Correct. Zuivere LiFo is zelfs niet meer toegestaan. Het UWVWerkbedrijf heeft richtlijnen voor een afspiegelingsbeginsel opgesteld waarbij bij noodzakelijke saneringen uit alle leeftijdsklassen 35-45, 45-55 jaar, etc) een evenredig aantal mensen boventallig wordt. Binnen die klassen geldt dan in principe wel weer LiFo.quote:Op zondag 22 maart 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
LIFO is geen wet hoor. De werkgever is niet verplicht (althans niet door cwi/uwv) om de laatst gecontracteerden het eerst te ontslaan. Als het een groter bedrijf is, waar meerdere mensen weg moeten, moeten ze zelfs het beginsel van gelijkmatigheid hanteren. Dat wil zeggen, als er bijv. 10 man uitmoeten, dan wordt het bedrijf opgedeeld in 10 leeftijdsgroepen en moeten er in elke groep 1 uit.
Ik zit ook in een OR, vervelend hoor die geheimhoudingsplicht. Mensen op het werk vergissen zich snel en denken dat wij dingen beslissen achter hun rug om. In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:40 schreef Karina het volgende:
Bij het bedrijf waar ik werk zijn ze er nog niet uit met de OR, 1 april zou iedereen iets horen, dat is 2 weken opgeschoven, dus nog 2 weken in onzekerheid.
Maar als een OR een negatief advies uitbrengt aan de bestuurder, wat gebeurt er dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:53 schreef elcastel het volgende:
[..]
In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.
Niks. Advies is iets anders dan instemming, en instemmingsrecht heeft de OR maar in een beperkt aantal gevallen. Voor het management is het daarentegen wel handig om de verantwoordelijkheid voor moeilijke beslissingen op de OR af te schuiven.quote:Op zondag 29 maart 2009 07:58 schreef El_Manco het volgende:
[..]
Maar als een OR een negatief advies uitbrengt aan de bestuurder, wat gebeurt er dan?
Hier idem.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:53 schreef elcastel het volgende:
Ik zit ook in een OR, vervelend hoor die geheimhoudingsplicht. Mensen op het werk vergissen zich snel en denken dat wij dingen beslissen achter hun rug om. In werkelijkheid geven we slechts advies, we zijn geen management natuurlijk.
Teken aan de wand...quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef DJKoster het volgende:
Hier (groot chemieconcern) moeten (waarschijnlijk) alle vakantie- en verlofdagen die zijn toegewezen voor dit jaar opgemaakt worden.
Mij hoor je niet klagen, het is lekker weer want de zon schijntquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef shoppy99 het volgende:
Altijd fijn al die negatieve berichten. Misschien komen met de lente wat betere tijden :-)
1000 mensen totaal dus. Van de 5000.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:05 schreef Q. het volgende:
Bij mijn oude werkgever, een grote verzekeraar, waar ik per 1 februari ben gestopt, gaan er binnenkort VEEL mensen uit. Blij dat ik daar weg ben.
2011 wellicht... Duitsland gaat 5 % down volgens de laatste cijfers.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef shoppy99 het volgende:
Altijd fijn al die negatieve berichten. Misschien komen met de lente wat betere tijden :-)
Ik pak tegenwoordig ook tijdelijk werk aan, alles beter dan WWquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
2011 wellicht... Duitsland gaat 5 % down volgens de laatste cijfers.
De tweede of eigenlijk de eerste dam moet nog in Nederland doorbreken..... en dat ie gaat twijfel ik niet over.
Alles?quote:Op zaterdag 18 april 2009 00:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik pak tegenwoordig ook tijdelijk werk aan, alles beter dan WW
quote:
Management moet bij ons dan wel één maand wachten met het uitvoeren van het besluit.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:45 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niks. Advies is iets anders dan instemming, en instemmingsrecht heeft de OR maar in een beperkt aantal gevallen. Voor het management is het daarentegen wel handig om de verantwoordelijkheid voor moeilijke beslissingen op de OR af te schuiven.
Dat moet in elk bedrijf met een OR.quote:Op zaterdag 18 april 2009 10:34 schreef Halcon het volgende:
Management moet bij ons dan wel één maand wachten met het uitvoeren van het besluit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |