Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 19:27 |
Bussentopic 19: Wielmoeren moet je aandraaien Bussentopic 18: Ouwe mopperkonten met een Mooie Paal Bussentopic 17 Bussentopic 16 bussentopic 15 Bussentopic 14 [ Bericht 20% gewijzigd door Ofyles2 op 09-02-2009 20:56:09 ] | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 19:31 |
![]() | |
Peterselieman | maandag 9 februari 2009 @ 19:42 |
Baggerdeuren ![]() | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 20:02 |
Wat een prachtig topic. Ik had 't niet beter kunnen bedenken. J_TM, eat your heart out. | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 20:31 |
(voor zo lang het duurt)![]() Connexxion 2923 Vandaar dus. Ik wist wel dat de Alkmaarse sjoofs een hekel hebben aan de Integro's maar dat het zo erg was?! Misschien dat ie tegen deze aan gezeten heeft? ![]() Weet iemand hier waar deze foto's eerder gepubliceerd zijn geweest? Dit 'ongelukje' lijkt wel ongemerkt gepasseerd te zijn. Hoe lang rijdt die 'rooie' harmonica nu al weer regelmatig op 350? Twee weken, drie? | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 20:40 |
quote:Kun je je eindpost in #19 ook nog even aanpassen met een linkje naar dit topic? | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 20:56 |
quote:Helemaal mee eens. De afbeelding die ik heb gepost komt van de site van een concurrent van mijn werkgever. ![]() quote:Dat kan ik ook ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 20:57 |
So much for being subtle. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 20:57 |
te laat, OV-les heeft t net zelf al gedaan ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 20:59 |
quote:Dan moet het Hübner zijn, die ook geledingen fabriceert. | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 21:02 |
Nope, de doorsystemgroup, uit de USA. | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 21:05 |
quote:En je hebt je nooit 's afgevraagd waar die rechter muisknop nou eigenlijk voor is? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 9 februari 2009 @ 21:19 |
nou ![]() | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 21:47 |
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/marcelnijland/quote:Zin of onzin? (afgezien van het feit dat de tweede observatie de eerste al bijvoorbaat onderuit haalt) | |
Ou-Tannu | maandag 9 februari 2009 @ 21:51 |
leuk he.. oude foto's :p | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 21:58 |
quote:Ja, zo helpt dat dus niet, hè. 's Even helemaal uitstorten, dat hart van jou. Kom op. | |
BeefRWijker | maandag 9 februari 2009 @ 22:09 |
quote:Ze zullen 'm daar trouwens wel snel weer terug willen hebben nu ze bij Amstelveen 2 stuks in de poeier hebben gereden. | |
Gnittoo | maandag 9 februari 2009 @ 22:13 |
quote:onzin natuurlijk *vanmiddag de 8203 gespot op dee 350 ![]() | |
Alexxxxx | maandag 9 februari 2009 @ 22:42 |
quote:Marcel is ook lid op BB, is één dagje in Fryslân geweest voor wat foto's, misschien dat er op die dag alleen Fryskers te zien waren, maar das dus niet permanent zo ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 22:43 |
quote:Ik ging er te snel doorheen, sorry. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 9 februari 2009 @ 22:56 |
quote:Niet janken, ze hebben een beter schakelprogramma dan de oudere Amba's. ![]() | |
TommyGun | dinsdag 10 februari 2009 @ 07:25 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 10 februari 2009 @ 10:47 |
Die deuren doen me denken aan die van een Frysker ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 14:27 |
quote:'t Zal 'm bekend voorgekomen zijn, daar in Alkmaar. | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:09 |
ow de 8600 ambatjes mogen blijven ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 10 februari 2009 @ 19:58 |
Vanmorgen: Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure... In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk. Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98 richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden. Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden. Het was dan ook gemütlich binnen. De chauffeur rijdt in ieder geval wel door, al rijdt lijn 98 over de provinciale weggetjes in plaats van de A7. Zo'n 5km voor Joure wijken we opeens af van de gebruikelijke route. Er blijken wegwerkzaamheden te zijn waardoor we toch zo'n vier kilometer om moeten rijden over enkele behoorlijk smalle boerenland weggetjes, welke nog net aan geasfalteerd waren. Aangezien al het andere verkeer ook via deze route werd omgeleid, moesten we vaak aan de kant om elkaar te kunnen passeren. Afijn, we rijden door en nadat de reguliere route weer is bereikt, dient al snel het volgende knelpunt zich aan: de rotonde bij Joure. Ook hier verdoen we tijd, ruim 5 minuten, voor we op de invalsweg van Joure gekomen zijn. In de kern van Joure loopt de bus verder leeg, maar stroomt ook meteen weer vol met nieuwe reizigers. Uiteindelijk kwam ik om 9:19 bij de bushalte aan, waar ik theoretisch 9:10 (maar eigenlijk al om 8:55 (uitgevallen rit) had moeten zijn. Om 9:25 loop ik het kantoor binnen..... | |
Gnittoo | dinsdag 10 februari 2009 @ 20:22 |
mooi hè zo'n frysker ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:19 |
quote:Ah, meneer is een kenner. | |
Alexxxxx | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:22 |
Frysker deuren zijn van vóór mijn tijd... Ik ben meer into de Citea's ![]() | |
Gnittoo | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:25 |
quote:wanneer gaan we die eens op de weg zien? | |
Alexxxxx | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:28 |
quote:Al wist ik het, mocht ik het nog niet zeggen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:46 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() linkje ja! | |
NoBody122 | dinsdag 10 februari 2009 @ 21:52 |
Kun je nagaan hoeveel vertraging je op die smalle weggetjes had gehad met een 12-meter ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:05 |
quote:ik had voor die logging t genot van een 12 meter ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:15 |
quote:In plaats van vijf kwartier. Wow, arme jij. quote: quote:Lijkt me sterk. Die gemiste zal lijn 99 zijn geweest. quote: quote:Alsof je die grote bus binnen een kwartiertje even uit de lucht tovert. quote:Wat, gingen ze d'r allemaal in? Die Fryskers zijn dus meer dan groot zat. | |
Alexxxxx | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:19 |
alsof er in de ochtendspits veel mensne van heerenveen naar Joure willen.... | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:25 |
quote:nee ![]() waarom niet gewoon via sneek gegaan? B) | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 22:46 |
quote:"t hangt nog op de deuren ... ? | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:00 |
quote:Hangt er van af of Douwe z'n eigen personeels vervoer heeft, lijkt me. Maar dan nog. Kan me al helemaal niets voorstellen wat een kwartiersdienst plus ook nog een Qliner op die lijnen zou verantwoorden. | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:01 |
quote:voor de dagdienst heb je dr hooguit last van in de spits.. voor de ploegendiensten niet ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:02 |
quote:Mag ie niet. Dat is van de concurrent. Edit: D'r gaat overigens gewoon een directe bus naar Joure, reistijd een uur. [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 10-02-2009 23:28:13 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:06 |
quote:de NS niet dan? ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:08 |
quote:Wachtend op die boer met z'n trekker. | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:12 |
quote:Tenzij ze daar bus vervoer willen gaan doen -en ik denk dat ze wel link uitkijken- niet. | |
Ou-Tannu | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:13 |
quote:Qbuzz ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:17 |
quote:Jij hoort op de bus te wachten, niet andersom. Oh, en netjes op de halte natuurlijk ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:26 |
zijn de dalkaartjes hierzo afgeschaft btw? | |
Peterselieman | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:30 |
Niet dat ik weet | |
BeefRWijker | dinsdag 10 februari 2009 @ 23:41 |
quote:Deze ontgaat me even. Wat heeft dat met die boer en z'n trekker te maken (die die bus los komt trekken)? | |
NoBody122 | woensdag 11 februari 2009 @ 00:00 |
quote:Wat de tuinder zegt, maar hoe kom je daar bij? Oh en bever; ik dacht dat je bedoelde dat de bus gewoon achter een slome trekker zou zitten ofzo, want daar staat Fryslân natuurlijk bol van, geheel conform de bekende vooroordelen ![]() Echter in de context van 'weg komen trekken' klopt het wel ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 11 februari 2009 @ 00:54 |
quote:Volgens mij was je de weg even helemaal kwijt, sjofeur. ![]() Oh, en aan deze kant van De Dijk barst 't anders ook van de polders, hoor. | |
Peterselieman | woensdag 11 februari 2009 @ 00:58 |
Genoeg ruimte voor de Procity-barrels daar dus ![]() | |
Dangel | woensdag 11 februari 2009 @ 09:43 |
vriendinlief wilde gister met de bus en dat kostte 1.60, geen strippenkaart.... | |
NoBody122 | woensdag 11 februari 2009 @ 09:54 |
quote:Nee, jij communiceerde weer eens vaag i.p.v. duidelijk ![]() quote:Joh ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 11 februari 2009 @ 15:20 |
quote:Daar kan dan ook geen daltarief kaartje tegen op. Daltarief is leuk voor meer dan 5 strippen met een blauwe strippenkaart en meer dan 3 strippen met grijs. Twee grijze strippen (1 zone) kosten tegenwoordig 1.60 bij de sjoofs, een dalkaartje 2.50. | |
BeefRWijker | woensdag 11 februari 2009 @ 15:26 |
quote:En dan drijft er bij jouw zomaar spontaan een willekeurige frustratie boven. OK ....., over vaag gesproken. | |
NoBody122 | woensdag 11 februari 2009 @ 15:46 |
quote:Over vaag gesproken idd, want er is in geen geval sprake van frustratie ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 16:59 |
quote:Ken de drgl. Vertrek uit Heerenveen ri Joure-Sneek, lijn 98 om 8:28 en 8:43 en lijn 99 om 8:09 en 8:54 | |
Alexxxxx | woensdag 11 februari 2009 @ 17:43 |
quote:mijn hemel, dat zijn geen grappen.. waar zijn de eurotijden gebleven? Als de sneeuw weg is gaat ze voortaan maar mooi op de fiets! ![]() Bij Winsum zojuist een Amba in de takels van een Hof-bergingswagen.... | |
BeefRWijker | woensdag 11 februari 2009 @ 18:00 |
quote:Kompleet bezopen, dat is in de praktijk gewoon een uur's regeling. Geen wonder dat jullie allemaal in die Frysker pasten, die had anders toch maar leeg gereden. | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 18:03 |
Wederom fail. Reizigers uit de richting Leeuwarden kunnen inderdaad met de 8:28 bus mee. Reizigers uit de richting Wolvega zullen die niet halen (aankomst trein 8:31) en reizen daardoor met de 8:43 bus. Een half uur later met de slag lijn 99 zelfde verhaal. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 februari 2009 @ 18:20 |
quote:Daarom gaat er om .43 ook nog een 98 ![]() en tja je hebt wel pech als je de 98 wil en je komt na .43 aan B) maar verder? de 99 gaat 5 voor ofzo en 10 over weer ![]() lekker belangrijk die 10 min wachten... staat de bus tenminste niet steeds te wachten op die treinhoppers die denken dat de bus wel op hun wacht en op hun dooie akkertje t perron over slenteren | |
Zug-Chef | woensdag 11 februari 2009 @ 18:22 |
quote:Dat staat er toch: quote: | |
Ou-Tannu | woensdag 11 februari 2009 @ 18:25 |
quote: ![]() maar anders lijkt mijn verhaal zo raar ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 12 februari 2009 @ 00:34 |
quote:Even off-topic: Houdini-act? ![]() | |
Dangel | donderdag 12 februari 2009 @ 12:15 |
Houdini act? Waar heb je het over? | |
NoBody122 | donderdag 12 februari 2009 @ 14:37 |
quote:Jij zou die trein in je ava eens kunnen omshoppen naar een Frysker, schiet me nu ineens zomaar tebinnen ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 12 februari 2009 @ 17:33 |
quote:Houd alsjeblieft mijn graf schoon | |
Alexxxxx | donderdag 12 februari 2009 @ 18:06 |
Dangel is een krasgothic. Die doen wel vaker net alsof ze dood gaan om aandacht te krijgen. | |
Ofyles2 | donderdag 12 februari 2009 @ 18:23 |
Ik vertrouw het zaakje niet, maar ik houd nog wijselijk mijn mond. Nu weer terug op de route, oftewel B2T. | |
BeefRWijker | donderdag 12 februari 2009 @ 18:27 |
Hier (tijdelijk) een rariteiten kabinet in de Waarderpolder (Haarlem) met een paar oude bekenden waar onder o.a. ook een ex-Qliner Volvo van Alkmaar. | |
NoBody122 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:09 |
Die bussen komen nog eens ergens allemaal ![]() Ik mag morgen weer eens op avontuur naar Sneek, Hemelum, Makkum en Bolsward ![]() ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:25 |
quote:ik heb vier ritten naar mooie paal in de aanbieding, waarvan 3 op lijn 72 ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:30 |
quote:En je begint zeker om 13:45 ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:35 |
quote: ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 13 februari 2009 @ 15:39 |
quote:Die dienst heb ik dus morgen over een week ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 februari 2009 @ 17:19 |
Vanmiddag aan bijzondere bussen in Leeuwarden de 2301, 2326 en 7818 voorbij zien flitsen | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 19:56 |
De 2952 rijdt inmiddels vanuit Almere, ik zag hem op lijn 260. | |
BeefRWijker | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:37 |
quote:Het zou verboden moeten worden !!!!! ![]() Oh uh, waar gaat dit trouwens over? Je gaat al net zo als J_TM klinken. | |
Alexxxxx | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:44 |
ik zag vandaag de 8369 op de 582! Hij kwam vanaf de A6, vie de N839 richting de N492 | |
Ofyles2 | vrijdag 13 februari 2009 @ 22:47 |
quote:Een Integro die waarschijnlijk een tijdje op lijn 350 gereden heeft? | |
NoBody122 | zaterdag 14 februari 2009 @ 00:19 |
quote:Aha, dus die goeie ouwe wit/gele Alliance rijdt nog wel rond hier ![]() Wat is er eigenlijk gebeurd met de 9105, die hier een aantal weken heeft mogen logeren? | |
Gnittoo | zondag 15 februari 2009 @ 10:36 |
Buschauffeur krijgt klap HEMELUM - De politie stelt een onderzoek in naar de mishandeling van een buschauffeur van Connexxion. Vrijdagavond werd de chauffeur op de lijn naar Sneek in de bus lastig gevallen door vier jongens. Bij de bushalte op het Flinkeboskje had de buschauffeur, met hulp van een andere chauffeur die ook bij de bushalte stond geparkeerd, de vier jongens de bus uitgekregen. De jongens stribbelden tegen en de buschauffeur uit Drachten kreeg daarbij een klap tegen zijn hoofd. De groep rende er vandoor. De beide chauffeurs zijn de jongens nog achteraan gegaan maar konden ze niet meer achterhalen. Ook agenten hebben nog een zoekslag naar het groepje gemaakt maar niemand meer aangetroffen. Er moet nog aangifte worden gedaan. | |
NoBody122 | zondag 15 februari 2009 @ 15:29 |
quote:Komt wel dichtbij zo, dat geouwehoer ![]() | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 15:09 |
quote:Weet je het zeker dat het geen luchtspiegeling was? ![]() ![]() Connexxion 2952 Bolsward Kloosterlaan 14-02-09 Volgens deze chauffeur was ie vrijdag de hele dag op 351 Harlingen-Heerenveen. | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 15:25 |
quote:Binnenkort misschien? ![]() Citea Cosmo Trucks Bolsward 14-02-09 | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 17:06 |
Vandaag alle drie de Integro's van Alkmaar gespot. Connexxion 2922 en 2924 zijn nu geheel Qliner blauw. Connexxion 2923 zou vorige week nog weer in Alkmaar gespot zijn door Ben Vos. Hij was toen nog wit/grijs maar verder weer geheel strak, na het ongelukje bij de garage in Alkmaar, zie eerder in dit topic. Vandaag reedt ie gedeelteijk blauw maar met nog steeds een wit front. Ach, een kniesoor die 't ziet. Edit: Zie net dat ze ook al gespot waren door Jeroen Divendal op OViB. Onderweg kwam ons bij Wieringerwerf ook nog een 14.5 meter Volvo tegemoet met een ongeuniformeerde bestuurder aan het roer. Mogelijk dat Fryslân de beschikking daar over krijgt? Verder werd bij de garage in Alkmaar net een groene Alliance B95 met klassiek front afgeleverd door een bergings wagen. 't Zou de 2327 kunnen zijn geweest die nu op OViB onder weekfoto's staat. ![]() Geel broertje 2329 stond op de buffer. ![]() Op die kleine displaytjes van de ex-Amersfoortse Ambas kom je de gekste combinaties tegen. Deze is doorelkaar maar halve regels kom je ook tegen waar de onderkant van elk karakter mist. Verder kwam er nog eentje voorbij met "generation 2" op de zijfilm. [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 17-02-2009 16:41:14 ] | |
Alexxxxx | maandag 16 februari 2009 @ 17:20 |
Cosmo Bolsward, kom er net vandaan. Geen Citea's gezien (en geen deuren, had een dagje vrij), wel een moie ex-FRAM bus, nu in de Van der Horn kleuren ![]() En op Buzzybee post iemand mee die bij de MAN bus fabriek in Turkije werkt, en die hebben een order van 1100 bussen uit Nederland gekregen, iig Qbuzz, andere maatschappijen wist ie niet... | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 18:17 |
quote:Die op de brug was ook de enigste. Achter de deur rechts er naast stond een Ambassador (ook) van Veolia. Achter stond inderdaad alleen die van vdHorn. ![]() Nu ik er over nadenk ben ik eigenlijk vergeten om daar achter ook even naar de garage deuren te kijken, of er daar misschien ook nog wat stond. Volgens mij staan die bruggen daar bij Cosmo nl twee diep. quote:Getver, nog meer Turkse oostblok kathedralen op de Nederlandse wegen. | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 18:44 |
Quizvraag: Hoeveel Infoxx-en passen er in een Infoxx. Had vanmiddag voor de verandering een 5121 Amba op lijntje 167 Alkmaar Beverwijk (wat eigenlijk zo'n Turkse kathedraal behoort te zijn) met de nieuwste(?) versie Infoxx. In Castricum ligt er een straat uit dus wordt er even flink omgereden. Dus geeft het reisinfo scherm er na een paar minuten de brui aan nadat eerst een aantal regels leeg waren gebleven. Geheel los daarvan bedacht de halte omroep opeens dat we weer op de oude route zaten en riep vrolijk Castricum Station om. Het reisinfo scherm hield evenwel stug vol dat de route informatie 'helaas' even niet beschikbaar was. Omroep dame was het daar kennelijk toch wel eventjes mee eens en hield verder stug haar mond om midden in Heemskerk ineens weer van gedachten te veranderen en netjes de Ruysdaal straat aftekondigen. Het reisinfo scherm hield evenwel nog steeds vol dat de route informatie 'helaas' even niet beschikbaar was wat de omroep miep niet verhinderde om ook de rest van de haltes aftekondigen tot ik in Beverwijk ben uitgestapt. | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:41 |
quote:Het was in ieder geval een grijze Integro. Nu ben ik het even kwijt. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 februari 2009 @ 19:42 |
Afsluitdijk, 14 februari 2009 | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:42 |
quote:Dat gebeurt wel vaker. Maar lang niet zo erg als bij Arriva Waterland, waar bij de kleinste oneffenheid in het wegdek het TFT-schermpje begint te storen of zelfs uitvalt. | |
Ofyles2 | maandag 16 februari 2009 @ 19:44 |
quote:De laatste foto: ![]() Dit heb ik bij deze bussen nooit meegemaakt in hun SVN-tijd. | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 20:05 |
quote:Wat was het nummer van die bus ook alweer? 't Ging zó snel allemaal .... | |
Alexxxxx | maandag 16 februari 2009 @ 20:12 |
quote:111.... | |
BeefRWijker | maandag 16 februari 2009 @ 20:26 |
quote:Vervaldatum APK: 21-02-2009 (over 5 dagen) | |
Alexxxxx | maandag 16 februari 2009 @ 20:29 |
quote:Je meent het! Ik was vandaag bij de kwik fit voor een verse APK ![]() (moet nog ff onderdeeltje uit Rusland komen ![]() | |
Alexxxxx | maandag 16 februari 2009 @ 22:45 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: Van der Horn Land van herkomst: Nederland Locatie: Bolsward Datum: 16 februari 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Zug-Chef | maandag 16 februari 2009 @ 22:48 |
Morgen in Sneek ook maar eens een ouwe Den Oudsten B88 platen, uiteraard in het geel. Rijdt elke werkdag op de versterkingsrit uit omgeving Balk naar Sneek. | |
Ofyles2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 00:37 |
Een gelede OmniLink in Stockholm:![]() | |
NoBody122 | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:26 |
quote:De 2326 toevallig? Of is dat geen rit van Cxx zelf? | |
Peterselieman | dinsdag 17 februari 2009 @ 09:49 |
2326 zit in Leeuwarden als het goed is, dus die kan het waarschijnlijk niet zijn ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 17 februari 2009 @ 10:17 |
quote:Door de weeks wisselen bussen veel van stalling, i.v.m. de vele buswissels ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 17 februari 2009 @ 11:53 |
De 2326 is een Alliance B95. [ Bericht 80% gewijzigd door BeefRWijker op 17-02-2009 12:00:57 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 17 februari 2009 @ 12:02 |
quote:Die zijn er ook niet fraaier op geworden. | |
Alexxxxx | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:00 |
quote:Wel mooie deuren. Maar ja, die zet ie dan weer niet op de foto.... | |
Ofyles2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:35 |
De deurenzijde, op verzoek van de mod:![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:36 |
Het front ziet er niet uit, maar dat zijn me toch een paar puikende deuren, of niet! (zie ik die dingen ook eens in hun context, leuk! ) | |
Ofyles2 | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:44 |
quote:Bij Scania durfden ze een algehele facelift niet aan. | |
RealZeus | dinsdag 17 februari 2009 @ 19:51 |
quote:Is die chauf aan het bellen met twee mobieltjes?? ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 17 februari 2009 @ 21:36 |
Er loopt trouwens (tijdelijk) een 2e bussentopic op Fok!: Die nieuwe connexxion bussen![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 17 februari 2009 @ 22:44 |
quote:Wel mooi dat er voor de IQ-lozen nu ook een bustopic is. | |
NoBody122 | dinsdag 17 februari 2009 @ 23:42 |
quote:Er post ook een paar mensen in, die hier ook posten ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 17 februari 2009 @ 23:49 |
quote:Ik zie PSM posten inderdaad, dus dat van de IQ lozen klopt dan toch? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 februari 2009 @ 00:08 |
A fight is in the air! ![]() | |
NoBody122 | woensdag 18 februari 2009 @ 00:12 |
quote:Daar zit natuurlijk wel weer een kern van waarheid in ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 00:18 |
quote:Je weet dat het Alex is die het zegt. Dat zegt al genoeg ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 18 februari 2009 @ 00:47 |
quote:Dat zei ik toch ..... | |
Ofyles2 | woensdag 18 februari 2009 @ 00:48 |
quote:Niets is heerlijker dan twee Friezen die elkaar bekampen. En nu rijden we weer de on-topic busbaan op. | |
RealZeus | woensdag 18 februari 2009 @ 15:26 |
quote: ![]() Ik heb er ook gepost en ik ben heul niet IQ-loos | |
BeefRWijker | woensdag 18 februari 2009 @ 16:13 |
quote:Kijk 's aan, en nu voel je je er helemaal thuis daar tussen je soortgenoten. quote:Uhuh. En hoe dacht meneer dat te gaan bewijzen? Allemaal smoesjes. | |
RealZeus | woensdag 18 februari 2009 @ 18:03 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 18 februari 2009 @ 18:23 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 februari 2009 @ 18:28 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 18 februari 2009 @ 18:53 |
quote:Nee het is inderdaad, zoals al gezegd is, een gele Den Oudsten B88. Maar tijdens de vakantie rijdt er bijna geen versterking dus volgende week een nieuwe kans. Morgen+vrijdag weer Hilversum Sportpark, na twee dagen Joure (wat een KUT cq ellende woon-werk traject is dat trouwens met het OV ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 18 februari 2009 @ 19:09 |
koop een auto. | |
Zug-Chef | woensdag 18 februari 2009 @ 19:11 |
Ik heb geen eens een rijbewijs ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 18 februari 2009 @ 19:14 |
Koop een brommobiel! | |
Zug-Chef | woensdag 18 februari 2009 @ 19:15 |
Zeg ik ben niet bejaard ofzo ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 18 februari 2009 @ 19:16 |
quote:Handig als je elke dag van Sneek naar Maastricht reist en aangewezen bent op dit karretje. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 februari 2009 @ 19:23 |
quote:ben je net thuis.. kan je weer vertrekken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 20:33 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 februari 2009 @ 20:34 |
Aan bijzondere bussen vandaag in Leeuwarden de 2448 gespot. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 februari 2009 @ 20:37 |
quote:neem een normale route :p | |
RealZeus | woensdag 18 februari 2009 @ 21:07 |
quote: ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 18 februari 2009 @ 21:51 |
quote:daar past meer in ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 19 februari 2009 @ 01:02 |
quote:Nee hoor, enkel IQ-loos. Je kan gerust zijn. | |
BeefRWijker | donderdag 19 februari 2009 @ 01:23 |
quote:Wie elke dag van Sneek naar Maastricht reist zou inderdaad tot zo'n IQ-lozen karretje veroordeeld moeten worden. Overigens schijnen die dingen tegenwoordig best in te zijn bij de jeugd, als nieuw status symbool. | |
zwahiel | donderdag 19 februari 2009 @ 09:24 |
quote:Heb je sowieso het IQ van een haring, dat zijn de twee steden waarin je gewoon al niet wil zijn ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 19 februari 2009 @ 18:19 |
quote:Statussymbool, omdat de jongeren toch niet beter weten. Lekker ravotten in de wagen van je oma. ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 19 februari 2009 @ 18:23 |
Tegenwoordig zijn ze wel modern en zo, dit si er een van 20 jaar geleden. Voorla in Frankrijk is er een grote markt voor, daar staan ze ook gewoon op kenteken, en doen ze neit veel onder voor personenwagens... Maar goed ook, want een brommobiel is aadig duurder dan een gewone auto, nieuw.... | |
BeefRWijker | vrijdag 20 februari 2009 @ 13:00 |
Iedereen afgereisd met die nieuwe connexxion bussen?![]() http://www.blikopnieuws.nl/bericht/92442 ![]() ![]() ![]() ![]() LIJNBUS MIST DRIE RUITEN NA ONGEVAL [ Bericht 19% gewijzigd door BeefRWijker op 20-02-2009 13:39:46 ] | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 13:05 |
Leuk Arrivabusje zo. ![]() Filmpje over het ongeval trouwens: Tip: zet m op hoge kwaliteit en op groot scherm, dan kun je zit dat de verkeerslichten op dat moment op rood stonden en je hoort een enorme klap. Beelden van de bus zie je er nauwelijks op. | |
Gnittoo | vrijdag 20 februari 2009 @ 13:10 |
quote:anticlimax. | |
RealZeus | vrijdag 20 februari 2009 @ 15:46 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 17:01 |
Ik zag vandaag in Leeuwarden nog een grijze bus van Qbuzz rijden. Ze zijn er dus nog wel in Fryslân. Daarnaast was de scherminfo in Frysker 3727 niet helemaal correct. De bestemming stond er keurig op, maar de haltes stonden in de omgekeerde volgorde op het scherm en ze verdwenen ook gewoon na het passeren van een halte ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:45 |
quote:Reed je toch bijna de manege die niet in Wergea is voorbij! ![]() ![]() quote:DAF CF space cab van Oegema ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 18:52 |
quote:Het is een spookhol, ik zeg het je. Maar ik moet verderop zijn he ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:18 |
![]() ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:23 |
![]() | |
Gnittoo | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:25 |
yes. | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 20:26 |
Je hebt in ieder geval een mooie bus mee gehad ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:06 |
quote: quote:Ja, en? | |
JeePee83 | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:08 |
quote:Jup, maar niet lang meer. Als het goed is gaan ze begin maart terug naar Rotterdam. | |
BeefRWijker | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:13 |
quote:Het zijn maar B95's maar je waant je in een B91 (of zelfs een B89) met zo'n ouderwets interieur. | |
Peterselieman | vrijdag 20 februari 2009 @ 22:21 |
quote:Het zijn tenminste nog echte bussen ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 21 februari 2009 @ 00:06 |
quote:Wat bedoel je met ouderwets? Ik versta onder ouderwets doffe en vale kleuren en dat vind ik donkergroen en donkerblauw niet. | |
BeefRWijker | zaterdag 21 februari 2009 @ 01:25 |
quote: quote:Oud en ouderwets zijn twee heel verschillende dingen. Ik heb het hier meen ik eerder al eens een retro look interieur genoemd. Die 2300 Alliance's ogen van binnen veel ouder dan dat ze in werkelijkheid zijn. | |
RealZeus | zaterdag 21 februari 2009 @ 16:04 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 21 februari 2009 @ 17:03 |
Ik zag vanmiddag dat xx in Fryslân ook de 2677 nog rond heeft rijden als hogevloersbus ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 21 februari 2009 @ 17:58 |
Hoe meer hoe beter ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 21 februari 2009 @ 18:02 |
Bestaat daar een programma voor? | |
Peterselieman | zaterdag 21 februari 2009 @ 18:32 |
quote:Lijn 22 he ![]() ![]() | |
Zug-Chef | maandag 23 februari 2009 @ 21:19 |
![]() Hilversum, maandagochtend 23 februari 2009. | |
BeefRWijker | maandag 23 februari 2009 @ 22:35 |
quote:En dan denk je dat zoiets heel erg oud is, maar dat is dus niet zo, volgens de RDW. Toch heeft ie een split voorruit. | |
Zug-Chef | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:30 |
![]() Sneek, dinsdagochtend 24 februari 2009 ex BBA 447 komt als versterkingsrit op lijn 47 (of het nu Oudemirdum-Sneek of Balk-Sneek is ben ik nog niet achter) aan op het busstation van Sneek. [ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 24-02-2009 18:47:26 ] | |
Alexxxxx | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:43 |
Coulant? | |
Zug-Chef | dinsdag 24 februari 2009 @ 18:47 |
Volgens de bijhuuroverzichten bij Cxx moet het of Hielkema of Van der Bles zijn... | |
BeefRWijker | dinsdag 24 februari 2009 @ 20:29 |
quote: ![]() http://busphotos.qixs.nl/(...)_Solutions/start.htm | |
Zug-Chef | dinsdag 24 februari 2009 @ 20:33 |
Dat was inderdaad 2007. Vond dat ook al op google. Maar het is nu 2009 en sinds sept 2008 rijdt deze bus als versterking in Friesland. Dus ik vraag me dan ook af of Management Solutions hier nog iets mee te maken heeft.. | |
Peterselieman | dinsdag 24 februari 2009 @ 20:36 |
zeker weten van niet. Maar zowel de sites van Hylkema als Van der Bles vermelden de bus niet. | |
Alexxxxx | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:21 |
Hielkema heeft maar twee bussen geloof ik, een lesbus en een 'echte' tourigcar. Van der Bles spuit zijn spul toch over? | |
Peterselieman | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:43 |
zoiets dacht ik ook ja, dus dan zijn die bedrijven het waarschijnlijk toch niet. | |
Alexxxxx | dinsdag 24 februari 2009 @ 23:52 |
Ik houd het op Coulant Touring edit: of ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 07:44 |
quote:dan gok ik op Coulant ![]() daar rijden wel meer versterkers van | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 07:45 |
quote:splitruit goedkoper mischien bij vervaning / reparatie? bussen met gebarste ruiten zijn wel zo het NIET | |
Peterselieman | woensdag 25 februari 2009 @ 10:26 |
quote:Tsja, dat is een kenmerk van de O405 (G) van Mercedes Benz | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 14:34 |
bij een bus die OM MOET RIJDEN... dan mag je toch verwachten dat die niet 5~6 minuten te vroeg is ( route is langer ) ? | |
Dangel | woensdag 25 februari 2009 @ 14:40 |
Nee, waarom? Stel, er is een blokkade in Cornjum en lijn 72 kan er niet langs.. Dan rijd ie over de rpovinciale weg ipv doro alle kutdoprjes, en is ie er een stuk vlugger, en via een kortere route. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 14:51 |
quote:nou, mijn lijn 98 rijd ook een tyfus eind om nu.. okee dat eind kan die wel met een beetje geluk met 80~100km/h doen ipv met een slakkegang door dorpjes maar toch issie later ![]() maar goed de bus die ik bedoelde rijd een slag waardoor de route iets langer wordt.. maar om dan nog 5 min te vroeg te komen? :| zelfde soort gebied ook;) | |
BeefRWijker | woensdag 25 februari 2009 @ 16:27 |
quote:De O407 heeft een enkele voorruit. Volgens John Veerkamp is die ook op een aantal O405 gebruikt: "While the O405 had a two piece windshield, the O407 had a one piece version. However, this was later also made available on the O405." Omdat de O407 een later model is nam ik aan dat de laatste O405's dus ook enkele voorruiten zouden hebben. Dat is dus kennelijk geen wet die in steen is gebeiteld. | |
BeefRWijker | woensdag 25 februari 2009 @ 16:45 |
quote:Hij is inderdaad wel een paar maanden later overgeschreven. Overigens zou ie toendertijd bij VreugdeTours in gebruik zijn geweest. quote:Waarschijnlijk is ie weer van een ander obscuur bus verhuur bedrijf. | |
NoBody122 | woensdag 25 februari 2009 @ 16:45 |
quote:Wellicht is hij via de A7 naar Joure gereden i.p.v. door de durpjes ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 februari 2009 @ 16:47 |
Ik zie het ja. De meeste O405-bussen in Nederland hadden een split voorruit, maar die van de RET hadden dat niet. GVB Amsterdam heeft beide varianten gehad toen ze er tijdelijk reden om het tekort aan geledes op te vangen. Ook de HTM heeft beide varianten zo te zien gehad, al reden er van de variant met de splitramen maar weinig rond. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 16:55 |
quote:gelukkig was het een kubus die VEEL te vroeg reed ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 februari 2009 @ 17:11 |
dat hebben ze beloofd niet te doen ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 25 februari 2009 @ 17:15 |
quote: quote:ex BBA 443 dus ![]() quote: | |
BeefRWijker | woensdag 25 februari 2009 @ 17:27 |
De nood moet wel hoog zijn bij Connexxion. Edit: Zie overigens net dat de Diplomats daar waarschijnlijk thuishoren. De andere was dacht ik een B96. Edit2: Van die B96 rijden er kennelijk ook zes rond dus al met al niks bizonders. [ Bericht 17% gewijzigd door BeefRWijker op 26-02-2009 00:35:55 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 19:01 |
quote:ja.. kom dan telaat ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 21:36 |
kutveolia ![]() Vanmiddag weer eens 3 kwartier staan wachten op een bus waarvoor ik netjes op tijd was. Ik dan. Hoeren. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 21:42 |
quote:en dan rijden ze een halfuursdienst? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 21:44 |
quote:Right. EN de volgende had ook nog +6 waardoor ik NOG een trein miste, maar goed ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 21:47 |
quote:tijd om de vergoeding bij vertraging ook maar in te voeren op het bus vervoer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 21:51 |
quote:Ja, dan is het hek ECHT van de dam ![]() De afgelopen 2 jaar heb ik 44 uitgevallen bussen genoteerd, waarvan die de 3e is die meteen een half uur kost. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 21:52 |
quote:boeiend ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 21:59 |
zeker de helft van die kutkrengen van vealio rijden ook gewoon rond met een joekeloerus van een barst in de voorruit. Alleen wettelijk verplicht onderhoud voeren ze uit begreep ik. Vuile hufters. Ja, ik werk ook voor een dochterbedrijf van veolia tegenwoordig ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 22:03 |
quote:bussen met pauper ramen | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 22:06 |
Komt een topic hierheen, als er wat blauws wakker wil worden ![]() Ov chipkaart. | |
Alexxxxx | woensdag 25 februari 2009 @ 22:10 |
quote:Veolia is een heel groot afvalverweringsbedrijf, wat openbaar vervoer er "bij"doet toch? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 februari 2009 @ 22:11 |
Die OV-chipkaart mag wel wegblijven ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 22:12 |
quote:ow, trap de bussen dan maar bij t afval ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 februari 2009 @ 22:13 |
quote:Sort of. Ik zit bij een waterzuiveringskliniek iig ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 25 februari 2009 @ 22:22 |
quote:rommel, water en bussen, das veolia in t kort wat ik had begrpeen ja ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 25 februari 2009 @ 22:27 |
quote:kliniek nog wel ![]() | |
Gnittoo | woensdag 25 februari 2009 @ 22:52 |
![]() zaterdag weer lekker de hele dag op een frysker | |
Peterselieman | woensdag 25 februari 2009 @ 23:01 |
Wel afraggen dat ding he Gnittoo ![]() | |
NoBody122 | donderdag 26 februari 2009 @ 09:50 |
Welke lijnen moet jij dan wel niet allemaal, want zoveel Frysker-diensten zijn er helemaal niet op de streek in Lwd? ![]() Begint de botenterreur nu trouwens alweer? ![]() | |
Gnittoo | donderdag 26 februari 2009 @ 10:22 |
quote:93, 45, 47, 93 en dat rondje dan nog een keer. | |
NoBody122 | donderdag 26 februari 2009 @ 11:18 |
quote:Als je die vier gasten daar op het Flinkeboskje tegenkomt, moet je ze maar ff alle hoeken van je Frysker laten zien ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 26 februari 2009 @ 14:06 |
Lekker veel fluister bussen daar bij die Presentatie innovatieve bussen Provincie Zuid-Holland http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/etiennetas/ http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/keesvanderzwaard/ Niet! ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 februari 2009 @ 16:23 |
quote:idd.. eerst er 4x overheen stuiteren eh! en dan pas alle hoeken ![]() | |
Cerbie | donderdag 26 februari 2009 @ 16:48 |
Zojuist de 5871 van Arriva gehad van Nijmegen naar Tiel ![]() Vroeg me op de A73 af of hij wel de volgende halte zou halen, kunnen die dingen niet gewoon in Grûnn blijven. | |
RealZeus | donderdag 26 februari 2009 @ 16:57 |
quote:Die komen waarschijnlijk uit de concessie ZO-Friesland. | |
Peterselieman | donderdag 26 februari 2009 @ 17:03 |
Dat is een Dennis-barrel. Die dingen zijn niet de beste bussen en dan druk ik me nog zacht uit | |
Cerbie | donderdag 26 februari 2009 @ 17:08 |
quote:Ik mistte de standaard Wright Commanders die normaal rijden al bijna ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 februari 2009 @ 17:11 |
klopt. Die dingen hebben een Cummins-motor. | |
BeefRWijker | donderdag 26 februari 2009 @ 18:00 |
quote:En dat zijn heel slechte motoren, vraag maar aan Berkhof. | |
Peterselieman | donderdag 26 februari 2009 @ 18:10 |
Dat mag jij doen ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 26 februari 2009 @ 18:15 |
quote:Eigenlijk is het een Alexander ALX200 op een Dennis Dart chassis, maar dat terzijde. Alexander en Dennis behoren tegenwoordig tot dezelfde groep gelijk VDL Berkhof en VDL Bus Chassis ook. | |
BeefRWijker | donderdag 26 februari 2009 @ 18:17 |
quote:De Engelse Ambassador. quote: | |
BeefRWijker | donderdag 26 februari 2009 @ 18:24 |
quote:Dat ook. Oeps: Busfoto.nl | |
Peterselieman | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:44 |
Vanmiddag reed MAN 8836 op de stadsdienst in Leeuwarden. Verder reed Frysker 3771 op lijn 42 naar Sneek. Op zich niet bijzonder, maar de bus vertrok uit Leeuwarden en die plaats kent geen lijn 42 ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 27 februari 2009 @ 21:58 |
Oh heb ik weer eens wat gemist toen ik in Grunning zat.. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:10 |
quote:klik Ik nodig die wereldvreemde navelstaarbrigade van harte uit op de veluweconcessie van Veolia. ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:10 |
quote:Die is daar dus nog steeds. Stadsbus op een stadslijntje, prima toch? Wat betreft de 8845 die ik in Alkmaar meende te hebben gezien, dat zal waarschijnlijk de 3845 zijn geweest. Die hoort eigenlijk in Amstelland Meerlanden thuis. Zag 'm gisteren nog in B'wijk. @Zugchef, zeg 's tegen je baas dat ie de rest van die MAN 88xx barrels uit Alkmaar opeist. Als er dan toch van die Turkse rommel op 167 moet rijden dan tenminste toch de streek versie. quote: quote:Infoxx meteen over de rooie. | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:15 |
quote:die oekels kondigen altidj een jaar van te voren aan dat ze langs komen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:16 |
De afgelopen 2 weken heb ik in totaal 20 ritjes met Veolia gemaakt. 16 daarvan met bussen die een barst/scheur van meer dan een halve meter door de voorruit hadden (maar dat schijnt totaal onbelangrijk te zijn). 14 van die ritten waren 5 minuten of meer te laat. 2 van die ritten waren 10 minuten of meer te laat en 1 viel er zelfs compleet uit. Schoon? Aantrekkelijk? Nee, maar dat boeit eigenlijk niet eens. RIJ gewoon moederneukers ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:27 |
Nee, ik heb absoluut begrip voor geweld tegen buschauffeurs ![]() Al kunnen zijn er ook niet altijd alles aan doen (vaak ook gewoon wel natuurlijk), maar laat het dan iig een signaal naar het vervoerbedrijf zijn. "Hart voor de klant" staat leuk op een GVU-bus, maar in de praktijk komt er dus echt geen ene donder van terecht. Nou, beweer dat dan ook niet. | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:27 |
de afgelopen 2 weken heb ik in totaal 74 ritjes met een Lada 111 gemaakt. 74 daarvan met een Lada 111 met een voorraam met een piepminuscool putje en een los voorraamrubber, 1 van die ritten was meer dan 5 minuten te laat, 1 van die ritten was meer dan 10 minutente laat, maar ik was dan ook te laat vertrokken. Er is niets geheel uitgevallen. Schoon? Aantrekkelijk? Nee, maar dat boeit me niet, mijn Lada rijdt altijd! | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:28 |
quote:Hard voor de klant, hart voor het geld van de klant ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:29 |
quote:Wat kost een ritje? ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:30 |
quote:een glimlach ![]() oh wacht, jij bent geen mooi meisje he? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:44 |
quote:* Dr_Flash biertje doorschuift ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:48 |
Ja, dan mag ik niet meer rijden, moeten we alsnog met de bus ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:54 |
quote:Kunnen we op zn minst nog een chauf in elkaar tremmen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 27 februari 2009 @ 23:58 |
quote:Dwars door de deur heen mikken. ![]() ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 28 februari 2009 @ 01:26 |
quote: quote:Try me ![]() | |
zwahiel | zondag 1 maart 2009 @ 00:56 |
quote:Neppert met je 111 ![]() ![]() * zwahiel deed een rit met zijn Lada 2105 en kwam slechts vijf minuten te laat aan. Trouwens het zou voor de rest van Nederland een zegen zijn als die Arriva / ex-Noordnet troep gewoon lekker van een brug in Friesland af zou vallen of gewoon lekker daar zou blijven! Net als die Fryskers. Die heten niet voor niets zo. Daar houden dus! | |
NoBody122 | zondag 1 maart 2009 @ 02:23 |
quote:Als het kon, had ik er nu hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat al die troep alleen nog maar op jouw lijn(en) kwam te rjiden ![]() | |
zwahiel | maandag 2 maart 2009 @ 01:38 |
Moet je zeggenschap bij de Lijn district Antwerpen, district Stad Antwerpen, 't GVU, xx, Herpes en Veelolia hebben ![]() ![]() Maar sorry hoor, al die rotzooi komt wel uit 't noorden... Amba's ook ![]() Dus open die ophaalbruggen, en rap! | |
NoBody122 | maandag 2 maart 2009 @ 13:22 |
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben ![]() | |
Gnittoo | maandag 2 maart 2009 @ 13:24 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 19:38 |
We nemen u mee naar het pittoreske dorpje De Klomp, op de grens van de provincies Utrecht en Gelderland. Niet alleen is dit dorpje gezegend met de vorstelijke bevolkingsomvang van VIJFHONDERD TACHTIG (580) zielen, en wordt het volkomen terecht, en zoals algemeen bekend, tweemaal per uur per richting bediend door InterCity-treinen naar Arnhem en Utrecht. Nee, onze vrienden van het Franse mega-conglomeraat Veolia weten zelfs dat De Klomp een Centraal Station heeft! Ik zeg: Chapeau! ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 20:29 |
quote:" Deze LIJN wordt gereden met een achtpersoons (niet-rolstoel toegankelijke) bus. " aldus Veolia. Ze zullen het zelf wel het beste weten, zullen we maar zeggen. Zal die duidelijk zichtbare rolstoel lift dan dus ook wel stuk zijn. Iemand nog een bus nodig? | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 20:32 |
quote:Stuk? Welnee. Gewoon niemand die weet hoe dat ding werkt, en geen geld voor opleidingen en al dat soort onzin ![]() | |
Zug-Chef | maandag 2 maart 2009 @ 20:42 |
Vanavond op omloop 350 (Harlingen dus) een Alliance B95. Zag m voorbij station Akkrum ri Heerenveen scheuren om 18:39. | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 20:44 |
quote:Tof ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 maart 2009 @ 20:51 |
Best nog wel wat denk ik, omdat de jongste exemplaren uit 2005 stammen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 21:08 |
quote:Ik hoef ze niet ALLEMAAL hoor ![]() | |
Peterselieman | maandag 2 maart 2009 @ 21:26 |
Mja, dan heb je nog eens wat te kiezen he ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 2 maart 2009 @ 21:45 |
vast een hoop ![]() hoewel zo`n ding leegstrippen en ombouwen ![]() | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 21:47 |
quote:Die Qliners komen toch allemaal op het halve uur aan in Leeuwarden? Van waar dan dat half uur verschil op (danwel met) elf uur? | |
Ou-Tannu | maandag 2 maart 2009 @ 21:48 |
quote:Boeiend! hebben ze ook es overwerk ![]() | |
Fred2 | maandag 2 maart 2009 @ 21:53 |
quote:Voor 5.000 euro kan je al eigenaar zijn van een B88 of SB220 | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 21:58 |
quote:Wat de gek er voor geeft !? | |
Fred2 | maandag 2 maart 2009 @ 22:03 |
Voor 13.000 euro heb je zoiets trouwens:![]() daar kan je opzich wel een rijdend paleisje van maken ![]() | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 22:03 |
quote:Wat mag ign een SB220 zijn. | |
Fred2 | maandag 2 maart 2009 @ 22:12 |
quote:Een DAF-onderstel waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III) (en waar een B88 ook op is gebouwd overigens) ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Fred2 op 02-03-2009 22:18:27 ] | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 22:20 |
quote:Die zullen uit de stadsdiensten van Breda en Tilburg ook nog wel plenty vrij komen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 22:21 |
quote:Geleed hoeft dan weer niet... Maar ![]() ![]() ![]() | |
Fred2 | maandag 2 maart 2009 @ 22:26 |
Over stadsbussn gesproken: (Overigens is alles wat op deze foto staat inmiddels verdwenen)![]() bron: busfoto.nl | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 22:32 |
quote:Precies. quote:Onzin dus. quote:Zie je wel, onzin. En de B89 en diverse Berkhof modellen zoals de 2000NL en de ST2000 Duvedec. quote: quote:Integro of Citaro om half-één. What's the diff. | |
Dr_Flash | maandag 2 maart 2009 @ 22:33 |
quote:Dat soort troep ik in Utrecht nog goed meegemaakt ![]() ![]() | |
Fred2 | maandag 2 maart 2009 @ 22:42 |
quote:Punt was dat je voor 5000 B88 of een ST2000 (met duvedec kop) kan kopen. [ Bericht 0% gewijzigd door Fred2 op 02-03-2009 23:30:21 ] | |
BeefRWijker | maandag 2 maart 2009 @ 23:46 |
quote:Dan ben je nog een sufferd want op de sloop krijg je die waarschijnlijk met geld toe mee. | |
NoBody122 | dinsdag 3 maart 2009 @ 01:09 |
quote:Hij komt zo rond 22:30 in Leeuwarden aan, maar betreffende collega moet dan nog op een normale lijn. De QLiner wordt dan een half uur later door iemand anders (gisteren door mij dus) naar de stalling gebracht ![]() quote:Integro's worden op de stalling ergens vooraan weggezet. De gelede bussen staan echter altijd op de verste rijen, want zolang ze allemaal een beetje netjes op tijd terug zijn is dat gewoon het handigst gok ik. Zo rond 0:30 zijn alle bussen echter wel weer zo'n beetje terug en staan de andere rijen dus volgeparkeerd; drie maal raden wat die lui dan dus allemaal moeten doen om die gelede dan nog op z'n plaats te krijgen ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 maart 2009 @ 16:10 |
De Alliances van Pouw staan tegenwoordig bij Womy:![]() Ook deze B90 is terug uit Duitsland, ex (ex?) Hartmann: ![]() Zelfs een paar gloednieuwe bussen uit de serie die oa tijdelijk bij Qbuzz in gebruik zijn: ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 03-03-2009 16:23:47 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 3 maart 2009 @ 16:50 |
quote:Gewoon op de plek die is vrijgekomen door de busen die de plek van die gelede hebben ingenomen. schat ik. Of wegzetten langs de kant en 's ochtends alsnog wegzetten waar ie hoort als de eerste bussen weer weg zijn. Ik neem aan dat er enige flexibiliteit in het systeem zit zodat als er 's een bus niet start dat dan het systeem ook niet meteen in duigen ligt. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2009 @ 19:15 |
Veolia, sterf. En rot maar hard op naar je eigen mislukkelingen-land. | |
BeefRWijker | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:20 |
quote:Is een eigen Veolia topic misschien wat voor jou? | |
Alexxxxx | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:38 |
quote:Is het GVB topic eindelijk doodgebloed, wil hij een Veolia topic ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:43 |
* Ou-Tannu zag vanmiddag de stokoude FRAM 5509 rijden ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:43 |
Maar goed, alles om de blije users blije users te laten zijn: Fles' fantastische Veolia fantopic | |
NoBody122 | dinsdag 3 maart 2009 @ 21:56 |
Oh, nog bijna vergeten te vermelden; afgelopen zondag ook nog de 2326 gespot op de stalling in Joure (daar haal ik wel eens een bakje koffie tussendoor) ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 3 maart 2009 @ 23:47 |
quote:Heeft J_TM ze eindelijk suf geluld? quote:Je weet toch wel dat er ook andere bussen dan Alliances in die serie tussendoor zitten, hè, Knilles? | |
Ou-Tannu | dinsdag 3 maart 2009 @ 23:51 |
quote:och ![]() ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 01:16 |
quote: http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-52-85/ Specificaties van deze Leyland-Den Oudsten LOK (BJ-52-85) Datum eerste toelating: 11-05-1971 (37 jaar, 9 maanden, 21 dagen geleden) Handelsbenaming: LOK (Leyland Den Oudsten Kort) | |
Ou-Tannu | woensdag 4 maart 2009 @ 10:33 |
quote:ja die ja ![]() mag dat even terug op de lijndienst? ![]() | |
NoBody122 | woensdag 4 maart 2009 @ 12:26 |
quote:Ja, knul, maar de 2326 is dus wel een Alliance en tevens al vaker gespot in onze mooie bussenreeks ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 16:26 |
quote:Als Frysker-II? Misschien een tip voor de bussenbouwers, bouw eens nieuwe retro versies van oudere bussen zoals tegenwoordig ook bij auto's gebeurt, zoals bij de Mini, de Fiat 500 of de PT Cruiser. | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 16:54 |
quote:Zeker maar we zijn niet allemaal J_TM-etjes met een absoluut geheugen voor wagennummers. En dat 'ie al eerder gespot was bleek niet duidelijk uit jouw post, het kon ook een nieuwe spot zijn, bvb van een Manheimer (Mercedes O408). | |
Ou-Tannu | woensdag 4 maart 2009 @ 19:21 |
quote:zou wel leuk zijn ja.. retrolooks ![]() ohja en weer streekbus GEEL! | |
NoBody122 | woensdag 4 maart 2009 @ 21:08 |
quote:De 2326 is de enige geel/witte Alliance (en volgens mij ook de enige 23xx op zich), die nog in Frieslân rondrijdt; die kennen we hier allemaal wel dus dan ga ik geen reduntante info lopen spammen. | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 21:15 |
For those who care... Wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009 Bron: www.connexxion.nl Belangrijkste wijzigingen Lijn 22 op zaterdag geschrapt Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v. Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47. Lijn 46 op zondag geschrapt. Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen. Lijn 52 op zaterdag geschrapt Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle Lijn 63 op zaterdag geschrapt Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt. Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur Lijn 93 op zaterdag geschrapt Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend. Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags. Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem. Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2009 @ 21:19 |
quote:Ik lees "Uitholling". Of mis ik iets? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 21:22 |
Naja, busritten die vrijwel altijd leeg rijden, tjaaaaaa, dat heeft natuurlijk weinig zin. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2009 @ 21:24 |
quote:True. Maar dan nog, verbazend dat juist net een paar maanden into de nieuwe drgl er _OPEENS_ blijkt dat van een lijn of twintig een hele zooi ritten leeg rondrijden ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 21:26 |
Nee, de dienstregeling hier in dit deel van Friesland is niet gewijzigd afgelopen december. De laatste wijziging was op 29 juni 2008 en de telcijfers waarop deze wijzigingen gebasseerd zijn dateren van afgelopen najaar. | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 21:31 |
quote:Ook 2301 is nog niet afgemeld quote:Nou sorry hoor, ik wist niet dat dit het "allinnig Fryslân" bussentopic was. | |
Alexxxxx | woensdag 4 maart 2009 @ 21:33 |
quote:wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus.... ![]() | |
NoBody122 | woensdag 4 maart 2009 @ 21:39 |
quote:Oh ja, die was ik nog vergeten idd ![]() quote:Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guest ![]() Oh en mensen die hier probeerden te posten over bijv. het GVB werden door een aantal mensen hier afgewimpeld... Zo hou je het bussentopic wel Frieslân-related natuurlijk.. quote:Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijden ![]() Aan de andere kant begrijp ik het ook wel, gezien al die lege ritten; Connexxion heeft het iig geprobeerd en de mensen hebben geen wil getoond.. Ben erg benieuwd in hoeverre dit de werkgelegenheid gaat beinvloeden ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door NoBody122 op 04-03-2009 21:44:34 ] | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2009 @ 21:52 |
Het schrappen is ook wel logisch ja, maar toch. Dan reed Arriva bij wijze van spreken nog meer ritten. ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 4 maart 2009 @ 21:54 |
quote:Lekker duidelijk ![]() Wat is in godsnaam 'vanaf Joure (v.v.)'. En wat 'Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags'. Alleen 's middags losgeknipt of alleen 's middags. Kunnen de boeren 'smiddags voor 't melken even bij mekaar op bezoek? | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2009 @ 21:57 |
quote:Die visa (Deel 1 t/m 1329) tussen Cornjum en Jelsum? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 4 maart 2009 @ 21:59 |
quote:De Lada ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 22:00 |
quote:Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2 ![]() Lijn 98 rijdt elk half uur in een 30-30 patroon. Lijn 99 ook. Dit is op maandag-zaterdag tot ongeveer 18 uur. Daarna en op zondag rijdt lijn 98 alleen tussen Heerenveen en Joure. Daar wordt lijn 98 omgenummerd naar lijn 99 en rijdt dan verder naar Sneek, Bolsward en Harlingen. Andersom idemdito. Op zondag rijdt daarnaast lijn 98 op Bolsward-Makkum v.v., maar pas na 12:00 | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2009 @ 22:03 |
quote:Hoe kan dat nou man, een lada bestaat uit 3 onderdelen. Voorasmetwielen, achterasmetwielen, rest ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 4 maart 2009 @ 22:27 |
quote:oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoet ![]() lijn 98 pakt tussen heerenveen en joure de dorpjes mee.. de 99 doet daar snelweggen ![]() tussen joure en sneek rijd de 98 over de snelweg, en doet de 99 de dorpjes aan B) oftewel dorpjes mania! | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 22:33 |
Ach valt wel mee toch, dr zit 's avonds genoeg rijtijdspeling in. Bus rijdt toch overal door, vooral tussen Joure en Sneek is het scheuren over de provinciale weg, aangezien de weg naar langs de dorpen rijdt, ipv er doorheen. | |
Zug-Chef | woensdag 4 maart 2009 @ 22:35 |
dicht |