Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd... ik heb nu een vast contract... ik blijf lekker zitten waar ik zit, als over een paar jaar de ecomie weer aantrekt ga ik misschien wel weer verder kijken
Heb gelukkig nog net geen halfjaar geleden een flinke opslag gekregen
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef du_ke het volgende:
[..]
Velen doen inderdaad even een stap op de plaats. Mensen die de afgelopen paar jaar voor hunzelf zijn begonnen knijpen hem nu ook behoorlijk.
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt. Veel ondernemers hebben het ook al erg lastig door minder opdracht en/of niet-betalende debiteuren.
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
Echt heel veel medelijden heb ik ook niet. Ze lieten daarvoor vaak net wat te veel rotzooi achter na hun vertrek.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
en zo zijn er ook een hoop werkgevers die zitten met mensen die ze wellicht liever hadden zien vertrekken vanwege ongemotiveerdheid. Maar die nu blijven tot de stormte geluwd is, en ervoor zorgen dat degenen die WEL willen (maar later binnengekomen zijn) als eerste afgeserveerd worden omdat dat goedkoper is. Last in, first out.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
En zo zijn er een hoop ineens gelukkig met een baan die ze een jaar geleden nog vervloekte, 't kan snel gaan.
Ligt er ook maar aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
De blaaskaakjes uit de detachering. Leuk inderdaad.Ook wat figuren die hier met veel bombarie zijn vertrokken en het wel even zouden gaan maken als gedetacheerde. Zitten nu MAX te kijken zonder opdracht.
Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor veel mensen. Mensen die eerst hun mond vol hadden over het zoeken naar een nieuwe uitdaging zijn nu opeens wel blij met hun vaste contract en zijn toch wat minder hard op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef Cynix ® het volgende:
* Cynix ® werkt bij DAF.
Need I say more?
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:58 schreef RvLaak het volgende:
Hoezo werken? Werken ze daar nog dan? Dacht dat DAF nog immer dicht zat...
Welke truck fabrikant was het ook al weer die in december welgeteld 9 vrachtwagens had verkocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja hoor, dagelijks worden er in Eindhoven 84 trucks geassembleerd. Het waren er alleen bijna 200 vorig jaar.
Helaas! Waar ik werkte, daar werkten we veel voor bedrijven die aan defensie leveren. Daar gaat het toch echt een heel stuk minder hoor. Defensie is afhankelijk van belastinginkomsten. Met minder handel en meer werklozen komt er minder belastinggeld in de schatkist. Daardoor heeft defensie dus ook minder geld uit te geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:45 schreef Q. het volgende:
De wapenindustrie is dus de enige echte recessie-veilige branche.
Als je pas kort in dienst bent, dan kost het de werkgever weinig en is het appeltje-eitje, maar het is wel zo dat de meeste bedrijven eerst kijken naar de tijdelijke contracten en dan pas gaan snoeien in het gedeelte van het personeelsbestand dat een vast contract heeft.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:18 schreef Osramp het volgende:
[..]
Puh, een vast contract is net zoveel waard als een tijdelijk contract. Als je genoeg dienstjaren hebt, ja, dan is het kostbaar om je te ontslaan. Er is maandag nog een collega van me ontslagen met een vast contract en 3 dienstjaren. Net zo makkelijk als ik met mijn tijdelijke contract.
Dat is erg zuur inderdaad....quote:Op maandag 2 maart 2009 15:33 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Mijn contract wordt ook niet verlengd; een week geleden zag alles er nog rooskleurig uit. Voldoende aanbod en bezig met een project, nu wordt mijn tijdelijke contract niet verlengd omdat ze anders aan me vast zitten voor een contract voor onbepaalde tijd. Getoonde inzet en functioneren spelen geen enkele rol, gewoon met de botte bijl door de organisatie.
WW here we come....
Inderdaad de afgelopen jaren heb ik heel veel mensen ZZP/Freelancer zien worden (ICT). Dit was niet normaal meer zoveel. Natuurlijk kan er best een trend zijn naar meer ZZP, maar de afgelopen jaren ging het veel te snel het was dus gewoon een grote hype.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:26 schreef du_ke het volgende:
Klopt en de eenpitters die zich voor goed geld in wouden laten huren hebben nu gewoon even een probleem.
Jij leeft zeker nog steeds in fabeltjesland? Ten eerste is er enorme prijsdruk in ICT. Veel grote opdrachtgevers hebben externen een brief gestuurd dat het tarief omlaag moet. Nieuwe inhuur (als hier al sprake van is) vindt ook plaats tegen scherpere condities.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Poekieman het volgende:
V.w.b. ICT: waar ik kijk kunnen ze niet goed zonder externen. De internen zijn dat de afgelopen jaren niet voor niets gebleven terwijl ze als ingehuurde doorgaans veel meer hadden kunnen verdienen?
Dit kun je zo niet stellen. Een hoop externen hebben de gok gewaagd (het grote geld lonkt) en een hoop internen hebben dit op wat voor redenen niet aangedurft. Jij doet net of compententies voor 100% bepaald of iemand extern gaat of interne blijft. Dit klopt niet niet. Dit percentage is veel lager.quote:De gemiddelde eenpitter is denk ik beter dan de gemiddelde interne.
Nee, maar dan zijn ze wel in 1 klap van de bergen overuren af.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:59 schreef snabbi het volgende:
Werk als IT auditor bij een van de grote accountantsbedrijven. Zoals elk jaar breekt nu de rustige periode aan waar mensen op de bank komen. Zelf zit mijn planning voorlopig nog vol, maar om me heen valt het leeg. Heb wel het idee dat er nu meer gewezen wordt naar de kredietcrisis. Medewerkers hebben een mail ontvangen dat ze een aantal dagen onbetaald verlof mogen opnemen. Zal geen succes worden omdat veel mensen genoeg overuren hebben staan.
Ik bedoelde meer dat als mensen vrij nemen, ze wel betaald verlof nemen. Je hebt wel gelijk dat ook dat niet ongunstig is voor ze. Worden overigens ook mensen 'verplicht' de overuren op te nemen in deze periode.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nee, maar dan zijn ze wel in 1 klap van de bergen overuren af.
En hoe lang van te voren vraag je zo'n dag aan dan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:43 schreef thewishmaster het volgende:
Ik werk bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche. Elke keer als we een vrije dag aanvragen worden we door de account-manager gebeld die ons vraagt waarom we vrij nemen. Als de invulling van die vrije dag ze niet bevalt wordt doodleuk gevraagd of je de vrije dag niet kunt intrekken.
Belachelijk, zo'n werkgever.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:43 schreef thewishmaster het volgende:
Ik werk bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche. Elke keer als we een vrije dag aanvragen worden we door de account-manager gebeld die ons vraagt waarom we vrij nemen. Als de invulling van die vrije dag ze niet bevalt wordt doodleuk gevraagd of je de vrije dag niet kunt intrekken.
Als je 1 dag opneemt moet dat minimaal een week van tevoren, in dit geval heb ik het ook 1 week van tevoren aangevraagd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:04 schreef snabbi het volgende:
[..]
En hoe lang van te voren vraag je zo'n dag aan dan?
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.quote:
Als ik naar de tandarts moest gaan in mn eigen tijd zou ik even een babbeltje maken met mn baas, en als hij het er niet mee eens is zoek ik wel een andere baan op. Gekkenhuisquote:Op donderdag 12 maart 2009 08:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.
So? Dat is toch niet jouw probleem?quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:42 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Het is de betutteling ten top, er wordt ook van ons verwacht dat we in eigen tijd naar de tandarts gaan om maar zoveel mogelijk uren declarabel te zijn. Wanneer ik de eerste afspraak bij de tandarts heb om 8.15 en gedetacheerd ben bij NN in Rotterdam ben ik daar om een uur of half elf.
Dit soort maatregelen zijn sinds begin dit jaar zo ongeveer van kracht. Voor de uren bij de tandarts schrijf ik gewoon een paar uur kort verzuim op, dat lijkt mij niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
So? Dat is toch niet jouw probleem?
Ik begrijp wel dat ze de druk opvoeren, maar ik zou daar niet zo makkelijk in mee gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |