk werk aan, alles beter dan WWquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
2011 wellicht... Duitsland gaat 5 % down volgens de laatste cijfers.
De tweede of eigenlijk de eerste dam moet nog in Nederland doorbreken..... en dat ie gaat twijfel ik niet over.
Alles?quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik pak tegenwoordig ook tijdelijk werk aan, alles beter dan WW
quote:
Management moet bij ons dan wel één maand wachten met het uitvoeren van het besluit.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:45 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niks. Advies is iets anders dan instemming, en instemmingsrecht heeft de OR maar in een beperkt aantal gevallen. Voor het management is het daarentegen wel handig om de verantwoordelijkheid voor moeilijke beslissingen op de OR af te schuiven.
Dat moet in elk bedrijf met een OR.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:34 schreef Halcon het volgende:
Management moet bij ons dan wel één maand wachten met het uitvoeren van het besluit.
Nou wel sympathiek hoor, stel je komt er zelf achter en moet vanuit het buitenland naar huis bellen, je loopt leegquote:Op zondag 13 september 2009 11:52 schreef earthling39 het volgende:
Mijn vakantie heb ik later genomen en zit nu lekker te genieten ervan of beter 'zat'
Kreeg een telefoontje dat het financieel niet goed gaat en dat de lonen nu niet kunnen worden gestort.
En nog een fijne vakantie verder he.. we zullen je verder niet meer lastigvallen hiermee
Het heeft nog geen gevolgen, heb ook wel een spaarcentjequote:Op zondag 13 september 2009 12:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou wel sympathiek hoor, stel je komt er zelf achter en moet vanuit het buitenland naar huis bellen, je loopt leeg![]()
Tja.... best klote om te horen natuurlijk, maar gaat het gevolgen hebben voor je vakantie of houd het je nu best bezig?
Nieuw werk of meer vraag naar het oude werk?quote:Op zondag 13 september 2009 12:24 schreef JaJoah het volgende:
Een tijdje geleden toch een behoorlijke dip meegemaakt bij ons (transportsector). Op dit moment kan ik toch niet zeggen dat het slecht gaat. Maak inmiddels weer overuren, moeten extra personeel aannemen, etc etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |