abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66971740
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:06 schreef capricia het volgende:

[..]

So? Dat is toch niet jouw probleem?
Ik begrijp wel dat ze de druk opvoeren, maar ik zou daar niet zo makkelijk in mee gaan.
Tuurlijk niet maar er zijn genoeg mensen bang genoeg dat ze hun baan verliezen en zeggen overal ja en amen op wat meneer de baas zegt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66972682
Ik ben ZZP-er in de IT, en doe CRM implementaties (pakket 50% eigenaar van). En het is hier enorm druk, waarschijnlijk vanwege de prijs per maand/jaar. Maar de implementaties / imports zorgen voor bergen werk. We proberen wel meer te richten op overheid / niet-commerciele partijen, dat werkt wel.
pi_66985139
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
  Moderator vrijdag 13 maart 2009 @ 02:33:35 #54
236264 crew  capricia
pi_66996067
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Tja ik ga ook in mijn eigen tijd naar de tandarts. Zo schokkend lang zit ik daar ook weer niet dus is ook geen punt voor mij. Wel ben ik van mening dat wanneer je een vrije dag geruime tijd van te voren aanvraagt, dat de werkgever dit niet kan weigeren (of het moet echt in extreme perioden zijn)
Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ga jij dan 's avonds of zo, of neem je vrij?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66996072
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 21:14 schreef snabbi het volgende:
Als hij het zou weigeren vreet hij domweg het kaas van je brood en je moet je afvragen of je dat wil accepteren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_66996916
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn tandarts is van 8.30 tot 17.00 uur open...en mijn werk is ook zo ongeveer rond die tijd....
Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer door
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:35:13 #57
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_67022562
Dat bedrijf waar ik werk heeft winst gedraaid (ze zitten in de zorg IT, en er zijn altijd wel mensen die ziek zullen zijn, al zijn ze alleen maar ziek van de crisis). Hoorde gisteren dat er tussen nu en begin juni 17 medewerkers in dienst gaan komen. Zullen er wel 18 zijn, een programmeur die net 12 dagen hier werkte is op staande voet weggestuurd/ontslagen omdat ie vertelde dat hij ergens anders een beter baan had gevonden

Dus ik merk eigenlijk zeer weinig van de crisis. Tis zelfs drukker dan normaal.

Hoorde van een vriendin dat haar man, die in de reclame branche werkte het razend druk had en dat ze ook mensen in dienst namen om aan de vraag te voldoen....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_67036866
- Het bedrijf waar ik werk neemt wereldwijd geen nieuwe mensen meer aan (tenzij iemand vervangen moet worden)
- Ik heb begin dit jaar promotie gehad naar een hogere schaal, alleen pas geleden werd bekend dat geen enkele medewerker dit jaar salarisverhoging krijgt. Ik weet nu wel wat mijn nieuwe salaris zou worden, maar ik krijg het niet...
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  Moderator zaterdag 14 maart 2009 @ 13:24:37 #59
236264 crew  capricia
pi_67036929
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 07:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ga even tussendoor of voor m'n werk. De vorige keer had ik om half 9 een afspraak bij de tandarts en was ik om kwart voor 9 aan het werk. Nou dan werk ik 's middags wel even langer door
Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...
Het is geven en nemen, en meestal geef je toch wel meer dan je neemt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67050353
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 13:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Maat het is wel vervelend als je gedetacheerd zit ver weg. Dan ben je bijna de halve ochtend kwijt aan een tandartsbezoek. Maar ik vind dat wel het probleem voor mijn werkgever, en niet voor mij...
Het is geven en nemen, en meestal geef je toch wel meer dan je neemt.
Je bent een gedetacheerde tandarts ?
  Moderator zondag 15 maart 2009 @ 15:47:13 #61
236264 crew  capricia
pi_67072061
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:50 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Je bent een gedetacheerde tandarts ?
He, nee... Natuurlijk niet.
Gaat om mijzelf: als ik gedacheerd zit in een ander deel van ons mooie landje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67082328
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 02:33 schreef capricia het volgende:
Ik ga in mijn eigen tijd ja, dus ik neem vrij of ik werk wat langer door. Mijn werk is van 7.00 tot 20.00 open dacht ik. Ook kan ik dingen in de week wel met elkaar compenseren (dus maandag 6 uur werken en dinsdag 10 uur).

Thuis werken kan ik ook wel.
pi_67104434
Vandaag de eerste dag van een ontslagronde bij een beleggingscoorporatie in Rotterdam waar ik werk.

Sommige mensen (intern) die 15 jaar+ er werken hebben binnen 5/10 minuten te horen hebben gekregen dat ze overtallig zijn, emoties steken hier en daar flink de kop op.

Vandaag de managementlayout te horen gekregen waarin de organisatie in de toekomst verdergaat, en ik kan me persoonlijk niet tot de indruk onttrekken dat er nogal veel vriendjespolitiek inzit.

Ontslagrondes lopen door tot volgende week donderdag, en het was nog lang onrustig op de Coolsingel.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_67104626
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:03 schreef 68Chevelle het volgende:
Vandaag de eerste dag van een ontslagronde bij een beleggingscoorporatie in Rotterdam waar ik werk.

Sommige mensen (intern) die 15 jaar+ er werken hebben binnen 5/10 minuten te horen hebben gekregen dat ze overtallig zijn, emoties steken hier en daar flink de kop op.

Vandaag de managementlayout te horen gekregen waarin de organisatie in de toekomst verdergaat, en ik kan me persoonlijk niet tot de indruk onttrekken dat er nogal veel vriendjespolitiek inzit.

Ontslagrondes lopen door tot volgende week donderdag, en het was nog lang onrustig op de Coolsingel.
En ben jij je baan zeker?

Vriendjespolitiek wordt er altijd gebezigd op managementniveaus. Anders zouden de meeste manager nooit manager geworden zijn. Niet als ze op competenties zouden worden beoordeeld.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67105196
90% zeker dat ik er ook uitvlieg, ik heb persoonlijk wat mot met de nieuwe manager, maar bij mij zou dat pas op einde contract liggen, en dat is 31 maart.

Een interne vliegt er per direct uit.
pi_67105359
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:27 schreef 68Chevelle het volgende:
90% zeker dat ik er ook uitvlieg, ik heb persoonlijk wat mot met de nieuwe manager, maar bij mij zou dat pas op einde contract liggen, en dat is 31 maart.

Een interne vliegt er per direct uit.
Interne? Je bedoelt een stagiair?

Klote dat je je baan kwijtraakt. Succes met solliciteren iig.
pi_67105457
quote:
Op maandag 16 maart 2009 16:32 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Interne? Je bedoelt een stagiair?

Klote dat je je baan kwijtraakt. Succes met solliciteren iig.
Nee, vast contract vs. gedetacheerd/ZZP

iig bedankt, ik maak me niet echt zorgen want ik ben behoorlijk breed gekwalificeerd, van magazijnmedewerker/chef tot IT-er tot metaalbewerker tot commercieel, als er voor mij geen baan te vinden is kan heel werkend NL het wel schudden.
pi_67138877
Overleefd
pi_67139883
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:45 schreef 68Chevelle het volgende:
Overleefd
Feli
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 16:11:42 #70
236264 crew  capricia
pi_67139947
quote:
Overleefd
Netjes!~
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:16:01 #71
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_67140110
quote:
Overleefd
Goed nieuws, congrats
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_67188870
quote:
Overleefd
Ik gok een Robeco? Daar wordt inderdaad nu flink gesaneerd. Nice dat je er nog in zit!
  woensdag 18 maart 2009 @ 22:52:30 #73
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_67189635
quote:
Overleefd
Bravo
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_67190719
Vandaag bijeenkomst van het werk gehad waar 18 mensen op korte termijn uit gaan door reorganisatie.

En gister te horen gekregen dat twee vaders van vrienden van mij die bij hetzelfde bedrijf werken, er allebei uit vliegen. De een werkte er 39 jaar en heeft nooit een andere baas gehad, de andere 24. Samen met nog 19 andere mensen.

Ze wilden volgend jaar nog een feestje geven om de jubilea te vieren ..
pi_67256651
Ik werk gelukkig bij een bedrijf dat zelf financierend is en dat winst draait. Veel overheids projecten en zulks.

Mijn tweede contract voor bepaalde tijd wordt per 1 april (geen grap ) omgezet naar een dienstverband voor onbepaalde tijd

I got lucky.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:56:11 #76
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_67258632
Ik heb dit weekend een vaststellingscontract gekregen. Maw: Ik ben ontslagen vanwege markt economische omstandigheden. Ik zat ongeveer 2 jaar als IT'er bij een van de grote detacheerders. Daar gaat het momenteel niet zo goed mee.

Gelukkig is het voor mij een geweldige kans om eens heerlijk van een lang verdiende vakantie te genieten.
Ik heb nog even rond gekeken. Momenteel is er nog werk genoeg,.. Alleen in bepaalde sectoren gaat het wat minder. Laat het detacheringsbedrijf nu net in die sector opereren. (Finance)
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:18:56 #77
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67259186
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:56 schreef Neutrino het volgende:
Ik heb dit weekend een vaststellingscontract gekregen. Maw: Ik ben ontslagen vanwege markt economische omstandigheden. Ik zat ongeveer 2 jaar als IT'er bij een van de grote detacheerders. Daar gaat het momenteel niet zo goed mee.

Gelukkig is het voor mij een geweldige kans om eens heerlijk van een lang verdiende vakantie te genieten.
Ik heb nog even rond gekeken. Momenteel is er nog werk genoeg,.. Alleen in bepaalde sectoren gaat het wat minder. Laat het detacheringsbedrijf nu net in die sector opereren. (Finance)
Succes na 2005 een 180 turnover gemaakt. Food & supply And I feel happy (and leading).
Best een boel mensen vroegen waarom deze keuze....Nu kan ik ze vertellen waarom.
pi_67259389
Ik ga per 1 April ook de WW in, de malaise in de technologie sector is al anderhalf jaar aan de gang en het einde is nog niet in zicht. Maar na een paar hectische jaren kan ik wel even een paar maandje rust gebruiken, wat achterstallig projecten uitwerken en dan weer met frisse ideeen de markt ten lijf gaan.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 11:09:46 #79
236264 crew  capricia
pi_67264335
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 00:28 schreef xenobinol het volgende:
Ik ga per 1 April ook de WW in, de malaise in de technologie sector is al anderhalf jaar aan de gang en het einde is nog niet in zicht. Maar na een paar hectische jaren kan ik wel even een paar maandje rust gebruiken, wat achterstallig projecten uitwerken en dan weer met frisse ideeen de markt ten lijf gaan.
Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67264686
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:09 schreef capricia het volgende:

Ik weet dat we het vaak niet eens zijn met elkaar, maar ik vind dit toch wel rot voor je. Hoe lang heb je er gewerkt? En hoe is je ontslag gegaan, dan?
Leuk is anders, maar verandering van spijs doet eten zegt men. Bij de huidige werkgever had ik een jaarcontract. Daarvoor heb ik 11 jaar bij dezelfde werkgever gezeten. Daar heb ik mijn vak zo'n beetje geleerd, maar het werd sleur dus ging ik wat anders doen. Het was mijn plan om om de paar jaar van werkgever te veranderen om vervolgens daarna voor mezelf te gaan beginnen. Misschien word dat dus wel een paar jaartjes eerder wie weet
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:32:18 #81
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67275043
Dinsdag heb ik een gesprek bij mijn werkgever over de financiele situatie binnen de organisatie. Aangezien ik bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche werk weet ik dus wel hoe laat het is. Maar ja, ik had het al zien komen, want er zijn behoorlijk wat mensen zonder opdracht, de zogenoemde bankzitters. Lekker als je net een paar maanden geleden een huis gekocht hebt....
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:49:35 #82
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_67277322
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:32 schreef thewishmaster het volgende:
Dinsdag heb ik een gesprek bij mijn werkgever over de financiele situatie binnen de organisatie. Aangezien ik bij een detacheringsbureau in de pensioenbranche werk weet ik dus wel hoe laat het is. Maar ja, ik had het al zien komen, want er zijn behoorlijk wat mensen zonder opdracht, de zogenoemde bankzitters. Lekker als je net een paar maanden geleden een huis gekocht hebt....
Ach been there got the t-shirt (2001/2003 dot-zooi) : Deze crisis mept harder.... veel harder and i have got a shelter.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:30:24 #83
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_67281894
'Bankzitters' doet het inderdaad goed in de kredietcrisislulkoekbingo. Zelfde verhaal bij mijn ex-werkgever (as of 1-4-09).
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_67283092
wanneer zit je eigenlijk wel safe?
pi_67284432
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:33 schreef TheFrankey het volgende:
wanneer zit je eigenlijk wel safe?
Momenteel zit nog zeker een procent of 90 van de werknemers behoorlijk safe..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_67287125
Wat zegt een vast contract nou nog... ze kunnen je er heel gemakkelijk uitzetten. Opzegtermijn uitbetalen, misschien nog een extraatje per gewerkt arbeidsjaar en bedankt en tot ziens.
  zondag 22 maart 2009 @ 10:33:55 #87
141482 Q.
JurassiQ
pi_67287151
Daarom, ik maak me geen illusies. Hoe stabiel mijn bedrijf momenteel ook lijkt.
For great justice!
  zondag 22 maart 2009 @ 11:18:25 #88
217519 TwinCamDude
Zeg maar TCD
pi_67288020
Zitten hier ook mensen in de verzekeringen? Ik zit bij een bankverzekeraar met een groen/geel logo . Een ander - Belgisch - bedrijf wilde dit bedrijf overnemen, maar zit momenteel op het randje van de afgrond. Hoe de prooizoeker uiteindelijk zelf slachtoffer werd. In my point of view had dat bedrijf 'ons' bedrijf nooit kunnen overnemen. Small versus Big. Maar goed, greed en ideologische gedachten brachten een schouwspel naar boven, die momenteel nog steeds gaande is.

Persoonlijk merk ik nog niet zo heel veel op mijn afdeling. Ik ben nu tijdelijk intern elders gestationeerd, omdat het daar een stuk drukker is dan op mijn eigen afdeling. Wel zijn de tijdelijke contracten, uitzendkrachten en gedetacheerden de laan uit gestuurd vanwege bezuinigingen (lees: er werd minder winst gemaakt over 2008).

Ik ben mijn baan nog wel veilig, dunkt me. Mede te danken aan Woutertje Bos . Voor de gedupeerden past maar één smiley: . Succes voor degene, die er benauwd bij zitten.
Veritas vos liberabit
pi_67291345
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/

Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
pi_67292197
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:
Vorige week ook een brief op de mat van mijn IT werkgever (300 man). 28% gaat eruit :/

Omdat ik er pas enkele maandjes zit grote kans dat ik er ook moet, aangezien ze die UWV richtlijnen moeten hanteren (FIFO)
FIFO is first in first out...waarschijnlijk bedoel je LIFO, anders zit je goed
pi_67292230
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:28 schreef -tK- het volgende:

FIFO? LIFO bedoel je zeker?
  zondag 22 maart 2009 @ 13:58:31 #92
141482 Q.
JurassiQ
pi_67292299
Ik ben pas overgestapt, ook al heb ik een vast contract, als het LiFo wordt dan heb ik een probleem. Dan kan ik nog zo hard werken en zo mijn best doen, dat werkt dan ook niet meer.
For great justice!
pi_67292552
ik bedoelde idd LIFO
pi_67298131
quote:
Op zondag 22 maart 2009 13:58 schreef Q. het volgende:
Ik ben pas overgestapt, ook al heb ik een vast contract, als het LiFo wordt dan heb ik een probleem. Dan kan ik nog zo hard werken en zo mijn best doen, dat werkt dan ook niet meer.
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
pi_67299358
quote:
Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:

[..]

LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.
pi_67301631
quote:
Op zondag 22 maart 2009 17:43 schreef El_Manco het volgende:

[..]

Daarbij kan men ook bepaalde functies helemaal opheffen, dan kun je leeftijdsgroepen maken wat je wil binnen het bedrijf maar als andere rollen wel blijven bestaan dan heb je pech. Tenzij je nog intern herplaatst kunt worden.
Uiteraard, het bedrijf is vrij om te doen wat hun goeddunkt.
Maar spelen ze het via het cwi en vragen een ontslagvergunning aan, dan wordt vaak dit systeem toegepast als er meerdere mensen uitmoeten.
Doen ze een voorstel tot beëindiging of een vaststellingsovereenkomst of gaan direct naar de kantonrechter, dan is het pure willekeur. Meestal gaan dan wel de laatsten in dienst eruit, is het goedkoopste qua ontslagvergoeding.
In mijn geval was het zo dat ze enkele ouderen niet konden ontslaan, dan ging het bedrijf failliet. Dus de ingekakte underachievers zijn blijven zitten, waar jonge goalgetters werden ontslagen. In mijn geval ging het om een heul klein bedrijfjejeje (plm 10 personen).
  zondag 22 maart 2009 @ 19:35:34 #97
133321 Burner82
Speedo fan
pi_67302510
Ik zit via een uitzendbureau, maar voorlopig nog goed. Over een jaar hoef ik me pas druk te maken, want dan moet ik een vast contract gaan krijgen (en dat doen ze momenteel niet, zonder hele goede reden) Alle lonen zijn bevroren (wat klote is voor mijn collega's, want ik verdien meer dan hun, en het zou dit jaar recht getrokken worden). Opleidingen zijn ook allemaal tot nader order opgeschort, en cost saving staat op 1 qua projecten. Ik betaal dus maar zelf nu mijn opleiding
Ow ja, ik zit in de logistiek.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_67335824
Ik heb nog weinig last van de Kredietcrisis maar het is wel te merken onder de mensen op mijn werk.
pi_67439009
Hoppa, 200 FTE eruit bij ons... Gedeeltelijk afkoop en deel outsourcing, details volgen de komende dagen !
pi_67439160
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 18:49 schreef El_Manco het volgende:
Hoppa, 200 FTE eruit bij ons... Gedeeltelijk afkoop en deel outsourcing, details volgen de komende dagen !
welk bedrijf is dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')