abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66116036
Godskollere, wat een onwijs grote teringbende kunnen zij er van maken, INCLUSIEF daadwerkelijk kansloze klantenservice.

Situatieschets:
Kasta leeft door de week bij zijn vriendin in haar nieuwe appartement waar op dat moment nog geen internet verbinding op haar verdieping is.
Aangezien in haar huis 3 mensen wonen, toch maar even een internet verbinding aangevraagd, bij Tele2 incl. wireless modem.
De oudere onderbuurvrouw had al wel internet en daar zou het signaal opkomen.
Waarom internet aanvragen als het er kennelijk bij haar al is?
Nou, dit aangezien ze een abo had van 29,95 met een kansloze snelheid van 1,5Mb zonder Wireless optie.
Niet dat het uberhaupt nut had om er een wireless verbinding van te maken aangezien 1,5Mb simpelweg te traag is als er 3 personen tegelijkertijd gebruik van maken.
Simpel gezegd; KPN drukt bejaarden een kutpakket in hun strot voor een afzetprijs.

Anyway, met de onderbuurvrouw besproken en al met al zou het voordeliger zijn om Tele2 aan te vragen zodat Tele2 gewoon over het KPN signaal gedrukt zou worden.
Tele2 aangevraagd en na 4 weken had dan eindelijk het gehele huis internet!

Tot gisteren....

Poef, geen signaal meer...
Modem gereboot, maar geen soelaas dus maar even de klantenservice gebeld.
Klantenservice Tele2: Euh ja meneer, ik zie het, uw signaal is afgesloten en overgenomen door KPN.
Kasta: Que?
Klantenservice Tele2: Tja, zij hebben hun signaal op uw lijn gezet zodat het abonnement bij ons beëindigd is.
Kasta: Wtf?! En nu?!
Klantenservice Tele2: Kunnen wij helaas ook niets aan doen aangezien het hun lijnen zijn. Als u ons signaal terug wilt hebben zult u dus een nieuw abonnement aan moeten vragen zodat ons signaal er weer op komt.
Kasta: Wat dus inhoudt dat we bij een standaard migratie 4 weken zonder internet zitten terwijl we er dus werkelijk NIETS aan kunnen doen?!
Klantenservice Tele2: We kunnen de 7 dagen respijt eraf halen, maar het zal zelfs tot 23 maart duren
Kasta: Dus KPN kan ongevraagd hun troep er op gooien zodat ik een dikke anderhalve maand zonder internet zit?!
Klantenservice Tele2: Wij kunnen het niet tegenhouden meneer, dan moet u toch echt contact met hen opnemen.

Nou, toen begon het feest.
Contact opgenomen met de klantenservice van KPN.. Na maar liefst 12(!) minuten in de wacht gestaan te hebben, dan toch eindelijk een medewerker van KPN aan de lijn.
Verhaal uitgelegd en meer dan een "Tja, dan moet je het abo bij KPN opzeggen."
Kasta: Maar het staat niet op mijn naam en het hóeft helemaal niet opgezegd te worden. We zijn gerust bereid om het contract gewoon uit te dienen qua betaling.
KPN: Kan niet, je moet opzeggen anders drukken we het signaal er direct weer overheen zodra Tele2 er op zit.
Kasta: . Ik geef nu toch duidelijk aan dat dat niet de bedoeling is .
KPN: Natuurlijk. Maar zolang het onze lijn is plaatsen we het signaal er op!
Kasta: Ongevraagd?
KPN: Yep, dus de contracthouder moet opzeggen en de gehele contractperiode in 1 keer afbetalen en een andere oplossing is er niet.
Kasta: Naja, de contracthouder is best bereid iedere maand netjes haar abonnementsgeld te voldoen, maar in 1 keer haar gehele contractstermijn voldoen is denk ik een beetje teveel van het goede.
KPN: Tja, zal toch echt moeten.
Kasta: Dus we zijn bereid gewoon te betalen voor een product zonder het uberhaupt geleverd te willen hebben en dat is niet mogelijk?
KPN: Daar kunnen we niet aan beginnen meneer.

*Zucht* Tot zover de oplossingsbereidheid van KPN nadat ze zelf de boel ongevraagd verneuken.
Bleek trouwens ook nog dat het contract, volgens KPN op naam van de huiseigenaar stond in plaats van de onderbuurvrouw en de helpdeskmedewerker raadde me notabene áán om gewoon nog een keer te bellen en me dan dus als de huiseigenaar voor te doen "om gewoon in zijn naam de boel op te zeggen" .
Nu weet ik dat het voor KPN mogelijk is om de lijn direct weer over te hevelen naar Tele2 zodat ik in ieder geval weer binnen enkele dagen internet heb.
Waar de beste helpdeskmedewerker eerst koppig bleef beweren dat dat niet het geval was, kwam hij daar na even navragen toch op terug en zou hij me doorverbinden met degene die dat voor me kon regelen en dan kon ik het abo vervolgens opzeggen.

Oftewel, ik werd doorverbonden.. En na wederom een eeuw in de wacht kreeg ik een jongedame aan de lijn die kennelijk haar ervaring met klantvriendelijkheid had opgedaan bij een kippenplukbedrijf ofzo.
Kasta: *begint verhaal*
KPN: Eerst postcode en huisnummer meneer!
Kasta: *postcode geef* En het huisnummer is éénentwin...
En op dat moment knalde ze me al zonder iets te zeggen in de wacht...
En dat duurde 1 minuut, 2 minuten, 5 minuten, 10 minuten... Totdat ze op een gegeven moment gewoon de verbinding verbrak!
Zit je goddomme een uur á 10 cent per minuut aan de lijn, hangen ze gewoon op! .

Je bent echter geheel afhankelijk van die lui, dus met pijn in de vingers maar weer terugbellen.
En ja, na wederom een klein kwartier in de wacht kreeg ik dan toch iemand aan de lijn.
Kasta: *Verhaal uitlegt* ...En toen zou ik dus doorverbonden worden met een afdeling die m'n lijn weer zou kunnen herstellen.
KPN: Dat kan niet .
Kasta: .... Euuuh... Nou, dat zou die beste jongeman toch echt voor me doen.
KPN: Onmogelijk!
Kasta: Dus je collega zat me voor te liegen .
KPN: Geen idee meneer, maar ik kan u in ieder geval niet verder helpen.
Kasta: Nou, verbind me dan maar door met de afdeling die het wel kan .

*En poef* ...daar stond ik al weer in de wacht...
Na voor de 3e keer mijn verhaal gedaan te hebben, vertelde de jongeman me met een behoorlijk Belgisch accent dat ook hij niets voor me kon doen.
Kasta: Maar jij was toch de afdeling die me juist wél verder kon helpen .
KPN: Meneer, u hoort aan m'n accent waarschijnlijk al wel dat ik vanuit België bel, uw probleem is dus "te ver weg voor me"
Kasta: *sigh* Kun je me even naar de juiste afdeling doorverbinden dan?
KPN: Nee meneer, dat kan ik helaas niet.
Kasta: Huh? Hoezo dat niet dan?
KPN: Ik kan u simpelweg naar niemand doorverbinden.
Kasta: Iedereen kan naar jou doorverbinden, maar jij naar niemand?
KPN: Correct meneer.
Kasta: Dan moet u toch echt even terugbellen meneer.

Hij beweerde trouwens op zijn beurt dat het contract wel dégelijk op naam van de onderbuurvrouw stond .

Anyway, maar weer eens terugbellen.
En na uiteraard weer het standaard kwartier in de wacht en wederom m'n verhaal gedaan te hebben, het volgende relaas.
KPN: Ja meneer, u moet opzeggen!
Kasta: Dat idee kreeg ik al, is ook geen probleem, maar ik wil gewoon m'n internetverbinding terug.
KPN: Dan moet toch echt de contracthouder bellen meneer, bent u *naam van de huiseigenaar*
En, tegen het advies van de klantenservicemedewerker van enkele uren geleden in, besloot ik toch maar eerlijk te zijn.
Kasta: Nee, ik ben de heer Blokhuis.
KPN: Dan kan ik niets voor u betekenen meneer.
Kasta: Wacht even hoor... Jullie kapen, ongevraagd en zonder ook maar énige aanleiding mijn complete verbinding en dan willen jullie me niet eens verder helpen.
KPN: In dit geval niet nee.

Na enigszins onderhandelingen besloot hij me echter tóch door te verbinden.
Kasta: Toch niet toevallig weer met België hé?
KPN: Inderdaad meneer.
Kasta: Euuh, die had ik net al aan de lijn en die zeiden niets voor me te kunnen doen.
KPN: Dat is de enige afdeling die wél iets voor u kan doen.
Kasta: Okay, doe maar dan .

Bleek ik dus tóch weer bij dezelfde afdeling uit te komen en ook híj gaf aan "te ver weg te zitten", maar hij zou me wel even doorverbinden met een andere Belgische afdeling die wél dichtbij genoeg zat.
Kasta: Ah, dus je kunt gewoon doorverbinden begrijp ik?
KPN: Tuurlijk meneer, anders zou het wel heel lastig worden hé!
Kasta: .

En wederom een Belgische meneer aan de lijn, dus ook wederom mijn uitleg.
KPN: Meneer, sorry voor mijn taalgebruik maar Sodeju, da's een allemachtige shitzooi.
Kasta: Dat idee had ik al, dus doe me een plezier en zeg dat jij er wel wat mee kunt.
KPN: Helaas niet meneer.
Kasta: Oh, for fucks sake... En nu?
KPN: Dan kunt u het beste even met een andere afdeling contact opnemen meneer.
Kasta: Kun je me misschien direct even doorverbinden anders?
KPN: Nee meneer, zij hebben daar geen telefoon.
Kasta: Wtf? En kun jij niet even een intern bericht doorsturen dan?
KPN: Nee. Niemand kan contact met hen opnemen. Ik raad u aan om uw gehele verhaal per aangetekende brief te doen.
Kasta: Ah come on, gezien mijn ervaringen van vandaag duurt het wéken voordat mijn brief uberhaupt in behandeling wordt genomen.
KPN: Die kans is inderdaad vrij groot meneer.
Kasta: Heb je geen emailadres ofzo, dat scheelt in ieder geval een paar dagen.
KPN: Oeh, dat is inderdaad een idee, moet ik het even in mijn documentatie opzoeken meneer!

En de hemel ging open en een licht scheen op me neer! Eindelijk iets waar ik wat aan heb!
Althans, die illusie had ik op dat moment nog .

KPN: Dat is klachten@hetnet.nl meneer
Kasta: Que? Dat is gewoon jullie standaard klachten-adres.
KPN: Inderdaad meneer.
Kasta: En hoelang duurt het daar dan voordat ze mijn email in behandeling nemen?!
KPN: U zult toch sowieso op een week of 4 moeten rekenen.

Oftewel; zíj kapen ongevraagd onze telefoonlijn en na 1,5 tot 2 uur bellen, tig keer doorverbonden te zijn, ook tig keer opgehangen te zijn... En dan word ik afgescheept met een klachtenadres die ook gewoon op de website staat en daar doen ze er 4(!) weken over om een mailtje te beantwoorden.

Tele2 trouwens diezelfde dag ook even gebeld.. Korte uitleg, waarna de belofte om terug te bellen volgde.
En direct vanochtend werd ik al teruggebeld. Ze erkenden het probleem en zouden alles doen om het op te lossen. Mijn internetverbinding opnieuw opleveren zou maximaal 3 weken duren, maar ze zou haar best doen om het eerder te realiseren.
Oftewel; KPN heeft er 4 weken voor nodig om uberhaupt het probleem in behandeling te nemen, terwijl Tele2 een week minder de tijd heeft om een gehele verbinding op te leveren!
Het ironische van het gehele verhaal is, dat Tele2 daarbij wel personeel van KPN dient aan te sturen.
Iets wat Tele2 kennelijk makkelijker kan dan KPN zélf.

Echt serieus, wat een incompetente bende daar... Eerst de lijn ongevraagd kapen en dan niet eens mee wíllen werken aan een oplossing.
Of, zoals de jongedame van Tele2 al treffend zei: "KPN is simpelweg te arrogant om mee te werken aan een oplossing, dus bereid u maar voor op de nodige problemen bij hen."

Ziet iemand anders nog een oplossing naast het aanvragen van KPN faillissement?
I was an atheist until I realized I was God
pi_66116123
En wat nu? Een kickje KLB?
pi_66116231
Raar dat je een probleem hebt met KPN, maar dat je mailen naar Het Net.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:02:39 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66116275
Dien een klacht in bij OPTA.

Want met KPN en HetNet kom je toch niet verder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66116282
quote:
Ziet iemand anders nog een oplossing naast het aanvragen van KPN faillissement?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:07:20 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66116374
KPN, praat me niet van de shit die ik had toen ze Tiscali overnamen (waar ik ook niet om gevraagd had)

Meest trouble free optie lijkt me het nemen van Tele2 op het tweede aderpaar
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 16 februari 2009 @ 13:08:49 #7
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_66116411
Heb me helemaal kapot gelachen, wat een verhaal
Frysk bloed tsjoch op!
  maandag 16 februari 2009 @ 13:13:59 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66116557
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef plusminus het volgende:
Raar dat je een probleem hebt met KPN, maar dat je mailen naar Het Net.
Het Net is van KPN. En Kasta, laat Tele2 het maar doen, hier kom je niet verder mee. Je moet gewoon een keer geluk hebben maar die kans is nihil.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Forum Admin maandag 16 februari 2009 @ 13:27:03 #9
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_66116935
Een heel herkenbaar verhaal.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt toen ik in relatief korte tijd een paar keer verhuisd ben. Die callcenters maken je inderdaad hor en dol. Bij mij ook meerdere keren "spontaan" verbroken verbindingen met z'n callcenter en inderdaad, doorverbinden was niet mogelijk. Ik heb van ellende de hele KPN santekraam opgezegd en heb kabel internet en telefonie genomen.
pi_66116946
Ik heb gewerkt voor KPN.

En inderdaad, het is er een klotebende. KPN heeft de mond vol van servicegerichtheid en dergelijke, maar persoonljik vind ik dat ze helemaal niet servicegericht zijn. Het zijn holle woorden voor dat bedrijf. Niets meer dan kreten. Dat kan ook niet met een leger van ambtenaren, die na 25 jaar vastgeroest te zijn geweest ineens service moeten gaan verlenen. KPN wil maar een ding, en dat is zoveel mogelijk geld incasseren en zo weinig mogelijk kosten hebben.

Je moet NIET naar de standaard klachtenadressen mailen, maar naar een van de directeuren. Die sturen dan vervolgens mensen onder hen aan met het bericht "in orde maken". En dan, dan wordt er wel voor je gerend. Dan is er ineens wel een heleboel mogelijk. Voornaam.Achternaam@kpn.com. En anders naar Scheepbouwer op het Maanplein 55 Den Haag. Succes.

Blij dat ik op 1 maart in een nieuwe baan begin.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:31:41 #11
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_66117094
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:08 schreef iFries het volgende:
Heb me helemaal kapot gelachen, wat een verhaal
Dat is heel leuk voor je. Ontopic reageren, anders maar niet.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:53:01 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66117714
Is de kabel wellicht een optie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66119388
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:53 schreef Megumi het volgende:
Is de kabel wellicht een optie?
Tuurlijk. Aan elke kabel een servicedesk medewerker, dan komen we een heel eind.
pi_66127533
Je zal dit vast wel weten, maar KPN mag de lijn niet eens gijzelen. Jij (huiseigenaar/buurvrouw) betaalt gewoon voor de oude lijn tot eind contract en hebt een nieuw signaal van Tele2 aangevraagd. Het lijkt een beetje op omgekeerde slamming van KPN. Zij dienen de lijn vrij te geven nadat een provider het signaal op de lijn wil zetten.
Maar goed, daar heb je geen ene fuck aan. Regeltjes geven nog geen signaal.
Je zou je vertrouwen bij Tele2 neer moeten leggen en vragen of de nieuwe aanmelding snel willen doorvoeren zonder bedenkperiode etc. Maar die kennis heb je zelf al in huis.
Ik zou de gasten van KPN trouwens kapot faxen en mailen. Onlangs een akkefietje gehad met KPN HetNet en ben gewoon flink aan het faxen geslagen. Binnen een week had ik antwoord, maar een week zonder internet is lang zat.
pi_66129079
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:07 schreef eleusis het volgende:
KPN, praat me niet van de shit die ik had toen ze Tiscali overnamen (waar ik ook niet om gevraagd had)
Klopt! In plaats van alles een op een over te nemen, moest alles gesplitst worden en in KPN producten opnieuw aan de klant aangeboden worden. Er is geen een stap in dat project niet fout gegaan.
pi_66129175
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Ik zou de gasten van KPN trouwens kapot faxen en mailen. Onlangs een akkefietje gehad met KPN HetNet en ben gewoon flink aan het faxen geslagen. Binnen een week had ik antwoord, maar een week zonder internet is lang zat.
Niet nodig en het kan sneller. Een mailtje naar een van de directeuren (voornaam.achternaam@kpn.com) en er wordt een heel circus in werking gezet. Dan kan er ineens wel alles, wat eerst niet kon.
pi_66129286
pi_66132308
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:03 schreef Dirkh het volgende:
Je zal dit vast wel weten, maar KPN mag de lijn niet eens gijzelen.
Dat weet ik inderdaad, dat weten vrijwel alle medewerkers die ik tot nu toe heb gesproken ook wel.
"Maar daar kunnen wij verder ook niets aan doen meneer."

Nee natuurlijk... JOUW werkgever kaapt mijn lijn. JIJ werkt bij de klantenservice van dat bedrijf. JIJ zou het probleem dus op moeten lossen.
Maar nee, iedereen ontkent er IETS aan te kunnen doen.
Lijkt wel een sociale werkplaats daar waar het de voornaamste taak is om door te verbinden, naar andere afdelingen te wijzen en lulkoek te verkondigen.
pi_66134120
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef kastanova het volgende:

[..]

Lijkt wel een sociale werkplaats daar waar het de voornaamste taak is om door te verbinden, naar andere afdelingen te wijzen en lulkoek te verkondigen.
Dat beeld klopt aardig. Ik heb gezien wat voor mensen daar werken, en voornamelijk op de klantenservice particulier werken echt bijna alleen maar domme huppelkutjes met het analytisch vermogen van een gebakken ei. Maar ja, wat wil je als je mensen voor een paar euro per uur inhuurt bij uitzendbureau's en te gierig bent om ze fatsoenlijk in te werken omdat ze toch zo weer weg zijn.

KPN.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66134608
Tip: Ga de volgende keer met je problemen of aanvragen naar een KPN Business dealer.

Op zichzelf staand bedrijf, waarschijnlijk klein = makkelijker communiceren. Zij doen het bellen met KPN en alle rompslomp daar om heen voor jou.

opgelost slotje.
Hoi mam..
pi_66151685
Knal trouwens maar richting WGR, die kant gaat het immers toch op nu...
  Forum Admin dinsdag 17 februari 2009 @ 10:56:19 #22
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_66151791
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef Gallorini het volgende:
Tip: Ga de volgende keer met je problemen of aanvragen naar een KPN Business dealer.

Op zichzelf staand bedrijf, waarschijnlijk klein = makkelijker communiceren. Zij doen het bellen met KPN en alle rompslomp daar om heen voor jou.

opgelost slotje.
Net of een business dealer op een probleem met iemand z'n adsllijn thuis zit te wachten
Ze zien je aankomen Het zijn geen filantropen hoor!
pi_66155037
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:50 schreef Gallorini het volgende:
Die gaan verdwijnen. Het worden allemaal "KPN winkels"
pi_66196202
En weer een update:

Zojuist een brief van Tele2 ontvangen dat mijn verbinding pas de 25e(!!!) Maart opgeleverd wordt.

Oftewel: 1,5 maand(!) nadat bekend is geworden dat KPN de lijn heeft gekaapt.
1,5 maand zonder internet omdat KPN in al haar arrogantie de lijn gekaapt heeft en weigert om de zooi die ze veroorzaakt hebben ongedaan te maken .
pi_66196687
Maar gewoon je KPN modempje terughangen en dan maar met 1.5mb internetten is geen optie?
pi_66196894
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:55 schreef Khadgar het volgende:
Maar gewoon je KPN modempje terughangen en dan maar met 1.5mb internetten is geen optie?
Dan zou ik eerst ook nog een wireless router moet kopen en daar op aansluiten.
En dan moet ik een 1.5 Mb verbinding delen met 3 personen.

Ik internet nu met m'n telefoon als modem, die haalt zo'n 120kb, dus dat zal naar alle waarschijnlijkheid nog sneller zijn én dan hoef ik geen router te kopen.

Op zich red ik mezelf dus wel, maar ik vind het simpelweg te belachelijk voor woorden dat KPN ongevraagd mijn verbinding kaapt en dan echt geen énkele medewerking wenst te verlenen om het probleem ook weer op te lossen.
pi_66219055
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef kastanova het volgende:
En weer een update:

Zojuist een brief van Tele2 ontvangen dat mijn verbinding pas de 25e(!!!) Maart opgeleverd wordt.

1,5 maand zonder internet omdat KPN in al haar arrogantie de lijn gekaapt heeft en weigert om de zooi die ze veroorzaakt hebben ongedaan te maken .
Doe nou gewoon wat ik je gezegd heb en mail direct naar een van de directeuren. Grote kans dat je de dag erna al met duizendeneen excuses wordt teruggebeld door een persoon die wel deskundig is en het binnen een week opgelost wordt.
pi_66220479
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:56 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Net of een business dealer op een probleem met iemand z'n adsllijn thuis zit te wachten
Ze zien je aankomen Het zijn geen filantropen hoor!
Als je maar betaalt

Tevens had je dan geen consumenten adsllijn gehad, maar gewoon degelijk zakelijk adsl. Als je zoiets vanaf aanvraag tot oplevering door een BD laat regelen is er geen vuiltje aan de lucht.
Hoi mam..
pi_66220825
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:25 schreef hara_kiwi het volgende:

[..]

Doe nou gewoon wat ik je gezegd heb en mail direct naar een van de directeuren. Grote kans dat je de dag erna al met duizendeneen excuses wordt teruggebeld door een persoon die wel deskundig is en het binnen een week opgelost wordt.
Zo, dit zijn de adressen die ik kon bedenken:
ed.vermeulen@kpn.com;albert.balvers@kpn.com;boukje.Bugels-Gabreels@kpn.com;Gerard.Overmars@kpn.com;boukje.Bugels-Gabreels@hetnet.nl;bert.van.dam@kpn.com;Jacob.middeldorp@kpn.com;marco.visser@kpn.com

En direct ook maar even de mail gestuurd:
quote:
Beste heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik Tele2 aangevraagd waar op dat moment nog een KPN verbinding (HetNet) op zat.
De oplevering ging geheel goed en ik heb zowaar enige tijd van m'n goedkopere en snellere Tele2 abonnement mogen genieten.
Totdat plotseling bleek dat de verbinding niet meer bleek te werken.
Na een gesprek met Tele2 bleek KPN / HetNet de lijn (ongevraagd) gekaapt te hebben.
Maar liefst 1,5 uur tig keer bellen later, waarbij de lijn onder andere door de klantenservicemedewerker verbroken werd, ik meerdere keren doorverbonden werd door naar een afdeling die niets voor me kon betekenen, etc. etc.
Uiteindelijk, na voor een kapitaal aan de lijn gehangen te hebben en meerdere keren opnieuw het verhaal uitgelegd te hebben bleek men me simpelweg niet te kúnnen helpen.
De enige optie was een aangetekende brief of desnoods een email naar het standaard klachten-emailadres waarna het, en ik citeer, "Nog wel minimaal 4 weken zou duren voordat het uberhaupt in behandeling genomen zou worden."
Niet dat de medewerker er dan ook maar énige vertrouwen dat het vervolgens wél opgelost zou worden, maar meer opties waren er niet.

Nu vraag ik u; is het normaal voor uw bedrijf om ongevraagd een lijn te kapen waardoor een voormalig trouwe klant 1,5 maand zonder internet-verbinding komt te zitten.
En dat deze, zelf naar een oplossing zoekende, simpelweg niet geholpen wordt door datzelfde bedrijf?

Ik kan u melden dat ik het een ronduit schandelijke gang van zaken vind en hoop dan ook dat ú me wel verder wilt/kunt helpen.
Zo niet, dan ben ik helaas genoodzaakt een oplossing via de consumentenbond te zoeken en/of de publiciteit te zoeken.

Voor verdere informatie en een aanvullende sfeerimpressie zou ik u willen verwijzen naar: KPN: Grootste provider én meest incompetente bedrijf te NL

M.v.g.

Martin Blokhuis
************ 21
************ Nijmegen
Telefoonnr. ************
Ben benieuwd of hier iets uit komt .
pi_66222115
En dan vond ik Telenet hier in België al schandalig, mening maar even bijschroeven
graag verwijderen
pi_66222354
Prachtig verhaal, ik heb nog net niet gehuild maar wel hard op gelachen. Prachtig.

Soortgelijks had ik aan de hand bij @home (toen). Na anderhalf uur, wachten, drie telefoontjes en 2 keer dat er opgehangen werd van hun kant kreeg ik ineens een bandje te horen na 3 keer doorverbonden te zijn "blablabla te druk kunnen u niet helpen bla verbinding wordt nu verbroken...
Moi ah nee niet alweer houd je bek kankerhoer
bandje: pardon?!
moi
tuut tuut tuut

pi_66222402
Hier kan ik over meepraten, al is het bij Ziggo niet veel meer soeps tegenwoordig.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:32:50 #33
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_66222671
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:27 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik heb van ellende de hele KPN santekraam opgezegd en heb kabel internet en telefonie genomen.
Dat heb ik een tijd terug ook gedaan. Ik werd helemaal gestoord van de ellende die ze me bezorgden en van het feit dat er werkelijk niemand was die me kon of wilde helpen. Mensen klaagden veel over UPC, maar ik vind ze een geschenk uit de hemel.

Overigens moet ik op mijn werkplek nu ook internet hebben. Kabel is niet mogelijk, dus maar weer in zee met HetNet... Benieuwd wat dat wordt...
pi_66225516
Zo! Dat ging vlot!

Zojuist stipt om 9:00 gebeld .

KPN: Met KPN, ik heb uw case in behandeling, met hoeveel bewoners zit u in de betreffende woning?
Kasta: 3, waarvan het KPN abo op naam van mevrouw *naam onderbuurvrouw* staat.
KPN: Okay, weet ik voorlopig genoeg.
Kasta: Euh, en nu, bellen jullie mij terug?
KPN: Doen we!

Oftewel, zelden zo'n kort gesprek meegemaakt, maar zowaar hoop op een oplossing.
En aangezien de betreffende medewerker waarschijnlijk ook gewoon meeleest: Succes Tim! (als ik het goed verstond tenminste)
pi_66225824
Wahahahaha...fantastisch om te lezen dat die tip dus echt geholpen heeft!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:25:42 #36
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_66226024
Indd! Dat gaan we dus onthouden
Frysk bloed tsjoch op!
pi_66228511
Kennelijk zijn ze er nu ook daadwerkelijk non-stop mee bezig: Zojuist weer een telefoontje waaruit bleek dat ze de naam van de abonnementhouder (mijn vriendin) inmiddels ook al achterhaald hebben.
pi_66230052
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
Wahahahaha...fantastisch om te lezen dat die tip dus echt geholpen heeft!
Nee, das niet fantastisch maar te triest voor woorden. Kennelijk moet je allemaal rare bokkesprongen maken bij de KPN (of welke provider dan ook, dit is niet eens heel uitzonderlijk) om een beetje service te krijgen. Op de normale manier kunnen/willen ze je niet helpen maar als je random wat lui gaat mailen kan ineens alles. Met wat voor serviceproviders hebben we in godsnaam te maken?
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:30:57 #39
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66230401
Allemaal ellende die ISP's
pi_66230975
schaamteloze tvp
pi_66233198
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 13:41 schreef kastanova het volgende:
En weer een update:

laat ze daar bij tele2 maar eens een WSD inschieten, binnen een dag of 5 maximaal heb jij weer internet my man
pi_66233324
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:41 schreef larzzzman het volgende:

[..]

laat ze daar bij tele2 maar eens een WSD inschieten, binnen een dag of 5 maximaal heb jij weer internet my man
Yeah, I know, maar ze bij Tele2 ook daadwerkelijk zover krijgen is het probleem.
De gehele VIP-afdeling is kennelijk opgeheven sinds de verhuizing naar Transcom, dus verder dan de 2e lijn kom je kennelijk niet meer... En WSD zei die mensen verdomd weinig, laat staan dat ze weten hoe ze hem inschieten .

En ach ja, dan had KPN waarschijnlijk de lijn even later toch wel weer gekaapt .
pi_66233842
KPN is echt droevig qua klantenservice. Ik moest wat lijnen omgezet hebben in een patchkast. Daar snap ik geen klote van, en daar wil ik ook geen klote van snappen. Ik heb werkelijk waar 3,5 aan de telefoon gezeten in de wacht omdat met onderling niet kon kortsluiten of dit nu een storing was, een nieuwe aanleg of voor de afdeling Vox Novo. Met heeft het iig gepresteerd om na 3,5 uur nog geen monteurs afspraak te maken om wat draadjes betaald om te hangen.

Zelfs UPC is niet zo droevig slecht.
pi_66236155
Godsetering... Blijkt nu dat de onderbuurvrouw telkens nieuwe abonnementen bij KPN blijft aanvragen.

Kasta: Buurvrouw, zullen we op Tele2 overstappen, is goedkoper en sneller!
Buurvrouw: Helemaal top! Gaan we doen!

Ben notabene nog bij dat mens geweest om de KPN modem voor de Tele2 modem om te wisselen.
Onderbuurvrouw: Oeh, het is inderdaad veel sneller! En dat draadloze is ook ideaal!

Tijdens de storing:
Buurvrouw: Wat is er aan de hand?!
Kasta: KPN schijnt de lijn overgenomen te hebben... U heeft toch geen verkeerde dingen gezegd bij KPN hé?
Buurvrouw: Nee hoor, maar ik wil m'n internet terug!
Kasta: Moet ik even achter KPN aan bellen, u hoort zo snel mogelijk meer.
Buurvrouw: Ik heb altijd al problemen met KPN gehad, ik zou blij zijn als ik er vanaf ben.

Bleek KPN dus te beweren dat de buurvrouw een nieuwe aanvraag ingediend te hebben.
Kasta: Buurvrouw, ik begreep dat u een nieuwe KPN aanvraag in had gediend?!
Buurvrouw: Huh?! Nee! Ik had alleen geinformeerd hoe het met m'n abonnement zat!? Tele2 bevalt me uitstekend.

Schijnt ze dus vanochtend keihard beweerd te hebben tegen de jongeman die de zooi op zou lossen, dat ze niet alleen weer gewoon een KPN wil, maar ook nog eens een upgrade aan het einde van het contract.

Kan ik vanavond weer bij haar langs om uit te zoeken of ze het uberhaupt wel begrijpt, KPN de feiten enigszins verdraaid of dat zij dementerend is...

Oh, beste KPN medewerker (Jean-Paul), zou je het 06-nummer dat je me gaf nog even naar martinbl@home.nl willen mailen, een overijverige schoonmaker sloot m'n systeem af.
pi_66237199

Woon je in een verzorgingstehuis?
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:31:23 #46
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66237746
Triest Koop dan 'n huis oid
pi_66238143
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:05 schreef kastanova het volgende:
Zo! Dat ging vlot!

Zojuist stipt om 9:00 gebeld .

KPN: Met KPN, ik heb uw case in behandeling, met hoeveel bewoners zit u in de betreffende woning?
Kasta: 3, waarvan het KPN abo op naam van mevrouw *naam onderbuurvrouw* staat.
KPN: Okay, weet ik voorlopig genoeg.
Kasta: Euh, en nu, bellen jullie mij terug?
KPN: Doen we!

Oftewel, zelden zo'n kort gesprek meegemaakt, maar zowaar hoop op een oplossing.
En aangezien de betreffende medewerker waarschijnlijk ook gewoon meeleest: Succes Tim! (als ik het goed verstond tenminste)
Zo gaat dat De directeuren willen echt wel dat je geholpen wordt, en sturen een simpele opdracht naar beneden met de melding "probleem NU oplossen en klant naar TEVREDENHEID helpen", hetgeen vaak genoeg is om het balletje te laten rollen zoals het eigenlijk hoort. Triest dat het zo moet eigenlijk, omdat je via de reguliere kanalen niet geholpen wordt.

Dat krijg je ook met die ingehuurde callcenters waarin je zonder fatsoenlijke training meteen achter de telefoon wordt gezet en waar de mensen nog sneller weglopen dan dat ze er binnen komen. Het mag toch allemaal niets meer kosten? Service kost nu eenmaal geld, maar dat willen ze niet horen daar.
pi_66238273
Duidelijk dus. Het probleem dat jij toeschreef aan KPN is dus eigenlijk de schuld van je buurvrouw.
pi_66241281
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:45 schreef HenkieVdV het volgende:
Duidelijk dus. Het probleem dat jij toeschreef aan KPN is dus eigenlijk de schuld van je buurvrouw.
Het feit dat ik 1,5 uur heb moeten bellen zonder enige reet verder te komen en daarbij tig keer verkeerd doorverbonden en opgehangen werd is natuurlijk wél gewoon aan KPN toe te schrijven.
pi_66241673
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Het feit dat ik 1,5 uur heb moeten bellen zonder enige reet verder te komen en daarbij tig keer verkeerd doorverbonden en opgehangen werd is natuurlijk wél gewoon aan KPN toe te schrijven.
Klopt zeer zeker, maar dat lijkt jou niet te maken hebben met de onduidelijkheid die je buurvouw gecrëeerd heeft?
pi_66242910
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Klopt zeer zeker, maar dat lijkt jou niet te maken hebben met de onduidelijkheid die je buurvouw gecrëeerd heeft?
Ik heb zelf de procedures voor ISP's geschreven en een procedures die meldt "Hang de klant op wanneer je er niet uit komt", "Verbind de klant door met een onlogische afdeling die er niets mee kan" of "Wimpel de klant af met een emailadres waar pas na 4 weken op gereageerd wordt" ben ik nog niet tegengekomen.
  donderdag 19 februari 2009 @ 17:10:13 #52
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66243939
Ze hadden toch ook wel kunnen zien dat er weer een nieuwe service door de klant is aangevraagd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:07:10 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66245853
Vraag kabel aan vaak binnen een dag aangesloten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_66246197
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:03 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Jouw buurvrouw heeft de boel lopen verstieren terwijl jij meldt dat het abonnement van de buurvrouw is opgezegd. Twee verschillende informatiestromen waar de gemiddelde heldeskmedewerker geen inzicht in heeft, maar wat jij feitelijk wel had moeten weten. Dat het dan maar opgelost moet worden door een ander (KPN) is natuurlijk belachelijk, de houder van het abonnement is dit hele gedoe begonnen, heeft verschillende informatie gegeven, opzeggen, verlengen en maar hoofdschuddend toekijken hoe jij de boel probeert op te lossen met een schijnbaar onwelwillende KPN, terwijl zij iedere keer afwijkende informatie krijgen.
pi_66246452
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:11 schreef opgebaarde het volgende:
Prachtig verhaal, ik heb nog net niet gehuild maar wel hard op gelachen. Prachtig.

Soortgelijks had ik aan de hand bij @home (toen). Na anderhalf uur, wachten, drie telefoontjes en 2 keer dat er opgehangen werd van hun kant kreeg ik ineens een bandje te horen na 3 keer doorverbonden te zijn "blablabla te druk kunnen u niet helpen bla verbinding wordt nu verbroken...
Moi ah nee niet alweer houd je bek kankerhoer
bandje: pardon?!
moi
tuut tuut tuut

Heb zelf nog nooit een aanvaring met kpn gehad (alles liep gewoon perfect) maar een oom van mij wel en die heeft toen ook gewoon scheepbouwer gemailed en binnen een dag was alles geregeld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66256473
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:17 schreef Dirkh het volgende:
Nee natuurlijk niet. Jouw buurvrouw heeft de boel lopen verstieren terwijl jij meldt dat het abonnement van de buurvrouw is opgezegd. Twee verschillende informatiestromen waar de gemiddelde heldeskmedewerker geen inzicht in heeft, maar wat jij feitelijk wel had moeten weten. Dat het dan maar opgelost moet worden door een ander (KPN) is natuurlijk belachelijk, de houder van het abonnement is dit hele gedoe begonnen, heeft verschillende informatie gegeven, opzeggen, verlengen en maar hoofdschuddend toekijken hoe jij de boel probeert op te lossen met een schijnbaar onwelwillende KPN, terwijl zij iedere keer afwijkende informatie krijgen.
Tja, die buurvrouw blijkt dus echt volkomen kansloos te zijn en heeft tot gisteren bij iedere conversatie iets compleet anders beweerd...
M'n vriendin is er naartoe gegaan om nu toch eens te achterhalen hoe het nu werkelijk zat.
Buurvrouw: Ja, ik vond het allemaal zo ingewikkeld! Met al die rekening en verbindingen enzo
Vriendin: Maar waarom zeg je dan telkens dat je gewoon de Tele2 verbinding wilt en geen KPN?!
Buurvrouw: Maar ik vond het allemaal zoveel gedoe!
Vriendin: Het wás goed zoals het was! Het gehele huis hád internet! Welk gedoe dan in godsnaam?!
Buurvrouw: Ik wil hier eigenlijk niet langer over praten want volgens mij heb ik een griepje .
Vriendin: En wij hebben 1,5 maand geen internet omdat jij iedere keer aan iedereen een ander verhaal verteld! WIL je uberhaupt meewerken aan een oplossing zodat ook wij weer internet hebben.
Buurvrouw: Nee, ik vind het allemaal veel teveel gedoe .
Vriendin: Maar je weet dat we gewoon een gedeelde telefoonverbinding voor het gehele huis hebben en niet alleen voor jou?!
Buurvrouw: Ja, maar jij bent veel te luidruchtig tijdens de seks! Dus houd ook maar eens rekening met mij.

Like. What. The. Fuck.... Dat zei ze dus echt serieus . Simpelweg te kansloos voor woorden.
Naja, toen sloegen de stoppen door bij m'n vriendin en werd het gesprek afgesloten met een gezellige woordenwisseling.

Echt, ik had moeten weten dat het een kansloos mens is zodra ze over het luidruchtig doorspoelen van de toilet begon.

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 19-02-2009 22:35:51 ]
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:03:01 #57
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_66258574
Tja die buurvrouw is natuurlijk gaar maar goed, als de communicatie helpdesk-IT kut is dan heb jij daar als klant geen boodschap aan, en als de communicatie buurvrouw-techneut bij jullie niet goed zit dan kan KPN daar ook weinig mee

Hoe dan ook. Waarom niet lekker een abo-tje op de tweede lijn? Ik snap sowieso niet echt dat in deze tijden mensen dat soort dingen delen, voor die twee tientjes in de maand hoef je het toch niet zo moeilijk te doen...
pi_66258705
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:03 schreef eleusis het volgende:
Tja die buurvrouw is natuurlijk gaar maar goed, als de communicatie helpdesk-IT kut is dan heb jij daar als klant geen boodschap aan, en als de communicatie buurvrouw-techneut bij jullie niet goed zit dan kan KPN daar ook weinig mee

Hoe dan ook. Waarom niet lekker een abo-tje op de tweede lijn? Ik snap sowieso niet echt dat in deze tijden mensen dat soort dingen delen, voor die twee tientjes in de maand hoef je het toch niet zo moeilijk te doen...
Het is niet altijd zo dat het tweede aderpaar vrij is. Als er geen ruimte is in de wijkcentrale, dan heb je ook weinig keus.
Maar je hebt wel een beetje gelijk, als de mogelijkheid er is om het tweede aderpaar te gebruiken, dan is het voor die paar tientjes nog wel aantrekkelijk.
pi_66258779
Kabel nemen, problem solved. Geen lijntje nodig, wel internet
pi_66259108
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:07 schreef Earry het volgende:
Kabel nemen, problem solved. GeenAnder lijntje nodig, wel internet
pi_66259964
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:07 schreef Earry het volgende:
Kabel nemen, problem solved. Geen lijntje nodig, wel internet
Kabel komt ook op de begane vloer binnen. Bij de onderbuurvrouw dus.
De onderbuurvrouw die er geen reet van snapt, alles verneukt en geen enkele medewerking verleent dus.

Morgen maar weer eens met Tele2 bellen aangezien de huisbaas beweert dat er boven een apart ISRA-punt zou zijn. Lijkt me sterk, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Of heeft iemand hier toevallig toegang tot KPN Wholesale?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:13:34 #62
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_66265074
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef kastanova het volgende:

[..]

Kabel komt ook op de begane vloer binnen. Bij de onderbuurvrouw dus.
De onderbuurvrouw die er geen reet van snapt, alles verneukt en geen enkele medewerking verleent dus.

Morgen maar weer eens met Tele2 bellen aangezien de huisbaas beweert dat er boven een apart ISRA-punt zou zijn. Lijkt me sterk, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Of heeft iemand hier toevallig toegang tot KPN Wholesale?
Hoe zit het dan met je TV? Of loopt dat niet via de kabel?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 08:19:27 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66265144
Anticlimax, Kasta...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66271691
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:19 schreef Duvel het volgende:
Anticlimax, Kasta...
Niet als je morgen op de Frontpage leest dat een 54-jarige vrouw dood aangetroffen is met een KPN-modem in haar hersenpan.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:30:46 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66272801
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:00 schreef kastanova het volgende:

[..]

Niet als je morgen op de Frontpage leest dat een 54-jarige vrouw dood aangetroffen is met een KPN-modem in haar hersenpan.
't Is in elk geval weer eens wat anders dan het zoveelste dagboek van een gefrustreerde FOK!ker.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66273204
Vraag bij kpn een tweede lijn aan met belbudget en je eigen adsl en laat die buuf stikken
of neem een hsdpa stick in de tussentijd ..
dag
pi_66285002
Mijn baantje, wat zeggen jullie nou allemaal

Maar tot Wholesale heb ik geen toegang.
Whoop whoop, politie.
pi_66288318
Haha wij zijn business partner , wij verdienen veel geld aan dit soort kutgeintjes

En dan heb ik tenminste nog een partner telefoonnummer waar ik binnen een paar minuten wordt
geholpen .

Maar dan nog is het vaak super kansloos

En daar moeten bedrijven op rekenen

vandaag is er eindelijk een verhuizing van de lijnen van een bedrijf afgerond het bedrijf verhuist 300 meter naar nieuw pand , en heeft bijna 3 maanden geduurt , tot overmaat van ramp was ie ineens alles kwijt

tot vandaag dan
  zaterdag 21 februari 2009 @ 00:31:13 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66302043
Tja.... toen ik in Nederland woonde heb ik ook allerlei dingen meegemaakt met KPN.

Ik: Wil graag ISDN, want vrouw heeft 2e lijn nodig voor haar eigen zaakje.
KPN: Dat kan! Installatie kan geschieden op deze datums: (datum 1, datum 2, datum 3)
Ik: Doe maar datum 2, dat komt me het beste uit.
KPN: 's ochtends tussen 09:00 en 13:00, of 's middags tussen 13:00 en 17:00?
Ik: Doe maar 's middags.
KPN: (herhaalt de afspraak duidelijk) - Alles geregeld!

Staat KPN opeens voor de deur op niet genoemde datum 4, en ook nog eens 's ochtends. Zit ik in Amersfoort, een uur verderop op het werk, krijg ik een telefoontje op m'n GSM waarom ik niet thuis ben..... Vrouw was ook niet thuis.

Moet de afspraak dus verzet worden. Ik boos naar de KPN gebeld, en afspraak werd verzet naar een week of drie later, want intussen kon dat natuurlijk helemaal niet meer op korte termijn enzo. Affijn, datum 5 dus, en de afspraak was 's middags!

En ja hoor... ik kom *net* op mijn werk aan, belt mijn vrouw op om 09:00: KPN staat voor de deur, en ik moet over 45 minuten weg!

Grmmbl.... dus halsoverkop weer naar huis, en mijn hele dag vernagelt omdat die gasten van KPN zich niet aan afspraken kunnen houden.

Tweede incident:

Telefoon stopt met werken. (Dezelfde ISDN lijn van hierboven trouwens). Geen van de lijnen werkt, kan niet bellen, en als ik middels GSM het huisnummer belde kreeg in in-gesprekstoon. Ik de KPN bellen, en nadat ze eerst bot beweerden dat IK ergens een telefoon van de haak had liggen, zouden ze dan toch een monteur sturen. Dat kon pas over TWEE dagen, dus ik zou mooi twee dagen zonder telefoon zitten.

Mijn vrouw had een eigen zaak, en die rekende dus op een van de telefoonnummers, dus twee dagen zonder zitten was pijnlijk, maar ja.... ik had natuurlijk geen zakelijk abonnement, maar een gewone ISDN lijn, dus ik mocht niet klagen.

Twee dagen later - een vrijdag - komt de monteur om 3 uur 's middags langs. Na in het huis gekeken te hebben reed hij naar de centrale, en zag dat er daar iets mis was met mijn ISDN aansluiting. Helaas had hij niet de autorisatie om te sleutelen aan de bewuste apparatuur, en moest hij wachten op iemand die in een centrale in een naburig dorp aan het werk was. Dit liep op niets uit, want die beste man ging op een gegeven moment naar huis, zette zijn GSM uit, en de monteur kon niets anders zeggen dan "sorry.... maar ik kan niets doen tot Maandag".

Weer twee dagen zonder telefoon dus. Op Maandag kwam de monteur gewoon niet eens opdagen, en toen we om 3 uur eens belden met vraag naar status kregen we te horen dat ons probleem was afgesloten met status opgelost. Na even flink kwaad geworden te zijn verzekerden ze ons dat de volgende dag er toch echt iemand zou komen. En op Dinsdag kwam er iemand langs inderdaad, en die heeft anderhalf uur bij ons op de bank zitten duimen draaien omdat hij moest wachten op de telefoon-centrale-man die toevallig net met lunch was..... Heerlijk efficiënt maar weer, maar uiteindelijk is het dus gelukt om de boel weer werkend te krijgen. Bijna een week zonder telefoon, wat als de KPN wat beter zijn werk had gedaan makkelijk binnen die eerste twee dagen opgelost kon worden.

En als laatste:

Ik ging in 2002 naar de VS verhuizen, dus met plezier zegde ik mijn aansluiting op.

Ik: Wil graag ISDN/Telefoon opzeggen.
KPN: Je bedoeld zeker verhuizen? Nou dat kan, we kunnen je telefoon verhuizen!
Ik: Nee, ik bedoel opzeggen, ik ga namelijk het land verlaten, ik emigreer naar de VS.
KPN: Oh ok.... wacht even, ik weet niet hoe dat moet, ogenblik.
(on-hold muziekje)
KPN: Ben ik weer! Nou dat kan hoor, wanneer wilt u opzeggen?
Ik: (Datum geef.....)
KPN: (klopdieklop tikdietik) Ok, ingevoerd in het systeem.... heb ik alleen nog een adres nodig voor de laatste rekening.
Ik: (Nieuw Amerikaans adres geef....)
KPN: Het MOET een Nederlands adres zijn!
Ik: Welk deel van "Ik ga emigreren" snapte je niet helemaal daarnet?
KPN: Moet echt een Nederlands adres zijn.
Ik: Heb je liever dat ik een willekeurig adres opnoem, of heb je liever dat de rekening ook echt bij me aankomt zodat ik em gewoon via online bankieren kan betalen?
KPN (In herhaling vallend) Moet echt een Nederlands adres zijn, kan er niets aan doen.

Nou ja, na wat gehannes dan maar het adres van mijn ouders opgegeven......

Overigens deden andere bedrijven niet moeilijk, zelfs de gemeente met de lokale belastingen kon ik na laten sturen naar mijn nieuwe adres in de VS, en ook van de kabelprovider kreeg ik netjes de laatste rekening in de VS geleverd. KPN moest weer moeilijk doen.

Ik heb me ook voorgenomen dat als ik ooit weer terug zou komen naar Nederland, NOOIT de KPN te gebruiken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66310415
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 00:31 schreef maartena het volgende:

KPN: (klopdieklop tikdietik) Ok, ingevoerd in het systeem.... heb ik alleen nog een adres nodig voor de laatste rekening.
Ik: (Nieuw Amerikaans adres geef....)
KPN: Het MOET een Nederlands adres zijn!
Ik: Welk deel van "Ik ga emigreren" snapte je niet helemaal daarnet?
KPN: Moet echt een Nederlands adres zijn.
Ik: Heb je liever dat ik een willekeurig adres opnoem, of heb je liever dat de rekening ook echt bij me aankomt zodat ik em gewoon via online bankieren kan betalen?
KPN (In herhaling vallend) Moet echt een Nederlands adres zijn, kan er niets aan doen.

Typerende manier van redeneren en van met je klanten omgaan voor zo'n bureaucratische organisatie. Handelen vanuit 'het systeem' en vanuit procedures in plaats van zelf na te denken.
pi_66313474
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 12:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Typerende manier van redeneren en van met je klanten omgaan voor zo'n bureaucratische organisatie. Handelen vanuit 'het systeem' en vanuit procedures in plaats van zelf na te denken.
Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
pi_66313688
:d. nice.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 21 februari 2009 @ 17:36:43 #73
39237 crew  H_T
2733
pi_66318783
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Nee drol, waarschijnlijk kan je in dat systeem alleen Nederlandse adressen invoeren. Nadenken is lastig hè.
En dat ze het systeem er dan ook op inrichten dat een postcode altijd uit 4 cijfers en 2 letters moet bestaan, een telefoonnummer uit 10 cijfers enzovoorts. Bij de klanten in Nederland zorg je er dan voor dat het moeilijker wordt om foute gegevens in te vullen. Jammer voor die paar uitzonderingen, maar zeer handig voor de 99,9% andere klanten
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_66318945
kastanova is smerig man, met die foto van schijt in een wc.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_66319249
quote:

[..]

Dan moet je het probleem niet bij de klant neerleggen, maar het systeem updaten.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 19:10:01 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66320966
quote:
En in een land als Nederland, dat omringt wordt door grote EU landen, en waar het verhuizen van/naar die landen aan de orde van de dag is..... waar ligt het dan aan dat dat systeem alleen Nederlandse adressen aan kan? Juist, aan de stompzinnigheid van de KPN die niet voorbij haar oogkleppen kan denken.

Dat werd me al heel snel duidelijk toen die KPN-er "Nee je bedoelt zeker verhuizen" zei toen ik zei dat ik wilde opzeggen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_66325294
quote:

[..]

Nee poepvlek, het spreekt voor zich dat het systeem zo werkt (en dat kan ik overigens bevestigen), maar het gaat erom dat men het als een probleem van de klant presenteert in plaats van een oplossing proberen te bedenken.
pi_66325413
Kan niet wachten tot ik een van jullie deze dagen aan de lijn krijg
Whoop whoop, politie.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:42:03 #79
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66325638
KPN is echt een kutbedrijf.
Had express mobiel internet voor op de laptop bij hun genomen, want dan had ik geen datalimiet en ik citeer: (medewerker primafoon) "je moet er wel 20 laptops op aansluiten en dag en nacht laten downloaden wil je problemen krijgen". Naja uiteindelijk de brief dat ik word afgesloten, verder niets. Ok, prima, vervolgens toch een rekening krijgen, klantenservice bellen "ja er is niets bij ons bekend in het systeem" Dus ik mag nu voor januari en februari gaan dokken (mooi niet!) voor iets wat ik niet meer gebruik en door hen is opgezegd. Laatste wat eruit kwam is (na twee mnd) dat ik de brief als niet verzonden mag beschouwen, maar toch gewoon betalen, ondanks dat ik er geen gebruik van heb gemaakt.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:34:12 #80
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66327009
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:42 schreef Bob-B het volgende:
KPN is echt een kutbedrijf.
Had express mobiel internet voor op de laptop bij hun genomen, want dan had ik geen datalimiet en ik citeer: (medewerker primafoon) "je moet er wel 20 laptops op aansluiten en dag en nacht laten downloaden wil je problemen krijgen". Naja uiteindelijk de brief dat ik word afgesloten, verder niets. Ok, prima, vervolgens toch een rekening krijgen, klantenservice bellen "ja er is niets bij ons bekend in het systeem" Dus ik mag nu voor januari en februari gaan dokken (mooi niet!) voor iets wat ik niet meer gebruik en door hen is opgezegd. Laatste wat eruit kwam is (na twee mnd) dat ik de brief als niet verzonden mag beschouwen, maar toch gewoon betalen, ondanks dat ik er geen gebruik van heb gemaakt.
Wat voor data-abonnement heb je dan? Ik denk dat je gewoon wegens hoogverbruik tijdelijk bent afgesloten en dat je weer aangesloten wordt wanneer er betaald is.
Weisst
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:57:44 #81
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66327596
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:34 schreef erkel het volgende:

[..]

Wat voor data-abonnement heb je dan? Ik denk dat je gewoon wegens hoogverbruik tijdelijk bent afgesloten en dat je weer aangesloten wordt wanneer er betaald is.
Ik betaal via automatische incasso, dus dat is het probleem niet, ik had een 768kbit abbo. van 35e p/m
pi_66327799
Hoop geblaat, maar het moraal van het verhaal is dat je dus gewoon terwijl je ergens nog abbo had de boel stiekem over wil zetten en dan gaat miepen als diegene bij wie je voorheen een contract had dat niet pikt?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:28:20 #83
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66328440
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:57 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik betaal via automatische incasso, dus dat is het probleem niet, ik had een 768kbit abbo. van 35e p/m
Bij afsluiting wegens hoogverbruik wordt apart een nota aangemaakt en verstuurd, dus dat gebeurt niet via automatisch incasso. Maar ik weet niet hoe lang dit al loopt? Of heb je zo'n zeker mobiel internet abo?
Weisst
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:30:03 #84
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66328496
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:28 schreef erkel het volgende:

[..]

Bij afsluiting wegens hoogverbruik wordt apart een nota aangemaakt en verstuurd, dus dat gebeurt niet via automatisch incasso. Maar ik weet niet hoe lang dit al loopt?
Twee maand, maar ze hebben me niet afgesloten, dat is de grap, ze zeggen eerst, je hebt niets meer, dan gebruik ik het niet en dan zeggen ze na twee maanden "grapje, je kon het toch gewoon gebruiken" en dan ik betalen zeker
Ik vind het prima, ben 22, moet nog heel leven verder abbo's (mobiel, tv, internet, telefoon) afsluiten en kpn is me kwijt.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:32:47 #85
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66328563
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:30 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Twee maand, maar ze hebben me niet afgesloten, dat is de grap, ze zeggen eerst, je hebt niets meer, dan gebruik ik het niet en dan zeggen ze na twee maanden "grapje, je kon het toch gewoon gebruiken" en dan ik betalen zeker
Ik vind het prima, ben 22, moet nog heel leven verder abbo's (mobiel, tv, internet, telefoon) afsluiten en kpn is me kwijt.
Tsjah misschien hebben ze je niet ingelicht over de fair use policy. Als ze al iets zeggen van dat '20 laptops aansluiten en non-stop downloaden' geen probleem is, dan leggen ze dat niet goed uit. Films downloaden met een mobiel internet abo 'mag' niet, want dan verbruik je gewoon teveel.
Weisst
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:34:27 #86
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66328610
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:32 schreef erkel het volgende:

[..]

Tsjah misschien hebben ze je niet ingelicht over de fair use policy. Als ze al iets zeggen van dat '20 laptops aansluiten en non-stop downloaden' geen probleem is, dan leggen ze dat niet goed uit. Films downloaden met een mobiel internet abo 'mag' niet, want dan verbruik je gewoon teveel.
Het zal me jeuken wat wel of niet mag. Zij zijn in den beginnen niet duidelijk, vervolgens krijg ik een brief dat ik afgesloten wordt, verder niets erin en dan krijg ik een rekening over januari. Of ik even wil betalen. Als ik dan ga bellen en er is bij de helpdesk niets bekend dat ik afgesloten zou worden is KPN gewoon een goor kutbedrijf die zelf faalt in de interne communicatie.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:37:48 #87
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66328694
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het zal me jeuken wat wel of niet mag. Zij zijn in den beginnen niet duidelijk, vervolgens krijg ik een brief dat ik afgesloten wordt, verder niets erin en dan krijg ik een rekening over januari. Of ik even wil betalen. Als ik dan ga bellen en er is bij de helpdesk niets bekend dat ik afgesloten zou worden is KPN gewoon een goor kutbedrijf die zelf faalt in de interne communicatie.
Ok Succes met het afsluiten van toekomstige abonnementen.
Weisst
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:38:54 #88
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66328715
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Ok Succes met het afsluiten van toekomstige abonnementen.
Niet bij KPN iig
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:40:48 #89
75556 erkel
back from Dagestan
pi_66328765
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:38 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Niet bij KPN iig
Dat zal mij verder aan mijn anus jeuken.
Weisst
  zaterdag 21 februari 2009 @ 23:41:30 #90
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_66328790
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:40 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is de instelling
  zondag 22 februari 2009 @ 00:17:34 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66329694
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:40 schreef erkel het volgende:
Daarmee vat je vrij goed samen hoe de KPN over klanten denkt.
-
  zondag 22 februari 2009 @ 03:20:36 #92
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66332697
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:26 schreef kastanova het volgende:

[..]

Tja, die buurvrouw blijkt dus echt volkomen kansloos te zijn en heeft tot gisteren bij iedere conversatie iets compleet anders beweerd...
M'n vriendin is er naartoe gegaan om nu toch eens te achterhalen hoe het nu werkelijk zat.
Buurvrouw: Ja, ik vond het allemaal zo ingewikkeld! Met al die rekening en verbindingen enzo
Vriendin: Maar waarom zeg je dan telkens dat je gewoon de Tele2 verbinding wilt en geen KPN?!
Buurvrouw: Maar ik vond het allemaal zoveel gedoe!
Vriendin: Het wás goed zoals het was! Het gehele huis hád internet! Welk gedoe dan in godsnaam?!
Buurvrouw: Ik wil hier eigenlijk niet langer over praten want volgens mij heb ik een griepje .
Vriendin: En wij hebben 1,5 maand geen internet omdat jij iedere keer aan iedereen een ander verhaal verteld! WIL je uberhaupt meewerken aan een oplossing zodat ook wij weer internet hebben.
Buurvrouw: Nee, ik vind het allemaal veel teveel gedoe .
Vriendin: Maar je weet dat we gewoon een gedeelde telefoonverbinding voor het gehele huis hebben en niet alleen voor jou?!
Buurvrouw: Ja, maar jij bent veel te luidruchtig tijdens de seks! Dus houd ook maar eens rekening met mij.

Like. What. The. Fuck.... Dat zei ze dus echt serieus . Simpelweg te kansloos voor woorden.
Naja, toen sloegen de stoppen door bij m'n vriendin en werd het gesprek afgesloten met een gezellige woordenwisseling.

Echt, ik had moeten weten dat het een kansloos mens is zodra ze over het luidruchtig doorspoelen van de toilet begon.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66337215
Ik wil dit topic trouwens alvast nomineren voor puikste topicwending van de maand.
pi_66342751
KPN

Dankzij die jostimaatschappij bijna 2,5 maand zonder vaste telefoon en alarm gezeten omdat ze de verhuizing van de telefoonlijn niet goed door hadden gekregen
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_66343710
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 23:04 schreef Loveless85 het volgende:
Hoop geblaat, maar het moraal van het verhaal is dat je dus gewoon terwijl je ergens nog abbo had de boel stiekem over wil zetten en dan gaat miepen als diegene bij wie je voorheen een contract had dat niet pikt?
Stel ik heb jaren een trage diesel auto gereden.
Vervolgens koop ik een snellere benzine auto en tank ik bij een ander, goedkoper benzinestation.
Staat de oud-pomphouder dan in zijn recht als hij mijn benzine uit mijn tank haalt en er zijn eigen gore diesel ingooit waardoor mijn auto vastloopt?

Saillant detail bij deze vergelijking is dan vervolgens óók nog dat ik bereid ben gewoon elke week geld naar de oudpomphouder over te maken zonder te tanken.

Oftewel; hop hop terug naar het VMBO, broodmongool.
pi_66343888
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:21 schreef kastanova het volgende:

[..]

Stel ik heb jaren een trage diesel auto gereden.
Vervolgens koop ik een snellere benzine auto en tank ik bij een ander, goedkoper benzinestation.
Staat de oud-pomphouder dan in zijn recht als hij mijn benzine uit mijn tank haalt en er zijn eigen gore diesel ingooit waardoor mijn auto vastloopt?

Saillant detail bij deze vergelijking is dan vervolgens óók nog dat ik bereid ben gewoon elke week geld naar de oudpomphouder over te maken zonder te tanken.

Oftewel; hop hop terug naar het VMBO, broodmongool.
Gelukkig ben ik nog nooit op een VMBO binnen geweest, en wil dat graag zo houden
Je vergeet ff dat je gewoon nog een contract had met KPN, en ja het is erg lomp van hun (en de buurvrouw, had dat stuk nog niet gelezen ). Maar feit blijft wel dat je je wel ff wat beter had kunnen laten informeren over hoe ze met zulke zaken omgingen.

Maar succes ermee verder

En geef die buurvrouw ook eens een veeg, je weet toch wel dat t gewoon allemaal afgunst is dat gezeik over dat ze je vriendin hoort
pi_66343943
Het hele probleem is natuurlijk (in z'n algemeenheid gesproken) dat we in Nederland altijd alles maar goedkoper willen hebben, net zolang totdat niemand meer iets kan verdienen.
Post Telefoon Internet Gas Stroom Water Melk Brood Geld etc etc en alle, maar dan ook werkelijk alle, dienstverlening is nu klote in dit land.
Zelfs het weer
Wie dit leest is gek
pi_66344067
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
Maar feit blijft wel dat je je wel ff wat beter had kunnen laten informeren over hoe ze met zulke zaken omgingen.
Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
pi_66345230
quote:
Op zondag 22 februari 2009 16:30 schreef kastanova het volgende:

[..]

Ik heb zelf de procedures geschreven voor 1 van de grotere internet-providers, n00b.
zozozozo vet cool mén
mag ik je asjeblieft even aanraken

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2009 17:03:46 ]
pi_66345304
Had je niet een vriendinnetje ooit bij de Storingsdienst Vaste Net van KPN/SNT Call center...? Dan had je beter moeten weten.
pi_66346497
quote:
Op zondag 22 februari 2009 17:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

zozozozo vet cool mén
mag ik je asjeblieft even aanraken
Wat is dat toch de laatste tijd met 1985+ en me idoliseren? .

Anyway, het was geen borstklopopmerking, maar aangezien jij als grote onwetende bleef beweren dat ik me "er eerst in moest verdiepen" leek het me handig om te melden.
Maar aangezien je zélf kennelijk je stompzinnige opmerkingen al na 1 zin vergeet, heeft ook deze uitleg waarschijnlijk slechts een minuutje nut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')