abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65957105
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
Gister (10-02) in de uitzending van de Wereld draait door, in het filmpje van de Jakhalzen, werd de volgende vraag gesteld:

- Noem eens een positief punt van de moslims in Nederland.

Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd

Mijn vraag is dan ook aan jullie hetzelfde. En: Wat voegen de moslims toe aan onze Nederlandse cultuur?

Heb erg veel na zitten denken, maar dit is zo ongeveer de eerste vraag, waar ik zelf geen enkel antwoord op kan verzinnen.

ps maak er geen moslim-bash topic van aub en hou het respectvol
Niet? En je woont niet in de achterhoek ofzo?
Jusqu'ici tout va bien...
pi_65957116
Veel antwoorden hier doen me denken aan dit filmpje:

Vooral het stukje waarin hij zegt:"I like curry, I do. But now that we've got the recipe... Is there really any need for them to stay."
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_65957853
Vergeet ik toch helemaal te antwoorden op de vraag.

In zekere zin werkgelegenheid. Vooral bij de Politie, Sociale dienst, Dienst justitiele inrichtingen, Leerplicht ambtenaren, etc.
"Now that's no way for a kid to be wastin his time, readin' that long-haired gobbledegook"
Foghorn Leghorn
pi_65970577
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik vrees dat dit voor mensen als mij niet zo'n buitengewoon fascinerende vraag is, aangezien ik me dit overal bij kan afvragen. Behalve bij penicilline wellicht.

Maar als je per sé een antwoord wil: mooie vrouwen (behalve als je zelf ook een keuterboer bent uit een achterlijk gehucht, dan zul je vast niet weten waar ik het over heb) en een grote kipdonner

PS. kun jij een paar positieve punten van christenen noemen in Nederland ts?
Het christendom heeft in het verleden een positieve invloed gehad op de afschaffing van slavernij

http://books.google.nl/books?id=Q6ooN0Wb2NwC&pg=PA194&lpg=PA194&dq=positieve+invloeden+christenen&source=web&ots=vp--EZSyAJ&sig=HZsU8RNFBO3cUvcB5ABJT07LkcU&hl=nl&ei=kFSTSZq4Coai-gbIlbCPCw&sa=X&oi=book_result&resnum=4&ct=result
pi_65970892
iedere afwisseling aan de gezapige burgercultuur van mooi! weer de leeuwkijkers en bløfluisteraars is positief te noemen
pi_65973223
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:55 schreef Belhameltje het volgende:

[..]

Ja als je zo wil beginnen
http://en.wikipedia.org/wiki/Inventions_in_the_Muslim_world
Ik heb het over toevoegingen binnen Nederland, geen uitvindingen. D

Een wereld van verschil
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:29:46 #58
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_65973323
Belijndende moslims zijn over het algemeen principiële zeikerds, heel achterhaald dus. Ze doen ook hun best niet om er iets van te maken, laat staan dat ze afstand nemen van hun achterlijke medegelovigen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:34:22 #59
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_65973373
Ze voegen veel vriendelijkheid toe.
Ik vind moslimmannen in het algemeen een stuk vriendelijker en rustiger dan de autochtone Nederlandse man. Prettiger om mee te communiceren.
Dat verandert alles
pi_65973399
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 15:55 schreef gelly het volgende:
Het is vooral een rare vraag. Je kunt ook vragen "wat voegt de kleur geel toe aan onze samenleving ?" met de suggestie dat de kleur geel overbodig is omdat er geen zinnig antwoord op te geven is. Maar voor de kleur blauw geldt dat natuurlijk evengoed.

Als je in die context vraagt "Wat voegt een chinees toe aan onze samenleving" kom je meestal ook niet verder dan babi pangang. De truc van een dergelijke vraagstelling is natuurlijk dat al die verschillende culturen en bevolkingsgroepen de samenleving maken en dat ze losstaand weinig betekenis hebben. Voor de 1 voegt carnaval wat toe en voor de ander niet. Voor de 1 is de islam belangrijk en voor de ander niet. Er bestaat niet zoiets als "de Nederlandse cultuur", het is een samenvoeging van verschillende culturen en leefwijzen.

In dat kader is de islam van even groot belang als carnaval omdat het vooral een persoonlijke mening is.
Wijze woorden.
pi_65973410
Shoarma
Waterpijp
Een paar van m'n vrienden

Dat was het wel zo'n beetje.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:39:53 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973421
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:17 schreef Heider00sje het volgende:
- Noem eens een positief punt van de moslims in Nederland.

Deze vraag heeft mij heel erg aan het denken gezet, en krijg m dan ook niet uit mijn hoofd
Wat een ontiegelijke domme vraag is dat en nogal suggestief. Zeker na al die media-aandacht over probleem-marokkanen.. Mensen laat je niet zo snel van de wijs brengen of iets aanpraten...

I SEE STUPID PEOPLE!!

En nee ik ben geen Moslim of Marokkaan!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65973427
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:38 schreef Cmonv het volgende:
Shoarma
Waterpijp
Een paar van m'n vrienden

Dat was het wel zo'n beetje.
Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.
  donderdag 12 februari 2009 @ 01:46:49 #64
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973474
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.

De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65973485
-edit- foute topic
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65973551
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het typisch dat Marokkanen als gastarbeider hierheen zijn gehaald en daarna worden uitgekostst. Als je iemand bij voorbaat niet mag verzin je wel manieren om ze te pesten. Of hen in een kwaad daglicht te stellen. Ik vind Nederlanders wat dat betreft behoorlijk zwak.

De Chinezen hoor je haast nooit wat over. Maar volgens mij he, als de witte Nederlander dat wilt, maken ze van de Chinezen zo een nieuwe zondebok. En dat geeft wellicht aan dat het probleem meer van de Nederlanders zelf afkomt dan van de Marokkanen. Msichien hoor. Denk daar maar eens over na.
Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.
pi_65973573
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:40 schreef Thieske het volgende:

[..]

Zijn het je vrienden omdat het moslims zijn? Lijkt me niet.
Owja.. goed punt.

Blijft shoarma en waterpijp over.
  donderdag 12 februari 2009 @ 02:05:59 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973583
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 01:58 schreef Thieske het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook aan het verschil tussen Marokkanen en Chinezen liggen. Misschien hoor. Denk daar maar eens over na.
Ik ben van mening dat zelfs door dat grote verschil tussen Marokkanen en Chinezen dat de Nederander genoeg zal vinden om Chinezen breed en lelijk in de media te gooien. Terwijl ze nu geen last van hebben van die Aziaten..
pi_65973740
Het grote verschil tussen Aziaten en Marokkanen (zoals jullie het onderscheid maken in dit geval) is het geloof.

Daarom is het een beetje appels met peren vergelijken
  donderdag 12 februari 2009 @ 02:52:37 #70
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65973755
Je begrijpt me denk' verkeerd. Tijdens de Olympische Spelen 2008 viel me ook al op dat de ene negatieve berichtgeving na de andere over Aziaten de revu passeerden in de media.. prompt las je berichten over barbaarse hondenvlees etende mensen ed. Daarom vermoed ik dat die hele Marokkanen kwestie door de media wordt opgeblazen en zodoende het hele probleem heeft geholpen te bestaan en ook in stand houdt.

Nu horen we niks over Chinezen maar dat zou zomaar ineens kunnen veranderen. Joden/Israel precies hetzelfde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 12-02-2009 03:09:51 ]
pi_65973774
Het was een strikvraag van die vuige linkse journalist.

on-topic: Ibrahim Affelay
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:11:54 #72
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65977056
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:15 schreef Limey het volgende:
Veel antwoorden hier doen me denken aan dit filmpje:

Vooral het stukje waarin hij zegt:"I like curry, I do. But now that we've got the recipe... Is there really any need for them to stay."

OT: het eten
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:14:59 #73
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65977148
quote:

Anders scheer je alle witte Nederlanders even over één kam.
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:16:47 #74
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_65977208
quote:

Chinezen zijn nou eenmaal niet zo crimineel/asociaal naar buiten toe.
En dan zijn marokannen nou 99% wel
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 12 februari 2009 @ 10:29:03 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_65977539
quote:

Dat's gek ik ben nog nooit zomaar aangevallen op straat door een aziaat. Ook zijn het geen aziaten die m'n buurman vorige keer aan m'n voordeur en brievenbus zag morrelen.

Vertel mij eens hoe dat toch komt?

Daarnaast kom ik regelmatig in Londen. (22 weekenden vorig jaar is wel regelmatig genoeg?). De criminaliteit in een Soho is nihil in vergelijking met een Brixton of een New Cross. Leg eens uit waar deze volgens jou statistische afwijkingen vandaan komen?

Blijkbaar is er maar weinig discipline te vinden om van andermans spullen en lichaam af te blijven in de islamitische cultuur.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')