Die Qliners komen toch allemaal op het halve uur aan in Leeuwarden?quote:Op maandag 2 maart 2009 13:22 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben
Boeiend! hebben ze ook es overwerkquote:Op maandag 2 maart 2009 13:22 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben
Voor 5.000 euro kan je al eigenaar zijn van een B88 of SB220quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
vast een hoop![]()
hoewel zo`n ding leegstrippen en ombouwen
Wat mag ign een SB220 zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Voor 5.000 euro kan je al eigenaar zijn van een B88 of SB220
Een DAF-onderstel waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)quote:
Die zullen uit de stadsdiensten van Breda en Tilburg ook nog wel plenty vrij komenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een DAF-onderstel waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)
(en waar een B88 ook op is gebouwd overigens)
[ afbeelding ]
Geleed hoeft dan weer niet... Maarquote:Op maandag 2 maart 2009 22:03 schreef Cothen het volgende:
Voor 13.000 euro heb je zoiets trouwens:
[ afbeelding ]
daar kan je opzich wel een rijdend paleisje van maken
Precies.quote:
Onzin dus.quote:waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)
Zie je wel, onzin. En de B89 en diverse Berkhof modellen zoals de 2000NL en de ST2000 Duvedec.quote:(en waar een B88 ook op is gebouwd overigens)
quote:[ afbeelding ]
Integro of Citaro om half-één. What's the diff.quote:
Dat soort troep ik in Utrecht nog goed meegemaaktquote:Op maandag 2 maart 2009 22:26 schreef Cothen het volgende:
Over stadsbussn gesproken: (Overigens is alles wat op deze foto staat inmiddels verdwenen)
[ afbeelding ]
bron: busfoto.nl
Punt was dat je voor 5000 B88 of een ST2000 (met duvedec kop) kan kopen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Onzin dus.
[..]
Zie je wel, onzin. En de B89 en diverse Berkhof modellen zoals de 2000NL en de ST2000 Duvedec.
[..]
Dan ben je nog een sufferd want op de sloop krijg je die waarschijnlijk met geld toe mee.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Punt was dat je voor 5000 B88 of een ST2000 (met dudec kop) kan kopen.
Hij komt zo rond 22:30 in Leeuwarden aan, maar betreffende collega moet dan nog op een normale lijn. De QLiner wordt dan een half uur later door iemand anders (gisteren door mij dus) naar de stalling gebrachtquote:Op maandag 2 maart 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die Qliners komen toch allemaal op het halve uur aan in Leeuwarden?
Van waar dan dat half uur verschil op (danwel met) elf uur?
Integro's worden op de stalling ergens vooraan weggezet. De gelede bussen staan echter altijd op de verste rijen, want zolang ze allemaal een beetje netjes op tijd terug zijn is dat gewoon het handigst gok ik. Zo rond 0:30 zijn alle bussen echter wel weer zo'n beetje terug en staan de andere rijen dus volgeparkeerd; drie maal raden wat die lui dan dus allemaal moeten doen om die gelede dan nog op z'n plaats te krijgenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Integro of Citaro om half-één. What's the diff.
Gewoon op de plek die is vrijgekomen door de busen die de plek van die gelede hebben ingenomen. schat ik. Of wegzetten langs de kant en 's ochtends alsnog wegzetten waar ie hoort als de eerste bussen weer weg zijn. Ik neem aan dat er enige flexibiliteit in het systeem zit zodat als er 's een bus niet start dat dan het systeem ook niet meteen in duigen ligt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hij komt zo rond 22:30 in Leeuwarden aan, maar betreffende collega moet dan nog op een normale lijn. De QLiner wordt dan een half uur later door iemand anders (gisteren door mij dus) naar de stalling gebracht
[..]
Integro's worden op de stalling ergens vooraan weggezet. De gelede bussen staan echter altijd op de verste rijen, want zolang ze allemaal een beetje netjes op tijd terug zijn is dat gewoon het handigst gok ik. Zo rond 0:30 zijn alle bussen echter wel weer zo'n beetje terug en staan de andere rijen dus volgeparkeerd; drie maal raden wat die lui dan dus allemaal moeten doen om die gelede dan nog op z'n plaats te krijgen
Is een eigen Veolia topic misschien wat voor jou?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Veolia, sterf. En rot maar hard op naar je eigen mislukkelingen-land.
Is het GVB topic eindelijk doodgebloed, wil hij een Veolia topicquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is een eigen Veolia topic misschien wat voor jou?
Heeft J_TM ze eindelijk suf geluld?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Is het GVB topic eindelijk doodgebloed, wil hij een Veolia topicWe hebben klaagbaak toch al?
Je weet toch wel dat er ook andere bussen dan Alliances in die serie tussendoor zitten, hč, Knilles?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:56 schreef NoBody122 het volgende:
Oh, nog bijna vergeten te vermelden; afgelopen zondag ook nog de 2326 gespot op de stalling in Joure (daar haal ik wel eens een bakje koffie tussendoor)![]()
ochquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:56 schreef NoBody122 het volgende:
Oh, nog bijna vergeten te vermelden; afgelopen zondag ook nog de 2326 gespot op de stalling in Joure (daar haal ik wel eens een bakje koffie tussendoor)
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu zag vanmiddag de stokoude FRAM 5509 rijden
ja die jaquote:Op woensdag 4 maart 2009 01:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-52-85/
Specificaties van deze Leyland-Den Oudsten LOK (BJ-52-85)
Datum eerste toelating: 11-05-1971 (37 jaar, 9 maanden, 21 dagen geleden)
Handelsbenaming: LOK (Leyland Den Oudsten Kort)
Ja, knul, maar de 2326 is dus wel een Alliance en tevens al vaker gespot in onze mooie bussenreeksquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heeft J_TM ze eindelijk suf geluld?
[..]
Je weet toch wel dat er ook andere bussen dan Alliances in die serie tussendoor zitten, hč, Knilles?
Als Frysker-II?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.LOK.]
ja die ja
mag dat even terug op de lijndienst?![]()
Zeker maar we zijn niet allemaal J_TM-etjes met een absoluut geheugen voor wagennummers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, knul, maar de 2326 is dus wel een Alliance en tevens al vaker gespot in onze mooie bussenreeks
zou wel leuk zijn ja.. retrolooksquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als Frysker-II?
Misschien een tip voor de bussenbouwers, bouw eens nieuwe retro versies van oudere bussen zoals tegenwoordig ook bij auto's gebeurt, zoals bij de Mini, de Fiat 500 of de PT Cruiser.
De 2326 is de enige geel/witte Alliance (en volgens mij ook de enige 23xx op zich), die nog in Frieslân rondrijdt; die kennen we hier allemaal wel dus dan ga ik geen reduntante info lopen spammen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeker maar we zijn niet allemaal J_TM-etjes met een absoluut geheugen voor wagennummers.
En dat 'ie al eerder gespot was bleek niet duidelijk uit jouw post, het kon ook een nieuwe spot zijn, bvb van een Manheimer (Mercedes O408).
True. Maar dan nog, verbazend dat juist net een paar maanden into de nieuwe drgl er _OPEENS_ blijkt dat van een lijn of twintig een hele zooi ritten leeg rondrijdenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Naja, busritten die vrijwel altijd leeg rijden, tjaaaaaa, dat heeft natuurlijk weinig zin.
Ook 2301 is nog niet afgemeldquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 2326 is de enige geel/witte Alliance (en volgens mij ook de enige 23xx op zich),
Nou sorry hoor, ik wist niet dat dit het "allinnig Fryslân" bussentopic was.quote:die nog in Frieslân rondrijdt; die kennen we hier allemaal wel dus dan ga ik geen reduntante info lopen spammen.
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
For those who care...
Wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: www.connexxion.nl
Belangrijkste wijzigingen
Lijn 22 op zaterdag geschrapt
Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v.
Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47.
Lijn 46 op zondag geschrapt.
Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen.
Lijn 52 op zaterdag geschrapt
Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt
Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle
Lijn 63 op zaterdag geschrapt
Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt
Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt.
Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt
Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur
Lijn 93 op zaterdag geschrapt
Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt
Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend.
Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags.
Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem.
Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten.
Oh ja, die was ik nog vergeten iddquote:
Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guestquote:[..]
Nou sorry hoor, ik wist niet dat dit het "allinnig Fryslân" bussentopic was.
Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijdenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....
Lekker duidelijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
For those who care...
Wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: www.connexxion.nl
Belangrijkste wijzigingen
[.]
Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags.
Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem.
Die visa (Deel 1 t/m 1329) tussen Cornjum en Jelsum?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....
De Ladaquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die visa (Deel 1 t/m 1329) tussen Cornjum en Jelsum?
Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Natuurlijk moet de ene onduidelijkheid altijd door andere onduidelijkheid vervangen worden.
Wat is in godsnaam 'vanaf Joure (v.v.)'. En wat 'Bolsward-Makkum losgeknipt een alleen 's middags'.
Alleen 's middags losgeknipt of alleen 's middags.
Kunnen de boeren 'smiddags voor 't melken even bij mekaar op bezoek?
Hoe kan dat nou man, een lada bestaat uit 3 onderdelen. Voorasmetwielen, achterasmetwielen, restquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De LadaMaar die is nu ook over meerder locaties verdeeld, het grootste deel bij de delaer, en het blok bij een motorenrevisiebedrijf
oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoetquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Natuurlijk moet de ene onduidelijkheid altijd door andere onduidelijkheid vervangen worden.
Wat is in godsnaam 'vanaf Joure (v.v.)'. En wat 'Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags'.
Alleen 's middags losgeknipt of alleen 's middags.
Kunnen de boeren 'smiddags voor 't melken even bij mekaar op bezoek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |