abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65948475
Gister (10-02) in de uitzending van de Wereld draait door, in het filmpje van de Jakhalzen, werd de volgende vraag gesteld:

- Noem eens een positief punt van de moslims in Nederland.

Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd

Mijn vraag is dan ook aan jullie hetzelfde. En: Wat voegen de moslims toe aan onze Nederlandse cultuur?

Heb erg veel na zitten denken, maar dit is zo ongeveer de eerste vraag, waar ik zelf geen enkel antwoord op kan verzinnen.

ps maak er geen moslim-bash topic van aub en hou het respectvol
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:17:38 #2
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_65948494
Turkse pizza's
.
pi_65948514
Je snapt dat dit de kat op het spek binden is he?

Geef het wel een kans uiteraard, maar gaarne normaal reageren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65948522
Shoarma.
pi_65948529
Hun aanwezigheid zorgt voor een steviger discussiecultuur in de politiek en media, waardoor andere onderwerpen (al dan niet gelieerd) beter bespreekbaar worden.
pi_65948587
We hebben ze destijds zelf als gastarbeiders hier heen gehaald, dus íets positiefs zal er toch wel zijn? Ik weet niet of je moet of kunt zeggen dat "de moslim" iets positiefs toevoegt, ze zijn toevallig moslim.
[KNE]-Mod
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:22:20 #7
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65948650
Toch best triest dat het enige wat ik kan verzinnen met döner kebab te maken heeft
Primum non nocere
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 14:23:36 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65948695
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:22 schreef Florian_ het volgende:
Toch best triest dat het enige wat ik kan verzinnen met döner kebab te maken heeft
Misschien zegt dat iets over jou belevingswereld.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65948700
Dürüm Döner!!!!! Met veeeel groente en knoflooksaus!

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_65948703
Wedervraag: Definieer de Nederlandse cultuur.
pi_65948716
Wat voegen Nederlanders toe aan de Nederlandse cultuur?
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:52 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65948748
Übermooie vrouwen in cadeauverpakking.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:25:52 #13
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_65948788
Noem eens één positief punt van een willekeurige bevolkingsgroep (inclusief autochtonen).
Noem eens één positief punt van kakkers, alto's, gabbers, tokkies, etc. etc.
Noem eens één positief punt van de mens an sich.

Dit zijn het soort vragen waar je over het algemeen niet direct een antwoord op weet.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:25:53 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_65948790
Wat voegt de Fries toe ?
Wat voegt de Hagenaar toe ?
Wat voegt de Boeddhist toe ?
Wat voegt de Jehova toe ?

...en niet te vergeten, wat voeg JIJ toe ?
zzz
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:27:34 #15
31101 _Led_
pi_65948855
Oh, en ze hebben de acceptatie van homo's door autochtone nederlanders natuurlijk enorm versneld
In de jaren 90 sloegen autochtone nederlanders homo's in elkaar, nu zijn het opeens onze homo's waar ze met hun poten vanaf moeten blijven !
zzz
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:27:34 #16
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65948856
Ik woon in de Bos en Lommerbuurt, het voordeel van veel moslims hier is is dat er veel minder hondepoep op straat ligt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 februari 2009 @ 14:28:22 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65948880
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:27 schreef _Led_ het volgende:
Oh, en ze hebben de acceptatie van homo's door autochtone nederlanders natuurlijk enorm versneld
In de jaren 90 sloegen autochtone nederlanders homo's in elkaar, nu zijn het opeens onze homo's waar ze met hun poten vanaf moeten blijven !
So true.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65948921
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:24 schreef Chriz2k het volgende:
Wat voegen Nederlanders toe aan de Nederlandse cultuur?
De Nederlandse cultuur bestaat uit de Nederlanders, dus in mijn ogen valt hier weinig over te discussiëren.
pi_65948979
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:29 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur bestaat uit de Nederlanders, dus in mijn ogen valt hier weinig over te discussiëren.
En die nederlanders zijn zowel de moslims als de christenen als de niet gelovigen in dit land...
pi_65949033
Maar om maar even on topic te blijven+ die moslims hebben in de jaren zestig al het werk wat de nederlanders niet wilden doen gedaan, en daarmee de nederlandse economie aan de gang gehouden...

Daarnaast doen ze nog steeds veel klussen waar Nederlanders te beroerd voor zijn op dit moment...
pi_65949070
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:29 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Definieer Nederlander?
pi_65949075
Foutje in de TT trouwens
pi_65949117
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:33 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Definieer Nederlander?
Gezellig, ze praten Nederlands, vinden het fijn om zich aan feestdagen zoals oud en nieuw, pasen, carnaval, Koninginnedag etc te houden, vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:35:58 #24
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_65949133
Het eerste wat mij te binnen schiet is toch wel de grotere diversiteit op culinair gebied. Er is zoveel meer dan het geijkte aardappelen, vlees groente.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_65949182
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Gezellig, ze praten Nederlands, vinden het fijn om zich aan feestdagen zoals oud en nieuw, pasen, carnaval, Koninginnedag etc te houden, vrouwen hebben dezelfde rechten als mannen.
Ik ben geen Nederlander.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:37:28 #26
31101 _Led_
pi_65949183
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:35 schreef MPG het volgende:
Het eerste wat mij te binnen schiet is toch wel de grotere diversiteit op culinair gebied. Er is zoveel meer dan het geijkte aardappelen, vlees groente.
Precies, je moet er toch niet aan denken dat we geen pizza hadden gehad !

Uhm, wacht even..... never mind..
zzz
pi_65949217
Beetje een gekke vraag natuurlijk! Wat voeg jijzelf toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegen 65+-ers toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegt de Christen toe aan de samenleving? Als we 'verrijking voor Nederland' gaan zien als criterium om gewaardeerd te worden, blijft er nog maar een heel dun laagje bevolking over, hoor!

Bovendien: Een groot deel van de wereldbevolking is moslim. Hun aanwezigheid in Nederland leert ons die moslims kennen...
pi_65949326
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:37 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben geen Nederlander.
Ik heb het nu over de gemiddelde Nederlander natuurlijk. Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking (de die-hard Nederlander).

Miljoenen mensen vieren dit soort feesten jaarlijks

Van sommige Nederlanders vraag ik mij ook af welke taal ze spreken
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:41:14 #29
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_65949328
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:

KANKAH!
pi_65949389
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:38 schreef SjaakSjofel het volgende:
Beetje een gekke vraag natuurlijk! Wat voeg jijzelf toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegen 65+-ers toe aan de Nederlandse samenleving? Wat voegt de Christen toe aan de samenleving? Als we 'verrijking voor Nederland' gaan zien als criterium om gewaardeerd te worden, blijft er nog maar een heel dun laagje bevolking over, hoor!

Bovendien: Een groot deel van de wereldbevolking is moslim. Hun aanwezigheid in Nederland leert ons die moslims kennen...
Maar wat levert ons dat uiteindelijk op voor onze samenleving?
pi_65949414
quote:

[..]

En alle Nederlanders zijn zo? Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om mij 'aan feestdagen te houden' wat dat ook mag betekenen. Ik deel liever zelf mijn vrije dagen in. Je stigmatiseerd nogal.
pi_65949479
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Heider00sje het volgende:
Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking.
Je snapt het wel Pas dit nou ook eens toe op andere bevolkingsgroepen
pi_65949620
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

kom jij eens met een constructief antwoord
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:50:06 #34
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_65949641
Döner kebab
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_65949694
quote:

[..]

Ik vind het niet altijd fijn om me aan feestdagen te houden en gezellig ben ik ook zeker niet altijd, maakt dat me minder Nederlands?
pi_65949704
Alles wat gelooft is overbodig.

Grtz.
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:53:41 #37
31101 _Led_
pi_65949773
Volgens mij voegt 99% van de Fok!'ers zelf ook niks toe aan de samenleving, dus waarom we die vraag op 1 kleine groep mikken snap ik niet helemaal.

Ik bedoel, SHE voegde uiteindelijk ook niks toe aan de samenleving
zzz
pi_65950086
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Ik heb het nu over de gemiddelde Nederlander natuurlijk. Het is onmogelijk om zulke dingen te zeggen over de gehele Nederlandse bevolking (de die-hard Nederlander).

Miljoenen mensen vieren dit soort feesten jaarlijks

Van sommige Nederlanders vraag ik mij ook af welke taal ze spreken
Ik ken praktisch geen enkele 'Nederlander' die pasen of carnaval viert.
Ik ken wel heel veel 'Turken' die pasen vieren. En die zijn ook best gezellig en vieren ook oud en nieuw en Koninginnedag.
Ik ken ook heel gezellige Zuid-Amerikanen die oud en nieuw en pasen en carnaval vieren.
En die spreken ook nog eens allemaal Nederlands.
Zijn die nu allemaal meer Nederlander dan ik?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65951593
[quote]Op woensdag 11 februari 2009 14:43 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En alle Nederlanders zijn zo? Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn om mij 'aan feestdagen te houden' wat dat ook mag betekenen. Ik deel liever zelf mijn vrije dagen in. Je stigmatiseerd nogal.
[/quote
Als je het topic nou even helemaal had doorgelezen........
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:43:10 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65951606
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:25 schreef _Led_ het volgende:
Wat voegt de Fries toe ?
Nuchterheid
quote:
gekanker idd
quote:
Wat voegt de Boeddhist toe ?
Tolerantie en bezinning
quote:
Wat voegt de Jehova toe ?
Irritatie
quote:
...en niet te vergeten, wat voeg JIJ toe ?
meer dan 15.000 euro aan belasting geld en een goed gesprek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_65951757

pi_65952117
Het is vooral een rare vraag. Je kunt ook vragen "wat voegt de kleur geel toe aan onze samenleving ?" met de suggestie dat de kleur geel overbodig is omdat er geen zinnig antwoord op te geven is. Maar voor de kleur blauw geldt dat natuurlijk evengoed.

Als je in die context vraagt "Wat voegt een chinees toe aan onze samenleving" kom je meestal ook niet verder dan babi pangang. De truc van een dergelijke vraagstelling is natuurlijk dat al die verschillende culturen en bevolkingsgroepen de samenleving maken en dat ze losstaand weinig betekenis hebben. Voor de 1 voegt carnaval wat toe en voor de ander niet. Voor de 1 is de islam belangrijk en voor de ander niet. Er bestaat niet zoiets als "de Nederlandse cultuur", het is een samenvoeging van verschillende culturen en leefwijzen.

In dat kader is de islam van even groot belang als carnaval omdat het vooral een persoonlijke mening is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 16:02:19 ]
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:59:45 #43
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_65952280
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Gister (10-02) in de uitzending van de Wereld draait door, in het filmpje van de Jakhalzen, werd de volgende vraag gesteld:

Dat zij een andere geloofsovertuiging onderdeel laten uitmaken van Nederland en daarmee de aloude invulling van het geloof een ruimer begrip geven gezien de vrijheden die de Nederlandse geloofscultuur heeft. (hiermee bedoel ik dat sommige moslims bijvoorbeeld vrij besloten waren als het gaat om de uiting van zaken in hun Geloof en door de aanraking met de Nederlandse openheid inzake uitingen - ook als het om je Geloof gaat - toch langzaam het nut hiervan inzagen en zich meer Nederlandser gingen gedragen inzaken dit soort zaken met alle gevolgen van dien) Dat sommigen(kleine groep) het misbruiken om allerlei maatschappelijke regels omver te willen werpen( Marokkanen meestal) doet niet aan het feit af dat het een geloof is al ieder ander met al zijn negatieve en positieve punten.

Daarnaast kun je zeggen wat je wilt maar moslims zijn meestal geneigd meer durf te hebben als het gaat om het verdedigen van hun geloofsovertuiging en standpunt,iets wat Nederlanders in de jaren 70 ook hadden maar inmiddels tot een vrij 'laf' volk is geworden die wel graga klaagt ej blaat maar zelden nog woord bij de daad voegt zoals vroeger.

Totslot, de keukens: De Turkse keuken bijvoorbeeld is imo sedert de komst van de chinese/indische keuken niet meer zo weg te denken uit Nederland gezien de veelzijdigheid op het gebied van specerijen e.d. Jammer dat de meesten alleen maar het Broodje Döner kennen want de Turkse keuken is zoveel meer dan dat.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_65952532
gvd nu heb ik honger...
pi_65952941
Ze zijn relatief vaak laaggeschoold en voegen dus goedkope arbeidskracht toe, ze brengen een eigen keuken mee, ze zorgen ervoor dat we met zijn allen vermaakt worden door onze nationale paljas GW, ze zorgen voor diversiteit aan opvatting en levensovertuigingen wat Nederlands positie in de internationale wereld sterker maakt, etc etc etc.

Wat is eigenlijk de bedoeling van TS met dit topic?
pi_65956372
Het bestaan van Döner kebab geeft ze al meer dan genoeg bestaansrecht in onze cultuur
pi_65956427
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:23 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

zelf voeg je ook niks toe
pi_65956664
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:16 schreef DivineJester het volgende:
Ze zijn relatief vaak laaggeschoold en voegen dus goedkope arbeidskracht toe, ze brengen een eigen keuken mee, ze zorgen ervoor dat we met zijn allen vermaakt worden door onze nationale paljas GW, ze zorgen voor diversiteit aan opvatting en levensovertuigingen wat Nederlands positie in de internationale wereld sterker maakt, etc etc etc.

Wat is eigenlijk de bedoeling van TS met dit topic?
Ik heb hier geen bedoeling mee, alleen hield deze vraag mij sinds gisteravond erg veel bezig
pi_65956775
Ik vrees dat dit voor mensen als mij niet zo'n buitengewoon fascinerende vraag is, aangezien ik me dit overal bij kan afvragen. Behalve bij penicilline wellicht.

Maar als je per sé een antwoord wil: mooie vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner

PS. kun jij een paar positieve punten van christenen noemen in Nederland ts?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65957089
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vrees dat dit voor mensen als mij niet zo'n buitengewoon fascinerende vraag is, aangezien ik me dit overal bij kan afvragen. Behalve bij penicilline wellicht.

Maar als je per sé een antwoord wil: mooie harige vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner

fix'd
pi_65957105
quote:

Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd

Mijn vraag is dan ook aan jullie hetzelfde. En: Wat voegen de moslims toe aan onze Nederlandse cultuur?

Heb erg veel na zitten denken, maar dit is zo ongeveer de eerste vraag, waar ik zelf geen enkel antwoord op kan verzinnen.

Niet? En je woont niet in de achterhoek ofzo?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_65957116
Veel antwoorden hier doen me denken aan dit filmpje:

Vooral het stukje waarin hij zegt:"I like curry, I do. But now that we've got the recipe... Is there really any need for them to stay."
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_65957853
Vergeet ik toch helemaal te antwoorden op de vraag.

In zekere zin werkgelegenheid. Vooral bij de Politie, Sociale dienst, Dienst justitiele inrichtingen, Leerplicht ambtenaren, etc.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_65970577
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar als je per sé een antwoord wil: mooie vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner

Het christendom heeft in het verleden een positieve invloed gehad op de afschaffing van slavernij

http://books.google.nl/books?id=Q6ooN0Wb2NwC&pg=PA194&lpg=PA194&dq=positieve+invloeden+christenen&source=web&ots=vp--EZSyAJ&sig=HZsU8RNFBO3cUvcB5ABJT07LkcU&hl=nl&ei=kFSTSZq4Coai-gbIlbCPCw&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result
pi_65970892
iedere afwisseling aan de gezapige burgercultuur van mooi! weer de leeuwkijkers en bløfluisteraars is positief te noemen
pi_65973223
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:55 schreef Belhameltje het volgende:

[..]

Ja als je zo wil beginnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_the_Muslim_world
Ik heb het over toevoegingen binnen Nederland, geen uitvindingen. D

Een wereld van verschil
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:29:46 #58
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_65973323
Belijndende moslims zijn over het algemeen principiële zeikerds, heel achterhaald dus. Ze doen ook hun best niet om er iets van te maken, laat staan dat ze afstand nemen van hun achterlijke medegelovigen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:34:22 #59
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_65973373
Ze voegen veel vriendelijkheid toe.
Ik vind moslimmannen in het algemeen een stuk vriendelijker en rustiger dan de autochtone Nederlandse man. Prettiger om mee te communiceren.
Dat verandert alles
pi_65973399
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:55 schreef gelly het volgende:
Het is vooral een rare vraag. Je kunt ook vragen "wat voegt de kleur geel toe aan onze samenleving ?" met de suggestie dat de kleur geel overbodig is omdat er geen zinnig antwoord op te geven is. Maar voor de kleur blauw geldt dat natuurlijk evengoed.

Als je in die context vraagt "Wat voegt een chinees toe aan onze samenleving" kom je meestal ook niet verder dan babi pangang. De truc van een dergelijke vraagstelling is natuurlijk dat al die verschillende culturen en bevolkingsgroepen de samenleving maken en dat ze losstaand weinig betekenis hebben. Voor de 1 voegt carnaval wat toe en voor de ander niet. Voor de 1 is de islam belangrijk en voor de ander niet. Er bestaat niet zoiets als "de Nederlandse cultuur", het is een samenvoeging van verschillende culturen en leefwijzen.

In dat kader is de islam van even groot belang als carnaval omdat het vooral een persoonlijke mening is.
Wijze woorden.
pi_65973410
Shoarma
Waterpijp
Een paar van m'n vrienden

Dat was het wel zo'n beetje.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:39:53 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973421
quote:

Wat een ontiegelijke domme vraag is dat en nogal suggestief. Zeker na al die media-aandacht over probleem-marokkanen.. Mensen laat je niet zo snel van de wijs brengen of iets aanpraten...

I SEE STUPID PEOPLE!!

En nee ik ben geen Moslim of Marokkaan!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65973427
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:38 schreef Cmonv het volgende:
Shoarma
Waterpijp
Een paar van m'n vrienden

Dat was het wel zo'n beetje.
Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:46:49 #64
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973474
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.

De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65973485
-edit- foute topic
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65973551
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.

De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.
pi_65973573
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:40 schreef Thieske het volgende:

[..]

Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.
Owja.. goed punt.

Blijft shoarma en waterpijp over.
  donderdag 12 februari 2009 @ 02:05:59 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973583
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:58 schreef Thieske het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.
Ik ben van mening dat zelfs door dat grote verschil tussen Marokkanen en Chinezen dat de Nederander genoeg zal vinden om Chinezen breed en lelijk in de media te gooien. Terwijl ze nu geen last van hebben van die Aziaten..
pi_65973740
Het grote verschil tussen Aziaten en Marokkanen (zoals jullie het onderscheid maken in dit geval) is het geloof.

Daarom is het een beetje appels met peren vergelijken
  donderdag 12 februari 2009 @ 02:52:37 #70
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973755
Je begrijpt me denk' verkeerd. Tijdens de Olympische Spelen 2008 viel me ook al op dat de ene negatieve berichtgeving na de andere over Aziaten de revu passeerden in de media.. prompt las je berichten over barbaarse hondenvlees etende mensen ed. Daarom vermoed ik dat die hele Marokkanen kwestie door de media wordt opgeblazen en zodoende het hele probleem heeft geholpen te bestaan en ook in stand houdt.

Nu horen we niks over Chinezen maar dat zou zomaar ineens kunnen veranderen. Joden/Israel precies hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 12-02-2009 03:09:51 ]
pi_65973774
Het was een strikvraag van die vuige linkse journalist.

on-topic: Ibrahim Affelay
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:11:54 #72
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65977056
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:15 schreef Limey het volgende:
Veel antwoorden hier doen me denken aan dit filmpje:

Vooral het stukje waarin hij zegt:"I like curry, I do. But now that we've got the recipe... Is there really any need for them to stay."

OT: het eten
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:14:59 #73
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65977148
quote:

Anders scheer je alle witte Nederlanders even over één kam.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:16:47 #74
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65977208
quote:

Chinezen zijn nou eenmaal niet zo crimineel/asociaal naar buiten toe.
En dan zijn marokannen nou 99% wel
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:29:03 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65977539
quote:

Dat's gek ik ben nog nooit zomaar aangevallen op straat door een aziaat. Ook zijn het geen aziaten die m'n buurman vorige keer aan m'n voordeur en brievenbus zag morrelen.

Vertel mij eens hoe dat toch komt?

Daarnaast kom ik regelmatig in Londen. (22 weekenden vorig jaar is wel regelmatig genoeg?). De criminaliteit in een Soho is nihil in vergelijking met een Brixton of een New Cross. Leg eens uit waar deze volgens jou statistische afwijkingen vandaan komen?

Blijkbaar is er maar weinig discipline te vinden om van andermans spullen en lichaam af te blijven in de islamitische cultuur.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_65977576
"De" moslims.

Nederland gaat met zo'n mentaliteit met 100 km/u op een burgeroorlog af.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:44:27 #77
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65978010
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 02:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Je begrijpt me denk' verkeerd. Tijdens de Olympische Spelen 2008 viel me ook al op dat de ene negatieve berichtgeving na de andere over Aziaten de revu passeerden in de media.. prompt las je berichten over barbaarse hondenvlees etende mensen ed. Daarom vermoed ik dat die hele Marokkanen kwestie door de media wordt opgeblazen en zodoende het hele probleem heeft geholpen te bestaan en ook in stand houdt.

Nu horen we niks over Chinezen maar dat zou zomaar ineens kunnen veranderen. Joden/Israel precies hetzelfde.
En dan nog iets.

Mijn note bene Thaise vriendin werd vorige keer door een islamitisch ogend type uitgemaakt voor "chinese kuthoer" zomaar uit het niets.

Maar nee. Ik ben een racist.
pi_65978165
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
"De" moslims.

Met de passieve houding van de autochtonen zie ik dat eigenlijk niet gebeuren.
pi_65980040
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:42 schreef Heider00sje het volgende:

[..]

Maar wat levert ons dat uiteindelijk op voor onze samenleving?
Als je in een moslimrijke buurt woont heb je in elk geval ALTIJD buren die voor je kat kunnen zorgen en op kunnen letten. Er is immers altijd iemand thuis

Enige wat ik kan verzinnen over mijn moslimburen is dat ze vaak hele lawaaiige feesten hebben en bruiloften die 3 dagen duren (tot diep in de nacht) en dat ze 6 auto's hebben zodat ik nooit mijn auto kwijt kan. Positieve dingen? Mwa, agezien van die feestjes hoor je ze niet en ze groeten wel altijd enzo. Kan me ergere buren voorstellen zeg maar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_65980112
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:49 schreef Specularium het volgende:

[..]

Met de passieve houding van de autochtonen zie ik dat eigenlijk niet gebeuren.
De passieve houding van de autochtonen? Geert Huilders wel eens gevolgd?
pi_65980273
Verscheidenheid, gastvrijheid, Arabische vrouwen, lekker eten.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 11:53:59 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65980373
echt gelovige Moslims doneren veel goede doelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 februari 2009 @ 11:58:25 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65980530
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:53 schreef rubbereend het volgende:
echt gelovige Moslims doneren veel goede doelen
Aan islamitische doelen idd, zoals dat plastic potje voor eenofandere moskee op de balie van elke islamitische slager. Autochtone nederlanders doneren veel aan ontwikkelingslanden en zetten initiatieven op om daar rechtstreeks heen te gaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 12:03:21 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65980717
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 11:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aan islamitische doelen idd, zoals dat plastic potje voor eenofandere moskee op de balie van elke islamitische slager. Autochtone nederlanders doneren veel aan ontwikkelingslanden en zetten initiatieven op om daar rechtstreeks heen te gaan.
quote:
'Allochtoon ten onrechte overgeslagen bij collecte'
Uitgegeven: 31 oktober 2008 09:21
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2008 09:22
AMSTERDAM - Goede doelen lopen jaarlijks tientallen miljoenen euro's aan giften mis omdat ze allochtonen niet benaderen. Dat stellen wetenschappers van de Vrije Universiteit in Amsterdam in een onderzoeksrapport dat vrijdag verschijnt.

Allochtonen ontvangen nu nauwelijks bedelbrieven, en wijken waar veel allochtonen wonen worden door collectanten overgeslagen. "Doodzonde", zei een van de onderzoekers vrijdag in het Radio 1-Journaal.

Veel goede doelen nemen als ijkfiguur voor hun campagnes een blanke familie uit de middenklasse. Maar volgens het onderzoek is er ook onder allochtonen 'een enorm potentieel'.

Eerste generatie

"Gold voor de eerste generatie allochtonen nog dat zij hun geld terugstuurden naar hun land van herkomst; de tweede en derde generatie geeft graag aan Nederlandse of internationale doelen. Maar dan moet er wel een collectant langskomen."

De onderzoekers roepen goede doelen op om allochtonen als collectant te werven. Dat zou de bereidheid om te geven nog verder vergroten.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:08:55 #85
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65980914
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:03 schreef rubbereend het volgende:

[..]

[..]

"maar dan moet er wel een collectant langs komen"

Dat staat wel een beetje in schril contrast met complete burgerinitiatieven naar midden afrika.

Het topic gaat over wat moslims toevoegen, niet hoe moslims op bepaalde punten misschien het niveau ietsjes minder naar beneden halen dan gedacht.
pi_65980960
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

"maar dan moet er wel een collectant langs komen"

Dat staat wel een beetje in schril contrast met complete burgerinitiatieven naar midden afrika.
Wat voor één romantisch beeld heeft gij niet van den blanken Hollander.
pi_65981137
Zonder hen waren we niet mulitcultureel.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:17:10 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65981208
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Wat voor één romantisch beeld heeft gij niet van den blanken Hollander.
Nederland geeft als land procentueel het meeste geld aan ontwikkelingshulp, maar niet in de vorm van donaties aan goede doelen maar dmv 1000-den burgerinitiatieven om zo zo min mogelijk geld te verkwanselen aan corrupte bureaucratische mechanismen.

Waarom staan die islamitische landen overigens altijd zo laag op de lijst van donerende landen? Whity's keeping them down?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 februari 2009 @ 12:19:41 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65981307
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nederland geeft als land procentueel het meeste geld aan ontwikkelingshulp, maar niet in de vorm van donaties aan goede doelen maar dmv 1000-den burgerinitiatieven om zo zo min mogelijk geld te verkwanselen aan corrupte bureaucratische mechanismen.

Waarom staan die islamitische landen overigens altijd zo laag op de lijst van donerende landen? Whity's keeping them down?
we geven veel ontwikkelingshulp omdat er een centrum linkse regering zit. Daarbij is het geld dat NEderlanders aan goede doelen geeft flink gedaald sinds mid jaren '90
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:22:00 #90
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65981374
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:19 schreef rubbereend het volgende:

[..]

we geven veel ontwikkelingshulp omdat er een centrum linkse regering zit. Daarbij is het geld dat NEderlanders aan goede doelen geeft flink gedaald sinds mid jaren '90
Juist daar zit je er dus naast. Het geld gaat minder naar organisaties, meer naar burgerinitiatieven. Nederland staat nog steeds in de top 5 wat dat ontwikkelingshulp aangaat
  donderdag 12 februari 2009 @ 12:50:49 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65982484
De moslim, geidentificeerd op geloof, kan enkel iets geloofsgerelateerds brengen... Je hoeft geen moslim te zijn om als turk hier naar toe te komen en een shoarmazaak te starten.

Die vraag kun je ook vragen over andere gelovigen zeggen; wat voor positieve dingen hebben de katholieken, christenen, joden, hindoes, scientologisten hier gebracht?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65982722
Iets goeds van de moslims, moeilijke vraag ik kan niks bedenken wat specifiek goed is van de moslims.
Wil niet zeggen dat moslims niks goeds doen, maar specifiek moslim, nee
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_65982794
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 10:30 schreef Dichtpiet. het volgende:

Laat die burgeroorlog maar komen, eindelijk verlost van het hokjesdenken.
pi_65983315
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:50 schreef MikeyMo het volgende:
De moslim, geidentificeerd op geloof, kan enkel iets geloofsgerelateerds brengen... Je hoeft geen moslim te zijn om als turk hier naar toe te komen en een shoarmazaak te starten.

Die vraag kun je ook vragen over andere gelovigen zeggen; wat voor positieve dingen hebben de katholieken, christenen, joden, hindoes, scientologisten hier gebracht?
Scientology is geen religie.
pi_65983871
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:41 schreef Armageddon het volgende:

[..]

KANKAH!

pi_65983879
Dank zij de christenen hebben we kerstmis in december
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_65991143
Dankzij moslims hadden we suikerfeest en sinterklaas op de zelfde dag een aantal jaar terug. toch?
pi_65995488
Cultuurverrijking enzo
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:38:42 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_66007895
Sowieso een onzinnige vraag.

Ik kan wel positieve punten noemen wanneer het gaat om individuele Moslims (Christenen, Nederlanders, allochtonen, etc). Maar vraag mij om iets positiefs te noemen aan 'de Moslims', 'de Nederlander', etc... geen idee.
Krekker is de bom!
pi_66008087
quote:

[..]

Ik geloof er niets van. Heb je daar bronnen voor? Cijfers? Hoe wil je dat vergelijken? Wanneer is iets een burgerinitiatief?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:13:53 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66008392
SHOARMA! GEWELDIG LEKKERE SHOARMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OEH SHOARMA MET DAT HEERLIJCKE AROMA!!!

Gvd zonder shoarma was ik al 20 kg zwaarder geweest.
Kortom;
SHOARMA.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66009834
quote:

[..]

Omdat het gros van de Islamitische landen minder geld heeft dan Nederland, enkele Arabische oliestaten daargelaten?
pi_66012630
quote:

Eten, weer kleine ondernemers waar je voor je boodschappen terecht kan, diversiteit, eten
pi_66012761
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 10:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Eten, weer kleine ondernemers waar je voor je boodschappen terecht kan, diversiteit, eten
Had je "eten" al genoemd?
pi_66017554
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:13 schreef Maanvis het volgende:
SHOARMA! GEWELDIG LEKKERE SHOARMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OEH SHOARMA MET DAT HEERLIJCKE AROMA!!!

Gvd zonder shoarma was ik al 20 kg zwaarder geweest.
Kortom;
SHOARMA.
Dat. Meer kan ik niet bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')