quote:Ziet iemand anders nog een oplossing naast het aanvragen van KPN faillissement?
Het Net is van KPN. En Kasta, laat Tele2 het maar doen, hier kom je niet verder mee. Je moet gewoon een keer geluk hebben maar die kans is nihil.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef plusminus het volgende:
Raar dat je een probleem hebt met KPN, maar dat je mailen naar Het Net.
Dat is heel leuk voor je. Ontopic reageren, anders maar niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:08 schreef iFries het volgende:
![]()
Heb me helemaal kapot gelachen, wat een verhaal
![]()
Klopt! In plaats van alles een op een over te nemen, moest alles gesplitst worden en in KPN producten opnieuw aan de klant aangeboden worden. Er is geen een stap in dat project niet fout gegaan.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:07 schreef eleusis het volgende:
KPN, praat me niet van de shit die ik had toen ze Tiscali overnamen (waar ik ook niet om gevraagd had)
Niet nodig en het kan sneller. Een mailtje naar een van de directeuren (voornaam.achternaam@kpn.com) en er wordt een heel circus in werking gezet. Dan kan er ineens wel alles, wat eerst niet kon.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Ik zou de gasten van KPN trouwens kapot faxen en mailen. Onlangs een akkefietje gehad met KPN HetNet en ben gewoon flink aan het faxen geslagen. Binnen een week had ik antwoord, maar een week zonder internet is lang zat.
Dat weet ik inderdaad, dat weten vrijwel alle medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken ook wel.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Je zal dit vast wel weten, maar KPN mag de lijn niet eens gijzelen.
Dat beeld klopt aardig. Ik heb gezien wat voor mensen daar werken, en voornamelijk op de klantenservice particulier werken echt bijna alleen maar domme huppelkutjes met het analytisch vermogen van een gebakken ei. Maar ja, wat wil je als je mensen voor een paar euro per uur inhuurt bij uitzendbureau's en te gierig bent om ze fatsoenlijk in te werken omdat ze toch zo weer weg zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Lijkt wel een sociale werkplaats daar waar het de voornaamste taak is om door te verbinden, naar andere afdelingen te wijzen en lulkoek te verkondigen.
Net of een business dealer op een probleem met iemand z'n adsllijn thuis zit te wachtenquote:Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef Gallorini het volgende:
Tip: Ga de volgende keer met je problemen of aanvragen naar een KPN Business dealer.
Op zichzelf staand bedrijf, waarschijnlijk klein = makkelijker communiceren. Zij doen het bellen met KPN en alle rompslomp daar om heen voor jou.
opgelost slotje.
Die gaan verdwijnen. Het worden allemaal "KPN winkels"quote:Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef Gallorini het volgende:
Tip: Ga de volgende keer met je problemen of aanvragen naar een KPN Business dealer.
Dan zou ik eerst ook nog een wireless router moet kopen en daar op aansluiten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef Khadgar het volgende:
Maar gewoon je KPN modempje terughangen en dan maar met 1.5mb internetten is geen optie?
Doe nou gewoon wat ik je gezegd heb en mail direct naar een van de directeuren. Grote kans dat je de dag erna al met duizendeneen excuses wordt teruggebeld door een persoon die wel deskundig is en het binnen een week opgelost wordt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef kastanova het volgende:
En weer een update:
Zojuist een brief van Tele2 ontvangen dat mijn verbinding pas de 25e(!!!) Maart opgeleverd wordt.
Oftewel: 1,5 maand(!) nadat bekend is geworden dat KPN de lijn heeft gekaapt.
1,5 maand zonder internet omdat KPN in al haar arrogantie de lijn gekaapt heeft en weigert om de zooi die ze veroorzaakt hebben ongedaan te maken.
Als je maar betaaltquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Net of een business dealer op een probleem met iemand z'n adsllijn thuis zit te wachten![]()
Ze zien je aankomenHet zijn geen filantropen hoor!
Zo, dit zijn de adressen die ik kon bedenken:quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:25 schreef hara_kiwi het volgende:
[..]
Doe nou gewoon wat ik je gezegd heb en mail direct naar een van de directeuren. Grote kans dat je de dag erna al met duizendeneen excuses wordt teruggebeld door een persoon die wel deskundig is en het binnen een week opgelost wordt.
Ben benieuwd of hier iets uit komtquote:Beste heer/mevrouw,
Enige tijd geleden heb ik Tele2 aangevraagd waar op dat moment nog een KPN verbinding (HetNet) op zat.
De oplevering ging geheel goed en ik heb zowaar enige tijd van m'n goedkopere en snellere Tele2 abonnement mogen genieten.
Totdat plotseling bleek dat de verbinding niet meer bleek te werken.
Na een gesprek met Tele2 bleek KPN / HetNet de lijn (ongevraagd) gekaapt te hebben.
Maar liefst 1,5 uur tig keer bellen later, waarbij de lijn onder andere door de klantenservicemedewerker verbroken werd, ik meerdere keren doorverbonden werd door naar een afdeling die niets voor me kon betekenen, etc. etc.
Uiteindelijk, na voor een kapitaal aan de lijn gehangen te hebben en meerdere keren opnieuw het verhaal uitgelegd te hebben bleek men me simpelweg niet te kúnnen helpen.
De enige optie was een aangetekende brief of desnoods een email naar het standaard klachten-emailadres waarna het, en ik citeer, "Nog wel minimaal 4 weken zou duren voordat het uberhaupt in behandeling genomen zou worden."
Niet dat de medewerker er dan ook maar énige vertrouwen dat het vervolgens wél opgelost zou worden, maar meer opties waren er niet.
Nu vraag ik u; is het normaal voor uw bedrijf om ongevraagd een lijn te kapen waardoor een voormalig trouwe klant 1,5 maand zonder internet-verbinding komt te zitten.
En dat deze, zelf naar een oplossing zoekende, simpelweg niet geholpen wordt door datzelfde bedrijf?
Ik kan u melden dat ik het een ronduit schandelijke gang van zaken vind en hoop dan ook dat ú me wel verder wilt/kunt helpen.
Zo niet, dan ben ik helaas genoodzaakt een oplossing via de consumentenbond te zoeken en/of de publiciteit te zoeken.
Voor verdere informatie en een aanvullende sfeerimpressie zou ik u willen verwijzen naar: KPN: Grootste provider én meest incompetente bedrijf te NL
M.v.g.
Martin Blokhuis
************ 21
************ Nijmegen
Telefoonnr. ************
Dat heb ik een tijd terug ook gedaan. Ik werd helemaal gestoord van de ellende die ze me bezorgden en van het feit dat er werkelijk niemand was die me kon of wilde helpen. Mensen klaagden veel over UPC, maar ik vind ze een geschenk uit de hemel.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb van ellende de hele KPN santekraam opgezegd en heb kabel internet en telefonie genomen.
Nee, das niet fantastisch maar te triest voor woorden. Kennelijk moet je allemaal rare bokkesprongen maken bij de KPN (of welke provider dan ook, dit is niet eens heel uitzonderlijk) om een beetje service te krijgen. Op de normale manier kunnen/willen ze je niet helpen maar als je random wat lui gaat mailen kan ineens alles. Met wat voor serviceproviders hebben we in godsnaam te maken?quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
Wahahahaha...fantastisch om te lezen dat die tip dus echt geholpen heeft!![]()
![]()
laat ze daar bij tele2 maar eens een WSD inschieten, binnen een dag of 5 maximaal heb jij weer internet my manquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef kastanova het volgende:
En weer een update:
Zojuist een brief van Tele2 ontvangen dat mijn verbinding pas de 25e(!!!) Maart opgeleverd wordt.
Oftewel: 1,5 maand(!) nadat bekend is geworden dat KPN de lijn heeft gekaapt.
1,5 maand zonder internet omdat KPN in al haar arrogantie de lijn gekaapt heeft en weigert om de zooi die ze veroorzaakt hebben ongedaan te maken.
Yeah, I know, maar ze bij Tele2 ook daadwerkelijk zover krijgen is het probleem.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef larzzzman het volgende:
[..]
laat ze daar bij tele2 maar eens een WSD inschieten, binnen een dag of 5 maximaal heb jij weer internet my man
Zo gaat datquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:05 schreef kastanova het volgende:
Zo! Dat ging vlot!
Zojuist stipt om 9:00 gebeld.
KPN: Met KPN, ik heb uw case in behandeling, met hoeveel bewoners zit u in de betreffende woning?
Kasta: 3, waarvan het KPN abo op naam van mevrouw *naam onderbuurvrouw* staat.
KPN: Okay, weet ik voorlopig genoeg.
Kasta: Euh, en nu, bellen jullie mij terug?
KPN: Doen we!
Oftewel, zelden zo'n kort gesprek meegemaakt, maar zowaar hoop op een oplossing.
En aangezien de betreffende medewerker waarschijnlijk ook gewoon meeleest: Succes Tim! (als ik het goed verstond tenminste)
Het feit dat ik 1,5 uur heb moeten bellen zonder enige reet verder te komen en daarbij tig keer verkeerd doorverbonden en opgehangen werd is natuurlijk wél gewoon aan KPN toe te schrijven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Duidelijk dus. Het probleem dat jij toeschreef aan KPN is dus eigenlijk de schuld van je buurvrouw.
Klopt zeer zeker, maar dat lijkt jou niet te maken hebben met de onduidelijkheid die je buurvouw gecrëeerd heeft?quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het feit dat ik 1,5 uur heb moeten bellen zonder enige reet verder te komen en daarbij tig keer verkeerd doorverbonden en opgehangen werd is natuurlijk wél gewoon aan KPN toe te schrijven.
Ik heb zelf de procedures voor ISP's geschreven en een procedures die meldt "Hang de klant op wanneer je er niet uit komt", "Verbind de klant door met een onlogische afdeling die er niets mee kan" of "Wimpel de klant af met een emailadres waar pas na 4 weken op gereageerd wordt" ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:13 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Klopt zeer zeker, maar dat lijkt jou niet te maken hebben met de onduidelijkheid die je buurvouw gecrëeerd heeft?
Nee natuurlijk niet. Jouw buurvrouw heeft de boel lopen verstieren terwijl jij meldt dat het abonnement van de buurvrouw is opgezegd. Twee verschillende informatiestromen waar de gemiddelde heldeskmedewerker geen inzicht in heeft, maar wat jij feitelijk wel had moeten weten. Dat het dan maar opgelost moet worden door een ander (KPN) is natuurlijk belachelijk, de houder van het abonnement is dit hele gedoe begonnen, heeft verschillende informatie gegeven, opzeggen, verlengen en maar hoofdschuddend toekijken hoe jij de boel probeert op te lossen met een schijnbaar onwelwillende KPN, terwijl zij iedere keer afwijkende informatie krijgen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef kastanova het volgende:
[..]
Het feit dat ik 1,5 uur heb moeten bellen zonder enige reet verder te komen en daarbij tig keer verkeerd doorverbonden en opgehangen werd is natuurlijk wél gewoon aan KPN toe te schrijven.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:11 schreef opgebaarde het volgende:
Prachtig verhaal, ik heb nog net niet gehuild maar wel hard op gelachen. Prachtig.
Soortgelijks had ik aan de hand bij @home (toen). Na anderhalf uur, wachten, drie telefoontjes en 2 keer dat er opgehangen werd van hun kant kreeg ik ineens een bandje te horen na 3 keer doorverbonden te zijn "blablabla te druk kunnen u niet helpen bla verbinding wordt nu verbroken...
Moi![]()
ah nee niet alweer houd je bek kankerhoer
bandje: pardon?!
moi![]()
![]()
tuut tuut tuut
Tja, die buurvrouw blijkt dus echt volkomen kansloos te zijn en heeft tot gisteren bij iedere conversatie iets compleet anders beweerd...quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:17 schreef Dirkh het volgende:
Nee natuurlijk niet. Jouw buurvrouw heeft de boel lopen verstieren terwijl jij meldt dat het abonnement van de buurvrouw is opgezegd. Twee verschillende informatiestromen waar de gemiddelde heldeskmedewerker geen inzicht in heeft, maar wat jij feitelijk wel had moeten weten. Dat het dan maar opgelost moet worden door een ander (KPN) is natuurlijk belachelijk, de houder van het abonnement is dit hele gedoe begonnen, heeft verschillende informatie gegeven, opzeggen, verlengen en maar hoofdschuddend toekijken hoe jij de boel probeert op te lossen met een schijnbaar onwelwillende KPN, terwijl zij iedere keer afwijkende informatie krijgen.
Het is niet altijd zo dat het tweede aderpaar vrij is. Als er geen ruimte is in de wijkcentrale, dan heb je ook weinig keus.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:03 schreef eleusis het volgende:
Tja die buurvrouw is natuurlijk gaar maar goed, als de communicatie helpdesk-IT kut is dan heb jij daar als klant geen boodschap aan, en als de communicatie buurvrouw-techneut bij jullie niet goed zit dan kan KPN daar ook weinig mee
Hoe dan ook. Waarom niet lekker een abo-tje op de tweede lijn? Ik snap sowieso niet echt dat in deze tijden mensen dat soort dingen delen, voor die twee tientjes in de maand hoef je het toch niet zo moeilijk te doen...
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:07 schreef Earry het volgende:
Kabel nemen, problem solved. GeenAnder lijntje nodig, wel internet
Kabel komt ook op de begane vloer binnen. Bij de onderbuurvrouw dus.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:07 schreef Earry het volgende:
Kabel nemen, problem solved. Geen lijntje nodig, wel internet
Hoe zit het dan met je TV? Of loopt dat niet via de kabel?quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef kastanova het volgende:
[..]
Kabel komt ook op de begane vloer binnen. Bij de onderbuurvrouw dus.
De onderbuurvrouw die er geen reet van snapt, alles verneukt en geen enkele medewerking verleent dus.
Morgen maar weer eens met Tele2 bellen aangezien de huisbaas beweert dat er boven een apart ISRA-punt zou zijn. Lijkt me sterk, maar wie niet waagt, wie niet wint.
Of heeft iemand hier toevallig toegang tot KPN Wholesale?
Niet als je morgen op de Frontpage leest dat een 54-jarige vrouw dood aangetroffen is met een KPN-modem in haar hersenpan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:19 schreef Duvel het volgende:
Anticlimax, Kasta...
't Is in elk geval weer eens wat anders dan het zoveelste dagboek van een gefrustreerde FOK!ker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef kastanova het volgende:
[..]
Niet als je morgen op de Frontpage leest dat een 54-jarige vrouw dood aangetroffen is met een KPN-modem in haar hersenpan.
Typerende manier van redeneren en van met je klanten omgaan voor zo'n bureaucratische organisatie. Handelen vanuit 'het systeem' en vanuit procedures in plaats van zelf na te denken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:31 schreef maartena het volgende:
KPN: (klopdieklop tikdietik) Ok, ingevoerd in het systeem.... heb ik alleen nog een adres nodig voor de laatste rekening.
Ik: (Nieuw Amerikaans adres geef....)
KPN: Het MOET een Nederlands adres zijn!
Ik: Welk deel van "Ik ga emigreren" snapte je niet helemaal daarnet?
KPN: Moet echt een Nederlands adres zijn.
Ik: Heb je liever dat ik een willekeurig adres opnoem, of heb je liever dat de rekening ook echt bij me aankomt zodat ik em gewoon via online bankieren kan betalen?
KPN (In herhaling vallend) Moet echt een Nederlands adres zijn, kan er niets aan doen.
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Typerende manier van redeneren en van met je klanten omgaan voor zo'n bureaucratische organisatie. Handelen vanuit 'het systeem' en vanuit procedures in plaats van zelf na te denken.
En dat ze het systeem er dan ook op inrichten dat een postcode altijd uit 4 cijfers en 2 letters moet bestaan, een telefoonnummer uit 10 cijfers enzovoorts. Bij de klanten in Nederland zorg je er dan voor dat het moeilijker wordt om foute gegevens in te vullen. Jammer voor die paar uitzonderingen, maar zeer handig voor de 99,9% andere klantenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
Dan moet je het probleem niet bij de klant neerleggen, maar het systeem updaten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
En in een land als Nederland, dat omringt wordt door grote EU landen, en waar het verhuizen van/naar die landen aan de orde van de dag is..... waar ligt het dan aan dat dat systeem alleen Nederlandse adressen aan kan? Juist, aan de stompzinnigheid van de KPN die niet voorbij haar oogkleppen kan denken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
Nee poepvlek, het spreekt voor zich dat het systeem zo werkt (en dat kan ik overigens bevestigen), maar het gaat erom dat men het als een probleem van de klant presenteert in plaats van een oplossing proberen te bedenken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
Wat voor data-abonnement heb je dan? Ik denk dat je gewoon wegens hoogverbruik tijdelijk bent afgesloten en dat je weer aangesloten wordt wanneer er betaald is.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:42 schreef Bob-B het volgende:
KPN is echt een kutbedrijf.
Had express mobiel internet voor op de laptop bij hun genomen, want dan had ik geen datalimiet en ik citeer: (medewerker primafoon) "je moet er wel 20 laptops op aansluiten en dag en nacht laten downloaden wil je problemen krijgen". Naja uiteindelijk de brief dat ik word afgesloten, verder niets. Ok, prima, vervolgens toch een rekening krijgen, klantenservice bellen "ja er is niets bij ons bekend in het systeem" Dus ik mag nu voor januari en februari gaan dokken (mooi niet!) voor iets wat ik niet meer gebruik en door hen is opgezegd. Laatste wat eruit kwam is (na twee mnd) dat ik de brief als niet verzonden mag beschouwen, maar toch gewoon betalen, ondanks dat ik er geen gebruik van heb gemaakt.
Ik betaal via automatische incasso, dus dat is het probleem niet, ik had een 768kbit abbo. van 35e p/mquote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:34 schreef erkel het volgende:
[..]
Wat voor data-abonnement heb je dan? Ik denk dat je gewoon wegens hoogverbruik tijdelijk bent afgesloten en dat je weer aangesloten wordt wanneer er betaald is.
Bij afsluiting wegens hoogverbruik wordt apart een nota aangemaakt en verstuurd, dus dat gebeurt niet via automatisch incasso. Maar ik weet niet hoe lang dit al loopt? Of heb je zo'n zeker mobiel internet abo?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:57 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik betaal via automatische incasso, dus dat is het probleem niet, ik had een 768kbit abbo. van 35e p/m
Twee maand, maar ze hebben me niet afgesloten, dat is de grap, ze zeggen eerst, je hebt niets meer, dan gebruik ik het niet en dan zeggen ze na twee maanden "grapje, je kon het toch gewoon gebruiken" en dan ik betalen zekerquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:28 schreef erkel het volgende:
[..]
Bij afsluiting wegens hoogverbruik wordt apart een nota aangemaakt en verstuurd, dus dat gebeurt niet via automatisch incasso. Maar ik weet niet hoe lang dit al loopt?
Tsjah misschien hebben ze je niet ingelicht over de fair use policy. Als ze al iets zeggen van dat '20 laptops aansluiten en non-stop downloaden' geen probleem is, dan leggen ze dat niet goed uit. Films downloaden met een mobiel internet abo 'mag' niet, want dan verbruik je gewoon teveel.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:30 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Twee maand, maar ze hebben me niet afgesloten, dat is de grap, ze zeggen eerst, je hebt niets meer, dan gebruik ik het niet en dan zeggen ze na twee maanden "grapje, je kon het toch gewoon gebruiken" en dan ik betalen zeker
Ik vind het prima, ben 22, moet nog heel leven verder abbo's (mobiel, tv, internet, telefoon) afsluiten en kpn is me kwijt.
Het zal me jeuken wat wel of niet mag. Zij zijn in den beginnen niet duidelijk, vervolgens krijg ik een brief dat ik afgesloten wordt, verder niets erin en dan krijg ik een rekening over januari. Of ik even wil betalen. Als ik dan ga bellen en er is bij de helpdesk niets bekend dat ik afgesloten zou worden is KPN gewoon een goor kutbedrijf die zelf faalt in de interne communicatie.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:32 schreef erkel het volgende:
[..]
Tsjah misschien hebben ze je niet ingelicht over de fair use policy. Als ze al iets zeggen van dat '20 laptops aansluiten en non-stop downloaden' geen probleem is, dan leggen ze dat niet goed uit. Films downloaden met een mobiel internet abo 'mag' niet, want dan verbruik je gewoon teveel.
Okquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:34 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het zal me jeuken wat wel of niet mag. Zij zijn in den beginnen niet duidelijk, vervolgens krijg ik een brief dat ik afgesloten wordt, verder niets erin en dan krijg ik een rekening over januari. Of ik even wil betalen. Als ik dan ga bellen en er is bij de helpdesk niets bekend dat ik afgesloten zou worden is KPN gewoon een goor kutbedrijf die zelf faalt in de interne communicatie.
Niet bij KPN iigquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:37 schreef erkel het volgende:
[..]
OkSucces met het afsluiten van toekomstige abonnementen.
Dat is de instellingquote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:40 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat zal mij verder aan mijn anus jeuken.
Daarmee vat je vrij goed samen hoe de KPN over klanten denkt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:40 schreef erkel het volgende:
Dat zal mij verder aan mijn anus jeuken.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, die buurvrouw blijkt dus echt volkomen kansloos te zijn en heeft tot gisteren bij iedere conversatie iets compleet anders beweerd...
M'n vriendin is er naartoe gegaan om nu toch eens te achterhalen hoe het nu werkelijk zat.
Buurvrouw: Ja, ik vond het allemaal zo ingewikkeld! Met al die rekening en verbindingen enzo
Vriendin: Maar waarom zeg je dan telkens dat je gewoon de Tele2 verbinding wilt en geen KPN?!
Buurvrouw: Maar ik vond het allemaal zoveel gedoe!
Vriendin: Het wás goed zoals het was! Het gehele huis hád internet! Welk gedoe dan in godsnaam?!
Buurvrouw: Ik wil hier eigenlijk niet langer over praten want volgens mij heb ik een griepje.
Vriendin: En wij hebben 1,5 maand geen internet omdat jij iedere keer aan iedereen een ander verhaal verteld! WIL je uberhaupt meewerken aan een oplossing zodat ook wij weer internet hebben.
Buurvrouw: Nee, ik vind het allemaal veel teveel gedoe.
Vriendin: Maar je weet dat we gewoon een gedeelde telefoonverbinding voor het gehele huis hebben en niet alleen voor jou?!
Buurvrouw: Ja, maar jij bent veel te luidruchtig tijdens de seks! Dus houd ook maar eens rekening met mij.
Like. What. The. Fuck.... Dat zei ze dus echt serieus. Simpelweg te kansloos voor woorden.
Naja, toen sloegen de stoppen door bij m'n vriendin en werd het gesprek afgesloten met een gezellige woordenwisseling.
Echt, ik had moeten weten dat het een kansloos mens is zodra ze over het luidruchtig doorspoelen van de toilet begon.
Stel ik heb jaren een trage diesel auto gereden.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 23:04 schreef Loveless85 het volgende:
Hoop geblaat, maar het moraal van het verhaal is dat je dus gewoon terwijl je ergens nog abbo had de boel stiekem over wil zetten en dan gaat miepen als diegene bij wie je voorheen een contract had dat niet pikt?
Gelukkig ben ik nog nooit op een VMBO binnen geweest, en wil dat graag zo houdenquote:Op zondag 22 februari 2009 16:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Stel ik heb jaren een trage diesel auto gereden.
Vervolgens koop ik een snellere benzine auto en tank ik bij een ander, goedkoper benzinestation.
Staat de oud-pomphouder dan in zijn recht als hij mijn benzine uit mijn tank haalt en er zijn eigen gore diesel ingooit waardoor mijn auto vastloopt?
Saillant detail bij deze vergelijking is dan vervolgens óók nog dat ik bereid ben gewoon elke week geld naar de oudpomphouder over te maken zonder te tanken.
Oftewel; hop hop terug naar het VMBO, broodmongool.
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
Maar feit blijft wel dat je je wel ff wat beter had kunnen laten informeren over hoe ze met zulke zaken omgingen.
zozozozo vet cool ménquote:Op zondag 22 februari 2009 16:30 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren?quote:Op zondag 22 februari 2009 17:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
zozozozo vet cool mén
mag ik je asjeblieft even aanraken![]()
Ze hebben me notabene ooit een baan aangeboden. Bij die sollicitatie heb ik ze destijds, gezien de chaotische en amateuristische benadering, halverwege het gesprek vriendelijk bedankt voor de interesse en ben ik weggegaan.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:04 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Had je niet een vriendinnetje ooit bij de Storingsdienst Vaste Net van KPN/SNT Call center...? Dan had je beter moeten weten.
Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.quote:Op zondag 22 februari 2009 16:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk (in z'n algemeenheid gesproken) dat we in Nederland altijd alles maar goedkoper willen hebben, net zolang totdat niemand meer iets kan verdienen.
Post Telefoon Internet Gas Stroom Water Melk Brood Geld etc etc en alle, maar dan ook werkelijk alle, dienstverlening is nu klote in dit land.
Zelfs het weer
Nah ik snap je punt wel, en ben het ook tot op zekere hoogte zeker met je eens hoorquote:Op zondag 22 februari 2009 17:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren?.
Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%quote:Op zondag 22 februari 2009 17:48 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.
Nee, voor 20 euro internet en telefonie per maand, verwachten ze ongeveer dat er één mannetje per klant constant achter de telefoon zit te wachten tot je belt.
Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?quote:Op zondag 22 februari 2009 16:30 schreef kastanova het volgende:
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.quote:Op zondag 22 februari 2009 17:55 schreef kastanova het volgende:
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%
En ja, dat was een ISP met hoofdzakelijk 20 euro pakketjes.
Sinds de klantenservice echter verhuisd is naar een inhouse vestiging van de ISP zelf is het echter aanzienlijk achteruit gegaan.
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?quote:Op zondag 22 februari 2009 22:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?
Lokaal tarief inderdaadquote:Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:21 schreef kastanova het volgende:
[..]
Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?
En het datasysteem had geen adres-"limieten", dus was gewoon mogelijk ja.
Bij een opzegging vanwege verhuizing (buiten dekkingsgebied) dient er dan ook inderdaad een bewijs gestuurd te worden.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:33 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.
Is er dan geen controle, zoals een bewijs van uitschrijving?
Op die manier kan ik toch mijn buurman met gemak naar Canada laten verhuizen in de hoop dat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep staat, omdat uit een GBA check blijkt dat de buurman niet het land heeft verlaten? Ik weet de postcode, huisnummer, telefoonnummer, verjaardag (dan hangen er altijd slingers en parkeren klootzakken hun auto op MIJN parkeerplaats) dus dat zou dan snel geregeld zijn.
Als het nou wel schriftelijk gaat, netjes alle papier er bij, dat dan uiteindelijk de eindfactuur naar het buitenland verstuurd wordt door iemand die alles aan kan tonen dmv bewijs.
Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.quote:Op zondag 22 februari 2009 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik moest toch wel weer lachen om de Anti-climax, hoe is het verder met je kansloze buuv?
Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..quote:Op zondag 22 februari 2009 23:46 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.
Niet dat ik een agressief type ben, integendeel, maar ik laat haar voorlopig (lees: totdat m'n vriendin verhuist) in die waan.
Sowieso een vrij paranoide vaag mens; zelfs als iedereen thuis is loopt ze iedere keer nog naar beneden om de voordeur op slot te doen. Laatst zelfs toen ik alleen even een 1 minuut (!) nieuw parkeerkaartje in de auto legde.
En m'n vriendin heeft wraak genomen door bezopen en geil thuis te komen; dan kent ze helemaal geen grenzen meer qua volume.
Wraak moet niet al teveel energie kosten natuurlijk.quote:Op maandag 23 februari 2009 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..
Toch is het in de VS mogelijk om voor $14,95 DSL te verkopen, en toch een gratis 24/7 helpdesk te hebben. Maar dat is in een groter land natuurlijk een stuk makkelijker, EN worden grote delen naar o.a. Canada en India geoutsourced.quote:Op zondag 22 februari 2009 22:19 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.
Dat is nog eens creatief gedacht van de KPN-medewerker.quote:Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef kastanova het volgende:
En alsof er nog niet genoeg plotwendingen waren... Gisteravond vonden we een brief van de buurvrouw op de deurmat.
Even geen scanner bij de hand, dus maar even op foto gezet met de foon:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt serieus, wat een oplichters!.
Klantbehoud onder het mom van: "Nee mevrouw, dat is fraude! U moet nu dírect een nieuw abonnement met ons aangaan, anders pleegt u een misdrijf!".
En dat bij een vrouw op leeftijd terwíjl je met een troubleshoot bezig bent naar áánleiding van je éigen lijnkaping.
En dan bij mij ook nog bijna gaan eisen dat ik de site met de negatieve berichtgeving offline (!!! "Ejeuh, danny, even een verzoekje...
. ") haal omdat, en ik citeer "de negatieve berichtgeving volledig ongegrond zou zijn."
Oftewel, samenvattend:
29 December neemt Tele2 de lijn over en vraagt onderbuurvrouw in de verwarring een nieuw pakket aan.
3 Januari krijgt de onderbuurvrouw de bevestiging van de overname.
5 Januari annuleert ze de nieuwe bestelling (binnen de respijtperiode dus).
De bezorging van de nieuwe modem wordt dan ook geweigerd.
16 Februari krijgt ze óndanks de annulering toch een telefoontje dat ze moet betalen voor het pakket.
16 Februari belt ze nogmaals om de annulering door te geven en krijgt ze hier een bevestiging van. KPN's fout aangezien ze hun administratie niet op orde hebben.
18 Februari krijgt ze dat dan ook dat per post bevestigd.
En in plaats van dat KPN de problemen zo spoedig mogelijk oplost en de verbinding terugzet en zich vervolgens stilletjes in een hoekje gaat zitten schamen vanwege de wanorde en problemen, bellen ze haar 19 Februari op een intimiderende toon op "dat ze onrechtmatig bezig is" en dat ze een nieuw pakket moet nemen.
Godskollere... Nu had ik naar aanleiding van m'n eigen telefoontjes, heel wat verwacht wat betreft de teringzooi bij de klantenservice van KPN, maar dit slaat werkelijk waar alles.
quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Consumentenmarkt zeker?
Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat je een consumenten product hebt en geen Zakelijk product......
Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef Jajong het volgende:
Ik werk bij KPN.
Niet op de THD of klantenservice though. Anders had ik even voor je geregeld mattie. Ik doe enkel abonnementjes aansmeren.
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:04 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.
Pak er dan maar gewoon 300...quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:07 schreef Jajong het volgende:
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.
mensen hebben thuis ook een zakelijke aansluiting tegenwoordig ivm thuiswerken maargoed ook ik werk bij Fons en zn maatjes maar aan de zakelijke kant dus kan niets voor je doen!quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef kastanova het volgende:
[..]
Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.
Ik vrees inderdaad dat ik er ook nog een tweede mailtje aan moet spenderen...quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
Mailen naar de directeur van het betreffende onderdeel van KPN heeft geholpen. Binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat alles rechtgetrokken werd en dat ik van het contract af was.
Sadistquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
Tvp.
Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:43 schreef kastanova het volgende:
Arrogant, in fouten grossierend, incompetent kutbedrijf inclusief irreële en eveneens arrogante medewerkers.
Daarom noemde ik ook specifiek bij hem dat ik er niet van hield, maar hij nam zo'n hooghartige "Ach, jij consumentje toch, alsof ik daar een nacht wakker van lig"-houding aan dat ik niet het idee had dat ik met hem uberhaupt verder kwam.quote:Op woensdag 4 maart 2009 17:41 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.
Ik zou gewoon een stap hoger gaan, geschillencommissie. Ik weet niet hoe het bij jullie destijds werkte, maar bij ons is een consumentenman iets minder vervelend dan een GC. Ten eerste kost de GC voor het bedrijf véél geld als er een zaak in behandeling wordt genomen en ten tweede kijkt er dan ook iemand naar die beslissingen kan nemen.
Bij ons wordt na een melding van de GC een iets ander team ingeschakeld dan de mensen die doorgaans de "eenvoudige" vragen beantwoorden. En trouwens, niet zeggen dat je naar een instantie stapt maar gewoon doen. Zo vaak dat je mensen hoort zeggen dat ze naar Radar, Kassa of de krant stappen, puur en alleen omdat ze hun zin niet krijgen, maar ook nog eens ongelijk krijgen. Ik krijg persoonlijk altijd ernstige uitslag als ik iemand zie dreigen met Radar of Kassa.
Nou, eigenlijk wel. Een week zonder internet - buiten mijn fout om - zou mij behoorlijk chagrijnig maken.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:48 schreef Sjaaaak het volgende:
Mensen gedragen zich tegenwoordig alsof telefonie en internet tot de eerste levensbehoeftes behoren
Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.quote:Op woensdag 4 maart 2009 19:31 schreef Puala het volgende:
kpn![]()
hier binnenkort (lees: vanaf maandag) 10 dagen zonder telefoon & internet omdat er een foutje is gemaakt
3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.
Ik ben inmiddels al 3 maanden de lul door die lui.
Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:16 schreef Puala het volgende:
[..]
3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.
Fijn..quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.
Kasta: Ja hoi, hebben we hier toevallig een 2e isra-punt (beweert de huisbaas namelijk)
KPN: Is het zakelijk of consumenten?
Kasta: Consumenten.
KPN: Dan mag ik u niet verder helpen, ik verbind u door met de consumentenlijn.
Kasta: Ja hoi, ik werd net doorverbonden door KPN Wholesale, heb ik hier een 2e ISRA-punt?
KPN: Bent u een bestaande klant?
Kasta: Nope. Ik wil een raw-copper internet oplevering op dat ISRA-punt.
KPN: Een internet abonnement van KPN?
Kasta: Nope, Tele2.
KPN: Dan kan ik u niet verder helpen. Neem maar contact op met Tele2. Zij hebben dan hun eigen ingangen bij KPN.
Kasta: Dus je verwijst me, terwijl ik je al aan de lijn heb, naar een ander bedrijf zodat zij weer contact met je op moeten nemen?!
KPN: U bent geen klant van ons, dus ik kan u niet verder helpen meneer.
Godsetering.
En dat terwijl KPN slechts een kabel-exploitánt is en dus gewoon vollédige medewerking dient te verlenen.
Dáár krijgen ze namelijk netjes voor betaald door alle providers die van hun lijnen gebruik (moeten) maken.
En dat dóen ze ook wel... Tenzij je overstapt naar de concurrent, dan kun je in de stront zakken en wordt elke medewerking geweigerd.
Dus nu is mijn enige optie om geholpen te worden, tegen ze te liegen.
Oftewel, opbellen naar de afdeling Verkoop, beweren dat ik een abonnement bij ze wil op mijn eigen ISRA-punt en op die manier achterhalen of ik er uberhaupt 1 heb. En dan snel ophangen voordat ze aanvraag doorvoeren. Dit aangezien de annuleringen kennelijk tot 2 keer toe "vergeten" worden.
Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten.
En OPTA kijkt toe en zegt dat het niet zo is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:36 schreef kastanova het volgende:
Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |