Tuurlijk niet maar er zijn genoeg mensen bang genoeg dat ze hun baan verliezen en zeggen overal ja en amen op wat meneer de baas zegt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef capricia het volgende:
[..]
So? Dat is toch niet jouw probleem?
Ik begrijp wel dat ze de druk opvoeren, maar ik zou daar niet zo makkelijk in mee gaan.
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
Als hij het zou weigeren vreet hij domweg het kaas van je brood en je moet je afvragen of je dat wil accepteren.quote:Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer doorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ga jij dan 's avonds of zo, of neem je vrij?
Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 07:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer door
Je bent een gedetacheerde tandarts ?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...
Het is geven en nemen, en meestal geef je toch wel meer dan je neemt.
He, nee...quote:Op zaterdag 14 maart 2009 20:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Je bent een gedetacheerde tandarts ?
Ik ga in mijn eigen tijd ja, dus ik neem vrij of ik werk wat langer door. Mijn werk is van 7.00 tot 20.00 open dacht ik. Ook kan ik dingen in de week wel met elkaar compenseren (dus maandag 6 uur werken en dinsdag 10 uur).quote:Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ga jij dan 's avonds of zo, of neem je vrij?
En ben jij je baan zeker?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:03 schreef 68Chevelle het volgende:
Vandaag de eerste dag van een ontslagronde bij een beleggingscoorporatie in Rotterdam waar ik werk.
Sommige mensen (intern) die 15 jaar+ er werken hebben binnen 5/10 minuten te horen hebben gekregen dat ze overtallig zijn, emoties steken hier en daar flink de kop op.
Vandaag de managementlayout te horen gekregen waarin de organisatie in de toekomst verdergaat, en ik kan me persoonlijk niet tot de indruk onttrekken dat er nogal veel vriendjespolitiek inzit.
Ontslagrondes lopen door tot volgende week donderdag, en het was nog lang onrustig op de Coolsingel.
Interne? Je bedoelt een stagiair?quote:Op maandag 16 maart 2009 16:27 schreef 68Chevelle het volgende:
90% zeker dat ik er ook uitvlieg, ik heb persoonlijk wat mot met de nieuwe manager, maar bij mij zou dat pas op einde contract liggen, en dat is 31 maart.
Een interne vliegt er per direct uit.
Nee, vast contract vs. gedetacheerd/ZZPquote:Op maandag 16 maart 2009 16:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Interne? Je bedoelt een stagiair?
Klote dat je je baan kwijtraakt. Succes met solliciteren iig.
Netjes!~quote:
Goed nieuws, congratsquote:
Bravoquote:
Succes na 2005 een 180 turnover gemaakt. Food & supply And I feel happy (and leading).quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:56 schreef Neutrino het volgende:
Ik heb dit weekend een vaststellingscontract gekregen. Maw: Ik ben ontslagen vanwege markt economische omstandigheden. Ik zat ongeveer 2 jaar als IT'er bij een van de grote detacheerders. Daar gaat het momenteel niet zo goed mee.
Gelukkig is het voor mij een geweldige kans om eens heerlijk van een lang verdiende vakantie te genieten.
Ik heb nog even rond gekeken. Momenteel is er nog werk genoeg,.. Alleen in bepaalde sectoren gaat het wat minder. Laat het detacheringsbedrijf nu net in die sector opereren. (Finance)
Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik ga per 1 April ook de WW in, de malaise in de technologie sector is al anderhalf jaar aan de gang en het einde is nog niet in zicht. Maar na een paar hectische jaren kan ik wel even een paar maandje rust gebruiken, wat achterstallig projecten uitwerken en dan weer met frisse ideeen de markt ten lijf gaan.
Leuk is anders, maar verandering van spijs doet eten zegt men. Bij de huidige werkgever had ik een jaarcontract. Daarvoor heb ik 11 jaar bij dezelfde werkgever gezeten. Daar heb ik mijn vak zo'n beetje geleerd, maar het werd sleur dus ging ik wat anders doen. Het was mijn plan om om de paar jaar van werkgever te veranderen om vervolgens daarna voor mezelf te gaan beginnen. Misschien word dat dus wel een paar jaartjes eerder wie weetquote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:09 schreef capricia het volgende:
Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?
Ach been there got the t-shirt (2001/2003 dot-zooi) : Deze crisis mept harder.... veel harder and i have got a shelter.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 19:32 schreef thewishmaster het volgende:
Dinsdag heb ik een gesprek bij mijn werkgever over de financiele situatie binnen de organisatie. Aangezien ik bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche werk weet ik dus wel hoe laat het is. Maar ja, ik had het al zien komen, want er zijn behoorlijk wat mensen zonder opdracht, de zogenoemde bankzitters. Lekker als je net een paar maanden geleden een huis gekocht hebt....
Momenteel zit nog zeker een procent of 90 van de werknemers behoorlijk safe..quote:Op zondag 22 maart 2009 00:33 schreef TheFrankey het volgende:
wanneer zit je eigenlijk wel safe?
FIFO is first in first out...waarschijnlijk bedoel je LIFO, anders zit je goedquote:Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/
Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
FIFO? LIFO bedoel je zeker?quote:Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/
Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.quote:Op zondag 22 maart 2009 13:58 schreef Q. het volgende:
Ik ben pas overgestapt, ook al heb ik een vast contract, als het LiFo wordt dan heb ik een probleem. Dan kan ik nog zo hard werken en zo mijn best doen, dat werkt dan ook niet meer.
Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
Uiteraard, het bedrijf is vrij om te doen wat hun goeddunkt.quote:Op zondag 22 maart 2009 17:43 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.
welk bedrijf is dat?quote:Op donderdag 26 maart 2009 18:49 schreef El_Manco het volgende:
Hoppa, 200 FTE eruit bij ons... Gedeeltelijk afkoop en deel outsourcing, details volgen de komende dagen !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |