Misschien zegt dat iets over jou belevingswereld.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:22 schreef Florian_ het volgende:
Toch best triest dat het enige wat ik kan verzinnen met döner kebab te maken heeft
So true.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:27 schreef _Led_ het volgende:
Oh, en ze hebben de acceptatie van homo's door autochtone nederlanders natuurlijk enorm versneld
In de jaren 90 sloegen autochtone nederlanders homo's in elkaar, nu zijn het opeens onze homo's waar ze met hun poten vanaf moeten blijven !
De Nederlandse cultuur bestaat uit de Nederlanders, dus in mijn ogen valt hier weinig over te discussiëren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:24 schreef Chriz2k het volgende:
Wat voegen Nederlanders toe aan de Nederlandse cultuur?
En die nederlanders zijn zowel de moslims als de christenen als de niet gelovigen in dit land...quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:29 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur bestaat uit de Nederlanders, dus in mijn ogen valt hier weinig over te discussiëren.
Definieer Nederlander?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:29 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur bestaat uit de Nederlanders, dus in mijn ogen valt hier weinig over te discussiëren.
Gezellig, ze praten Nederlands, vinden het fijn om zich aan feestdagen zoals oud en nieuw, pasen, carnaval, Koninginnedag etc te houden, vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.quote:
Ik ben geen Nederlander.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Gezellig, ze praten Nederlands, vinden het fijn om zich aan feestdagen zoals oud en nieuw, pasen, carnaval, Koninginnedag etc te houden, vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.
Precies, je moet er toch niet aan denken dat we geen pizza hadden gehad !quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef MPG het volgende:
Het eerste wat mij te binnen schiet is toch wel de grotere diversiteit op culinair gebied. Er is zoveel meer dan het geijkte aardappelen, vlees groente.
Ik heb het nu over de gemiddelde Nederlander natuurlijk. Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking (de die-hard Nederlander).quote:
Maar wat levert ons dat uiteindelijk op voor onze samenleving?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:38 schreef SjaakSjofel het volgende:
Beetje een gekke vraag natuurlijk! Wat voeg jijzelf toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegen 65+-ers toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegt de Christen toe aan de samenleving? Als we 'verrijking voor Nederland' gaan zien als criterium om gewaardeerd te worden, blijft er nog maar een heel dun laagje bevolking over, hoor!
Bovendien: Een groot deel van de wereldbevolking is moslim. Hun aanwezigheid in Nederland leert ons die moslims kennen...
En alle Nederlanders zijn zo? Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om mij 'aan feestdagen te houden' wat dat ook mag betekenen. Ik deel liever zelf mijn vrije dagen in. Je stigmatiseerd nogal.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Gezellig, ze praten Nederlands, vinden het fijn om zich aan feestdagen zoals oud en nieuw, pasen, carnaval, Koninginnedag etc te houden, vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.
Je snapt het welquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Heider00sje het volgende:
Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking.
kom jij eens met een constructief antwoordquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien zegt dat iets over jou belevingswereld.
Ik vind het niet altijd fijn om me aan feestdagen te houden en gezellig ben ik ook zeker niet altijd, maakt dat me minder Nederlands?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Ik ken praktisch geen enkele 'Nederlander' die pasen of carnaval viert.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de gemiddelde Nederlander natuurlijk. Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking (de die-hard Nederlander).
Miljoenen mensen vieren dit soort feesten jaarlijks
Van sommige Nederlanders vraag ik mij ook af welke taal ze spreken
Nuchterheidquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:
Wat voegt de Fries toe ?
gekanker iddquote:Wat voegt de Hagenaar toe ?
Tolerantie en bezinningquote:Wat voegt de Boeddhist toe ?
Irritatiequote:Wat voegt de Jehova toe ?
meer dan 15.000 euro aan belasting geld en een goed gesprek.quote:...en niet te vergeten, wat voeg JIJ toe ?
Dat zij een andere geloofsovertuiging onderdeel laten uitmaken van Nederland en daarmee de aloude invulling van het geloof een ruimer begrip geven gezien de vrijheden die de Nederlandse geloofscultuur heeft. (hiermee bedoel ik dat sommige moslims bijvoorbeeld vrij besloten waren als het gaat om de uiting van zaken in hun Geloof en door de aanraking met de Nederlandse openheid inzake uitingen - ook als het om je Geloof gaat - toch langzaam het nut hiervan inzagen en zich meer Nederlandser gingen gedragen inzaken dit soort zaken met alle gevolgen van dien) Dat sommigen(kleine groep) het misbruiken om allerlei maatschappelijke regels omver te willen werpen( Marokkanen meestal) doet niet aan het feit af dat het een geloof is al ieder ander met al zijn negatieve en positieve punten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Gister (10-02) in de uitzending van de Wereld draait door, in het filmpje van de Jakhalzen, werd de volgende vraag gesteld:
- Noem eens een positief punt van de moslims in Nederland.
zelf voeg je ook niks toequote:Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Misschien zegt dat iets over jou belevingswereld.
Ik heb hier geen bedoeling mee, alleen hield deze vraag mij sinds gisteravond erg veel bezigquote:Op woensdag 11 februari 2009 16:16 schreef DivineJester het volgende:
Ze zijn relatief vaak laaggeschoold en voegen dus goedkope arbeidskracht toe, ze brengen een eigen keuken mee, ze zorgen ervoor dat we met zijn allen vermaakt worden door onze nationale paljas GW, ze zorgen voor diversiteit aan opvatting en levensovertuigingen wat Nederlands positie in de internationale wereld sterker maakt, etc etc etc.
Wat is eigenlijk de bedoeling van TS met dit topic?
fix'dquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vrees dat dit voor mensen als mij niet zo'n buitengewoon fascinerende vraag is, aangezien ik me dit overal bij kan afvragen. Behalve bij penicilline wellicht.
Maar als je per sé een antwoord wil: mooie harige vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner
PS. kun jij een paar positieve punten van christenen noemen in Nederland ts?
Niet? En je woont niet in de achterhoek ofzo?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Gister (10-02) in de uitzending van de Wereld draait door, in het filmpje van de Jakhalzen, werd de volgende vraag gesteld:
Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd![]()
Mijn vraag is dan ook aan jullie hetzelfde. En: Wat voegen de moslims toe aan onze Nederlandse cultuur?
Heb erg veel na zitten denken, maar dit is zo ongeveer de eerste vraag, waar ik zelf geen enkel antwoord op kan verzinnen.
ps maak er geen moslim-bash topic van aub en hou het respectvol
Het christendom heeft in het verleden een positieve invloed gehad op de afschaffing van slavernijquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vrees dat dit voor mensen als mij niet zo'n buitengewoon fascinerende vraag is, aangezien ik me dit overal bij kan afvragen. Behalve bij penicilline wellicht.
Maar als je per sé een antwoord wil: mooie vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner
PS. kun jij een paar positieve punten van christenen noemen in Nederland ts?
Ja als je zo wil beginnenquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:44 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Het christendom heeft in het verleden een positieve invloed gehad op de afschaffing van slavernij
http://books.google.nl/books?id=Q6ooN0Wb2NwC&pg=PA194&lpg=PA194&dq=positieve+invloeden+christenen&source=web&ots=vp--EZSyAJ&sig=HZsU8RNFBO3cUvcB5ABJT07LkcU&hl=nl&ei=kFSTSZq4Coai-gbIlbCPCw&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result
Ik heb het over toevoegingen binnen Nederland, geen uitvindingen. Dquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:55 schreef Belhameltje het volgende:
[..]
Ja als je zo wil beginnen![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_the_Muslim_world
Wijze woorden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:55 schreef gelly het volgende:
Het is vooral een rare vraag. Je kunt ook vragen "wat voegt de kleur geel toe aan onze samenleving ?" met de suggestie dat de kleur geel overbodig is omdat er geen zinnig antwoord op te geven is. Maar voor de kleur blauw geldt dat natuurlijk evengoed.
Als je in die context vraagt "Wat voegt een chinees toe aan onze samenleving" kom je meestal ook niet verder dan babi pangang. De truc van een dergelijke vraagstelling is natuurlijk dat al die verschillende culturen en bevolkingsgroepen de samenleving maken en dat ze losstaand weinig betekenis hebben. Voor de 1 voegt carnaval wat toe en voor de ander niet. Voor de 1 is de islam belangrijk en voor de ander niet. Er bestaat niet zoiets als "de Nederlandse cultuur", het is een samenvoeging van verschillende culturen en leefwijzen.
In dat kader is de islam van even groot belang als carnaval omdat het vooral een persoonlijke mening is.
Wat een ontiegelijke domme vraag is dat en nogal suggestief. Zeker na al die media-aandacht over probleem-marokkanen.. Mensen laat je niet zo snel van de wijs brengen of iets aanpraten...quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd![]()
Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:38 schreef Cmonv het volgende:
Shoarma
Waterpijp
Een paar van m'n vrienden
Dat was het wel zo'n beetje.
Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.
De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
Owja.. goed punt.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:40 schreef Thieske het volgende:
[..]
Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.
Ik ben van mening dat zelfs door dat grote verschil tussen Marokkanen en Chinezen dat de Nederander genoeg zal vinden om Chinezen breed en lelijk in de media te gooien. Terwijl ze nu geen last van hebben van die Aziaten..quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:58 schreef Thieske het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:15 schreef Limey het volgende:
Veel antwoorden hier doen me denken aan dit filmpje:
Vooral het stukje waarin hij zegt:"I like curry, I do. But now that we've got the recipe... Is there really any need for them to stay."
Anders scheer je alle witte Nederlanders even over één kam.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.
De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
Chinezen zijn nou eenmaal niet zo crimineel/asociaal naar buiten toe.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Dat's gek ik ben nog nooit zomaar aangevallen op straat door een aziaat. Ook zijn het geen aziaten die m'n buurman vorige keer aan m'n voordeur en brievenbus zag morrelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
En dan nog iets.quote:Op donderdag 12 februari 2009 02:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Je begrijpt me denk' verkeerd. Tijdens de Olympische Spelen 2008 viel me ook al op dat de ene negatieve berichtgeving na de andere over Aziaten de revu passeerden in de media.. prompt las je berichten over barbaarse hondenvlees etende mensen ed. Daarom vermoed ik dat die hele Marokkanen kwestie door de media wordt opgeblazen en zodoende het hele probleem heeft geholpen te bestaan en ook in stand houdt.
Nu horen we niks over Chinezen maar dat zou zomaar ineens kunnen veranderen. Joden/Israel precies hetzelfde.
Met de passieve houding van de autochtonen zie ik dat eigenlijk niet gebeuren.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
"De" moslims.
Nederland gaat met zo'n mentaliteit met 100 km/u op een burgeroorlog af.
Als je in een moslimrijke buurt woont heb je in elk geval ALTIJD buren die voor je kat kunnen zorgen en op kunnen letten. Er is immers altijd iemand thuisquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:42 schreef Heider00sje het volgende:
[..]
Maar wat levert ons dat uiteindelijk op voor onze samenleving?
De passieve houding van de autochtonen? Geert Huilders wel eens gevolgd?quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Met de passieve houding van de autochtonen zie ik dat eigenlijk niet gebeuren.
Aan islamitische doelen idd, zoals dat plastic potje voor eenofandere moskee op de balie van elke islamitische slager. Autochtone nederlanders doneren veel aan ontwikkelingslanden en zetten initiatieven op om daar rechtstreeks heen te gaan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:53 schreef rubbereend het volgende:
echt gelovige Moslims doneren veel goede doelen
quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aan islamitische doelen idd, zoals dat plastic potje voor eenofandere moskee op de balie van elke islamitische slager. Autochtone nederlanders doneren veel aan ontwikkelingslanden en zetten initiatieven op om daar rechtstreeks heen te gaan.
quote:'Allochtoon ten onrechte overgeslagen bij collecte'
Uitgegeven: 31 oktober 2008 09:21
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2008 09:22
AMSTERDAM - Goede doelen lopen jaarlijks tientallen miljoenen euro's aan giften mis omdat ze allochtonen niet benaderen. Dat stellen wetenschappers van de Vrije Universiteit in Amsterdam in een onderzoeksrapport dat vrijdag verschijnt.
Allochtonen ontvangen nu nauwelijks bedelbrieven, en wijken waar veel allochtonen wonen worden door collectanten overgeslagen. "Doodzonde", zei een van de onderzoekers vrijdag in het Radio 1-Journaal.
Veel goede doelen nemen als ijkfiguur voor hun campagnes een blanke familie uit de middenklasse. Maar volgens het onderzoek is er ook onder allochtonen 'een enorm potentieel'.
Eerste generatie
"Gold voor de eerste generatie allochtonen nog dat zij hun geld terugstuurden naar hun land van herkomst; de tweede en derde generatie geeft graag aan Nederlandse of internationale doelen. Maar dan moet er wel een collectant langskomen."
De onderzoekers roepen goede doelen op om allochtonen als collectant te werven. Dat zou de bereidheid om te geven nog verder vergroten.
"maar dan moet er wel een collectant langs komen"quote:
Wat voor één romantisch beeld heeft gij niet van den blanken Hollander.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
"maar dan moet er wel een collectant langs komen"
Dat staat wel een beetje in schril contrast met complete burgerinitiatieven naar midden afrika.
Nederland geeft als land procentueel het meeste geld aan ontwikkelingshulp, maar niet in de vorm van donaties aan goede doelen maar dmv 1000-den burgerinitiatieven om zo zo min mogelijk geld te verkwanselen aan corrupte bureaucratische mechanismen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Wat voor één romantisch beeld heeft gij niet van den blanken Hollander.
we geven veel ontwikkelingshulp omdat er een centrum linkse regering zit. Daarbij is het geld dat NEderlanders aan goede doelen geeft flink gedaald sinds mid jaren '90quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederland geeft als land procentueel het meeste geld aan ontwikkelingshulp, maar niet in de vorm van donaties aan goede doelen maar dmv 1000-den burgerinitiatieven om zo zo min mogelijk geld te verkwanselen aan corrupte bureaucratische mechanismen.
Waarom staan die islamitische landen overigens altijd zo laag op de lijst van donerende landen? Whity's keeping them down?
Juist daar zit je er dus naast. Het geld gaat minder naar organisaties, meer naar burgerinitiatieven. Nederland staat nog steeds in de top 5 wat dat ontwikkelingshulp aangaatquote:Op donderdag 12 februari 2009 12:19 schreef rubbereend het volgende:
[..]
we geven veel ontwikkelingshulp omdat er een centrum linkse regering zit. Daarbij is het geld dat NEderlanders aan goede doelen geeft flink gedaald sinds mid jaren '90
Laat die burgeroorlog maar komen, eindelijk verlost van het hokjesdenken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
Nederland gaat met zo'n mentaliteit met 100 km/u op een burgeroorlog af.
Scientology is geen religie.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:50 schreef MikeyMo het volgende:
De moslim, geidentificeerd op geloof, kan enkel iets geloofsgerelateerds brengen... Je hoeft geen moslim te zijn om als turk hier naar toe te komen en een shoarmazaak te starten.
Die vraag kun je ook vragen over andere gelovigen zeggen; wat voor positieve dingen hebben de katholieken, christenen, joden, hindoes, scientologisten hier gebracht?
Ik geloof er niets van. Heb je daar bronnen voor? Cijfers? Hoe wil je dat vergelijken? Wanneer is iets een burgerinitiatief?quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nederland geeft als land procentueel het meeste geld aan ontwikkelingshulp, maar niet in de vorm van donaties aan goede doelen maar dmv 1000-den burgerinitiatieven om zo zo min mogelijk geld te verkwanselen aan corrupte bureaucratische mechanismen.
Waarom staan die islamitische landen overigens altijd zo laag op de lijst van donerende landen? Whity's keeping them down?
Omdat het gros van de Islamitische landen minder geld heeft dan Nederland, enkele Arabische oliestaten daargelaten?quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Eten, weer kleine ondernemers waar je voor je boodschappen terecht kan, diversiteit, etenquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Mijn vraag is dan ook aan jullie hetzelfde. En: Wat voegen de moslims toe aan onze Nederlandse cultuur?
Heb erg veel na zitten denken, maar dit is zo ongeveer de eerste vraag, waar ik zelf geen enkel antwoord op kan verzinnen.
ps maak er geen moslim-bash topic van aub en hou het respectvol
Had je "eten" al genoemd?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eten, weer kleine ondernemers waar je voor je boodschappen terecht kan, diversiteit, eten
Dat. Meer kan ik niet bedenken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 01:13 schreef Maanvis het volgende:
SHOARMA! GEWELDIG LEKKERE SHOARMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OEH SHOARMA MET DAT HEERLIJCKE AROMA!!!
Gvd zonder shoarma was ik al 20 kg zwaarder geweest.
Kortom;
SHOARMA.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |