abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66345304
Had je niet een vriendinnetje ooit bij de Storingsdienst Vaste Net van KPN/SNT Call center...? Dan had je beter moeten weten.
pi_66346497
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

zozozozo vet cool mén
mag ik je asjeblieft even aanraken
Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren? .

Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66346611
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:04 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Had je niet een vriendinnetje ooit bij de Storingsdienst Vaste Net van KPN/SNT Call center...? Dan had je beter moeten weten.
Ze hebben me notabene ooit een baan aangeboden. Bij die sollicitatie heb ik ze destijds, gezien de chaotische en amateuristische benadering, halverwege het gesprek vriendelijk bedankt voor de interesse en ben ik weggegaan.

Had ik dat maar niet gedaan, dan hadden ze de boel nu beter op orde gehad en had het mij 2 uur bellen gescheeld.
pi_66346670
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk (in z'n algemeenheid gesproken) dat we in Nederland altijd alles maar goedkoper willen hebben, net zolang totdat niemand meer iets kan verdienen.
Post Telefoon Internet Gas Stroom Water Melk Brood Geld etc etc en alle, maar dan ook werkelijk alle, dienstverlening is nu klote in dit land.
Zelfs het weer
Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.
Nee, voor 20 euro internet en telefonie per maand, verwachten ze ongeveer dat er één mannetje per klant constant achter de telefoon zit te wachten tot je belt.
pi_66346682
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:43 schreef kastanova het volgende:

[..]

Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren? .

Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
Nah ik snap je punt wel, en ben het ook tot op zekere hoogte zeker met je eens hoor
pi_66346873
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:48 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.
Nee, voor 20 euro internet en telefonie per maand, verwachten ze ongeveer dat er één mannetje per klant constant achter de telefoon zit te wachten tot je belt.
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%
En ja, dat was een ISP met hoofdzakelijk 20 euro pakketjes .

Sinds de klantenservice echter verhuisd is naar een inhouse vestiging van de ISP zelf is het echter aanzienlijk achteruit gegaan.
  zondag 22 februari 2009 @ 22:09:05 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66355138
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:30 schreef kastanova het volgende:
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 22 februari 2009 @ 22:10:42 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66355200
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:55 schreef kastanova het volgende:
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%
En ja, dat was een ISP met hoofdzakelijk 20 euro pakketjes .

Sinds de klantenservice echter verhuisd is naar een inhouse vestiging van de ISP zelf is het echter aanzienlijk achteruit gegaan.
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66355552
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.
pi_66355606
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?
Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?

En het datasysteem had geen adres-"limieten", dus was gewoon mogelijk ja.
pi_66355744
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:
Lokaal tarief inderdaad .
pi_66356025
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:21 schreef kastanova het volgende:

[..]

Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?

En het datasysteem had geen adres-"limieten", dus was gewoon mogelijk ja.
Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.
Is er dan geen controle, zoals een bewijs van uitschrijving?
Op die manier kan ik toch mijn buurman met gemak naar Canada laten verhuizen in de hoop dat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep staat, omdat uit een GBA check blijkt dat de buurman niet het land heeft verlaten? Ik weet de postcode, huisnummer, telefoonnummer, verjaardag (dan hangen er altijd slingers en parkeren klootzakken hun auto op MIJN parkeerplaats) dus dat zou dan snel geregeld zijn.

Als het nou wel schriftelijk gaat, netjes alle papier er bij, dat dan uiteindelijk de eindfactuur naar het buitenland verstuurd wordt door iemand die alles aan kan tonen dmv bewijs.
pi_66357573
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:33 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.
Is er dan geen controle, zoals een bewijs van uitschrijving?
Op die manier kan ik toch mijn buurman met gemak naar Canada laten verhuizen in de hoop dat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep staat, omdat uit een GBA check blijkt dat de buurman niet het land heeft verlaten? Ik weet de postcode, huisnummer, telefoonnummer, verjaardag (dan hangen er altijd slingers en parkeren klootzakken hun auto op MIJN parkeerplaats) dus dat zou dan snel geregeld zijn.

Als het nou wel schriftelijk gaat, netjes alle papier er bij, dat dan uiteindelijk de eindfactuur naar het buitenland verstuurd wordt door iemand die alles aan kan tonen dmv bewijs.
Bij een opzegging vanwege verhuizing (buiten dekkingsgebied) dient er dan ook inderdaad een bewijs gestuurd te worden.
Bij het schrijven van dergelijke procedures moet er echter een gulden middenweg gevonden worden tussen service en veiligheid.
Zo ken ik enkele mazen in de procedures bij niet alleen ISP's, maar ook bij 2 banken.
Kun je iemand behoorlijk mee benadelen inderdaad, maar de schade zou (voornamelijk voor de consument) problematischer zijn wanneer je de de procedure zou verbieden/aanpassen.

En ach, zolang niemand er ál te goed over nadenkt.

Ik ben dan ook nog geen enkel waterdicht systeem tegengekomen. En mocht dat er ooit komen, dan wordt het wel om zeep geholpen door degene die de procedures hanteert.
Zo test ik regelmatig klantenservices op het gebeid van veiligheid & privacy.
Met een beetje leuk babbelen heb ik op die manier (toevallig ook bij KPN) zowel het bankrekeningnummer, alle rekeningen, huistelefoonnummer en als klap op de vuurpijl zelfs de betalingsachterstanden van een wildvreemde kunnen achterhalen.
Had ik namelijk nodig om iemand uit ons bestand te kunnen donderen nadat hij beweerde dat míjn procedures niet klopten .
  Redactie Games zondag 22 februari 2009 @ 23:36:43 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66358388
Ik moest toch wel weer lachen om de Anti-climax, hoe is het verder met je kansloze buuv?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_66358678
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik moest toch wel weer lachen om de Anti-climax, hoe is het verder met je kansloze buuv?
Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.
Niet dat ik een agressief type ben, integendeel, maar ik laat haar voorlopig (lees: totdat m'n vriendin verhuist) in die waan.
Sowieso een vrij paranoide vaag mens; zelfs als iedereen thuis is loopt ze iedere keer nog naar beneden om de voordeur op slot te doen. Laatst zelfs toen ik alleen even een 1 minuut (!) nieuw parkeerkaartje in de auto legde.

En m'n vriendin heeft wraak genomen door bezopen en geil thuis te komen; dan kent ze helemaal geen grenzen meer qua volume.
  Redactie Games maandag 23 februari 2009 @ 00:00:34 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66359076
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:46 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.
Niet dat ik een agressief type ben, integendeel, maar ik laat haar voorlopig (lees: totdat m'n vriendin verhuist) in die waan.
Sowieso een vrij paranoide vaag mens; zelfs als iedereen thuis is loopt ze iedere keer nog naar beneden om de voordeur op slot te doen. Laatst zelfs toen ik alleen even een 1 minuut (!) nieuw parkeerkaartje in de auto legde.

En m'n vriendin heeft wraak genomen door bezopen en geil thuis te komen; dan kent ze helemaal geen grenzen meer qua volume.
Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_66359149
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..
Wraak moet niet al teveel energie kosten natuurlijk.
  maandag 23 februari 2009 @ 05:13:43 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66363066
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:19 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.
Toch is het in de VS mogelijk om voor $14,95 DSL te verkopen, en toch een gratis 24/7 helpdesk te hebben. Maar dat is in een groter land natuurlijk een stuk makkelijker, EN worden grote delen naar o.a. Canada en India geoutsourced.

Maar in Nederland moet je volgens mij zelfs als je een super-duper-premium abbo van 60 of 70 euro per maand afneemt nog steeds betalen voor de helpdesk en/of service lijn.

Dat moet gewoon gratis kunnen of gewoon tegen lokaal tarief.

En er zijn providers (zoals CAIWay) die zowel goede prijzen, goede kwaliteit, en een klantendienst tegen lokaal tarief kunnen aanbieden, dus het kan allemaal wel.
-
pi_66454389
En alsof er nog niet genoeg plotwendingen waren... Gisteravond vonden we een brief van de buurvrouw op de deurmat.
Even geen scanner bij de hand, dus maar even op foto gezet met de foon:

Echt serieus, wat een oplichters! .
Klantbehoud onder het mom van: "Nee mevrouw, dat is fraude! U moet nu dírect een nieuw abonnement met ons aangaan, anders pleegt u een misdrijf!" .
En dat bij een vrouw op leeftijd terwíjl je met een troubleshoot bezig bent naar áánleiding van je éigen lijnkaping.

En dan bij mij ook nog bijna gaan eisen dat ik de site met de negatieve berichtgeving offline ( !!! "Ejeuh, danny, even een verzoekje... . ") haal omdat, en ik citeer "de negatieve berichtgeving volledig ongegrond zou zijn."

Oftewel, samenvattend:
29 December neemt Tele2 de lijn over en vraagt onderbuurvrouw in de verwarring een nieuw pakket aan.
3 Januari krijgt de onderbuurvrouw de bevestiging van de overname.
5 Januari annuleert ze de nieuwe bestelling (binnen de respijtperiode dus).
De bezorging van de nieuwe modem wordt dan ook geweigerd.
16 Februari krijgt ze óndanks de annulering toch een telefoontje dat ze moet betalen voor het pakket.
16 Februari belt ze nogmaals om de annulering door te geven en krijgt ze hier een bevestiging van. KPN's fout aangezien ze hun administratie niet op orde hebben.
18 Februari krijgt ze dat dan ook dat per post bevestigd.
En in plaats van dat KPN de problemen zo spoedig mogelijk oplost en de verbinding terugzet en zich vervolgens stilletjes in een hoekje gaat zitten schamen vanwege de wanorde en problemen, bellen ze haar 19 Februari op een intimiderende toon op "dat ze onrechtmatig bezig is" en dat ze een nieuw pakket moet nemen.

Godskollere... Nu had ik naar aanleiding van m'n eigen telefoontjes, heel wat verwacht wat betreft de teringzooi bij de klantenservice van KPN, maar dit slaat werkelijk waar alles .
pi_66454891
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef kastanova het volgende:
En alsof er nog niet genoeg plotwendingen waren... Gisteravond vonden we een brief van de buurvrouw op de deurmat.
Even geen scanner bij de hand, dus maar even op foto gezet met de foon:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Echt serieus, wat een oplichters! .
Klantbehoud onder het mom van: "Nee mevrouw, dat is fraude! U moet nu dírect een nieuw abonnement met ons aangaan, anders pleegt u een misdrijf!" .
En dat bij een vrouw op leeftijd terwíjl je met een troubleshoot bezig bent naar áánleiding van je éigen lijnkaping.

En dan bij mij ook nog bijna gaan eisen dat ik de site met de negatieve berichtgeving offline ( !!! "Ejeuh, danny, even een verzoekje... . ") haal omdat, en ik citeer "de negatieve berichtgeving volledig ongegrond zou zijn."

Oftewel, samenvattend:
29 December neemt Tele2 de lijn over en vraagt onderbuurvrouw in de verwarring een nieuw pakket aan.
3 Januari krijgt de onderbuurvrouw de bevestiging van de overname.
5 Januari annuleert ze de nieuwe bestelling (binnen de respijtperiode dus).
De bezorging van de nieuwe modem wordt dan ook geweigerd.
16 Februari krijgt ze óndanks de annulering toch een telefoontje dat ze moet betalen voor het pakket.
16 Februari belt ze nogmaals om de annulering door te geven en krijgt ze hier een bevestiging van. KPN's fout aangezien ze hun administratie niet op orde hebben.
18 Februari krijgt ze dat dan ook dat per post bevestigd.
En in plaats van dat KPN de problemen zo spoedig mogelijk oplost en de verbinding terugzet en zich vervolgens stilletjes in een hoekje gaat zitten schamen vanwege de wanorde en problemen, bellen ze haar 19 Februari op een intimiderende toon op "dat ze onrechtmatig bezig is" en dat ze een nieuw pakket moet nemen.

Godskollere... Nu had ik naar aanleiding van m'n eigen telefoontjes, heel wat verwacht wat betreft de teringzooi bij de klantenservice van KPN, maar dit slaat werkelijk waar alles .
Dat is nog eens creatief gedacht van de KPN-medewerker.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66458793
Consumentenmarkt zeker?
pi_66460730
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Consumentenmarkt zeker?
.
pi_66463115
Dat je een consumenten product hebt en geen Zakelijk product......
pi_66463455
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat je een consumenten product hebt en geen Zakelijk product......
Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.
pi_66463673
Ik werk bij KPN .

Niet op de THD of klantenservice though. Anders had ik even voor je geregeld mattie. Ik doe enkel abonnementjes aansmeren .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66463803
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef Jajong het volgende:
Ik werk bij KPN .

Niet op de THD of klantenservice though. Anders had ik even voor je geregeld mattie. Ik doe enkel abonnementjes aansmeren .
Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.
pi_66463883
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:04 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66464068
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:07 schreef Jajong het volgende:
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.
Pak er dan maar gewoon 300...
pi_66464768
pi_66469503
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.
mensen hebben thuis ook een zakelijke aansluiting tegenwoordig ivm thuiswerken maargoed ook ik werk bij Fons en zn maatjes maar aan de zakelijke kant dus kan niets voor je doen!
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:15:02 #130
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66491020
Mailen naar de directeur van het betreffende onderdeel van KPN heeft geholpen. Binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat alles rechtgetrokken werd en dat ik van het contract af was.
pi_66506018
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
Mailen naar de directeur van het betreffende onderdeel van KPN heeft geholpen. Binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat alles rechtgetrokken werd en dat ik van het contract af was.
Ik vrees inderdaad dat ik er ook nog een tweede mailtje aan moet spenderen... .
pi_66686326
En zowaar vanuit het niets weer een telefoontje van KPN .

Hij had geen flauw idee wat er allemaal gebeurd was, dus kennelijk had hij alleen een briefje met "Probleem, oplossen" op zijn bureau gekregen.
Ik dus het hele verhaal weer opnieuw uitleggen incl. de data waarop KPN fouten heeft gemaakt, annuleringen verzwegen en niet doorgevoerd heeft, de lijn weer gekaapt heeft met tot slot het intimiderende telefoontje naar de buurvrouw.

KPN: Tja, moet je maar een nieuw ISRA-punt aanvragen.
Kasta: Tja, we weten allebei hoeveel dat kost, dus dat zou me nu een mooie handreiking van KPN lijken als jullie daar zorg voor dragen.
KPN: Dat gaan we niet doen meneer.
Kasta: Het lijkt mij gezien alle fouten die er vanuit KPN gemaakt zijn waardoor wij het nu een maand zonder internet zitten toch best wel wel reëel als jullie die kosten uit coulance op jullie nemen.
KPN: Waarom zouden we? Onze contractant heeft weer internet. (heeft ze nog steeds niet, zelfs hun eigen verbinding kunnen ze kennelijk niet aansluiten, maar dat terzijde)
Kasta: Jullie contractant wilde en hád een Tele2 abonnement en omdat jullie tot 2 keer toe een annulering "vergeten" te verwerken is zij, en wij dus ook, dat abonnement kwijtgeraakt.
KPN: Maar ze heeft nu weer KPN, dus ik zie het probleem niet.
Kasta: Ze WILDE geen KPN, dát is het probleem... Juist omdat altijd alles fout ging bij jullie .
KPN: Ja maar meneer, wij gaan toch geen tegemoetkoming bieden aan een lijn waar een andere provider op komt.
Kasta: Even samenvattend hoor; jullie maken 2 keer een fout bij een annulering waardoor het gehele huis de internetverbinding kwijtraakt, vervolgens als jullie ingeschakeld worden om tot een oplossing daarvoor te komen gaan jullie een oudere vrouw met nonsens intimideren tot het aanvragen van een nieuw abonnement... En dan gaan jullie nu met de hakken in het zand elke medewerking weigeren omdat we een andere provider willen?!
KPN: Zij heeft toch internet nu? Jullie moeten zelf maar zorgen dat het opgelost wordt met Tele2.
Kasta: Maar júllie hebben alle problemen met de verbinding veróórzaakt, dan is het toch ook redelijk dat jullie tegemoetkomen wat betreft een oplossing.
KPN: Dat vindt u misschien meneer, maar zo werkt het niet.
Kasta: Kijk. Ik houd er niet van om te gaan schermen met de consumentenbond, maar denk je niet dat zij dit ook een belachelijk verhaal vinden?!
KPN: Dat is uw woord tegen het onze meneer.
Kasta: Nou, ik heb alle data waarop de fouten bij jullie gemaakt zijn incl. de intimiderende toon en de nonsens in het gesprek over het afsluiten van een nieuw abonnement zwart op wit staan, dus ik geef het toch een behoorlijke kans.
KPN: Nou, fijne dag dan nog *tuut*tuut*tuut*

Nu vond ik het nog behoorlijk wat dat ik me gedurende dit gesprek rustig en reëel opstelde terwijl hij steeds kwader begon te klinken, maar dit slaat echt alles wat betreft klantvriendelijkheid.
De simpele arrogantie om al hun fouten weg te wuiven onder het mom "Dat is uw woord tegen het onze" en geen enkele medewerking of coulance te willen verlenen.

Arrogant, in fouten grossierend, incompetent kutbedrijf inclusief irreële en eveneens arrogante medewerkers .
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:47:45 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66686461
Ongelooflijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:06:18 #134
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_66687037
Ik heb ook een leuk KPN verhaal. In het kort:

Wij (een soort studentenhuis) hebben ISDN + ADSL Comfort van KPN. Internet + Bellen dus.

Begin december verhogen we het ADSL gedeelte naar ADSL Premium, sneller en goedkoper (tof dat ze dat niet automatisch doen enzo)
We ontvangen een nieuw modem, eentje voor de analoge lijn, maar daar komen ze pas na 3 telefoontjes achter. We krijgen een nieuwe opgestuurd zsm. Kerst gaat voorbij, januari ook en na twee maanden bellen we maar weer eens. 'Hmm, er is iets mis gegaan met het verzenden, we sturen er alsnog een op' en zowaar, twee dagen later een ISDN modem.

Zondags 8 februari sluiten we hem aan en hup, de KPN vangpagina. Dit betekent dat alles technisch gezien werkt, maar de inlog niet lukt waardoor we geen internet hebben. Na drie keer heen en weer bellen blijkt dat het een probleem is dat ze niet snappen, er wordt een ticket aangemaakt en het duurt drie werkdagen.

Drie dagen later, niets, geen internet. Weer bellen, 'maar hier staat dat het moet werken' en weer een ticket. Vijf werkdagen nu. Een week later en nog steeds niets. Maar na mijn uitleg snappen ze eindelijk dat er iets fout is gegaan met de levering: het internet is los gekoppeld van de ISDN lijn en geleverd op een ander ISRA punt dan de onze.

Om dit op te lossen moeten alle gegevens die er nu staan in de database verwijderd worden en opnieuw een aanvraag gedaan worden. Dit duurt nog ongeveer twee weken. In totaal zitten we dan dus op vijf weken zonder internet en is het nog maar de vraag of het ook weer echt gaat werken. Het mooie is dat KPN ook monteurs langs heeft gestuurd terwijl ze al wisten dat het probleem in hun DB lag Ze werken allemaal langs elkaar heen daar bij KPN. Slechtste ervaring met een KLS OOIT en ik neem zelf nooit meer iets van KPN in ieder geval.

Ik opperde gister overigens om overstappen naar een andere leverancier, maar de 'penningmeester' van ons huis was het daar niet mee eens. Ik ben benieuwd of ze daar over twee weken nog zo over denkt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_66687684
Tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66697830
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
Tvp.
Sadist .
pi_66698179
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:43 schreef kastanova het volgende:
Arrogant, in fouten grossierend, incompetent kutbedrijf inclusief irreële en eveneens arrogante medewerkers .
Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.
Ik zou gewoon een stap hoger gaan, geschillencommissie. Ik weet niet hoe het bij jullie destijds werkte, maar bij ons is een consumentenman iets minder vervelend dan een GC. Ten eerste kost de GC voor het bedrijf véél geld als er een zaak in behandeling wordt genomen en ten tweede kijkt er dan ook iemand naar die beslissingen kan nemen.
Bij ons wordt na een melding van de GC een iets ander team ingeschakeld dan de mensen die doorgaans de "eenvoudige" vragen beantwoorden. En trouwens, niet zeggen dat je naar een instantie stapt maar gewoon doen. Zo vaak dat je mensen hoort zeggen dat ze naar Radar, Kassa of de krant stappen, puur en alleen omdat ze hun zin niet krijgen, maar ook nog eens ongelijk krijgen. Ik krijg persoonlijk altijd ernstige uitslag als ik iemand zie dreigen met Radar of Kassa.
pi_66698995
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:41 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.
Ik zou gewoon een stap hoger gaan, geschillencommissie. Ik weet niet hoe het bij jullie destijds werkte, maar bij ons is een consumentenman iets minder vervelend dan een GC. Ten eerste kost de GC voor het bedrijf véél geld als er een zaak in behandeling wordt genomen en ten tweede kijkt er dan ook iemand naar die beslissingen kan nemen.
Bij ons wordt na een melding van de GC een iets ander team ingeschakeld dan de mensen die doorgaans de "eenvoudige" vragen beantwoorden. En trouwens, niet zeggen dat je naar een instantie stapt maar gewoon doen. Zo vaak dat je mensen hoort zeggen dat ze naar Radar, Kassa of de krant stappen, puur en alleen omdat ze hun zin niet krijgen, maar ook nog eens ongelijk krijgen. Ik krijg persoonlijk altijd ernstige uitslag als ik iemand zie dreigen met Radar of Kassa.
Daarom noemde ik ook specifiek bij hem dat ik er niet van hield, maar hij nam zo'n hooghartige "Ach, jij consumentje toch, alsof ik daar een nacht wakker van lig"-houding aan dat ik niet het idee had dat ik met hem uberhaupt verder kwam.
In eerste instantie gaf hij ook aan dat ik hem terug kon bellen, toen ik hem na die fase echter om zijn nummer en naam wilde vragen hing hij op.
pi_66699938
Wat een noob.
pi_66699972
Migiel, collega ;D
Whoop whoop, politie.
pi_66700356
Wtf.
pi_66702085
kpn
hier binnenkort (lees: vanaf maandag) 10 dagen zonder telefoon & internet omdat er een foutje is gemaakt
pi_66707929
Mensen gedragen zich tegenwoordig alsof telefonie en internet tot de eerste levensbehoeftes behoren
Whoop whoop, politie.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:56:56 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66708247
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:48 schreef Sjaaaak het volgende:
Mensen gedragen zich tegenwoordig alsof telefonie en internet tot de eerste levensbehoeftes behoren
Nou, eigenlijk wel. Een week zonder internet - buiten mijn fout om - zou mij behoorlijk chagrijnig maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66708385
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:31 schreef Puala het volgende:
kpn
hier binnenkort (lees: vanaf maandag) 10 dagen zonder telefoon & internet omdat er een foutje is gemaakt
Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.
Ik ben inmiddels al 3 maanden de lul door die lui.
pi_66709080
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.
Ik ben inmiddels al 3 maanden de lul door die lui.
3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.
pi_66709974
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:16 schreef Puala het volgende:

[..]

3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.
Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.
Kasta: Ja hoi, hebben we hier toevallig een 2e isra-punt (beweert de huisbaas namelijk)
KPN: Is het zakelijk of consumenten?
Kasta: Consumenten.
KPN: Dan mag ik u niet verder helpen, ik verbind u door met de consumentenlijn.

Kasta: Ja hoi, ik werd net doorverbonden door KPN Wholesale, heb ik hier een 2e ISRA-punt?
KPN: Bent u een bestaande klant?
Kasta: Nope. Ik wil een raw-copper internet oplevering op dat ISRA-punt.
KPN: Een internet abonnement van KPN?
Kasta: Nope, Tele2.
KPN: Dan kan ik u niet verder helpen. Neem maar contact op met Tele2. Zij hebben dan hun eigen ingangen bij KPN.
Kasta: Dus je verwijst me, terwijl ik je al aan de lijn heb, naar een ander bedrijf zodat zij weer contact met je op moeten nemen?!
KPN: U bent geen klant van ons, dus ik kan u niet verder helpen meneer.

Godsetering .
En dat terwijl KPN slechts een kabel-exploitánt is en dus gewoon vollédige medewerking dient te verlenen.
Dáár krijgen ze namelijk netjes voor betaald door alle providers die van hun lijnen gebruik (moeten) maken.
En dat dóen ze ook wel... Tenzij je overstapt naar de concurrent, dan kun je in de stront zakken en wordt elke medewerking geweigerd .

Dus nu is mijn enige optie om geholpen te worden, tegen ze te liegen .
Oftewel, opbellen naar de afdeling Verkoop, beweren dat ik een abonnement bij ze wil op mijn eigen ISRA-punt en op die manier achterhalen of ik er uberhaupt 1 heb. En dan snel ophangen voordat ze aanvraag doorvoeren. Dit aangezien de annuleringen kennelijk tot 2 keer toe "vergeten" worden.

Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten .
pi_66710629
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:36 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.
Kasta: Ja hoi, hebben we hier toevallig een 2e isra-punt (beweert de huisbaas namelijk)
KPN: Is het zakelijk of consumenten?
Kasta: Consumenten.
KPN: Dan mag ik u niet verder helpen, ik verbind u door met de consumentenlijn.

Kasta: Ja hoi, ik werd net doorverbonden door KPN Wholesale, heb ik hier een 2e ISRA-punt?
KPN: Bent u een bestaande klant?
Kasta: Nope. Ik wil een raw-copper internet oplevering op dat ISRA-punt.
KPN: Een internet abonnement van KPN?
Kasta: Nope, Tele2.
KPN: Dan kan ik u niet verder helpen. Neem maar contact op met Tele2. Zij hebben dan hun eigen ingangen bij KPN.
Kasta: Dus je verwijst me, terwijl ik je al aan de lijn heb, naar een ander bedrijf zodat zij weer contact met je op moeten nemen?!
KPN: U bent geen klant van ons, dus ik kan u niet verder helpen meneer.

Godsetering .
En dat terwijl KPN slechts een kabel-exploitánt is en dus gewoon vollédige medewerking dient te verlenen.
Dáár krijgen ze namelijk netjes voor betaald door alle providers die van hun lijnen gebruik (moeten) maken.
En dat dóen ze ook wel... Tenzij je overstapt naar de concurrent, dan kun je in de stront zakken en wordt elke medewerking geweigerd .

Dus nu is mijn enige optie om geholpen te worden, tegen ze te liegen .
Oftewel, opbellen naar de afdeling Verkoop, beweren dat ik een abonnement bij ze wil op mijn eigen ISRA-punt en op die manier achterhalen of ik er uberhaupt 1 heb. En dan snel ophangen voordat ze aanvraag doorvoeren. Dit aangezien de annuleringen kennelijk tot 2 keer toe "vergeten" worden.

Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten .
Fijn..
pi_66710728
Het verhaal hier:

1,5 mbit internet voor een gezin met een ICT-er is gewoon echt niet te doen. Vandaar, 1,5 jaar geleden gestart met het versnellen van het internet. Momenteel hebben wij een experia box thuis staan die niet meer als 2 telefoonnummers tegelijk kan gebruiken terwijl wij er 4 tot onze beschikking hebben. Als gevolg hiervan is dus gekozen om weer terug te gaan naar de oude situatie, maar van oud naar nieuw kan in 1 minuut.. omgekeerd niet. Dit kost 10 dagen zonder alles en een andere manier hiervoor is er niet..
pi_66711049
quote:
En OPTA kijkt toe en zegt dat het niet zo is.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:47:02 #151
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66712931
Okee dan ga ik ook mijn KPN verhaal dumpen hoor.

Wij hadden – overigens naar volledige tevredenheid – een zakelijke aansluiting bij Tiscali, 2 jaar vooruitbetaald. Toen ze overgenomen werden door kpn moesten we over. Maar dat kon NIET op dezelfde lijn, dus wij moesten een EXTRA lijn erbij nemen. Voor die extra lijn wilden ze ons ook laten bijbetalen (100 euro aansluitkosten als ik me goed herinner). Deden we het niet dan hadden we pech, aansluiting (die nog een jaar vooruitbetaald was) weg.

Na hierover meerdere malen bellen kregen we uiteindelijk van e.o.a medewerker drie nummers. Met het ene nummer moesten we een afspraak maken, de tweede konden we dan op de dag van de aansluiting bellen en de derde zou dan regelen dat we onze oude lijn konden gebruiken. Maar ze konden geen garanties geven dat het goed zou gaan. Tja wat is de kans dat zoiets goed gaat, buiten de systemen om? Minimaal natuurlijk. En met je bedrijf een dag zonder internet is het niet waard. Dus hebben we die tering tweede lijn maar laten aanleggen.

Overigens lag KPN er in de eerste maand na de migratie in totaal 3 volle dagen uit (inclusief die landelijke botched upgrade), plus klapperde de verbinding en moest die teruggezet worden op 12Mbit. Terwijl we focking 2 jaar zonder een focking minuutje downtime 20Mbit van Tiscali hadden, niet overboekt en met een waanzinnig goeie helpdesk.

Tot overmaat van rage sprak ik laatst een Telfort (wat Tiscaliwholesale was) dude en die zei dat die migratie helemaal niet per se had gehoeven, KPN zet graag klanten over maar je had de keus kunnen krijgen. Dus we hadden nog steeds op dat dope netwerk kunnen zitten als ik dat contact maar eerder had gehad.

RAGE!!!!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_66740034
Oh for fucks sake .

Met KPN gebeld om een nep-aanvraag in te dienen zodat ze kunnen bevestigen of ik hier inderdaad een tweede ISRA-punt heb.
Kasta: Ja hoi, ik wil een internet-aanvraag indienen, maar graag eerst weten of dat op m'n eigen ISRA-punt mogelijk is.
KPN: Ja, vast wel joh.
Kasta: Maar ik wil het eerst 100% zeker weten.
KPN: Ja, dat kan niet. We vragen het gewoon aan en dan zien we vanzelf wel of het mogelijk is. (zei hij dus echt letterlijk)
Kasta: Dat kan inderdaad. Maar ik wil geen gedoe met de aansluiting van m'n onderbuurvrouw, dus ik wil eerst 100% zeker weten of ik een eigen ISRA-punt heb.
KPN: Dat kan ik niet zien.
Kasta: Welk bedrijf zou het dan wél kunnen zien? KPN toch? Jullie beheren de boel immers.
KPN: *stilte* Ik ga het even voor u nakijken.
Maar liefst 3 minuten stond ik in de wacht... Lekker kansloos met nieuwe "klanten" omgaan.

KPN: Ik weet het niet meneer, dus ik stel voor dat ik de aanvraag gewoon indien. Dan komt u er vanzelf achter.
Kasta: Nou nee, voor hetzelfde geld blijkt er geen extra ISRA-punt te zijn en kom ik daar pas na 2 weken achter en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Dus toch echt eerst gewoon de bevestiging.
KPN: Ik ga het nog even nakijken.

Wederom weer gezellig en langdurig in de wacht gehangen.
KPN: Wat is uw geboortedatum meneer?
Kasta: 9-11-1980
KPN: En uw bankrekeningnummer?
Kasta: Jongeman, wat ben je nu aan het doen?
KPN: De aanvraag aan het afmaken.
Kasta: Ik was toch vrij duidelijk lijkt me. Ik wil simpelweg weten of ik een eigen ISRA-punt heb.
KPN: Daar komen we alleen achter wanneer ik de aanvraag afmaak en indien.
Kasta: *Zucht* En dat wil ik dus niet . Kan ik niet gewoon direct een extra ISRA-punt aanvragen?
KPN: Nee, dat kan alleen bij een nieuwe aanvraag.

Zucht... Toen de moed maar opgegeven. Ze willen simpelweg op geen enkele manier meewerken tenzij ik een compleet abonnement er bij neem. Ze zijn toch notabene verplícht om een ISRA-punt aan te leggen?!?!
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:06:22 #153
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66740200
quote:
Kasta: Jongeman, wat ben je nu aan het doen?
Ten percent faster with a sturdier frame
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 6 maart 2009 @ 13:24:36 #154
39237 crew  H_T
2733
pi_66763706
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:06 schreef Notorious_Roy het volgende:

Zondags 8 februari sluiten we hem aan en hup, de KPN vangpagina. Dit betekent dat alles technisch gezien werkt, maar de inlog niet lukt waardoor we geen internet hebben. Na drie keer heen en weer bellen blijkt dat het een probleem is dat ze niet snappen, er wordt een ticket aangemaakt en het duurt drie werkdagen.
Werkt kpn@direct-adsl met wachtwoord kpn ook niet?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_66763819
quote:

[..]
Godsetering .
Sorry maar voor iemand die "de procedures voor een grote ISP" zelf heeft geschreven weet je er verrekte weinig vanaf:

- als jij een abo wilt bij Tele2 heb je niets te maken met KPN, jij vraagt het gewoon bij Tele2 na en zij kijken het voor je na, vragen het bij KPN na, etc. Jij hebt als consument niets te maken met KPN maar met Tele2, jouw leverancier. Zij moeten het dan ook voor je uitzoeken en zouden je ook niet door mogen verwijzen.
- iedere dummy weet dat je bij koop op afstand 7 dagen bedenktijd hebt en je kunt dus gewoon bestellen, kijken of het mogelijk is en vervolgens weer netjes afzeggen.

Nee, de procedures zijn niet leuk en nee het kan vaak niet direct opgelost worden maar met een instelling dat 'ze je toch niet kunnen helpen' ga je ook niets bereiken bij de helpdesk.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:51:47 #156
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_66767255
Mijn hemel, wat een gedoe.
Is het niet mogelijk om het internet van Tele 2 te laten leveren via een aardepaar? Elk huis heeft namelijk een israpunt en een aardepaar. Hoogstwaarschijnlijk heeft die onderbuurvrouw volledige beschikking over het israpunt, maar dan ga jij toch gebruik maken van de aardepaar.
Mocht deze nog niet in werking gezet worden of geen signaal kunnen ontvangen, dan zul je KPN het signaal daarop moeten laten herstellen. Waarschijnlijk zal daar dan wel een abonnementje van telefonie aan vast zitten. Maar he, dan kun je via die kabel je modem aansluiten. Immers via een telefoonlijn is internet mogelijk.
After all, tomorrow is another day.
pi_66767473
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:51 schreef CyCly het volgende:
Is het niet mogelijk om het internet van Tele 2 te laten leveren via een aardepaar? Elk huis heeft namelijk een israpunt en een aardepaar. Hoogstwaarschijnlijk heeft die onderbuurvrouw volledige beschikking over het israpunt, maar dan ga jij toch gebruik maken van de aardepaar.
Mocht deze nog niet in werking gezet worden of geen signaal kunnen ontvangen, dan zul je KPN het signaal daarop moeten laten herstellen. Waarschijnlijk zal daar dan wel een abonnementje van telefonie aan vast zitten. Maar he, dan kun je via die kabel je modem aansluiten. Immers via een telefoonlijn is internet mogelijk.
Een wat?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:17:42 #158
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_66768187
Tvp voor verdere verloop...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:31:54 #159
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_66768683
haha je weet wel wat ik bedoel.... aderpaar (A)
pi_66774400
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:27 schreef Earry het volgende:
Sorry maar voor iemand die "de procedures voor een grote ISP" zelf heeft geschreven weet je er verrekte weinig vanaf:

- als jij een abo wilt bij Tele2 heb je niets te maken met KPN, jij vraagt het gewoon bij Tele2 na en zij kijken het voor je na, vragen het bij KPN na, etc. Jij hebt als consument niets te maken met KPN maar met Tele2, jouw leverancier. Zij moeten het dan ook voor je uitzoeken en zouden je ook niet door mogen verwijzen.
KPN heeft de leidingen in beheer. KPN krijgt ook betaald voor dat beheer. KPN dient probleemloos mee te werken bij een lijnaanvraag ongeacht naar welke provider je wilt.
De realiteit: Tele2 krijgt geen (volledige) toegang tot de KPN database en kán dus alleen maar verwijzen naar KPN.
Ik heb inmiddels meerdere contacten met KPN gehad.
OF ik een ISRA-punt heb; willen ze me niet vertellen zonder dat ik een contract aanvraag, oftewel, geen medewerking.
Gisteren m'n vriendin die over de zeik was, wilde een eigen ISRA-punt aanvragen om van het gehele gezeik af te zijn.
Wat kost dat? Zelfs na meerdere keren in de wacht zetten om het na te vragen kon men dat haar niet vertellen.
Of men dan terug kon bellen met het antwoord; konden en/of wilden ze niet.
Of we dan een offerte konden krijgen; ook niet?
Hoe we dan in godsnaam WEL een ISRA-punt konden krijgen?!
Tja, dan moesten we (wederom) maar gewoon een aanvraag doen, dan zou de monteur vanzelf komen en hij wist vast wel hoe duur het zou worden.
"En als het dan veel te duur blijkt te zijn?!"
Dan moesten we hem maar gewoon weer wegsturen. .
"En dan de voorrijkosten betalen zeker?"
Tja, die kans was vrij groot ja.
Kansloos dus .
Uiteindelijk kwam ze zelfs met een heel lulverhaal over aanvragen bij de gemeente, het opengraven van de gehele straat, etc.
Oftewel; ze weten zelf niet eens waar ze het over hebben en hoe het gaat.
quote:
- iedere dummy weet dat je bij koop op afstand 7 dagen bedenktijd hebt en je kunt dus gewoon bestellen, kijken of het mogelijk is en vervolgens weer netjes afzeggen.
Even de feiten op een rijtje hé.
De gehele problematiek is ontstaan omdát KPN de respijt-annulering tot 2 keer toe niet verwerkt hebben en de verbinding dus alsnog opgeleverd is.
En dat willen ze nu dus simpelweg niet meer ongedaan maken.
Denk je dan echt dat ik een dergelijke gok bij zo'n administratief incapabel bedrijf zonder enige serviceverlening ga wagen?
quote:
Nee, de procedures zijn niet leuk en nee het kan vaak niet direct opgelost worden maar met een instelling dat 'ze je toch niet kunnen helpen' ga je ook niets bereiken bij de helpdesk.
Ik ben inmiddels zo'n 3 maanden en 40 telefoontjes verder en heb nog steeds geen verbinding omdat KPN simpelweg niet wíl meewerken en zelfs in staat is om mensen onder dwang abonnementjes in de maag te splitsen.
Al die tijd ben ik uiterst fatsoenlijk en welwillend geweest, ik was zelfs bereid om een extra ISRA-punt aan te vragen wat dan kennelijk niet eens mogelijk blijkt.
Ik ben echter nog geen reet verder met een "goede" instelling, simpelweg omdat KPN een kansloos bedrijf met idem leugenachtige medewerkers is dat simpelweg niet eens enige kennis heeft van een hun eigen producten.
pi_66774547
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:51 schreef CyCly het volgende:
Was ook mijn idee, ware het niet dat dit een dusdanig oud huis is, waarvan men niet eens weet waar het ISRA-punt zít.
Inmiddels dan toch maar m'n vrienden bij het hoofdkantoor @ Tele2 benaderd voor een voorkeursbehandeling en werd direct vandaag al gebeld door Ordermanagement.
Wederom de bevestiging dat KPN niet mee wilde werken, maar dat hij inmiddels toch had kunnen achterhalen dat het ISRA-punt zich in de kelder van het huis bevond.
Lastig karweitje dus maar binnen 2 weken zal het op het tweede aderpaar opgeleverd worden.
Mochten we het dan niet direct werkend krijgen, stuurt hij even een monteur langs.
En mocht ik nog verdere vragen hebben, hij heeft me direct ook maar even zijn nummer gegeven.

Kijk, sociale werkplaatsfiguren bij KPN, zo kan het dus ook wat betreft serviceverlening.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 20:02:16 #162
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_66777679
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:33 schreef kastanova het volgende:
Kijk, sociale werkplaatsfiguren bij KPN, zo kan het dus ook wat betreft serviceverlening.
Ook dit is bij KPN mogelijk als je een andere ingang weet, zoals in dit geval een vriendin. Voor de gemiddelde consument is ook Tele2 geen heilige.
pi_66783979
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:33 schreef kastanova het volgende:
Inmiddels dan toch maar m'n vrienden bij het hoofdkantoor @ Tele2 benaderd voor een voorkeursbehandeling en werd direct vandaag al gebeld door Ordermanagement.
Wederom de bevestiging dat KPN niet mee wilde werken, maar dat hij inmiddels toch had kunnen achterhalen dat het ISRA-punt zich in de kelder van het huis bevond.
En zo zie je maar dat Tele2 je vanaf het begin had kunnen helpen.. als ze wilden.
pi_66784031
Word t niet eens tijd dit naar KLB te moven en de TT naar Kasta's KPN dagboek te wijzigen
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:30:01 #165
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66784284
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ook dit is bij KPN mogelijk als je een andere ingang weet, zoals in dit geval een vriendin. Voor de gemiddelde consument is ook Tele2 geen heilige.
Ja, maar dit topic gaat over het grafbedrijf KPN dat wat mij betreft zo snel mogelijk verkocht mag worden aan de eerste beste bieder. Echt een bedrijf waar je als Nederlander niet trots op hoeft te zijn
pi_66784298
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:23 schreef Earry het volgende:

[..]

En zo zie je maar dat Tele2 je vanaf het begin had kunnen helpen.. als ze wilden.
Via vrienden op het hoofdkantoor die hun zakenrelaties benaderen ja.
Terwijl het KPN is die fout op fout stapelt, bejaarden intimideert, annuleringen vergeet, lijnen ongevraagd overneemt en een eventuele oplossing op elke mogelijke manier frustreert en zelfs van de zaken die tot hun core-taken behoren simpelweg geen kennis hebben en/of medewerking verlenen.

Jezus kerel, werk je zelf voor KPN ofzo? .
  vrijdag 6 maart 2009 @ 22:30:40 #167
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66784311
Trouwens kasta, misschien heb je het al beantwoord, maar wat weerhoudt je voor telefonie, televisie en internet via de kabel?
pi_66784539
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:30 schreef Bob-B het volgende:
Trouwens kasta, misschien heb je het al beantwoord, maar wat weerhoudt je voor telefonie, televisie en internet via de kabel?
Dat zou dan weer via de woning van de onderbuurvrouw moeten.
En laat ik nou maar verstandig zijn en alles gewoon via een eigen aansluiting doen .
pi_66785058
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:30 schreef kastanova het volgende:

[..]
Jezus kerel, werk je zelf voor KPN ofzo? .
Nope, voor 1 van hun weinige concurrenten.
pi_66799468
Ah, weer een update... Dit keer namens m'n vriendin op msn:

*vriendin* zegt:
Ik HAAT kpn. was ik eerst nog bereid om een telefoonlijn bij ze te nemen, ben ik ze nu echt helemaal beu!! Zijn de grootste ongeorganiseerde, domme, opdringerige, ongeduldige, onprofessionele, internetleveranciers (en in dit geval zelf kabelbeheerders) die ik ooit heb mee gemaakt!!
*vriendin* zegt:
dit is te belachelijk voor woorden
een abo aansmeren
terwijl niks is toegezegd
hebben ze daar geen voicelogs

Kasta @ Nijmegen zegt:
ik dien ook direct wel even een formele klacht in dan

*vriendin* zegt:
daarnaast ook niet door een "wettelijke echtgenote" laten ontbinden
dat kan gewoon niet
echt onbegrijpelijk
ze zijn zo stom en maken zulke domme fouten dat je bijna gaat denken dat het grappen zijn
is gewoon een lachertje van een bedrijf
ik zag die brief en viel bijna van de trap

Zometeen meer .

[ Bericht 18% gewijzigd door kastanova op 07-03-2009 15:49:32 ]
pi_66800783
Here we go:

Inmiddels zit ik weer in m'n eigen woning, maar m'n vriendin belde me zojuist op dat er zowaar post was van KPN!
Wat zal het zijn???
Een excuusbrief waarin ze eindelijk toegeven dat dit een belachelijke gang van zaken is?!
De belofte dat alle problemen uit de wereld geholpen worden?!
Of desnoods zowaar een offerte voor een ISRA-punt? .

Nou nee mensen, niets van dit alles .
Vanaf vandaag ben ik namelijk, zonder ook maar énige toestemming zélf klant geworden van KPN!?!!!
Naar aanleiding van mijn halverwege afgekapte telefoontje waarbij ik alleen wilde uitvinden of ik nu wel of geen eigen ISRA-punt had, ben ik nu ineens klant!

Maar Kasta, dat kan toch niet?! Je hebt niet eens aangegeven wát je wilde?!?
Inderdaad lieve mensen, maar dat hoeft KPN toch niet tegen te houden? .
Oftewel, dan bedénkt KPN toch gewoon ongevraagd een pakket voor me!

En natuurlijk, als ze dan een pakket verzinnen, uiteraard niet eens de goedkoopste .

Maarreuh Kasta?
Ze hebben alleen je postcode, huisnr. en geboortedatum, ze kunnen toch niks zonder bankrekening?!
Ach, dat is toch niet nodig joh? Dan verzínt KPN toch ook gewoon een bankrekeningnummer. En als ze daar dan logischerwijs niet van kunnen incasseren, dan sturen ze gewoon een incassobureau op m'n adres af .

Wat wilt u voor emailadres dan meneer? Oh wacht, u heeft opgehangen omdat u helemaal geen aanvraag wilt? Dan vullen we toch gewoon een dummy-adres in joh .

Zoals jullie hierboven al konden lezen, m'n vriendin totaal over de zeik, dus ik zeg "Geen probleem, gewoon bellen om te annuleren... Vraag echter wel even een schriftelijke bevestiging aangezien ze de neiging hebben om annuleringen tot 2 keer toe te "vergeten" . "

Vriendin: Ja hoi, ik wil het abonnement op adres *bladiebla* annuleren.
KPN: Waarom mevrouw?
Vriendin: Nou, hoofdzakelijk omdat het in zijn geheel nooit aangevraagd is.
KPN: Dat kan niet mevrouw.
Vriendin: ?!?! En waarom kan dat niet?
KPN: U bent niet degene die het aangevraagd heeft, dus u kunt ook niet annuleren.
Vriendin: De aanvragen staat niet eens geregistreerd op dit adres! Wettelijk gezien mág hij een dergelijke aanvraag dus niet doen!
KPN: Tja, dat kan zo zijn, maar u mag de annulering dus niet doen.

Oftewel: Wil je iemand een oor aannaaien, vraag dan gewoon; ook al mag KPN de boel niet eens in behandeling nemen, gewoon een abonnement aan onder een ficitieve naam. Komt de bewoner er nooit meer vanaf simpelweg omdat de enige die het abonnement kan annuleren niet meer bestaat.
Wederom een briljante gang van zaken daar bij KPN.

Naast het vergeten van annuleringen, intimideren van bejaarden, weigeren van medewerking bij de door hun veroorzaakte problemen kunnen we nu dus ook fraude aan het lijstje toevoegen.

Ga nu namelijk bellen om een voicelog van de contractaanvraag op te vragen.
pi_66800891
TERECHTE KLACHT.

Als ik zou moet typen dan typ ik echt de hele fok! server vol, dus doe ik het maar even niet.
pi_66800974
Ombudsman of Kassa ofzo maar eens inschakelen?
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:46:18 #174
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_66801087
TVP.. vindt het gezellig hier
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:47:18 #175
228503 CyCly
Enjoy Life
pi_66801115
Hoewel het vergezocht is zou je er misschien nog daadwerkelijk geld uit kunnen krijgen. Dit kunnen ze simpelweg niet doen. Ombudsman is nog lang zo'n gek idee niet.

Ik zou nogmaals een mail sturen naar de directie en deze foto's erbij voegen. Doe er nog een foto bij met het logo van KPN en taadaa... je klacht en de incompetentie van het bedrijf zijn ook meteen bekend bij de mensen in het pak.
  Redactie Frontpage zaterdag 7 maart 2009 @ 16:49:41 #176
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_66801171
TVP
Want ondanks dat ik het vind voor Kasta + vriendin, is het wel uitermate vermakelijk
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 7 maart 2009 @ 16:58:06 #177
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66801399
Ik snap niet dat je nog niet in de pen bent geklommen naar de directeur. Laat die mongooltjes gewoon bij de klantenservice dom zijn en bel die vooral niet op.
Heb ook 4 vrienden die problemen hebben met kpn en hun internet. Snap niet welke weg kpn is ingeslagen, maar een slimme is het niet.
pi_66801804
Haha ik zou uit mijn vel springen. Ik ken ook iemand die gezeik had met KPN, heeft vervolgens een brief gestuurd naar een van deze knakkers http://www.kpn.com/corpor(...)rd-of-Management.htm van wie hij het adres toevallig wist.

Binnen drie dagen was alles opgelost.
pi_66801884
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:58 schreef Bob-B het volgende:
Ik snap niet dat je nog niet in de pen bent geklommen naar de directeur. Laat die mongooltjes gewoon bij de klantenservice dom zijn en bel die vooral niet op.
Heb ook 4 vrienden die problemen hebben met kpn en hun internet. Snap niet welke weg kpn is ingeslagen, maar een slimme is het niet.
Naja, ik heb nu direct maar maatregelen genomen om misverstanden/vergeten annuleringen/fraude te voorkomen.
Het gehele annuleringsgesprek heb ik dan ook opgenomen (uiteraard netjes aangegeven voorafgaand aan het gesprek)

Alhoewel hij iets meer kennis van de materie leek te hebben, lulde hij zichzelf uiteindelijk ook behoorlijk vast.
Hij begon op een gegeven moment te beweren dat ISRA-punten door een ander bedrijf beheerd werden .
En toen ik dat eenmaal uit zijn hoofd gepraat had, begon hij een lulverhaal dat iedereen maar ISRA-puntjes verplaatste en KPN het daarom maar niet meer bij hield.
Kasta: Maar je weet dat alleen KPN zélf ISRA-punten kan (ver)plaatsen en de klant dat dus niet zelf doet?! .
Dat was dan ook wel weer zo, maar volgens hem hield KPN dus níet bij waar ze allemaal ISRA-punten plaatsten aangezien ze dan hele bouwtekeningen in moesten scannen ( . ).
Toen ik hem vervolgens aangaf dat ik bij m'n vorige werkgever daadwerkelijk zélf toegang had tot die KPN-database waar alle plaatsingdata instond volgde er nog wat onsamenhangend gebrabbel dat hij het allemaal ook niet meer snapte en wilde hij een einde aan het gesprek breien.

Andere leuke details:
Hij werd vrij pissig toen ik aangaf het op te nemen, maar stond het wel toe.
Toen hij me om m'n nummer vroeg, vroeg ik hem of hij het niet gewoon in beeld zag staan waarop een tirade volgde "Dat ik niet bij de recherche zat en niet zo moeilijk moest doen! Ik mocht allang blij zijn dat hij me te woord stond terwijl ik het gesprek op nam."
Euuuh jongeman, ik vroeg het alleen maar even omdat ik m'n nummer niet uit m'n hoofd weet...
"Oh ."
.

Daarnaast beweerde hij in eerste instantie ook dat ik het zelf via internet aan had gevraagd en toen hij eenmaal merkte dat ik dat wel heel stellig ontkende "had zijn collega het vreemd genoeg via internet aangevraagd."
Waarom in godsnaam?
"Omdat ze weleens storingen in het systeem hadden en dan gebruikten ze dat als omweg."
Waarschijnlijk dus niet meer te achterhalen wie het was .

Of hem niets opviel aan het bankrekeningnummer?
Dat was inderdaad vrij vreemd en kon inderdaad in geen enkel geval.
Wat de gevolgen voor mij waren geweest als ze van dat rekeningnummer logischerwijs niet hadden kunnen incasseren... Tja, dat wist hij ook niet, hij wist alleen dat het problemen op zou leveren .

Oftewel; geweldig weer allemaal. Bevestigingsbrief van de annulering krijg ik eind volgende week.
Grappig detail dat de aanvraagsbrief er wél al binnen 1 werkdag was en een annulering dus veel langer op zich laat wachten .
De klacht kon echter nog wel iets langer duren, met geluk 2 tot 3 weken.

Wel opvallend dat hij, ondanks dat hij wist dat het opgenomen werd, toch openlijk toegaf dat dit toch wel redelijk frauduleus over kwam van zijn collega.

[ Bericht 10% gewijzigd door kastanova op 07-03-2009 18:47:49 ]
pi_66802139
Kpn hou op....
wat een schoften zijn dat zeg,

netwerk deugt niet,klanten-service deugt niet,echt KANKER met een hoofd letter k (en anker)
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_66803946
Jezus, wat een verhaal! Je zou er haast een advocaat voor inschakelen.