abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66139642
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijken

Heb gelukkig nog net geen halfjaar geleden een flinke opslag gekregen
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
  Redactie Frontpage maandag 16 februari 2009 @ 22:14:48 #2
145738 superworm
is erbij
pi_66139695
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66139861
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_66140083
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.

Het zijn zware tijden en dan is het vaak beter om even een pas op de plaats te maken en bewust te kiezen voor tevreden zijn met wat je hebt. Straks waait de recessie weer over en komen er nog kansen genoeg.
pi_66140115
En zo zijn er een hoop ineens gelukkig met een baan die ze een jaar geleden nog vervloekte, 't kan snel gaan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66140406
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
pi_66140591
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad. Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:30:57 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66140685
Tvp en knuffels
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66140712
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad. Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
Echt heel veel medelijden heb ik ook niet. Ze lieten daarvoor vaak net wat te veel rotzooi achter na hun vertrek.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:50:38 #10
19142 tslh
Never at ease.....
pi_66141706
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
En zo zijn er een hoop ineens gelukkig met een baan die ze een jaar geleden nog vervloekte, 't kan snel gaan.
en zo zijn er ook een hoop werkgevers die zitten met mensen die ze wellicht liever hadden zien vertrekken vanwege ongemotiveerdheid. Maar die nu blijven tot de stormte geluwd is, en ervoor zorgen dat degenen die WEL willen (maar later binnengekomen zijn) als eerste afgeserveerd worden omdat dat goedkoper is. Last in, first out.
Life is funny. Well, yours is. To me.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:50:59 #11
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_66141733
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ligt er ook maar aan.

Heb net nog een aanbieding gehad.

Domme mensen hebben geen werk, slimme wel.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:51:12 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_66148258
Ik ben per 1 januari geswitched van baan en wel een goede keuze gemaakt. Zat in de uitzendbranche en dat is nu echt om te janken zo erg. Zit nu in de non-profit sector. Weliswaar met een jaarcontract, maar doordat ik niet in het bedrijfsleven zit, maak ik me nog niet zo'n zorgen. Ben alleen maar blij dat ik niet meer in de uitzendwereld zit, want daar is het nu alleen maar sales sales sales en geen partij zit er nu op te wachten.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:13:53 #13
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66167922
tvp
Neerkomen wel!
pi_66168034
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.
pi_66168617
Ik zit voor 30% in de WerkTijdVerkorting vanaf januari. Het gaat nu ronduit slecht in de Chemie, de dagen die ik afgelopen tijd op m'n werk ben geweest is er van echt werken ook weinig gekomen. Iedere keer een paar daagjes produceren en dan kon de plant weer afgestart worden.

Volgende maand lijkt het iets aan te trekken, ik hoop 't maar.
pi_66169724
Ik maak me wel een beetje zorgen, zit nog in mijn proeftijd. Maar ja. We zien wel. Je kan er toch niets aan veranderen.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 19:18:19 #17
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_66169977
* Cynix ® werkt bij DAF.

Need I say more?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_66170100
Onlangs te horen gekregen dat mijn contract is verlengd en ik ben werkzaam in de corporatiewereld. Met onze organisatie gaat het voorlopig nog gewoon goed. Commerciële vastgoedontwikkelaars knijpen hem nu wel steeds meer volgens mij.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_66170647
Mijn vorige baan was trouwens bij Fortis. .
For great justice!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:36:19 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_66173081
Ik zit sinds een half jaartje in het wereldje van de automatisering voor educatieve uitgevers, en alhoewel ik een jaarcontract heb voel ik me redelijk safe. Ons werkterrein zou redelijk recessie-proof moeten zijn (kinderen blijven toch naar school gaan) en m'n kennis is vrij specifiek. Dat betekend verder natuurlijk niet dat ik mezelf in slaap laat sussen: als het echt erg gaat worden met de economie dan zit je uiteindelijk nergens veilig.
pi_66173451
Echt bizar hoe vaak ik de laatste tijd heb gehoord "Mensen blijven toch ...". Als het er echt op aan komt doen mensen maar één ding: moorden. De wapenindustrie is dus de enige echte recessie-veilige branche.
For great justice!
pi_66174042
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® werkt bij DAF.

Need I say more?
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...

Tja, ik ben nu juist aan het zoeken. Heeft ook te maken met de werkgever zelf en de omstandigheden. Krijg nog immer veel respons op mijn CV.

Momenteel ben ik werkzaam in de ICT detachering
  † In Memoriam † dinsdag 17 februari 2009 @ 21:48:27 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_66176102
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:58 schreef RvLaak het volgende:
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_66186921
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.
Welke truck fabrikant was het ook al weer die in december welgeteld 9 vrachtwagens had verkocht?

Mooi om te horen dat een Nederlands bedrijf als DAF nog produceert.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66188435
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef Q. het volgende:
De wapenindustrie is dus de enige echte recessie-veilige branche.
Helaas! Waar ik werkte, daar werkten we veel voor bedrijven die aan defensie leveren. Daar gaat het toch echt een heel stuk minder hoor. Defensie is afhankelijk van belastinginkomsten. Met minder handel en meer werklozen komt er minder belastinggeld in de schatkist. Daardoor heeft defensie dus ook minder geld uit te geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')