Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijken
Heb gelukkig nog net geen halfjaar geleden een flinke opslag gekregen
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
Echt heel veel medelijden heb ik ook niet. Ze lieten daarvoor vaak net wat te veel rotzooi achter na hun vertrek.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
en zo zijn er ook een hoop werkgevers die zitten met mensen die ze wellicht liever hadden zien vertrekken vanwege ongemotiveerdheid. Maar die nu blijven tot de stormte geluwd is, en ervoor zorgen dat degenen die WEL willen (maar later binnengekomen zijn) als eerste afgeserveerd worden omdat dat goedkoper is. Last in, first out.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
En zo zijn er een hoop ineens gelukkig met een baan die ze een jaar geleden nog vervloekte, 't kan snel gaan.
Ligt er ook maar aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® werkt bij DAF.
Need I say more?
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:58 schreef RvLaak het volgende:
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...
Welke truck fabrikant was het ook al weer die in december welgeteld 9 vrachtwagens had verkocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.
Helaas! Waar ik werkte, daar werkten we veel voor bedrijven die aan defensie leveren. Daar gaat het toch echt een heel stuk minder hoor. Defensie is afhankelijk van belastinginkomsten. Met minder handel en meer werklozen komt er minder belastinggeld in de schatkist. Daardoor heeft defensie dus ook minder geld uit te geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef Q. het volgende:
De wapenindustrie is dus de enige echte recessie-veilige branche.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |