abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66346497
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

zozozozo vet cool mén
mag ik je asjeblieft even aanraken
Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren? .

Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66346611
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:04 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Had je niet een vriendinnetje ooit bij de Storingsdienst Vaste Net van KPN/SNT Call center...? Dan had je beter moeten weten.
Ze hebben me notabene ooit een baan aangeboden. Bij die sollicitatie heb ik ze destijds, gezien de chaotische en amateuristische benadering, halverwege het gesprek vriendelijk bedankt voor de interesse en ben ik weggegaan.

Had ik dat maar niet gedaan, dan hadden ze de boel nu beter op orde gehad en had het mij 2 uur bellen gescheeld.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66346670
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het hele probleem is natuurlijk (in z'n algemeenheid gesproken) dat we in Nederland altijd alles maar goedkoper willen hebben, net zolang totdat niemand meer iets kan verdienen.
Post Telefoon Internet Gas Stroom Water Melk Brood Geld etc etc en alle, maar dan ook werkelijk alle, dienstverlening is nu klote in dit land.
Zelfs het weer
Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.
Nee, voor 20 euro internet en telefonie per maand, verwachten ze ongeveer dat er één mannetje per klant constant achter de telefoon zit te wachten tot je belt.
pi_66346682
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:43 schreef kastanova het volgende:

[..]

Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren? .

Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
Nah ik snap je punt wel, en ben het ook tot op zekere hoogte zeker met je eens hoor
pi_66346873
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:48 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Helemaal mee eens overigens, maar de consument wordt helemaal gek gemaakt door programma's als Radar, Kassa etc. dat ze ook nog eens denken dat je voor de laagtste prijs de beste service kan verwachten.
Nee, voor 20 euro internet en telefonie per maand, verwachten ze ongeveer dat er één mannetje per klant constant achter de telefoon zit te wachten tot je belt.
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%
En ja, dat was een ISP met hoofdzakelijk 20 euro pakketjes .

Sinds de klantenservice echter verhuisd is naar een inhouse vestiging van de ISP zelf is het echter aanzienlijk achteruit gegaan.
I was an atheist until I realized I was God
  zondag 22 februari 2009 @ 22:09:05 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66355138
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:30 schreef kastanova het volgende:
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 22 februari 2009 @ 22:10:42 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66355200
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:55 schreef kastanova het volgende:
Bij de ISP waar ik destijds werkte was de wachttijd maximaal 30 seconden, het in de wacht zetten mocht maximaal 40 seconden duren en we hadden op een gegeven moment een first line solve (eerste belletje, eerste lijn, direct een oplossing van 96(!!!)%
En ja, dat was een ISP met hoofdzakelijk 20 euro pakketjes .

Sinds de klantenservice echter verhuisd is naar een inhouse vestiging van de ISP zelf is het echter aanzienlijk achteruit gegaan.
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66355552
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.
pi_66355606
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Dus als ik bij jouw provider opzeg kunnen ze wel gewoon de laatste rekening naar de VS sturen?
Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?

En het datasysteem had geen adres-"limieten", dus was gewoon mogelijk ja.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66355744
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:10 schreef maartena het volgende:
Maar is de klantenservice ook *gratis* te bereiken? Een beetje ISP heeft namelijk een gratis hulp lijn, of op z'n minst een normale gesprekskosten lijn, niet een dure 20 eurocent per minuut 0900 lijn.
Lokaal tarief inderdaad .
I was an atheist until I realized I was God
pi_66356025
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:21 schreef kastanova het volgende:

[..]

Billing zat bij me om de hoek, dus dan schrijf ik toch gewoon zelf even het correcte adres op het envelopje joh?

En het datasysteem had geen adres-"limieten", dus was gewoon mogelijk ja.
Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.
Is er dan geen controle, zoals een bewijs van uitschrijving?
Op die manier kan ik toch mijn buurman met gemak naar Canada laten verhuizen in de hoop dat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep staat, omdat uit een GBA check blijkt dat de buurman niet het land heeft verlaten? Ik weet de postcode, huisnummer, telefoonnummer, verjaardag (dan hangen er altijd slingers en parkeren klootzakken hun auto op MIJN parkeerplaats) dus dat zou dan snel geregeld zijn.

Als het nou wel schriftelijk gaat, netjes alle papier er bij, dat dan uiteindelijk de eindfactuur naar het buitenland verstuurd wordt door iemand die alles aan kan tonen dmv bewijs.
pi_66357573
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:33 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Topic dwaalt wel af, maar goed. Ik kan me voorstellen dat als iemand die procedures uitschrijft, ook wel weet dat behoorlijk fraudegevoelig is om een adreswijziging telefonisch voor waarheid aan te nemen.
Is er dan geen controle, zoals een bewijs van uitschrijving?
Op die manier kan ik toch mijn buurman met gemak naar Canada laten verhuizen in de hoop dat op een gegeven moment de deurwaarder op de stoep staat, omdat uit een GBA check blijkt dat de buurman niet het land heeft verlaten? Ik weet de postcode, huisnummer, telefoonnummer, verjaardag (dan hangen er altijd slingers en parkeren klootzakken hun auto op MIJN parkeerplaats) dus dat zou dan snel geregeld zijn.

Als het nou wel schriftelijk gaat, netjes alle papier er bij, dat dan uiteindelijk de eindfactuur naar het buitenland verstuurd wordt door iemand die alles aan kan tonen dmv bewijs.
Bij een opzegging vanwege verhuizing (buiten dekkingsgebied) dient er dan ook inderdaad een bewijs gestuurd te worden.
Bij het schrijven van dergelijke procedures moet er echter een gulden middenweg gevonden worden tussen service en veiligheid.
Zo ken ik enkele mazen in de procedures bij niet alleen ISP's, maar ook bij 2 banken.
Kun je iemand behoorlijk mee benadelen inderdaad, maar de schade zou (voornamelijk voor de consument) problematischer zijn wanneer je de de procedure zou verbieden/aanpassen.

En ach, zolang niemand er ál te goed over nadenkt.

Ik ben dan ook nog geen enkel waterdicht systeem tegengekomen. En mocht dat er ooit komen, dan wordt het wel om zeep geholpen door degene die de procedures hanteert.
Zo test ik regelmatig klantenservices op het gebeid van veiligheid & privacy.
Met een beetje leuk babbelen heb ik op die manier (toevallig ook bij KPN) zowel het bankrekeningnummer, alle rekeningen, huistelefoonnummer en als klap op de vuurpijl zelfs de betalingsachterstanden van een wildvreemde kunnen achterhalen.
Had ik namelijk nodig om iemand uit ons bestand te kunnen donderen nadat hij beweerde dat míjn procedures niet klopten .
I was an atheist until I realized I was God
  Redactie Games zondag 22 februari 2009 @ 23:36:43 #113
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66358388
Ik moest toch wel weer lachen om de Anti-climax, hoe is het verder met je kansloze buuv?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_66358678
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik moest toch wel weer lachen om de Anti-climax, hoe is het verder met je kansloze buuv?
Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.
Niet dat ik een agressief type ben, integendeel, maar ik laat haar voorlopig (lees: totdat m'n vriendin verhuist) in die waan.
Sowieso een vrij paranoide vaag mens; zelfs als iedereen thuis is loopt ze iedere keer nog naar beneden om de voordeur op slot te doen. Laatst zelfs toen ik alleen even een 1 minuut (!) nieuw parkeerkaartje in de auto legde.

En m'n vriendin heeft wraak genomen door bezopen en geil thuis te komen; dan kent ze helemaal geen grenzen meer qua volume.
I was an atheist until I realized I was God
  Redactie Games maandag 23 februari 2009 @ 00:00:34 #115
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_66359076
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:46 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ze durft niet meer met me te praten en doet snel de deur op slot als ze me er aan hoort komen.
Niet dat ik een agressief type ben, integendeel, maar ik laat haar voorlopig (lees: totdat m'n vriendin verhuist) in die waan.
Sowieso een vrij paranoide vaag mens; zelfs als iedereen thuis is loopt ze iedere keer nog naar beneden om de voordeur op slot te doen. Laatst zelfs toen ik alleen even een 1 minuut (!) nieuw parkeerkaartje in de auto legde.

En m'n vriendin heeft wraak genomen door bezopen en geil thuis te komen; dan kent ze helemaal geen grenzen meer qua volume.
Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_66359149
quote:
Op maandag 23 februari 2009 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Gewoon vanavond nog een keer op die meid van je kruipen..
Wraak moet niet al teveel energie kosten natuurlijk.
I was an atheist until I realized I was God
  maandag 23 februari 2009 @ 05:13:43 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66363066
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:19 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Hele goedkope abonnementen kunnen alleen maar zo goedkoop zijn omdat de servicedienst betaald wordt. De consument krijgt waar hij voor betaalt. En met een kwartje per minuut hebben ze de kosten van zo'n werknemer inclusief z'n werkplek er écht niet uit. Het moet natuurlijk wel zo zijn dat als je zo'n lijn belt dat er dan binnen redelijke tijd iemand opneemt.
Toch is het in de VS mogelijk om voor $14,95 DSL te verkopen, en toch een gratis 24/7 helpdesk te hebben. Maar dat is in een groter land natuurlijk een stuk makkelijker, EN worden grote delen naar o.a. Canada en India geoutsourced.

Maar in Nederland moet je volgens mij zelfs als je een super-duper-premium abbo van 60 of 70 euro per maand afneemt nog steeds betalen voor de helpdesk en/of service lijn.

Dat moet gewoon gratis kunnen of gewoon tegen lokaal tarief.

En er zijn providers (zoals CAIWay) die zowel goede prijzen, goede kwaliteit, en een klantendienst tegen lokaal tarief kunnen aanbieden, dus het kan allemaal wel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66454389
En alsof er nog niet genoeg plotwendingen waren... Gisteravond vonden we een brief van de buurvrouw op de deurmat.
Even geen scanner bij de hand, dus maar even op foto gezet met de foon:





Echt serieus, wat een oplichters! .
Klantbehoud onder het mom van: "Nee mevrouw, dat is fraude! U moet nu dírect een nieuw abonnement met ons aangaan, anders pleegt u een misdrijf!" .
En dat bij een vrouw op leeftijd terwíjl je met een troubleshoot bezig bent naar áánleiding van je éigen lijnkaping.

En dan bij mij ook nog bijna gaan eisen dat ik de site met de negatieve berichtgeving offline ( !!! "Ejeuh, danny, even een verzoekje... . ") haal omdat, en ik citeer "de negatieve berichtgeving volledig ongegrond zou zijn."

Oftewel, samenvattend:
29 December neemt Tele2 de lijn over en vraagt onderbuurvrouw in de verwarring een nieuw pakket aan.
3 Januari krijgt de onderbuurvrouw de bevestiging van de overname.
5 Januari annuleert ze de nieuwe bestelling (binnen de respijtperiode dus).
De bezorging van de nieuwe modem wordt dan ook geweigerd.
16 Februari krijgt ze óndanks de annulering toch een telefoontje dat ze moet betalen voor het pakket.
16 Februari belt ze nogmaals om de annulering door te geven en krijgt ze hier een bevestiging van. KPN's fout aangezien ze hun administratie niet op orde hebben.
18 Februari krijgt ze dat dan ook dat per post bevestigd.
En in plaats van dat KPN de problemen zo spoedig mogelijk oplost en de verbinding terugzet en zich vervolgens stilletjes in een hoekje gaat zitten schamen vanwege de wanorde en problemen, bellen ze haar 19 Februari op een intimiderende toon op "dat ze onrechtmatig bezig is" en dat ze een nieuw pakket moet nemen.

Godskollere... Nu had ik naar aanleiding van m'n eigen telefoontjes, heel wat verwacht wat betreft de teringzooi bij de klantenservice van KPN, maar dit slaat werkelijk waar alles .
I was an atheist until I realized I was God
pi_66454891
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 18:27 schreef kastanova het volgende:
En alsof er nog niet genoeg plotwendingen waren... Gisteravond vonden we een brief van de buurvrouw op de deurmat.
Even geen scanner bij de hand, dus maar even op foto gezet met de foon:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Echt serieus, wat een oplichters! .
Klantbehoud onder het mom van: "Nee mevrouw, dat is fraude! U moet nu dírect een nieuw abonnement met ons aangaan, anders pleegt u een misdrijf!" .
En dat bij een vrouw op leeftijd terwíjl je met een troubleshoot bezig bent naar áánleiding van je éigen lijnkaping.

En dan bij mij ook nog bijna gaan eisen dat ik de site met de negatieve berichtgeving offline ( !!! "Ejeuh, danny, even een verzoekje... . ") haal omdat, en ik citeer "de negatieve berichtgeving volledig ongegrond zou zijn."

Oftewel, samenvattend:
29 December neemt Tele2 de lijn over en vraagt onderbuurvrouw in de verwarring een nieuw pakket aan.
3 Januari krijgt de onderbuurvrouw de bevestiging van de overname.
5 Januari annuleert ze de nieuwe bestelling (binnen de respijtperiode dus).
De bezorging van de nieuwe modem wordt dan ook geweigerd.
16 Februari krijgt ze óndanks de annulering toch een telefoontje dat ze moet betalen voor het pakket.
16 Februari belt ze nogmaals om de annulering door te geven en krijgt ze hier een bevestiging van. KPN's fout aangezien ze hun administratie niet op orde hebben.
18 Februari krijgt ze dat dan ook dat per post bevestigd.
En in plaats van dat KPN de problemen zo spoedig mogelijk oplost en de verbinding terugzet en zich vervolgens stilletjes in een hoekje gaat zitten schamen vanwege de wanorde en problemen, bellen ze haar 19 Februari op een intimiderende toon op "dat ze onrechtmatig bezig is" en dat ze een nieuw pakket moet nemen.

Godskollere... Nu had ik naar aanleiding van m'n eigen telefoontjes, heel wat verwacht wat betreft de teringzooi bij de klantenservice van KPN, maar dit slaat werkelijk waar alles .
Dat is nog eens creatief gedacht van de KPN-medewerker.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66458793
Consumentenmarkt zeker?
pi_66460730
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:47 schreef TJDoornbos het volgende:
Consumentenmarkt zeker?
.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66463115
Dat je een consumenten product hebt en geen Zakelijk product......
pi_66463455
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat je een consumenten product hebt en geen Zakelijk product......
Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66463673
Ik werk bij KPN .

Niet op de THD of klantenservice though. Anders had ik even voor je geregeld mattie. Ik doe enkel abonnementjes aansmeren .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66463803
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:00 schreef Jajong het volgende:
Ik werk bij KPN .

Niet op de THD of klantenservice though. Anders had ik even voor je geregeld mattie. Ik doe enkel abonnementjes aansmeren .
Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66463883
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:04 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, als je even 3 willekeurige collega's met een vork in het oog zit heb je alvast voldoende geholpen.
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_66464068
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:07 schreef Jajong het volgende:
Nog voorkeur voor een afdeling? Lopen hier 1500+ collegas rond namelijk.
Pak er dan maar gewoon 300...
I was an atheist until I realized I was God
pi_66464768
pi_66469503
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:54 schreef kastanova het volgende:

[..]

Bij zakelijke aansluitingen heb je slechts zelden last van onderbuurvrouwen lijkt me.
mensen hebben thuis ook een zakelijke aansluiting tegenwoordig ivm thuiswerken maargoed ook ik werk bij Fons en zn maatjes maar aan de zakelijke kant dus kan niets voor je doen!
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:15:02 #130
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66491020
Mailen naar de directeur van het betreffende onderdeel van KPN heeft geholpen. Binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat alles rechtgetrokken werd en dat ik van het contract af was.
pi_66506018
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:15 schreef Bob-B het volgende:
Mailen naar de directeur van het betreffende onderdeel van KPN heeft geholpen. Binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat alles rechtgetrokken werd en dat ik van het contract af was.
Ik vrees inderdaad dat ik er ook nog een tweede mailtje aan moet spenderen... .
I was an atheist until I realized I was God
pi_66686326
En zowaar vanuit het niets weer een telefoontje van KPN .

Hij had geen flauw idee wat er allemaal gebeurd was, dus kennelijk had hij alleen een briefje met "Probleem, oplossen" op zijn bureau gekregen.
Ik dus het hele verhaal weer opnieuw uitleggen incl. de data waarop KPN fouten heeft gemaakt, annuleringen verzwegen en niet doorgevoerd heeft, de lijn weer gekaapt heeft met tot slot het intimiderende telefoontje naar de buurvrouw.

KPN: Tja, moet je maar een nieuw ISRA-punt aanvragen.
Kasta: Tja, we weten allebei hoeveel dat kost, dus dat zou me nu een mooie handreiking van KPN lijken als jullie daar zorg voor dragen.
KPN: Dat gaan we niet doen meneer.
Kasta: Het lijkt mij gezien alle fouten die er vanuit KPN gemaakt zijn waardoor wij het nu een maand zonder internet zitten toch best wel wel reëel als jullie die kosten uit coulance op jullie nemen.
KPN: Waarom zouden we? Onze contractant heeft weer internet. (heeft ze nog steeds niet, zelfs hun eigen verbinding kunnen ze kennelijk niet aansluiten, maar dat terzijde)
Kasta: Jullie contractant wilde en hád een Tele2 abonnement en omdat jullie tot 2 keer toe een annulering "vergeten" te verwerken is zij, en wij dus ook, dat abonnement kwijtgeraakt.
KPN: Maar ze heeft nu weer KPN, dus ik zie het probleem niet.
Kasta: Ze WILDE geen KPN, dát is het probleem... Juist omdat altijd alles fout ging bij jullie .
KPN: Ja maar meneer, wij gaan toch geen tegemoetkoming bieden aan een lijn waar een andere provider op komt.
Kasta: Even samenvattend hoor; jullie maken 2 keer een fout bij een annulering waardoor het gehele huis de internetverbinding kwijtraakt, vervolgens als jullie ingeschakeld worden om tot een oplossing daarvoor te komen gaan jullie een oudere vrouw met nonsens intimideren tot het aanvragen van een nieuw abonnement... En dan gaan jullie nu met de hakken in het zand elke medewerking weigeren omdat we een andere provider willen?!
KPN: Zij heeft toch internet nu? Jullie moeten zelf maar zorgen dat het opgelost wordt met Tele2.
Kasta: Maar júllie hebben alle problemen met de verbinding veróórzaakt, dan is het toch ook redelijk dat jullie tegemoetkomen wat betreft een oplossing.
KPN: Dat vindt u misschien meneer, maar zo werkt het niet.
Kasta: Kijk. Ik houd er niet van om te gaan schermen met de consumentenbond, maar denk je niet dat zij dit ook een belachelijk verhaal vinden?!
KPN: Dat is uw woord tegen het onze meneer.
Kasta: Nou, ik heb alle data waarop de fouten bij jullie gemaakt zijn incl. de intimiderende toon en de nonsens in het gesprek over het afsluiten van een nieuw abonnement zwart op wit staan, dus ik geef het toch een behoorlijke kans.
KPN: Nou, fijne dag dan nog *tuut*tuut*tuut*

Nu vond ik het nog behoorlijk wat dat ik me gedurende dit gesprek rustig en reëel opstelde terwijl hij steeds kwader begon te klinken, maar dit slaat echt alles wat betreft klantvriendelijkheid.
De simpele arrogantie om al hun fouten weg te wuiven onder het mom "Dat is uw woord tegen het onze" en geen enkele medewerking of coulance te willen verlenen.

Arrogant, in fouten grossierend, incompetent kutbedrijf inclusief irreële en eveneens arrogante medewerkers .
I was an atheist until I realized I was God
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:47:45 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66686461
Ongelooflijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:06:18 #134
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_66687037
Ik heb ook een leuk KPN verhaal. In het kort:

Wij (een soort studentenhuis) hebben ISDN + ADSL Comfort van KPN. Internet + Bellen dus.

Begin december verhogen we het ADSL gedeelte naar ADSL Premium, sneller en goedkoper (tof dat ze dat niet automatisch doen enzo)
We ontvangen een nieuw modem, eentje voor de analoge lijn, maar daar komen ze pas na 3 telefoontjes achter. We krijgen een nieuwe opgestuurd zsm. Kerst gaat voorbij, januari ook en na twee maanden bellen we maar weer eens. 'Hmm, er is iets mis gegaan met het verzenden, we sturen er alsnog een op' en zowaar, twee dagen later een ISDN modem.

Zondags 8 februari sluiten we hem aan en hup, de KPN vangpagina. Dit betekent dat alles technisch gezien werkt, maar de inlog niet lukt waardoor we geen internet hebben. Na drie keer heen en weer bellen blijkt dat het een probleem is dat ze niet snappen, er wordt een ticket aangemaakt en het duurt drie werkdagen.

Drie dagen later, niets, geen internet. Weer bellen, 'maar hier staat dat het moet werken' en weer een ticket. Vijf werkdagen nu. Een week later en nog steeds niets. Maar na mijn uitleg snappen ze eindelijk dat er iets fout is gegaan met de levering: het internet is los gekoppeld van de ISDN lijn en geleverd op een ander ISRA punt dan de onze.

Om dit op te lossen moeten alle gegevens die er nu staan in de database verwijderd worden en opnieuw een aanvraag gedaan worden. Dit duurt nog ongeveer twee weken. In totaal zitten we dan dus op vijf weken zonder internet en is het nog maar de vraag of het ook weer echt gaat werken. Het mooie is dat KPN ook monteurs langs heeft gestuurd terwijl ze al wisten dat het probleem in hun DB lag Ze werken allemaal langs elkaar heen daar bij KPN. Slechtste ervaring met een KLS OOIT en ik neem zelf nooit meer iets van KPN in ieder geval.

Ik opperde gister overigens om overstappen naar een andere leverancier, maar de 'penningmeester' van ons huis was het daar niet mee eens. Ik ben benieuwd of ze daar over twee weken nog zo over denkt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_66687684
Tvp.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_66697830
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:22 schreef Jarno het volgende:
Tvp.
Sadist .
I was an atheist until I realized I was God
pi_66698179
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:43 schreef kastanova het volgende:
Arrogant, in fouten grossierend, incompetent kutbedrijf inclusief irreële en eveneens arrogante medewerkers .
Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.
Ik zou gewoon een stap hoger gaan, geschillencommissie. Ik weet niet hoe het bij jullie destijds werkte, maar bij ons is een consumentenman iets minder vervelend dan een GC. Ten eerste kost de GC voor het bedrijf véél geld als er een zaak in behandeling wordt genomen en ten tweede kijkt er dan ook iemand naar die beslissingen kan nemen.
Bij ons wordt na een melding van de GC een iets ander team ingeschakeld dan de mensen die doorgaans de "eenvoudige" vragen beantwoorden. En trouwens, niet zeggen dat je naar een instantie stapt maar gewoon doen. Zo vaak dat je mensen hoort zeggen dat ze naar Radar, Kassa of de krant stappen, puur en alleen omdat ze hun zin niet krijgen, maar ook nog eens ongelijk krijgen. Ik krijg persoonlijk altijd ernstige uitslag als ik iemand zie dreigen met Radar of Kassa.
pi_66698995
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:41 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dat is dus het kutte met die KPN, ze zijn zowel lijnbeheerder als ISP. In het gesprek kan je duidelijk zien dat die twee door elkaar lopen, iets wat gewoon niet zou mogen. Wat dat betreft is KPN dus echt een kutbedrijf.
Ik zou gewoon een stap hoger gaan, geschillencommissie. Ik weet niet hoe het bij jullie destijds werkte, maar bij ons is een consumentenman iets minder vervelend dan een GC. Ten eerste kost de GC voor het bedrijf véél geld als er een zaak in behandeling wordt genomen en ten tweede kijkt er dan ook iemand naar die beslissingen kan nemen.
Bij ons wordt na een melding van de GC een iets ander team ingeschakeld dan de mensen die doorgaans de "eenvoudige" vragen beantwoorden. En trouwens, niet zeggen dat je naar een instantie stapt maar gewoon doen. Zo vaak dat je mensen hoort zeggen dat ze naar Radar, Kassa of de krant stappen, puur en alleen omdat ze hun zin niet krijgen, maar ook nog eens ongelijk krijgen. Ik krijg persoonlijk altijd ernstige uitslag als ik iemand zie dreigen met Radar of Kassa.
Daarom noemde ik ook specifiek bij hem dat ik er niet van hield, maar hij nam zo'n hooghartige "Ach, jij consumentje toch, alsof ik daar een nacht wakker van lig"-houding aan dat ik niet het idee had dat ik met hem uberhaupt verder kwam.
In eerste instantie gaf hij ook aan dat ik hem terug kon bellen, toen ik hem na die fase echter om zijn nummer en naam wilde vragen hing hij op.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66699938
Wat een noob.
pi_66699972
Migiel, collega ;D
Whoop whoop, politie.
pi_66700356
Wtf.
pi_66702085
kpn
hier binnenkort (lees: vanaf maandag) 10 dagen zonder telefoon & internet omdat er een foutje is gemaakt
pi_66707929
Mensen gedragen zich tegenwoordig alsof telefonie en internet tot de eerste levensbehoeftes behoren
Whoop whoop, politie.
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:56:56 #144
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66708247
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:48 schreef Sjaaaak het volgende:
Mensen gedragen zich tegenwoordig alsof telefonie en internet tot de eerste levensbehoeftes behoren
Nou, eigenlijk wel. Een week zonder internet - buiten mijn fout om - zou mij behoorlijk chagrijnig maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66708385
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:31 schreef Puala het volgende:
kpn
hier binnenkort (lees: vanaf maandag) 10 dagen zonder telefoon & internet omdat er een foutje is gemaakt
Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.
Ik ben inmiddels al 3 maanden de lul door die lui.
I was an atheist until I realized I was God
pi_66709080
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:00 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, bij KPN is 10 dagen zonder internet door een foutje kennelijk nog een ideale situatie.
Ik ben inmiddels al 3 maanden de lul door die lui.
3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.
pi_66709974
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:16 schreef Puala het volgende:

[..]

3 maanden, dan zou ik uit mijn vel springen. We zitten hier met een bedrijf en wij kunnen gewoon niet zonder fax en zonder telefoon. Dit is echt een must om orders binnen te krijgen en alles.
Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.
Kasta: Ja hoi, hebben we hier toevallig een 2e isra-punt (beweert de huisbaas namelijk)
KPN: Is het zakelijk of consumenten?
Kasta: Consumenten.
KPN: Dan mag ik u niet verder helpen, ik verbind u door met de consumentenlijn.

Kasta: Ja hoi, ik werd net doorverbonden door KPN Wholesale, heb ik hier een 2e ISRA-punt?
KPN: Bent u een bestaande klant?
Kasta: Nope. Ik wil een raw-copper internet oplevering op dat ISRA-punt.
KPN: Een internet abonnement van KPN?
Kasta: Nope, Tele2.
KPN: Dan kan ik u niet verder helpen. Neem maar contact op met Tele2. Zij hebben dan hun eigen ingangen bij KPN.
Kasta: Dus je verwijst me, terwijl ik je al aan de lijn heb, naar een ander bedrijf zodat zij weer contact met je op moeten nemen?!
KPN: U bent geen klant van ons, dus ik kan u niet verder helpen meneer.

Godsetering .
En dat terwijl KPN slechts een kabel-exploitánt is en dus gewoon vollédige medewerking dient te verlenen.
Dáár krijgen ze namelijk netjes voor betaald door alle providers die van hun lijnen gebruik (moeten) maken.
En dat dóen ze ook wel... Tenzij je overstapt naar de concurrent, dan kun je in de stront zakken en wordt elke medewerking geweigerd .

Dus nu is mijn enige optie om geholpen te worden, tegen ze te liegen .
Oftewel, opbellen naar de afdeling Verkoop, beweren dat ik een abonnement bij ze wil op mijn eigen ISRA-punt en op die manier achterhalen of ik er uberhaupt 1 heb. En dan snel ophangen voordat ze aanvraag doorvoeren. Dit aangezien de annuleringen kennelijk tot 2 keer toe "vergeten" worden.

Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten .
I was an atheist until I realized I was God
pi_66710629
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:36 schreef kastanova het volgende:

[..]

Naja, zojuist maar eens de stoute schoenen aangetrokken en KPN Wholesale zelf opgebeld.
Kasta: Ja hoi, hebben we hier toevallig een 2e isra-punt (beweert de huisbaas namelijk)
KPN: Is het zakelijk of consumenten?
Kasta: Consumenten.
KPN: Dan mag ik u niet verder helpen, ik verbind u door met de consumentenlijn.

Kasta: Ja hoi, ik werd net doorverbonden door KPN Wholesale, heb ik hier een 2e ISRA-punt?
KPN: Bent u een bestaande klant?
Kasta: Nope. Ik wil een raw-copper internet oplevering op dat ISRA-punt.
KPN: Een internet abonnement van KPN?
Kasta: Nope, Tele2.
KPN: Dan kan ik u niet verder helpen. Neem maar contact op met Tele2. Zij hebben dan hun eigen ingangen bij KPN.
Kasta: Dus je verwijst me, terwijl ik je al aan de lijn heb, naar een ander bedrijf zodat zij weer contact met je op moeten nemen?!
KPN: U bent geen klant van ons, dus ik kan u niet verder helpen meneer.

Godsetering .
En dat terwijl KPN slechts een kabel-exploitánt is en dus gewoon vollédige medewerking dient te verlenen.
Dáár krijgen ze namelijk netjes voor betaald door alle providers die van hun lijnen gebruik (moeten) maken.
En dat dóen ze ook wel... Tenzij je overstapt naar de concurrent, dan kun je in de stront zakken en wordt elke medewerking geweigerd .

Dus nu is mijn enige optie om geholpen te worden, tegen ze te liegen .
Oftewel, opbellen naar de afdeling Verkoop, beweren dat ik een abonnement bij ze wil op mijn eigen ISRA-punt en op die manier achterhalen of ik er uberhaupt 1 heb. En dan snel ophangen voordat ze aanvraag doorvoeren. Dit aangezien de annuleringen kennelijk tot 2 keer toe "vergeten" worden.

Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten .
Fijn..
pi_66710728
Het verhaal hier:

1,5 mbit internet voor een gezin met een ICT-er is gewoon echt niet te doen. Vandaar, 1,5 jaar geleden gestart met het versnellen van het internet. Momenteel hebben wij een experia box thuis staan die niet meer als 2 telefoonnummers tegelijk kan gebruiken terwijl wij er 4 tot onze beschikking hebben. Als gevolg hiervan is dus gekozen om weer terug te gaan naar de oude situatie, maar van oud naar nieuw kan in 1 minuut.. omgekeerd niet. Dit kost 10 dagen zonder alles en een andere manier hiervoor is er niet..
pi_66711049
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:36 schreef kastanova het volgende:
Kastje, muur, bomen, bos, leugens; het zou bijna lachwekkend zijn als ik niet al 3 maanden zonder internet zou zitten .
En OPTA kijkt toe en zegt dat het niet zo is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')